Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zal best wat fout gaan op Autoweek tenslotte blijven het ook maar mensen. Je koos een slecht voorbeeld met de DS4. Maar bij verschillende forumleden gaat ook wat fout. Kijk maar eens bij de gefacelifte Citroën C4 topic. Wat een drek vanwege een platform. Het is wat het is, een platform een klasse lager. So what. Als je Autoweek beter wilt maken waarom gelijk die aanvallen op het scherpst van de snede. Ik raak bijna overtuigd dat sommigen voor Stellantis werken.
Ieder auto heeft heeft zijn sterke kanten en zwakke kanten. Dat moet benoemt kunnen worden. Kritiek of aandachtpunt benoemen betekend niet dat een auto of merk afgebrand word. Accepteer daarom wat kritiek want dat zal Autoweek veel beter maken. Er zijn teveel mensen met lange tenen, daar ligt het aan.
Het vreemde is dat er wel een rubriek/tag "achtergrond" is, maar die verwijst meteen door naar de rubriek "autonieuws" wanneer je vanuit een ander artikel met die tag denkt simpel door te klikken naar zo'n rubriek en heeft geen eigen plaats in de menustructuur op de homepage. Een bugje of omissie?Ik zou graag wat meer diepgaande artikelen willen zien. Dus niet alleen (gerecyclede) nieuwsberichten, maar long form artikelen over de auto-industrie, het milieu, geschiedenis van merken of zeer technische artikelen. Gewoon wat meer dan Merk A komt met model B op de markt.
In België oa in de Jumbo kan je de papieren versie vinden. (als er eentje bij jou in de buurt ligt tenminste)Tja, koop dan het AW tijdschrift KDrive - helaas hier in BE is AW nog erg lastig te vinden. Nu onze voormalige nationale trots Autogids nog een schim is van weleer, is het echt lastig om een deftig NL-talig autotijdschrift te vinden.
Gelukkig zijn er nog leuke Franse (klassieker) magazines die gek genoeg vlotter te vinden zijn![]()
Het tijdschrift zelf biedt ook niet dat soort content.Tja, koop dan het AW tijdschrift KDrive - helaas hier in BE is AW nog erg lastig te vinden. Nu onze voormalige nationale trots Autogids nog een schim is van weleer, is het echt lastig om een deftig NL-talig autotijdschrift te vinden.
Gelukkig zijn er nog leuke Franse (klassieker) magazines die gek genoeg vlotter te vinden zijn![]()
Het tijdschrift zelf biedt ook niet dat soort content.
Als het goed is zou je een alternatief (aanbod) moeten krijgen. Wil je me een PB sturen als ik intern jouw mailadres (en welk) kan doorgeven om hierop terug te komen?Kreeg vanochtend een mailtje dat GTO ermee stopt. Zou mooi zijn als je in plaats daarvan AW Classics bij je abonnement krijgt.
Moderator
Opzich jammer, maar ik ben niet zo geïnteresseerd in dure sportauto’s dus ik lees ook liever Classics dan GTO. Die laatste zit nog wel eens bij de gewone AW, maar Classics helaas nooit.Kreeg vanochtend een mailtje dat GTO ermee stopt. Zou mooi zijn als je in plaats daarvan AW Classics bij je abonnement krijgt.
Ik heb juist vaak dat ik op 't forum soms na dagen nog ben ingelogd, terwijl op de FP om de haverklap opnieuw moet inloggen.Recent weer inlogproblemen, op de FP geen probleem (groen vinkje naast mijn username) maar op het forum moet ik steeds weer aanmelden?
Met FaceID is dat uiteraard niet veel moeite maar toch, bizar dat je op 1 deel van de site kan reageren en op een ander deel niet. Maar wellicht heeft admin Joost daar een uitleg voor?
Het forum is een apart platform waarvoor je wel via de FP moet inloggen met je DPG account (of AutoWeek account). Je zou kunnen proberen voor autoweek.nl (of voor het forum specifiek autoweek.nl/forum) de cache te legen bij de instellingen van de browser, dat wil vaak helpen. Cookies of andere bestanden die langer blijven staan kunnen ophopen en zorgen voor problemen maar dat is niet specifiek voor onze site het geval.Maar wellicht heeft admin Joost daar een uitleg voor
Punt ten aanzien van de helderheid: zeker als er meer reacties onder elkaar staan is op gegeven moment niet meer te zien wie op wie reageert, niet gebruiksvriendelijk, maar ook zorgt het ervoor dat mensen zich soms ten onrechte aangesproken voelen of een reactie niet juist kunnen plaatsen.
Dit werkt al een hele tijd zo, iets van een klein jaar...Weet niet of het hier hoort, maar is er een nieuwe manier van inloggen? Nadat ik op ‘Aanmelden’ heb gedrukt krijg ik een DPG-scherm waar ik op mijn mailadres moet tikken om in te loggen.
Toch zie ik dat scherm ook pas sinds kort...Dit werkt al een hele tijd zo, iets van een klein jaar...Weet niet of het hier hoort, maar is er een nieuwe manier van inloggen? Nadat ik op ‘Aanmelden’ heb gedrukt krijg ik een DPG-scherm waar ik op mijn mailadres moet tikken om in te loggen.
Dank voor je reactie. Tot nu toe hoefde ik op het forum alleen steeds op ‘Aanmelden’ te klikken, het forum even refreshen en dan was ik ingelogd. Vandaar mijn vraag.Dit werkt al een hele tijd zo, iets van een klein jaar...
Zie de reactie hierboven:Sommige mensen lopen hier echt ronduit te trollen. En reactie's uit te lokken te hele tijd. Of ze reageren super onbeschoft. Ik vind dat de mods daar wel wat aan mogen doen. Dus...ik vind dat dat een verbeterpunt is.
Het is vorig jaar ook in mijn ogen al enorm verbeterd, de mods zijn (helaas noodgedwongen) een stuk scherper geworden op trollen.In het pre-Joost tijdperk, toen was het pas erg![]()
Vraag zou ook moeten zijn of wij dat willen. Ik weet niet of daarmee mijn gegevens ook bij de Stentor bekend zijn, maar ik heb mij aangemeld voor AutoWeek, niet voor de Stentor.Het wordt nu veel sterker geforceerd dat je Autoweek-ID ook een DPG-ID is.
Tsja. Het alternatief was zelfstandig blijven en dan had autoweek het niet overleefd.Vraag zou ook moeten zijn of wij dat willen. Ik weet niet of daarmee mijn gegevens ook bij de Stentor bekend zijn, maar ik heb mij aangemeld voor AutoWeek, niet voor de Stentor.
Hallo Nico, dat kan niet direct. We hebben de handleiding voor het plaatsen van beeld bij 'Mededelingen en info' staan.Is het mogelijk om afbeeldingen direct op het forum te uploaden?
Bij mij lukt het enkel als ik inlog op de frontpage en dan doorklik naar het forum. En dan een paar keer heen en weer tussen fp en forum en op een gegeven moment ben je ingelogdInloggen lukt vandaag ook niet. Wel via telefoon.:
...en andere reageerders: dit zijn lastige zaken om algemeen te bekijken omdat de oorzaak meestal verschilt per individueel device (laptop of mobiel apparaat - of zelfs browser). Ik kan bijvoorbeeld op mijn mobiel direct in het forum inloggen en op mijn DPG-laptop lijkt het een handmatige handeling via de FP. Meestal kun je het een heel eind oplossen door cookies te verwijderen (eventueel alleen voor het domein autoweek.nl/*) en daarna de browser te herstarten.Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen via het forum. Normaliter als je daar op aanmelden klikt stuurt die je automatisch door naar inlog van voorpagina dan naar DPG en weer terug.
Deze millenial wil het graag vanaf zijn telefoon doen.Hallo Nico, dat kan niet direct. We hebben de handleiding voor het plaatsen van beeld bij 'Mededelingen en info' staan.
Klopt, echter zij hebben een platform dat niet is verbonden met de DPG-accounts. Wellicht een tip: je kunt van het forum op je smartphone een webapp maken. Feitelijk plaats je daarmee de forumpagina als een snelkoppeling op je startscherm. Ik heb de indruk dat je daarmee ook sneller/gemakkelijker inlogt.Tweakers doet het wel heel mooi in mijn optiek.
Zie de reactie hierboven:
Het is vorig jaar ook in mijn ogen al enorm verbeterd, de mods zijn (helaas noodgedwongen) een stuk scherper geworden op trollen.
Maar het blijft helaas ook een kat-en-muis spelletje tussen moderatie en (vooral) een aantal hardnekkige trollen, waarbij ook nog eens een evenwicht moet worden gevonden tussen het de trollen lastig genoeg maken en het welwillende sitebezoekers niet té lastig maken.
Vooral over dat laatste kunnen de moderatoren zelf vast meer en beter vertellen dan ik als gewone sterfelijke sitebezoeker![]()
Het is een idee maar in deze module voor het forum geen optie. Er was vraag vanuit andere forummers naar topics voor evenementen; die moeten een keer worden aangemaakt. Ik spreid het uit over de tijd maar onvermijdelijk komen er soms een aantal tegelijk. BTW iedereen kan zelf ook evenementen toevoegen, dan spreidt het nóg meer. Je kunt dan ook naar andere onderwerpen doorscrollen...Misschien is het een idee ergens een klein agenda 'tabje' te plaatsen, zodat het forum niet overspoeld word met allerlei agenda-item topics![]()
Er was behoefte aan meer topics en om te kunnen reageren en dat is er nu.Er was behoefte aan één topic met alle evententen, beurzen, meeting e.d. Dat is er. Aparte topics voor alle evenementen snap ik niet zo goed. Het wordt er ook niet overzichtelijker op want ze staan al gauw niet meer op volgorde. Het plaatsen van foto's gebeurd al in een apart topic en helaas plaatsen veel mensen ze in hun imjn auto-topics.