Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Deze discussies vind plaats hier en op de fp again,again and again. Steeds dezelfde plaat die wordt afgespeeld.En je leest steeds dezelfde namen terug. Alleen al in dit draadje zie je wie elkaars vijanden zijn letterlijk. Een onzinnige discussie over “ wie is bofkont” Maar door de manier van reageren, weinig respectvol, zijn er al verschillende bofkonten actief alleen al in dit draadje.Ik denk dat wij autoweek kunnen verbeteren door niet elke week dezelfde discussie hier te voeren
Marleen ik heb het hele draadje doorgenomen maar je hebt toch ook wel een aandeel in het geheel. En dan de reactie van DBAA tegen een MCW is toch respectloos en op het scherpst van de snede. Geef elkaar wat lucht en reageer niet op ieder wissewasje omdat het Jantje is die je niet mag en hij voor een ander merk is.Zoveel mensen, zoveel meningen.En elke week zijn er weer nieuwe accounts die steeds weer dezelfde beschuldigingen uiten.... tot ze op maandag een ban krijgen, waarna het weer opnieuw begint.
En elke week zijn er weer nieuwe accounts die steeds weer dezelfde beschuldigingen uiten.... tot ze op maandag een ban krijgen, waarna het weer opnieuw begint.
Marleen ik heb het hele draadje doorgenomen maar je hebt toch ook wel een aandeel in het geheel. En dan de reactie van DBAA tegen een MCW is toch respectloos en op het scherpst van de snede. Geef elkaar wat lucht en reageer niet op ieder wissewasje omdat het Jantje is die je niet mag en hij voor een ander merk is.Zoveel mensen, zoveel meningen.
Nou moet je echt eens ophouden. Weinig respectvol om mij er ook nog bij te betrekken...Marleen ik heb het hele draadje doorgenomen maar je hebt toch ook wel een aandeel in het geheel. En dan de reactie van DBAA tegen een MCW is toch respectloos en op het scherpst van de snede. Geef elkaar wat lucht en reageer niet op ieder wissewasje omdat het Jantje is die je niet mag en hij voor een ander merk is.Zoveel mensen, zoveel meningen.
Beter van niet, dan kent iedereen me ineens.Bij het AD kan je alleen reageren met je volledige naam. Misschien moeten we dat hier ook maar invoerenCheck obv paspoort en dan pas een account
![]()
![]()
Dat is jouw gevoel. Als het niet specifiek over auto's gaat en dus meer meta berichten zijn, dan is vrijwel altijd heel tendentieus en speelt het voornamelijk in op de onderbuik gevoelens van de gemiddelde AW lezer ten aanzien van EVs.Ook vind ik dat ze in het blad wel erg in een EV bubbel lijken te leven, maar dat kan ook mijn gevoel zijn.
Dit is natuurlijk niet de reden waarom die wetgeving bestaat. Dat weet de auteur ook (hoop ik!), maar die kan het toch niet laten even in te spelen om de onderbuikgevoelens van de ICE rijder om wat engagement te creëeren.De blazer van PHEV’s werkt immers ook zonder de verbrandingsmotor, net zoals de warmtepomp van een EV voor ontwaseming kan zorgen. Al dan niet geprogrammeerd voorverwarmen met geëlektrificeerde auto’s gebruikt immers ook energie, die in het slechtste geval evenveel CO2 heeft opgewekt bij de productie ervan.
Ik heb het idee dat het forum volledig bevolkt wordt door 2 handjesvol vaste "leden" die het platform gebruiken als een sociaal medium. En die paar "nieuwen" zijn binnen paar weken weer weg.Ik vind dat het hele AW platform een beetje teveel om de reacties is heen gebouwd inmiddels. Veel, vaak politiek getinte of milieu gerelateerde nieuwsberichten lijken alleen geplaatst te worden om zoveel mogelijk reacties uit te lokken. En als er nu leuke discussies ontstaan, is het tot daar aan toe, maar het zijn telkens dezelfde discussies, dezelfde reacties van dezelfde "personen". Als je een beetje leuk en objectief het autonieuws wilt bijhouden, is het lezen van de hoofdpagina soms meer ergernis dan leuk.
Dan neem ik aan ‘dat jij al een tijdje meeleest’ want je account is kersvers.Ik heb het idee dat het forum volledig bevolkt wordt door 2 handjesvol vaste "leden" die het platform gebruiken als een sociaal medium. En die paar "nieuwen" zijn binnen paar weken weer weg.
Tegen ieder nieuw forumlid zeggen dat zijn account kersvers is en vaak ook dat hij boft maakt je niet geloofwaardiger.Dan neem ik aan ‘dat jij al een tijdje meeleest’ want je account is kersvers.
Begrijp je punt tav ‘2 handjesvol’ mensen. Waarom ‘nieuwen’ weer snel weg zijn kan meerdere oorzaken hebben. Ik bedenk er zo twee:
1. zij die na Forum bezoek niet vonden wat ze hoopten/zochten of
2. hielden het voor gezien. Als verdwenen van Autoweek. Ook in dit topic zijn er een aantal. AW is natuurlijk niet de enige autosite, de battle for clicks heftig. Breek echter graag een lans voor AW daar de community bruist en er goed wordt gemodereerd.
Moderator
Albert Goedkoops?en - ik ben zijn naam kwijt - De Spekkoperrunbriek. Kocht een oud barrel, fixte het, vervolgens verkopen met winst en op naar een ander barrel. Zalig.
Moderator
Waarom doe je het zelf dan wel waar je naar vewijst? Let dan ook een beetje op je eigen gedrag dan blijft het voor iedereen leuk en plezant. Bij voorbaat dank.Dit topic gaat over het verbeteren van autoweek, niet over "laat ik eens iemand de grond in boren."
Ben je het niet eens met iemand zijn commentaar, rapporteer deze dan. Dan zal de moderatie dit heus wel oppikken. Maar steeds weer datzelfde gezeur, dat is nergens voor nodig. Een AW zonder die aanvallen van "nieuwelingen" op bestaande accounts, dat zou pas een verbetering zijn
Waar heb ik het tegen Jan98 over ‘boffen’?Tegen ieder nieuw forumlid zeggen dat zijn account kersvers is en vaak ook dat hij boft maakt je niet geloofwaardiger.
Community bruist en goed wordt gemodereerd zullen velen anders over denken die juist afgehaakt zijn van Autoweek.
Dus jij gaat JEZELF rapporteren??Ok, dan zal ik je rapporteren vanwege BOF verwijzing naar Bofkont. Jan en Tonn zijn mij onbekend.
Ja dat was leuk! De gargage waar ik mijn auto’s weg had en in onderhoud, heeft een van die testen gewonnen. En daar waren ze heel erg trots op. Dat heeft echt heel erg lang in de garage /showroom gehangen.. Ook de rubriek waarin ze auto’s bewust deels onklaar maakten en vervolgens aanboden bij merkgarages om te zien wat ze zouden vinden / niet vinden en aanrekenen. Nostalgie.
Leuke post, geeft gevoelens van heimwee. Ik startte in 1990 met mijn studies aan de Univ, kocht toen geregeld een nummer van Autoweek ipv sloten bier haha.
De nummers zelf heb ik niet gespaard, wel een aantal leuke Klokjes Rond (Lancia Thema 8.32 bvb) en - ik ben zijn naam kwijt - De Spekkoperrunbriek. Kocht een oud barrel, fixte het, vervolgens verkopen met winst en op naar een ander barrel. Zalig. Ook de rubriek waarin ze auto’s bewust deels onklaar maakten en vervolgens aanboden bij merkgarages om te zien wat ze zouden vinden / niet vinden en aanrekenen. Nostalgie.
Automerk gaat om gewone nieuwe auto’s. Voor klassiekers en sportwagens zijn separate edities.
De laatste GTO heb ik doorgebladerd maar dat kan mij dus totaal niet boeien. Net als een posterstory van een Ferrari ofzo in de gewone AW, daar blader ik voorbij.
Absoluut. We blijven allemaal mens, dus een Moderator laat misschien ook wel eens een steekje vallen. En sinds @Joost Boers erbij is gekomen als forumleiding vind ik het forum op meerdere vlakken echt verbeterd.Ik vind dat de moderatie goed z’n best doet en we mogen niet klagen.
Je mag me gewoon bij naam noemen hoor, ik ben een mens van vlees en bloed en ik word niet betaald voor mijn aanwezigheid hierWaarom is trouwens MCW verbannen? Heeft dit iets met Stellantis webcare te maken?
Ik open altijd de eerste en <negeer> het forumprofiel. Ruimt meteen op.Je kunt ook gewoon de temu threads ff niet lezen, worden vroeg of laat toch wel verwijderd.
Goeie tip! Met rapporteren ipv negeren werkt het wsl zelfs nog beter, dan help je de moderatoren ze te vinden (het ligt niet altijd er zo dik bovenop als met temu de laatste tijd) en met hun hulp ook medeforummers er vanaf.Ik open altijd de eerste en <negeer> het forumprofiel. Ruimt meteen op.
Waarom is trouwens MCW verbannen? Heeft dit iets met Stellantis webcare te maken?
Klopt, ik ben in dit opzicht vrij egoïstisch. Misschien kan de forumleiding eens kijken naar mijn lijst gebruikers die ik negeer. Dan weet je meteen welke gebruikers een ban moeten krijgen.Goeie tip! Rapporteren ipv negeren werkt wsl nog beter, dan help je de moderatoren ze te vinden (het ligt niet altijd er zo dik bovenop als met temu de laatste tijd) en met hun hulp ook medeforummers er vanaf.
Ook dit weekend blijkt helaas weer dat moderatie door vrijwilligers in de (lange) weekends, bij afwezigheid van de professionele forumleiding, niet afdoende is. Alle begrip dat die vrijwilligers niet 24/7 paraat kunnen staan hoor, maar dat is dus evident niet goed genoeg.
Overduidelijke spam van Temu blijft nu al urenlang staan, en alweer kan een illegaal onder een zoveelste nieuw account actieve gebannen FP-account ook al urenlang ongehinderd zijn/haar gang gaan ondanks diverse meldingen van beiden.
Een zekere vorm van professionele 24/7 moderatie lijkt inmiddels onvermijdelijk. Bijvoorbeeld in DPG-verband moet dat toch mogelijk zijn, als het dat voor afzonderlijke titels niet is? Er zullen toch wel meer DPG-sites blootstaan aan dergelijke cybercriminaliteit?
En sinds Joost Boers erbij is gekomen als forumleiding vind ik het forum op meerdere vlakken echt verbeterd.
Dit advies zou ik ook willen geven aan mensen die continue discussiëren over de vorm in plaats van de inhoud.Gewoon je niet druk maken, door scrollen en klaar