Het grote BMW Baur TC Topic!

He leuk, een eigen domeinnaam:D

Super en als het goed is heb je er vandaag weer een TC1 bij in je register :D

Zag vandaag een 4 cilinder Baur met Pools kenteken rijden ... een type II in bordeauxrood, zag er jammer genoeg op z'n Pools uit dus vol met mensen en in niet heel nette staat meer.

Tjaard, dat het volle bak was, is nog niet zo erg. Heb wel eens met 7 (zeven!) man/vrouw rondgereden door centrum Eindhoven:)

Gr Jeroen

hmmm, als het nou 1 man (lees bestuurder) en 7 vrouwen was dan zou ik geen problemen hebben.o_O

LOL, dat zou dan 8 maken. Gisteren trouwens wel met 3 miepen rond gereden. En daar zat er één bij met nogal lange benen...die had beter voorin kunnen zitten;) Maar daar zat mijn vriendin al:)

Gr Jeroen

Staat trouwens weer een 323i Bau(e)r op marktplaats, ziet er een beetje moe uit. Is wel een stuk goedkoper als waar ik mijn oog op heb laten vallen.....:eek:

Trouwens grappig om te zien dat ze als Baur, Bouwer, Bauer en Bauwer worden aangeboden:LOL: Hetzelfde geldt voor recaro, recardo, ricaro en ricardo stoelen(n) wat een verdriet!

Speciaal voor dit topic im Deutschland fotografiert:

DSCN0273.jpg

Een lichtjes gesjonnificeerde Boer..... eh sorry, Baur.

Ik heb foto's gemaakt van de KX11YN. Foto's zijn naar Jeroen gemaild en zullen dus binnenkort wel hier verschijnen :)

He Jeroen, vertel nog eens wat meer over het club gebeuren, waar kan je nu het beste lid van worden als TC rijder.

Hoi Michel,

Krijg het niet voor elkaar terug te mailen, gaat iets mis. Maar die ene, dat zal toch wel TF-RS-65 zijn? Daar kun je aan kenteken al zien dat die niet origineel NL is. Het Baur-nummer wat hier bij hoort is 74312. Polaris, stoff anthrazit, PVC zwart, groene ramen.
TFRS65.jpg

Bij welke club je het beste kunt gaan...eigenlijk geen idee. Mij bevalt vooral het forum van de 3-er & Baur club erg goed. Er zijn buiten de BMW Baur TC Club in Duitsland geen Baur-specifieke clubs. En ook geen Nederlandse club speciaal voor de E21. Dan zit je tussen de keuze van tuningclub (BMW Club 2003) of raceclub (BMW Drivers Club) voor een beetje grote Nederlandse BMW Club. De Nederlandse BMW Club komt op mij meer over als een motorfiets club.

Gr Jeroen

Hoi Jeroen,

Ik kan momenteel de foto's niet bekijken op je site. Bij de advertentie is het kenteken weg gepaintshopped. Is volgens mij niet de TF-RS-65.

Ging je geen Baur club oprichten dan? ;-)

Hoi Michel,

Geen foto's? Beveiliging ergens op? Want ik kan ze wel allemaal zien.

Als we de productiedatum van het 74312 bekijken zien we 6/82. TF-RS-65 is op 8/82 voor het eerst toegelaten. Dat zou dus al kunnen.

Een club oprichten waag ik me niet aan...voorlopig;) Misschien wel een forum, is ook een manier om Baur-rijders bij elkaar te krijgen!

Gr Jeroen

Zijn er meer die op de Baur TC site niet meer de foto's kunnen bekijken?
Of is ut alleen ikke?:cry:

Alle andere sites doen het wel goed(y)

De foto's komen veelal gewoon van photobucket gelinkt. Misschien foto's van photobucket per ongeluk geblokt?

Klik eens met de rechtermuisknop op een "foto". Ik heb dan bij de 3e van onder de keuze "afbeeldingen van photobucket blokkeren" Misschien werkt het andersom ook wel.

Gr Jeroen

@Baur, ik heb het nu op twee pc's (vista business en XP Pro) getest en op beide gaat het mis. Volgens mij is er iets mis bij photobucket.com. Op alle andere sites worden alle foto's wel normaal weergegeven. Zit je aan je maximum bandbreedte daar of zo?

Nou ik hou het in de gaten.

Gr. Michel
Die vandaag weer in een 323i TC1 gereden heeft:)

Deze foto's zie ik weer welo_O

De auto ziet er nog keurig uit voor zijn leeftijd alleen die velgen :eek: Ik weet niet of het de originele zijn maar die moesten snel in de kliko.

Gaat er nog iemand met Baur naar Lelystad? Ik wil er wel naar toe en hoop dat de post de mijne snel komt brengen....

Het lijkt mij origineel geleverd. Het ziet er nl. uit als een BMW logo als wiel. Heerlijk eighties!(y)

Zo luitjes, voor eenieder die het interreseert: sinds 10 uur dezer avond heeft de site een forum!!!

Dus neem even een kijkje op BMW Baur TC en meld je aan!

Gr Jeroen

Mooie velgen:eek: Dat vind ik er echt prima onder staan. Setje nieren er op en de beamer kan weer een tijd mee.

@jeroen, je site wordt steeds mooier, klasse!

Zag hem nog niet op je site maar misschien had je hem al :confused:

Kenteken JN-81-YG
Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 316 AUT. BAUR CABRIOLET
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.030 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 17-03-1983
Datum eerste toelating 17-03-1983
Datum aanvang tenaamstelling 24-09-2004

Vervaldatum APK 08-08-2008
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

Hoi Michel,

Nog niet in nationaal register, wel al internationaal: 74593. Op twee-na-laatste dus!

Gr Jeroen

Ik ben van plan om binnenkort het aluminium kleppendeksel te gaan polijsten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Het gaat me er vooral om hoe hou ik het aluminium mooi glimmend?

Normaal gesproken gaat het aluminium al vrij snel dof worden.
Dit wil ik eigenlijk voorkomen.

Is verchromen een optie?
Wat zijn hier de kosten ongeveer van?

En mogelijk weet iemand dan een geschikt adres in Noord Nederland.

Groeten,
Andrew

330dM Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit al wel eens eerder gezien?
> https://i1.ebayimg.com/01/m/000/7c/69/90a0_27.JPG
>
> Een E21 Alpina C1 2.3 vermomd als Bauer.
>
> Te koop

Eerder andersom, een BMW 323i Baur TC vermomd als Alpina C1 2.3

Wel al eens gezien ja, stond in den beginne voor 16990 te koop.

@Andrew: daar heb ik geen idee van. Verchromen lijkt me wel mogelijk.

Gr Jeroen

Dan is ie toch 3k gezakt, 14k... dat is toch niet zo gek? Ziet er volgens mij nog héél goed uit. De meneer die hem heeft staan heeft nog meer mooie auto's staan; Z1 Alpina, M1, Z8, B10, 635csi als nieuw, 316 uit 1977 als nieuw.

Meer auto's

Hij ziet er goed uit, maar toch is 14 mille te veel voor een verbouwde 323i Baur.

Er zit namelijk weinig Alpina aan waarschijnlijk namelijk. Zo is het interieur het standaar geleverde interieur. En er zijn meer puntjes aan. De knipperlichten op de zijkant stammen van de E30, de deurklinken van een E12.

En op deze foto is goed te zien dat de deur/stootlijst niet goed hangt:
e1f2_27.JPG

En hier zaten er nog zwarte velgen op.

Nee, volgens mij kun je beter voor 5 a 6000 euro een gewone 323i kopen. Zoals deze bijvoorbeeld:
73820-1.jpg

73820-2.jpg

Wel even die reflectors op de voorlip verwijderen uiteraard.

Gr Jeroen

En het stuur aan de andere kant zetten? :T
Maar 5-6 zijn ze daarvoor echt te vinden?

330dM Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
> Maar 5-6 zijn ze daarvoor echt te vinden?

ehh ja dat kan, ik heb zojuist een zeer originele 323i Baur aangeschaft en de price is right!
Nou hem nog op zien te halen voor lelystad.(y)
Maar ik ben een zeer blij man:LOL:

Die engelse baur heeft ook een iets doorgezakte deur (of strip)hoor, maar is wel mooi.
Alleen dat stuur he, dan wil mijn vrouw voortaan rijden zeker.

Uit Duitsland? nu nog invoeren? Hoezo lelystad? typegoedkeuring in NL, gewoon naar de RDW toch?

nee, gewoon een ollander(ex italie,maar al met kenteken). Maar ik moet ook af en toe nog werken en heb verplichtingen en lelystad is al over anderhalve week....

In lelystad is op 22 en 23 een internationaal BMW treffen vandaar (y)
Ik wil daar wel naar toe.

Aha op zo'n fiets. 22 en 23 in lelystad? welke is dat dan? Mag je daar ook komen met een 330d? :T

Internationaal BMW 02 Treffen - Lelystad 2007
Na het overweldigende succes van de treffens in 2004, 2005 en 2006 met jaarlijks meer dan 150 klassieke BMW's (02's, Neue Klasse en E21) uit heel Europa binnen de poorten, presenteren wij met gepaste trots voor de vierde maal ons INTERNATIONAAL BMW 02 TREFFEN in Lelystad, het mooiste en grootste BMW 02 evenement van Europa.

Helaas of het moet een E21 zijn met een 330 diesel blok er in.

Mmm, ook wel errug mooi zo'n '02 hoor(y), al gaat mijn voorkeur uit naar de E9 uit die tijd...

IMG_2368.jpg

Vandaag een ritje gehad. Die witte 318i E30 is trouwens van Andreas Thiel geweest (zoek maar eens).

Gr Jeroen

Ja, het was een klein treffen op uitnodiging. Max. 6 auto's. Erg gezelleig hoor! 's Morgens bij de organisatie (de grijze Baur) ontbijten, ritje door de Eiffel, en dan pizza bij de organisatie.

Voordeel van zo'n klein groepje is dat je iedereen spreekt. Dat is bij zo'n grote bijeenkomst helaas niet mogelijk.

Gr Jeroen

Ja, dat is een Schneiders. Stond een half jaar geleden nog voor 1400 euro te koop.

Gr Jeroen

Dat is zo. Maar zou de carroserie zelf ook verbetert zijn?

Waar blijven trouwens de foto's van jouw auto, of heb ik het verkeerd begrepen?

Ga trouwens binnenkort iets knutselen...

Heb voor 20 euro een oud targapaneel gekocht, daar gaat de zaag in. Plan? Daar een groot plexiglas ruit in te maken. Lekker naar de wolkjes kijken door je cabrio-dak, zonder dat je een natte broek krijgt als het regent :D

Gr Jeroen

Ehhh, daar zat veeeeel werk aan hoor.

Ja dat zit zo, ik heb hem al even maar nog niet thuis(n). Ik ga hem namelijk vrijdag pas ophalen:D.
En dan zal ik een paar knappe foto's maken voor je site.

Yep, vrijdag ophalen en gelijk 160km rijden, wat wil je nog meer. Het zou natuurlijk leuk zijn om dan heel mooi weer te hebben zodat alles open kan.....
En als hij het goed doet zaterdag naar Lelystad.

Ik ben benieuwd naar je project met het plexiglas en hoe je dat waterdicht wilt maken.
Je kan er natuurlijk ook nog een Webasto in zetten want het zal wel warm worden met al dat glas boven je hoofd.:LOL:

Terug
Bovenaan