D.E.N.N.I.S. zei:
Overdrijven is ook een vak. Koud weer heeft absoluut niet tot gevolg dat de actieradius halveert. Zelfs in het ergste geval is het verlies gemiddeld niet meer dan 10%. En de andere factoren die je noemt; die hebben net zoveel invloed op een EV als op een auto met een ICE.
Hoe weet jij dit zo zeker, Dennis?
Menig Leaf rijder denkt met spanning terug aan de strenge vorstperiode deze winter, vermoedt ik. Actieradius verdween als sneeuw voor de zon
Mede door het niet voorverwarmen (daar kan je dus wat aan doen middels de App) en daarnaast domweg dat de capaciteit van de accu bij normaal gebruik al niet overhoudt.. De beloofde actieradius wordt bij lange na niet waargemaakt, zie de Radar test van enkele weken gelden nog maar eens terug. Dus 10% minder in de winter geloof ik niet.
Nog een tip: Bestel bij een electrische bestelwagen altijd een volwaardig tussenschot mee. Anders benut je accu capaciteit voor de laadruimte..
Ik hoorde recent dat een EV Renaultdealer een instructierit geeft voor een EV KAngoo.
-Airco uit
-Tussenschot erin
-niet harder dan 90 km/h op de snelweg.
Dan kan je de dagelijkse, stedelijke distributierondjes volmaken op een acculading..