Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Tsja, als een huis compleet onbetaalbaar is, dan is het normaal dat mensen opgeven en hun geld aan andere zaken uit gaan geven. Dat is ook een van de theorieën over waarom concertkaartjes tegenwoordig zo duur zijn.
Het verschilt erg. Afhankelijk van de plek in NL fluctueren de huizenprijzen behoorlijk. In onze omgeving komen starters er toch wel tussen gelukkig. En dan van appartement/tussenwoning naar hoekhuis of 2 kapper. Wat @Robert 69 aanhaalde zie ik hier ook in de praktijk. Degenen die spaarzaam omgaan met de ‘luxe’ uitgaven zijn degenen die na de studie eerder van start zijn.

Niet naar bedoeld, maar vaak zijn dat ook de jongens en meisjes met een behoorlijk werk ethos. Hoorde vandaag op de zaak nog een 20er klagen dat werken hem zo tegenviel omdat hij niet meer lang in bed kon liggen zoals bij schooltijd. En die zat nog niet eens op 40 uur. Dat helpt ook niet erg mee :)

Of willen maar 2-3 dagen werken want anders komt de rest van hun (sociale) leven in gevaar. Op zich een mooi streven maar dat kan in NL niet echt als je net begonnen bent en ook nog geen reserves hebt opgebouwd.

Of willen maar 2-3 dagen werken want anders komt de rest van hun (sociale) leven in gevaar. Op zich een mooi streven maar dat kan in NL niet echt als je net begonnen bent en ook nog geen reserves hebt opgebouwd.
Ik snap dat ook niet zo. Ik werkte eerst full time in het onderwijs, maar daarvoor had ik een bijbaan waar ik wel 60 uur draaide. Dat verdiende lekker en toen was er nog weinig plek voor startende leerkrachten. Maar daardoor nooit krap gehad. En vanuit huis altijd bewust met geld leren omgaan. Enige dat ik anders zou doen: eerder beleggen ipv veel spaargeld opbouwen.

Naja, ik snap het ook wel.

Mijn moeder was van ‘47. Die heeft gewoon 6 daagse werkweken gedraaid. Vakantie was een weekje naar de Veluwe.

Die generatie kreeg het maar langzaamaan ‘beter’ dan hun ouders. De generatie van nu (de mijne ook!) is vaak opgegroeid in de weelde van ruim ‘en-en’ in plaats van het ‘of-of’. Dan is ze in dat opzicht ook niet kwalijk te nemen dat hun verwachtingspatroon op die voet doorgaat, maar als men nu wat wil is het weer de tijd van keuzes maken en een stapje terug doen, iets wat begrijpelijk ook moeite kost.

Nieuwe generatie jongeren heeft opvallend vaak geen rijbewijs, ook alcohol is niet "hip"
Rijbewijs halen wellicht ook te duur.

Nieuwe generatie is echt anders. Opzich snap ik ze wel, feitelijk waar wij / anderen pas op latere leeftijd achter komen: er is meer dan werk.

Desalniettemin slaat het wel te ver door en vind ik -mening- dat het veel én én én én. Gelijk goed salaris, goede voorwaarden, 4 dagen, na 1 jaar groeien, niet teveel boe en bah, veel complimenten nodig.

En daar kwamen ze net pas achter?
Het is hier vrij normaal hoor. Ik weet niet wat je met je vraag bedoelt.

Gut, je zou zeggen: ga dan niet studeren, maar dan zit je in het domein waar de echte klappen vallen (kijk naar de massa-ontslagen van Amazon over het laatste jaar, om maar iets te noemen).

Het verschilt erg. Afhankelijk van de plek in NL fluctueren de huizenprijzen behoorlijk. In onze omgeving komen starters er toch wel tussen gelukkig. En dan van appartement/tussenwoning naar hoekhuis of 2 kapper. Wat @Robert 69 aanhaalde zie ik hier ook in de praktijk. Degenen die spaarzaam omgaan met de ‘luxe’ uitgaven zijn degenen die na de studie eerder van start zijn.

Niet naar bedoeld, maar vaak zijn dat ook de jongens en meisjes met een behoorlijk werk ethos. Hoorde vandaag op de zaak nog een 20er klagen dat werken hem zo tegenviel omdat hij niet meer lang in bed kon liggen zoals bij schooltijd. En die zat nog niet eens op 40 uur. Dat helpt ook niet erg mee :)
Ik ken natuurlijk het imago van Gen Z ook wel. Ik bedoel, ik geef les en krijg geregeld echt bizarre smoesjes of zelfs totale apathie als ze een slecht cijfer halen.
Anderzijds zijn er genoeg mensen die meer dan de helft van hun salaris uitgeven aan huur, zeker in steden zijn die laatste jaren echt simpelweg heel erg veel duurder geworden t.o.v. de salarisstijgingen. Daar komt nog bij dat een hypotheek krijgen veel lastiger is geworden en dat meer mensen als ZZP’er werken of met flexcontracten (beide zijn niet ideaal voor je huisje). Dus ja, een stuk zal ‘ethos’ zijn, maar een ander deel van de bevolking zit ook gewoon vast.
Maar goed, zo gaan we wel vrij snel richting het ‘politieke topic’. :)

Ik had vanochtend een afspraak op kantoor met een collega (Gen Z) om 9 uur in de ochtend.

Half 10 is hij er nog niet, kwart voor 10 schrijf ik hem, kom je nog naar kantoor? Schrijft hij terug ja sorry ik had de verkeerde trein gepakt… ben er over 15 min, was hij er uiteindelijk om 10:10…

Ik kan niks met dit soort lui

Ik had vanochtend een afspraak op kantoor met een collega (Gen Z) om 9 uur in de ochtend.

Half 10 is hij er nog niet, kwart voor 10 schrijf ik hem, kom je nog naar kantoor? Schrijft hij terug ja sorry ik had de verkeerde trein gepakt… ben er over 15 min, was hij er uiteindelijk om 10:10…

Wat ik mij vooral afvraag, waarom laat je niet weten dat je later bent? Ik voel mij dan echt bezwaard. Verkeerde trein, ok, kan gebeuren? Maar dan neem je contact op toch..?

22 jaar dezelfde baan, 1 keer te laat geweest omdat ik verrast werd doordat er onverwacht sneeuw lag.:whistle:

Die ligt eruit neem ik aan

Kan ik heeeeel slecht tegen

Ik kan er ook slecht tegen, kwam nog speciaal voor hem naar kantoor… maar nee zo snel gooi ik er iemand niet uit haha! Maar heb je wel een streepje achter je naam ;)
Ja, ik snap daar ook echt niets van. Ik ben opgegroeid en opgevoed met het idee dat (werk-) afspraken belangrijk zijn.

Mijn vrouw werkte in een lab met ‘zo’n jonge knul’, maandagochtend stuurt hij: ‘Ben nog moe van het weekend, ik kom vandaag niet, tot morgen’. …OK, toen kon zij dus het werk voor twee doen.
Maatschappelijk gezien lijkt er sowieso echt een stuk losser met limiet en autoriteit om te worden gegaan. De jaren 50 van ‘wacht maar tot papa thuiskomt’ was op veel vlakken problematisch, maar een beetje restrictie doet de mens deugd (en ja, hier spreekt de psycholoog :) ).

Ik heb bij een stage, iets van 2 weken voor het eind, te horen gekregen dat deze werd afgekeurd. Ik was te laat, ging 's middags zonder overleg direct naar huis en zo hadden ze nog veel meer punten.
Ik was echt pissig, was gewoon niet waar. Nog geprobeerd bezwaar te maken met behulp van een coach vanuit de opleiding, maar die zei doodleuk dat ze er niet bij was dus niet kon helpen. Hele jaar hoor je niks en dan aan het eind dit...
Ik moest met het OV dus was soms later, maar nog altijd op tijd. Wist mijn begeleider ook, liet het ook altijd weten.

Ja, ik snap daar ook echt niets van. Ik ben opgegroeid en opgevoed met het idee dat (werk-) afspraken belangrijk zijn.

Mijn vrouw werkte in een lab met ‘zo’n jonge knul’, maandagochtend stuurt hij: ‘Ben nog moe van het weekend, ik kom vandaag niet, tot morgen’. …OK, toen kon zij dus het werk voor twee doen.
Joe, hoe dan?! Ik ben moe dus ik kom niet? Dat kan toch gewoon nieto_O
Maatschappelijk gezien lijkt er sowieso echt een stuk losser met limiet en autoriteit om te worden gegaan. De jaren 50 van ‘wacht maar tot papa thuiskomt’ was op veel vlakken problematisch, maar een beetje restrictie doet de mens deugd (en ja, hier spreekt de psycholoog :) ).
Bekend grapje in het onderwijsveld; vroeger moest je thuis uitleggen waarom je straf had, nu moet je als leerkracht jezelf verdedigen tegenover de ouders van de prins(es)...

Joe, hoe dan?! Ik ben moe dus ik kom niet? Dat kan toch gewoon nieto_O

Bekend grapje in het onderwijsveld; vroeger moest je thuis uitleggen waarom je straf had, nu moet je als leerkracht jezelf verdedigen tegenover de ouders van de prins(es)...
Ik vind het ergens wel tof dat sommigen gewoon het lef hebben. Ik ging soms flink bekaterd naar het werk; ik was zelf tot 4u aan het drinken geweest, ik zocht het maar uit de volgende dag. =) Maarre, nee ja, geen idee. Het is nogal lastig samenwerken zo.
Enne, ja, dat herken ik wel. Ik heb gelukkig nog geen gesprekken met het hoofd van de afdeling o.i.d. gehad over mijn studenten, maar het moet wel flink slecht zijn wil ik ze niet laten slagen. Ik heb geen zin in het gezeur dat achteraf komt; daar word ik ruim onvoldoende voor betaald.
(En voor een academische carrière moet je goede beoordelingen krijgen en die krijg je natuurlijk niet door strikt en veeleisend te zijn, wat een prachtig model.)

Zit net op een ander forum:
Eerste lease-auto, lijkt ook eerste vaste contract. 1 klein kindje. Geen idee van bijtelling of kosten.
Maar beklaagt zich dat hij bij een grote elektrische SUV zo weinig budget overhoudt om er nog wat opties op te gooien.
Auto van 55K plus.

Sorry, maar dan wil je gewoon té veel, té snel.

Ik reis ook geregeld met mijn step en het OV naar mijn werk. Ruim 90+ % van de keren verloopt dat vlekkeloos. Ook hier zijn er best heel veel NMBS spoormensen die hun job ernstig nemen.
Soms loopt het mis, een koe op de rails, een spijtig persoonsgeval, defecte signalisatie etc. Dan communiceer je dat gewoon klaar en duidelijk dat je buiten je wil om later op de afspraak zal zijn… al wie in en rond Antwerpen werkt snapt dat maar al te best.

Wat ik mij vooral afvraag, waarom laat je niet weten dat je later bent? Ik voel mij dan echt bezwaard. Verkeerde trein, ok, kan gebeuren? Maar dan neem je contact op toch..?
Ik had er eentje met geboorte jaar 1998 die last had van de grote treinstoring 2wk terug en die belde mij gelijk en nam een uber vanaf Rotterdam CS (wat best centjes kostte) om uiteindelijk 5 min te laat te komen.

Zo hoort het!

Ik had het overigens prima gevonden als het later was geworden of verplaatst want zo’n grote storing is duidelijk overmacht.

Laatst bewerkt:
Precies.
Toen ik net naar de VS verhuisde woonde ik kortstondig - ter overbrugging - met twee anderen. Zij hadden allebei een studieschuld van ruim $300.000 en betaalden meer dan $20.000 per jaar aan rente (!). Met een matigbetaalde baan maakten ze er maar wat van, maar dat koophuis zou er - zonder partner - echt nooit van komen. Een verdiende zelfs door samen te wonen nét genoeg om enkel de rente te betalen. Mooie boel.
Maar ja, dat is ook de VS...
Daar is het alles in het extreme. Gat tussen arm en rijk is heel groot. Niet voor niets gaat er 'half Rotterdam' pér jaar failliet aan gezondheidszorgkosten. Minimum loon al in geen 15 jaar (!) meen ik verhoogd.
Zo ook met het studeren daar.

Maatschappelijk gezien lijkt er sowieso echt een stuk losser met limiet en autoriteit om te worden gegaan.
Ik worstel hier wel mee. Ben van de categorie veel zelf doen en vrijheid maar hou me op de hoogte wat er speelt en laat maar weten als ik ergens bij kan helpen. Wel een hoge kwaliteit standaard. Worden we ook prima voor betaald.

Ik merk dat er soms veel van die vrijheid wordt gevraagd / geeist , maar als soms de kwaliteit er onder voor doet en ik dit dan terug verwacht, dat het dan al snel lastig wordt bij 2 in m’n team die duidelijk jonger zijn dan de rest. Incasseringsvermogen of überhaupt omgaan met feedback is echt een ding en het ligt vaak aan anderen behalve zichzelf en anderen moeten veranderen. Of ik ben opeens de micro manager terwijl ze mij op een traject bijv 4wk lang niet horen :)

Laatst bewerkt:
Ik ken natuurlijk het imago van Gen Z ook wel. Ik bedoel, ik geef les en krijg geregeld echt bizarre smoesjes of zelfs totale apathie als ze een slecht cijfer halen.
Anderzijds zijn er genoeg mensen die meer dan de helft van hun salaris uitgeven aan huur, zeker in steden zijn die laatste jaren echt simpelweg heel erg veel duurder geworden t.o.v. de salarisstijgingen. Daar komt nog bij dat een hypotheek krijgen veel lastiger is geworden en dat meer mensen als ZZP’er werken of met flexcontracten (beide zijn niet ideaal voor je huisje). Dus ja, een stuk zal ‘ethos’ zijn, maar een ander deel van de bevolking zit ook gewoon vast.
Maar goed, zo gaan we wel vrij snel richting het ‘politieke topic’. :)
Klopt hoor, ik vond het ook bizar dat mensen die al tijden 1K huur aftikten door de voorwaarden niet in aanmerking kwamen voor een hypotheek van 800€

Het hangt van meerdere factoren aan mekaar.

Bekende ja :) Grappig genoeg merk je al verschil tussen ons ‘dorpse’ dorpje van 8K inwoners hier en dat van +10K meer ‘stedelijk’ georiënteerd 7 km verderop.

Hier ‘zal je juffer wel geliek hen’ en daar moeten ze driekwart van groep 1 nog zindelijk zien te krijgen omdat de ouders school als opvoedcentrum zien :rolleyes:

Klopt hoor, ik vond het ook bizar dat mensen die al tijden 1K huur aftikten door de voorwaarden niet in aanmerking kwamen voor een hypotheek van 800€

De vrije markt is niet zo gereguleerd dus 1K huur aftikken als je 2K per maand verdiend kan, lastig rondkomen lijkt me maar mensen doen dat.

Het is juist goed dat verkrijgen van hypotheek streng gereguleerd is want je gaat een hele grote lening aan. Die 1K per maand die je misschien nu net kunt dragen kan wellicht over een paar jaar wel een probleem zijn.

We willen niet zo’n situatie hebben zoals in Amerika in 2008, hoop bad debt, foreclosures etc. dus persoonlijk vind ik het wel goed dat de banken zo streng zijn.

De vrije markt is niet zo gereguleerd dus 1K huur aftikken als je 2K per maand verdiend kan, lastig rondkomen lijkt me maar mensen doen dat.

Het is juist goed dat verkrijgen van hypotheek streng gereguleerd is want je gaat een hele grote lening aan. Die 1K per maand die je misschien nu net kunt dragen kan wellicht over een paar jaar wel een probleem zijn.

We willen niet zo’n situatie hebben zoals in Amerika in 2008, hoop bad debt, foreclosures etc. dus persoonlijk vind ik het wel goed dat de banken zo streng zijn.
Op zich snap ik dat, maar het lijkt ook door de vertrekkers vrij rigide in reflex opgetuigd toen het minder ging.

Merk het bij de banken ook wel, veel meer standaard vinkjes zetten ‘computer says yes/no’ in plaats van maatwerk kijken.

Ik heb het volgens mij al eerder gedeeld, maar het systeem van controle heeft voor mij een groot probleem; iemand met dezelfde geboortedatum én dezelfde naam als ik. Die zorgt er regelmatig voor dat het misgaat. Afwijzing hypotheek, rekening geblokkeerd, gebeld worden door schuldeiser.
BKR geeft netjes 2 resultaten, want BSN is anders. Maar toch gaat het mis. Eens juridisch advies gevraagd, enige wat ik kan doen is mijn naam veranderen. Ja doei!

Ja dat is ook zeker wel zo!

Het is hier ook echt niet anders hoor, maar nog een groter nadeel is dat de banken maar 80% financieren, dus 20% moet je zelf ophoesten en voor een paar ton koop je niks, het gaat al snel richting het miljoen of het meervoud daarvan, dan is 20% opeens wel heel veel geld!

Ik kreeg een keer een erfenis die voor een neef bedoeld was. Zelfde achternaam, zelfde initialen.
Maar toch slordig.

Was geen hoog bedrag overigens.....;)

Zit net op een ander forum:
Eerste lease-auto, lijkt ook eerste vaste contract. 1 klein kindje. Geen idee van bijtelling of kosten.
Maar beklaagt zich dat hij bij een grote elektrische SUV zo weinig budget overhoudt om er nog wat opties op te gooien.
Auto van 55K plus.

Sorry, maar dan wil je gewoon té veel, té snel.
is dat sowieso niet de "droom" van de meeste jongeren? kantoor baan, lease auto, direct goed salaris?ondertussen grote te korten in diverse sectoren die ook de moeite waard zijn. maar ja geen lease auto...! maar wel even een tussen jaar op bali om jezelf te ontdekken of zo iets.

Gehalte zet je kinderen op de camping voor de tablet 's ochtends is hier hoog. Nu zit ik zelf ook op m'n mobiel, ja, maar onze dochters zijn lekker aan het spelen. Beetje kleuren, lekker fantasiespel van de jongste met haar dino's en pennen die praten, heerlijk. Nog 0 keer geklaag, terwijl we tablets mee hebben voor de langste rit naar Tsjechië. Hopelijk blijft het zo.

Gehalte zet je kinderen op de camping voor de tablet 's ochtends is hier hoog. Nu zit ik zelf ook op m'n mobiel, ja, maar onze dochters zijn lekker aan het spelen. Beetje kleuren, lekker fantasiespel van de jongste met haar dino's en pennen die praten, heerlijk. Nog 0 keer geklaag, terwijl we tablets mee hebben voor de langste rit naar Tsjechië. Hopelijk blijft het zo.
geen idee ik ga niet naar dat soort campings. maar thuis doen ze niks anders. ik zie vooral soms kleine kinderen met een ouder ergens buiten spelen en dan een groot gat naar tieners op een fatbike die rond crossen.

Ik ben zo enorm blij dat onze kinderen (6 en 4) nog steeds die behoefte niet hebben. Tuurlijk een educatief spelletje op de iPad (Squla) is zo nu en dan mogelijk en tuurlijk voor het eten eventjes tv kijken.

Maar als het 30 min bij elkaar opgeteld is, is het veel en ze zeuren zelden erom.

Als je hier zit moet je denken aan 1600-2000 huur of 1400-1800 hypotheek idd voor een startershokje

Euhm, ik heb nog nooit gezien dat een hypotheek goedkoper is dan huren. Voor iets gelijkwaardigs qua woning dan toch.
Ik verhuur zelf ook en zit “goed” qua prijs. Toen een pand 4 jaar geleden te huur kwam had ik in no time 20 kandidaten en dan kan je selectief zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar ambtenaren; vast loon en als ze in het onderwijs, de administratie, de zorg etc werken is de kans op problemen zeer minimaal.

Voor die hypotheek heb je hier wel een leuke rijtjeswoning ja.

Zo, 11x 7 jaar plus dochter van 4 bij de binnenspeeltuin gebracht met eten en drinken incl.

8 van die duracells in een transporter is heel gezellig zullen we maar zeggen :)

Euhm, ik heb nog nooit gezien dat een hypotheek goedkoper is dan huren. Voor iets gelijkwaardigs qua woning dan toch.
Ik verhuur zelf ook en zit “goed” qua prijs. Toen een pand 4 jaar geleden te huur kwam had ik in no time 20 kandidaten en dan kan je selectief zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar ambtenaren; vast loon en als ze in het onderwijs, de administratie, de zorg etc werken is de kans op problemen zeer minimaal.
Wij hebben een jaartje of 6 in de regio Eindhoven verhuurd aan expats (met name van ASML), gemeubiliseerd betalen die de hoofdprijs, netto rendement van meer dan 10% en het huis was 2.5x in waarde gestegen in 6 jaar tijd. Inmiddels allemaal veel te streng in Nederland.

Zoonlief en schone dochter huren 80m2 etage voor €1250,- inclusief in hartje Nijmegen. Huurprijs staat voor 3 jaar vast begreep ik van hem. Nog 2,5 jaar te gaan zogezegd. Maar zoals ik al een pagina terug schreef, het geld wat er over blijft na de huur en ziekenfonds etc is wel op aan eind van de maand aan hobby's, uitgaan, koffies en broodjes, etc. Willen zij later wat kopen moet je tegenwoordig toch wat eigen geld inleggen, dus... En pa is wel gek, maar niet zó gek, dat die een lening voor hun aangaat t.z.t.
Iets sparen zit er niet in...

Groot gelijk! Dan maar wat minder broodjes en koffietjes buiten de deur. :p Wat wij als forummers individueel hebben opgebouwd kwam ons ook niet aanwaaien. ;) Voor Corona had ik ook echt een gat mijn hand, maar dat was na die periode wel over. Mijn spaarrekening was er blij mee. :ROFLMAO:

Zoonlief en schone dochter huren 80m2 etage voor €1250,- inclusief in hartje Nijmegen. Huurprijs staat voor 3 jaar vast begreep ik van hem. Nog 2,5 jaar te gaan zogezegd. Maar zoals ik al een pagina terug schreef, het geld wat er over blijft na de huur en ziekenfonds etc is wel op aan eind van de maand aan hobby's, uitgaan, koffies en broodjes, etc. Willen zij later wat kopen moet je tegenwoordig toch wat eigen geld inleggen, dus... En pa is wel gek, maar niet zó gek, dat die een lening voor hun aangaat t.z.t.
Iets sparen zit er niet in...
Ligt dat dan aan:

Een hele generatie van zwakke, over-emotionele slappelingen die niet enkel willen werken tot ze met 70+ eindelijk met pensioen mogen (want die kant gaat het op) en dan direct de kist erbij mogen bestellen, dus die liever genieten van de dingen die het leven een feestje maken zoals hobby's, leuke dingen doen en lekker eten;

Of:

Aan de opvoeding?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben me er zeker van bewust dat ik in een 'makkelijke' tijd ben opgegroeid. Tuurlijk, de kredietcrisis zal voor een hoop mensen heel erg vervelend zijn geweest, maar verder is dat het wel. Geen directe oorlogen, steeds meer 'en-en' zoals het hier eerder vandaag werd genoemd en aan het begin van wellicht de grootste technologische revolutie ooit met de mobiele telefoons.

Anderzijds is het ook een tijd waarin steeds minder mag en kan en de ruimte voor nuance bijna verdwenen is. Alles moet polariserend zijn. Wekelijks lees je in het nieuws dat wetenschappers hebben ontdekt dat er weer iets nieuws slecht is voor ons of de planeet. Als je wilt blijven leven mag je geen melk meer drinken, als je met het vliegtuig op vakantie gaat zorg je er eigenhandig voor dat de planeet weer een graad warmer is en als je een t-shirt bij de Zara koopt ben je er persoonlijk verantwoordelijk voor dat kinderarbeid nog steeds de wereld niet uit is.

Ik ben het er 100% mee eens dat dit problemen zijn waar wij onze ogen niet voor moeten sluiten, maar het voelt soms ook alsof mijn generatie (en die na ons natuurlijk) de problemen van de generaties voor ons moeten oplossen. Decennia lang is er niet naar dit soort zaken omgekeken. Grondstoffen, zoals aardolie, werden gebruikt (verbruikt) alsof het onuitputtelijke bronnen waren, waarbij de jongere generaties dit nu mogen 'compenseren', terwijl het eigenlijk te laat is.

Ook wordt bijna alles tegenwoordig aangegrepen om prijzen maar te blijven verhogen, zoals de prijsstijgingen in supermarkten. In onze huidige globale samenleving is het mogelijk dat een conflict aan de andere kant van de wereld invloed heeft op Nederlandse prijzen, maar het lijkt haast of ieder dingetje wordt gebruikt om de zakken van aandeelhouders te vullen en die van ons te legen. En ja, dan vind ik dat jongeren (oftewel gen-z) in de hoek zitten waar de klappen vallen. Niet meer thuiswonend, maar vaak ook nog geen jaren aan inkomsten uit een full-time baan of ervaring met het leven volgens een budget. Zullen er dan wel eens domme keuzes gemaakt worden qua uitgaven? Ongetwijfeld, maar dat is ook een inherent gevolg van de digitalisatie in onze samenleving en het constant blootgesteld worden aan reclame, nieuwe producten en mensen die het (zogenaamd) beter voor elkaar hebben.

Dit is geen reactie op jou alleen Robert, maar ook een inzicht van de 'andere kant' in deze discussie. Het kan niet enkel de schuld zijn van Gen-Z dat ze geen normaal huis voor een fatsoenlijke prijs kunnen kopen als ze ook nog het lef durven te hebben om geld uit te geven aan hobby's, van het leven willen genieten en niet willen 'leven om te werken', maar 'werken om te leven'.

Kleine tirade voorbij :)

Mooie toespraak @Polaris :)

Ook goed voor inzichten in andere ‘eilandjes’

Ik kom zelf uit een wereld waar je je vanaf 14 tot begin 20 het snot voor de ogen werkt naast school/studie, en dan bij wijze van nog maar voor een half huis hypotheek nodig hebt. Zaterdagavond in de keet was een stuk goedkoper dan uitgaan in ‘de stad’
Hele andere situatie dan nu

Er zijn altijd meerdere kanten aan het verhaal :)

Lekker gesport en nu de stad in met mevr SJ voor een lunch .. #wathebbenwehettochslecht

Terug
Bovenaan