Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk ga ik hier geen temu reclame lezen. Het viel me gewoon op dat het er al een aantal dagen staat en dat vind ik vreemd. Zonder moderatoren zou het hier waarschijnlijk bomvol staan met dat soort dingen dus waarom ontsnapt deze reclame al een aantal dagen?

Het zijn steeds nieuwe reacties die geplaatst worden door nieuwe accounts dus als de moderators vrij zijn of hier niet actief zijn dan zal het wat langer blijven staan. So be it.

Het zijn steeds nieuwe reacties die geplaatst worden door nieuwe accounts dus als de moderators vrij zijn of hier niet actief zijn dan zal het wat langer blijven staan. So be it.
Een Max van 2 reacties per dag voor eerste maand zou ook iets kunnen zijn.

Cybercrime linken aan Temu reclames of vervelende reacties op een forum vind ik wel erg ver gaan

Cyberpesten is cybercrime. Phishing dmv spam idem.

Als iemand stelselmatig alle posts van een ander afzeikt, met absurde insinuaties blijft komen etc. is dat cyberpesten, dus cybercriminaliteit. Zo simpel is het.

Als iemand met minstens twaalf accounts anderen beschuldigt van meervoudige accounts, en een volledig over zichzelf afgeroepen ban opnieuw ontduikt met alwéér een nieuw account is dat de ultieme hypocrisie.

Als diegene daar nog mee wegkomt ook is de 'eigen' moderatie zeker niet 'prima'.

Laatst bewerkt:
Een filter zetten op Posts die beginnen met Temu, is echt een pest de laatste dagen.
En uiteraard kan Joost niet 24/7 online zijn !
En dan hielden de filters zelfs nog ongeveer de helft tegen. Je kan niet alle termen in de filters gooien, maar 'Temu' wordt wel even naar gekeken ja.
Voorbeeldje: Passport zou ook mooi zijn in een filter, maar er is een Honda model dat zo heet... :)

En dan hielden de filters zelfs nog ongeveer de helft tegen. Je kan niet alle termen in de filters gooien, maar 'Temu' wordt wel even naar gekeken ja.
Voorbeeldje: Passport zou ook mooi zijn in een filter, maar er is een Honda model dat zo heet... :)
Je eigen postje is er wèl doorgekomen Barri ondanks dat T-woord ;). (Grapje)

Ai, daar was ik al een beetje bang voor. Succes mensen, hoop dat jullie snel weer leukere dingen kunnen doen in 't weekend!

Houdt zelf dan de moderatie niet onnodig bezig met dit soort commentaar.

Volgens mij is de desbetreffende reactie al verwijderd. Ga dit lekker verder op het schoolplein uitvechten.

Iets met heilig en boontje…

IMG-5977.jpg

Waarom toch steeds de confrontatie opzoeken? Als we niet vredig met elkaar kunnen leven, dan hopelijk wel vredig naast elkaar.
Bijna kerst, misschien tijd voor goede voornemens?

Marleen dat geldt ook voor jou, ik snap dat Ali AS het vuile werk voor je hier opknapt maar dan moet je zelf ook gewoon stoppen met die oneindige discussie. En gelieve niet weer een PM sturen als het je niet bevalt. Gewoon ermee stoppen nu!

Is het een idee om van autoweek.nl auto&politiekweek.nl van te maken? Of offtopicweek.nl ?

Ik vind het niveau onder de artikelen op de frontpage, maar ook inmiddels reviews van mensen die hun best doen om hun ervaringen vrijwillig te delen, behoorlijk zielig.

De uitdaging is dat de redactie wél politiek getinte artikelen schrijft (over Chinese importheffingen, Europese beslissingen, Amerikaanse handelszaken om maar wat te noemen) en daarop zijn politieke reacties logisch. Die artikelen raken de autowereld en zijn voor AutoWeek relevant. We kunnen in de moderatie (maar: dat is altijd achteraf) scherper zijn als het bijvoorbeeld bij een Tesla over Musk en zijn nevenactiviteiten (om het zo te noemen) of in bredere zin: als een auto-onderwerp afdwaalt naar politiek of aanverwant. En we weten inmiddels ook dat de meningen over bijvoorbeeld Volvo als Zweeds/Chinees merk (of sommige Italiaanse merken als Frans) verdeeld zijn. Moet dat steeds terugkomen? Zo'n opmerking is vaak off-topic, maar meestal een onderdeel van een wél relevante post. Je hebt altijd grensgebieden en we hebben te maken met de 'vrijheid van meningsuiting'. Daardoor mogen we niet altijd ingrijpen. Kortom: je hebt altijd gez**k om het grootstedelijk uit te drukken. Excusez le mot.

Instellen dat je max 5 berichten per 24u op de FP mag plaatsen.

Dan smoor je misschien wel gehakketak in de kiem, maar ook interessante uitwisselingen. Iets met kind en badwater.

Ik vind het overigens best goed gaan op de FP, er wordt adequaat opgetreden bij overtreden forumregels.

Punt ten aanzien van de helderheid: zeker als er meer reacties onder elkaar staan is op gegeven moment niet meer te zien wie op wie reageert, niet gebruiksvriendelijk, maar ook zorgt het ervoor dat mensen zich soms ten onrechte aangesproken voelen of een reactie niet juist kunnen plaatsen.

Is het een idee om van autoweek.nl auto&politiekweek.nl van te maken? Of offtopicweek.nl ?

Ik vind het niveau onder de artikelen op de frontpage, maar ook inmiddels reviews van mensen die hun best doen om hun ervaringen vrijwillig te delen, behoorlijk zielig.
Ik kom nauwelijks op de frontpage. Als ik er kom lees ik geen reacties, dus daar kan ik weinig over zeggen. Op het forum valt me echter hetzelfde op, waarbij ik helaas moet constateren dat een groot deel van de leden hieraan meedoet. Sommigen krijgen met regelmaat een ban of hun reacties worden door een moderator aangepast.

In de 24 jaar op dit forum, heb ik nog nooit een ban gekregen en nog nooit heeft een moderator mijn reactie aan hoeven passen. Heb ik dan nooit de neiging om ergens hard tegenin te gaan? Natuurlijk! Maar dan bedenk ik me weer. Auto's zijn een hobby en daar hoef ik geen hoge bloeddruk van te krijgen. Dus dan ga ik weer verder met de orde van de dag.

Beste functie van het forum: de negeer-functie. Helaas zijn er echter een paar leden die ontzettend irritant zijn, maar ook goede bijdragen leveren.

Kortom, iedere forummen heeft hier een taak om het gezellig te houden.

Of gewoon alle politiek getinte reacties niet toestaan. Ik moet zeggen, als goede voornemen in 2025 niet meer reageren gaat mij goed af. Het jaar is echter pas 2 weken oud dus dat wordt flink op stokjes bijten ;)
Heb er echt totaal geen moeite meer mee haha. FP das war einmal.

@Joost Boers Heb wel wat gedachtes , snap je punt. Kom er even uitgebreider op terug. Deze hele dag stond voor mij in het teken van negativiteit en gezeik oplossen dus ben niet in m’n beste mood om nu wat te pennen :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Heb ik dan nooit de neiging om ergens hard tegenin te gaan? Natuurlijk! Maar dan bedenk ik me weer.
(...)
Beste functie van het forum: de negeer-functie. Helaas zijn er echter een paar leden die ontzettend irritant zijn, maar ook goede bijdragen leveren.

Kortom, iedere forummen heeft hier een taak om het gezellig te houden.
Meest ondergewaardeerde functie van het forum: je kunt je eigen posts niet alleen aanpassen maar ook verwijderen!
Dus als je je toch een keer hebt laten meeslepen in een stevige discussie en je pas achteraf die bedenkingen krijgt, kun je alsnog van een reactie waar je bij nader inzien niet trots op bent de scherpe kantjes er vanaf halen, of 'm volledig verwijderen. Scheelt de moderatie werk, en kan de angel uit een escalerende discussie halen.

"Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald", kent u die uitdrukking? ;)

De uitdaging is dat de redactie wél politiek getinte artikelen schrijft (over Chinese importheffingen, Europese beslissingen, Amerikaanse handelszaken om maar wat te noemen) en daarop zijn politieke reacties logisch.

Het is natuurlijk mijn mening, maar ik denk dat je als niet politieke site hier heeeel voorzichtig mee moet zijn. Iedereen weet dat je het nooit eens gaat worden als je in een groepje mensen met elkaar praat/discussieert over politiek. Doe je dit ook nog eens "anoniem" op internet, dan uit het zich al snel in frustraties en moddergooien. Ga je dus op je site veel politieke berichten plaatsen en je gaat ook nog eens de nadruk leggen op het geven van reacties, heb je kans dat de frustraties en het moddergooien langzaam aan het echte nieuws gaan overschaduwen en het algemene niveau van de site hierdoor niet omhoog gaat. Ik denk dat je dat niet moet willen.

Ik heb het hiervoor ook al eens gezegd; als je toch echt deze berichten wilt plaatsen, is een mogelijke oplossing om dergelijke berichten in een submenu te plaatsen. En vervolgens niet meteen in de hoofdfoto erbij zetten hoeveel reacties er zijn en de reacties pas zichtbaar laten worden als je dit zelf aanklikt. Zo kun je veel gerichter kijken naar wat je zelf interesseert.

Meest ondergewaardeerde functie van het forum: je kunt je eigen posts niet alleen aanpassen maar ook verwijderen!
Ik ben sinds kort "actief" op de Smartthings Community, daar kreeg ik een badge toen ik mijn post aan had gepast. Grappig detail.

Dus als je je toch een keer hebt laten meeslepen in een stevige discussie en je pas achteraf die bedenkingen krijgt, kun je alsnog van een reactie waar je bij nader inzien niet trots op bent de scherpe kantjes er vanaf halen, of 'm volledig verwijderen
Kan, maar ik heb geen moeite om als het vervelend is geweest het te erkennen en te laten staan.

Bovendien krijg je dan hele gekke situaties waarbij mensen zeggen dat je iets hebt gezegd, wat dan niet meer terug te lezen is.

Gewoon beetje normaal doen. Af en toe uit de bocht kan prima en daar dan op je kop voor krijgen, zijn we mensen voor toch?

Zolang je maar niet structureel trolt of bewust alleen maar de polarisatie opzoekt al dan niet politiek. En dat is op de FP heel veel van de reacties en profielen

Ik zou hier nog even erop terugkomen. Excuus dat het wat langer duurde , drukke week achter de rug met alle avonden buiten de deur.

Ik vind dat je wel degelijk kan ingrijpen bij politiek en negatief beladen reacties. Zeker omdat ze niks anders doen dan reacties uitlokken omdat het per definitie off-topic is.

Dat autoweek iets van een politieke link in de artikelen plaatst is logisch - je zou beetje struisvogel zijn als je dat niet doet. Maar volgens mij is er wel een verschil tussen een blad wat zelf de content plaatst binnen de kaders en reaguurders die het auto gedeelte negeren en enkel op de politiek verder gaan. Of het nou China, Musk , wat de Duitsers vroeger hebben geflikt etc etc.

Al zijn sommige artikelen qua opzet wel reactie uitlokkend. Kan je ook jezelf aan kijken moet ik dat wel doen. Het zoveelste tesla artikel plaatsen met alvast de tekst ‘sorry weer een Tesla artikel’ is de omgekeerde wereld. Of je plaatst het niet omdat je de reacties vervelend vindt voor je sfeer en combineert artikelen, of je plaatst het wel en accepteert gedrag niet wat je niet wilt.

Ik vind het ook verder onzin om zoveel mogelijk te laten staan onder het mom van vrijheid van meningsuiting , als het vervolgens je site verziekt. De democratie stopt ergens als de democratie leidt tot situaties waar je zelf niet blij mee bent. Of zijn jullie wel blij met wat voor type discussies er ontstaan? Ook prima hoor, alleen niet mijn type website dan.

Als het niet echt in lijn is van wat autoweek leuk vindt op hun website is het qua ingrijpen volgens mij best overzichtelijk:
  • Max aantal reacties met hoe langer aanwezig op de website hoe meer je kan reageren
  • harder durven optreden bij herhaling. Reactie verwijderd ? Dag niet reageren. Nog een keer? 2 dagen niet reageren. 3 strikes you’re out
  • Reacties uitzetten onder gevoelige artikelen
  • Reacties laten staan die worden verwijderd laten staan met de tekst “Reactie verwijderd - laten we het netjes houden” of “reactie verwijderd - teveel off-topic”.
  • De groot ‘misbruikers’ een direct bericht sturen
Moet dat steeds terugkomen? Zo'n opmerking is vaak off-topic, maar meestal een onderdeel van een wél relevante post. Je hebt altijd grensgebieden en we hebben te maken met de 'vrijheid van meningsuiting'.
Tsja dat snap ik ook wel. Maar als het dusdanig je sfeer verziekt dan maar een paar keer het ‘goede’ in een reactie er ook uit. Leer je het vanzelf wel af of je komt niet meer.

Ik quote maar wat van het meest recente ‘politiek gevoelige artikel’ , uiteraard Tesla. Wat stats:
  • 394 reacties - gemiddeld artikel afgelopen week zat tussen de 20 en 150 reacties
  • Het woord Musk 78x
  • Het woord Trump 13x
  • Het woord links 13x (waarvan 2x niet politiek gerelateerd)
  • Het woord AFD 7x
Met wat schitterende bijdrages:

Wees maar niet bang. Elke vorm van kritiek op Musk en zijn machtsmisbruik wordt door AW vakkundig verwijderd.

Het linkse volk noemt iedereen die niet de linkse ideologie aanhangt "fascistisch", dus daar zou ik me niet al te druk om maken. Valt je nog steeds niet op hoe leiders als Fortuyn, Wilders, Trump, Meloni etc weggezet worden? "Radicaal-rechts" heten ze nu, terwijl Wilders meer sociaaldemocraat is dan Timmermans ooit is geweest.

Voorlopig heeft links verreweg de meest gewelddadige en dodelijke ideologie, kiest Trump voor het beëindigen van oorlogen en willen de Democrates graag bommen gooien

NIET KOPEN! Iedere euro die in een Tesla wordt gestoken komt deels terecht bij Musk: Iemand die bewust de verdeeldheid in Europa aanwakkert, en heult met partijen die Nazistische trekken hebben. Dus alle Tesla's buiten de deur, terug op de boot naar de VS. Amerika First begint met het terugnemen van je eigen auto's. Ga ze daar maar verkopen. En succes.

Ik wacht wel even op de AfD, sorry 'AWD Edition' uitvoering, met korting en gratis bruin hemd.

Overigens ben ik anti Musk as/is (vond m best geniaal wat die met Tesla heeft bereikt) en stem ik doorgaans rechts , dus ik voldoe niet echt aan het stereo type. Desalniettemin heb ik geen één keer de behoefte om te uiten dat Musk een dropveter is (hoogstens zoals nu om zeker te weten niet in een hokje te worden geduwd) of dat links allemaal sukkels zijn.

Ik vind het jammer dat er zo weinig aandacht besteed is aan het autosalon in Brussel. Er waren een boel primeurs te zien. Dé gelegenheid om wat filmpjes in detail te maken. Bovendien gaven redelijk wat CEO's een interview (meer diepgang dan de standaard "X verkocht in China minder auto's"-artikels). Wat mij betreft een gemiste kans...

En dit kunnen we uitbreiden naar andere events: de EV experience in Zandvoort had voor leuke filmpjes kunnen zorgen, een concours d'élégance met unieke oldtimers (genoeg materiaal, zou ik zo denken), bezoek eens de 1000 miglia, een bezoekje aan een autofabriek, een roadtrip met een unieke auto, een automuseum, ...
Genoeg zaken waarmee autoweek zich zou kunnen onderscheiden van andere bladen.

Er was in BEL ook bijzonder weinig aandacht voor het Autosalon Marleen. Geen radiospots, geen reclame in de krant. Ik vind dat AW en collegasite AB het qua coverage best goed hebben gedaan.

Wat me opviel toen we er waren, vooral een ouder publiek, heb ik nooit eerder zo ervaren. 3 hoogtepunten voor mij : de Mazda 6e, de Renault 5 en de DS Nr 8.

Ben geen fan van het merk, maar de huidige line up van Audi vind ik echt een stuk sterker dan die van BMW of Mercedes. Los van de schitterende i4 dan.

Ik vind de line up van Audi al jaren teleurstellend, allemaal hetzelfde saaie ontwerp, totaal geen lef.

Even terugkomen op wat ik hierboven schreef over het gebrek aan diepgang: ik heb de indruk dat de "nieuwsberichten" bandwerk zijn. Ze zijn nietszeggend en staan vol fouten.
Twee voorbeelden:
- Alfa Giulia en Stelvio topic van gisteren: in de titel staat daar de Giulia dit jaar komt en de Stelvio volgend jaar. Iedereen weet dat dat omgekeerd moet zijn. Verder in het artikel: autoweek had een interview met CEO Ficili en kan exclusief melden dat er hybride motoren gebruikt zullen worden. Verder niks over dat interview. Terwijl daarop ingaan juist voor extra diepgang kan zorgen. Want het nieuws over die ice motoren is oud nieuws. Niks exclusiefs aan
- Bericht over DS4 EV vorige week. In het artikel stond: aangezien hij het platform van de 308 gebruikt zal het hier gaan over de gekende 51kwh en 156pk. Ronduit fout aangezien hij het accupakket en motor van de E-408 gaat gebruiken. De facelift versie van de 308 volgend jaar ook trouwens...

Kortom: wat is de waarde van zulke artikels?

Laatst bewerkt:
^^ Ja, eens. @Joost Boers Kan er wat meer aandacht voor de (online) eindredactie komen? (indien die er is of dat er sprake is van eigen redigeren door de auteurs?).

In de reactie onder artikelen worden de fouten al wel benoemd maar er komt geen actie op.
Zoals het door Marleen al aangehaalde artikel over de nieuwe Stelvio / Giulia.

Maar ook de batterij degradatietest van de auto (Ionic) van Marc Klaver. In de titel en sluit worden waarden van 26 kWh genoemd, waarmee de degradatiesom (kennelijk) ook gemaakt is maar in de tekst wordt geschreven over een (af fabriek) capaciteitsniveau van 28 kWh (netto), wat het volgens reageerders ook zou moeten zijn (bruto 31 kWh volgens de CarBase).

Jammer als de feiten (overduidelijk) niet kloppen.

^^ Ja, eens. @Joost Boers Kan er wat meer aandacht voor de (online) eindredactie komen? (indien die er is of dat er sprake is van eigen redigeren door de auteurs?).

In de reactie onder artikelen worden de fouten al wel benoemd maar er komt geen actie op.
Zoals het door Marleen al aangehaalde artikel over de nieuwe Stelvio / Giulia.

Maar ook de batterij degradatietest van de auto (Ionic) van Marc Klaver. In de titel en sluit worden waarden van 26 kWh genoemd, waarmee de degradatiesom (kennelijk) ook gemaakt is maar in de tekst wordt geschreven over een (af fabriek) capaciteitsniveau van 28 kWh (netto), wat het volgens reageerders ook zou moeten zijn (bruto 31 kWh volgens de CarBase).

Jammer als de feiten (overduidelijk) niet kloppen.
Ik kaart dat regelmatig aan om de website 'voorrang' te geven bij eindredactie. In de praktijk werken de eindredacteuren parallel aan het blad en de website en dat kan vooral op 'deadlinedagen' te merken zijn.

Filmpjes zijn (altijd) interessant om te kijken, elke presentator heeft z’n eigen charme, de comment sectie teller is binnen dag al de 350 gepasseerd dat moet haast wel een record zijn, dat wordt een drukke maandag ochtend Joost :p

Inderdaad - dat dacht ik ook toen ik snel scrollde, pfff.
Wel een erg goede video Jan, mijn YT time line stond uiteraard vol met de MY. Ik heb er 2 van gekeken, die van Jan en die van Carwow. Zij hadden er het "huidige" model naastgezet en zijn 1/1 gaan vergelijken, was ook interessant.
Really? Ik ergerde me al in de eerste seconden aan zijn slordige accent. Model Y uitspreken alsof het net een "modder' Y is...

Zo goede genade. Onder dat Tesla bericht is er flink huisgehouden door de redactie.

Goed om te zien!
Ik vind dit echt doorslaan hoor. Ik zag gisteren (naast een hoop drek natuurlijk) veel nette reacties die m.i. on-topic en goed onderbouwd waren die nu verwijderd zijn.

Ik vind dit echt doorslaan hoor. Ik zag gisteren (naast een hoop drek natuurlijk) veel nette reacties die m.i. on-topic en goed onderbouwd waren die nu verwijderd zijn.
Ik heb geen idee, ik scrolde er gister doorheen en zag veel politieke onzin , daar plaatste ik bovenstaande reactie op. Gisteravond zag ik dat er ~ 100 reacties zijn verwijderd (je ziet voordat je op een artikel klikt hoeveel reacties er origineel onder stonden), oftewel er is goed ingegrepen. Geen idee welke er zijn blijven staan en welke niet , boeit mij eerlijk gezegd ook niet.

Autoweek forum verbeteren is een nobel streven maar dan wel op een eerlijke manier. En daar ontbreekt het hier wel eens aan. Als de autojournalist die naast een vaste baan een artikel plaatst op Autoweek en je onderbouwend keurig te woord staat, moet je achteraf niet gaan klagen en je eigen afvragen of het desbetreffende artikel wel waarde heeft. Dat is een beetje natrappen. Beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen. En ik heb het alleen over het DS4 topic en niets anders.

En als je het forum wilt verbeteren, gedraag je er dan ook naar op het andere gedeelte van Autoweek. Dezelfde normen en waarden toch of zit daar verschil tussen?
Nogmaals voor dit soort gezeur is dit topic niet, laat je onzin lekker weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan