Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

@Jay zie jouw edit net - zelfde vakgebied, zelfde soort functie. Veeeel minder reizen. Alleen geen eigen parkeerplaats voor de deur meer :ROFLMAO: sterker nog.. betaald parkeren uit eigen zak. Dus dat wordt met de bus, fiets of gemotoriseerde fiets
Je krijgt er ongetwijfeld veel voor terug. Heb ik vast al eens verteld, maar mijn vader is de afgelopen jaren in stappen van 5, naar 4, naar daar 3 dagen gegaan en hij heeft er geen moment spijt van gehad. Hij ging er natuurlijk qua salaris op achteruit, maar we zijn nooit wat tekort gekomen.

Laatst bewerkt:
Boek je dan eerder ook loon naar de spaar, of kom je deze maand negatief uit?
Ik heb vooralsnog geen spaargeld terug hoeven boeken, weinig uitgegeven tijdens de vakantie. Wel vantevoren (boeken) maar eenmaal hier valt mee. Gisteren uiteten voor €90 en dat was inclusief fooi. Lekkere pizza, goede limoncello, de eigenaar zei alles in het Duits en daarna Italiaans, vond ik wel mooi.
Gewoon op, hele maand juni bezig geweest om mijn huis op te knappen en dat kost ook geld. Maar dat is nu klaar.

Ik kan het gelukkig goed indelen, maar werk uiteraard wel veel. Ik zie dit als de "gouden hark" jaren, moet er gebruik van maken zodat ik er vroeger mee kan stoppen! hark hark hark :p

of een truck die twee minuten zn knipper aan heeft er gewoon niet tussen laten om in te kunnen halen. Allemaal een beetje gemoedelijker zou een hoop ellende voorkomen.
Als ik zie dat een truck er tussen wil, dan laat ik hem/haar er ook in 9 van de 10 gevallen er tussen. Even seintje met grootlicht geven.
Je krijgt dan ook vaak wel een knipperlicht-bedankje terug of een opgestoken hand vanachter zijn/haar portierraam.
Bij invoegers net zo; tijdig naar links om ze ruimte en gelegenheid te geven.

Ohja, containerrijders zijn coureurs van de buitencategorie. A67 met zijn 2 baantjes is daar vaak ook een heerlijk voorbeeld van.
Dat heb ik nou met de vele kozijnboeren, die met grote bus en volle 3-assige tandem vanuit het Oosten richting Randstad racen...
Of ze zijn elke keer te laat vertrokken óf ze nemen klussen te ver weg aan!
Hebben ze geen kozijnboeren in het Midden des Lands of zo? :unsure:

Ik kan het gelukkig goed indelen, maar werk uiteraard wel veel. Ik zie dit als de "gouden hark" jaren, moet er gebruik van maken zodat ik er vroeger mee kan stoppen! hark hark hark :p

Maat van me is net gestart met zzp’eren als ex-IBer.. dat is vies geld harken pfff

Zit daar niet in de buurt van maar dat kan van 40-50 ook nog wel.

Thx, kleine per sept naar de basisschool dat is een grote motivator. Dag als vandaag samen is zo leuk. Lekker fietsen, zwemmen, ijsje halen. Heb net zelfs gekookt! Recept zegt 25min, ben er 65min mee bezig geweest. Goed, voor de 12e keer in 10 jaar gekookt nu.

Wil er gewoon meer zijn, voornamelijk vakanties.

Wel zelfde niveau werk, anders word ik gek. Stap terug valt wel mee maar tis toch even puzzelen want je raakt te snel gewend aan geld :’)
Succes met zoeken en solliciteren!
Als je referentie nodig hebt: 06-01234567.

En meer vrije tijd is ook wat waard zeker!

Toen ik twintig jaar geleden van baan wisselde ben ik 4x9 gaan werken.
Sindsdien ben ik alleen maar meer gaan verdienen…… :cool:

In de tussentijd is mijn vrouw helemaal gestopt met werken. In ons geval kostte dat de helft van het inkomen. Wen je ook weer aan. En was óók een goede beslissing.
En ook dat heb ik ondertussen ruimschoots gecompenseerd.:p

Dat is allemaal goed en wel zolang alles op wieltjes loopt, maar zodra er een wiel afloopt binnen of buiten jullie wil om, kom je tot de vaststelling dat zij amper sociale rechten heeft opgebouwd.

Ik ben ook minder gaan werken, in het onderwijs van 5, 4 en nu 3. Al is dat enkel op papier 3 dagen, maar goed. Wederhelft werkt meer en dat bevalt prima zo.
Soms wel gezond(?) jaloers op grootverdieners, maar wij komen prima rond en hebben niks te klagen, dus blijft bij soms jaloezie. Meer lonkt altijd wel misschien?

Ik denk altijd maar zo: aan hard werken zijn denk ik meer mensen doodgegaan dan aan minder werken. ;)

En op andere vlakken heb ik ook al meerdere malen gevolgen van hard werken gezien, tot aan gestrande huwelijken aan toe, dus ik heb er niks mee.

Hier ook, gezonde jaloezie. Ik kan niet uit eten voor honderd Euro of meer pp. Vakantie kom ik meestal niet verder dan Duitsland. Maar heb ik écht wat te klagen? Nee. Koophuis met een garage, 2 tuinen, 3 auto's en geen cent schuld anders dan mijn hypotheek. Gaat er iets stuk dan kan ik het vervangen. wil ik iets kopen dan kan koop ik het. Baan is prima, drukke en rustige periodes maar voordeel van ploegendienst, een ander gaat verder waar je gebleven bent. Dus inderdaad, geen Rolex om mijn pols, geen dikke auto voor de deur. Gewoon simpele levensstijl.

Ik ben ook minder gaan werken, in het onderwijs van 5, 4 en nu 3. Al is dat enkel op papier 3 dagen, maar goed. Wederhelft werkt meer en dat bevalt prima zo.
Soms wel gezond(?) jaloers op grootverdieners, maar wij komen prima rond en hebben niks te klagen, dus blijft bij soms jaloezie. Meer lonkt altijd wel misschien?

Geld maakt niet gelukkig. We kunnen tot redelijke hoogte doen wat we willen, maar als ruilen voor een rijtjeswoning met een 12 jaar oude octavia voor de deur en geen NAH voor mn eega mogelijk was zou ik gelijk tekenen.

Geld maakt niet gelukkig. We kunnen tot redelijke hoogte doen wat we willen, maar als ruilen voor een rijtjeswoning met een 12 jaar oude octavia voor de deur en geen NAH voor mn eega mogelijk was zou ik gelijk tekenen.
Snap ik, gezondheid is veel belangrijker.
Precies dat. Geld hebben is leuk en makkelijk, maar als je gezondheid je dusdanig beperkt om het uit te kunnen geven heb je er nog niks aan. En daarnaast hebben we allemaal maar één hart.

Precies dat. Geld hebben is leuk en makkelijk, maar als je gezondheid je dusdanig beperkt om het uit te kunnen geven heb je er nog niks aan. En daarnaast hebben we allemaal maar één hart.

Als je gezondheidsissues hebt maakt het hebben van geld het leven wel een stuk comfortabeler. Lees hier soms topics over mensen die 2k te besteden hebben aan een auto met allerlei eisen vanwege beperkingen. Dat is dubbel zuur. Uiteraard staat gezondheid boven geld, maar beide is uiteraard de beste situatie.

@s
@Jay zie jouw edit net - zelfde vakgebied, zelfde soort functie. Veeeel minder reizen. Alleen geen eigen parkeerplaats voor de deur meer :ROFLMAO: sterker nog.. betaald parkeren uit eigen zak. Dus dat wordt met de bus, fiets of gemotoriseerde fiets
Feli met de nieuwe baan! Ik begrijp dat het nu een zoektocht wordt naar een mooie fatbike?

• Haha
Waarderingen: JL86
Ik ben nu in DC. Ik had maar weer eens een autootje gehuurd (m’n vrouw had de H-RV nodig) aangezien we met een groepje vrienden op pad gingen. I.p.v. een Camry kregen we een RAV4. Initieel was ik niet heel enthousiast, m’n vorige ervaring met dit model was niet fantastisch, maar dit was het nieuwste model; veel beter. Hoewel geen fan van hybride - op de snelweg voegt het m.i. weinig toe, werkte het systeem best prima. ‘Sport mode’ was, hoe verrassend, tamelijk onzinnig. Het is gewoon een prima alledaags model: niet snel, niet heel comfortabel, maar wel lekker ruim en up-to-date.
Zondag terug, maar dan - volgens boeking - in een categorie lager. We zullen zien wat’t wordt. Nu eerst lekker verder puffen (37 graden!) in deze toffe stad.
IMG-1854.jpg

IMG-1858.jpg

Is dat niet dat ene liedje ;)
Da's toch Houten hart? De Poema's
Groot hart van De Dijk is idd ook goed.
Alleen:
Ik heb een groot hart
Dit hart is zo groot
Het wordt nog mijn dood
Dit hart is zo groot
Ik heb een groot hart

Neem een ochtend als vanochtend
Vroeg op en de zon die scheen
Opgeruimd loop ik naar buiten
En ik zie een meisje, ik denk alleen
Ik dacht dat ze naar me lachte
Dus vrolijk lach ik naar haar terug
Maar die boom was haar vriend

Als je gezondheidsissues hebt maakt het hebben van geld het leven wel een stuk comfortabeler.
Dat is het vooral, zelf keuzes kunnen maken en bepaalde behandelingen kunnen versnellen. Soms moet je via de zorg maanden wachten, maar als je privé gaat kun je morgen terecht en dat is met veel andere dingen ook zo.

Het maakt niet gelukkig maar het maakt het leven wel wat comfortabeler en dat is ook wat waard.

Maar heb ik écht wat te klagen? Nee. Koophuis met een garage, 2 tuinen, 3 auto's en geen cent schuld anders dan mijn hypotheek. Gaat er iets stuk dan kan ik het vervangen. wil ik iets kopen dan kan koop ik het. Baan is prima, drukke en rustige periodes maar voordeel van ploegendienst. Dus inderdaad, geen Rolex om mijn pols, geen dikke auto voor de deur. Gewoon simpele levensstijl.
De Rolex markt ken ik niet, de Omega Speedmaster / Seamaster markt enigszins wel - laat ons zeggen dat het geen weggegooid geld is...
Maar ik koop in 1ste instantie iets omdat ik het mooi en leuk vind, wat het dan doet van waarde tja...

Er werd een paar posts eerder naar verwezen, je zal maar in de schoenen staan van de beste man die voor 2K een andere auto wil kopen, automaat, waar qua ruimte ook de mobiliteit waar hij afhankelijk van is in meekan samen met de kinderen. Dat zijn van die momenten dat je toch even in je arm knijpt en denkt... Is ons leven perfect, ver van, allebei gescheiden en we kunnen niet samenwonen tijdens het schooljaar @afstanden voor de kinderen maar niks om echt over te klagen of zeuren.

Dat is allemaal goed en wel zolang alles op wieltjes loopt, maar zodra er een wiel afloopt binnen of buiten jullie wil om, kom je tot de vaststelling dat zij amper sociale rechten heeft opgebouwd.
Je hebt op zich gelijk. Maar ik wilde juist aangeven dat je soms gewoon een keuze moet maken en dat het niet altijd slecht uitpakt. En dat het soms heel eng lijkt om dik in te leveren, maar dat het ook ten goede kan keren. Juist niet naar het negatieve kijken.
Tegen de (twee-verdieners) draad in. Ja, de huidige maatschappij gaat uit van twee full-time salarissen, maar het hóeft niet.

Je hebt op zich gelijk. Maar ik wilde juist aangeven dat je soms gewoon een keuze moet maken en dat het niet altijd slecht uitpakt. En dat het soms heel eng lijkt om dik in te leveren, maar dat het ook ten goede kan keren. Juist niet naar het negatieve kijken.
Tegen de (twee-verdieners) draad in. Ja, de huidige maatschappij gaat uit van twee full-time salarissen, maar het hóeft niet.

Zeg dat laatste maar tegen 2 jonge 30ers…

Ik heb nu 2 jaar op rij het deksel op mijn neus gehad wat gezondheid betreft. Rook niet, drink niet, eet gezond, niet te zwaar en stress laat ik van me afglijden. Geld is ineens heel erg veel minder belangrijk.

Bij de komende reorganisatie kan ik waarschijnlijk vrijwillig vertrekken met een bescheiden regeling. Ik denk doen want er is meer dan werken.

Mijn vrouw denkt dat in binnen de kortste tijd ergens anders ga werken voor 1 of 2 dagen. Zou zomaar kunnen, de geraniums lonken niet.

Het is maar net waar je voor kiest. Als je je leven simpel en eenvoudig houdt kan het best. En dan minder vaak buiten de deur eten of bestellen en iets minder lang en vaak op vakantie.

Ik heb nu 2 jaar op rij het deksel op mijn neus gehad wat gezondheid betreft. Rook niet, drink niet, eet gezond, niet te zwaar en stress laat ik van me afglijden. Geld is ineens heel erg veel minder belangrijk.

Bij de komende reorganisatie kan ik waarschijnlijk vrijwillig vertrekken met een bescheiden regeling. Ik denk doen want er is meer dan werken.

Mijn vrouw denkt dat in binnen de kortste tijd ergens anders ga werken voor 1 of 2 dagen. Zou zomaar kunnen, de geraniums lonken niet.
Neem ook de tijd om te genieten van je kleinkinderen nu het nog kan. Ze zijn zomaar groot. :p

Toen wij dertigers waren, waren wij ook DINKies. Kwam de euro. Ging alles door twee, maar niks werd goedkoper. Zoiets.
Ook toen was de druk al hoog om allebei te blijven werken. Dat is echt niet alleen van deze tijd.
Waar het echter mee begon in dit onderwerp is dat er ook heel veel andere tijd voor terug kwam door juist mínder te gaan werken. Waardoor je andere keuzes kon maken, die weer andere gevolgen hadden.

Ik kan alleen mijn eigen keuzes beoordelen. Iedereen moet dat voor zichzelf afwegen. Ik kan alleen zeggen dat het ons uiteindelijk veel gebracht heeft, ondanks dat het ook echt wel zwaar is geweest.

Same here, en we willen niet meer anders. Daar stonden mijn (ex-)vriendin en ik ook gelukkig wel hetzelfde in als dat wat was geworden.

Als ik kijk naar mijn zoon(25), neefje + vriendin(23), nichtje(23) en mijn jonge collega's (30'ers) dan geven zij het geld uit aan andere zaken, dan bijvoorbeeld sparen voor een huis. Geld is vaak op aan eind van de maand. Hebben bijbaantjes en stufi.
Maar het gaat op aan dure koffies bij Star*ucks, meerdere belegde broodjes bij zaak of bedrijfskantine. Af en toe een nieuw 'plakplaatje' op arm, zij of been. Of een festival. Zoonlief geeft zijn geld uit aan z'n racefiets en alles er omheen.
En ondertussen wel klagen dat ze geen kamer of klein huisje kunnen krijgen.

Tsja, als een huis compleet onbetaalbaar is, dan is het normaal dat mensen opgeven en hun geld aan andere zaken uit gaan geven. Dat is ook een van de theorieën over waarom concertkaartjes tegenwoordig zo duur zijn.

Tsja, als een huis compleet onbetaalbaar is, dan is het normaal dat mensen opgeven en hun geld aan andere zaken uit gaan geven. Dat is ook een van de theorieën over waarom concertkaartjes tegenwoordig zo duur zijn.

Precies, zeker niet om te bagatelliseren hoe het vroeger was. Met 2 fulltime inkomens koop je nog geeneens een appartement meer, laat staan een woonhuis. Dan maar 'genieten' van het leven. In de US is dat nog wel even een stukje heftiger dan bij ons though.

Ik heb mijn vrouw ook al (vaker) aangegeven dat ze kan stoppen met werken, of minder kan werken. Dan verhuizen we niet en gaan we niet meer elke 2 maanden op vakantie. Maar verder verandert er eigenlijk niks. Maar die optie hebben veel gewoon niet omdat ze dan de hypotheek niet eens meer kunnen betalen..

Precies.
Toen ik net naar de VS verhuisde woonde ik kortstondig - ter overbrugging - met twee anderen. Zij hadden allebei een studieschuld van ruim $300.000 en betaalden meer dan $20.000 per jaar aan rente (!). Met een matigbetaalde baan maakten ze er maar wat van, maar dat koophuis zou er - zonder partner - echt nooit van komen. Een verdiende zelfs door samen te wonen nét genoeg om enkel de rente te betalen. Mooie boel.

Er zijn best huizen, ook betaalbare, maar dan zal je wel concessies moeten willen doen. Ben je bereid een stukje te reizen, kunnen die dertigers een prima huis kopen. Blijf je volhouden dat je alleen op een a-locatie hartje centrum kan wonen, dan wordt het lastig ja.

Precies.
Toen ik net naar de VS verhuisde woonde ik kortstondig - ter overbrugging - met twee anderen. Zij hadden allebei een studieschuld van ruim $300.000 en betaalden meer dan $20.000 per jaar aan rente (!). Met een matigbetaalde baan maakten ze er maar wat van, maar dat koophuis zou er - zonder partner - echt nooit van komen. Een verdiende zelfs door samen te wonen nét genoeg om enkel de rente te betalen. Mooie boel.
En daar kwamen ze net pas achter?

Terug
Bovenaan