Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik heb al vrij! Net nog ff wat dingen gekocht en geregeld. Eten ligt nu al in de auto. CH magneet sticker achterop en nog even vol getankt, met 80 liter moet ik een aardig eind komen morgen denk ik! Als de kleine vanavond gaat slapen, dan ff z’n speelgoed bij elkaar rapen en z’n fietsje achterin de auto gooien.
Ah zo. Dacht dat je nog een to-do werklijstje had, maar vakantielijstjes hebben wij ook. Dan vergeet je toch minder gauw iets en kun je gewoon afvinken.

Lijstjes...

Ik doe alles uit mijn hoofd, heb zelfs geen agenda.
En ja, soms vergeet ik 3 weken op rij vuilniszakken te kopen.:whistle:
In mijn jaren als planner heb ik wel geleerd structureel te werken en ook structureel dingen op de schrijven. Schrijf je bijvoorbeeld 'afwas' op het boodschappenbriefje dat komen vanzelf de dingen boven die je nodig hebt. Je kunt ook opschrijven 'afwasmiddel', 'schuurspons' en 'afwasborstel'.

Dank voor de 6x Wow-emoji m.b.t. mijn hartklepje en onderzoek!
Maar zelf ben ik er heel nuchter onder. Ik was iets van 40 toen ze er bij toeval achterkwamen; anestesist hoorde wat ruis toen hij naar mijn hart luisterde met een stethoscoop. Ik kwam voor iets heel anders in het ziekenhuis. Toen 2x keer controle gehad en toen tijdje niet (vergeten, geen zin, waarom? etc.) Tot mijn hartaanval en stent in augustus 21. Toen weer voor controle opgeroepen.
Maar kan er ook rustig 100 mee worden aldus de cardioloog. Al hoeft dat van mij ook weer niet...

Dank voor de 6x Wow-emoji m.b.t. mijn hartklepje en onderzoek!
Maar zelf ben ik er heel nuchter onder. Ik was iets van 40 toen ze er bij toeval achterkwamen; anestesist hoorde wat ruis toen hij naar mijn hart luisterde met een stethoscoop. Ik kwam voor iets heel anders in het ziekenhuis. Toen 2x keer controle gehad en toen tijdje niet (vergeten, geen zin, waarom? etc.) Tot mijn hartaanval en stent in augustus 21. Toen weer voor controle opgeroepen.
Heftig zeg!

Maar kan er ook rustig 100 mee worden aldus de cardioloog. Al hoeft dat van mij ook weer niet...
Zoiets zei een Cardioloog ook tegen mij met een hartslag van 130 in rust. Sommige artsen begrijp ik niet… :rolleyes:

Deze is wel spot on!

IMG-5361.jpg

Ik vergeet nooit iets zakelijk wat belangrijk is. Privé wil het nog wel eens erbij in schieten qua afspraken enz.

Werk al jaren met bullet journal, voor mij de manier om altijd rust in de chaos te hebben.

Voor vakanties dus niet. Maar dat resulteert wel eens dat ik m’n tandenborstel of lenzenbakje vergeet. Maar laatste jaar zoveel onderweg dat ik alles x2 heb en standaard in reis etui.

Oh ja en zwembroek. Das ook zo’n typisch ding wat ik vergeet.

Maar goed ik heb zoiets: als ik m’n paspoort, pinpas, wat cash en creditcard maar heb red ik me altijd wel ergens.

Volle dag, thuis nu. Oa auto weggebracht voor beurt - daar hadden ze iets meer tijd nodig dus morgen pas ophalen. Wel alles volgens planning en geen bijzonderheden. :cool:

Had vandaag wel een klein nieuws berichtje gelezen van een EV uitgebrand, doordat een beweegbare paal uit de grond kwam en de batterij doorboorde. Kan het alleen niet zo snel terugvinden.

Deze?

Nou dus de hele vakantie met deze lelijke sticker rondt rijden… ik snap niet dat mensen hem permanent laten zitten, ziet er toch niet uit!

IMG-5362.jpg

Nou dus de hele vakantie met deze lelijke sticker rondt rijden… ik snap niet dat mensen hem permanent laten zitten, ziet er toch niet uit!

IMG-5362.jpg
Ik zat toevallig vorige week nog achter een Zwitser hier, maar t is wel lekker duidelijk waar je weg komt :)

Vrij lelijk idd.

Wel heerlijk om met deze bak op pad te gaan in Italië ! Geniet er van. In Italië beetje blazen op de linkerbaan, vinden die Italianen altijd wel mooi.

Mijn navigatie wilde me ook door zwitserland sturen op vakantie, iets van 100 km. Ja dag daar ga ik geen stom vignet voor aanschaffen. Andere route gekozen.

• Haha
Waarderingen: JL86
Ja, ze scheppen daar zoveel geld dat een boete die hier voor modale mensen een maandloon is, daar een fooi is bij de lokale Starbucks.
(Ik heb jaren in CH gewerkt).

Ja, ze scheppen daar zoveel geld dat een boete die hier voor modale mensen een maandloon is, daar een fooi is bij de lokale Starbucks.
(Ik heb jaren in CH gewerkt).
En dat voor bocht wat niet te drinken is…

Toegegeven, mijn laatste starbucks ervaring is pakweg 6jr terug, misschien zijn ze verbeterd

Vraagje aan alle honden kenners/bezitters hier. In mijn omgeving zijn veel doorgaande (brom)fietspaden, als ik op de brommer aan het rijden ben maak ik daar gebruik van. Op bepaalde tijden zijn er veel mensen hun honden aan het uitlaten, al dan niet aan de riem. Prima, ik rem altijd flink af en geef ze de ruimte.

Maar waarom krijg ik alleen "vuile" blikken, geïrriteerde mensen? Ja, je moet je lijn even kort houden, of je hond even vast pakken als hij niet aan de lijn zit, al rijd ik nog hoogstens 15 of zo. Maar het is een doorgaand fietspad, geen achteraf paadje.

Gewoon een bedankje, hand even omhoog omdat je duidelijk ziet en hoort dat ik moeite doe om de boel veilig te houden. Is dat te lastig?
Bij mensen die met kleine kinderen fietsen krijg ik vaak wel een bedankje, en ik bedank weer fietsers die me de ruimte geven om in te halen. Is dat anders bij hondenbezitters?

Laatst bewerkt:
Vraagje aan alle honden kenners/bezitters hier. In mijn omgeving zijn veel doorgaande (brom)fietspaden, als ik op de brommer aan het rijden ben maak ik daar gebruik van. Op bepaalde tijden zijn er veel mensen hun honden aan het uitlaten, al dan niet aan de riem. Prima, ik rem altijd flink af en geef ze de ruimte.

Maar waarom krijg ik alleen "vuile" blikken, geïrriteerde mensen? Ja, je moet je lijn even kort houden, of je hond even vast pakken als hij niet aan de lijn zit, al rijd ik nog hoogstens 15 of zo. Maar het is een doorgaand fietspad, geen achteraf paadje.

Gewoon een bedankje, hand even omhoog omdat je duidelijk ziet en hoort dat ik moeite doe om de boel veilig te houden. Is dat te lastig?
Bij mensen die met kleine kinderen fietsen krijg ik vaak wel een bedankje, en ik bedank weer fietsers die me de ruimte geven om in te halen. Is dat anders bij hondenbezitters?
Fietspad is voor brommers en fietsers, geen hondenuitlaatstrook wat mij betreft. Waarschijnlijk wordt het gedoogd, maar of het mag?? :unsure:

Ja, ik heb zelf ook honden gehad dus het is geen kritiek op hondenbezitters. ;)

Neenee, gaat over de "GLE53" & "AMG" stickers JayW :LOL:
Twix had dit ding gewoon ondersteboven gekleefd #recalcitrant
Ja ja… :rolleyes::unsure:

Ze lopen meestal wel deels in de berm, elkaar de ruimte geven en gunnen vind ik prima. Misschien vinden ze 15 km/uur nog te hard of maakt mijn brommer te veel geluid (uitlaat is standaard)
Maar ja, moet ik dan helemaal gaan stoppen...

Ze lopen meestal wel deels in de berm, elkaar de ruimte geven en gunnen vind ik prima. Misschien vinden ze 15 km/uur nog te hard of maakt mijn brommer te veel geluid (uitlaat is standaard)
Maar ja, moet ik dan helemaal gaan stoppen...
Zij moeten daar gewoon niet gaan lopen dan. Kan me niet voorstellen dat er geen parkjes o.i.d. zijn.

Mijn probleem is dat iedere leuke rit er een beetje minder leuk van wordt.
En het is echt standaard, hoogstens zijn mensen neutraal en wachten ze tot ik voorbij ben.
Maar nooit een bedankje, komt niet voor.

Fietspad is voor brommers en fietsers, geen hondenuitlaatstrook wat mij betreft. Waarschijnlijk wordt het gedoogd, maar of het mag?? :unsure:
Dat is wel heel erg hoekig gedacht. Er zijn bij mij bijv alleen al 4 fietspaden in de buurt waar geen voetpad is en je dus daar moet lopen. Of op de openbare weg.. En mag dat dus gewoon als er geen voetpad in de buurt is, maar weet niet of dat voor @Carkiller geldt. Je moet wel rekening houden met fietsers en brommers, die hebben wel voorrang dacht ik maar weet niet 100% zeker.

Hmmm niet echt herkenbaar.

Ik weet niet hoe hard je voorbij komt? Misschien dat mensen daarom zo kijken? En Dat jij moeite doet zou ik niet zo snel zien omdat het al snel hard gaat als je zelf loopt.

Wat ook kan: mensen hebben hun oortjes in en nemen niks meer op van de wereld om hun heen en schrikken dan. Of mensen zijn gewoon boos. Want dat is men al snel :p

Van 60 naar 15. Geloof me, dat verschil hoor je heel goed. En helemaal uitwijken naar de andere kant van het fietspad.
Is echt wel zichtbaar, mensen staan vaak al te wachten met hun hond kort aan de lijn tot ik voorbij ben. Maar geïrriteerd dat ze dat moeten doen blijkbaar.

Dat is wel heel erg hoekig gedacht. Er zijn bij mij bijv alleen al 4 fietspaden in de buurt waar geen voetpad is en je dus daar moet lopen. Of op de openbare weg.. En mag dat dus gewoon als er geen voetpad in de buurt is, maar weet niet of dat voor @Carkiller geldt. Je moet wel rekening houden met fietsers en brommers, die hebben wel voorrang dacht ik maar weet niet 100% zeker.
Kan best hoor, de ene buurt is de andere ook niet natuurlijk. Kan me ook voorstellen dat dat in een stad als Den Haag nog weer anders is als in een (groot) dorp als Drachten. Wij wonen ook net in een uithoek waar je heel makkelijk buitenuit kan lopen.

Van 60 naar 15. Geloof me, dat verschil hoor je heel goed. En helemaal uitwijken naar de andere kant van het fietspad.
Is echt wel zichtbaar, mensen staan vaak al te wachten met hun hond kort aan de lijn tot ik voorbij ben. Maar geïrriteerd dat ze dat moeten doen blijkbaar.
Dan gok ik m’n laatste argument :ninja:

Het is allemaal "dorp" rond mijn woonplaats, mensen zijn socialer in het verkeer normaliter. Minder haast, bij wegversmallingen elkaar voor laten gaan en zo. Ik heb dus ook prima ervaring met fietsers, van bejaarden tot ouders met kinderen. Maar zodra het iemand met een hond is...

Mijn theorie ( pure aanname he) zou zijn dat met het minderen van aantallen brommers en die in bebouwde kom meestal op de weg rijden mensen vergeten dat ze daar op dat pad ook mogen rijden?

ik woon aan een 60 weg, dat maakt het vrij simpel, alles wat minder rijd dan dat hoort op het fietspad, en we hebben hier nogal wat schakelbrommers rijden. Dat zorgt er wel voor dat iedereen met een hond hier ook normaal met dat beestje loopt en niemand vreemd op kijkt bij een brommer opt fietspad.

Misschien moet ik mee geven dat het wel doodstille wegen zijn, echt achteraf. Weinig verkeer, wel doorgaande weg.
Dus ze lopen in alle rust, vogeltjes fluiten... Kom ik aan gereden. Maar dat zou dan ook voor fietsers of wandelaars zonder hond moeten gelden.:unsure:

Ook zoiets, mijn MX-5 zijn geluid is niet echt standaard (gewichtsbesparing weettewel :p), de reacties die je daarop soms krijgt…
Paardeneigenaar zat al te wapperen op 30m terwijl dat ding echt wel TUV etc is en ik hem op fluistervolume en zeer traag inhaalde.
Bruut op het gas gaan of hoog in de toeren buldert dat ding dat het geen naam heeft, maar bij rustig gasgeven is het allemaal vrij beschaafd. Ik let gewoon op waar en wanneer want leuk is het wel.

Mensen zijn altijd zo druk met andere bezig, je mag geen plezier meer hebben of je krijgt al boze blikken.
Hier ook. Jarenlang hadden we hier een prachtig schelpenpaadje, maar omwonenden hebben destijds geklaagd over loslopende honden dus mochten ze daar opeens niet meer los.

Terug
Bovenaan