Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erger je je aan iemand, stuur hem dan een pm

Vervolgens stuur je een prive(!!!)bericht door aan de mod. Hoe sneu ben je dan..?

Het lijkt alsof alles een 2strijd moet zijn. Geloof, Politiek, Auto's...
Iedereen moet een mening hebben, die verkondigen en andermans mening is verkeerd...
En dat terwijl polarisatie in het verleden vooral voor oorlogen heeft gezorgd....

Polarisatie is echt verschrikkelijk en zie je dus ook terug op FP van AW. Al paar jaar dag in dag uit EV/ICE-discussies, dan wel politieke en klimaatdiscussies. Alleen zijn het geen discussies maar andermans mening proberen te veranderen.

Sommige mensen doen het er ook wel om zoals Lennie. Beetje uitlokken, kan er soms wel om lachen. Zeker als er weer gelijk 30 reacties tegen hem zijn en VW er opeens bij wordt gehaald. Dan laat je je ook wel erg kennen zeg.

En weer een leugen. Ik heb je niet uitgescholden. Sommigen hebben hier echt een teer zieltje zeg.

Valt niks uit de praten. Stellantis-webcare moet gewoon een beetje dimmen.

En weer een leugen. Ik heb je niet uitgescholden. Sommigen hebben hier echt een teer zieltje zeg.

Valt niks uit de praten. Stellantis-webcare moet gewoon een beetje dimmen.
Ik heb de conversatie nog altijd in mijn inbox staan, niks gelogen.

"Moet een beetje dimmen". En dat is het? Ik denk dat mijn bijdragen van de voorbije maand best gering waren. Maw: eigenlijk voldoe ik al aan jouw wensen. Nog andere puntjes waar ik aan moet werken?

Mag ik ook verzoekjes doen of werkt het enkel in 1 richting? Niet beter in PM verderpraten ipv hier?

Ik heb de conversatie nog altijd in mijn inbox staan, niks gelogen.

Ik ook. Staat niks bijzonders in dat wat ik hier heb gezegd. Zoals altijd verdraai je alles.

Ik denk dat mijn bijdragen van de voorbije maand best gering waren.

Elke dag een persbericht van paar Stellantis-auto's is niet gering. Daarmee kwamen bepaalde topics keer op keer weer naar boven met allerlei "Wij van WC-eend"-berichten. Alleen heb je dat niet door, zoals Probesh zei. Enige wat je doet is dat mensen juist eerder een afkeer krijgen van een concern.

Ben er wel weer klaar mee. Elke keer dat enorme bord voor de kop en blind van concern-liefde (wtf?!). Fijne avond, 'Marleen'.

Ik nodigde je gewoon uit om het constructief uit te praten, niks meer dan dat. Maar je hoeft niet, als je niet wilt.

elke dag een persbericht van paar Stellantis-auto's is niet gering. Daarmee kwamen bepaalde topics keer op keer weer naar boven met allerlei "Wij van WC-eend"-berichten.
Laatste wat ik bij een Stellantis auto heb gepost was op 31 okt 2024. Toen heb ik in het Fiat 600 Abarth topic een link gezet naar een testverslag op de frontpage. Gewoon omdat ik dat informatief vond (en is iets wat anderen ook doen bij andere topics). Dus aub niet overdrijven.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen EV, ik hoef geen EV en hou me dan ook afzijdig in die topics.
Precies dat heb ik ook, maar bijv over bepaalde merken auto’s die mij niet zo interesseren.

Dat fenomeen snap ik dus sowieso niet op de FrontPage. Als je een type auto, merk of onderwerp echt niet aanstaat dan alsnog dag in dag uit er mee bezig zijn en dat moeten blijven herhalen en reacties uitlokken …

Ik meen oprecht dat ik dan vind dat er bij je een steekje los zit. Het is gewoon zo ongezond om altijd maar met het negatieve bezig te zijn.

Je mag schijnbaar ook niet meer zeggen dat de nieuwe Nissan Kicks en Alfa Romeo Junior op elkaar lijken :ROFLMAO:

Je mag schijnbaar ook niet meer zeggen dat de nieuwe Nissan Kicks en Alfa Romeo Junior op elkaar lijken :ROFLMAO:
In een onderwerp over de Jeep Avenger gaat dat off-topic. Vervolgens zat daar een bepaalde tone of voice in die je als denigrerend kunt bestempelen. Maar mensen, houden we het hier ook een beetje vriendelijk?
Het zou iedereen denk ik enorm helpen als je bij het posten van een reactie op de FP eventjes terugleest wat je hebt geschreven. Scheelt waarschijnlijk al de nodige tikfouten om te beginnen. En het valt me op dat de nodige gebruikers die klagen over de moderatie vaak de mensen zijn die de grenzen zelf ook opzoeken. Niemand zit te wachten op geruzie (neem ik aan), we hebben het gewoon graag over onze liefhebberij en wat daarmee samenhangt. Het enige dat we als AutoWeek van je vragen is dat je jouw bijdragen of mening constructief houdt of onderbouwt. Liefst met een bron. Je mag best kritisch zijn, graag zelfs, maar neem dan wel even de moeite om ons (de lezers en andere reageerders) wat uitleg te geven over de achtergronden ervan. Als je daarbij ook de mening van een ander waardeert, maakt dat de sfeer prettiger.

In een onderwerp over de Jeep Avenger gaat dat off-topic.

Tja iets met twee maten weer he.. ga je voortaan ook ALLE klimaat/politieke/VW/Stellantis/Volvo=Chinees reacties verwijderen als dat niet het onderwerp is? Een beetje offtopic hoeft ook niet altijd gelijk afgestraft te worden, ook daar kunnen zinvolle discussies uit ontstaan.

Vervolgens zat daar een bepaalde tone of voice in die je als denigrerend kunt bestempelen

Als je Stellantis-fan bent met een teer zieltje wel ja. Ik druk toch ook niet steeds op rapporteren als iemand negatief over 'mijn' merk denkt?

we hebben het gewoon graag over onze liefhebberij en wat daarmee samenhangt

Dat is al enkele jaren niet zo op de FP, gefaciliteerd door AW zelf die continue stookberichten plaatst omdat ze weten dat het veel pittige reacties oplevert.

Laatst bewerkt:
Precies dat heb ik ook, maar bijv over bepaalde merken auto’s die mij niet zo interesseren.

Dat fenomeen snap ik dus sowieso niet op de FrontPage. Als je een type auto, merk of onderwerp echt niet aanstaat dan alsnog dag in dag uit er mee bezig zijn en dat moeten blijven herhalen en reacties uitlokken …

Ik meen oprecht dat ik dan vind dat er bij je een steekje los zit. Het is gewoon zo ongezond om altijd maar met het negatieve bezig te zijn.
Hear hear!

Maar helaas niet beperkt tot de FP.
Refereerde niet voor niets eerder al aan dat Statler en Waldorf gedrag, juist ook mbt het forum.

Wel hilarisch dat uitgerekend types die geen enkel bericht kunnen verdragen dat ingaat tegen dat trieste negativisme van ze vervolgens gaan jeremiëren over 'tere zieltjes' en 'met twee maten meten' :ROFLMAO:.

Hoewel, 'hilarisch' ... Nu ik mijn reactie nog eens nalees - goeie tip @Joost Boers (y) - zie ik dat dat het verkeerde woord is, dat moet natuurlijk "lachwekkend" zijn!

Ik heb niet zozeer een mening te melden maar wel een vraag; ik heb al een aantal MyReviews gepost, 7-8 of zo en uploaden van foto's was geen probleem. Click & drop bij wijze van spreken. Zelfs van een review in 1996 staan ze nog op de site hahaha.

Echter, in het forum lukt het me maar niet - alle goede tips in acht genomen (merci daarvoor!) maar toch krijg ik er geen deftige foto. Op aanraden gebruik ik Postimg. Werkt prima, maar ik krijg daar 9 keuzemogelijkheden : koppeling, link, miniatuur, markdown, hotlink etc maar toch staat er in mijn huidige en vorige post in het AI spelletje gewoon een soort van "postzegel". Vanalles geprobeerd maar niet gelukt; bij de huidige editie heeft Volt - waarvoor mijn grote dank - het aangepast, maar het is frustrerend -> om na te denken over een inzending is superleuk maar ze niet deftig geplaatst krijgen is grrrr.

Dus, ik doe ergens iets verkeerd maar wat dan toch? Aanvulling : ik lees / post met een recente iPad dus niet met een laptop.

Laatst bewerkt:
Als het gaat om postimg.cc: Ik kon vanuit mijn fotogalerij iets uploaden, maar had de genoemde keuzes niet. Ik heb de geüploade foto een paar seconden vastgehouden, daarna kon ik kiezen voor kopiëren. Vervolgens kon ik de link hier plakken in het vakje bij het hiervoor bedoelde icoontje.

Ik heb niet zozeer een mening te melden maar wel een vraag; ik heb al een aantal MyReviews gepost, 7-8 of zo en uploaden van foto's was geen probleem. Click & drop bij wijze van spreken. Zelfs van een review in 1996 staan ze nog op de site hahaha.

Echter, in het forum lukt het me maar niet - alle goede tips in acht genomen (merci daarvoor!) maar toch krijg ik er geen deftige foto. Op aanraden gebruik ik Postimg. Werkt prima, maar ik krijg daar 9 keuzemogelijkheden : koppeling, link, miniatuur, markdown, hotlink etc maar toch staat er in mijn huidige en vorige post in het AI spelletje gewoon een soort van "postzegel". Vanalles geprobeerd maar niet gelukt; bij de huidige editie heeft Volt - waarvoor mijn grote dank - het aangepast, maar het is frustrerend -> om na te denken over een inzending is superleuk maar ze niet deftig geplaatst krijgen is grrrr.

Dus, ik doe ergens iets verkeerd maar wat dan toch? Aanvulling : ik lees / post met een recente iPad dus niet met een laptop.
Normaal gezien gewoon de optie link kiezen en kopiëren. Staat er misschien na de .JPEG nog een vraagteken met daarachter nog cijfers (want dat bepaalt soms de grootte en die moet je weggooien)?

Hotlink voor forums gebruiken. Die zou gewoon moeten werken. Let wel op dat je voor het uploaden de instelling goed hebt staan dattie het in origineel formaat upload. Soms staat dat verkeerd.

als je de optie miniatuurafbeelding voor forums gebruikt, krijg je inderdaad een postzegel.

Berichten met foto’s en gekopieerde tekst plaatsen blijft een drama op AW. Via telefoon nog erger want als je duidelijk een foto onder een foto wil plaatsen gaat ie de eerste keer altijd toch boven de eerste foto plaatsen. Pas bij de tweede keer staat ie goed

Berichten met foto’s en gekopieerde tekst plaatsen blijft een drama op AW. Via telefoon nog erger want als je duidelijk een foto onder een foto wil plaatsen gaat ie de eerste keer altijd toch boven de eerste foto plaatsen. Pas bij de tweede keer staat ie goed
Echt een drama inderdaad. En als je dan ook nog eens een ander lettertype gebruikt (bijv de titel) blaast die alles op

Nou je reacties door lezend kan ik niet zeggen dat ze nou heel veel toevoegen.
Tsja, bekend patroon. Kakelvers account (weekje oud), maar weet al (weinig) verbazingwekkend veel over AW om oordelen over "steeds" en "altijd" te kunnen geven - oordelen waar de hypocrisie als vanouds weer vanaf druipt.
Vindt dom geroeptoeter als "lelijke auto", "niet om aan te gluren", "gebakje", "koekblik" etc. etc. kennelijk "een beetje kritisch".

Op 't forum kun je zulke accounts nog blokkeren (negeren), wordt hoog tijd dat de FP die mogelijkheid krijgt.
Dat zou - on topic - een grote verbetering zijn.
Beetje sneu voor de mensen die zo'n immer onder andere accounts terugkerende provocateur niet zo snel doorzien, een zegen voor de rest van ons omdat je niet op moderatie hoeft te wachten om ervan verlost te worden.

No worries, zitten intussen aan onze tweede gin. Het enige dat er kan gebeuren is dat we het bed niet halen en het kookeiland horizontaal uittesten

Laatst bewerkt:
Dames en heren, ik volg niet helemaal de discussie en ook geen zin om het na te lezen, maar het is toch leuker voor iedereen als de sfeer hier (of in het algemeen) positief is… ? Het blijft toch een autoforum om te discuteren met mede liefhebbers, niet meer en niet minder.
De volle 100% met je eens maar de moderatie is scheef. Hierdoor ontstaan al de problemen en loopt het helaas uit de hand. Voorheen was het beter en gezelliger vooral op het forum.

Meelezen kan ook zonder account. Kan best zijn dat Jos al een tijd meeleest zonder account. Heb ik de eerste tijd ook gedaan om het forum te leren kennen. ;)
Jay, ik lees Autoweek online minimaal al 10 jaar met enig regelmaat. Ik kan mij nog herinneren dat ik het Autoweekblad kocht voor 1 gulden. Ik heb ook een abonnement gehad van Autoweek voor een langere periode. Uit onvrede stop gezet. Niet voor het blad zelf maar vooral wat online gebeurd. De toon en verdachtmaking die Marleen zet heb ik zelf weinig mee dus een reactie hierop sla ik over.

• Leuk
Waarderingen: DBAA
Jay, ik lees Autoweek online minimaal al 10 jaar met enig regelmaat. Ik kan mij nog herinneren dat ik het Autoweekblad kocht voor 1 gulden. Ik heb ook een abonnement gehad van Autoweek voor een langere periode. Uit onvrede stop gezet.
Geldt voor mij hetzelfde. Ik ben niet zo jong als ik misschien doe overkomen. ;)

Goedmorgen allemaal, wel weer lekker positief en gezellig hier man. De discussies van de voorpagina hoef je hier niet verder te voeren hè.

Het gaat hier om:

Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren​

Niet elkaar beschuldigen en “uitschelden” ook hoeven we niet te weten wat jullie op het kookeiland thuis uitspoken.

@Joost Boers
Kan er alsjeblieft wat gedaan worden aan het geklier van de Stellantis Webcare mensen en hun vijanden van de frontpage? Het begint van beide kanten nu wel heel erg vervelend te worden.

En dat geldt niet alleen voor dit topic, maar in meerdere topics gaat het zo mis.

Je was me net voor @JL86 .

Laatst bewerkt:
JL86 en Pjotr mijn excuses. Maar de aanvallen op mijn persoon zijn erg agressief van aard. Ik weet dat er mensen zijn van goede wil op het forum. Ik zal mij van verdere commentaar onthouden.

Na een paar pagina's lezen lijkt het mij een flinke verbetering van Autoweek om alle reacties op de FP per direct stop te zetten. En daarnaast de rest van het jaar geen nieuwe leden tot het forum toe te laten. Immers met zulke korte lontjes zijn die mensen over een maand het bestaan het het forum wel vergeten.

Het echt een tenenkrommend topic geworden. Mijn kijk op een paar forummers moet ik even bijstellen.

Eens met bovenstaande

Het is de laatste tijd veel van het zelfde gezeik met de zelfde figuren. Naar mijn mening mogen degene die er door blijven zuigen met beledigingen en verdachtmakingen, 'Stellantis Webcare' of niet, effe weg uit deze forum en als het kan ook de voorpagina.

Ik kom niet vaak hier, en met dit gezeik heb ik ook niet echt veel zin in...

en voor de veelplegers die er meerdere keren betrokken zijn: AUB mij geen duimpjes geven, jullie zijn onderdeel van dit probleem.

Laatst bewerkt:
@Joost Boers , Kan er misschien een mogelijkheid komen om bepaalde personen te blokkeren? Dat kan nu niet, maar dat zou een feature zijn die denk ik een hele hoop gaat schelen qua ergernis, zeker voor mij en ik denk voor anderen ook. Negeren heeft geen zin, want dan zien mensen jou wel en blijven nog steeds aanvallen en reageren.

Zeker als ik kijk hoeveel mensen klagen en de kots krijgen van het Stellantis Webcare-team en hun vrienden/vijanden van de frontpage.

Voordeel van dit heeft dat je wel gewoon een bericht over iets kunt plaatsen, en dus kunt praten/discussiërend met "normale" mensen. Zoals het nu gaat heeft het niets meer te maken met een eigen of andere mening, maar is het vooral "ik maak je kapot" en persoonlijk zit ik daarom niet op een Forum.

Plus dat aangeven dat ik met iemand niet wil forummen en dus niet wil praten mag blijkbaar ook niet, want dat is off-topic.

Die mogelijkheid bestaat al lang hoor ;)
Nee dat is negeren, niet blokkeren . En jouw reactie laat precies zien wat ik bedoel, want ik heb alle Stellantis-fans allemaal op negeren staan, maar jij kunt dus wel op mij reageren.

Dus wat voor zin heeft het negeren dan? Helemaal niets. Als ik iemand negeer dan wens ik op geen enkele vorm interactie met iemand, dus het is heel raar dat ik jullie kan negeren, maar vervolgens kun jij wel op mij reageren....

Ik heb het idee dat de mods ook niet allemaal op 1 lijn zitten wat het aanpakken van dit probleem er niet makkelijk op maakt.

Ik heb het idee dat de mods ook niet allemaal op 1 lijn zitten wat het aanpakken van dit probleem er niet makkelijk op maakt.
Misschien zien anderen het ook omgekeerd? En is het afzeiken van mensen met een andere mening of voorkeur van auto's misschien niet de oplossing om "dit probleem" aan te pakken. Leven en laten leven, zou ik zo zeggen.
1 vraagje: als je walgt van bepaalde topics, waarom dan toch constant in dat topic reageren? (En dan heb ik het niet over jou SVF, maar wel algemeen)

Weet je, ik zou ook in topics van auto's die me niet interesseren, reviews kunnen citeren die een bepaald model afbreken. Maar dat doe ik niet omdat ik daar de toegevoegde waarde niet van zie. Maar als ik foto's (zonder enige vorm van ophemeling) plaats in een Alfa topic, dan word ik afgeschoten omdat dat niet past.

Respect moet van twee richtingen komen, en dat vergeten veel klagers jammer genoeg. Dan pas ga je een harmonieuze forumbeleving krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb in een ander topic over de sfeer op het forum al eens opgeroepen om elkaar gewoon te negeren (dus niet meer reageren) Dat geldt zowel voor het Stellantis clubje als voor degenen die zich daar aan ergeren. Je hoeft niet altijd het laatste woord te hebben!

Ik heb zelf ook mijn voor en afkeer van bepaalde merken en concerns en in het verleden ook wel eens iets raars gezegd in een discussie (waarvoor ik ook meteen mijn excuses heb gemaakt!) Maar ik snap niet waar die drang vandaan komt om op werkelijk elke scheet te reageren. Een discussie op het scherp van de snede moet kunnen (uiteindelijk hebben we het over een stuk blik op wielen) en het mag soms best een beetje schuren, maar het moet niet te persoonlijk worden en tot het eindeloze door blijven gaan. Dat is gewoon ziekelijk!

Ik zou zeggen: wie de schoen past trekt hem aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan