Het grote BMW Baur TC Topic!

Ik weet niet of het oorspronkelijk erin zat.... ik weet wel dat het net nieuw is. Dus misschien heeft die persoon het erin laten zetten. Dus eigenlijk als ik ze zou willen hebben, dan zou ik ze zelf moeten laten maken?? :(

Ik heb nog niet naar het nummer gekeken, we moesten de auto eerst goed rijdend krijgen en daar zijn we tot vannacht mee bezig geweest. Als nou het weer eens beter wordt :D

Hoezo, in de regen kan zo'n Baur ook goed rijden hoor (vanmorgen nog in de stromende regen door 't dorp gecrosst)!

Gr Jeroen

Ala traditie van alle specifieke topics, hier een aparte Baur:
48713-2.jpg

Bernds 325iX. Een wagen van '86, die in 1988 door een particulier naar Baur werd gebracht voor ombouw naar cabrio. Het rode dak is een ideetje van de huidige eigenaar, welke 2 Baur TC's heeft en altijd met hardtop rondrijd. Heel zeldzaam, die rode hardtop!

Gr Jeroen

mooie baur :)

waarom rijdt ie altijd met hardtop dan? toch zonde van de cabriolet "functie".........

Kenteken
KentekenImage.ashx

Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 316 BAUR TC
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1766 cm3
Vermogen 66 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.027 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.450 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 19-04-1984
Datum eerste toelating 19-04-1984
Datum aanvang tenaamstelling 05-06-2007

Vervaldatum APK 09-10-2007
Wacht op keuren Nee

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 500 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

De KX11YN is onlangs verkocht! Ik zie 'm wel altijd staan bij een autobedrijfje hier in de buurt. Ziet er een klein beetje verwaarloosd uit. Ik ken die eigenaar van dat autobedrijfje wel (woont hier vlakbij) en zal eens vragen hoe dat zit. Voor weinig wil ik 'm wel van hem overnemen :)

@Martijn; geen idee. Maar moet je zeggen dat het rijden met hardtop mij ook wel beviel. Kun je zonder geklapper ook in targa-mode doorrijden.

@Berry; grote kans dat er ook een blauw dak op zit. Wel even foto's maken als je er langs gaat hé! Waarschijnlijk is hij Lapisblau (B41572-14, bouwjaar 1/84) of Saphirblau-metallic (B40746-14, 7/83 of B41961-14, 2/84). Zoals je aan -14 ziet, alle 3 met blauw dak.
Lapisblau:
18.jpg

Saphirblau-metallic:
ric1.jpg

Gr Jeroen

@Berry; grote kans dat er ook een blauw dak op zit. Wel even foto's maken als je er langs gaat hé! Waarschijnlijk is hij Lapisblau (B41572-14, bouwjaar 1/84) of Saphirblau-metallic (B40746-14, 7/83 of B41961-14, 2/84). Zoals je aan -14 ziet, alle 3 met blauw dak.
Volgens mij is ie veel donkerder van kleur. Echt donkerblauw dus.

Kenteken Info ST-70-PZ
Voertuigsoort Info Personenauto
Merk Info BMW
Handelsbenaming Info 316I AUTOMAAT K6 BAUR TC
Kleur(en) Info Grijs
Brandstof Info Benzine
G3 Installatie Info N.v.t.
Aantal cilinders Info 4
Cilinderinhoud Info 0 cm3
Vermogen Info 0 kW
Aantal zitplaatsen Info 0
Aantal staanplaatsen Info N.v.t.

Roetfilter Info N.v.t.
Euroklasse Info N.v.t.
Zuinigheidslabel Info Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig Info 1.092 kg
Laadvermogen Info N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig Info 0 kg
Massa rijklaar Info 0 kg
BPM Info Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland Info 05-01-1988
Datum eerste toelating Info 05-01-1988
Datum aanvang tenaamstelling Info 31-03-2007

Vervaldatum APK Info 09-04-2008
Wacht op keuren Info Nee

- ongeremd Info 0 kg
- geremd Info 0 kg
- oplegger geremd Info N.v.t.
- autonoom geremd Info N.v.t.
- middenas geremd Info N.v.t.

Maximale constructiesnelheid Info N.v.t.
Vermogen Info N.v.t.

Grote bijzonderheid is de aanwezigheid van selectvracht stikkers op de deuren... Staat helaas ook niet meer op de originele wielen.

Die blauwe E21 is leuk, mits witte koplampen, ziet er zo frans uit zo.

Ben niet zo dol op die plasticmeuk van toen, maar zo'n originele tijdsgelijke Kamei-spoiler begint zeldzaam te worden, dus vooruit dan maar ;)

Kamei? Deze is volgens mij van BBS!

@Enzo Dizono: je wilt niet weten wat voor pokkewerk het was al die HTML-bestandjes per auto te maken. En dan heb ik gisteren en vandaag ook nog de achtergrond aangepast...

Dat noemen ze dan hobbie(y)

GR Jeroen

ik zou de achtergrond nog eens aanpassen, door die foto is het slecht te lezen. Ik wil anders je wel eens helpen met een opmaak als je dat zou willen.

Ik durf het hier bijna niet te posten maar doe het toch :)

Afgelopen weekend was hier in het dorp een stuntshow. Monstertruck(jes), motors en driften met BMW's.

Je voelt hem al komen, er was idd een Baur bij, in knullig geel gespoten, geen uitlaat en maar driften... o_O
Stond na de show op een trailer met het dak open, terwijl het aan het regenen was. o_O

@E.D: Register dit is toch wel goed te lezen?

@Nameless: geen fotootjes zeker "getrokken"? Ik moet trouwens nog ergens een foto hebben waarop je de "stal" van een racecursus ziet, allemaal wit met blauw E30's. En daartussen duikt dan opeens het stoffen dak van een Baur op!

*zoekt even*
Baurracer.jpg

Die E30 die er dwars op staat is trouwens een cabrio, met ipv een nummer de tekst "Pacecar".

Gr Jeroen

prima achtergrond hoor op je register!

wordt trouwens steeds mooier dat register :cool:

Ik vind die ongelijke koplampen niet mooi.
Doe dan enkele of dubbele van gelijke grootte (die standaard waren op de 6cilinders en de 318i.

226 SB-TH-36 TC2 316i Zwart 17-mei-91 x 16-sep-97 20-aug-07 x
Deze gespot. Staat (helaas) al in je register.

Wat er is zo bijzonder aan die witte Baur hierboven? Dat het logo op de B-stijl ontbreekt misschien? :)

Overigens: de KX11YN heb ik weer zien staan. De auto heeft een in kleur meegespoten, of zwarte, grille. Staat wat pauper. Binnenkort ga ik eens op het terrein kijken.

Best veel: 2677. Dus meer dan 25% van de gehele productie. Maar toch, een rechtsgestuurde Baur tegenkomen bij Kerkrade net de grens over: apart!

Gr Jeroen

15900,- wordt er gevraagd. Een klein jaar geleden stond hij met 11500km op de teller voor 12500,- te koopo_O

En ter info: het is een 316 Automaat...

Gr Jeroen

Zo: UPDATE!

Facts & Figures:
237 Baur TC's & Schneiders
20 Schneiders
55 TC1's
157 TC2's
5 TC4's

En hier zijn ze allemaal terug te vinden! Eindelijk is metamorfose klaar!!!
BMW Baur TC Register

En voor de liefhebbers staan er ook nog wat nieuwe verslagen bij treffen en ritten

Gr Jeroen

Netjes Jeroen!!
Ik moet overigens nog steeds ff kijken bij die KX11YN, maar ik werk nu fulltime en ga volgende week op vakantie...
De TV01ZJ ben ik overigens al 3 dagen achter elkaar tegen gekomen :)

Mooie site Jeroen, heel erg goed gedaan (y) respect!

De JJ-RF-59 staat trouwens al een heel tijdje vlak bij mij in de buurt te koop. Leek wel een leuke Baur, maar nu zie ik foto's van deze auto op jou site, en volgens mij kan ik er maar beter afblijven :p

Hoe ziet een Baur TC4 van 1000 euro er uit? Nu, zo dus:
dsck0141iz0.jpg

dsck0143hy8.jpg

dsck0153lh6.jpg

dsck0145cd1.jpg

dsck0148my9.jpg

dsck0147um4.jpg

Ranzig tot en met. Maar toch mogen ze 'm aan mij verkopen voor 1000 euro! Is overigens nummer 70095, dus het 95e exemplaar, van in totaal 310 stuks. Is een 316i in Lagunengrün met zwart leer.

Gr Jeroen

Voor €1000,- wil ik die ook zeker wel, als ie gewoon goed is! Schoonmaken is nog wel te doen, en die schade repareren lukt ook nog wel, of is dat een speciale Baur klep?

Hallo Jeroen,

Vanavond dit BMW Baur topic gevonden.
Erg leuk opgezet.

In jouw register kwam ik mijn Baur nog niet tegen.
Hieronder de gegevens.
Als je foto's erbij wilt hebben dan kan ik ze je wel mailen.

Weet je over deze auto meer te vertellen betreffende originele bekleding, produktie aantallen etc. etc. ?

Groeten,
Andrew

Kenteken HF-54-XS
Merk BMW
Handelsbenaming 320 BAUR CABRIOLET
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Massa leeg voertuig 1.090 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 05-01-1981
Datum eerste toelating 05-01-1981
Datum aanvang tenaamstelling 24-06-2004

Vervaldatum APK 13-08-2008
Wacht op keuren Nee

Hallo Andrew,

Leuk dat je je meld! Zeker met zo'n origineel Nederlandse wagen! Als je mee een mailtje stuurt op JMJanssen1985@hotmail.com, met Baur-nummer (of laatste 7 cijfers van chassisnummer, maar liever Baur-nummer) dan stuur ik wat info terug.

Foto's zou ik ook graag hebben. Dan kan ik deze wagen ook in mijn internationale register opnemen!

@Michel: die E24 is geen Baur. Ik weet niet wat het is, maar geen Baur. En in GB ben ik al vaker foto's van E30's tegen gekomen die in eerste instantie een Baur lijken, maar het niet zijn. Die hebebn dan namelijk een volledig op te rollen dak ala 2cv. Denk dat deze E24 van hetzelfde bedrijf is.

Gr Jeroen

heb deze geplaatst in het register topic, maar past hier ook wel.

Volgens RDW is ie zwart.....

autos15-08-07007.jpg

Kenteken LB-41-HF
Merk BMW
Handelsbenaming 316 BAUR CABRIOLET
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW

Datum eerste afgifte Nederland 17-05-1984
Datum eerste toelating 30-06-1981
Datum aanvang tenaamstelling 01-05-2007

Vervaldatum APK 07-09-2007
Wacht op keuren Nee

Hoe zit het met het vervangen van het dak? b.v. als hij vaal wordt, de ruit of kap beschadigd is?
Wat zijn de kosten hiervan en wie kan dat uitvoeren?

Michel,

Ik heb 2 jaar geleden het dak vervangen. Dat is, met twee personen, goed te doen. Bij loshalen goed kijken hoe het zit en gaan met die banaan.

Het dak kostte 325 euro, dakpaneel 95 euro. Nog wat lijm erbij en voor 450 euro heb je een compleet nieuw dak.

Om even een vergelijking te maken: een gewone E30 cabrio kost het dak 575 euro en is nauwelijks te doen als leek ivm grootte.

Gr Jeroen

Oh, sorry, ja, die had ik al. Maar wel enkel een foto van voor: heb jouw foto er bij gezet!
LB-41-HF

Dus bedankt voor het fotootje!

Kreeg vandaag trouwens een tip, waar de andere origineel Nederlandse TC4 stond! Dus die heb ik nu beide in het register staan!

Gr Jeroen

Thanx Jeroen, Is het oude materiaal van het stalen dak makkelijk te verwijderen?

Stalen dak? Is een kunststof soort! Gewoon rustig beginnen met trekken, als het goed gaat blijft het dak heel.

Gr Jeroen

Volgens mij had je deze nog niet of wel?
BMW 318 Baur TC 1988.

Kenteken SV-36-SP
Merk BMW
Handelsbenaming 318I BAUR TC K6
Kleur(en) Grijs
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1767 cm3
Vermogen 74 kW
Aantal zitplaatsen 0

Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Massa leeg voertuig 1.060 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.480 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 02-06-1988
Datum eerste toelating 02-06-1988
Datum aanvang tenaamstelling 08-03-2007

Vervaldatum APK 24-08-2007
Wacht op keuren Nee

- ongeremd 500 kg
- geremd 1.200 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.

Zag 'm zojuist ook staan. Morgen even toevoegen. Wel sjiek trouwens dat er al een ahrdtop bij zit.

Gr Jeroen

He jeroen, ik kan nou echt niet meer in je register.
Ik ga je een pm sturen voor een baur nummer.

Gr. michel

Hoi Michel,

Dat kan kloppen dat je niet meer in het register komt. De site staat namelijk niet meer op de gummen.org site. Maar op www.BMWBaurTC.nl(y)

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan