Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zal best wat fout gaan op Autoweek tenslotte blijven het ook maar mensen. Je koos een slecht voorbeeld met de DS4. Maar bij verschillende forumleden gaat ook wat fout. Kijk maar eens bij de gefacelifte Citroën C4 topic. Wat een drek vanwege een platform. Het is wat het is, een platform een klasse lager. So what. Als je Autoweek beter wilt maken waarom gelijk die aanvallen op het scherpst van de snede. Ik raak bijna overtuigd dat sommigen voor Stellantis werken.

Ieder auto heeft heeft zijn sterke kanten en zwakke kanten. Dat moet benoemt kunnen worden. Kritiek of aandachtpunt benoemen betekend niet dat een auto of merk afgebrand word. Accepteer daarom wat kritiek want dat zal Autoweek veel beter maken. Er zijn teveel mensen met lange tenen, daar ligt het aan.

Dat er veel zijn met lange tenen: klopt. Anderzijds zouden sommigen eens beter nadenken over hun taalgebruik en wat meer inhoudelijk moeten reageren. Dan alleen gaat autoweek er beter uitzien. Maar dat is een utopie, want er lopen hier teveel fanboys rond en dat clasht gegarandeerd regelmatig.

Zolang polarisatie in de samenleving erger wordt zul je dit elders ook merken. ruimte voor respectvolle, inhoudelijke en kritische discussies wordt alleen maar lastiger. Ten tijde van de Golf 4 had je op het forum trouwens ook van die VAG-trollen hoor. Dat is niks nieuws, alleen zijn anderen nu ook extremer geworden.

Verschil met hoofdpagina en forum is dat veel minder hier met een 'agenda' zijn. mijn auto-topics zijn hier populair bv, dat geeft wel aan wat voor (andere) autoliefhebbers hier zitten. Voor mijn gevoel heeft gros op de FP een leaseauto en maken ze zich vooral druk om politiek en klimaat en zijn auto's een bijzaak geworden.

Ik zou graag wat meer diepgaande artikelen willen zien. Dus niet alleen (gerecyclede) nieuwsberichten, maar long form artikelen over de auto-industrie, het milieu, geschiedenis van merken of zeer technische artikelen. Gewoon wat meer dan Merk A komt met model B op de markt.

Tja, koop dan het AW tijdschrift KDrive - helaas hier in BE is AW nog erg lastig te vinden. Nu onze voormalige nationale trots Autogids nog een schim is van weleer, is het echt lastig om een deftig NL-talig autotijdschrift te vinden.
Gelukkig zijn er nog leuke Franse (klassieker) magazines die gek genoeg vlotter te vinden zijn :confused:

Ik zou graag wat meer diepgaande artikelen willen zien. Dus niet alleen (gerecyclede) nieuwsberichten, maar long form artikelen over de auto-industrie, het milieu, geschiedenis van merken of zeer technische artikelen. Gewoon wat meer dan Merk A komt met model B op de markt.
Het vreemde is dat er wel een rubriek/tag "achtergrond" is, maar die verwijst meteen door naar de rubriek "autonieuws" wanneer je vanuit een ander artikel met die tag denkt simpel door te klikken naar zo'n rubriek en heeft geen eigen plaats in de menustructuur op de homepage. Een bugje of omissie?

Je kunt er wel op zoeken maar dan is het resultaat niet chronologisch, en als je vervolgens op chronologie sorteert dan speelt de relevantie geen rol meer in (de volgorde van) de resultaten. Ook blijkt 'achtergrond' een vrij rekbaar begrip, je krijgt een vrij wonderlijke mix van artikelen en onderwerpen te zien.

Allicht zijn dat dan de verbetersuggesties, want er lijken meer mensen in (echte) achtergrondartkelen geïnteresseerd te zijn:
  • De criteria voor de "achtergrond" tag voor artikelen aanscherpen en/of opsplitsen (in verschillende typen achtergrondartikelen).
  • Artikelen met die tag(s) een eigen ingang in de menustructuur op de homepage geven

Laatst bewerkt:
Tja, koop dan het AW tijdschrift KDrive - helaas hier in BE is AW nog erg lastig te vinden. Nu onze voormalige nationale trots Autogids nog een schim is van weleer, is het echt lastig om een deftig NL-talig autotijdschrift te vinden.
Gelukkig zijn er nog leuke Franse (klassieker) magazines die gek genoeg vlotter te vinden zijn :confused:
In België oa in de Jumbo kan je de papieren versie vinden. (als er eentje bij jou in de buurt ligt tenminste)

Het tijdschrift zelf biedt ook niet dat soort content.

In het papieren tijdschrift staan vaker dergelijke artikelen, ook als interviews. Die komen niet altijd online. Je kunt gemakkelijk in België een abonnement nemen en als je AutoWeek bundelt met Classics (of Campers) dan is dat best een aardige deal.

Ik blader er regelmatig doorheen, maar valt toch echt behoorlijk tegen. Misschien komt het omdat ik gewend ben aan YT kanalen waarvan de makers wat meer in niches zitten.

Kreeg vanochtend een mailtje dat GTO ermee stopt. Zou mooi zijn als je in plaats daarvan AW Classics bij je abonnement krijgt.
Als het goed is zou je een alternatief (aanbod) moeten krijgen. Wil je me een PB sturen als ik intern jouw mailadres (en welk) kan doorgeven om hierop terug te komen?

Kreeg vanochtend een mailtje dat GTO ermee stopt. Zou mooi zijn als je in plaats daarvan AW Classics bij je abonnement krijgt.
Opzich jammer, maar ik ben niet zo geïnteresseerd in dure sportauto’s dus ik lees ook liever Classics dan GTO. Die laatste zit nog wel eens bij de gewone AW, maar Classics helaas nooit.

Tegenwoordig zijn er zoveel YT- en IG-accounts dat alles wel te vinden is. AW Classics lijkt mij inderdaad wel een waardevolle toevoeging.

Recent weer inlogproblemen, op de FP geen probleem (groen vinkje naast mijn username) maar op het forum moet ik steeds weer aanmelden?
Met FaceID is dat uiteraard niet veel moeite maar toch, bizar dat je op 1 deel van de site kan reageren en op een ander deel niet. Maar wellicht heeft admin Joost daar een uitleg voor?

Recent weer inlogproblemen, op de FP geen probleem (groen vinkje naast mijn username) maar op het forum moet ik steeds weer aanmelden?
Met FaceID is dat uiteraard niet veel moeite maar toch, bizar dat je op 1 deel van de site kan reageren en op een ander deel niet. Maar wellicht heeft admin Joost daar een uitleg voor?
Ik heb juist vaak dat ik op 't forum soms na dagen nog ben ingelogd, terwijl op de FP om de haverklap opnieuw moet inloggen.

En op andere DPG-sites ongevraagd volautomatisch wordt ingelogd....

Maar wellicht heeft admin Joost daar een uitleg voor
Het forum is een apart platform waarvoor je wel via de FP moet inloggen met je DPG account (of AutoWeek account). Je zou kunnen proberen voor autoweek.nl (of voor het forum specifiek autoweek.nl/forum) de cache te legen bij de instellingen van de browser, dat wil vaak helpen. Cookies of andere bestanden die langer blijven staan kunnen ophopen en zorgen voor problemen maar dat is niet specifiek voor onze site het geval.

Punt ten aanzien van de helderheid: zeker als er meer reacties onder elkaar staan is op gegeven moment niet meer te zien wie op wie reageert, niet gebruiksvriendelijk, maar ook zorgt het ervoor dat mensen zich soms ten onrechte aangesproken voelen of een reactie niet juist kunnen plaatsen.

Even mezelf quoten: nu is op de FP in het topic van de stijgende EV verkopen duidelijk weer een lijntje te zien dat voort komt uit het feit dat mensen niet goed zien wie op wie reageert.

Weet niet of het hier hoort, maar is er een nieuwe manier van inloggen? Nadat ik op ‘Aanmelden’ heb gedrukt krijg ik een DPG-scherm waar ik op mijn mailadres moet tikken om in te loggen.

Weet niet of het hier hoort, maar is er een nieuwe manier van inloggen? Nadat ik op ‘Aanmelden’ heb gedrukt krijg ik een DPG-scherm waar ik op mijn mailadres moet tikken om in te loggen.
Dit werkt al een hele tijd zo, iets van een klein jaar...
Toch zie ik dat scherm ook pas sinds kort...
't Gaat dan overigens (bij mij) over de versnelde inlog als je niet zo heel lang off-line bent geweest, er lijken wel verschillende inlogprocedures te zijn voor verschillende mates/fases van 'uitgelogd zijn', waarbij het ook wel verschil lijkt te maken of je het laatst op FP of forum ingelogd bent geweest :unsure:

Sommige mensen lopen hier echt ronduit te trollen. En reactie's uit te lokken te hele tijd. Of ze reageren super onbeschoft. Ik vind dat de mods daar wel wat aan mogen doen. Dus...ik vind dat dat een verbeterpunt is.
Zie de reactie hierboven:
In het pre-Joost tijdperk, toen was het pas erg ;)
Het is vorig jaar ook in mijn ogen al enorm verbeterd, de mods zijn (helaas noodgedwongen) een stuk scherper geworden op trollen.

Maar het blijft helaas ook een kat-en-muis spelletje tussen moderatie en (vooral) een aantal hardnekkige trollen, waarbij ook nog eens een evenwicht moet worden gevonden tussen het de trollen lastig genoeg maken en het welwillende sitebezoekers niet té lastig maken.

Vooral over dat laatste kunnen de moderatoren zelf vast meer en beter vertellen dan ik als gewone sterfelijke sitebezoeker ;)

Ik heb dat ook sinds een paar dagen, eerst op aanmelden klikken en daarna op mijn mailadres. Joost kan wel zeggen dat dat systeem al een jaar actief is, maar als meerdere forummers dit nu ineens krijgen is er 'onder water' toch wel iets gewijzigd.

Intussen van altijd automatisch inloggen naar op aanmelden klikken en nu naar 2 keer klikken. Dat wordt heeeeel snel irritant.

Het is een DPG-dingetje.
Het wordt nu veel sterker geforceerd dat je Autoweek-ID ook een DPG-ID is.
Eerder zag ik dat nooit, nu elke keer bij inloggen bij het forum of als ik even naar het nieuws via de Stentor ga.

Vraag zou ook moeten zijn of wij dat willen. Ik weet niet of daarmee mijn gegevens ook bij de Stentor bekend zijn, maar ik heb mij aangemeld voor AutoWeek, niet voor de Stentor.
Tsja. Het alternatief was zelfstandig blijven en dan had autoweek het niet overleefd.

Snap de weerstand niet eerlijk gezegd. Bovendien, je kan -net als ik- toch ook gewoon een anoniem account maken bij DPG? Je kan dit gewoon wijzigen en gelinkt blijven aan je autoweek account.

Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen via het forum. Normaliter als je daar op aanmelden klikt stuurt die je automatisch door naar inlog van voorpagina dan naar DPG en weer terug. Nu gebeurt er niks

Ik kan sinds vandaag niet meer inloggen via het forum. Normaliter als je daar op aanmelden klikt stuurt die je automatisch door naar inlog van voorpagina dan naar DPG en weer terug.
...en andere reageerders: dit zijn lastige zaken om algemeen te bekijken omdat de oorzaak meestal verschilt per individueel device (laptop of mobiel apparaat - of zelfs browser). Ik kan bijvoorbeeld op mijn mobiel direct in het forum inloggen en op mijn DPG-laptop lijkt het een handmatige handeling via de FP. Meestal kun je het een heel eind oplossen door cookies te verwijderen (eventueel alleen voor het domein autoweek.nl/*) en daarna de browser te herstarten.

Tweakers doet het wel heel mooi in mijn optiek.
Klopt, echter zij hebben een platform dat niet is verbonden met de DPG-accounts. Wellicht een tip: je kunt van het forum op je smartphone een webapp maken. Feitelijk plaats je daarmee de forumpagina als een snelkoppeling op je startscherm. Ik heb de indruk dat je daarmee ook sneller/gemakkelijker inlogt.

Zie de reactie hierboven:

Het is vorig jaar ook in mijn ogen al enorm verbeterd, de mods zijn (helaas noodgedwongen) een stuk scherper geworden op trollen.

Maar het blijft helaas ook een kat-en-muis spelletje tussen moderatie en (vooral) een aantal hardnekkige trollen, waarbij ook nog eens een evenwicht moet worden gevonden tussen het de trollen lastig genoeg maken en het welwillende sitebezoekers niet té lastig maken.

Vooral over dat laatste kunnen de moderatoren zelf vast meer en beter vertellen dan ik als gewone sterfelijke sitebezoeker ;)

Het mag wel wat strenger voor mijn gevoel. Maar goed dat is mijn mening verder. Het moderatieteam mag dat lekker zelf inschatten.

Autoweek blijft zelf ook topics plaatsen met pakkende teksten. Niet gek dat de EV brigade en de ICE brigade tegen elkaar gaan. Elkaar blijven overtuigen over van alles en nog wat. Iets wat na een aantal reacties al niet eens meer over het topic gaat. Maar nee, dat blijft maar doorgaan.

Misschien is het een idee ergens een klein agenda 'tabje' te plaatsen, zodat het forum niet overspoeld word met allerlei agenda-item topics :)

Misschien is het een idee ergens een klein agenda 'tabje' te plaatsen, zodat het forum niet overspoeld word met allerlei agenda-item topics :)
Het is een idee maar in deze module voor het forum geen optie. Er was vraag vanuit andere forummers naar topics voor evenementen; die moeten een keer worden aangemaakt. Ik spreid het uit over de tijd maar onvermijdelijk komen er soms een aantal tegelijk. BTW iedereen kan zelf ook evenementen toevoegen, dan spreidt het nóg meer. Je kunt dan ook naar andere onderwerpen doorscrollen...

Er was behoefte aan één topic met alle evententen, beurzen, meeting e.d. Dat is er. Aparte topics voor alle evenementen snap ik niet zo goed. Het wordt er ook niet overzichtelijker op want ze staan al gauw niet meer op volgorde. Het plaatsen van foto's gebeurd al in een apart topic en helaas plaatsen veel mensen ze in hun imjn auto-topics.

Er was behoefte aan één topic met alle evententen, beurzen, meeting e.d. Dat is er. Aparte topics voor alle evenementen snap ik niet zo goed. Het wordt er ook niet overzichtelijker op want ze staan al gauw niet meer op volgorde. Het plaatsen van foto's gebeurd al in een apart topic en helaas plaatsen veel mensen ze in hun imjn auto-topics.
Er was behoefte aan meer topics en om te kunnen reageren en dat is er nu.

Fijn dat al die topics dan hun doel behaald hebben, met zowel reacties van jou en Dario in twee van de topics (y)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan