Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roadracer

Administrator

Forumleiding
AutoWeek bestaat uit vele onderdelen. Omdat de site constant in beweging blijft, zijn we benieuwd welke onderdelen van de site je het meest waardeert en wat wij kunnen verbeteren. Waar loop je tegenaan, wat kan beter? Wat vind je juist goed? Hiervoor hebben we een enquête samengesteld. Jouw antwoorden helpen ons bij het maken van keuzes in de (nabije) toekomst en het evalueren van nieuwe initiatieven.

Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 AutoWeek-jaarabonnementen. Als je kans wil maken, kun je aan het einde van de vragenlijst je e-mailadres achterlaten.

Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Zoals al gezegd, jammer dat je maar 1 auto kunt kiezen. Nou ja de meeste zijn privé, dus...

Mooi initiatief, hopelijk horen we nog wat ermee gedaan wordt.

Ingevuld. Vraag over AW-community vind ik wel wat vaag. Ik heb geen binding met de idioten op de hoofdpagina maar wel met de autoliefhebbers op het forum.
Ja die zijn er op de FP, maar ook tig mensen die normaal en constructief reageren hoor.
Jammer dat je ze niet kan blokkeren & dus hun onzin niet meer ziet, maar Joost had al gemeld dat het aan de technische onderbouw ligt.

Tsjonge, die vragenlijst is echt wel mosterd na de maaltijd.
Eerst laat AutoWeek een paar jaar lang alles volledig in het honderd lopen om vervolgens doodleuk te gaan vragen wat er allemaal te verbeteren valt o_O ... heeft bedrijf AutoWeek uberhaupt wel eens de moeite genomen om FP reviews inhoudelijk te bekijken en mee te lezen op dit forum of zijn al die aangereikte tips en problemen van de afgelopen 2 jaren inmiddels ook al weer ergens in een bananendoos verdwenen?

Vreemd genoeg kon ik die vragenlijst wel gewoon invullen zonder ingelogd te zijn, maar om dit berichtje hier te kunnen plaatsen moest ik echter wel eerst weer een dpg foutmelding in beeld krijgen en ingewikkeld inloggen.

Ik heb ook echt het idee dat er hard gewerkt wordt. Maar alles kost tijd. Zowel de ontwikkeling en uitvoering als het inventariseren van de klachten en problemen. Ik heb er vertrouwen in, maar helaas moet alles waar vandaag aan begonnen wordt gisteren klaar.

Ik denk dat het ook te maken heeft dat veel mensen niet door hebben hoeveel werk er in gaat zitten om iets aan een website zoals deze te veranderen. Een klik op de knop het het moet werken tegenwoordig, maar zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet.
Absoluut. In auto termen: er zit ergens een stekkertje los, maar de garages hebben enorme personeelstekorten en komen via allerlei procedures niet verder dan allerlei modules vervangen en lopen vast op de ogenschijnlijk simpele losse stekker.

De handige pipo (m/v) die doorgaans binnen een uurtje losse stekkers vindt, heeft 4 maanden ouderschapsverlof en inmiddels genoeg verdiend (5 ton, leuke start-up met opties) voor 2 jaar sabbatical erna.

Ik denk dat het ook te maken heeft dat veel mensen niet door hebben hoeveel werk er in gaat zitten om iets aan een website zoals deze te veranderen. Een klik op de knop het het moet werken tegenwoordig, maar zo werkt het in de realiteit natuurlijk niet.
Tsja, dat hebben die mensen bij AutoWeek inmiddels wel ontdekt, ze hadden daar gewoon van al die knopjes af moeten blijven.;)

Heb net ook de vrageijst ingevuld. Geen probleem. Al met al ben ik erg tevreden nu het forum goed werkt (inderdaad, ik heb geen inlogproblemen meer).

Eens, ook moderatie op de FP gaat erg goed nu. Chapeau.

Zelf nu bezig met invullen :)
Eens, het lijkt zelfs wel of de moderatie op de FP nu strakker is dan op 't forum. Daar blijven sommigen maar wegkomen met overduidelijke botte beledigingen als "idioten" naar de grote groep medegebruikers van de community die niet hun tunnelvisie op één enkel community-onderdeel delen, zelfs na rapporteren. Terwijl ook op 't forum de algemene community huisregels onverkort van toepassing zijn!

Eens, het lijkt zelfs wel of de moderatie op de FP nu strakker is dan op 't forum. Daar blijven sommigen maar wegkomen met overduidelijke botte beledigingen als "idioten"
Het is toch niet eerlijk he? En hij krijgt er zelfs een duimpje omhoog voor van de community manager! (maar gelukkig krijg je die zelf ook)
Je zou eens kunnen overwegen of je het wellicht op een andere manier kan lezen. De enkele stelling dat er idioten rondlopen op de frontpage lijkt niet al te gewaagd (al zou ik het zelf niet zo formuleren), wellicht was dat de strekking?

Het is toch niet eerlijk he? En hij krijgt er zelfs een duimpje omhoog voor van de community manager! (maar gelukkig krijg je die zelf ook)
Je zou eens kunnen overwegen of je het wellicht op een andere manier kan lezen. De enkele stelling dat er idioten rondlopen op de frontpage lijkt niet al te gewaagd (al zou ik het zelf niet zo formuleren), wellicht was dat de strekking?
Ik had inderdaad in eerste instantie 'idioten' niet als beledigend opgevat maar als een algemene aanduiding. Het wordt anders als dit direct tegen een of meerdere personen wordt gezegd. Geeft ook aan dat er in veel gevallen een grijs gebied is (ook humor die voor sommigen helder is maar in andere gevallen als misplaatst wordt gezien zit daar nogal eens tussen). Daar zou je op een terrasje op een vrijdagmiddag nog een aardige boom over kunnen opzetten.

Eens, ik heb zelf ook wel eens last van iets te hard qua woordkeuze (ik geef m’n Haagse roots de schuld :p) en word daar zo nu en dan terecht op gewezen.

Ik bedoel het niet zo maar voor anderen kan het wel vervelend overkomen en dat is niet m’n intentie.

Volgens mij bedoelt MCW ''idioten'' hier in overdrachtelijke zin en heeft hij zelf ook wel door dat hij generaliseert. Ik snap wel wat hij bedoelt, namelijk dat de sfeer hier aanzienlijk beter is dan op de frontpage. Ik denk dat het niet zo heel moeilijk is om dat te zien. En wat ik ook leuk vind, is dat het erop lijkt dat het forum weer wat actiever is dan zeg 1 of 2 jaar geleden. Ik weet niet of dat slechts mijn gevoel is of ook onderbouwd kan worden met cijfers.

En wat ik ook leuk vind, is dat het erop lijkt dat het forum weer wat actiever is dan zeg 1 of 2 jaar geleden. Ik weet niet of dat slechts mijn gevoel is of ook onderbouwd kan worden met cijfers.
Ik markeer dagelijks alle berichten als gelezen voor ik uitlog aan het eind van de dag. Zo gigantisch druk als vroeger is het echt nog niet. Er zijn vaak zat dagen met maar een handvol berichten.
Maar dat is op zich niet vreemd. Forums zijn al jaren op hun retour, in elke sector. O.a. facebook groepen hebben die rol (deels) overgenomen en dat draai je niet zomaar even terug als mensen eenmaal vertrokken zijn.

Die moderatie op de FP lijkt wat aan gedaan te zijn met digitale hulpmiddelen. Wellicht dat dat helpt voor de sfeer daar? Ik denk dat dat op het forum iets te radicaal zal zijn. En hier lopen sowieso meer moderators rond dus is de noodzaak anders. Maar uiteraard zou men zich overal aan de regels moeten houden...

Afgezien van dat ik zie nog een hoop haken en ogen die al maanden/jaren problemen vormen en extra problemen ontstaan waar niets mee wordt gedaan of afgeschoven als "user error" of "ik heb er geen last van" in plaats van er even op te focussen en het op te lossen. Terwijl er meer mensen tegen die problemen aanlopen. Vaak wordt alleen het topje van de ijsberg gemeld. De meeste bezoekers lopen gewoon weg als er problemen zijn en er wordt ondanks melding niets mee gedaan.

Om daar iets positiefs over te melden: De headerbar heeft een flinke sprong vooruit gegeven wat betreft de algehele functionaliteit.

Maar ze zijn er nog lang niet hoor ;) Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de post van Muddy Bandit.

In het echt zou ik het ook "idioten" noemen (en dan bedoel ik idd natuurlijk niet álle FP-reageerders). Zoals je bv ook rellende hooligans zo kunt benoemen. Je aangesproken voelen of beledigd voelen is ook een keuze he ;)

Eens, ik heb zelf ook wel eens last van iets te hard qua woordkeuze (ik geef m’n Haagse roots de schuld :p) en word daar zo nu en dan terecht op gewezen.

Ik bedoel het niet zo maar voor anderen kan het wel vervelend overkomen en dat is niet m’n intentie.
Datzelfde ervaar ik ook, alleen ligt dat bij mij dan weer niet aan Den Haag .
En mijn humor is die van een ander niet. Als je elkaar ziet kun je sneller opmaken of iets lollig is bedoeld door oa gezichtsuitdrukkingen. Op papier leest iedereen zoals hij/zij/het denkt dat het er staat.

Ik zou graag op het forum onder de kop Wat is er nieuw? alleen (in deze volgorde ook) "Actieve Topics" en "Nieuwste Topics" (Nieuwe Topics?) willen zien.
"Nieuwste Berichten" kent een overbodige overlap met deze twee, en de "Laatste Profiel Berichten" voegt mijns inziens helemaal niets toe.

Ik heb 'm ingevuld. Ik vind dat het de goede kant op gaat. Er wordt op de FP meer gemodereerd, waardoor de forumregels beter nageleefd worden.
Waar ik nog steeds wel tegenaan loop is dat wanneer ik van de FP naar dit forumgedeelte ga, ik soms een DPG melding krijg dat ik niet ingelogd ben. Het verversen van de pagina helpt dan meestal.

Ik heb 'm ingevuld. Ik vind dat het de goede kant op gaat. Er wordt op de FP meer gemodereerd, waardoor de forumregels beter nageleefd worden.
Waar ik nog steeds wel tegenaan loop is dat wanneer ik van de FP naar dit forumgedeelte ga, ik soms een DPG melding krijg dat ik niet ingelogd ben. Het verversen van de pagina helpt dan meestal.
Klopt Bimmert, er wordt meer gemodereerd. Beetje teveel soms. Een beetje luchtigheid, humor en zelfs opbouwende kritiek is niet meer mogelijk.

Noem eens voorbeelden van berichten die zouden zijn verwijderd om een 'beetje luchtigheid, humor of opbouwende kritiek'?
Iemand klaagt over het motorgeluid van de nieuwe Alfa Romeo Milano EV en ICE. Mijn opmerking, onderschat de 1.2 Pure Tech motor niet. Wat is hier fout aan?

De vraag is hoe dit 'luchtig of humoristisch' is. 'Opbouwende kritiek' is het immers in ieder geval niet. Off-topic lijkt het in ieder geval wel te zijn, dat zou de reden van verwijderen kunnen zijn.

En was alleen dit bericht verwijderd, of was dit een reactie op een bericht dat is verwijderd (waardoor alle reacties daarop hetzelfde lot deelden)?

Klopt Bimmert, er wordt meer gemodereerd. Beetje teveel soms. Een beetje luchtigheid, humor en zelfs opbouwende kritiek is niet meer mogelijk.
Ik vind het toch prettig dat ordinair gescheld en op de man spelen nu gewoon verwijderd wordt. Dat kan best betekenen dat het even zoeken is voor de moderators en forummers wat wel en niet kan, en dat er soms teveel geschrapt wordt, maar dat hoort er bij.

De vraag is hoe dit 'luchtig of humoristisch' is. 'Opbouwende kritiek' is het immers in ieder geval niet. Off-topic lijkt het in ieder geval wel te zijn, dat zou de reden van verwijderen kunnen zijn.

En was alleen dit bericht verwijderd, of was dit een reactie op een bericht dat is verwijderd (waardoor alle reacties daarop hetzelfde lot deelden)?
Volgens mij worden op de FP nu alle berichten verwijderd die niet gaan over het onderwerp. Ik reageerde onder het bericht over het aantal oldtimers wat erbij was gekomen in Nederland op iemand die een opmerking maakte over EV’s, die reactie van mij daarop is zo te zien ook verwijderd.

Iemand klaagt over het motorgeluid van de nieuwe Alfa Romeo Milano EV en ICE. Mijn opmerking, onderschat de 1.2 Pure Tech motor niet. Wat is hier fout aan?

Er waren/zijn vooral VW-trollen die te pas en on te pas de Pure Tech-motoren erbij halen. Puur om te stoken en af te kraken. Dus wellicht zagen ze jouw berichtje en hadden ze daar geen zin in.

Waarom komen de FP-reageerdes opeens allemaal op het forum?

Dit topic gaat over de enquête waarmee we input vragen om de site te verbeteren. Daar lijkt het vanaf te gaan. Kunnen we het een beetje on-topic houden? Bedankt.
Je zinspeelde er misschien al een beetje op met je eerdere reactie?
... Geeft ook aan dat er in veel gevallen een grijs gebied is (ook humor die voor sommigen helder is maar in andere gevallen als misplaatst wordt gezien zit daar nogal eens tussen). Daar zou je op een terrasje op een vrijdagmiddag nog een aardige boom over kunnen opzetten.
Dergelijke discussie(s) die er hier zijn ingeslopen zouden waarschijnlijk meer op hun plaats zijn in één of meer topics in de forum-stamgastenhoek. Daar kan in een iets losser verband en lossere sfeer allicht wat vrijer gediscussieerd worden, en hopelijk zelfs wat meer wrevel en/of misverstanden weggenomen worden zonder dit topic nog verder te vervuilen. Waarschijnlijk is 't niet handig als ik of MCW, die er nogal verschillend instaan, zo'n topic opstarten, dan zou waarschijnlijk óf de ene óf de andere helft bij voorbaat afhaken ;)
Maar we hebben allemaal eerder al mogen ervaren hoe goed @Jay DoubleYou is in 't opzetten van nieuwe stamgastentopic(s) om specifiekere topics te ontlasten, dus Jay, als jij er ook wat in ziet ons nogmaal de weg te wijzen ...:)

PS Sorry @Joost Boers voor nog één afzwaaier hier, maar niemand leek jouw eerdere hint (?) op te pakken en hopelijk voorkomt deze reactie met 'm uitleggen (?) erger in de toekomst ... Als Jay er niets in ziet om opnieuw 't voortouw te nemen zou je wellicht ook zelf zo'n spin-off topic in de stamgastenhoek kunnen starten om dit topic te ontlasten? :unsure:

Laatst bewerkt:
Puntje wat betreft de FP: de gebruiksvriendelijkheid en het overzicht is door de layout minder.
Het is soms niet goed te zien wie op wie reageert, zeker niet als draadjes langer worden verlies je het overzicht.

@Joost Boers doet schitterend werk op de FP. Enkel het weekend is nog een pijnpuntje en dat merk je. Vrijdag 17u is voor de gekende trollen het sein om weer helemaal los te gaan.

Je kunt dat ook zien als een goed signaal om in het weekend van de FP weg te blijven. Hebben de trollen hun vermaak en heb jij er geen last van.

Maar goed, makkelijk gezegd, ik zit alleen op 't forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan