Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat wij autoweek kunnen verbeteren door niet elke week dezelfde discussie hier te voeren
Deze discussies vind plaats hier en op de fp again,again and again. Steeds dezelfde plaat die wordt afgespeeld.En je leest steeds dezelfde namen terug. Alleen al in dit draadje zie je wie elkaars vijanden zijn letterlijk. Een onzinnige discussie over “ wie is bofkont” Maar door de manier van reageren, weinig respectvol, zijn er al verschillende bofkonten actief alleen al in dit draadje.

En elke week zijn er weer nieuwe accounts die steeds weer dezelfde beschuldigingen uiten.... tot ze op maandag een ban krijgen, waarna het weer opnieuw begint.
Marleen ik heb het hele draadje doorgenomen maar je hebt toch ook wel een aandeel in het geheel. En dan de reactie van DBAA tegen een MCW is toch respectloos en op het scherpst van de snede. Geef elkaar wat lucht en reageer niet op ieder wissewasje omdat het Jantje is die je niet mag en hij voor een ander merk is.Zoveel mensen, zoveel meningen.

En elke week zijn er weer nieuwe accounts die steeds weer dezelfde beschuldigingen uiten.... tot ze op maandag een ban krijgen, waarna het weer opnieuw begint.

Ik snap de frustratie van die kant maar begint idd beetje vermoeiend te worden. Elke keer nieuw account idd en maar doorzaniken. Daarom ga ik bv ook niet meer verder in in andere beschuldigen. Wel klaar mee nu.

Marleen ik heb het hele draadje doorgenomen maar je hebt toch ook wel een aandeel in het geheel. En dan de reactie van DBAA tegen een MCW is toch respectloos en op het scherpst van de snede. Geef elkaar wat lucht en reageer niet op ieder wissewasje omdat het Jantje is die je niet mag en hij voor een ander merk is.Zoveel mensen, zoveel meningen.

Fijn Tonnn, jouw zalvende woorden doen de meesten hier hopelijk goed. Maar leg eens uit … waar maak jij je eigenlijk druk om??

Kersvers, en toch al zo betrokken bij het wel & wee van deze site. Je zou verwachten dat een topic als onderhavige meer toegesneden is op oudgedienden, op hen met enige ervaring op FP (staat voor FrontPage) en Forum. Komt bij, de context waarom ik op MCW reageerde ken jij niet want rookie reageerder. Dus oordeel niet te snel.

Sluit ik af met de toevoeging dat vòòr jou recent ook andere accounts soortgelijke cri-de-coeur’s slaakten. Allemaal weg. Als geblokkeerd/verwijderd. Hoop uiteraard dat jou dat lot bespaard blijft. AW is namelijk een interessante site - enjoy while it lasts! Fijn weekend.

Laatst bewerkt:
Nou moet je echt eens ophouden. Weinig respectvol om mij er ook nog bij te betrekken...

Maar inderdaad, ga eerst 10 minuten iets anders doen voor je reageert dat helpt al veel.

Ik vind dat het hele AW platform een beetje teveel om de reacties is heen gebouwd inmiddels. Veel, vaak politiek getinte of milieu gerelateerde nieuwsberichten lijken alleen geplaatst te worden om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. En als er nu leuke discussies ontstaan, is het tot daar aan toe, maar het zijn telkens dezelfde discussies, dezelfde reacties van dezelfde "personen". Als je een beetje leuk en objectief het autonieuws wilt bijhouden, is het lezen van de hoofdpagina soms meer ergernis dan leuk.

De ergernis lijkt ook uit te stralen naar het blad, ik kan dat op één of andere manier niet los van elkaar zien. Ook vind ik dat ze in het blad wel erg in een EV bubbel lijken te leven, maar dat kan ook mijn gevoel zijn. De speciale "brandstofauto editie" van een tijdje geleden was wat dat betreft wel het dieptepunt.

Wat ook meespeelt, is dat ik het autonieuws in het algemeen niet zo heel interessant meer vind. En het nieuws wat nog wel een beetje interessant is, kun je ook uitgebreid op internet vinden. Al met al reden om het abonnement na 31 jaar op te zeggen. Ik was altijd wel een groot fan van AW, alle nummers liggen hier nog in de kast, vanaf de eerste van begin 1990. Het forum en de reviews zijn nog wel weer leuk, de carbase is soms ook handig.

Leuke post, geeft gevoelens van heimwee. Ik startte in 1990 met mijn studies aan de Univ, kocht toen geregeld een nummer van Autoweek ipv sloten bier haha.
De nummers zelf heb ik niet gespaard, wel een aantal leuke Klokjes Rond (Lancia Thema 8.32 bvb) en - ik ben zijn naam kwijt - De Spekkoperrunbriek. Kocht een oud barrel, fixte het, vervolgens verkopen met winst en op naar een ander barrel. Zalig. Ook de rubriek waarin ze auto’s bewust deels onklaar maakten en vervolgens aanboden bij merkgarages om te zien wat ze zouden vinden / niet vinden en aanrekenen. Nostalgie.

Ook vind ik dat ze in het blad wel erg in een EV bubbel lijken te leven, maar dat kan ook mijn gevoel zijn.
Dat is jouw gevoel. Als het niet specifiek over auto's gaat en dus meer meta berichten zijn, dan is vrijwel altijd heel tendentieus en speelt het voornamelijk in op de onderbuik gevoelens van de gemiddelde AW lezer ten aanzien van EVs.

Een recent voorbeeld kan je hier vinden:

De blazer van PHEV’s werkt immers ook zonder de verbrandingsmotor, net zoals de warmtepomp van een EV voor ontwaseming kan zorgen. Al dan niet geprogrammeerd voorverwarmen met geëlektrificeerde auto’s gebruikt immers ook energie, die in het slechtste geval evenveel CO2 heeft opgewekt bij de productie ervan.
Dit is natuurlijk niet de reden waarom die wetgeving bestaat. Dat weet de auteur ook (hoop ik!), maar die kan het toch niet laten even in te spelen om de onderbuikgevoelens van de ICE rijder om wat engagement te creëeren.

Berichtgeving over missievrije-zones is een ander voorbeeld. Een goed nieuwsbericht heeft een stukje achtergrond over het hoe en waarom, maar dat zie ik echter nooit langskomen. Dat hoeft echt geen heel essay te zijn. Er was bijvoorbeeld vanochtend een bericht op de radio dat de marechaussee heeft overwogen te stoppen met de grenscontroles en daar werd in één adem aan toegevoegd dat dit kwam omdat ze nog maar 12 mensen hadden gepakt en ze geloofden dat ze hun tijd beter konden besteden. Als de redactie een zin of twee per artikel besteedt aan wat achtergrondinformatie dan zien we mogelijk ook wat minder comments terug die denken dat zo'n zone bestaat om de CO2 uitstoot te verminderen.

Ik vind dat het hele AW platform een beetje teveel om de reacties is heen gebouwd inmiddels. Veel, vaak politiek getinte of milieu gerelateerde nieuwsberichten lijken alleen geplaatst te worden om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. En als er nu leuke discussies ontstaan, is het tot daar aan toe, maar het zijn telkens dezelfde discussies, dezelfde reacties van dezelfde "personen". Als je een beetje leuk en objectief het autonieuws wilt bijhouden, is het lezen van de hoofdpagina soms meer ergernis dan leuk.
Ik heb het idee dat het forum volledig bevolkt wordt door 2 handjesvol vaste "leden" die het platform gebruiken als een sociaal medium. En die paar "nieuwen" zijn binnen paar weken weer weg.

Ik heb het idee dat het forum volledig bevolkt wordt door 2 handjesvol vaste "leden" die het platform gebruiken als een sociaal medium. En die paar "nieuwen" zijn binnen paar weken weer weg.
Dan neem ik aan ‘dat jij al een tijdje meeleest’ want je account is kersvers.

Begrijp je punt tav ‘2 handjesvol’ mensen. Waarom ‘nieuwen’ weer snel weg zijn kan meerdere oorzaken hebben. Ik bedenk er zo twee:

1. zij die na Forum bezoek niet vonden wat ze hoopten/zochten of
2. hielden het voor gezien. Als verdwenen van Autoweek. Ook in dit topic zijn er een aantal. AW is natuurlijk niet de enige autosite, de battle for clicks heftig. Breek echter graag een lans voor AW daar de community bruist en er goed wordt gemodereerd.

Dan neem ik aan ‘dat jij al een tijdje meeleest’ want je account is kersvers.

Begrijp je punt tav ‘2 handjesvol’ mensen. Waarom ‘nieuwen’ weer snel weg zijn kan meerdere oorzaken hebben. Ik bedenk er zo twee:

1. zij die na Forum bezoek niet vonden wat ze hoopten/zochten of
2. hielden het voor gezien. Als verdwenen van Autoweek. Ook in dit topic zijn er een aantal. AW is natuurlijk niet de enige autosite, de battle for clicks heftig. Breek echter graag een lans voor AW daar de community bruist en er goed wordt gemodereerd.
Tegen ieder nieuw forumlid zeggen dat zijn account kersvers is en vaak ook dat hij boft maakt je niet geloofwaardiger.

Community bruist en goed wordt gemodereerd zullen velen anders over denken die juist afgehaakt zijn van Autoweek.

• Leuk
Waarderingen: JL86
en - ik ben zijn naam kwijt - De Spekkoperrunbriek. Kocht een oud barrel, fixte het, vervolgens verkopen met winst en op naar een ander barrel. Zalig.
Albert Goedkoops?
Hij werd onlangs nog in de gedrukte versie vermeld, omdat hij na zijn artikelen in Autoweek daadwerkelijk de autobranche in gegaan is en onlangs zijn bedrijf verkocht heeft.

Vwb nieuwe gebruikers op het forum: als je ergens nieuw bent, in een buurt, of bij een werkgever, kijk je de eerste tijd ook een beetje de kat uit te boom en zoek je niet bepaalde mensen op waar je direct een persoonlijke aanval op opent. Zo werkt het online ook. En denk je wel direct de hele omgeving naar je hand te zetten, dan word je direct uitgekotst. Dat is online niet anders dan gewoon in het dagelijks leven.

Dit topic gaat over het verbeteren van autoweek, niet over "laat ik eens iemand de grond in boren."
Ben je het niet eens met iemand zijn commentaar, rapporteer deze dan. Dan zal de moderatie dit heus wel oppikken. Maar steeds weer datzelfde gezeur, dat is nergens voor nodig. Een AW zonder die aanvallen van "nieuwelingen" op bestaande accounts, dat zou pas een verbetering zijn ;)

Dit topic gaat over het verbeteren van autoweek, niet over "laat ik eens iemand de grond in boren."
Ben je het niet eens met iemand zijn commentaar, rapporteer deze dan. Dan zal de moderatie dit heus wel oppikken. Maar steeds weer datzelfde gezeur, dat is nergens voor nodig. Een AW zonder die aanvallen van "nieuwelingen" op bestaande accounts, dat zou pas een verbetering zijn
Waarom doe je het zelf dan wel waar je naar vewijst? Let dan ook een beetje op je eigen gedrag dan blijft het voor iedereen leuk en plezant. Bij voorbaat dank.

Tegen ieder nieuw forumlid zeggen dat zijn account kersvers is en vaak ook dat hij boft maakt je niet geloofwaardiger.

Community bruist en goed wordt gemodereerd zullen velen anders over denken die juist afgehaakt zijn van Autoweek.
Waar heb ik het tegen Jan98 over ‘boffen’?
‘Ieder nieuw Forumlid’?? Hoe weet JIJ dat, nieuw enzo? Kom sporadisch op Forum.
Hoe weet jij dat ‘velen afgehaakt zijn’??

Moet trouwens wel scherp blijven want er zijn nu 3 nieuwe accounts actief (Tonnn, Jannn en Aad A) en alle 3 hebben aanmerkingen.

Mijn tip: maak je niet druk om randzaken, daar is moderatie voor. Vlieg uit, en stort je inhoudelijk op de vele topics die AW de bezoekers/lezers aanbiedt. Fun! ;)

Laatst bewerkt:
Ok, dan zal ik je rapporteren vanwege BOF verwijzing naar Bofkont. Jan en Tonn zijn mij onbekend.

Laatst bewerkt:
Ok, dan zal ik je rapporteren vanwege BOF verwijzing naar Bofkont. Jan en Tonn zijn mij onbekend.
Dus jij gaat JEZELF rapporteren?? :)
Alleen jij hebt het over BxxKxxx. Mag ik vragen hoe jij hem kent?

Tav Jann en Tonnn … niemand beweerde dat jij die zou moeten kennen, hoewel zij als jij net hebben gereageerd. FYI, ik spoorde MIJZELF aan deze uit elkaar te houden.

. Ook de rubriek waarin ze auto’s bewust deels onklaar maakten en vervolgens aanboden bij merkgarages om te zien wat ze zouden vinden / niet vinden en aanrekenen. Nostalgie.
Ja dat was leuk! De gargage waar ik mijn auto’s weg had en in onderhoud, heeft een van die testen gewonnen. En daar waren ze heel erg trots op. Dat heeft echt heel erg lang in de garage /showroom gehangen.

@DBAA ja elke week ja, je kunt gewoon naar boven scrollen en het is in de basis dezelfde discussie die door dezelfde partijen gevoerd wordt. Laat mij raden, het VW AG kamp tegen het Stellantis kamp?

Daar is het forum helemaal niet voor bedoelt en al helemaal niet deze thread. Maar toch valt men hier in herhaling, waarom?

Ik dacht dat de FP het afvoerputje is en dat wij hier gewoon normale gesprekken over auto’s konden/kunnen voeren en evt. iets van elkaar kunnen leren.

Hoe leuk een ouderwets potje kibbelen op z'n tijd ook kan zijn, nu weer even terug on topic ;)
___

Een verbetersuggestie dus. Toen hier een tijdje terug de discussie wat (te) fel werd, bleek zowel voor moderatoren zelf als voor andere forummers de dubbelrol van de forummoderatoren, speler én scheidsrechter tegelijk in sporttermen, voor verwarring en irritatie te zorgen.

Zou het niet beter zijn die rollen ook echt te scheiden, en forummoderatoren daartoe vrij te stellen van de regel van één account per persoon zodat ze voortaan een 'gewoon' én een apart moderatieaccount kunnen gebruiken? Dan kunnen ze onder hun gewone account in discussies hun ongezouten mening geven zonder zich af te hoeven vragen hoe dat overkomt met in knalrode letters "Moderator" onder hun accountnaam, kunnen andere gebruikers die reguliere account veilig negeren als de posts ervan op persoonlijke titel ze niet aanstaan zonder daardoor onbereikbaar te worden voor een moderator, en is voor iedereen duidelijk dat een post van een moderatie-account ook echt als moderatie-interventie is bedoeld - dus niet als een subjectieve persoonlijke reactie.

Het lijkt mij dat daarmee een (in de praktijk gebleken) bron van verwarring, irritatie en ongemak simpel kan worden weggenomen.

Laatst bewerkt:
Leuke post, geeft gevoelens van heimwee. Ik startte in 1990 met mijn studies aan de Univ, kocht toen geregeld een nummer van Autoweek ipv sloten bier haha.
De nummers zelf heb ik niet gespaard, wel een aantal leuke Klokjes Rond (Lancia Thema 8.32 bvb) en - ik ben zijn naam kwijt - De Spekkoperrunbriek. Kocht een oud barrel, fixte het, vervolgens verkopen met winst en op naar een ander barrel. Zalig. Ook de rubriek waarin ze auto’s bewust deels onklaar maakten en vervolgens aanboden bij merkgarages om te zien wat ze zouden vinden / niet vinden en aanrekenen. Nostalgie.

De Grote Autoweek Garagetest inderdaad. Zou nu nooit meer kunnen, alles wordt digitaal en online geregistreerd en het wordt al snel verdacht als 1 auto in korte tijd 10 onderhoudsbeurten krijgt...

Wat de voorpagina betreft, vind ik het Italiaanse Quattroruote een mooi voorbeeld. Op de hoofdpagina het belangrijkste nieuws en bovenaan een soort submenu voor allerlei categorieen autonieuws, zodat je gemakkelijker het nieuws eruit kunt filteren wat je zelf leuk en belangrijk vindt. Daarnaast kun je wel reacties geven, maar deze komen pas aan de zijkant in beeld als je erop klikt en er staat niet meteen in dikke letters bovenin de foto hoeveel reacties er worden gegeven. Zo zijn de reacties veel minder overheersend, terwijl de functie nog steeds bestaat.

Als het blad nu ook nog wat meer voor liefhebbers wordt en wat gevarieerder, kan het nog goed komen. Hoe leuk was het bijvoorbeeld als de test tussen de M3 en Giulia QV bijvoorbeeld in de gewone AW had gestaan met alle meetgegevens ipv in de GTO? Met een filmpje op de site met flink wat uitlaatgeluid. Of een rij impressie met de Ferrari 12cilindri met een filmje op de site eveneens met flink wat geluid? Of een een keer een rijimpressie met een bestelauto of vrachtwagen? Of een rondje om met een klassieker? Of een rubriek van iemand die gek is van zijn auto/auto's/klassieker? Of bijvoorbeeld een rubriek waarbij het autonieuws wat luchtiger gebracht wordt? En het kan allemaal prima naast alle nieuwe auto's inclusief EV's van nu. Ik vind het nu allemaal wel erg politiek correct geworden en erg gericht op leaserijders die een EV van de de zaak mogen/moeten uitkiezen.

Automerk gaat om gewone nieuwe auto’s. Voor klassiekers en sportwagens zijn separate edities.
De laatste GTO heb ik doorgebladerd maar dat kan mij dus totaal niet boeien. Net als een posterstory van een Ferrari ofzo in de gewone AW, daar blader ik voorbij.

Om een beetje aan te haken op het bericht betreffende reacties: dat getal dat de reacties weergeeft op een artikel werkt ontzettend afleidend. Best regelmatig klik ik op een artikel vanwege de hoeveelheid reacties, om vervolgens gelijk naar beneden te scrollen en de reacties te lezen. Best zonde, want tussen de titel en de reacties zelf heeft een redacteur zijn best gedaan om een artikel te schrijven, terwijl ik van de lezersreacties zelden wijzer wordt. Door de focus te leggen op reacties voelen nieuwsitems soms meer als een aftrap om reacties uit te lokken, i.p.v. op zichzelf te staan als artikelen. Een mogelijkheid om de reactieteller op artikelen te verbergen zou fijn zijn.

Automerk gaat om gewone nieuwe auto’s. Voor klassiekers en sportwagens zijn separate edities.
De laatste GTO heb ik doorgebladerd maar dat kan mij dus totaal niet boeien. Net als een posterstory van een Ferrari ofzo in de gewone AW, daar blader ik voorbij.

De GTO lees ik ook amper, ik hoef niet een blad te lezen over alleen onbetaalbare, dikke auto's, hoewel ik begrijp dat dit een beter verdienmodel is. Maar voor de afwisseling is het wel leuk in de autoweek. Bovendien is een nieuwe Ferrari ook autonieuws.

En eerlijk gezegd - en vermoedelijk veel autoliefhebbers met mij - lees/zie ik liever een stukje over een nieuwe Ferrari dan over de zoveelste nieuwe, Chinese EV.

• Leuk
Waarderingen: 944
Goh. Ik vind de GTO juist heel erg leuk omdat de passie nog van die artikelen afspat met voor mij het hoogte punt qua artikel en foto’s de Porsche special west kust Amerika

Ook dit weekend blijkt helaas weer dat moderatie door vrijwilligers in de (lange) weekends, bij afwezigheid van de professionele forumleiding, niet afdoende is. Alle begrip dat die vrijwilligers niet 24/7 paraat kunnen staan hoor, maar dat is dus evident niet goed genoeg.

Overduidelijke spam van Temu blijft nu al urenlang staan, en alweer kan een illegaal onder een zoveelste nieuw account actieve gebannen FP-account ook al urenlang ongehinderd zijn/haar gang gaan ondanks diverse meldingen van beiden.

Een zekere vorm van professionele 24/7 moderatie lijkt inmiddels onvermijdelijk. Bijvoorbeeld in DPG-verband moet dat toch mogelijk zijn, als het dat voor afzonderlijke titels niet is? Er zullen toch wel meer DPG-sites blootstaan aan dergelijke cybercriminaliteit?

Laatst bewerkt:
Nou ja vind dat allemaal wel wat overdreven. Waarom zou het 24/7 moeten zijn? In the end is het een auto website, niet de website van de ABN AMRO of de overheid.

Het is wat minder , maar je houdt het toch niet tegen.

Iets van een algoritme rondom scheldwoorden en links met bijv neofascistische reacties zou prima zijn en volgens mij zit dat er al in.

Of we moeten naar betaalde accounts om te reageren. Zodat je (1) nep accounts weert en (2) potje hebt om evt wat leuks voor de vrijwillige moderators te betekenen.

€5 per maand oid. Zou ik oprecht voor over hebben @Joost Boers

Wat is er op tegen dat een mediareus als DPG zijn afzonderlijke titels niet alleen laat staan in de strijd tegen cybercriminaliteit?

Als het om het verkeer gaat is (vrijwel) iedereen het er unaniem over eens dat regels zonder handhaving niet werken. Op AW blijkt dat (uiteraard) niet anders.

AW is geen eiland in de digitale wereld. Fishing, spammen, desinformatie, trollen en cyberpesten zijn allemaal vormen van cybercriminaliteit, waar DPG - en dus ook AW - verplicht adequaat tegen moet optreden (DSA). Niets overdrevens aan dus, gewoon een plicht.

(Edit) Helaas onderstreept de nieuwe Temu-spam mijn punt, die gaat wel 24/7 door zo blijkt weer. :(

@moderatie geen kritiek hè, alleen een trieste constatering dat het ondanks jullie vrijwillige inspanningen vechten tegen de bierkaai dreigt te worden. Sterkte dit weekend, hoop dat jullie de nodige versterking en ondersteuning gaan krijgen!

Laatst bewerkt:
Je kunt ook gewoon de temu threads ff niet lezen, worden vroeg of laat toch wel verwijderd.

Ik vind dat de moderatie goed z’n best doet en we mogen niet klagen. Zoals de dude al aangeeft wellicht moeten we gewoon allemaal elke maand er voor gaan betalen. Heb ik geen moeite mee.

Waarom is trouwens MCW verbannen? Heeft dit iets met Stellantis webcare te maken?

Ik vermoed dat DPG wel spamfilters heeft op hun domein of zou dit per site afzonderlijk geregeld worden?
De moderators kunnen enkel achteraf opkuisen en ondanks het feit dat het nu weekend is, doen ze dat prima

Waarom is trouwens MCW verbannen? Heeft dit iets met Stellantis webcare te maken?
Je mag me gewoon bij naam noemen hoor, ik ben een mens van vlees en bloed en ik word niet betaald voor mijn aanwezigheid hier
.
Over bans beslissen moderatoren zelf in eer en geweten, daar heb ik geen invloed op. ;)

Je kunt ook gewoon de temu threads ff niet lezen, worden vroeg of laat toch wel verwijderd.
Ik open altijd de eerste en <negeer> het forumprofiel. Ruimt meteen op.

Edit: je kan vanaf de overzichtpagina ook het forumprofiel openen en op deze manier de "gebruiker" negeren.

Laatst bewerkt:
Ik open altijd de eerste en <negeer> het forumprofiel. Ruimt meteen op.
Goeie tip! Met rapporteren ipv negeren werkt het wsl zelfs nog beter, dan help je de moderatoren ze te vinden (het ligt niet altijd er zo dik bovenop als met temu de laatste tijd) en met hun hulp ook medeforummers er vanaf.

Want inderdaad, zoals @Jay DoubleYou al zegt zijn de moderatoren ook maar mensen die niet alleen maar 24/7 de hele site kunnen afspeuren op nieuwe spam.

Laatst bewerkt:
Goeie tip! Rapporteren ipv negeren werkt wsl nog beter, dan help je de moderatoren ze te vinden (het ligt niet altijd er zo dik bovenop als met temu de laatste tijd) en met hun hulp ook medeforummers er vanaf.
Klopt, ik ben in dit opzicht vrij egoïstisch. Misschien kan de forumleiding eens kijken naar mijn lijst gebruikers die ik negeer. Dan weet je meteen welke gebruikers een ban moeten krijgen.

Ook dit weekend blijkt helaas weer dat moderatie door vrijwilligers in de (lange) weekends, bij afwezigheid van de professionele forumleiding, niet afdoende is. Alle begrip dat die vrijwilligers niet 24/7 paraat kunnen staan hoor, maar dat is dus evident niet goed genoeg.

Overduidelijke spam van Temu blijft nu al urenlang staan, en alweer kan een illegaal onder een zoveelste nieuw account actieve gebannen FP-account ook al urenlang ongehinderd zijn/haar gang gaan ondanks diverse meldingen van beiden.

Een zekere vorm van professionele 24/7 moderatie lijkt inmiddels onvermijdelijk. Bijvoorbeeld in DPG-verband moet dat toch mogelijk zijn, als het dat voor afzonderlijke titels niet is? Er zullen toch wel meer DPG-sites blootstaan aan dergelijke cybercriminaliteit?

Ach kom, dat zijn uitzonderingen. Stellantis-spam komt elke dag voor en blijft ook gewoon staan...

En sinds Joost Boers erbij is gekomen als forumleiding vind ik het forum op meerdere vlakken echt verbeterd.

Onze eigen moderators deden het prima hoor. Het forum zelf is nog altijd niet top qua gebruik.

Op de FP vind ik het erg wisselend. meningen worden gewoon verwijderd. Je mag over een Leapmotor niet eens zeggen datje het een "Cayenne-wannabe met lullige verhoudingen" vind, want Stellantis-webcare neemt dat persoonlijk. Dat is gewoon censuur. Als je niet eens meer je mening mag geven... de Outlander mag wél gewoon negatief beoordeeld worden. Koekoek. En ondertussen staat de FP wel vol met persoonlijk aanvallen op wat iemand voor auto rijdt, worden hele grote groepen beledigd omdat ze ICE rijden en gaat het elke dag offtopic over politiek en klimaat.

^dit mag ook gewoon

MCW

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan