Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Kunnen we het niet weer over stofzuigers hebben ;)

Ik heb een snoerloze Philips en dat is een enorm prul. Zuigt voor geen meter en die draairol zit regelmatig vast met haren en stof. Net als met tv's, tandeborstels en scheerapparaten, nooit meer Philips.

Nou toegegeven die snoerloze dweil, one up en de airfryer bevallen wel.

De Philips airfryer is geweldig

Vorige 8 jaar mee gedaan en deed het eigenlijk nog prima, maar de nieuwe is veel stiller en heeft 2 bakjes en een stomer

De sonicare tandenborstel van Philips doet t eigenlijk ook gewoon prima

Tv’s zijn hier altijd Samsung

Vandaag de Mazda 2 opgehaald voor mijn ouders. Auto prima afgeleverd, dacht ik... Komen bij mn broer aan dus die wil ff onder de kap kijken, overal olie! Peilstok was niet goed teruggeplaatst :eek: Schoongemaakt en opnieuw gepeild,alles lijkt nog goed gelukkig. Zul je altijd beleven, ff in de gaten houden en anders terug naar de dealer. Heb foto's als bewijs.

Vandaag de Mazda 2 opgehaald voor mijn ouders. Auto prima afgeleverd, dacht ik... Komen bij mn broer aan dus die wil ff onder de kap kijken, overal olie! Peilstok was niet goed teruggeplaatst :eek: Schoongemaakt en opnieuw gepeild,alles lijkt nog goed gelukkig. Zul je altijd beleven, ff in de gaten houden en anders terug naar de dealer. Heb foto's als bewijs.
Dat is zuur!

De Philips airfryer is geweldig

Vorige 8 jaar mee gedaan en deed het eigenlijk nog prima, maar de nieuwe is veel stiller en heeft 2 bakjes en een stomer

De sonicare tandenborstel van Philips doet t eigenlijk ook gewoon prima

Tv’s zijn hier altijd Samsung
Same here. Sinds een jaar of zo een Frame aan de muur hangen, gebruiken we ook als schilderij. Fijn scherm, al betaal je extra voor het Frame idee en zijn andere goedkoper of beter voor deze prijs, wij zijn er blij mee!

Regenachtige dag. Ik moest eigenlijk even de regenpijp omleggen, maar dat is nu wat onhandig nu het ook… regent…

Helpen verven heb ik echt geen zin in, zolder opruimen wellicht ?

Wil eigenlijk ook de deurgrepen van de funfer vervangen maar dan ben ik weer halve dag op de parkeerplaats aan het rommelen, niet echt gezellig.

Regenachtige dag. Ik moest eigenlijk even de regenpijp omleggen, maar dat is nu wat onhandig nu het ook… regent…

Helpen verven heb ik echt geen zin in, zolder opruimen wellicht ?

Wil eigenlijk ook de deurgrepen van de funfer vervangen maar dan ben ik weer halve dag op de parkeerplaats aan het rommelen, niet echt gezellig.

Je mag hier de zolder wel komen opruimen

Kom er al weken(maanden) niet aan toe

Je mag hier de zolder wel komen opruimen

Kom er al weken(maanden) niet aan toe
Haha idem hier. Maar hier is het wel de truc om van onder naar boven te beginnen wat betreft opslag en zooi.

Start met waar je als eerste dingen opslaat. Oftewel bij ons de gang trapkast. Want als die vol is, ga je naar de volgende en voor je het weet is alles vol. Plus gewoon rigoureuzer zooi weggooien

Claude draait nu. Ik ga denk straks kasten halen en beginnen met dit helemaal opnieuw in te richten.

Ja lap, JL86 vertrekt op welverdiend verlof en Genève gaat meteen in lockdown :ROFLMAO:
(reden : een G7 top of zoiets)

Haha! Wij vertrekken dinsdag pas, lekker doordeweeks en niet in het weekend rijden, scheelt hopelijk wat aan verkeer. Net na de ochtendspits weg, rondt de lunch bij Milaan en dan richting Venetië, daar in principe voor de middag spits.

Haha idem hier. Maar hier is het wel de truc om van onder naar boven te beginnen wat betreft opslag en zooi.

Start met waar je als eerste dingen opslaat. Oftewel bij ons de gang trapkast. Want als die vol is, ga je naar de volgende en voor je het weet is alles vol. Plus gewoon rigoureuzer zooi weggooien

Claude draait nu. Ik ga denk straks kasten halen en beginnen met dit helemaal opnieuw in te richten.

Bij ons gaat het inderdaad van onder naar boven - maar boven ligt nu dus de meeste zooi. Snelste klappen maak je je boven zodat er weer spul van beneden naar boven kan.

Ik ben met opruimen eigenlijk heel simpel: of we hebben meer (kast/opberg)ruimte nodig voor de spullen of het moet weg.

Vrouw wilt niet meer kasten. Maar ook niet dat het weggegooid wordt. Dus ze wordt steeds creatiever met dezelfde spullen in dezelfde ruimte proppen maar dan ‘netjes’.

Dus samen opruimen is ook een drama xD

Net wezen sporten, nu even lunch

Bij ons gaat het inderdaad van onder naar boven - maar boven ligt nu dus de meeste zooi. Snelste klappen maak je je boven zodat er weer spul van beneden naar boven kan.

Ik ben met opruimen eigenlijk heel simpel: of we hebben meer (kast/opberg)ruimte nodig voor de spullen of het moet weg.

Vrouw wilt niet meer kasten. Maar ook niet dat het weggegooid wordt. Dus ze wordt steeds creatiever met dezelfde spullen in dezelfde ruimte proppen maar dan ‘netjes’.

Dus samen opruimen is ook een drama xD

Net wezen sporten, nu even lunch
Zeg, heeft je vrouw een zus waar ik per ongeluk mee getrouwd ben of zo? Ze wil wel meer kasten, maar dat past niet echt meer, die creativiteit in ‘stacken’ herken ik gelijk :)

Hehe Jep. Goede. Daarom nu zolder ruimte maken

Hé deze herken ik ! Exact hetzelfde hier.

Wij hebben nu een slaapkamer over. Ik wil eigenlijk een keer als ze weg is voor werk oid gewoon een dag daar boos maken en volledig inrichten als walk in closet waar je ook kastruimte inricht voor seizoen. Dus nu winterjassen en truien etc wat nu bij ons op zolder hangt in een open kast

Wij hebben nu een slaapkamer over. Ik wil eigenlijk een keer als ze weg is voor werk oid gewoon een dag daar boos maken en volledig inrichten als walk in closet waar je ook kastruimte inricht voor seizoen. Dus nu winterjassen en truien etc wat nu bij ons op zolder hangt in een open kast
Wij hebben in principe kastruimte genoeg. De vorige bewoners hadden een mooie diepe kledingkast op de slaapkamer laten maken door een timmerman. Over de volle breedte en hoogte en diep; moet er met gestrekt arm in om wat achterin de kast is te pakken.
Op zolderoverloop hebben we een mobiel kledingrek waaraan de winterjassen etc hangen. Verder nog drie Praxis stellingen met elk 5 schappen vol staan met deels curver boxen (kerstprul, schooldingetjes boys, mijn gereedschap, en meer...

Wij hadden ook een kamer over. Gelijk ingepikt als mancave. Intussen staan er 2 ventilators maar hebben we airco. Een extra stofzuiger. Een tv op een standaard niks te doen en nog wat andere spullen.

Moet jij die mancave niet eens wat vaker poetsen krijg ik dan te horen...
Hoeveel spullen staan er van haar? Klinkt meer als een magazijn. :ROFLMAO:

Zo

Kleine helemaal schoon en drooggemaakt

Doet ze daarna natuurlijk een nr2 dus weer de douche in

Maar goed, lunch gemaakt en nu kan ze eten

hierna op familiebezoek, spelen met nichtjes - kijkt ze al de hele week naar uit

We hebben een ‘logeerkamer’ met een twijfelaar en verder niks . Daar wil ik dus kasten voor kopen. Maar nee ze wilt zelf zoiets maken. Hoe of wanneer komt geen antwoord op. Ik wil gewoon iemand laten komen.. (heb zelf echt geen tijd voor zo een project).

Dus we hebben een vrijwel lege kamer en een volle zolder (waar ook mijn werkkamer is waar allemaal spullen van ons kind in staan die niet meer age appropriate zijn)

We hebben een ‘logeerkamer’ met een twijfelaar en verder niks . Daar wil ik dus kasten voor kopen. Maar nee ze wilt zelf zoiets maken. Hoe of wanneer komt geen antwoord op. Ik wil gewoon iemand laten komen.. (heb zelf echt geen tijd voor zo een project).

Dus we hebben een vrijwel lege kamer en een volle zolder (waar ook mijn werkkamer is waar allemaal spullen van ons kind in staan die niet meer age appropriate zijn)
Nice, ziet er goed uit. Dit heb je echt relatief eenvoudig zelf met een dag gemaakt, maar goed als tijd niet je grootste vriend is.

Ach ja, mijn vrouw heeft 40 jaar de wieg bewaard waar ze zelf in lag, en haar broer en zus, en zelfs haar moeder. Maar bij de komst van kleinkind werd dat ouwe rieten ding resoluut afgekeurd. En nog steeds dus een sta-in-de-weg op zolder. Ik begin er maar niet meer over want inmiddels weet ik dat dat uitdraait op de rotzooi die ik in mijn schuur bewaar. Waar ook wel wat waarheid in zit.

Een dag???

Ziet eruit als een week werk man hahaha

[ik heb 2 linkerhanden]
Als je alles goed hebt uitgedacht en uitgemeten kan het vrij vlot. Zo gaat het bij mij meestal. Meten, rekenen en tekenen duurt lang, uiteindelijke bouw is zo gedaan. Ben wel een perfectionist, even vlot iets doen zit er niet altijd in (soms wel). Maar als je dan alles goed hebt uitgedacht, zit het ook zo in elkaar.

Wij moeten ook eens door het huis om oude “zooi” weg te gooien, al recent met kleding gedaan maar er komt gewoon steeds teveel bij… Eigenlijk is het tegen de stroom op zwemmen, terwijl ik eigenlijk liever gewoon op een luchtbed in het water lig ;)

Als je alles goed hebt uitgedacht en uitgemeten kan het vrij vlot. Zo gaat het bij mij meestal. Meten, rekenen en tekenen duurt lang, uiteindelijke bouw is zo gedaan. Ben wel een perfectionist, even vlot iets doen zit er niet altijd in (soms wel). Maar als je dan alles goed hebt uitgedacht, zit het ook zo in elkaar.
Precies ! Ik teken ook alles echt goed uit en meet vooraf veel.

Dus oké dag is idd wel overdreven.

Je kan wel veel voordeel halen door gewoon de kasten van IKEA te pakken.

Precies ! Ik teken ook alles echt goed uit en meet vooraf veel.

Dus oké dag is idd wel overdreven.

Je kan wel veel voordeel halen door gewoon de kasten van IKEA te pakken.

Mogen jullie me wel een keer leren :p

Kleine lekker bij nichtjes gespeeld in de middag - zag daar ook een Eufy robo stofzuiger. En een dyson handstofzuifer.

Nu in de buurt maar even wat gaan eten. Bijzonder goede Italiaan gevonden! Kleine eet de pulpo goed en de ravioli ook. Heb zelf een risotto tartufo die echt goed een bite heeft en goede balans qua smaken. Heel tevreden!

Terug
Bovenaan