Fransrijderstopic 30: 2014 - 20xx Cavaliers français pour toujours

Hallo,

Als Youtube creator (Carjourney), ga ik binnenkort een stuk doen over limousines die zowel op het gebied van geld als begeerlijkheid ondergewaardeerd worden.

Nou is het mijn mening en ik denk die van jullie ook emoticon , dat de Fransen hier altijd erg sterk in zijn geweest :p

Mijn vraag aan jullie, zijn er vrijwilligers die foto's van hun Peugeot 607 en Citroën XM (ook station) voor het filmpje zouden willen doneren? Het is altijd lastig om mooie foto's te vinden die het model laten zien zoals het zou moeten, en ik zou het erg leuk vinden om de passie die jullie hebben in de film te kunnen verwerken.

- Het kenteken zal uiteraard netjes gephotoshopped worden.
- Erkenning van de eigenaar voor de foto's, zal in de omschrijving van het filmpje staan (of niet als dit gewenst is).

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp (y) en de foto's mogen in dit topic of als dm gepost worden en dan stuur ik de link door wanneer het filmpje klaar is :D

Het gaat nog steed goed met de kangoo
Inmiddels zonder problemen nu bij 267500 aangekomen.
Voor 25 euro 4 nette megane lichtmetaal met 6 mm banden gekocht voor tijdelijk.
Bedoeling is 16 inch 5 spaaks clio staal.
Sub kist op de originele radio werkend gekregen.
Extra lampen erop.
2 werklampen er bij op een beugel in combi met grootlicht.
2 storingen erin waarvaan de 1 de deurschakelaar er 1 is waardoor vaak dat lampje er van brand.
En wat sluiting in binnenlamp laadruimte .
Inmiddels toe aan verse olie een olie filter en dieselfilter.

https://photos.app.goo.gl/X1NKsKcXtR2nzXDeA

https://photos.app.goo.gl/pmhbSnXC4ZgyNP979

https://photos.app.goo.gl/vqr4rEzraRP5JYrb6

https://photos.app.goo.gl/E8AtMrrAP5Pfnnq86

https://photos.app.goo.gl/LTAT8KHPZVGNYHGe7

Tijd voor een flinke schop in dit topic!!
Mijn 505 is momenteel nog in zijn opknapfase en staat er nu min of meer zo bij: (wielkasten voor en achter gerepareerd en gaten gedicht)
Nu moeten de ruiten er nog uit, dakranden opgeknapt, daarna spuitklaar maken en naar de spuiter!
Er is dus rechtsachter een stuk wielkastrand 'ingebakken' Heel het achterscherm vervangen is ook heel veel werk, plus dat is BLANK materiaal, dus moet anders eerst helemaal behandeld, gecoat e.d. worden. Zodoende de onderstaande oplossing:
49939943987_169a7fe928_c.jpg

De Tagora is in februari gekeurd, had een lekke schokdemper rechtsvoor, dus 2 nieuwe erop voor, via zgn. inserts.
Ook heb ik NIEUWS, ik heb spiegelkappen te pakken gekregen in Frankrijk! Kost even 422 Euronen incl. versturen, maar dan heb je ook wat.
Hoop deze eind volgende week binnen te hebben in NL!

De Solara, daarvoor heb ik een ventilator gehaald (kwamen heel veel vonken vanaf als de de schakelaar omzette, eigenlijk een wonder dat hij niet in de hens is gevlogen!)
Verder een raammechaniek voor het electrische raam, stond sinds vorig jaar een dikke houten balk onder het raam namelijk.
Ook 2 schokbrekers vóór. Een koppelingspedaalrubber, een koppelingscylinder en ik heb een 'vers' (Gebruikt, maar goed) voorscherm 'gescoord' aangezien mijn voorscherm met name rechtsvoor behoorlijk last heeft van de roestkevers. Die blijven bij Talbot ook veelvuldig actief en slapen NOOIT!
Hij maakt zijn kilometers, rijdt PUUR en alleen nog op LPG. Nog 7 maanden, dan is de Solara 40. De Tagora is dat over 9 maanden vanaf nu.
Dan weer heerlijk belastingvrij hopelijk (mits ze in den Haag niet weer de regels aanpassen) ze hebben tenslotte ALTIJD structureel financiële tekorten die ze graag bij een oldtimerbezitter gaan incasseren!

Dit was het even, nee, van het overige GEEN foto's!

Goed bezig meneer Brandhorst. Zou leuk zijn om via deze site ons op de hoogte te houden van de vorderingen.

Wie heet er Appie hier?

Die timer gebruik ik dan ook gewoon Ente, ofwel mijnheer W. Spannendeberg!
De Tagora spiegelkappen zijn binnen maar nog niet gemonteerd. Verder rijdt de Tagora goed, maar de voorschermen zijn bar en boos slecht onderaan.
Ook heeft het stuurhuis last van incontinentie. Kost 150 tot 400 Euro! In mijn geval dus waarschijnlijk die 400 Euro.

Verder is de Solara inmiddels weer opgelapt, heeft een werkende ventilator (uit een Simca 1308 vandaan) moest wel helemaal worden aangepast
Verder 2 andere schokdempers vóór, het raam kan weer electrisch open teneinde de sigarenwalmen weer naar buiten te kunnen dwingen, en de rekening voor 3 maanden Solara op de weg a € 297,= heb ik ook gisteren weer voldaan. Naar schatting nog zo'n 200 Euro te betalen voor de schorsing, en dan, mits onze roverheid de regels niet WEER aanpast, is het gedaan met MRB voor het ding. De Tagora vanaf 5 maart. En nee, ik ga niet nog eens 127 Euro (of meer bij verhoging) om volgend jaar 4 dagen te mogen 'genieten' om in de overgangsregeling te komen (nog een keer) met de Tagora. Als er een brief komt voor dit bedrag, schors ik hem tot en met 4 maart. Dat kost dan 24,15 Euro, maar da's 103 Euro bespaard ten opzichte van de 127 van de overgangsregeling

De 505 is helaas nog niets nieuws over te melden, ik vrees dat het einde zomer zelfs nog niet voor elkaar is met de restauratie. Er zit geen gang in helaas.
Terwijl het grote laswerk al gedaan is in de wielkasten e.d. Sowieso moet het voorraam en achterraam eruit, de rubbers eraf en dan de dakranden opknappen.

Daarna nog afwerken (spuitklaar maken) en dan kan hopelijk het feest weer beginnen dat 505 rijden is.

Hoeveel nieuws heeft ENTE te melden over zijn Franse limousines? Want zoals je weet, ben ik een vasthoudend type, mijn auto's worden opgeknapt wanneer nodig.

Kost behoorijk geld. Heel veel geld, maar je rijdt wel iets wat een ander NIET heeft! Da's de charme er dan wel weer van zullen we maar zeggen!
Salut et bonsoir!!

A BRANDHORST zei:
Kost behoorijk geld. Heel veel geld, maar je rijdt wel iets wat een ander NIET heeft! Da's de charme er dan wel weer van zullen we maar zeggen!
Salut et bonsoir!!

Inderdaad, dat is de charme! Heerlijk.

87cab2a2-5fe8-4402-b110-c55e585e4711.jpg

Geen nieuws over voitures, A.
De laatste Française (de 308) heeft het honk een jaar of 3 geleden verlaten. Dus nu al bijna 3 jaar lang, ruim 130.000km zonder problemen ;)
En de hobby auto valt ook in die categorie. Die heb ik ondertussen ook al bijna 8 jaar in bezit. Begin al net zo’n vasthoudend type te worden, K.EES:)
Daarnaast heb ik me nu 3 jaar geleden een bootje gekocht; das ook heerlijk! Geen Franse maar een Friese.

Die 505 GT injection bij Dijkstra is geweldig overigens.

Staat die ex van heer ENTE nou alweer te koop?
Ik heb zo gauw het kenteken niet bij de hand maar in combinatie met deze stoelen dacht ik hem te herkennen.

Overigens heb ik vorige week een DAF 55 coupe van 1970 aangeschaft.
Uit 1970 en uiteraard ONK. Heeft een Renault blokje, dus mag hier gepost.
Voor een fotootje, zie mijn profiel. :T

Iedere maf in een DAF ;)

fwdyw9sbos2j_100.jpg

Leuk man!

Nee, das niet mijn oude.
Heeft er wel verdacht veel van weg maar die van mij was wel een fractie mooier (wielen normaal en geen oppervlakte roest).

Inderdaad hebben ze hier zo te zien ook de stoelen en achterbank van een later type gemonteerd.
Persoonlijk had ik het oude interieur laten zitten. Veel passender bij de auto.

Zou de topictitel niet weer eens moeten worden aangepast aan het jaar op de actuele kalender? De periode 2014-2019 beslaat overigens zes jaren: 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019...

Altijd leuk zo'n Daf! (y) En de 55 is dan ook nog gewoon de mooiste van het stel. :cool: Een 55 of 66 staat stiekum ook nog wel ergens op mijn "virtuele verlanglijst" zoals iemand dat hier laatst noemde. ;)

De 'oude' 404 van dhr. Ente heeft een kenteken met DR-..-.. Wel is het zo dat dit er één ook zónder schuifdak is.
Helaas heeft dhr. W. Excitinghill inmiddels deze 404 niet meer in bezit. Keuzes... keuzes...

Wat ik nog wél heb, want ja, hij wordt 05-03 tenslotte toch 40 jaar he, deze Tagora.. mijn Tagora. Mét gisterenavond gemonteerde nieuwe spiegelkappen.
Vooruit, nu met foto's.:p;)
Dat ziet er dan als onderstaand uit:
50229907271_d138364d55_c.jpg

50230127987_b125a33c43_c.jpg

50229910561_1d7db79623_c.jpg

50229264863_2c32b86bc7_c.jpg

Even de bumpers invetten AB, dan past dat weer mooi bij de nieuwe spiegelkappen.

Heb ergens filmpjes gezien dat men zulks ook kan verkrijgen door de bumper iets te verwarmen met een föhn of verfstripper. Verbluffend resultaat!

O. nooit geweten. Het is niet het weer om in de brandende zon (deze dagen) zo'n klusje te doen. Maar welbedankt voor je tips! En instructievideo's.

Hierbij borrelt wel de vraag naar boven: Hoe vaak heb jij zelf al zo'n klusje gedaan in je autoverleden?

A BRANDHORST zei:
Hierbij borrelt wel de vraag naar boven: Hoe vaak heb jij zelf al zo'n klusje gedaan in je autoverleden?

Nou, borrel maar lekker door. Met chromen bumpers heb je het probleem van verbleken niet:p

De enige auto’s die ik heb gehad met gevoeligheid voor verbleken waren de 205jes en bepaalde delen van de Scenic; maar die wagens kregen geen kans om te verbleken. Ik smeerde na iedere wasbeurt alles in met olie.

Ah een paar leuke updates!

Aan deze kant ook een update! De Zweed is verkocht! De 900 is naar een liefhebber gegaan. Ik ben te druk met de andere oldtimers om ook nog eens de Saab perfect te houden en bij dagelijks gebruik en op straat parkeren is dat bijna niet te doen.
De nieuwe eigenaar is er dolgelukkig mee en stuurt mij regelmatig updates, dus ik heb haar nog in het zicht!

Ondertussen zijn we op de Italiaanse tour gegaan en komt binnenkort Fiat nummer 3. Waar ik dagelijks mee ga rijden!
Had nooit verwacht voorkeur voor Italianen te ontwikkelen, maar op dit moment is het wel zo. Ach zijn leuke karaktervolle bakken.

De 2CV heeft motorrevisie gehad dit jaar en doet het perfect nu weer! Hoewel de bak wel wat aandacht nodig heeft. De DS gaat morgen even naar de garage, want de Turbo doet niet helemaal lekker mee af en toe. Denk dat het mee gaat vallen, maar toch!

:rolleyes: En ik hemel en aarde bewogen om een Franse Leasebak te krijgen...

Staat nog enigzins op losse schroeven trouwens, zelfs de arbeidsmarkt voor Engineers is even heel erg lastig.

Zal ik ook weer Fransrijder worden? :confused:
Nog twee maanden 'rol ik'. Daarna is het ongewis. Ik ben wel gecharmeerd van een fraaigekleurde e-208 moet ik zeggen.

Ik ben al een tijdje geen Fransrijder meer ...
Nadat de Citroen C3 de deur uitging een tweetal Alfa's gehad, een 147 en 159 (his en hers) en toen een japanner bij mijn huidige Mercedes ML gekomen
Ik lees uiteraard nog steeds mee en misschien komt wel weer een keer een hobby fransoos bij

Ik kan zeggen dat ik nog steeds gedeeltelijk Fransrijder ben. Met een recente 208 en 2 hobby Peugeots; 405 1.6 GR Etoile en en de bekende 205 CJ die ik al jaren heb. Met de laatste een beetje vergroeit zo lijkt het. Het actiemodel Etoile hinkt naar de laatste aankoop (2019) een heuse Mercedes Bens S500 lang. Nooit verwacht maar voorkeur naar dit merk groeit gestaag.

Bij deze mijn bijdrage, deze Renault 19 16V al sinds 2004 in bezig, het is mijn eerste auto toen ik net mijn rijbewijs had gehaald en ik heb 'm nog steeds. Wegens tijdgebrek kom ik weinig aan rijden toe helaas maar dat komt wel weer. De afgelopen 7 jaar is er niks aan gewijzigd, daarvoor was ik helemaal "in-to" de Renault-scene. Op velgen, remmerij, motor/bak en achterspolier na origineel.

Klik voor groot.

R19 heerlijke auto, ik heb er destijds 1 gehad, 1.4 lattitude uit 1995. Was echt heerlijk om te rijden. Gingen wel snel wat dingen kapot, denk ik 1,5 - 2 jaar in gereden toen weer verkocht.

Maar hele fijne Renault!

Dan doe ik ook een duit in het 19 zakje. Ik heb een 19 16v 1991, en een 19 16v 1993 cabrio. Daarnaast als dagelijkse gezinsauto een 1999 Megane 1 hatchback met 2.0 16v, De 150 pk F7R motor. Veel geleverd in de coupe, heel zeldzaam in deze hatchback. Stiekem de 3e hobby auto, maar dat wist ik al (als enige) toen we hem gingen kopen :p

Ha wat leuk LP jij ook hier! Mooie verzameling heb je hoor.
Morgen (vrijdag 2-10) waarschijnlijk een van de laatste mooie dagjes met een beetje zon en geen regen dus dan ga ik de 19 eens even uitlaten. :)

Ik ga morgen met de witte op pad. Heerlijk om deze oude beestjes nog echt warm te rijden, en na een half uur een hele andere auto te hebben. Dat verschil merk je in moderne auto’s amper nog

L P Dijkstra zei:
Ik ga morgen met de witte op pad. Heerlijk om deze oude beestjes nog echt warm te rijden, en na een half uur een hele andere auto te hebben. Dat verschil merk je in moderne auto’s amper nog
NIce, en wat je zegt over het verschil kan ik beamen. Ga je een rondje Nederland maken?

Naar de fysio in Zutphen en dan sollicitatiegesprek in de buurt :)
En wellicht maandag naar Circuit Assen voor de Hogere Rijvaardigheidsdag van Club Renault Sportives, kijken en bijkletsen. Even het weer afwachten, bij regen evt de Mégane pakken

2021-01-19-15.13.24-scaled.jpg

Opeens zie ik op de socials weer foto’s van een oude bekende staan..
D6

Heb deze D6 van 2008-2013 in bezit gehad.
Toen ik haar te koop zette was er weinig animo. Op enkele linksdraaiende geitenwollen sokken na die wel een paar honderd euro voor zouden willen geven. Zo gaat dat vaak in die ouwe Citroën scène. Hoop bla bla maar geen cent te makke.
Uiteindelijk gewoon keurig netjes weer verkocht aan deze garage waar ze nu weer staat. Deze garagehouder heeft er zelf een aantal jaren van genoten en enkele jaren geleden verkocht aan een liefhebber die haar zo te zien zelfs een naam heeft gegeven...o_O

Nu dus weer ingekocht door dezelfde garage en weer te koop!
In mijn profiel staat een review van deze D6. Blijft een hele fijne Dyane(y)

Wat nog maffer is; er staat er nog 1 te koop!

2021-01-18-13.07.38-kopie-scaled.jpg

Nog een D6!

Normaliter is een D6 redelijk uniek, nu staan ze dus bij bosjes te koop;)
Wel gaaf, origineel Nl van eerste eigenaar.

Blijft leuk spul. (y) Die donkerder blauwe kleur van de laatste had de Dyane van ma Gilletti ook.

Doel voor 2021: de blauwe 403 weer op de weg. Om rijdend zijn 60e verjaardag te vieren.

Leuke Dyane's. Een ex-collega van me had er ook een. Ik had toen nog nooit D6 op een Dyane zien staan. En eigenlijk weet ik nu nog niet wat er bijzonder aan is? :confused:

Mooi doel Giletti. (y) Ik heb iets vergelijkbaars met mijn R15 TL en de 50e verjaardag van dat model

Ja er is weer wat leven in het topic leuk!

Zo! Jouw oude Dyane is stevig in prijs gestegen. Maar goed verbaasd mij wel meer af en toe hoe erg sommige auto’s in prijs stijgen. Aan de andere kant, hoeveel zijn er überhaupt nog??

Hier eigenlijk weinig nieuws. Binnenkort weer wat sleutelwerk aan de 2CV. Jaar 23 eigendom kondigt zich aan. Dus langzaam naar jaar 25 aan het kijken, moeten dan toch wel wat leuks doen.

DS doet het redelijk, paar tegenvallende dingen, maar goed lossen we wel weer op.
De Fiats ook genoeg over te vertellen, maar niet in dit topic ;-)

Renault15 17 zei:
Leuke Dyane's. Een ex-collega van me had er ook een. Ik had toen nog nooit D6 op een Dyane zien staan. En eigenlijk weet ik nu nog niet wat er bijzonder aan is? :confused:

De D6 is een zeldzame uitvoering omdat hij met D6 logo slechts 3 maanden in productie is geweest; van januari-maart 1968.
Het bijzondere is dat Citroën de 28pk motor heeft gebruikt van een Ami 6. Een blokje waarvan het koppel bij een lager toerental vrijkomt, ongelofelijk soepel torretje.
In combinatie met de oude vering van de eerste Dyane types (frotteurs en batteurs) resulteerde dit in een super comfortabele Dyane. Later niet meer geëvenaard door de 33pk en 35pk versies die volgden in de Dyane 6.
Voor de volledigheid moet wel worden aangegeven dat de Dyane6 er ook kortstondig is geweest met het Ami 6 blokje (AYA3 serie AM). In september 1968 volgde de 33pk motor die de basis vormde voor het 2cv6 blok. Deze Dyane6 is dus onderhuids ook een D6. Hij mist alleen de type aanduiding.

Daarnaast heeft de D6 natuurlijk de charmante kenmerken van een 1e type Dyane met ‘zonder derde zijruit’, opstaande handgrepen, ovalen schakelknop, mooie fijnmazige grille, grappige uitlaat die van links naar rechts gaat en beugeltjes op de bumper.

Terug
Bovenaan