Het algemene AI Car Creations-topic!

Lijkt me duidelijk dat deze video met AI gemaakt is, knap gedaan hoor!
Klopt, maar het is echt super easy en we zullen het straks allemaal kunnen en doen. Enige wat je nodig hebt is -in dit geval dan- toegang tot sora 2. Je vertelt chatgpt wat je wil en vraagt om een goede prompt en gooit die in Sora en klaar

Klopt, maar het is echt super easy en we zullen het straks allemaal kunnen en doen. Enige wat je nodig hebt is -in dit geval dan- toegang tot sora 2. Je vertelt chatgpt wat je wil en vraagt om een goede prompt en gooit die in Sora en klaar
En dat is dan nog steeds gratis? Grok maakt filmpjes van ong. max. 6 seconden.

PERSBERICHT

Smart onthult de ForTwo Cabrio 2030 – de stadsicoon van de toekomst
Nu leverbaar met elektrisch, benzine én hybride diesel-aandrijving

Amsterdam, 20 oktober 2025 – Smart presenteert met trots de volledig nieuwe Smart ForTwo Cabrio 2030, een next-generation stadsauto die design, duurzaamheid en slimme technologie samenbrengt in een herkenbaar compact formaat. Voor het eerst in de geschiedenis biedt Smart de ForTwo Cabrio gelijktijdig aan met drie aandrijflijnen: volledig elektrisch, efficiënte benzine én een innovatieve hybride diesel.
Chat-GPT-Image-20-okt-2025-17-33-22.png

Aandrijflijnen en prestaties

VariantVermogenActieradius / VerbruikTransmissie
ForTwo Cabrio Electric (EV)85 kW (115 pk)300 km WLTP (40 kWh batterij)Automaat
ForTwo Cabrio 0.9 Turbo Benzine70 kW (95 pk)4,2 l/100 km6-traps automaat / handmatig
ForTwo Cabrio Hybrid Diesel60 kW diesel + 20 kW elektromotor (totaal 80 pk)2,1 l/100 km + 50 km elektrischAutomaat

Prijzen (Nederland)

ModelVanafprijs (incl. BTW en BPM)
ForTwo Cabrio 0.9 Turbo Benzine€ 19.995
ForTwo Cabrio Hybrid Diesel€ 22.495
ForTwo Cabrio Electric (EV)€ 25.995 (inclusief SEPP-subsidie mogelijk)
Chat-GPT-Image-20-okt-2025-20-46-40.png

Optionele pakketten omvatten onder meer:
  • Copper Style Pack – koperkleurige accenten in exterieur en interieur
  • Urban Autopilot Suite – L2+ rijassistentie met automatische parkeerfunctie
  • Open Sky Package – verwarmde zetels en windblock-systeem voor open rijden
Design geïnspireerd op Nederland

De Smart ForTwo Cabrio 2030 is voor zijn wereldprimeur gefotografeerd bij het iconische NEMO Science Museum in Amsterdam. In deze setting komt de kenmerkende oxidised copper green-lak met koperkleurige details tot leven – een directe knipoog naar Nederlandse architectuur en duurzaamheid.
Chat-GPT-Image-20-okt-2025-17-36-47.png

Beschikbaarheid

De nieuwe Smart ForTwo Cabrio 2030 is per direct te reserveren, met leveringen vanaf januari 2026. De elektrische variant wordt als eerste uitgeleverd, gevolgd door de benzine- en hybride dieselmodellen in het voorjaar.

Over Smart
Smart – opgericht in 1994 – is pionier in compacte mobiliteit. Met de ForTwo Cabrio 2030 zet Smart een nieuwe standaard voor premium micro-voertuigen: wendbaar, stijlvol en toekomstbestendig.

Perscontact
Smart Nederland – Persafdeling
press@smart.nl | +31 (0)20 123 4567

Laatst bewerkt:
wat kan gemini frustrerend zijn, maak een video/afbeelding van zus en zo, krijg je een reactie, ok hier is wat je wilde, zonder ook maar enig resultaat.

of er komt wel wat, vraag je om aanpassingen, krijg je compleet weer iets anders. En dan heb ik de betaalde versies, ik wil gewoon verder kunnen met het product wat ie net gemaakt heeft. Maar dat lukt gewoon nog maar heel slecht.

wat kan gemini frustrerend zijn, maak een video/afbeelding van zus en zo, krijg je een reactie, ok hier is wat je wilde, zonder ook maar enig resultaat.

of er komt wel wat, vraag je om aanpassingen, krijg je compleet weer iets anders. En dan heb ik de betaalde versies, ik wil gewoon verder kunnen met het product wat ie net gemaakt heeft. Maar dat lukt gewoon nog maar heel slecht.
Daar loop ik ook overal tegenaan. Gemini, Copilot, ChatGPT… en dan ook nog beweren ‘deze keer heb ik het exact uitgevoerd’! Pff, dat bepaal ik zelf wel… :rolleyes:

Oké. Dat loont voor mij niet. Daarvoor gebruik ik het te weinig. Ik gebruik het alleen hobbymatig voor dingen zoals hier in dit topic.
Ik loop er aan te denken om een abo'tje te nemen op OpenArt. Deze maakt echt hele mooie dingen.

Maar Microsoft Designer maakt ook mooie afbeelding en dat lukt momenteel zonder Abo. Is ook een aanrader:

Voor Grok hoef je je niet eens in te loggen

ChatGPT is vaker hit or miss, maar geeft ook leuke resultaten, zoals de Smart hierboven en:

Ik gebruik Copilot vooral als een soort schetsboek. Copilot heeft geen echte limiet op het aantal afbeeldingen dat je maakt, dus je kan heel vaak details aanpassen en toevoegen. De afbeelding van de Treinen op het Centraal Station ziet er in Copilot zo uit.
Copilot-20251001-003733.png

Verder gebruik ik Copilot vooral voor dit:

Hier heb ik er inmiddels 119 van gemaakt. 65 daarvan zijn terug te vinden op Facebook

Laatst bewerkt:

Autotest: Mercedes SLX 2030​

Titel: SLX 2030: De toekomst op vier wielen, met een knipoog naar 1966
Chat-GPT-Image-22-okt-2025-19-50-24.pngilot-20251022-120229.png

Mercedes heeft het weer gedaan. In een tijd waarin conceptauto’s vaak niet verder komen dan een digitale render en een persbericht vol buzzwords, staat de SLX 2030 gewoon op de testbaan. En dat is bijzonder, want deze auto is niet zomaar een nieuw model — hij is een hommage aan een vergeten hoofdstuk uit de geschiedenis: de SLX uit 1966.

Terug naar 1966​

De originele SLX was een experimentele conceptauto die nooit in productie ging. Ontwikkeld als designstudie en testplatform voor alternatieve aandrijflijnen, waaronder een wankelmotor, was de SLX een futuristische verschijning met gesloten wielkasten, een wigvormig profiel en een cockpit die meer op een straaljager leek dan op een personenauto. Hij werd destijds getoond naast de C111-prototypes, maar verdween uiteindelijk in de archieven van Mercedes-Benz.
566317064-3263493057140547-7653111063001709125-n.jpg
564552506-3263493117140541-6537642320854290619-n.jpg

Fast forward naar 2030: Mercedes blaast het SLX-label nieuw leven in, en hoe. De SLX 2030 is geen retro-remake, maar een volledig nieuw concept dat de geest van het origineel vertaalt naar een elektrische toekomst.

⚙️ Techniek en prestaties​

Onder de gestroomlijnde carrosserie ligt een 800V solid-state batterijpakket met een actieradius van 820 kilometer. Opladen kan met 350 kW, waardoor je in 12 minuten weer 80% bereik hebt. Twee elektromotoren — één op elke as — leveren samen 680 pk en 950 Nm koppel. 0–100 km/u? 2,9 seconden. Maar het is niet de snelheid die indruk maakt — het is de manier waarop hij het doet. Geen drama, geen wielspin, alleen pure, gecontroleerde acceleratie.

Het onderstel is adaptief, met actieve rolstabilisatie en torque vectoring. In de bochten voelt de SLX 2030 als een sportwagen, maar op de snelweg is hij fluisterstil en comfortabel. De besturing is direct, maar niet zenuwachtig. Remmen gebeurt grotendeels regeneratief, met een goed doseerbaar pedaalgevoel.

Interieur en interface​

Binnenin is het minimalisme troef. Een gebogen OLED-scherm loopt van A-stijl tot A-stijl en toont alles van snelheid tot navigatie. De bediening gebeurt via aanraking, stem of blikrichting. De stoelen zijn bekleed met gerecycled microvezel, zitten stevig en bieden goede zijdelingse steun. Ambient verlichting in paars-blauwe tinten geeft het geheel een futuristische sfeer zonder kitsch.
Chat-GPT-Image-23-okt-2025-18-27-43.png

Wat opvalt: er zijn geen fysieke knoppen. Zelfs de ruitenwissers en richtingaanwijzers worden bediend via het stuur, dat voorzien is van haptische feedback. Het vergt gewenning, maar na een paar ritten voelt het logisch.

Rijervaring​

De SLX 2030 rijdt als een auto uit een andere klasse. Hij is snel, stil en strak, maar ook verrassend toegankelijk. In de stad manoeuvreert hij soepel dankzij vierwielbesturing, op de snelweg is hij stabiel en rustgevend. De rijhulpsystemen zijn intelligent en niet opdringerig — van adaptieve cruise tot automatische rijstrookwissel.

Wat mist? Misschien een beetje karakter. Alles is zo verfijnd en gladgestreken dat je soms verlangt naar een rauw randje. Maar dat is muggenziften: de SLX 2030 is een meesterwerk van techniek en design.

Techniek onder de huid​

De SLX 2030 is gebouwd op Mercedes’ nieuwste EVA3-platform, speciaal ontwikkeld voor high-performance EV’s. Het chassis is volledig uit koolstofvezel en aluminium opgebouwd, wat zorgt voor een laag gewicht en hoge torsiestijfheid.

Specificaties SLX 2030​

KenmerkWaarde
AandrijvingDual motor AWD (voor + achter)
Vermogen680 pk
Koppel950 Nm
0–100 km/u2,9 seconden
Topsnelheid310 km/u (begrensd)
Batterij800V solid-state, 120 kWh
Actieradius (WLTP)820 km
Opladen350 kW DC, 80% in 12 min
Gewicht1.890 kg
Velgen21 inch, aero-geoptimaliseerd
RemmenKeramisch, regeneratief systeem
InterieurOLED-dashboard, AI-interface

Prijsindicatie​

Mercedes heeft nog geen officiële prijs vrijgegeven, maar insiders spreken over een basisprijs van €245.000. Dat plaatst de SLX 2030 in het segment van de Porsche Taycan Turbo GT en Lucid Air Sapphire. Opties zoals het “Horizon Package” (met holografische HUD en adaptieve ambient zones) kunnen de prijs richting de €280.000 duwen.

Chat-GPT-Image-22-okt-2025-19-50-21.png

️ Vergelijking met de SLX uit 1966​

Hoewel de SLX uit 1966 nooit officieel werd verkocht, zijn er prototypes en archiefgegevens die een interessante vergelijking mogelijk maken:

KenmerkSLX 1966 ConceptSLX 2030
AandrijvingWankelmotor (3-schijfs)Dual motor elektrisch
Vermogen±280 pk680 pk
Topsnelheid±250 km/u310 km/u
VersnellingsbakHandgeschakeld 5-bakEénversnellings EV-transmissie
Gewicht±1.400 kg1.890 kg
MateriaalAluminium + staalKoolstofvezel + aluminium
InterieurAnaloge meters, sportstoelenOLED-scherm, AI-interface
Productieaantal1 prototypeBeperkte oplage (500 stuks?)

De SLX 1966 was een experimenteel platform — bedoeld om technologieën te testen, niet om te verkopen. De 2030-versie is het tegenovergestelde: een rijdende showcase van alles wat Mercedes nu kan, met een knipoog naar wat het ooit durfde.

Tot slot​

Waar de SLX 1966 vooral een designstatement was, is de SLX 2030 een technisch meesterwerk. Hij combineert brute kracht met verfijning, en voegt daar een futuristisch interieur aan toe dat eerder aan een ruimteschip doet denken dan aan een auto. De prijs is stevig, maar je koopt dan ook geen vervoermiddel — je koopt een tijdcapsule.

Conclusie​

De Mercedes SLX 2030 is meer dan een concept — het is een statement. Een eerbetoon aan een vergeten experiment uit 1966, vertaald naar een elektrische toekomst waarin vorm en functie samenvallen. Hij is snel, slim en stijlvol, en laat zien dat Mercedes nog steeds durft te dromen én te bouwen.

Laatst bewerkt:
Oké, ik vond persoonlijk je eerste versie ook niet raar hoor. Ik probeer CoPilot nog zover te krijgen een Primera Estate/Station Wagon neer te zetten maar dat valt nog niet mee.

Ik zie er zelf niet echt een Viper in, maar mooi is het zeker wel!

Dank je! Ik zie er zelf nog wel veel van de Viper in, maar er is veel aan geknutseld. Ik vroeg om ronde koplampen en een klassieke sportwagen grille, een Barchetta-achtige voorruit en natuurlijk de rolbeugel compleet weg laten halen. Talbot style spiegels, ouderwetse sidepipes en spaakwielen voor een echte retro uitstraling.

Ooit voor occasionwedstrijd #814 "Viva Italia" won Zonder Mazda met BMW de wedstrijd met een Fiat 1100 Barchetta voorzien een speciale carrosserie gebouwd door Autotecnica del Lario. Ik moest toen een paar foto's opslaan van die Barchetta want ik was op slag verliefd. Vandaag aan Gemini gevraagd om deze specifieke Barchetta te moderniseren.

De eerste poging:

En een nog iets modernere snit:

En ter vergelijking het origineel:
fiat-1100-barchetta-1956-f0040-042.jpg

Laatst bewerkt:
Toch maar eens wat in deze topic plaatsen.

Voor ik verder ga, wil ik eerst 2CV Lover even de schuld geven van het feit dat hij mij geintroduceerd heeft bij Suno. Daardoor is dat hetgene waar ik momenteel het meeste mee bezig was. Ik had eerder in het 'breaking news'-topic al een grappig bedoeld liedje geplaatst.

Gisteravond werd ik door DIT LIEDJE geïnspireerd. Maar ik veranderde de namen van de landen in de metaforen die bij die landen hoorde. Dat leverde een lijst van 197 metaforen op. Ik heb dat teruggebracht naar alleen de Europese landen. Ik heb de muziek licht gehouden.

Dat leverde een Nederlandse versie op: "Waar het land zingt"

Daarna heb ik er ook een Engelstalige versie van gemaakt, die ik stiekem beter vind: "Where the land still sings"

Laatst bewerkt:
Dan kan ik ook niet achterblijven, net als DENNIS al schreef, het is allemaal de schuld van onze border collie vriend @2CV Lover hahaha - ik heb al meerdere après-ski en carnavalnummers laten "componeren" en dus de AI auto wedstrijd overgeslagen vorige week door tijdsgebrek, maar wel de wedstrijd wat off topic laten ontsporen door mijn initiële vraag waarop gretig werd ingepikt en 2CV Lover met deze tip kwam ;)

Het is supersimpel, via Gemini (of andere engine) een prompt van ca. 15 steekwoorden ingeven en vragen dat AI er een ritmisch, dance of whatever nummer van maakt. In mijn geval moest het rijmend zijn - dan de uitkomst copiëren naar Word, de fouten eruit halen en vervolgens Suno 4.5v (gratis!, 5.0 is betalend) zijn ding laten doen op basis van wat extra info die je daar ingeeft (après-ski, polonaise, hoempapa, carnaval, studentenfuif...). Zie mijn 2 links.

Bizar wat het oplevert, er staan op de Suno site echt nummers waarvan ik denk, dit is nu eens echt airplay waardig.
Uptempo : https://suno.com/s/ZvNSEXXo84wGwvjQ
Redneck : https://suno.com/s/hLWGNJvlhdlfaXia

Ik heb zelfs een manier gevonden om de muziek te downloaden zonder dat je een abo hoeft te hebben. Het moet wel via een omweg. Als je op win+G drukt, dan opent de ingebouwde Windows 10/11 – Xbox Game Bar en daarmee kon je alles opnemen.

Laat maar komen. Maar dan wordt het de Sirion 3 denk ik? Een vriend van mij heeft lang een mintgroene Sirion 1 facelift uit, ik meen, 2002 gehad. Leuk autootje!

Terug
Bovenaan