Het grote BMW Baur TC Topic!

Ok Wondermike, nee deze foto is van vorig zomer(2007) dus nog niet met gespoten kapjes.
Wat betreft de chemische reactie: je moet goed opletten welke soorten verf je over elkaar spuit.
Alle laksoorten verdragen elkaar niet.(synthetisch)
En nee ik mag geen blauwe platen maar de gele liggen in de koffer, klaar voor de APK-keuring.
Kenteken is van '96 dus kan (mag) nooit blauw zijn maar het staat wel klassiek.
groetjes maar weer.
Gert

Iemand nog interesse in 1 van de 3 325tdsA?

HU/AU 12/07; hellrot/schwarz; Orginalzustand; ca.213Tkm; der einzige mit 5-Gang-Automat;Sportsitze Stoff/Leder schwarz/anthrazit;Sportleder-lenkrad mit Airbag; Klimaautomat inkl.Pollenfilter; NSW; Sperrdifferential 25%;Reverse RDS Radio; Airbag für Beifahrer; Mittelarmauflage; Tempomat; Stoßstangen und Schweller kompl. in hellrot; Fh. elektrisch vo.u.hi; Pflegezustand gut; übliche Spuren an Stoßstangenunterteilen;
Abgabe ab 15.März; Preisvorstellung 8200€
Bei Erwerb gibt es diverse Ersatzteile dazu, ggf 2Satz Alufelgen +1xWR auf Stahlfelgen mit passenden Schneeketten (V:cool:.
Nähere Informationen auf Nachfrage.
Bitte melden Sie sich unter meiner e-mail pete.nitsch@yahoo.de

Gr Jeroen

Ik vond nog een artikel uit de Autokampioen. Het gaat over de E30 Baur met foto's van de productie in de fabriek in Stuttgart.
Heb je die al Jeroen?

Nog een andere stomme vraag, ik zie een aantal foto's van Baurs waarbij het middendeel van het dak in een soort tochtstand staat. Ik heb eens gekeken bij mijn dak maar hoe ik het ook doe, in een tochtstand krijg ik hem niet.
Hij staat ook zo in de eerste E21 folder. Ik zie hier dat het in een E30 ook kan trouwens.

Van de E21 weet ik het niet eigenlijk, maar lijkt erop alsof die klemmen 2 standen hebben?

De E30 (en E36) heeft iig een opschroefbaar gedeelte.

Wil je trouwens de wagen uit die folder IRL zien, moet je naar de Antwerpen Classis Salon komen, 29 februari en 1/2 maart. Daar staan dan zowel 70001 als 74595. Ik zal iig 1 maart op de stand staan.

Gr Jeroen

Weet 1 van de e21 baueraars hier iets van?

1 maart komt mij helaas niet uit, ben momenteel van plan te job hoppen dus heb even andere zaken aan mijn hoofd. Ik had de auto's van Andreas graag gezien.

Vandaag een 1/43 E30 Baur op de kop getikt.

BaurE30.JPG

Dakpanelen komen nog, hoop ik :(

Die van neo is nu ook via de speciaalzaken te bestellen denk ik voor +- 42,50 euro. Dat is echt een prachtmodel

@Jeroen Baur, mocht je je afvragen welke aso herhaaldelijk naar je toeterde in die BMW, toen je om half 11 wegreed bij Snowworld... Bij deze. ;)

Haha, lol. Dacht idd, waarom toetert die nu. En bij die slagboom gingen jullie ook wel erg langzaam, heb nog commentaar gegeven dat jullie moesten doorrijden ;)

Gr Jeroen

Hehe ja, ging inderdaad wel erg rustig.

Moeten binnenkort nog steeds even meeten voor die schakelaar. Die heb ik ook nog liggen.

Die pijp vind ik nog niet zo erg, dat het dakgedeelte boven de voorruit in kleur is vind ik veel storender.

Gr Jeroen

Alle BMW modellen kloppen niet echt. Ooit wel eens een E38 7 serie met af-fabriek uitlaatpijpen onder de achterbumper gezien? Of de E34 uit 1995 met smalle nieren? Of een E30 Baur uit 1986 die eigenlijk een facelift model 1988 is?

Ik zag van de week in Portugal een zwarte 316i Baur (E30 facelift) rijden.

Is dat niet agent orange zijn of haar Baur.
Super kleurig!!

Zaten jullie in de frituur of in de kroeg?:D

Inderdaad, dit is Merte zijn Baur. Net een weekje APK. We zitten elke week in het restaurant gedeelte van de frituur zeg maar :D

Gr Jeroen

Hallo Baur fans,

Wat een prachtige foto's allemaal, de één nog mooier dan de ander.
We zouden eens een meeting moeten organiseren ergens om zo'n hele club baurs bij elkaar te brengen.
Wie voelt er wat voor???

oja, ik heb nog steeds een targa dak liggen (e-21) wie heeft er belangstelling voor een zacht prijsje? de kleur is blauw!

PN-HX-36

Er voor voelen altijd, organiseren is een ander verhaal.
Als E21 rijders vallen we een beetje onder de 02 club, een Nederlandse Baur club is er (nog) niet.
De 02 club doet wel dingen organiseren maar op de 1 of andere manier weet ik nog niet of ik me daar thuis voel met mijn Baur. Het idee van Jeroen om een Baur meeting te houden voor alle door Baur gemaakte auto's vond ik een erg goed idee. Maar het is lastig om iets te organiseren in het midden van het land als ik zelf in noord holland woon. Zit momenteel met job hoppen ook een beetje klem in de tijd.

Moet natuurlijk wel tijdig een datum weten i.v.m. andere hobby.

Zo gisteren even een stukje wezen rijden om te zien of alles nog werkt. Gelijk nog maar even een fotootje gemaakt van hoe hij er nu bij staat. De H&R veren zijn al binnen maar moet nu eerst even sparen voor de Bilstein set.

E21BAUR.JPG

ow ja, de gele platen zitten er op voor de APK. Heb normaal de blauwe platen erop:eek:

Staat veeeeel mooier(y)

Ik heb er ook 1 gespot geloof ik, maar als ik op de RDW kijk, staat er niet specifiek bij dat het een Baur is..

Het is in ieder geval de auto met kenteken: NX-49-XN

Het zou een Schneiders Cabriolet kunnen zijn, die zien er hetzelfde uit maar zijn in Nederland omgebouwd en hebben dan ook geen "Baur TC" achter de type aanduiding.

Zojuist nog even wezen kijken bij een 320/6 TC1, welke een dorpje verderop te koop staat. Origineel was hij polaris.
70811.jpg

70811-1.jpg

70811-2.jpg

70811-3.jpg

Vraagprijs was 2200 euro.

Gr Jeroen

Incl schapenvel, spoiler, maar ook BBS 3-delig.

Mijn idee: 1500 euro als die BBS idd 3-delig zijn, die waren niet daar in het bedrijf.

Gr Jeroen

Zojuist nog foto's gekregen van een TC1 in een erg zeldzame kleur: Basaltblau. In totaal slechts 8 stuks kregen deze kleur:
73860-1.jpg

73860-2.jpg

73860-3.jpg

Gr Jeroen

Dat zijn pas spoilers....... of toch bumpers:LOL:

Als de BBS er echt bijzit wordt het interessant. Die zijn erg verhandelbaar!
Maar wil je die TC1 gaan ombouwen?

Hallo,

Sinds gisteren ben ik ook de trotse bezitter van een BMW Baur.
Ik heb een 323i TC2 gekocht van 1984. Waarschijnlijk kennen jullie hem wel. Het is de B42292 (KY-98-BF).

42292-3.jpg

Als er iemand is die meer weet van deze auto hoor ik het graag.
Ook ben ik benieuwd wat het -13 in het Baurnummer (B42292-13) betekent? Is dit de uitvoering en zo ja, waar staat "13" dan voor?
Alvast bedankt voor de info!

Gefeliciteerd met je Baur!!
De 13 staat voor het type dakbekleding. In dit forum staat ergens een tabel.

Hoe zit dat nu met die TC4?

Ik heb foto's bekeken op diverse forums maar ik zie alleen open versies. Klopt het dat het deel boven de stoelen alleen eraf kan en niet op een soort kantelstand?

Die E30 Kohl coupe, heeft die wel het demontabele dak boven de stoelen? Eigenlijk dus een Targa?

Alvast bedankt voor de reply's.

Bij het huis naast de 538-studio in Hilversum staat ook een E30 Baur. Volgens mij met origineel NL-kenteken, eindigend op een D.

Vandaag zag ik een MB 190 met een dakconstructie ala Baur. Alleen was het middendeel geen paneel maar hoorde bij het cabriodak. Had helaas geen camera bij mij om een fotootje te maken.
Kent iemand dit type?

@Quick Rik:
20095-1.jpg

Beantwoord? Is het zelfde systeem als op de TC2

@Barri: foto'tjes :D

@Wondermike: als ik nu niet pas geleden mijn schijf had opgeruimd had ik een foto. Is gebouwd door een Brits bedrijf, naam iets als "Excellence cars" ofzo. Maakte ook SEC cabrio's.

Zojuist trouwens in de buurt langsgeweest bij een Baur die te koop staat: 48556. Helaas deed de verkoper niet open, dus kon Baur-nummer niet controleren. Voor 1000 euro, niet een nette auto, wel een correcte prijs.
48556.jpg

48556-1.jpg

48556-2.jpg

48556-3.jpg

Buiten deze Nederlandse TC2 staat er ook weer een Nederlandse TC1 te koop. 74521. Niet het laatste nummer, wel 1 van de jongste E21 wat toelating betreft! De laatste 3 TC1 die geleverd zijn in Nederland zijn daarmee bekend. 74595 had een toelating van 3 januari 1983, 74593 17 maar 1983, maar 74521 werd pas 10 mei 1983 toegelaten!
74521.jpg

74521-1.jpg

74521-2.jpg

74521-3.jpg

Gr Jeroen

1000,- is niet veel! Maar het dak is wel kapot, zie ik...

Als ik nog 'ns langsrij in Hilversum maak ik een foto. Sowieso probeer ik het kenteken te noteren. Het leek op iets van YN02DD ofzo, maar ik kan er ook ver naast zitten.

Laat ik nu net van die laatste geen foto's hebben...;)

Heb vandaag trouwens een mailtje gehad van de dochter van de TL-67-YL-verkoper. Mogelijk dat ik er binnenkort nog eens langs ga.

Gr Jeroen

Hier nog wat foto's van afgelopen weekend: het Jahrestreffen van de BMW Baur TC club
cimg0024nq8.jpg

cimg0023xa9.jpg

cimg0045du8.jpg

cimg0031ry9.jpg

IMG_2953.jpg

IMG_2956.jpg

Gr Jeroen

Dit was in Heimbach. Dit plaatsje ligt op een dik uur van Maastricht. Relatief dichtbij voor mij (anderhalf uur rijden), gezien vorige meetings.

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan