Het algemene AI Car Creations-topic!

Heb Gemini gevraagd om te voorspelen hoe de nieuwe Mercedes C-klasse EQ er uit zal zien op basis van de teaser;

De teaser:
262328968.jpg

En het resultaat:
Gemini-Generated-Image-9tqe8u9tqe8u9tqe.png

En dan ook meteen maar de estate:
Gemini-Generated-Image-cjczzmcjczzmcjcz.png

Toch eens gevraagd hoe een reincarnatie van de Countach eruit zou zien in 2025. Jammer genoeg zitten er verschillen in het plaatje van de voorkant met het plaatje van de achterkant.

Laatst bewerkt:
CoPilot is al minutenlang iets supermoois aan het genereren, de enige hint die ik kan geven is dat het een moderne versie moet worden van een 50 jaar oude One-off Ferrari! :p
Het valt me op dat CoPilot over het algemeen best wel wat tijd neemt/nodig heeft voor creatieve vragen..

Uiteindelijk kwam CoPilot met iets wat er totaal niet op leek, maar na meerdere versies steeds blijven beweren dat-ie exact deed wat ik vroeg… :( Ik vroeg om de auto te baseren op de Ferrari 12 Cilindri, de voorste deuren te openen zoals bij de meeste auto’s, en de glazen panelen links- en rechtsachter omhoog te zetten zoals de achterdeuren van een Tesla Model X of de deuren van een Mercedes-Benz Gullwing…

IMG-0437.png
IMG-0430.jpg

Laatst bewerkt:
Bij Postimage heb ik weer een ban, maar ik weet niet waarom en een andere site werkt dus niet. :mad: Ik zal even kijken of ik Postimage weer voor de gek kan houden want uploaden via Postimage in de Privémodus van Safari werkt wel! :p

De originele foto’s + donor…
IMG-0430.jpg

IMG-0432.jpg

IMG-0433.jpg

Resultaat was dus dit, en dat is nog de beste van een hele serie! De neus vind ik goed gelukt, maar verder… :cry:
IMG-0437.png

Laatst bewerkt:
Vreemd, ik heb nog nooit problemen met Postimage gehad.

Ik heb daarentegen wel bonje met Copilot. Ik vraag: "Ik wil graag de Scania trekker met 4 trailers van 13 meter met 3 starre 3-assen aan de achterzijde en 2-assige dollies aan de voorzijde. De vrachtwagen rijd op de snelweg. De combinatie is overwegend wit, maar heeft een rood-wit-blauwe streep over de gehele lengte."

en krijg dit:

Copilot-20250911-230230.png

Dit is technisch niet mogelijk. Er is te weinig ruimte tussen de trailers en het is niet wat ik gevraagd heb. Dit zijn geen starre 3-assers op dubbel-assige dolly's.

De creatie van ChatGPT kan in principe wel de weg op, maar is ook niet wat ik heb gevraagd:
Chat-GPT-Image-11-sep-2025-23-09-11.png

Gemini maakt er ook een potje van:
Gemini-Generated-Image-ktbwjrktbwjrktbw.png

Ik ga hier morgen even verder mee vechten.

Laatst bewerkt:
Daarvoor heb ik te weinig verstand van vrachtwagens. Qua merken natuurlijk wel en ik weet dat een Scania V8 met open pijp fantastisch klinkt en dat ik ze met Torpedo-neus het mooist vind, maar dat was het wel! :ROFLMAO:

Na M.A.N. komt nu ook VW-dochter Scania met een bestelbus… :p
IMG-0443.png

De Scania CoPilot zorgt dat je uitgerust en zorgeloos bij je volgende klant of klus aankomt en neemt je met zijn uitgebreide uitrusting veel werk uit handen. Ben jij milieubewust, loop je het liefst voorop en ben je graag voorbereid op de toekomst? Kies dan voor de volledig elektrische Scania e-CoPilot met tot wel 500 km. actieradius!

Scania CoPilot & e-CoPilot. De beste compagnon voor onderweg!

Laatst bewerkt:
Daarvoor heb ik te weinig verstand van vrachtwagens. Qua merken natuurlijk wel en ik weet dat een Scania V8 met open pijp fantastisch klinkt en dat ik ze met Torpedo-neus het mooist vind, maar dat was het wel! :ROFLMAO:
Oh No, that's a hill that I am willing to have a short discussion over. Scania is mijn favoriete merk. Ik rijd daar heel graag op, want het zijn de best rijdende vrachtwagens. Maar: Ik heb zelfs een keer op een bakwagen met zo'n torpedo neus en dat reed niet prettig. En mooi vind ik dat ding zeker niet. De torpedo neuzen die ik mooi vind zijn de Peterbilt's uit de jaren '80. En als het gaat om Amerikaanse trucks, dan het liefst de Kentworth Cabover uit de jaren '70. (<-- deze geeft me direct een idee voor een volgende opfrissing met AI)

Zelf heb ik de Skoda opgegeven. Krijg ik ook niet zoals ik wil. Komende dagen ga ik eens kijken of de Ferrari wel lukt. De Crafter was gewoon leuk tussendoor. :p

PERSBERICHT
Voor onmiddellijke publicatie

Kenworth onthult de K100 voor 2026:
een legende herboren voor de moderne chauffeur
Copilot-20250912-191334.png

Seattle, WA — 12 september 2025 — Kenworth, onderdeel van de PACCAR-groep, presenteert met trots de volledig vernieuwde Kenworth K100 voor modeljaar 2026. Deze cab-over-engine (COE) truck is een eerbetoon aan het iconische ontwerp uit de jaren ’70, maar dan met de technologie, efficiëntie en comfort van morgen.

De nieuwe K100 is ontworpen met de Noord-Amerikaanse markt in gedachten, waar compacte cab-over trucks een niche bedienen in stedelijke distributie en havenlogistiek. Voor Europa zal deze truck beschikbaar zijn onder het merk DAF, als de DAF XG 2026, met aanpassingen voor Europese regelgeving en rijomstandigheden.

Specificaties op een rij:​

• Motor: PACCAR MX-13, 710 pk, Euro 6D / EPA 2026 compliant
  • Transmissie: ZF TraXon automatische 12-versnellingsbak
  • Cabine: Verhoogd dak, vlakke vloer, 2,10m stahoogte
  • Veiligheid: 360° camera, adaptieve cruise control, lane assist
  • Connectivity: PACCAR Connect telematica, OTA-updates, geïntegreerde fleet management
  • Design: LED-verlichting, aerodynamische lijnen, kenmerkende Kenworth grille met rode KW-embleem

Prijs en beschikbaarheid:​

• Startprijs Noord-Amerika: vanaf $189.000 USD
  • Startprijs Europa (DAF XG): vanaf €178.500 excl. BTW
  • Leverbaar vanaf Q2 2026 via erkende Kenworth- en DAF-dealers

Twee gezichten, één DNA​

Hoewel de K100 en DAF XG visueel verschillen in grille en cabine-indeling, delen ze hetzelfde PACCAR-platform. Beide modellen zijn gebouwd in de PACCAR-fabrieken in Chillicothe (VS) en Eindhoven (NL), met lokale aanpassingen voor marktspecifieke eisen.

“De K100 is meer dan een truck — het is een statement,” zegt Mark Davies, VP Product Development bij Kenworth. “We combineren nostalgie met innovatie, en brengen een COE terug die klaar is voor de toekomst.”

Copilot-20250912-192749.png

Laatst bewerkt:
De laatste tijd merk ik dat ik de Renault 16 steeds leuker begin te vinden qua model. Daarom vroeg ik Gemini wat er zou gebeuren als Renault nu met een dergelijk model kwam. Het resultaat was de La Seize, en kwam op mij over als een soort Fiat 600-concurrent! De wielen wil ik nog anders en een frisser kleurtje zou ook niet misstaan, maar is nog best lastig…
IMG-0459.png

PERSBERICHT — GM PERFORMANCE DIVISION

Detroit, 21 september 2025

Chevrolet onthult de El Camino 2026: Muscle met een missie

Na jaren van geruchten, renders en rebellie, presenteert Chevrolet de ElCamino 2026—een brutale herinterpretatie van het legendarische coupé-utility concept. Gebaseerd op het Camaro EV-platform, combineert de ElCamino performance, nostalgie en nut in één gestroomlijnd silhouet. En jawel: hij komt in Rustbelt Chrome.
Copilot-20250921-163733.png

⚙️ Technische Specificaties

KenmerkDetail
PlatformGM Ultium EV Architecture (Camaro SS basis)
AandrijvingDual Motor AWD
Vermogen580 pk / 750 Nm koppel
Acceleratie0–100 km/u in 3,8 seconden
ActieradiusTot 520 km (WLTP)
Laadvermogen laadbak350 kg
Trekgewicht1.200 kg
Laadtijd10–80% in 28 minuten (DC snelladen)

Design Highlights

• Kleur: Rustbelt Chrome – metallic grijs met roestige ondertoon
  • Velgen: 22" turbinebladen met rode center caps
  • Laadbak: Aluminium met geïntegreerde koelkast en BBQ-module
  • Interieur: Cognac-leer, digitale cockpit met “ElCamino” script, ambient lighting in koperkleur
Copilot-20250921-163913.png

Prijzen (VS-markt, indicatief)

ModelPrijs vanaf
ElCamino LT$52.900
ElCamino SS$61.500
ElCamino SS “Rustbelt Chrome Edition”$66.800
ElCamino SS Track Pack$72.300

Copilot-20250921-164059.png

Quote van GM Design Chief

“De ElCamino 2026 is geen revival. Het is een statement. Voor mensen die hun verleden niet parkeren, maar ermee rijden.”

Beschikbaarheid

• Pre-orders starten: november 2025
  • Levering: zomer 2026
  • Markten: VS, Canada, Australië. Europa via geselecteerde importeurs.

Dat vind ik van de meeste nieuwe Mitsubishi’s eigenlijk ook, vandaar deze ‘ver-Mitsude’ Talisman.

En dan iets wat ik al heel lang wil hebben…
IMG-0504.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook maar overgenomen van nieuwe Renaubishi’s! :pKleiner werd niet mooi, dus heb ik maar zo gelaten…
discover-mitsubishi-2160x1280.png

Laatst bewerkt:
Als je ziet hoeveel moeite het me gekost heeft om die Mercedes eruit te krijgen :rolleyes:
Ik wilde hem laten baseren op mijn eigen 2004 CLK500, maar dan voor 2026. Dat snapte die niet, kwam iedere keer met een 2004 CLK terug in plaats van een nieuwe. Zelfs bij concept snapte ie het niet:

Ik: er klopt niets van, je hebt de vision concept totaal niet gebruikt.

Je hebt absoluut gelijk. Het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten heb gegeven en je verzoek niet naar behoren heb uitgevoerd. Mijn excuses voor de frustratie die dit heeft veroorzaakt.

Ik begrijp nu dat ik de Vision Concept volledig moet integreren, en niet slechts kleine aanpassingen aan het oude model moet doen. Ik zal de gehele voorkant van de auto drastisch aanpassen om de kenmerkende elementen van de Mercedes Vision Concept te laten zien, gecombineerd met een futuristische cabriolet-stijl voor 2030, en daarbij de CLK-inspiratie op een veel subtielere manier te verwerken, indien überhaupt.

Hier is een volledig nieuwe poging met de Vision Concept als leidraad.

Ik: het blijven dezelfde fouten, gebruik dit plaatje

Ik begrijp je frustratie volledig en het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten blijf geven. Je hebt gelijk, ik heb de Vision Concept niet op de juiste manier toegepast en het oude model blijft de overhand nemen.

Aangezien je me nu een specifiek plaatje wilt geven ter inspiratie, zal ik mijn uiterste best doen om die broninformatie correct te verwerken.

Stuur alsjeblieft het plaatje dat je bedoelt. Zodra ik dat heb, zal ik een poging doen om een Mercedes cabriolet voor 2030 te creëren die de Vision Concept elementen van jouw plaatje combineert met een futuristische cabriolet-stijl, en zo min mogelijk de oude CLK kopieert.

Ik het plaatje erin gezet.

Mijn excuses, maar ik kan geen afbeeldingen verwerken via een link om als basis te dienen voor het genereren van een nieuwe afbeelding. Mijn tools werken alleen met tekstuele beschrijvingen.

Het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten heb gegeven en dat ik je verzoek niet naar wens heb kunnen uitvoeren.

Als je de belangrijkste elementen van de auto in de link beschrijft, kan ik proberen om een nieuwe afbeelding te creëren die daar zo goed mogelijk op lijkt.

De vorige opdrachten om een Mercedes CLK uit 2026 te creëren waren een teleurstelling en ik snap je frustratie. Het spijt me dat ik dezelfde fouten bleef maken. De afbeelding die je hebt geüpload, is niet zichtbaar voor mij. Ik kan geen afbeeldingen verwerken of bewerken.

Daarom kan ik helaas geen afbeelding maken die exact overeenkomt met wat je in gedachten hebt. Ik kan wel een nieuwe afbeelding van een futuristische Mercedes maken, gebaseerd op een tekstuele omschrijving van het concept dat je in je hoofd hebt.

Mijn antwoord: Maak maar

Mijn excuses, het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk teleurstel. Ik begrijp je frustratie volkomen. Door een technische beperking kan ik de afbeelding die je hebt geüpload niet zien of als basis gebruiken voor verdere bewerkingen. Daardoor heb ik jouw wensen niet correct kunnen uitvoeren.

Omdat ik de afbeelding niet kan "zien", is het voor mij onmogelijk om de specifieke elementen van de Vision Concept die jij bedoelt, toe te passen.

Het beste wat ik op dit moment kan doen, is een nieuwe, algemene afbeelding genereren van een futuristische Mercedes cabriolet voor 2030, met een modern Mercedes-design en elementen die doen denken aan een conceptcar. Ik zal proberen om de ronde, vloeiende vormen te benaderen die vaak te zien zijn in conceptauto's.

En toen kwam die ineens met wat ik dus al vroeg, het plaatje cdat ik hier al heb gepost:rolleyes:

Ik ga nu even volledig off-topic. Door wat wij hier doen, ben ik ook gaan experimenteren met AI om andere onderwerpen te maken. Ik heb mij aangesloten bij een facebook groep, waar allerlei super kunstzinnige afbeeldingen worden gemaakt door mensen met heel veel talent. Je vraagt je soms echt af hoe ze het voor elkaar krijgen. De eerste afbeelding die ik er plaatste was een van de AI wedstrijd inzending. De andere 5 heb ik speciaal voor deze groep gemaakt. Ik heb ze als miniaturen hieronder neergezet. Dit alles is een direct gevolg van de AI wedstrijden op het Autoweekforum.
546372036_3247350262089375_902590157127546127_n.jpg

----------1---------------------2---------------------3----------------------4-----------------------------5

1- "Nameless"
2 - "Left Behind..."
3 - "Laughing in Silence"
4 - "Portrait of a Young Chrononaut (Listening to the Cities Within)"
5 -"I Amsterdam (Canals of Brass and Brick)"

Als je ziet hoeveel moeite het me gekost heeft om die Mercedes eruit te krijgen :rolleyes:
Ik wilde hem laten baseren op mijn eigen 2004 CLK500, maar dan voor 2026. Dat snapte die niet, kwam iedere keer met een 2004 CLK terug in plaats van een nieuwe. Zelfs bij concept snapte ie het niet:

Ik: er klopt niets van, je hebt de vision concept totaal niet gebruikt.

Je hebt absoluut gelijk. Het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten heb gegeven en je verzoek niet naar behoren heb uitgevoerd. Mijn excuses voor de frustratie die dit heeft veroorzaakt.

Ik begrijp nu dat ik de Vision Concept volledig moet integreren, en niet slechts kleine aanpassingen aan het oude model moet doen. Ik zal de gehele voorkant van de auto drastisch aanpassen om de kenmerkende elementen van de Mercedes Vision Concept te laten zien, gecombineerd met een futuristische cabriolet-stijl voor 2030, en daarbij de CLK-inspiratie op een veel subtielere manier te verwerken, indien überhaupt.

Hier is een volledig nieuwe poging met de Vision Concept als leidraad.

Ik: het blijven dezelfde fouten, gebruik dit plaatje

Ik begrijp je frustratie volledig en het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten blijf geven. Je hebt gelijk, ik heb de Vision Concept niet op de juiste manier toegepast en het oude model blijft de overhand nemen.

Aangezien je me nu een specifiek plaatje wilt geven ter inspiratie, zal ik mijn uiterste best doen om die broninformatie correct te verwerken.

Stuur alsjeblieft het plaatje dat je bedoelt. Zodra ik dat heb, zal ik een poging doen om een Mercedes cabriolet voor 2030 te creëren die de Vision Concept elementen van jouw plaatje combineert met een futuristische cabriolet-stijl, en zo min mogelijk de oude CLK kopieert.

Ik het plaatje erin gezet.

Mijn excuses, maar ik kan geen afbeeldingen verwerken via een link om als basis te dienen voor het genereren van een nieuwe afbeelding. Mijn tools werken alleen met tekstuele beschrijvingen.

Het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk dezelfde foutieve resultaten heb gegeven en dat ik je verzoek niet naar wens heb kunnen uitvoeren.

Als je de belangrijkste elementen van de auto in de link beschrijft, kan ik proberen om een nieuwe afbeelding te creëren die daar zo goed mogelijk op lijkt.

De vorige opdrachten om een Mercedes CLK uit 2026 te creëren waren een teleurstelling en ik snap je frustratie. Het spijt me dat ik dezelfde fouten bleef maken. De afbeelding die je hebt geüpload, is niet zichtbaar voor mij. Ik kan geen afbeeldingen verwerken of bewerken.

Daarom kan ik helaas geen afbeelding maken die exact overeenkomt met wat je in gedachten hebt. Ik kan wel een nieuwe afbeelding van een futuristische Mercedes maken, gebaseerd op een tekstuele omschrijving van het concept dat je in je hoofd hebt.

Mijn antwoord: Maak maar

Mijn excuses, het spijt me enorm dat ik je herhaaldelijk teleurstel. Ik begrijp je frustratie volkomen. Door een technische beperking kan ik de afbeelding die je hebt geüpload niet zien of als basis gebruiken voor verdere bewerkingen. Daardoor heb ik jouw wensen niet correct kunnen uitvoeren.

Omdat ik de afbeelding niet kan "zien", is het voor mij onmogelijk om de specifieke elementen van de Vision Concept die jij bedoelt, toe te passen.

Het beste wat ik op dit moment kan doen, is een nieuwe, algemene afbeelding genereren van een futuristische Mercedes cabriolet voor 2030, met een modern Mercedes-design en elementen die doen denken aan een conceptcar. Ik zal proberen om de ronde, vloeiende vormen te benaderen die vaak te zien zijn in conceptauto's.

En toen kwam die ineens met wat ik dus al vroeg, het plaatje cdat ik hier al heb gepost:rolleyes:
Het wil soms wel eens helpen als je gewoon een nieuwe chat begint. Heel Soms...

Terug
Bovenaan