Het algemene AI Car Creations-topic!

Oké. Heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt. De verlaging zal inderdaad niet helpen.
De extra as zorgt voor draagvermogen, maar dat 8s niet wat je nodig hebt. Waarschijnlijk zal de toevoeging van een extra as voor minder comfort zorgen.

Vergelijk het met een leeg busje. Dat zijn enorme stuiterbakken.

Net zoals de Caddy en Tourneo Connect, en de Transit en Transporter op elkaar lijken zie ik hier ook wel een Crafter in.

Als ik zo vrij mag zijn heb ik Gemini ook om een versie gevraagd…
IMG-0380.jpg
Mijn opdracht was een bus die boven de Transit staat, met de afmetingen van een Volkswagen Crafter. Dus ja, er zit een hoop Crafter in mijn Thunderbird.
Je ziet dat de bus van D E N N I S koplampen heeft gekregen die meer doen denken aan die van de F-150 en die van Jay heeft inderdaad meer het front van de Europese Transit (y)

Zo'n luxe bus spreekt me altijd wel aan, een zwarte VIP Sprinter vind ik altijd heel gaaf om te zien.

En als 6-wieler:

Dat zijn gave bussen.

Alfa Romeo Brera 2026

Chat-GPT-Image-29-aug-2025-11-38-46.png

La Passione Rinasce

De nieuwe Brera keert terug. Een icoon uit het verleden, herboren voor de toekomst. Met zijn krachtige lijnen, elegante proporties en een interieur dat pure Italiaanse luxe uitstraalt, is de Brera 2026 de belichaming van Alfa Romeo’s designfilosofie: meesterlijk vakmanschap, innovatief denken en ontembare passie voor rijden.

Design

• Sculpturale vormen met een moderne interpretatie van de klassieke Brera-lijn.
  • Zwarte carrosseriekleur met zadelbruin lederen interieur, handgestikt door Italiaanse ambachtslieden.
  • Iconische Scudetto-grille en LED-verlichting die kracht en elegantie verenigen.
Chat-GPT-Image-29-aug-2025-11-41-47.png

Motoren & Prestaties
  • Brera 2.0 Turbo Hybrid – 280 pk, viercilinder met 48V mild-hybride technologie.
  • Brera Veloce 2.9 V6 Hybrid – 520 pk, biturbo V6 met elektrische ondersteuning, vierwielaandrijving.
  • Brera Quadrifoglio e-Q4 – 680 pk, high-performance plug-in hybride, geïnspireerd door de Formule 1-technologie.
0-100 km/u: vanaf 3,4 seconden (Quadrifoglio)
Topsnelheid: elektronisch begrensd op 310 km/u

Interieur & Technologie
  • 12,3" curved driver display en 15" centraal infotainment met next-gen Alfa Connect OS.
  • Ambiente-verlichting met aanpasbare Alfa-thema’s.
  • Zadelbruin leder gecombineerd met carbon en geborsteld aluminium accenten.
  • ADAS Level 3 semi-autonoom rijden, met behoud van pure Alfa-rijervaring.
  • Chat-GPT-Image-29-aug-2025-11-44-33.png
Uitvoeringen & Prijzen

(Indicatieve prijzen voor Nederland)
  • Brera 2.0 Turbo Hybrid – vanaf € 56.950
  • Brera Veloce 2.9 V6 Hybrid – vanaf € 82.500
  • Brera Quadrifoglio e-Q4 – vanaf € 124.900
Conclusie

De Alfa Romeo Brera 2026 is geen auto die je koopt met je verstand. Het is een auto die je kiest met je hart. Een moderne Gran Turismo, gebouwd om elke rit een belevenis te maken.

Alfa Romeo Brera 2026 – La passione non muore mai.

Naar aanleiding van de retro Ducato: kan iemand zo'n retrokit ontwerpen voor de Ducato in stijl van de eerste Ducato? Dat lijkt me erg leuk en meer tot de verbeelding spreken dan de net getoonde 616.

Ja dat is toch top! Retro jaren 80, heerlijk!
Misschien de lampen nog iets hoekiger en dan een knipperlicht en DRL in de bumper in dezelfde breedte. Maar dat kan je AI lastig vertellen ;)
Het lastige is dat de dunne bumper ook wel typerend voor het model was, met een hoog front erboven. Maar dat is nauwelijks in te passen in een nieuw model.

Renault Fuego 2026

Le passé embrasse l’avenir

Copilot-20250902-190555.png

De legende keert terug. De Fuego, ooit het symbool van Franse sportiviteit in de jaren ’80, is opnieuw geboren. Gebaseerd op het moderne Mégane-platform, combineert hij zijn iconische silhouet met de technologie van morgen. De karakteristieke zwarte heuplijn, de brede achterruit en het gestroomlijnde profiel zijn terug—maar verfijnder, krachtiger en luxueuzer dan ooit.

Design dat spreekt. Een slanke coupévorm met een lage daklijn, LED-verlichting die de horizon snijdt, en een carrosserie in diepe metallic tinten zoals Bronze Lumière en Rouge Parisien. Elk detail is een knipoog naar het verleden, met de precisie van het heden.
Copilot-20250902-190921.png

Interieur: Franse haute couture op vier wielen. Stap binnen in een cockpit van beige nappaleder, houtfineer in visgraatmotief, en ambient lighting die de sfeer bepaalt. Een digitaal instrumentenpaneel met retro typografie, een 3D-navigatiesysteem en een infotainmentscherm dat Parijs tot leven brengt. Luxe is hier geen optie—het is standaard.

Prestaties met karakter. Kies uit een krachtige hybride aandrijving of een volledig elektrische variant met instant koppel en fluisterstil comfort. De Fuego Turbo-uitvoering biedt extra pit, met een sportstand die het verleden laat brullen in het heden.
Copilot-20250902-191204.png

⚙️ Techniek & Prestaties

De nieuwe Renault Fuego is niet alleen een stijlicoon, maar ook een technologisch meesterwerk. Onder de motorkap vind je keuze uit drie geavanceerde aandrijflijnen:

• Fuego E-Tech Electric Volledig elektrisch, met een 87 kWh batterij en een actieradius tot 520 km (WLTP). Direct koppel, fluisterstil rijden en snelladen tot 200 kW. Perfect voor de stad én de Route Nationale.
  • Fuego E-Tech Hybrid Een slimme combinatie van een 1.6-liter benzinemotor en elektromotor, goed voor 200 pk en een gemiddeld verbruik van 4,2 l/100 km. Ideaal voor wie comfort en efficiëntie wil combineren.
  • Fuego Turbo RS Voor de puristen: een 2.0-liter turbobenzinemotor met 280 pk, sportonderstel, actieve aerodynamica en een Fuego Mode die het geluid en de respons verscherpt. Van 0 naar 100 in 5,9 seconden.
Alle varianten zijn uitgerust met:

• ✅ Adaptieve cruise control
  • ✅ 360° camera en automatische parkeerassistent
  • ✅ Augmented reality head-up display
  • ✅ Renault Multi-Sense met 5 rijmodi
  • ✅ OTA-updates en spraakbediening via Google Assistant

Prijzen & Uitvoeringen

De Fuego is verkrijgbaar in drie uitvoeringen:

UitvoeringMotorvariantVanafprijs (incl. BTW)
Fuego IconiqueE-Tech Hybrid€ 39.950
Fuego ÉlectriqueE-Tech Electric€ 44.500
Fuego Turbo RS2.0 Turbo Benzine€ 52.900

Opties zoals het Lumière Pack (panoramadak, premium audio, massagezetels) en het Heritage Pack (retro striping, Turbo-badge, bronzen accenten) zijn beschikbaar vanaf € 2.495.

Fuego is geen auto. Het is een statement. Voor wie durft te rijden met stijl, met geschiedenis, met vuur.

Laatst bewerkt:
In plaats van dat je Renault nou het goede voorbeeld geeft, straks komen ze weer met een bekende naam op een crossover… :ROFLMAO:! Mooi gedaan, hoor. ;)
Ja, hij lijkt wat groot, maar het is geen crossover. Tenminste dat is niet de bedoeling. Ik vroeg om een 3-deurs coupe op basis van de Megane. Maar in alle pogingen bleef het een 5-deurs coupe.

Whhaaauuuww! Ik ben sinds onze eerste 2015 Peugeot 508 SW groot fan geworden van panoramadaken. Op onze tweede 508 SW uit 2019 was het een groot gemis dat die er niet inzat. Nu hebben we een 2019 5008 waar het ook weer inzit. :love:

Passend interieur was ik ook vergeten…

Laatst bewerkt:
Leuk hoor, nu moet ik weer uren aan de slag met zo'n Fuego :D

Na wat tweaken en finetunen kwam dit uit de koker van Gemini:

Ik vind hem erg mooi geworden, maar Gemini vertikt het om die typische zwarte streep op de flanken te genereren. Ik heb zelf maar wat geprobeerd maar valt niet mee op de telefoon met dikke vingers. Morgen nog maar verder proberen.

Edit: dit maakte Gemini er nog van. Ik ga dit denk ik niet beter krijgen dus laat het maar zo.

unnamed-196.png

20250903-093302.png

e4ab37b4981ba1032f1f1db4c3c4a1cd.jpg

Laatst bewerkt:
Nou, jullie worden weer bedankt. Want de mijne, gemaakt met Copilot ziet er nu uit alsof hij uit 2015 komt:cry:;)
Valt toch wel mee? Mijn Copilot interpretatie van afgelopen maandag was ook vijfdeurs, maar met een soort van halve coupélijn (klein achterdeurtje). Ik kreeg er niet het Fuego-gevoel bij. Ik had wel de hint in de prompt meegegeven dat zoals de Fuego was gebaseerd op de toenmalige Renault 18, deze variant van de Mégane zou kunnen worden afgeleid.

Copilot-20250903-130028.png

Valt toch wel mee? Mijn Copilot interpretatie van afgelopen maandag was ook vijfdeurs, maar met een soort van halve coupélijn (klein achterdeurtje). Ik kreeg er niet het Fuego-gevoel bij. Ik had wel de hint in de prompt meegegeven dat zoals de Fuego was gebaseerd op de toenmalige Renault 18, deze variant van de Mégane zou kunnen worden afgeleid.
Vergeleken met de prachtige creatie van JW vond ik de mijne 10 jaar achterlopen. De zijne is mooier en moderner.

Ik heb Copilot nog een keer gevraagd en nu expliciet erbij gezet, dat het een 3-deurs coupe moet zijn en nu is het nog steeds een 2015, maar ik zie echt wel een paar Fuego invloeden.

Copilot-20250903-131900.png

Deze is inderdaad mooier. Bij de mijne mist dan de typische zwarte lijn, die kan ik er niet mooi op krijgen, en daarnaast vind ik de overhang naar achteren wat te kort voor een Fuego-achtige. Of vinden jullie het meevallen? :D

Overhang vind ik wel netjes, in die zin: kort maar het past wel in het gedrongen beeld. Ik vind de voorzijde wat te laag/te breed met veel lichte (uitbundige) horizontale elementen, waar ik de Fuego met enige traditie en soberheid associeer.

Overhang vind ik wel netjes, in die zin: kort maar het past wel in het gedrongen beeld. Ik vind de voorzijde wat te laag/te breed met veel lichte (uitbundige) horizontale elementen, waar ik de Fuego met enige traditie en soberheid associeer.
Ben ik op zich met je eens, maar als ik dan kijk naar bv. een Symbioz vind ik die voorkant ook best druk met allerlei knikjes, vouwtjes en ook qua verlichting wel. Daarnaast had ik bewust gevraagd om een design wat aansluit bij de rest van de huidige (2025) modellen. En de verschillende kleuren heb ik vooral gedaan om te kijken wat dat met het design doet. Zelf ben ik het meest enthousiast over de Rosé-kleur met het donkergrijze dak.

Renault heeft volgens mij nu best een tweedeling. De Symbioz vind ik wat druk, nogal wat hoekige lijnen; een Scenic E-TECH is in dat opzicht rustiger en een Mégane al helemaal. De dagrijverlichting met de haken is op zich mooi maar ik vind het soms onrustig werken. De Fuego zoals je hebt uitgewerkt ziet er gewoon netjes uit, past goed. Mag zo bij mij op de oprit komen staan :)
Ik vind het ontwerp van @D E N N I S eigenlijk helemaal mooi in balans, met nette verwijzing naar de zwarte taillelijn die ik wel een duidelijk kenmerk vind van het model.

Renault heeft volgens mij nu best een tweedeling. De Symbioz vind ik wat druk, nogal wat hoekige lijnen; een Scenic E-TECH is in dat opzicht rustiger en een Mégane al helemaal. De dagrijverlichting met de haken is op zich mooi maar ik vind het soms onrustig werken. De Fuego zoals je hebt uitgewerkt ziet er gewoon netjes uit, past goed. Mag zo bij mij op de oprit komen staan :)
Dat is een mooi compliment. Schuin van achter had het ook een BMW kunnen zijn. :p

Ter informatie: De Hurricane motor is een bestaande motor van Stellantis

Peugeot RCZ 2026

De sportieve halo-coupé van Peugeot

Chat-GPT-Image-7-sep-2025-10-45-14.png

Design
  • 2+2 Coupé, gebaseerd op de Peugeot 308.
  • Welvend glazen dak met dubbele boog, elektrochromatisch dimbaar.
  • Strakke, gespierde lijnen geïnspireerd door de Peugeot Inception Concept.
  • Full LED Matrix-koplampen met klauw-signatuur.
  • Doorlopende achterlichtbalk met 3D-effect.
Chat-GPT-Image-7-sep-2025-10-45-11.png

Interieur
  • Peugeot i-Cockpit met 3D digitaal instrumentarium.
  • Compact sportstuur, afgevlakt onderaan.
  • Dashboard met carrosseriekleur-accenten en ambient lighting.
  • Sportstoelen in alcantara-leder mix met contrasterend stiksel.
  • 2+2 indeling, achterbank neerklapbaar.
  • Focal Premium Audio met 3D-geluid.
  • Panoramisch glasdak zorgt voor lichte, open sfeer.
Chat-GPT-Image-7-sep-2025-10-45-08.png

Motoren & Prestaties

RCZ Hybrid 180

• 1.6 PureTech + elektromotor
  • 180 pk totaal
  • 0-100 km/u: 7,9 s
  • WLTP verbruik: 1,2 l/100 km (plug-in)
  • Actieradius EV: 60 km
RCZ Hybrid 225
  • 1.6 PureTech + elektromotor
  • 225 pk totaal
  • 0-100 km/u: 6,9 s
  • WLTP verbruik: 1,3 l/100 km
  • Actieradius EV: 60 km
RCZ PSE 360 (Peugeot Sport Engineered)
  • 1.6 PureTech + dubbele elektromotor (AWD)
  • 360 pk totaal
  • 0-100 km/u: 5,2 s
  • Actieradius EV: 55 km
RCZ Hurricane 500 Hybrid (Topmodel)
  • 3.0 Twin-Turbo Hurricane I6 + elektromotor
  • 500 pk (High Output versie mogelijk tot 550 pk)
  • AWD via 8-traps automaat + e-axle
  • 0-100 km/u: 3,9 s
  • Topsnelheid: 280 km/u (begrensd)
  • Hybride ondersteuning voor betere respons en lagere CO₂
Chat-GPT-Image-7-sep-2025-10-45-45.png

Techniek
  • EMP2 Performance-platform (versterkt voor Hurricane).
  • Gewichtsverdeling: 52/48 (benzine/hybride), 50/50 (PSE, Hurricane).
  • Adaptieve vering met drie rijmodi (Comfort, Sport, Track).
  • Brembo remsysteem met keramische optie.
  • 20" aerodynamische lichtmetalen velgen.

Prijzen (NL)

• RCZ Hybrid 180 → € 49.950
  • RCZ Hybrid 225 → € 54.950
  • RCZ PSE 360 → € 69.950
  • RCZ Hurricane 500 Hybrid€ 99.500
  • (prijzen incl. BTW/BPM)

USP’s van de RCZ 2026

✔ Halo-car: evolutie van de iconische RCZ
✔ Volledig geïntegreerde hybride technologie
✔ Van betaalbare sportcoupé tot high-performance vlaggenschip
✔ Futuristisch maar herkenbaar Peugeot-DNA
✔ Met de Hurricane 500 Hybrid: de krachtigste Peugeot ooit gebouwd

Heel tof gedaan, Dennis! De laatste weken zie ik ze opvallend vaak rijden. Misschien woont er hier in de buurt een groepje liefhebbers, want normaal gesproken kwam ik de RCZ maar zelden tegen.

Voor een 2026-iteratie oogt hij qua design wel wat achterhaald ten opzichte van de huidige Peugeot line-up. Met de oude stijl lichten en interieur. Neemt niet weg dat ik dat mooier vond dan wat ze er nu van maken daar. ;)

Heel mooi ontwerp! Hier in de wijk rijdt ook al een tijdje een RCZ, blijft een prachtig model. Jammer dat Peugeot er nooit een vervolg aan heeft gegeven. Eén klein tipje is de Leeuwtjes te vervangen door de moderne Peugeot-schildjes zoals op de onderste foto. ;)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar telkens als ik de volgende dag verder wil dan lijkt de Gemini totaal vergeten waar die mee bezig was. Ik vroeg bij de Jaguar (net als gisteren het Engels) nu om een tweedeurs Cabriolet. Krijg ik een foto van een BMW M4 Cabrio. Zeg ik nog een keer dat ik het op de Jaguar XJ (met het gekopieerde bovenstaande plaatje erbij) gebaseerd wilde hebben, krijg ik terug: Kun je nog een keer uitleggen wat je precies bedoelt? :mad:

Gelukkig heb ik ChatGPT nog, die deed gelijk wat ik vroeg! Nog wel nabewerkt in Gemini, vandaar het logootje rechtsonder! Zo kan ik jullie nu toch de Xperimental Jaguar Sports Convertible 50 Concept Car (1976 | 2026) laten zien…
6-A5-D318-F-0423-49-ED-9156-6-AA27-EF468-AA.png

In het kader van 50 jaar XJ(-)S een volledige nieuwe Cabriolet in de lijn van de E-Type, XJ(-)S, de F-Type en de XK(R) met nog steeds de nadruk op luxe, maar ook zeker sportiviteit! Deze zal zowel de XK als de F-Type vervangen. Op termijn zal ook een Coupé worden gelanceerd. Zowel de Coupé als de Convertible modellen zijn op de 2026 XJ40 gebaseerd!

En dankzij CoPilot is hier de Coupé! Door het gebruik van verschillende apps ontstaan er verschillen, maar het gaat om het idee. ;)
IMG-0420.png

Laatst bewerkt:
Heel tof gedaan, Dennis! De laatste weken zie ik ze opvallend vaak rijden. Misschien woont er hier in de buurt een groepje liefhebbers, want normaal gesproken kwam ik de RCZ maar zelden tegen.

Voor een 2026-iteratie oogt hij qua design wel wat achterhaald ten opzichte van de huidige Peugeot line-up. Met de oude stijl lichten en interieur. Neemt niet weg dat ik dat mooier vond dan wat ze er nu van maken daar. ;)
Er is een krantenbericht geweest, die de vertraging verklaarde:

Artikel is klikbaar

Terug
Bovenaan