Het Caravan Topic

Overigens, oud of nieuw ?
Hangt af van wat je zelf belangrijk vindt. Om eerlijk te zijn ben ik erg gecharmeerd van de nieuwste generatie caravans. Als je kijkt naar materiaal of indelingen zin het echt wel pareltjes (kijk bijvoorbeeld naar die Adria hierboven). Erg, erg mooi. Ik mag het graag zien, ook op de camping overigens.
Maar ik kan net zo goed genieten van een oudere klapcaravan of tent. Gaat om de mensen toch ?

Ik zou graag een moderne of nieuwe caravan willen, maar kan me deze simpelweg niet veroorloven. Dan maar een oudere. Slaapt dat minder ? Neuh zeker niet, de essentiële zaken zijn aan boord (goed bed, kastruimte, toilet, kookgerief, etc). Maar dromen kan ik nog wel.

Bijvoorbeeld van dit: Knaus 550LK Lifestyle (al ben ik geen fan van 250cm breedte, we komen nogal vaak op weggetjes of plaatsen waar 230 breed zat is ;) )

the Fox zei:
michel1975 zei:
Waarom zou je het lachertje van de camping zijn als je de caravan met de mover op de plek zet?

Mijn ouders zijn 75+ en hebben sinds twee jaar een mover onder hun caravan. Ik geef ze groot gelijk. Er hoeven maar enkele molshopen te liggen of je krijgt zo'n caravan met moeite vooruit, zeker als je op leeftijd bent. Zolang je er niet de hele camping mee gaat rondrijden vind ik niets geks aan zo'n mover.
Heeft niets met leeftijd te maken kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

En dan nog als iemand het relaxt reizen vindt en geen zin heeft dat andere hulpvaardige mensen zijn/haar caravan bijkans uit elkaar trekken om hem mee te helpen? Wat maakt het uit? Met kamperen is het juist voor ieder wat wils.

Ik word oud.... ik vroeg me al een aantal posts af wat er met "mover" bedoeld werd. Blijkbaar iets denigrerends en "zieligs" om mee aan te komen. Grote bouwbus ofzo? Of een te kleine auto? Geeeeen idee. Het blijkt dus gewoon een autonome caravan verplaatser te zijn...

Zeg dat dan!

:confused:

Anderson zei:
Ik word oud.... ik vroeg me al een aantal posts af wat er met "mover" bedoeld werd. Blijkbaar iets denigrerends en "zieligs" om mee aan te komen. Grote bouwbus ofzo? Of een te kleine auto? Geeeeen idee. Het blijkt dus gewoon een autonome caravan verplaatser te zijn...

Zeg dat dan!

:confused:

Mover bekt makkelijker.

Prachtige Adria.
En die Knaus Lifestyle is ook wel mijn smaak, alleen is dat maar 1 indeling, en die past niet echt bij mijn gezinssituatie.

Maar, daarbij past geen enkele indeling.:p

Al kom ik aardig weg met de huidige indeling die ik heb. En hoewel ik die nieuwe dingen prachtig vind, zal deze van nu 12 jaar oud nog wel even mee moeten. Zonder mover, want dat zou de waarde met een dikke 20% vermeerderen, dus dat vind ik niet in verhouding.

De luxe wordt wel opgebouwd.

Mijn vrouw wilde eigenlijk een tent, maar ik wilde graag een caravan.
OK, zie de vrouw, maar dan wel een oudje, en een toilet/badkamer is maar onzin, en electra heb je ook niet nodig.
Eerste (geleende) caravan vakantie dus in een kleine caravan met twee omgebouwde zithoeken en zonder toilet en electra doorgebracht.

Eigen caravan gekocht met vaste watertank, warm water voorziening en toilet. Eerste vakantie zonder gebruik te maken van watertank en toilet, maar wel electra.
Afgelopen zomervakantie met een hoogzwangere vrouw toch wel lekker om het toilet operationeel te hebben.
Volgende keer zal het warm water het moeten doen, denk ik.:LOL:
En mijn vrouw miste haar series op tv ook wel erg......

O ja, en er staat al een grote antenne op het dak voor het internet!:D

Het is trouwens wel een Touran die deze villa moet trekken...........:)

520d zei:
En dat is nu juist het aardige van kamperen, voor elk wat wils!
Helemaal waar, iedereen heeft zijn eigen ideale vakantie. Ik zie een Paris Hilton typetje nog niet in een caravan, laat staan een tentje, kruipen...

En je kan afwisselen.
Dit jaar zijn we in Quiberon geweest. Een schiereiland wat bestaat van het toerisme, hoe massaal wil je het hebben?
Het eiland bestaat uit zand, zand, zand, een enkele boom, vakantiehuisjes, een paar boulevards om te flaneren en scheepsladingen Franse toeristen , meer niet

Toch is dat ook wel weer een keer een grappige vakantie. Een twintigjarige, mooie, blondine heeft nu eenmaal behoefte aan flaneren, dus voor dochterlief was het een prachtige vakantie.
En pa? Zoals heel veel vaders ben ik al blij als de kindertjes het naar hun zin hebben.

Een mover.... Meestal een stel elektrische motortjes die met rollen de caravanbanden aandrijven. Vaak met een afstandsbediening waarmee je met links/rechts/vooruit/achteruit knoppen de motortjes kan laten draaien. In het verleden werd ook het voorste wieltje wel eens vervangen door een aangedreven wiel maar die optie zie je eigenlijk nooit meer.
Ze zijn wel makkelijk. Je maakt de caravan los van de auto en met stroom uit de caravan accu zet je de caravan op zijn plek.

en niet alleen voor de caravan. Hier om de hoek zit een bedrijf dat die Movers levert.. Heeft het in het weekend vaak druk met mark(verkoop)wagens die ook uit zichzelf op een plek gezet kunnen worden.

Er stond van de week zelfs een personenwagen met een klein, 2 persoon caravan erachter (jaren 80 kleutstelling) met een Italiaans kenteken erop daar voor de deur.. Je zou toch verwachten dat je voor dat formaat geen ondersteuning nodig hebt..;)

Tja movers...

De eerste vakantie met de vouwwagen stonden m'n vriendin en in ik Frankrijk. Op een moment kwam daar een stel aan, uit Engeland. Meneer en mevrouw reden een Volvo S80, met een woonwagen grote caravan erachter.
De auto bleef op het pad staan, en daar kwam 2 oude, kromme oudjes uit, en we dachten meteen arme oudjes. We stonden al klaar om op te staan, en toen ging de caravan van de auto, en ineens reed de caravan zonder wat te doen, we hebben echt die hele avond vol verbazing erover gesproken..

Bij thuiskomt hebben we dit aan de ouders aan weerszijden verteld, vol verbazing, want dit was wel het mooiste ooit we ooit zagen.

Mijn vader leek het ook wel iets, maar mijn moeder niet. Dat heeft enkele jaren geduurd.
Inmiddels hebben zowel m'n vader als m'n moeder de 70+ leeftijd, beide zijn dankzij een ongeval beperkt qua kracht, etc (wat ze natuurlijk niet toegeven) .
Toen tijdens de vakantie bij aankomst op de camping niemand kon helpen met duwen, en beide hun (lichamelijke) grenzen ruim overschreden hadden, moest er volgens m'n vader een mover komen. Volstrekte kolder aldus m'n moeder. Maar m'n vader zette door en hij is gemonteerd. Tijdens de eerste vakantie was er niemand die kon helpen duwen, maar dankzij de mover was dit geen probleem.

Inmiddels is m'n moeder ook om, en is het de beste investering ooit.

Maar wat betreft luxe..

Ik ben met mijn wintertent naar de noordkaap geweest, naast 100 verschillende kleren (koud, lente, zomer) had ik ook een elektrische kachel en koelbox mee. Ik begreep niet waarom een kachel mee moest, maar man wat was ik achteraf blij...

In de vouwwagen ligt ie er dus standaard in, ik bezuinig graag op zaken, maar een kachel is wel een fijne luxe.
Daarnaast hebben we ook een wc. Die is echt voor nood (en bij ver van het toiletgebouw) , elke keer denk ik, hij kan ook wel thuis blijven, en toch gaat ie mee, en ik ben elke keer blij.
Nieuwste aanwinst is een oventje, vorig jaar op koningsdag gekocht voor een hele euro, en inderdaad compleet overdreven luxe, maar we kunnen nu naast 2 pansgerechten ook halve pizza's maken.

Pizza's doen wij gewoon op de "Chef".
90AD950D-B11B-4CD0-8105-871AFD3B39B1_zpsggdy7oqw.jpg

Opschepper, heb alleen een houtschool barbecue EN een 2 pits gasstel.... en dus nu de perfect werkende 1 euro oven (welke sprekend leek op die die de buren vorig jaar hadden)

Beste Herman den Blijker uit het Oosten u heeft wellicht heel goed opgelet wat het wattage is bij deze aankoop.
Nu ben ik maar een zeer matige "eenpanskok" maar een lekkere pizza lijkt mij (beter gezegd lijken/blijken mijn kinderen) zeer te waarderen.
Zou te niet teveel gevraagd zijn om het desbetreffende keukengeheim met ons te delen?
Welk merk is er met hoeveel wattage voor 1 euro te koop om heerlijke halve pizza's te kunnen fabrieken?

Als kijkje in de keuken:Vorig jaar voor het eerst een kampeerplek met stroom. De kok had zijn een"pits" elektrische kookplaat bij zich maar bij de allereerste poging tot koken ging alle stroom uit op het veldje. (n)
Blijkbaar is het een goed gebruik onder stroomgebruikers dat de laastst aangekomene gelijk de dader van deze ongein moet zijn. Dat was bij nader inzien ook wel zo maar kom op zeg! Een eenpitter wat is daar nu zo erg aan. :confused:
Gelukkig had de kok nog de back-up van het blauwe gastankje. (y)Het gezin matig blij (geen friet of pizza) en de rest van het veldje had na enige tijd weer een herstelde stroomvoorziening.

Mogen tentjes ook ?:confused:
2sb01tk.jpg

Paar weken geleden met Z4 en tent door Frankrijk en Spanje gereden, voornamelijk bergpassen in de Alpen en de Pyreneeën.
Klein opgooitentje mee, luchtbed, paar stoeltjes.
En iedereen maar lachen op die campings om mijn kleine tentje.:cry:
Maar wat denk wie er een half uur later lachte toen de tent in de kofferbak lag en de bergpassen lonkten:D
Het enige wat je dan wel mist is een koelkast(je) om het bier voor s`avonds koel te houden.....:T

Rembrandt zei:
Pizza's doen wij gewoon op de "Chef".
90AD950D-B11B-4CD0-8105-871AFD3B39B1_zpsggdy7oqw.jpg
Het apparaat wat iedere Nederlandse sleurhutter bijna verplicht meeneemt: de skottelbraai. Mijn exemplaar is nog een van de eerste, ik heb de versie waarbij die ene centrale poot vervangen is door drie losse poten. Ik gebruik hem ook meer als wokpan. Voor bbq-en gebruik ik een goedkoop blikken gevalletje en voor het koken heb ik een stuk of wat kleine losse gaspitjes bij mij die tentgebruikers vaak bij zich hebben.
Het geeft wel eens commentaar als ik lekker voor de caravan met een bonte verzameling pitjes zit te kokkerellen....

Blue Moon zei:
Paar weken geleden met Z4 en tent door Frankrijk en Spanje gereden, voornamelijk bergpassen in de Alpen en de Pyreneeën.
Maar wat denk wie er een half uur later lachte toen de tent in de kofferbak lag en de bergpassen lonkten:D
Dat lijkt mij heerlijk. Een roadtrip over mooie bergweggetjes, heerlijk echt sturen. Er zijn nog veel te veel mooie bergpassen (zelfs in West Europa) die ik nog niet gezien heb.
Bovendien, er zijn nog heel veel mooie passen die vijwel onbekend zijn.
Neem de Alpe d'Huez, iedereen kent die pas. Maar de Col de la Sarenne (de andere kant de berg af) is minstens zo mooi en nauwelijks bekend.

Het enige wat je dan wel mist is een koelkast(je) om het bier voor s`avonds koel te houden.....:T
Het terras is taboe?

Tip: Lidl, koelbox, 45 euro, werkt op 12 en 200 volt. Je zet hem in de auto met het boodschappen doen zodat het bier koel is zodra je uitlaadt. Hij maakt geen ijsklompjes, een glaasje Pastis zal met een drupje bronwater moeten. Of je stapt over op de rode wijn, die hoef je niet te koelen (fles in een beekje leggen).

Altai zei:
Beste Herman den Blijker uit het Oosten u heeft wellicht heel goed opgelet wat het wattage is bij deze aankoop.
Nu ben ik maar een zeer matige "eenpanskok" maar een lekkere pizza lijkt mij (beter gezegd lijken/blijken mijn kinderen) zeer te waarderen.
Zou te niet teveel gevraagd zijn om het desbetreffende keukengeheim met ons te delen?
Welk merk is er met hoeveel wattage voor 1 euro te koop om heerlijke halve pizza's te kunnen fabrieken?

Als kijkje in de keuken:Vorig jaar voor het eerst een kampeerplek met stroom. De kok had zijn een"pits" elektrische kookplaat bij zich maar bij de allereerste poging tot koken ging alle stroom uit op het veldje. (n)
Blijkbaar is het een goed gebruik onder stroomgebruikers dat de laastst aangekomene gelijk de dader van deze ongein moet zijn. Dat was bij nader inzien ook wel zo maar kom op zeg! Een eenpitter wat is daar nu zo erg aan. :confused:
Gelukkig had de kok nog de back-up van het blauwe gastankje. (y)Het gezin matig blij (geen friet of pizza) en de rest van het veldje had na enige tijd weer een herstelde stroomvoorziening.

Zo heb ik jaren geleden in Spanje vol goede moed mijn elektrische bbq van thuis aangesloten....dat ging niet.

Blue Moon zei:
Mogen tentjes ook ?:confused:

Gave trip hoor. (y)
Was je alleen? Dit jaar in mei een kleine week met mijn broer naar de Mille Miglia geweest. Ook kamperen, maar met twee personen, tent e.d moet je toch wel heel "zuinig"' inpakken. Het meest vervelend vond ik eigenlijk nog de beperkte aflegruimte in het interieur.

rke zei:
Het apparaat wat iedere Nederlandse sleurhutter bijna verplicht meeneemt: de skottelbraai.

Daar ben ik nooit aan begonnen. Wij hadden in de caravan drie pitten en voor buiten een kleine bbq. Dat voldeed prima.

Over die mover: bij mijn laatste caravan, totaalgewicht 1.800 kg, heb ik die direct bijbesteld. met zo'n enorm gewicht wist ik al wel dat een mover simpelweg een noodzaak was. Ik ben er altijd erg blij mee geweest, het maakte het heel simpel om zo'n grote caravan toch goed op zijn plek te kunnen krijgen, zonder dat ik hulp van anderen nodig had.

@ Blue Moon: fantastische trip zeker? Mooi man, lekker simpel met een tentje en een lekkere cabrio een paar weken de weide wereld intrekken. De mensen die lachten om jouw kleine tentje, zijn van hetzelfde type als dat ik hiervoor al beschreef. Van die kampeerders die het alleenrecht hebben op "goed" kamperen. Namelijk op de wijze zoals zij het doen. En dan vooral veel commentaar op anderen. En dat commentaar dan liefst nog ongevraagd geven ook. Brrr...

Een van de leuke dingen bij kamperen is dat je lekker helemaal zelf bepaalt wat je meeneemt en hoe je kampeert. Er is geen definitieve of beste variant. Doe wat je leuk vindt en laat anderen dat ook vooral doen.

De Schaduw zei:
Ook kamperen, maar met twee personen, tent e.d moet je toch wel heel "zuinig"' inpakken. Het meest vervelend vond ik eigenlijk nog de beperkte aflegruimte in het interieur.

Wij pakten elk een weekendtas. Alles wat daarin kon, mocht mee, de rest bleef thuis. Dat werkte best goed, al was de ruimte inderdaad wel beperkt. Het voordeel was wel dat we snel weg konden, als we wilden.

Een van de leuke dingen bij kamperen is dat je lekker helemaal zelf bepaalt wat je meeneemt en hoe je kampeert. Er is geen definitieve of beste variant. Doe wat je leuk vindt en laat anderen dat ook vooral doen.

(y)

520d zei:
rke zei:
Het apparaat wat iedere Nederlandse sleurhutter bijna verplicht meeneemt: de skottelbraai.

Daar ben ik nooit aan begonnen. Wij hadden in de caravan drie pitten en voor buiten een kleine bbq. Dat voldeed prima.

Over die mover: bij mijn laatste caravan, totaalgewicht 1.800 kg, heb ik die direct bijbesteld. met zo'n enorm gewicht wist ik al wel dat een mover simpelweg een noodzaak was. Ik ben er altijd erg blij mee geweest, het maakte het heel simpel om zo'n grote caravan toch goed op zijn plek te kunnen krijgen, zonder dat ik hulp van anderen nodig had.

@ Blue Moon: fantastische trip zeker? Mooi man, lekker simpel met een tentje en een lekkere cabrio een paar weken de weide wereld intrekken. De mensen die lachten om jouw kleine tentje, zijn van hetzelfde type als dat ik hiervoor al beschreef. Van die kampeerders die het alleenrecht hebben op "goed" kamperen. Namelijk op de wijze zoals zij het doen. En dan vooral veel commentaar op anderen. En dat commentaar dan liefst nog ongevraagd geven ook. Brrr...

Ik heb dat nog niet mee mogen maken gelukkig...vakantie moet relaxen zijn en op de camping is het leuk om zoveel verschillende vormen te zien.

Van stel met minitent tot megacamper of caravan en alles ertussen op een plek.

520d zei:
Ik heb ook drie pitten in de caravan, maar ik heb er ook een hekel aan om alles schoon te maken of te slapen in de damp van een kruidig gerecht. Als ik dus iets moet maken wat ruikt of spettert (afgelopen vakantie nog heerlijke kip-kerrie ala rke gemaakt) doe ik dat buiten.

Over die mover: bij mijn laatste caravan, totaalgewicht 1.800 kg, heb ik die direct bijbesteld.
Ik snap hem helemaal. Met 1800 kg ben je aangewezen op mechanisch verplaatsen, aan zo'n gewicht ga je niet voor je plezier lopen sjorren.

Ik zou het algemener willen stellen: op vakantie....

Mijn ex heeft met haar nieuwe liefde een bouwvakkerbus van een fout merk gekocht en ze zijn bezig met ombouwen tot camperbus. Voor mij is het vakantie houden met een camper de stap die je ook overweegt als je een aanvraag indient bij huize "Avondzon" voor een aanleunwoning, maar zij is helemaal gelukkig met haar boes.

En dat is uiteindelijk het doel van vakantie houden: Even helemaal gelukkig zijn. Missie toch geslaagd.

Edit: verkeerde naam bij quote... mijn excuses.

520d zei:
rke zei:

Daar valt niet heel veel aan toe te voegen.(y)

Hier ook een gruwel voor de skottelbraai. Heb hem weg gegeven aan vrienden van ons. Lekker bbq'en op mijn Webertje to go. Er gaat niets boven echte kooltjes. Na jaren gas en electra weer terug naar de basis.

Ik gebruik een bbq op gas...dingetje met grillplaat, rooster en wokpan (perfect om in te frituren).

Vaak is er een verbod op de barbecue met kolen in de gebieden waar ik wil kamperen.

Leuk topic is dit. Als kind zijn We vaak met een caravan weggeweest, maar toen had ik het wel gezien met het kamperen.

Maar nu, jaren later, staat er weer een 'kampeer'-trip op de planning.

standard_1.jpg

Sorry rke :D

Oh, en we gaan met vrienden. Die brengen hun auto mee. Zo zijn we mobiel op de plaats van bestemming...

Oh, en achter de camper neem ik de motor mee...

Dat lijkt mij ook mooi.....veel plezier!

Ik heb er wel eens over zitten denken om een kampeervakantie in de VS te doen (ooit gelezen in Autoweek dat iemand daar zijn eigen auto voor verscheepte) met de eigen wagen. Deze volstoppen met onze kampeerspullen en verschepen die hap...maar dat plan lijkt behoorlijk onhaalbaar.

rke zei:
Het terras is taboe?

Tip: Lidl, koelbox, 45 euro, werkt op 12 en 200 volt. Je zet hem in de auto met het boodschappen doen zodat het bier koel is zodra je uitlaadt. Hij maakt geen ijsklompjes, een glaasje Pastis zal met een drupje bronwater moeten. Of je stapt over op de rode wijn, die hoef je niet te koelen (fles in een beekje leggen).
Nee, terras is geen taboe, vaak genoeg geweest:T
Maar niets zo lekker als even snel een koel pilsje pakken s`avonds/eind van de middag gelijk nadat je de tent hebt opgezet en de slaapplaats hebt klaargemaakt.
Nu kocht ik die vaak wel bij de campingwinkel uit de koelkast.

Koelbox nog mee in de cabrio wordt aardig krap....
Boppie zei:
Dat lijkt mij ook mooi.....veel plezier!

Ik heb er wel eens over zitten denken om een kampeervakantie in de VS te doen (ooit gelezen in Autoweek dat iemand daar zijn eigen auto voor verscheepte) met de eigen wagen. Deze volstoppen met onze kampeerspullen en verschepen die hap...maar dat plan lijkt behoorlijk onhaalbaar.
Je eigen auto en kampeerspul verschepen wordt onbetaalbaar met vrachtkosten.
Je kunt ook een auto huren daar en dan een voordelige tent kopen bij Walmart of BassPro, paar stoeltjes voor $10 per stuk.
Klein kampeerspul wat je mee wilt nemen bij elkaar gooien in een weekendtas en die meenemen in vliegtuig.
Moderne slaapzakken zijn ook niet meer zo zwaar en groot, die kan makkelijk mee in je normale bagage.

Ik ben meerdere keren op vakantie geweest in de VS, ook wel met tentje gekampeerd daar.
Vaak tentje afgewisseld met slapen in motels/hotels.
In tentje slapen deed ik meestal bij de National Parks, om meerdere redenen: omdat dat je dan "wat dichter bij de natuur zit":D, en omdat hotels in de parken zelf vaak onbetaalbaar zijn, vaak zijn er ook wel hotels/motels net buiten de uitgang van de parken maar ook die zijn niet goedkoop.

Twix zei:
Leuk topic is dit. Als kind zijn We vaak met een caravan weggeweest, maar toen had ik het wel gezien met het kamperen.

standard_1.jpg

Oh, en we gaan met vrienden. Die brengen hun auto mee. Zo zijn we mobiel op de plaats van bestemming...

Zo lang je maar geen mover hebt is het voor RKE wel ok.

Is ook duur was ik al achter...het idee leuk mij wel leuk maar ook naïef. Dromen moet je houden.

michel1975, hier zit een forse mover in het vooronder.

Boppie zei:
Zo heb ik jaren geleden in Spanje vol goede moed mijn elektrische bbq van thuis aangesloten....dat ging niet.

:) Kijk, ik ben gelukkig niet de enige "hobbyklunskok" die dit doet.
Wat een heerlijk forum, als kokkie of als tentkampeerder: Ik voel mij geweldig op mijn plek hier.:D

@Twix: Heerlijke mover. In parkeergarages verraden verfschrammen op muren waar de moeilijke plekken zitten. Als chauffeur van dit bakbeest is het de ontvelde/beschadigde bast van bomen die moet spotten in de buurt van je opstelplek in de Nationale parken. :D

Twix zei:

standard_1.jpg

Die motor is wel ok. :D :D

En nogmaals:
rke zei:
Ik zou het algemener willen stellen: op vakantie....

....

En dat is uiteindelijk het doel van vakantie houden: Even helemaal gelukkig zijn. Missie toch geslaagd.

Ik ken er een die alleen op de fiets op vakantie gaat. Rondje Nederland, 1800 km fietsen, gemiddeld 17 km/uur.
En het is geen "broekie" meer, meer dan 50 lentes. Voor menigeen is dat een heftige marteling.....

Iedereen heeft zijn eigen vakantie. Ik ga geen 1800 km fietsen, ik ben na een honderdtal kilometers wel weer uitgefietst. Ik ga niet met een vakantievrachtwaggel op stap. Ik moet niet denken aan drie weken verplicht stilliggen op een strand; na twee dagen zit de sd-kaart vol met foto's, de tepellens vol met zand en loop ik mezelf zo grondig te vervelen dat die 1800 km fietsen aantrekkelijk lijkt.

Voor de een gruwel, voor de ander paradijs op aarde.

Mijn zus gaat volgende week naar Spanje fietsen (Camino de Santiago). Lijkt me ook wel leuk om een fietsvakantie te houden maar dan wel wat dichter bij huis ;)

Pjötr zei:
...en ben sinds een tijdje een eigenaar van een combi-camp. Dit is een Deense vouwwagen, een zogenaamde Turbo opzetter..
je draait de pootjes neer, 2 handels los,en je klapt hem open. Stroom inpluggen en klaar!

Pjötr, ik kwam nog een Combi-Camp opzetfilm tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=ql_JKZtsyAk

Deze opname bracht een herinnering boven.
Ik had de vouwwagen eerst niet herkend maar jaren terug ooit eens binnen mogen kijken in een dergelijke vouwwagen.

Wellicht heb jij eenzelfde schuine buis rechtsboven in de deuropening? Zie op 1.21, links in beeld. En heb jij eenzelfde onderstaande ervaring?

Gelijk een ezel twee keer:
Eerste keer bij binnenkomst. Vanuit het felle zonnetje fluks naar binnenstappen en je hoofd nog iets omgedraaid omdat iemand iets tegen je zegt. Kleng! Ik wist niet waar de knal vandaan kwam op mijn rechter wenkbrauw maar ik was gelijk aangeslagen.
En na de bezichtiging bij het verlaten van de schaduwrijke vouwwagen naar het felle zonlicht nogmaals (maar nu met mijn linker wenkbrauw) tegen diezelfde stang aanliep....
Zelden mijn eega zo hard horen lachen.
:(

the Fox zei:
Vrouwen zijn wreed.
....als vrouwlief hetzelfde overkomt. :) .

@MC W (y)

Kijk, hier krijg ik weer een glimlach van op mijn gezicht. Thanks.

Tijdens het typen voelde ik die gemene scherpe pijn weer en het riep ook minder lieflijke gevoelens op.
Ik weet wel zeker, ik neem vandaag geen bloemen mee. :)

Altai zei:
the Fox zei:
Vrouwen zijn wreed.
....als vrouwlief hetzelfde overkomt. :) .

@MC W (y)

Kijk, hier krijg ik weer een glimlach van op mijn gezicht. Thanks.

Tijdens het typen voelde ik die gemene scherpe pijn weer en het riep ook minder lieflijke gevoelens op.
Ik weet wel zeker, ik neem vandaag geen bloemen mee. :)
Zo de pijn weer afgezakt?:)

michel1975 zei:
Zo de pijn weer afgezakt?:)

Dank voor de steun Michel.
:D

Vorig weekend was het slecht weer en mijn kinderen vinden het geweldig om af en toe mee te kijken of mee te lezen. Dit naar aanleiding van de reacties: Waarom moet je lachen papa... ik heb het opzetfilmpje laten zien.
Zij zijn erg onder de indruk van het snelle opzetten. Vervolgens wil mijn vrouw graag weten waar we naar het kijken zijn en bekijkt het filmpje mee. Scherpzinnig als zij is merkt gelijk op dat er schade zit aan de wagenbak en rond 1.20 van de film heeft zij gelijk door wat voor een model vouwwagen dit is en begint (weer) hardop te lachen.
(n)

Ik had het filmpje niet moeten starten, zo weinig invoelend vermogen....

En als antwoord Michel: Het [sub](mijn ego)[/sub] doet nog steeds zeer.
:cool:

In Polen kwam ik deze combinatie tegen:

Snel zou het niet gaan denk ik, maar wel lachen, voordat alle Eendjes EN hy's de camping overnamen, was dit toch wel de trekpleister.

Helaas was de Duitser uitermate onvriendelijk EN chagrijnig dat ik niet echt zin had om de andere kant ook op de foto te zetten, of om een beter blik naar de binnenkant te werpen.

Dat viel me overigens wel vaker op, later, vooral in Warschau, was het een walhalla wat betreft leuke dingen...
Ontzettend veel Eendjes, Hy's maar ook supergrote campers. Als er dan iets tof voorbij kwam, stond ik klaar met m'n camera of ging ik kijken. Net als vele anderen. Opmerkelijk was toch wel dat bij elke Duitser er niet eens een vriendelijk knikje of glimlach vanaf kon. Zeker niet als je in gedachte houdt dat ik dan netjes m'n hand opstak als je mensen stond aan te gapen. De eendjes brigade zwaaiden allemaal, of lachten of bleven soms zelfs staan om een foto te laten maken.

Ik zal nog eens wat foto's later plaatsen van wat we zagen..

Deze Lander kwamen we onderweg ook tegen, m'n vader was altijd erg gecharmeerd van een Lander, zo'n lichtgewicht ding. Als de vouwwagen niet zo goed EN goedkoop was geweest, was dit een goed alternatief geweest aldus hem. Ik weet alleen niet of m'n Lancia met de 1.2 motor dit ding ook (met gemak) kon trekken...

@michel1975: Toch steun.(y)
:)

@Pjotr:
"Helaas was de Duitser uitermate onvriendelijk EN chagrijnig" misschien was deze Oosterbuur wel erg jaloers op die knappe, lichte vouwwagen van jou.:D
Wat opvalt het rode trekkertje heeft wel een kenteken. Daar dus wel.(y)
Ik kan mij voorstellen dat je vader erg gecharmeerd is van een Lander, zo'n lichtgewicht ding. Lijk mij qua constructie een goed ding.
De achterkant van de Lander ziet er netjes uit maar ik mis de verplichte mistlamp. Laat ik gedacht hebben dat dit uit EU-wetgeving voortkwam? :confused:

Altai zei:
De achterkant van de Lander ziet er netjes uit maar ik mis de verplichte mistlamp. Laat ik gedacht hebben dat dit uit EU-wetgeving voortkwam? :confused:

Pas vanaf een zeker bouwjaar. Voor mijn sleurhut is hij ook niet verplicht en ik moet hem in de sleurhut met een schakelaar aanzetten.
Dit tot ongenoegen van de boordcomputer van de Seat die dan gelijk denkt aan kapotte lampjes.. 😡

Die mistlamp..

de vouwwagen had ook een schakelaar, in de disselbak... één keer gebruikt.. tijdens de Moesson in België, doodsangsten uitgestaan omdat ik in 0 zicht dat ding aan moest doen, op de vluchtstrook.

Als oogappel van m'n ouders was dit éénmalig en na de vakantie ging m'n vader meteen aan de slag om dit aan te passen.
Gezegend met goedwerkende verlichting ging het goed, tot dat er 2 Franse Pannenkoeken hun busje in de Lancia boorden. En dat de leenauto geen 7polige stekker had, dus probeer die in Frankrijk maar eens te vinden...
C'est impossible! Uiteindelijk iets gevonden, voor 40 euro(!!!) waarop m'n vader zegt, had je beter hier kunnen kopen, of je vader vragen. Ik had er wel één, anders een nieuwe kopen voor 6 euro.

Anyhow, dit was de vouwwagen van onze buren, ook erg leuk!

Alleen begreep ik niet helemaal waarom er in kleine tentjes werd geslapen!

Het seizoen is weer begonnen.

We staan dit weekend in Brabant, op nog geen 600 meter van de Efteling.:T

8EDC8005-5E9A-45C3-A6A5-08D3F7AD5E6A_zpsgbxxlfew.jpg

Heerlijk. Aankomen, neerzetten, stroom erop en meteen met de meute de Efteling ingedoken om de nieuwe Pinokkio uitbreiding te bekijken.
Het is nog wat frisjes, maar als je eenmaal onder het winterdekbed ligt is dat niet zo erg.

Komende dagen dus de Efteling in en gewoon lekker "thuis" lunchen, dineren en slapen. Voor heel wat minder dan in het hiernaastgelegen Bosrijk.:cool:

Rembrand, Echt perfect zo, en super gezellig voor de kinderen. Wij gaan deze zomer naar Legoland in DK, zo'n hutje op Lala-land (Lalandia) kost je ff 500€ voor 2 nachtjes! Lijkt me zo fantastisch om dat met een caravan te doen maar helaas moet dat minstens nog een jaar wachten.

Inderdaad superknus.o_O
Ik kruip er zo in. Dan liggen we met z'n vijven naast elkaar.:)
De oudste dochter heeft mazzel. Die ligt in de bovenste helft van het stapelbed.

Scandinavie (incl Legoland) staat hier ook nog op het lijstje.
Maar voorlopig, zolang ze nog zo klein zijn, houden we het nog even bij Nederland. Met wellicht kleine uitstapjes naar België (De Panne/Plopsaland) en Duitsland (Phantasialand, Europa-park).
Niet dat we alleen maar pretparken doen, hoor. Maar voor korte vakanties is dat wel leuk. En veel van die pretparken zijn eenmalig gratis als extra bij het Efteling abbo.(y)

Terug
Bovenaan