ginkelvanmichiel’s wagenpark: vers rubber.

ginkelvanmichiel zei:
Wel leuk om er twee naast elkaar te zien, want dat is anno 2019 zelfs in Spanje praktisch onmogelijk.

Ook nog even een plaatje samen met de Marbella gemaakt:
1987 Seat Trans & Marbella by Michiel van G., on Flickr

Ik zag vandaag in Leusden een Fiat/Seat Trans. Een witte met wit gespoten stalen wielen. Was te ver om te zien of het een Fiat of Seat was en foto was helemaal onmogelijk.

ik verwacht dat dat een Seat Terra moet zijn geweest, er zijn maar twee Transen in Nederland. Mijn origineel NL blauwe en een beige die een paar weken terug uit Spanje is gehaald.

Vandaag vond de Oktobermeeting van de Pandaclub plaats. Ik had 'm georganiseerd en onze tussenstop was de Pyramide van Austerlitz.
Tot onze grote verbazing werden we doorverwezen naar het terrein rondom de Pyramide, om daar te mogen parkeren!

Uniek plaatje dus.
DSC-6666.jpg

Dat is leuk, dat je daarheen door mocht rijden!
Wat heb je trouwens voor een ehm.. bijzondere wieldoppen?

haha, die had ik destijds voor de italia '90 gemaakt... maar ze bleken niet op fiat-velgen de passen. Ze lagen maar stof te happen, dus nu maar eens gemonteerd :p

Heel gaaf die Italia '90 wieldoppen, het eerste grote voetbaltoernooi wat ik enigszins bewust heb meegemaakt met Kameroen als publiekslieveling :)

Ook tof dat je gewoon daar mocht staan, goed georganiseerd zou ik zeggen ;)

Soms kruipt bloed waar het niet gaan kan... Derhalve weer een projectje. En het zal ook niet - het is er weer een die wel thuis past in mijn verzameling. Niet dat het de bedoeling is dat deze blijft, maar zeker in het jaar dat de Panda 40 jaar bestaat wel :)

Veel werk, maar dat komt wel goed. Ik heb de tijd!

Seat Panda 35
by Michiel van G., on Flickr

Een Seat Panda 35 'Marbella'!

Seat Panda 35 by Michiel van G., on Flickr

edit: de Panda 35 was vergelijkbaar met de Nederlandse Fiat Panda 34, voorzien van de 843cc motor uit de Fiat 850. Dit specifieke exemplaar bleek bij later onderzoek geassembleerd in Joegoslavië, dus dat is ook wel bijzonder...

Heel cool! Ik heb een zwak voor die auto's gekregen, waarom weet ik niet maar ze zijn zo tof! Heb nog steeds met een maat van me de afspraak staan dat we een keer een 4x4 uit Italie meenemen als we er op vakantie zijn geweest. o_O Sinds de aflevering waar James May dat ding overal overheen rijdt wil ik zo'n ding.

Ben heel benieuwd naar het project, succes en enjoy! Ik ga volgen! :T

ginkelvanmichiel zei:
Dit specifieke exemplaar bleek bij later onderzoek geassembleerd in Joegoslavië, dus dat is ook wel bijzonder...

Hmmmm, ben best benieuwd naar een foto van het typeplaatje onder de motorkap, om te zien hoe dat er allemaal op staat, een 'Seat made in Yugoslavia'!

Tydelyck zei:
ginkelvanmichiel zei:
Dit specifieke exemplaar bleek bij later onderzoek geassembleerd in Joegoslavië, dus dat is ook wel bijzonder...

Hmmmm, ben best benieuwd naar een foto van het typeplaatje onder de motorkap, om te zien hoe dat er allemaal op staat, een 'Seat made in Yugoslavia'!

Dat ziet er zo uit:
Untitled-1.jpg

BartM94 zei:

het zijn vooral veel optische dingen. Plekjes wegwerken, beschadigingen repareren.
Technisch gezien ga ik het carter vervangen door één van een Panda 900, want dat lekt olie (as usual, de pakking is 4-delig en van kurk, panda 900 1-delig en van rubber) en ik heb het idee dat de uitlaat wat lekt rond het spruitstuk. Verder moet de kachelventilator vervangen worden want daarvan is het lager rot enz. enz.

Ondertussen heb ik een leuk setje Abarthstoeltjes op de kop getikt, want de originele stoelrails bleek dus met popnagels en kit vast te zitten... wat een troep. Beun de haas door de bocht.
De vele gaatjes heb ik voorzien van boutjes met carosserieringen ertussen en carosseriekit, want het betrof de binnenste rails en daar zit natuurlijk net de brandstofleiding naast.
Bbelangrijkste is dat het niet kan gaan roesten, dus morgen de boel nog even behandelen met een goede bodyschutz. De stoelen zitten er in ieder geval in, en stevig ook!
Ik heb er de stoelwangen van vervangen want die waren stuk, dus voorlopig moeten ze het weer doen.

Verder de auto ook maar even gewassen, want dat was ook wel nodig :p

IMG-4597.jpg

IMG-4596b.jpg

Prachtig!
In een niet alledaags kleurtje, nooit gezien eigenlijk op een panda/terra/marbella..
Stoelen passen er netjes bij en zien er comfortabel uit.
Veel plezier ervan(y)

VET! die "nieuwe" Abarth stoelen, zijn denk afkomstig uit een Seicento of niet? :T

Vandaag even een stukje met de Panda op pad geweest. Hij rijdt best goed en de stoelen zitten uitstekend! Verder ook de achterbank gewassen.

Panda in de storm:
https://youtu.be/umRyeJ72FcQ

Voor die willen meerijden:
https://www.youtube.com/watch?v=XhiWT-fcX74

gewassen achterbank (hij was al wat uitgelubberd)

Vandaag eens 20 kilometer met de Panda weggetikt. Mooi droog weer, eens even zien wat hij doet. Ding heeft natuurlijk maar 34 pk op 680 kilo... (ofwel 50 pk per 1000 kilo - dat zie je niet meer!) En met een straf tegenwindje op de GPS haalt hij maarliefst 121 echte kilometers per uur :)

De fabrieksopgave is 125 km/h dus dat lijkt hij te halen.

Binnenkort komt er een grotere klus aan: het carter wordt vervangen voor één van een Panda 900, met een uit één deel bestaande pakking. De huidige lekt, en de APK verloopt 31-3, dus voor die tijd wil ik dat wel gefikst hebben.

Vandaag een nieuwe achterbumper geplaatst en de holle ruimten aan de achterzijde getectyleerd. Langzaam maar zeker wordt het nog een wat! Volgende stap: achterklep onder handen nemen (want van een later type)! Maar eerst: carter vervangen en apk...

IMG-4983.jpg

IMG-4991-a.jpg

Vandaag heb ik me met het Panda-carter bezig gehouden. Het zat enorm vast en ik ben zo’n 3 uur bezig geweest de oude pakkingresten te verwijderen.
Nu zit er een 900 i. e. carter met bijbehorende pakking op. Hopelijk geen lekkage meer!
Meteen verse minerale olie erin en oliefilter erop gezet!

Het is de 3e keer dat ik een carter heb vervangen, en op assteunen op de bovenste stand gaat dat veilig en redelijk gemakkelijk. Het lastigste is het schoonmaken van de pakkingvlakken.

Vandaag weer eens bezig geweest: Achterklep gespoten, 39 jaar oude iets verdroogde heckblende geplaatst, ruit schoongemaakt en in een nieuw rubber gezet... En ook kenbaar gemaakt waar de auto vandaan gekomen is oorspronkelijk!

IMG-5057-a.jpg

IMG-5053.jpg

Schitterend die heckblende, dit soort opleuk hou ik wel van :cool:. Nooit eerder gezien op een Panda: hoe zeldzaam is zo'n ding?

Ik vind het vet! Mooi, dat is relatief maar het past er wel lekker bij. Wat staat er overigens onder SEAT op die heckblende? (y)

het is inderdaad Amigo para todo. Dat was één van de reclame-uitingen van de Seat Panda in de jaren '80. Net zoiets als 'Met de Fiat Panda lach je iedereen uit'.

Overigens staat erachter ook nog een pandabeertje afgebeeld.

48423871.jpg

Micha D zei:
Gaaf Michiel!

@Brent: Amigo para todo, vriend van alles vertaald.

ginkelvanmichiel zei:
het is inderdaad Amigo para todo. Dat was één van de reclame-uitingen van de Seat Panda in de jaren '80. Net zoiets als 'Met de Fiat Panda lach je iedereen uit'.

Overigens staat erachter ook nog een pandabeertje afgebeeld.

48423871.jpg

Ge-wel-dig! :T

De Fiat Panda is overigens jarig, hij werd vorige week 40 (introductie destijds op de Salon van Genève). Gefeliciteerd!

In dit artikel staan in ieder geval veel foto's (klik op Sfoglia la gallery) en met Google Translate kun je het nog lezen ook.

dat klopt! Ik had het plan om naar Italië te gaan, er is een soort 'wereldmeeting' voor Fiat Panda rijders om te vieren dat het model 40 jaar bestaat. Echter... Italië... In de buurt van Milaan... ik wacht even tot een zeker virus is overgewaaid!

Ben ik vandaag eens even met de Panda onderweg naar een feestje, kom ik meteen onderweg Micha D. tegen... ofwel: de auto is voor het eerst gespot :)
IMG-2504-b.jpg

Terug
Bovenaan