Het grote BMW Baur TC Topic!

Ok Jeroen,
bedankt, die pak je er dus niet makkelijk even vanaf om ze over te spuiten.
dan maar netjes afplakken hé.
bedankt

Haha, eerst de Baur maar in orde houden* ;)

Hier wat fotootjes van Saskia's Baur. Ze heeft mijn gedachtegang trouwens ondermijnd...ik dacht dat zonder Baur op kenteken altijd Schneiders is. Blijkbaar niet, waardoor ik veel Baur's als Schneiders in mijn nationale register heb staan denk ik.

74115.jpg

74115-1.jpg

74115-2.jpg

74115-3.jpg

74115-4.jpg

74115-5.jpg

*Juist ja, in orde houden. Dit plekje (één van de vele plekjes aan mijn auto) stoorde me al een tijdje, omdat het onder het raampje uit kwam. Dus raampje eruit
IMG_2701.jpg

En het bleek inderdaad een flink gat te zijn. En dat komt dan weer fijn uit in het interieur/bovenop kokerbalk.
IMG_2702.jpg

Op niet de mooiste, maar wel de snelste manier gemaakt (polyester matje eronder, plamuur om af te werken). Geen foto's van, wel van het spuitwerk. Een bobbeltje boven sierlijst ook meteen meegepakt. Mijn moeder viel op dat de achterbumper er scheef op zat. Resultaat van Clio-tje duwen 22 december. Was mij nog niet opgevallen. En aangezien de bumper er toch af was daar ook 2 plekjes aangepakt.
IMG_2710.jpg

IMG_2711.jpg

Boven sierlijst
IMG_2713.jpg

Van de oude trekhaak een overblijfsel
IMG_2708.jpg

Achter bescherming er alweer af
IMG_2715.jpg

Bumpertje er weer op, na ophangbeugel recht te hebben gemaakt.
IMG_2717.jpg

Janssen&Co. voor al uw spuitwerk met een glimlach ;)
IMG_2719.jpg

Zal morgen ff foto's maken van bewerkte plekken. Ziet er lekker wit uit tegenover de vuile lak. Maar komt wel goed met wat poetsen e.d.

Gr Jeroen

Op een Frans forum kwam ik deze foto tegen. Wie kan het kenteken lezen? Het is geen GX-96(of 98)-XG of GX-96(of 98)-KG
DSC_8071.JPG

Gr Jeroen

Ik heb nog met -90- geprobeerd. Ook niet.
Weet je wanneer de foto genomen is? Wellicht is het kenteken niet meer ingeschreven.

Wat een drukke auto zeg, die uitlaatsierstukken, striping, spatlappen, antenne op kofferdeksel, usa-bumpers, dikke achterspoiler.

(een meelezer met BMW en cabriolet interesse).

Deze foto is afgelopen zomer gemaakt in Frankrijk als ik correct ben. Inderdaad een druk uitziend karretje, maar aangezien hij origineel Nederlands is waarschijnlijk wel extra interresant.

Gr Jeroen

Even opgezocht: 13-8-2007 gefotografeerd.

Hoi Gert, Ik wil ze ook overspuiten. Je was me net voor met je vraag :D

Hoe is het met de iX afgelopen Jeroen? Staat hij in de schuur?

Gr. Michel

Je hebt gelukkig een makkelijke kleur om bij te spuiten jeroen, daar hoef ik niet aan te beginnen met saphir blau:(

Ok Michel,
we zitten dus met het zelfde probleem, ik probeer om alles netjes af te plakken en ze dan over te spuiten. Verder heb ik een mooie strakke auto en dat doet nou net de afbreuk.
Wie weet hoe je hier een foto plaatst dan kun je hem zien.
groeten de PN-HX-36

Hoi Gert,

Stuur de foto('s) maar even naar JMJanssen1985@hotmail.com, dan plaats ik ze zo snel mogelijk.

Of je moet ze eerst zelf uploaden, bijvoorbeeld door een account aan te maken op www.photobucket.com. Daar kun je je foto uploaden en via een link die aangegeven staat bij de foto's hier plaatsen.

Gr Jeroen

Heb je die Franse Baur al die op MP staat.
Is niet echt duur trouwens. Er zit wel plekjes aan zo hier en daar.
Moet ik het Baur nummer even opvragen of heb jij dat al gedaan :)

Gert, volgens mij liggen de zijraampjes er zo uit hoor. Moet alleen hierna je rubber schoonmaken en nieuwe kit halen. En dan het plezier om ze er weer in te krijgen ;-)

Maar dan kan je gelijk eens achter de zwarte dekseltjes kijken of er geen verborgen gezwellen zitten.

Heb mezelf gekieteld en naast allerlei spullen voor de remmerij ook chromen deurgrepen van een E12 laten bezorgen. En omdat er nog ruimte in de doos over was ook 4 nieuwe koplampen(y) Nee, geen geel Jeroen, ik hou het bij de originele ondanks dat ik geel ook erg mooi vind staan.

Mike,

Die blauwe iX heb ik trouwens lekker laten staan. Me toch iets te veel werk.

Overigens heb ik van die Franse Baur al het Buar-nummer. Het chassisnummer staat namelijk op 1 van de foto's op de eigen site. 72715 is het.

Gr Jeroen

Wondermike Schreef:
-------------------------------------------------------

> Heb mezelf gekieteld en naast allerlei spullen
> voor de remmerij ook chromen deurgrepen van een
> E12 laten bezorgen. En omdat er nog ruimte in de
> doos over was ook 4 nieuwe koplampen(y) Nee, geen
> geel Jeroen, ik hou het bij de originele ondanks
> dat ik geel ook erg mooi vind staan.

hmmm wel chromen deurgrepen en dan moeilijk doen om de koplampen, wat nou origineel:D

Wondermike zei:
hmmm wel chromen deurgrepen en dan moeilijk doen om de koplampen, wat nou origineel

Haha, goed bezig inderdaad. Je had ipv nieuwe koplampen natuurlijk ook op zoek kunnen gaan naar originele mistlampen
71905-1.jpg

Gr Jeroen

> Op een Frans forum kwam ik deze foto tegen. Wie kan het kenteken lezen? Het is geen GX-96(of 98)-XG of GX-96(of 98)-KG

Het betreffende kenteken is: GX-96-RG.

Gisteren heb ik foto's uit IJsland gekregen. Nummer 40220 staat daar in zeer slechte staat te wachten op wat gaat gebeuren.
40220.jpg

40220-1.jpg

Tevens foto's van 42052 en 43052. Deze staan beiden op sloperij Kiesow:
42052-2.jpg

43052-2.jpg

Gr Jeroen

Trieste foto's inderdaad maar je kunt niet alles bewaren.
Heb je mijn foto's nog ontvangen Jeroen?
PN-HX-96

Hoi Gerrit,

Ik heb geen foto's van jou ontvangen. Misschien 1985 vergeten? Anders kun je ze ook sturen aan info@BMWBaurTC.nl

Gr Jeroen

Vraagje voor Jeroen:

Ik zag dat je enige tjd geleden een nieuw dakje gemonteerd hebt.

Welke lijm (merk en type) heb je gebruikt voor het targa dak ?

Ik denk erover om een complete set te kopen voor mijn E21 baur bij CK-cabrio in Duitsland.
Softtop + stof voor targa dak en de strip boven het raam kosten inclusif verzendkosten 358 euro.
Origineel sonnenland stof trouwens.

Volgens mij kun je dit in Nederland niet krijgen voor deze prijs. (of iemand andere ervaringen?)

Groeten,
Andrew

Hoi Andrew,

Ik heb mijn dak toen bestelt bij cabrio.de. Kostte toen totaal 460 euro. Lijm heb ik er toen meteen bij bestelt. Ik neem aan dat jij ook de lijm bij CK-Cabrio moet kunnen krijgen?

Overigens had jouw auto geen PVC dak? -11 op het einde toch? Nouja, Sonnenland is wel beter uiteraard!

Gr Jeroen

Wat een leuk topic is dit zeg.
Kwam het vandaag tegen n.a.v. een search op het Autoweek-forum.

Zelf rijd ik een BMW 2002 Sedan (roundy) en vond het erg leuk om ook hier een paar 02 Baurs te zien.

Ergens in dit topic kwam ik dit tegen:
Baur zei:
Of er veel Baur-rijders bij treffen van de Touring-club zijn weet ik niet.
Heb wel regelmatig contact met iemand die bij de Touring-club bezig is met de Baur TC's.
Maar geloof niet dat er veel Baur-rijders daar lid zijn.
Denk dat dit vooral komt omdat veel zich aanmelden
(indien ze dat al doen) bij andere clubs, zoals bijv. BMW Club 2003 of BMW Drivers Club.
Deze laatste twee clubs zijn niet BMW-erkende clubs.

De BMW02Club Nederland is een officiele BMW club en heeft een E21 register.
Wat betekend dat mensen met een E21 dus lid kunnen worden van de BMW02Club.
Daardoor staan er ook diverse E21-ers op het Internationele '02 Treffen te Lelystad.
(6 september 2008 wordt dit weer georganiseerd op het Midland Circuit)

Hier nog even een paar foto's van Baur BMW's
img_7159.jpg

img_7166.jpg

img_0235.jpg

Afgelopen vrijdag op mijn stage ook maar eens foto's van de Baur gemaakt.
Hij stond er al een week of 2 als stalling voor een andere garage.

Toen ik vroeg welk nummer het was kreeg ik doodleuk het antwoord nummer 86(kenteken en zo hangt hij bij ons bij de sleutels) lekker droog dus, maybe kan jeroen het via het kenteken achterhalen?

Foto-JPLHOODP.jpg

Foto-LGVQLXPU.jpg

Foto-O43C6TEY.jpg

Foto's zijn niet super(gemaakt met een Nokia N73 en geupload met mijnalbum) maar je krijgt een id;)

Hoi FunPlay,

leuk dat je je even meld. Dat de BMW Touring Club een erkende club was, is mij bekend. Maar de BMW Club 2003 en BMW Drivers Club zijn dat niet.

Overigens is een 2002 geen "Baur TC" hè, dat zijn "2002 Targa". Maar alle Baur-producten zijn uiteraard welkom hier!

@MitsubishiEVO: aan de hand van het kenteken kan ik geen direct "bewijs" vinden, maar een origineel Nederlandse 318i in blauw-blauw moet terug te vinden zijn. Anders ff een PM-tje met chassisnummer :D

Gr Jeroen

Vandaag mijn E21 opgewaardeerd met een setje Alpina's. Ondanks dat hij nog op bokken staat een knappe verbetering. Foto volgt nog;)

@Mitsu: ik heb even gekeken, waarschijnlijk is het B44838-14. Chassisnummer van die wagen is 9556802: mogelijk dat je dat even kunt nakijken?

@Mike: chroom deurklinken, Alpina-velgen...en geen gele koplampen ;)

Gr Jeroen

Bij mijn ouders in het dorp heeft er een tijdje zo'n TC4 te koop gestaan, een zwarte. Toen ik hem voor het eerst zag, snapte ik niet waarom iemand een cabrioletdak OVER het dak van een Sedan zou spannen. Toen ik later nog een keer goed keek, zag ik pas hoe het zat. Ik vind het overigens niet mooi.

Een zwarte? Kan bijna niet anders dan deze zijn:
39HNZH.jpg

Één van de 3 325iA. Prijs lag +/- 15000 gulden boven een 325i automaat cabriolet.

Zelf vind ik deze ook niet zo mooi, maar zou er toch wel één willen hebben.

GR Jeroen

Knappe auto!! en een mooie omgeving.

Is dit met de vers gespoten Bair kapjes? Wat voor verf heb je er voor gebruikt?
Ben een beetje bang voor een chemische reactie bij overspuiten.....

Vandaag mijn todo lijstje afgewerkt(y) Mijn auto staat weer met 4 wielen op de grond.
Tijd voor een ritje zou je denken? Nou dat ging niet lukken want in de drie maanden dat ik aan het knutselen was is de rest van de schuur volgebouwd met "rommel".

En de accu had het ook niet overleeft bleek later.

Maar hij is er klaar voor! Laat de eerste meeting maar komen.

Mag jij trouwens blauwe platen Gert?

Ik heb ze er ook op zitten hoor en de mijne is van '80...:D

Wondermike zei:
Maar hij is er klaar voor! Laat de eerste meeting maar komen.

Kom maar eens met een datum + plaats! Dan wil ik ook nog wel alle Baur-eigenaren waarvan ik een mailadres hebt een mailtje sturen + op mijn website een aankondiging maken.

Ik kan iig 2-3-4 mei, 10+11 mei en 12 t/m 20 juli niet. (BMW Baur TC Club Jahrestreffen, Nacht van Weesp, 2000km durch Deutschland-rally). Rest weekenden moet lukken!

Gr Jeroen

Ik heb in het registertopic nog een foto gezet die ik vandaag geschoten heb van een TC2, maar ik zag dat ie al in je register staat.
Het was de SZ-97-ST.:)

Ah, SZ-97-ST. Die ben ik wel heel toevallig tegen gekomen!

Ik had een Opel Rekord folder gekocht. Vroeg ik of hij ook nog Baur-folders had: nee, die had hij niet, wel een foto van zijn Baur:D

Maar merci voor de extra foto! Gaat binnenkort mijn website op.

Gr Jeroen

Zijn alle NL E36 Baur's met zescilinder voorzien van een automatische bak?
325i is natuurlijk het meest gewenst.

https://www.bmwclub2003.nl/viewtopic.php?t=33006

blijkbaar een RIP van de jb-hp-61 omdat deze vor onderdelen uit elkaar wordt getrokken.
deze staat inmiddels in het Baur-register.

@Quick Rik: er zijn slechts 9 325i E36 Baur gebouwd: wereldwijd! Wel zijn er nog 3 328i. En enkele diesels. Maar van de 310 gebouwde exemplaren zijn de meeste toch 316i. De wagen was namelijk, in tegenstelling tot wat wordt gedacht, veel duurder dan een gewone cabrio.

@Poekoek: Je hebt geen Baur, maar een Schneiders Cabriolet gespot. Schneiders is een Nederlands bedrijf wat in Rotterdam zat. Je kunt het makkelijk zien aan de C-stijl. Die is bij een Schneiders dikker en in carrosserie kleur. Dit exemplaar stond nog niet zo lang geleden nog te koop.

Gr Jeroen

Baur Schreef:
> Hoi FunPlay,
>
> leuk dat je je even meld. Dat de BMW Touring Club
> een erkende club was, is mij bekend. Maar de BMW
> Club 2003 en BMW Drivers Club zijn dat niet.
>
> Overigens is een 2002 geen "Baur TC" hè, dat zijn
> "2002 Targa". Maar alle Baur-producten zijn
> uiteraard welkom hier!
> Gr Jeroen

@BAUR
Hallo Jeroen,
Ik heb niets gezegd over de Touringclub, BMWClub2003 en BMWdriversclub !!
(touringclub is volgens mij wel officieel erkend, de andere 2 clubs niet)

Ik sprak alleen over de BMW02Club Nederland.
De BMW Touring Club is een andere club.

De BMW 02 Club Nederland is een belangenorganisatie voor bezitters van de 02 serie van BMW (1502 tot en met 2002) in al haar motor- en carrosserie varianten (ti, tii, turbo, sedan, touring, targa en cabriolet). Naast deze types zijn ook de vierdeurs, 4 cilinder types welkom (de zogenaamde 'Neue Klasse") welke binnen het 'vierdeurs register' zijn ondergebracht. Vanwege het bijzondere karakter zijn ook de 'Turbo' modellen in een register ondergebracht. Sinds enige jaren is ook het E21 register onderdeel van de BMW 02 Club Nederland.

:p

Baur Schreef:
> @Quick Rik: er zijn slechts 9 325i E36 Baur
> gebouwd: wereldwijd! Wel zijn er nog 3 328i. En
> enkele diesels. Maar van de 310 gebouwde
> exemplaren zijn de meeste toch 316i. De wagen was
> namelijk, in tegenstelling tot wat wordt gedacht,
> veel duurder dan een gewone cabrio.
>
Tnx for reply.
Zoeken naar een speld in een hooiberg. Heb nu 328i fabriekscabrio en voor het gezinsgemak zou ik zo'n Baur best willen overwegen.

Baur Schreef:
> Op een Frans forum kwam ik deze foto tegen. Wie
> kan het kenteken lezen? Het is geen GX-96(of
> 98)-XG of GX-96(of 98)-KG
> https://images.forum-auto.com/mesimages/110991/DSC_
> 8071.JPG
>
> Gr Jeroen

Ik had hem in een keer :)

GX-96-RG

Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 323I BAUR CABRIOLET
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

@Rik: Tja, er zijn wel nog af en toe 320i te koop, die zie je al wat vaker. In NL staat iig een 320iA te koop.

@Rick (MDA): er was al iemand je voor;)

Iemand trouwens nog een witte 325iX Baur?
Ebay 325iX Baur

Gr Jeroen

Foto's van die Ebay-Baur, 1,5 jaar geleden:
6-1.jpg

6.jpg

Ziet er toch al een stuk beter uit he?

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan