Geef je mening zodat we AutoWeek kunnen blijven verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee dat is negeren, niet blokkeren . En jouw reactie laat precies zien wat ik bedoel, want ik heb alle Stellantis-fans allemaal op negeren staan, maar jij kunt dus wel op mij reageren.

Dus wat voor zin heeft het negeren dan? Helemaal niets. Als ik iemand negeer dan wens ik op geen enkele vorm interactie met iemand, dus het is heel raar dat ik jullie kan negeren, maar vervolgens kun jij wel op mij reageren....
Dat heb je dan toch echt aan jezelf te wijten. Als je iemand negeert krijg je diens reacties niet te zien, tenzij je zelf kiest voor 'toon genegeerde inhoud'. Geldt ook als anderen die genegeerde inhoud citeren, ook die citaten worden dan voor je verborgen.

Negeren werkt gewoon perfect, je hoeft niets te zien wat je niet wilt zien, tenzij je daar zelf bewust voor kiest. Maar dan moet je natuurlijk ook niet klagen dat je het toch te zien krijgt - door jouw eigen keuze :rolleyes:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DBAA
En is het afzeiken van mensen met een andere mening of voorkeur van auto's misschien niet de oplossing om "dit probleem" aan te pakken. Leven en laten leven, zou ik zo zeggen.

Nou begin bij jezelf zou ik zeggen. Als tig mensen zeggen dat er door een bepaald clubje agressief wordt gereageerd dan moet het belletje wel een keer gaan rinkelen toch? Feit is dat de sfeer hier prima was tot het clubje hier kwam.

Nou begin bij jezelf zou ik zeggen. Als tig mensen zeggen dat er door een bepaald clubje agressief wordt gereageerd dan moet het belletje wel een keer gaan rinkelen toch? Feit is dat de sfeer hier prima was tot het clubje hier kwam.
Want zelf doe je niks verkeerd? Zoals gezegd: het moet van twee kanten komen.
Ik zit jou niet constant verwijten te maken, omgekeerd daarentegen... Misschien zou je eens kunnen beginnen met het stoppen over "dat clubje" of dat "webcare" geleuter. Ik ben een mens van vlees en bloed. Je mag beginnen met me "Marleen" te noemen. Dat zou al een begin zijn...

Want zelf doe je niks verkeerd?

Dat zeg ik niet. Ik reageer wel op dingen die mij opvallen. Iemand aanspreken op gedrag doe je ook op het werk bv. En zoals ik al eerder zei; ik heb jullie al eerder gewaarschuwd voor de sfeer toen jullie opeens het forum bestormden en ik blijk gewoon gelijk te hebben. Enige zelfreflectie hebben jullie totaal niet dus dan wordt het een probleem.

Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord over waarom jullie een concern met 14 merken zo verdedigen. Alleen "Ik heb al jaren een voorliefde voor Alfa" is geen antwoord.

Dat zeg ik niet. Ik reageer wel op dingen die mij opvallen. Iemand aanspreken op gedrag doe je ook op het werk bv. En zoals ik al eerder zei; ik heb jullie al eerder gewaarschuwd voor de sfeer toen jullie opeens het forum bestormden en ik blijk gewoon gelijk te hebben. Enige zelfreflectie hebben jullie totaal niet dus dan wordt het een probleem.

Ik wacht trouwens nog steeds op antwoord over waarom jullie een concern met 14 merken zo verdedigen. Alleen "Ik heb al jaren een voorliefde voor Alfa" is geen antwoord.
Wel, ik ben hier om te blijven, of je dat nu leuk vindt of niet.
Zolang je anderen blijft afzeiken omwille van een voorkeur, zal ik je daarop blijven aanspreken. Sfeer is iets waar je samen aan werkt. Iemand afzeiken omdat ze fan is van Alfa en af en toe wat dingen deelt die ze leest, gaat nooit zorgen voor een goede sfeer. Dat besef je toch?

Als je denkt dat ik iemand 'afzeik' omdat diegene fan is van Alfa dan snap je er duidelijk helemaal niks van. Die vermoorde onschuld spelen is nog triester. Fijne dag, 'Marleen'.

Ik probeer het gewoon uit te praten en te duiden, maar als je dan steeds op een muur stuit, dan is er geen beterschap mogelijk. Jammer dit.

Een forum is om standpunten uit te wisselen. Zodra je probeert iemand te overtuigen, dat werkt niet op een forum. Dat werkt alleen face to face.

Maar op alle forums/fora blijft men het maar proberen. Vooral omdat het verschil tussen discussiëren en je mening opdringen niet gezien wordt. Zo kansloos.

Oh ja, ik had moeten vermelden dat dit niet als moderator was. Maar ook als moderator zit ik met verbazing te kijken naar waar iedereen zich in twee topics druk om maakt op zondagochtend.

Je bent toch echt maar één account, dus dat spelen met die twee petten is nogal vreemd. Niet bepaald professioneel voor iemand die neutraal zou moeten zijn, of in ieder geval ver van opstoken zou moeten blijven…

Ik vind dat Wouter met veel (te veel) mededogen & geduld modereert eerlijk gezegd. Tot het op een bepaald punt komt, tot hier en niet verder en dan is het BAM (of ban).

Soms is het hier écht de speelplaats van een lagere school (of hoe dat ook heet in NL) qua "uitdaaggedrag" van de leerlingen cq forummers onderling tov elkaar en tov de toezichthoudende leerkracht cq moderator in deze. Tot er ééntje dan toch te ver gaat, een draai rond zijn oren krijgt, straf moet schrijven, niet mee mag gaan zwemmen. En dan allemaal maar bleiten. Maar de volgende dag weer verder doen.

Leven en laten leven, ik lees hier bijlange niet alles en mijd bepaalde topics omdat je op voorhand weet op wat het weer uitdraait voor de tigste keer. Willekeurig voorbeeld van zonet : de review van die liefhebber met zijn oude Mercedes SL350 waarin hij beschrijft waarom, hoe, wat, da's waarvoor ik graag naar hier kom, dat is fijn leesvoer na een werkdag. Niet dat eeuwige gekissebis over Stellantis, Tesla, Chinese auto's, VAG, verkoopcijfers etc. met 300+ reacties. Tijdverlies.

Ik geloof niet dat iemand wat anders beweert? Professionaliteit staat los van betaald of onbetaald...
Niet echt. Zeker niet wanneer je het hebt over je professioneel gedragen. Dat zie je vrijwel alleen maar terug in een zakelijke context met heldere verhoudingen. Daar is hier geen sprake van.

Ik bouw hier door op de post de @Barri maakte in een ander topic. We houden ervan binnen de moderatie zo veel mogelijk vrijheid aan iedereen te geven. Dat zorgt ervoor dat zowel de deelnemers, als de moderatoren, tegen of over de rand kunnen schuren. Dat signaleert @Niseko ook al - het hoort bij mensenwerk. Laten we een beetje tolerant zijn naar elkaar in dergelijke gevallen. We nemen het als moderatoren serieus wat @Ali As heeft gemeld (maar dat we wel hebben moeten verwijderen). Daar hebben we het over en nemen de woorden ter harte. Maar laten we bedenken dat we hier zijn om met liefhebbers een opbouwende discussie te voeren over onderwerpen die auto's en wat ermee te maken heeft raken. We kunnen het best oneens zijn met elkaar maar bedenk dan ook dat je maar een keer leeft. Houd dat leuk, ook voor jezelf.

We nemen het als moderatoren serieus wat @Ali As heeft gemeld (maar dat we wel hebben moeten verwijderen).

Mag ik vragen wat daar de meerwaarde van is? Dat verwijderen levert alleen maar kromme discussies op, aangezien er zomaar en ineens opmerking tussenuit gehaald kunnen worden. Waarom zonder opgaaf van reden of op zijn minst een 'gewijzigd' bericht zo berichten verwijderen? Lijkt me veel overzichtelijker en ook meer fair om gewoon transparant te zijn en berichten (zonder scheldwoorden etc. uiteraard...) juist niet te verwijderen...

Mag ik vragen wat daar de meerwaarde van is? Dat verwijderen levert alleen maar kromme discussies op, aangezien er zomaar en ineens opmerking tussenuit gehaald kunnen worden. Waarom zonder opgaaf van reden of op zijn minst een 'gewijzigd' bericht zo berichten verwijderen? Lijkt me veel overzichtelijker en ook meer fair om gewoon transparant te zijn en berichten (zonder scheldwoorden etc. uiteraard...) juist niet te verwijderen...
De reden van verwijdering staat erbij, namelijk 'op de persoon'. En aanpassen van dat specifieke bericht draagt niet bij aan de discussie. BTW, aanpassen van berichten voor meer dan tikfouten kent ook andere haken en ogen.

Tuurlijk kent dat haken en ogen, maar berichten zomaar verwijderen doet dat ook :)

Jullie moeten het verder uiteraard zelf weten, maar het maakt een discussie hier alles behalve open.

Dat is niet gebeurd. Het betrokken bericht ging zoals al eerder gezegd in tegen de huisregels en op basis daarvan is het verwijderd.
De afgelopen dagen heb ik een aantal homofobische en transfobische reacties staan die na 24 uur nog steeds niet verwijderd zijn, mag ik daaruit concluderen dat die aan de huisregels voldoen? Eerder ook al berichten gezien die tegen racisme aanschuurden, en ook die bleven staan.

Bovenstaande is niet altijd expliciet, maar meestal in de vorm van "dog whistles". Ik erger mij er voor de rest niet aan, laat alleen maar zien dat de auteurs maar triest zijn, maar ik vond het wel opmerkelijk dat het blijkbaar toegestaan is.

Heb net een extreemrechtsgedachtengoed (letterlijk een theorie uit nazi-Duitsland, alleen dan aangepast zodat het mooi in het huidige beeld past) gespot op de frontpage. Ben benieuwd hoe lang dat mag blijven staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
En nu moeten we alle artikelen af om maar te zoeken naar deze opmerking..? Doe gewoon een linkje.
Je kan niet direct linken naar reacties op de frontpage en ik heb de post gerapporteerd. Zie niet zo goed in waarom jij het zou willen zien?

Je deelt toch op het FORUM iets over een rapportage op de FP met een doel? En zo moeilijk is het niet o een artikel te linken en te zeggen wie wat zei. Nu is het 'hearsay' van jouw kant.

Je deelt toch op het FORUM iets over een rapportage op de FP met een doel? En zo moeilijk is het niet o een artikel te linken en te zeggen wie wat zei. Nu is het 'hearsay' van jouw kant.
De vraag is toch hoe AW verbetert kan worden en lever daarvoor suggesties aan. Wist niet dat jij onderdeel bent van het bestuur en/of redactie van AW.

Ik snap oprecht niet waarom je zo nodig een linkje wilt zien. Mag toch aannemen dat ook jij gedachtengoed uit nazi-Duitsland liever niet op een website met autonieuws ziet? Maar de afhandeling daarvan ligt bij de moderators, niet bij jou.

Ik ben nieuwsgierig en wil zien of jouw opvatting hetzelfde is als dat van een ander. Ik kan ook zonder bewijs roepen dat KDrive mensen uitscheld...

Maar de afhandeling daarvan ligt bij de moderators, niet bij jou.

Dan had je het ook bij rapporteren kunnen laten en niet op het forum moeten plaatsen als je geen reacties van anderen wil.

Ik ben nieuwsgierig en wil zien of jouw opvatting hetzelfde is als dat van een ander. Ik kan ook zonder bewijs roepen dat KDrive mensen uitscheld...

Dan had je het ook bij rapporteren kunnen laten en niet op het forum moeten plaatsen als je geen reacties van anderen wil.
Ik wilde @Joost Boers daarop wijzen, aangezien het niet de eerste keer is dat ik racistische, homofobische of transfobische posts zie op de frontpage die gewoon blijven staan. Hierboven gaf hij aan dat posts alleen verwijderd worden als ze tegen de regels zijn. De logische conclusie is dan dat racistische, homofobische of transfobische reacties niet tegen de regels zijn, en dat vind ik opmerkelijk.

Wist niet dat een link delen zo lastig was. Dus je wil het binnen Joost en zijn collega's houden maar toch staat dit op het forum waar iedereen het kan lezen en kan reageren..? Vreemd.

Als je een klacht hebt over een collega stuur je niet een mail naar leidinggevende maar plaats je een bericht op intranet en verwacht dan geen reacties van andere collega's?

Wist niet dat een link delen zo lastig was. Dus je wil het binnen Joost en zijn collega's houden maar toch staat dit op het forum waar iedereen het kan lezen en kan reageren..? Vreemd.

Als je een klacht hebt over een collega stuur je niet een mail naar leidinggevende maar plaats je een bericht op intranet en verwacht dan geen reacties van andere collega's?
Zij vragen om feedback hier op het forum, ik geef feedback hier op het forum en dan vind jij dat vreemd?

Maar je maakt een goed punt, misschien moet ik direct met DPG contact opnemen om te vragen waarom ze platform zijn voor dit gedachtengoed. Ik begrijp prima dat de gemiddelde AW bezoeker rechts is, dat is het immers de huidige demografie in Nederland, maar ik trek toch wel een grens bij racisme en haat tegens homo's of transseksuelen.

Kan toch gewoon de link delen. Snap de fuzz niet
Omdat het niet alleen om dit specifieke voorbeeld gaat.

Dan deel je meer links. Als je steun wil is dat wellicht wel handig.
En meer aandacht geven aan racistisch gedachtengoed? Nee dank je. Ik heb al op de poster gereageerd en daar is het wat mij betreft mee af, AW mag de troep opruimen.

Ik breek even in de feestvreugde in, met een constatering: sinds gisteren kan je op de FP in een paar topics niet meer zien wie op wie reageert. De ordening is verstoord of veranderd.

Als je ze ziet, meld ze gewoon even. Dan komen ze zéker onder de aandacht voor de moderatie. Er worden dagelijks een paar duizend reacties geplaatst... En dan worden deze verwijderd.
Zou er ook in de avond gemodereerd kunnen worden op de front-page. Ik heb begrepen dat het wel gebeurd op het forum. De Stellantis web-care is sinds gisteren weer behoorlijk actief waarbij de woorden Bofkont en 244 accounts weer eens voorbij kwam. Is feitelijk trollen. En nu weer in een Fiat Panda topic de confrontatie zoeken vanwege een mening waardoor de kans bestaat weer in een lange discussie terecht te komen met welles en nietes spelletjes.. Als iemand aangeeft niet in een dergelijke discussie terecht wil komen, dan respecteer je dat toch? De gebruikelijke namen van deze Stellantis groep duikt uiteraard op om het vuurtje op te stoken met als doel iemand een ban aan te smeren. Dank Moderatie.

Wat een onzin. Marleen reageert gewoon op jou met een juist feit. Jij reageert gelijk zo overdreven.
Misschien heb je gelijk. Ervaringen uit het verleden zeg maar waardoor je niet weer in dezelfde situatie terecht wilt komen. En wat heeft een DBAA en een Hybrid ermee te maken?
.
En MCW waarom iemand gisteren Bofkont noemen? Waar DBAA handig op inhaakte. @coupe heet deze forumlid toch of ondertussen met een ban? Echt iets schokkends zei die ook weer niet of wel?

Op Autoweek moet je toch wel enige voorzichtigheid in acht nemen als ik alleen al dit draadje lees. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen als tussen bepaalde mensen geen klik is, je beter wat afstand kan houden. Reactie op reactie voegt ook niets toe. MCW, het kan snel gaan op Autoweek. Als je je eigen reacties in dit draadje terug leest, vind je ze dan niet overdreven?

@coupe heet deze forumlid toch of ondertussen met een ban? Echt iets schokkends zei die ook weer niet of wel?

Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen grappig dat Stellantis-webcare steeds de verkeerde personen bofkont noemen. Ik zie altijd snel lijntjes en verbanden (zowel op werk als prive), zelfs tot op het punt dat ik paranoïde ben over een bijzondere situatie en ik toch gelijk blijk te hebben. Dus ja ik ga hier verder niet over discussie.

MCW - beginnen over Stellantis Webcare is zo’n beetje het domste wat je kan doen. Op mijn eerdere vraag wie dat Webcare team dan wel bemensen bleef het stil. Maar laat jij nu net degene zijn die ca 40 DS8 reacties heeft geplaatst. Wat maakt jou dat?

Tijd dat jij wordt aangesproken op je neurotische (o.m. “FP mensen die het Forum bestormen .. hoe durven ze!” maar ondertussen zelf hyperactief op de FP) en stigmatiserende gedrag (o.m. je WepKare obsessie)

Daarnaast is het woord ‘paranoia’ slecht gekozen, zeker in relatie tot de voortreffelijkheden die jij jezelf toedicht: hoezo ‘is het grappig (?) dat STLA Webcare steeds (?) de verkeerde personen bofkont noemt’?

Dus alleen JIJ weet wanneer Bofkont zich roert?

Enige wat IK weet is dat er reageerders zijn die de JUISTE nicknames Bofkont toe dichten, want al die accounts …. zijn weg! Alleen al dit jaar zo’n 200.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan