Het grote BMW Baur TC Topic!

vonochtend wou die ook alweer is niet starteno_O auto komt net van de garage af.
er is elke keer weer wat met die K*tauto

Terug naar de garage zou ik zeggen! Over het algemeen zijn deze auto's toch relatief probleemloos al zal er met een auto van circa 30 jaar oud best eens wat onderhoud gepleegd moeten worden, lijkt me ook niet zo gek.

Wat je eerdere bericht betreft:

-wanneer de motor stationair loopt en je de oliepijlstok eruit trek valt ie uit
Is heel normaal omdat het motorvacuum wegvalt, maar het waarom van het verwijderen van de peilstok met draaiende motor ontgaat me een beetje.

-de cabriokap moet vernieuwd worden
In NL heb ik weleens wat rondgevraagd maar vond ik de prijzen fors. In D en B had ik al goedkopere adressen gevonden, bijvoorbeeld:
https://www.ck-cabrio.de/
https://www.cabriocentrum.be/nl/

Misschien even contacten voor een prijsopgave.

We hebben eindelijk onze Bmw Baur.
Het is een 320iA type 2 : BAURNUMMER : B-48032-13.
Onze wagen heeft de volgende opties :

Beige leder
Automatische versnellingsbak
ABS
Centrale vergrendeling
Stuurbekrachtiging

De wagen heeft slecht 159 500 km.
Heeft er iemand meer informatie over deze wagen ?
Graag horen wij het van U.
Bvb Hoeveel exemplaren van deze Type 2 er geproduceerd zijn en de hoeveelste in rij onze wagen is.

Met vriendelijke groeten
Jato

Nou Peter, ik heb gelukkig de productiegegevens om mij te helpen ;)

De B47894 is de eerste type II Baur. De B48032 is de 133e type II Baur. De laatste Baur is de B50867. 2937 stuks waren type II.

Gaan we kijken hoeveel 320iA als type II zijn geleverd:
32
In de kleur Diamantschwarz metallic:
5
Met Leder natur:
2
Beide zijn geleverd in België, maar de één heeft groen getint glas (de B48032), de ander ongetint glas (B48247).

De B48032 heeft overigens een iets uitgebreidere optielijst dan wat hier boven staat:
S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG
S286A BMW LM RAD/BMW STYLING
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S497A MITTELARMLEHNE IM FOND
S520A NEBELSCHEINWERFER
S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH
S687A RADIOVORBEREITUNG
S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG
S829A CABRIOUMBAU-VORBEREITUNG
S945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT

Gebouwd door BMW op 30 oktober 1987, omgebouwd tot Baur 15 december 1987.

Gr Jeroen

Thx Jeroen,

We zijn blijkbaar in het bezit van een zeldzame wagen.
Bvb de 8 van de 32 ?
De hoeveelste 320iA Type 2 in de rij is onze ?
Kan je toevallig achterhalen wat de prijs was in 1987 ?

Dit alles om zoveel mogelijk van de wagen te verzamelen.

Mvg
Jato

Baur323i zei:
vonochtend wou die ook alweer is niet starteno_O auto komt net van de garage af.
er is elke keer weer wat met die K*tauto

Uittrekken van de peilstok of losdraaien van de oliedop zorgt bij een gezonde motor zonder vacuumprobleem voor het uitvallen.
Is normaal hoor.

Mocht je nog problemen met je auto hebben kan je altijd een berichtje sturen.
Heb zelf ook een 323i E21 Baur.

Hoi Allen,

Via google kwam ik hier dus terecht. Geweldig om al die baur'ers te zien.
Zelf ben ik sinds 1998 in bezit van een zwarte BMW TC Baur 325 I. Alleen heeft die van mij extra spoilers (voor/ zijkant en achter) kweet dus niet welke onder type Baur dit hoort.

de specs:
Bouwjaar : 1987 (kan dus niet meer belastingvrij worden)
Kleur : Diamant zwart
KM iets van 160.000
Startonderbreker. incl sleutel
iets van 170 pk (weet niet zeker)
6 pitter dus
Accu bevind zich in de kofferbak
Kap: is nog helemaal perfecte staat incl de sluiting & hoes.
Status: idem zie (user : BMW 325e Baur ) daarbij heb ik af en toe een storing op de boordcomputer tijdens het starten.

Daarnaast ben ik nog in bezit van een BMW 525E uit 1985 (2.7 liter motor).
Deze is inmiddels belastingvrij.

Als er belangstellenden zijn die foto's willen zien?
mail dan naar steve71@gmail.com

Groet
Steve

Wat ik vandaag nou weer tegenkwam in Amsterdam. Ik weet dat het geen Baur is, maar wellicht dat trouwe topiclezers er raad mee weten.

imag0301f.jpg

De kap is zo te zien van een oude Mercedes SL en het geheel doet wel wat amateuristisch aan, zou het een Crawford kunnen zijn?

imag0302a.jpg

imag0303.jpg

Wat een ontaard lange derriere is het niet?

Daar heb ik geen kenteken voor nodig. Je bent namelijk iets heel bijzonders tegen gekomen. Een zogeheten "Rappold" cabrio. Zijn er +/- 40 van gemaakt, en dit is het enige exemplaar in NL.

Zeer roestgevoelige auto's trouwens, door alle verstevigingen die ze hebben moeten maken. Hier wat foto's van iemand die een Rappold aan het restaureren is:
20090112-210839-658.jpg

20090119-170857-104.jpg

20090119-170945-805.jpg

20090124-161821-608.jpg

20090124-161720-995.jpg

20090124-161715-692.jpg

Zoals je ziet, veel plaatjes en buizen erin gemaakt.

Gr Jeroen

Is Rappold "made in England"? Tjonge wat een roestige freubel bende.
Ik schat Baur qua kwaliteit en zeker ook uitstraling een flink stuk hoger in.

Nee hoor, Duitse fabrikant. Maarja. Bieber, Peters e.d. waren ook cabrio-bouwers van niks. Baur moet je toch meer tussen Karmann, Chapron e.d. zetten. Niet voor niks dat Baur ook wagens als de Bitter CD, Porsche 959, Audi SportQuatto en BMW M1/Z1 mocht maken.

Gr Jeroen

Heb je de NN-80-PY al :)

De NN-79-PY tref ik wel aan op jouw site, maar die blijkt volgens de RDW site niet meer te bestaan?

Beste Baur rijders,

Ik heb nog een baur ... maar die mag ik hier niet verkopen. Staat in de forumregels.

De Baur is 3 jaar in mijn bezit geweest.
(zelfs een keer op de nederlandse Baur dag geweest in
Veenendaal)
Nu te veel kosten voor APK en wat schade aan rechter zijde.

(...)

m.v.g. Arjan

baur 01.jpg

baur 02.jpg

baur 03.jpg

en op de baur dag
IMG_3798.jpg

Volgens mij is dit geen marktplaats...

Vannacht op de BBC de documentaire 'The days of our lives' over de geschiedenis van Queen gezien. Daar kwam zowaar een E30 Baur in voor, de heren gebruikten er een om op en neer naar de studio te rijden toen ze bezig waren met opnamen in Duitsland.

Hoi Allen,

Sinds een week ben ik ook in het trotse bezit van een Baur, ze is al wel bekend.
Ik ben een hele poos op zoek geweest naar een, en voor zover ik kan beoordelen is ze redelijk goed.

323i baur tc kt-07-yk uit 1984, alle bonnen vanaf 1990 zijn aanwezig, alle boekjes en dergelijke ook.
Heb jij meer info over deze auto Jeroen? ik hoorde dat jij toch wel een beetje de Goeroe bent van de Baur..

Zijn er nog plekken waar je onderdelen kunt krijgen? nieuwe/ tweede derde hands... mn. Baur...
grappig is dat ik alle productie nummers heb.. maar wat heb je er aan als je geen nieuwe producten meer kan vinden :confused:

de auto;
Op zich is ze best goed en mankeert haar op het eerste gezicht weinig, toch zijn er dingetjes die ik graag wil vernieuwen.
En over het vermogen enzo hoef ik hier natuurlijk niet veel te vertellen, een ieder kent het lijkt mij! zelfs mijn moeder krijgt er een vette grijns van als ze weer iemand het nummerbord aan de achterkant laat zien! :D
Volgende week laat ik het blok nakijken bij DBM engineering, hier is ze ooit al geweest om getuned te worden. Niet dat ik denk dat er iets heftigs aan de hand is, maar een check up lijkt mij niet verkeerd na 12 jaar.

Weten jullie een goede garage waar ze liefde en verstand hebben van dit type, en natuurlijk niet te duur zijn?

ik hoor het wel!

@ Jeroen
Ik zag vandaag de 11-lnb-5 en ben erg benieuwd of je deze auto al kent.

De RDW zegt dat ie geel zou moeten zijn, maar dat was ie toch echt niet! Wanneer ik het me goed herinner dan was ie grijs. En ik zag duidelijk 'Baur' op de B-stijl staan.

Marc

Hallo

Ik ben van plan om een BMW 323 Baur aan te schaffen..
Ik ben er met eentje bezig waar ik even bij ga kijken..

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Het is een zwarte 85iger, met behoorlijk veel kilometers..

Alvast bedankt!

Is het een opknappertje of een rijdende APK gekeurde baur?

Maar hieronder tog een aantal tips voor je:

1 Onderhoud status via boekjes.
2 Roest vooral bij de dorpels. Kijk evt effe onder de mat van de bestuurderskant . Als ie nat is dan kan je dus er vanuit gaan dat de bodemplaat verrot is.
3 Status van het dak.
let vooral op lekkages aan de binnenkant.
Is het scherm achter nog wel zichtbaar....
of het mechanische deel van het openklappen van het dak.
Is er nog een hoes aanwezig... etc
4 of ie Motorisch wel lekker constant loopt? Let effe op het getik van de kleppen!!
5 Wanneer de volgende APK is
6 Kijk effe na een ritje of de olievuldop niet met drap besmeurt is. Dit zijn tekeken van een lekke koppakking.
7 Wanneer was de distributie is vervangen.
8 Check wel het instrumenten paneel. bv. Kijk of er geen lichtjes blijven branden die niet moeten blijven branden na het starten. Kijk evt of de luchtmeter niet defect is.
9 Check of de koppelingsplaat niet versleten. en check ook of ie niet te zwaar is bij het indrukken bij het schakelen.

Kan zo wel doorgaan maar dit zijn wat belangrijke voor je

Suc6 bij het aanschaffen van de BAur

Afgelopen weekend was het treffen van het Baur TC IG. Hier wat plaatjes, geschoten door de organisator.
phoca_thumb_l_P9177696_5.JPG

phoca_thumb_l_P9177744_6.JPG

phoca_thumb_l_P9177767_7.JPG

phoca_thumb_l_P9177836_9.JPG

phoca_thumb_l_P9177861_10.JPG

Op pad naar checkpoint Alpha.
phoca_thumb_l_P9177890_11.JPG

phoca_thumb_l_P9177900_12.JPG

phoca_thumb_l_P9177920_14.JPG

Vanaf checkpoint Alpha
phoca_thumb_l_P9177965_17.JPG

phoca_thumb_l_P9178012_18.JPG

phoca_thumb_l_P9178048_19.JPG

phoca_thumb_l_P9178099_20.JPG

phoca_thumb_l_P9178110_21.JPG

phoca_thumb_l_P9178160_22.JPG

phoca_thumb_l_P9178183_23.JPG

phoca_thumb_l_P9178209_24.JPG

phoca_thumb_l_P9178239_26.JPG

phoca_thumb_l_P9178307_28.JPG

phoca_thumb_l_P9178323_30.JPG

phoca_thumb_l_P9178338_31.JPG

phoca_thumb_l_P9178358_32.JPG

phoca_thumb_l_P9188428_3.JPG

Radom_1.JPG

Van links naar rechts:
318i A73883
323i A72591
318iS B50609
320i C20018
318iS B50485
323i B44862
318i A73094
316i B50663
320/6 A72297
320/6 A71365
323iA A72835
325tdsA C20298
318iA B48112
316i B47975
320/6 A70038

En op de regenfoto voor 't stoplicht is 318i C20275 nog te zien.

Gr Jeroen

Hallo Allemaal,

Even voorstellen.
Ik ben erik en kom uit friesland en heb mij in 2009 al eens aangemeld.
Ik heb toen de keuze gemaakt om wel mee te lezen maar niks te posten.
Waarom omdat ik toen mijn baur helemaal uit elkaar had en nu is hij klaar!
Eindelijk.
De baur is helemaal uit elkaar geweest en helemaal gerestaureerd.
Nu moet ik hier nog even wegwijs worden en even kijken hoe ik foto,s plaats.
Hopelijk hebben jullie een mooie en leuke baur dag gehad.
Volgend jaar probeer ik er ook bij te zijn.

Vr Gr Erik

Hier een foto van de baur toen we hem hebben gehaald.

Uploaded with ImageShack.us

Hier een foto van het demonteren van de auto

Hier een foto van de auto kaal , zonder subframe.

Hier is de tektiel er af .

Toen was alle tektiel er af en had ook beste koppijn die avond.

En toen mocht de auto vervoerd worden naar het straal bedrijf.
Hij is na het stralen in de epoxy gekomen.
Willen jullie ook een paar slechte plekken zien ?
Als jullie het leuk vinden dan plaats ik meer foto,s.

Vr gr Erik

Gisteren zag ik bij Laren GLD een Rode Baur E30, dus gelijk kenteken in een vlucht opgeschreven maar fout. Ik dacht 69-PXS-6. Toevallig een bekende die bij dit kenteken in de buurt komt?

Vanmiddag, A2 ter hoogte van Utrecht, de PR-66-XL. In het gauwe voorbijgaan zag-ie er nog prima uit. Leuke meid erin ook!

Zo zie je ze nooit, zo kom je ze overal tegen. Gister één op de A2, vandaag één in de krant. Er was een leiding gesprongen ofzo en de plaatselijke plaatjesschieter kwam terug naar de krant met onderstaande foto.

lekkage_2166120a.jpg

@ Baur.
Ik ben eind 2009 of begin 2010 naar Limburg gereden om een zwarte TC4 325iA te bekijken ivm koopinteresse. Dat heb ik toen niet gedaan gezien de trieste conditie van de auto. Jij bent achter mij aan gereden om samen de auto te bewonderen. Ik kwam wat foto's tegen op pagina 11.
Je hebt me nog eens gemeld dat de auto naar een Baur-bekende van je ging en daarmee terug is naar Dld. Heb je enig idee of die al is gerestaureerd?
Overigens rijd ik nog altijd met 328i fabriekscabrio (ruim 11 jaar). Alhoewel die niet veel kms rijdt omdat het met m'n gezin gemakkelijker is in de E34T.

Te koop bij een vriendin van me.

e0ed7ea3.jpg

Ti's wel maar een 316 maar met een vol jaar APK.... Vraagprijs 850.-

Ik denk ik deel hem ff hier...:)

"Denise" weet ook niet wat ze wilt he ;)

Wagentje is nu in een maand tijd al 3x van eigenaar gewisseld, als ik het goed heb gevolgd. Overigens is hij in 2008 nog verkocht voor 2000 euro, waarna die eigenaresse er dus tot april dit jaar mee heeft gereden.

Gr Jeroen

Hij is van haar vriend...;)

Zonder roest, naar het schijnt, ik heb de wagen echter niet IRL gezien.....maar moest meteen aan jou denken toen ik hem op FB zag langskomen...

Iig leuk dat je aan mij denkt.

Wat mij toendertijd vooral opviel was dat hij flinke schade achter had opgelopen. En dit was een beetje lala gemaakt. En de nokkenas was versleten. Interieur was een grote zooi, maar dat is niet zo moeilijk netjes te krijgen. Maar goed, voor iets minder als 850 euro geen gek autootje.

Gr jeroen

Hallo Allemaal,

Is er in NL iets als een Baur clubje??
Ik heb een E30 van 1986 Baur 325E en het lijkt me wel leuk om me ergens bij aan te sluiten.

Gr. Baur4ever

Hoi Baur4ever,

Er is geen Nederlandse Baur TC club. Wel is er een Duitse club, waar een aantal Nederlanders lid van zijn. Komende herfst (eind september) organiseer ik persoonlijk het "Herbsttreffen" van deze club in Midden-Limburg. Misschien leuk om dan eens voorbij te komen? Als je mij een mailtje stuurt op jeroen@BMWBaurTC.nl zorg ik ervoor dat je tzt bericht krijgt.

Gr Jeroen

hallo,

hier heb ik nog een bmw 316 baur 1,8 cabrio uit 1986 in de regio den bosch pd-sv-70
sins een week ik mijn bezit fantastische auto..

gr. jasper pardoel

E21E30 zei:
Leuk ding, origineel ook nog ... ga je 'm redden of gaat 'ie gesloopt worden?

hallo jongens,

wou even melden dat er in de regio den bosch een rode baur 316 uit 1986 rijdt

heb ik 3 maanden geleden gekocht en vorgeweek is hij van de lasser terug gekomen

*nieuwe dorpels
*nieuwe wielkas
*bodem gelast
en nog veel meer

het kenteken is pd-sv-70
e30 kunnen jullie mij vertellen waar ik eventueel een nieuwe vloermat kan halen in het zwart

volgendeweek komen er foto's op van mun bmwtje

hoor het wel
m.v.g. j.pardoel

Veel werk aan verzet dus! Aantal jaar geleden nog de intentie gehad de auto te gaan kopen, verkoper had 'm echter voordat ik langs kon komen al verkocht.

phoca_thumb_l_46355-3.jpg

phoca_thumb_l_46355-2.jpg

Gr Jeroen

Ik ben benieuwd of je deze Baur al kent: 81-LKX-8 (323i juli 1985).
Ik heb 'm onlangs gespot in de regio Sittard.

photo2ijl.jpg

Omdat er zo enthousiast gereageerd wordt :cool: nog maar eentje: SH-50-RF. 318i van juli 1987.
Paar maanden geleden gespot in de regio Heerlen.

Tja, zit doordeweeks zonder internet, dus zodoende krijg ik niet alles mee. Die witte heb ik zelf ook al eens gekiekt in Sittard. Die SH50RF heb ik ook foto's van, maar niet zelf gemaakt. Wist ook niet dat hij in Zuid-Limburg rondhobbelde.

Gr Jeroen

Goedemorgen,

Grappig om dit allemaal eens even te lezen.

Zelf ben ik in het bezit van de e36 baur cabrio en ondanks dat het niet een plaatje is ben ik er wel heel blij mee en als ik er straks wel helemaal klaar mee ben is het helemaal een leuke auto.

Terug
Bovenaan