ginkelvanmichiel’s wagenpark: vers rubber.

ginkelvanmichiel zei:
Goed, afgelopen zaterdag de aangetekende brief met daarin het verzoek om de aankoop te ontbinden naar de garage gestuurd, met het verzoek binnen 2 weken na dagtekening het bedrag te restitueren.

Zaterdag verstuurd, dan zouden ze hem normaliter gisteren al ontvangen moeten hebben.

[size=x-small]Ik voorspel bij dezen trouwens dat je voorlopig helemaal niets gaat horen, en de garage als puntje bij paaltje komt gaat lopen mekkeren dat ze al zoveel kosten/moeite hebben gehad.[/size]

Correct, gisteren is de brief afgeleverd (want aangetekend).
Nu heb ik ondertussen ook via PB vernomen dat blijkt dat de betreffende garage niet van het type betrouwbaar is in de omgeving daar... Nuja, wanneer zijn garagebedrijven dat wel? We gaan zien hoe dit loopt.

Hmm, eerst had ik nog wel het gevoel dat de garage oprecht z'n best deed. Maar het lijkt er steeds meer op dat het tegendeel waar is.
Ik hoop dat er snel een passende oplossing is, in dit geval lijkt me een teruggave het beste op z'n plek. Succes met de volgende stappen!

Nou, ze hebben het oude blok iig alvast eruit gehaald, dat valt me nog alleszins mee. Kan er niet meteen een OPC blokje in?:T

valt inderdaad mee! Misschien toch geschrokken van mijn brief :p

Heb nu de afspraak dat ik ook motoren ga zoeken en aanleveren (heb er nu al 2 gevonden) en dat dit -ophalen en inbouw- voor 4 juli geregeld wordt. Lukt dat niet, dan gaat de non conformiteit in werking per 4/7 .
Daarnaast mag ik een leenauto ophalen. Dat laatste is ook een pressiemiddel, want zolang de Corsa niet gerepareerd terug is, komt de leenauto dat ook niet. :)

ginkelvanmichiel zei:
Heb nu de afspraak dat ik ook motoren ga zoeken en aanleveren (heb er nu al 2 gevonden) en dat dit -ophalen en inbouw- voor 4 juli geregeld wordt. Lukt dat niet, dan gaat de non conformiteit in werking per 4/7 .
Daarnaast mag ik een leenauto ophalen. Dat laatste is ook een pressiemiddel, want zolang de Corsa niet gerepareerd terug is, komt de leenauto dat ook niet. :)

Dit lijkt me een redelijke deal, al is het wel jammer dat er zoveel druk nodig is om ze tot actie aan te zetten.

en toen... was er ineens wél nieuws!
Ik heb even goed gezocht, en een motor gevonden met een redelijke km-stand en met 3 maanden garantie, en die wordt begin volgende week bij de garage afgeleverd. Ik kan het ding volgen, dus nog nét voor de 23e lijkt het erop dat ik alsnog een rijdende Corsa ga krijgen, want de garage heeft toegezegd hem komende week ook in te bouwen. (de auto staat ruimte in te nemen) who knows! Nu nog even die Fiat 500 ophalen zaterdag, dan heb ik een pressiemiddel achter de hand :p

Goed bezig, hopelijk lukt het nu allemaal wel.

En als de auto klaar is snel weg bij die garage en nooit meer terug komen...

Misschien ben ik achterdochtig, maar mijn vertrouwen zou een flinke deuk gekregen hebben.
Ik dacht overigens dat die andere motor er al was?

Ik zou na de inbouw nog even een second opinion van de inbouw laten doen :)
Maar ik ben, wederom, benieuwd!

Ga zeker een 2nd opinion doen... maar ik heb een goed gesprek gehad en de motorplaatsing is ook ingepland, dus ik heb weer een beetje vertrouwen gekregen... maar we zullen zien!

ginkelvanmichiel zei:
en toen... was er ineens wél nieuws!
Ik heb even goed gezocht, en een motor gevonden met een redelijke km-stand en met 3 maanden garantie, en die wordt begin volgende week bij de garage afgeleverd. Ik kan het ding volgen, dus nog nét voor de 23e lijkt het erop dat ik alsnog een rijdende Corsa ga krijgen, want de garage heeft toegezegd hem komende week ook in te bouwen. (de auto staat ruimte in te nemen) who knows! Nu nog even die Fiat 500 ophalen zaterdag, dan heb ik een pressiemiddel achter de hand :p

Goed nieuws! De situatie is met een (gratis) leenauto al een stuk minder vervelend, en het is voor de garage inderdaad een stok achter de deur om de zaken sneller op te lossen.

ginkelvanmichiel zei:

Je kan nu wel ff lekker met een hoge druk spuit en (ontbrekende motor)reiniger aan de slag om de boel even op te frissen.

Moet gezegd Michiel, ik respecteer je geduld in deze zaak.

Vanochtend kreeg ik een mailtje dat de motor onderweg was naar Ermelo. Dus ik de garage gebeld met de mededeling dat ik nog zou melden wanneer de motor zou worden geleverd, kreeg ik als antwoord (met knipoog) "daar zijn we van op de hoogte, hij is zojuist afgeleverd en we gaan ermee aan de slag!"

We zijn hopelijk weer een stapje dichterbij.

D. Elzinga zei:
De 500 an sich, ja. Maar wat een somber samengesteld exemplaar is dit, zwart op zwart.:(

Hey Hey, niks mis met een zwart op zwarte Fiat 500 als je het mij vraagt. Ligt meer aan de wielen en uitvoering denk ik, haha. o_O

Goed nieuws zeg, dit had echt veel vervelender uit kunnen pakken. Hopen dat hij het nu goed blijft doen en je eindelijk echt gebruik kan maken van de auto.

tsja, ik heb nu zelf een motor besteld en laten bezorgen, dat naar aanleiding van mijn brief. 14/6 besteld, 18/6 geleverd en vervolgens meteen ingebouwd. Weer wat geleerd dus.

Auto opgehaald. Rijdt prima! Geen gedoe meer gezien. Nu dus even gebruiken en dan beslissen wat ik ermee ga doen.

IMG-9002.jpg

IMG-9015.jpg

Mechanix zei:
Heel fijn dat 'ie klaar is en het weer goed doet!

Wat een klein blokje trouwens.

Haha, het lijkt inderdaad wel een mini-uitvoering zo van een echte motor, maar dat zal ook wel door de foto komen.

Mooi dat je weer een rijdende Corsa hebt in ieder geval!

Terug
Bovenaan