Het grote BMW Baur TC Topic!

Zijn er ook grotere schaalmodellen van een Baur ?
Iets van 1:18 of 1:24
De Baur van de ebay advertentie is schaal 1:87.
Is toch wel een beetje klein.

Ja zonde hoor. Ik zoek me ook een slag in de rondte maar geen 1/18 Baur.
Helemaal geen e21 Baur trouwens, jammer hoor zo net voor sinterklaas :)

Hoi Jeroen,
Dacht dat ik je die 320iA al eens gemeld had! Haha, maar das wel een raar probleem dan. Hoe weet je dat er maar 3 origineel NL 320iA's zijn? Van de importeur?

groeten,
Sander

Hoi Sander,

Nee, na het failliet gaan van Baur (in '99) heeft de BMW Baur TC Club gevraagd of ze de klappers mochten hebben waarin de productie werd bijgehouden. Daarin staan dus alle Baur TC's. En gelukkig staat er ook bij waar ze naar toe gingen vanuit Baur.

Deze lijsten zijn later in excel overgenomen (bijna 15.000 wagens!), waardoor het lekker makkelijk opzoeken is.

Gr Jeroen

.. die zijn er ook niet ... er is wel een E21 in schaal 1:18 dus wellicht dat er binnenkort zelfbouw aangeboden zal worden?

@Barri, de e30 heb ik i.d.d. een paar keer gezien. Ook vandaag (in Rosmalen) bij alle modelauto stands gevraagd maar geen E21 Baur. Wel een "gewone" 1/18 E21 323i. Van behoorlijke kwaliteit! en prijs:cry:

De enige fatsoenlijke BAUR modelauto is naar mijn weten een E30 van Cursor.
Deze is iets groter dan schaal 1 op 43.
https://cgi.ebay.ch/BMW-CABRIO-BAUR-MADE-IN-GERMANY-CURSOR-MODELL-785_W0QQitemZ260178452454QQihZ016QQcategoryZ66603QQcmdZViewItem
Deze in de advertentie is Rood, maar er zijn meerdere kleuren.
Ikzelf heb 'm in het grijs.

Vandaag een rondje wezen fietsen; Vreeland, Kortenhoef, 's-Graveland, Loosdrecht, Loenen, Vreeland. En zowaar een Baur gespot: een witte E30: NHHV78

quattro GmbH Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ken je JD-VB-04?
>
> 325ci baur van een vriend van me
>
>
> Kenteken Info
> Voertuigsoort Info Personenauto
> Merk Info BMW
> Handelsbenaming Info 323I BAUR TC
> Kleur(en) Info Blauw
> Brandstof Info Benzine
> G3 Installatie Info N.v.t.
> Aantal cilinders Info 6
> Cilinderinhoud Info 2316 cm3
> Vermogen Info 110 kW
> Aantal zitplaatsen Info 0
> Aantal staanplaatsen Info N.v.t.
>
> Roetfilter Info N.v.t.
> Euroklasse Info N.v.t.
> Zuinigheidslabel Info Tijdelijk niet
> beschikbaar
> Massa leeg voertuig Info 1.117 kg
> Laadvermogen Info N.v.t.
> Toegestane Maximum massa voertuig Info 1.540 kg
> Massa rijklaar Info 0 kg
> BPM Info Niet geregistreerd
>
> Datum eerste afgifte Nederland Info 24-06-1994
> Datum eerste toelating Info 15-05-1985
> Datum aanvang tenaamstelling Info 25-10-2006
>
> Vervaldatum APK Info 02-03-2008
> Wacht op keuren Info Nee
>
> Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
> - ongeremd Info 500 kg
> - geremd Info 1.200 kg
> - oplegger geremd Info N.v.t.
> - autonoom geremd Info N.v.t.
> - middenas geremd Info N.v.t.
>
> Alleen voor brom- en snorfietsen:
> Maximale constructiesnelheid Info N.v.t.
> Vermogen Info N.v.t.

That´s me!! ;)

323i-4.jpg

323i-7.jpg

323i-3.jpg

323i-8.jpg

Sander was toch de naam?

Maar, even iets anders: wie heeft er zin/tijd om het nationale register bij te werken?

Wat is de bedoeling: in het excel bestand staan ook vervaldatum APK en datum tenaamstelling. Deze zou ik graag weer up-to-date hebben, tenaamstelling ontbreekt zelfs nog bij velen.

Wie heeft er zin om dit taakje op zich te nemen?

Nog iets leukers: www.BMWBaurTC.nl zal binnenkort als website worden genoemd in het Franse BMW-blad BMWorld! Gisteren kreeg ik vanuit Frankrijk een mailtje met de vraag of ik daarvoor toestemming gaf: uiteraard!

Zo, en nu ga ik mijn verjaardag vieren...voor wie wil weten wanneer ik precies jarig was: zoek even de tenaamstelling van mijn Baur op!

Gr Jeroen

260/20=13 personen...dat zijn er best veel. Maar laat maar weten wie een stukje wilt doen :)

Gr Jeroen

Lees Jeroen zn post nu pas wat beter: gefeliciteerd Jeroen! Ik zag pas op Hyves idd dat je jarig was :) En toevallig nog iemand uit mn vriendenlijst diezelfde dag. Ze is ook even oud als jij :)

Je moet niks natuurlijk, maar als jullie willen kunnen jullie aan de slag. Maar dan stuur ik vanmiddag ff een nieuwe versie ivm 3 inschrijvingen.

Gr Jeroen

Jup, dat is 'm. Jammer dat hij die dame die ook op die stand stond niet op de foto heeft staan ;)

Baur e21 op marktplaats

Kenteken HS-72-VY
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 316 BAUR CABRIOLET
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 11-04-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 04-12-2000

BPM € 0
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Staat volgens mij nog niet in je database Jeroen.

Gr. Michel

Haha, nee, dat valt nog wel mee. Wel de 22e een Renault Clio geraakt...veeg op mijn stootrand, deur Cliootje in elkaar. Oeps zullen we maar zeggen.

Heb "vorig jaar" wel nog redelijk wat werk in de site en vooral register gestoken trouwens. Foto's toegevoegd o.a. bij GD-45-XT, JD-43-ZF, SY-70-PL stond nog helemaal niet in de lijst.

Ook is 70090 opgedoken, 73728 staat te koop in Italië. Van 72571 kreeg een mailtje (dwz, diens baasje uiteraard!). Ook 70310 heb ik een foto van...ten minste, alles wat rest van 70310, namelijk het Baur-plaatje.

En binnenkort hoop ik ook weer twee Belgische wagens aan het internationale register te kunnen toevoegen. SQU828 en NEX686 maken daar het straatbeeld mooier. Vooral NEX686 zal het percentage goed vergroten...zijnde één van de 310 Baur TC4's.

Gr Jeroen

Ben ik vandaag langsgeweest. Als mijn Opel verkocht is voor die iX is het de mijne.

Maar dat betwijfel ik ;)

Gr Jeroen

Vandaag nog een originele baur 320i gespot. KR-35-RP Ik denk zo rond 84 aan het kenteken te zien. Ik zag hem nog niet in je lijstje staan jeroen, heb helaas geen foto (bedacht ik mij te laat...:rolleyes:, dus de mensen in en rondom haarlem even op letten!)

Ja, de Rekord staat te koop. Jammer maar helaas: ik denk dat het nog jaren duurt voor ik er uberhaupt aan verder zou kunnen. En denk dat ik met de Baur TC-tjes toch mijn roeping heb gevonden ;)

Hier wat foto's van de iX
IMG_2645.jpg

IMG_2646.jpg

IMG_2644.jpg

IMG_2643.jpg

IMG_2642.jpg

IMG_2641.jpg

IMG_2640.jpg

Gr Jeroen

Da's toch ook wel een projectje Jeroen, maar wel eentje die er zeker een klap meer waard van gaat worden! (y)

Gekocht, of nog niet?

Nou, dat gereserveerd sloeg eerst op mij. Heb 'm nadat de mogelijke koper van mijn Rekord zonder mijn Rekord vertrok gemaild dat ik de Rekord nog niet had verkocht en dus de Baur nog niet kocht. Toen heeft hij 'm weer op te koop gezet. Toen kreeg hij een mailtje dat hij de wagen gereserveerd moest houden voor iemand tot maandag. En toen bedacht hij zich: misschien wil Jeroen ook wat meer bedenktijd.

Ik sta nu dus 2e in lijn. Maar vraag me af of die man 'm gaat kopen. Ik denk namelijk dat ik ja ga zeggen als ik maandag de vraag krijg.

Gr Jeroen

Auw Jeroen, daar zit wel VEEEL werk aan, maar dan vertel ik je niks nieuws denk?
Mooi blauw dak!!:D

Gaaf als je er nog eentje redt! (y)
Maar wat is je doel met deze auto? Er zit toch wel heel wat werk aan zo te zien.
Of gewoon een leuk projectje?

Veel werk? Dan zijn jullie geen Fiats gewend zeker! Valt best nog wel mee hoor. Wel leuk ding verder! Maar die witte van Jeroen vind ik toch mooier hoor.:cool:

Tja, ik ben nu eigenlijk hard aan het twijfelen:
- Deze kopen en oplappen
- Iets totaal anders kopen (mini)
- Al het geld van de verkoop van de Rekord in de witte steken

Mijn verstand zegt het laatste, mijn hart wil het allemaal:)

Gr Jeroen

Vandaag nog ff bij een 316 TC1 langsgeweest die bij mij in de buurt te koop staat.
73840.jpg

73840-1.jpg

73840-2.jpg

73840-3.jpg

Vraagprijs is 500 euro, maar volgens mij kan hij voor minder ook weg. Maar enkel voor de onderdelen goed.

Gr Jeroen

Jeroen, deze 325iX had je toch al eens gespot? Ik herinner mij een foto van deze met die van jou ernaast...

Nee, dat was XT-SV-03. Die rijdt/reed hier in de buurt rond
XTSV03.jpg

Opvallend geneog beide zonder verbredingen.

Gr Jeroen

He hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een BMW e21 cabriolet kleur zwart (HN77GV) Ik heb deze vorig jaar gekocht bij een autobedrijf uit Friesland. De auto heeft daar 10 jaar binnen stilgestaan. 1 keer per jaar werden alle oldtimers van "stal" gehaald om een rondje te rijden. De auto is in hele goede staat.De auto is keihard. Gezien het feit dat ik nog een VW Golf 1 cabriolet heb en geen tijd/geld heb om beide auto's in goede staat te houden moet ik helaas afscheid nemen van de BMW. Deze wil ik niet gebruiken voor woon/werk verkeer.

De auto staat nu in de stalling. Ik heb geen haast om de auto te verkopen maar mocht er een liefhebber zijn dan weet je bij deze dat ik er eentje te koop heb.

Gr. Saskia

Hallo Saskia,
Zet er eens een of meer foto's bij.
En heb je een prijsindicatie?

Hoi Saskia,

Jouw auto heeft inderdaad jaren bij dat bedrijf gestaan. Reeds in 2003 heb ik foto's opgeslagen:
HN77GV.jpg

Jouw auto is geen Baur, maar een Schneiders. Bij de E21 is (voor zover mij bekend, ik heb zelf geen E21 en heb nog nooit een E21 Schneiders IRL gezien) er echter geen verschil tussen een Baur en een Schneiders.

Als je foto's hebt maar ze niet weet te plaatsen, kun je een mailtje met foto's sturen naar JMJanssen1985@hotmail.com

Gr Jeroen

Hier trouwens nog wat foto's van Non-Baur TC, maar toch wel interessant, vooral de E21 qua carrosserie:
ssl10563uz0.jpg

ssl10561kn2.jpg

ssl10556fe6.jpg

Gr Jeroen

Mijn auto staat niet in de buurt. Zondag ga ik er naar toe. Ik zal dan wat foto's maken en doorsturen. Ik weet niet hoe ik deze op de site moet zetten dus ik stuur ze wel naar het opgegeven emailadres. Ik heb een prijs van 4750 euro in mijn hoofd.

De kilometerstand (kijk het zondag even exact na) is ongeveer 140.000 km orgineel.

Gr. Saskia

Hallo Baur fans,
na lange tijd weer een berichtje van mij.
ik heb nog een dakplaat voor een E-21 in de aanbieding, het is een blauwe en zowel de binnen als de buitenkant is in redelijke staat. voor een redelijk bod is hij voor jou.

ook nog een vraagje aan de experts: hoe zitten de schildjes vast tussen de deur en het achterraampje? tussen de rubbers misschien?
groeten Gert

Hoi Gert,

Die bekleding zit met schroefjes vast. Daarvoor moet je echter wel de achterruitjes verwijderen. Hier 2 foto's
cimg6992fc6.jpg

cimg6993sw9.jpg

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan