Het grote BMW Baur TC Topic!

Tja, enige tip die ik je kan geven: als je een dakje zoekt, koop dit in Duitsland, bijv. bij cabrio.de of CK-cabrio.de. Stukken goedkoper als in Nederland. En voor de rest: in orde maken en genieten :D

Groet, Jeroen

Ik zag vanmiddag nog een groene Baur rijden in de verte.
En op MP staat de 18DFXR (of zoiets). Iig een bekende. Die was van iemand uit Soest volgens mij (een vriend van me heeft van hem een 205 gekocht die toen tegelijk met de Baur te koop stond).
De E30 vind ik een leuk model en ik wil nog eens een cabrio hebben. Zo'n Baur begin ik wel interessant te vinden!! :cool:

18-DF-SR is een mij ook zeer bekende wagen, met de eigenaar daarvan heb ik intensief contact gehad. Hij heeft meerdere E30 gehad (stuk of 7), waarvan 3 Baur, een 316, deze 318i (B48444) welke hij later om heeft gebouwd tot 320i en een origineel Nederlandse 325i (B49625). Niet Baur, maar wel leuk: ook een Alpina C1 2.5 heeft hij gehad. Helaas door omstandigheden (werkafstand, verder van familie af wonen) een E46 gekocht.

Die '86-er is ook een bekende, Marc Smulders heeft mij ook al enige mailtjes gestuurd. Erg mooie wagen, de B46332.

Groet, Jeroen

Maar deze is nog niet bekend:
XL-63-ZD 1989 BMW 316i Baur Cabriolet U9
rezcimg5376.jpg

Die was stiekem wel al bekend. Maar nog geen foto's, dank daarvoor! Dit is de B49227, oorspronkelijk uitgevoerd met een wijnrood dak!

Groet, Jeroen

Hallo,

Is de volgende (orig.nederlandse)E30 323i hier bekend? De LJ-66-GB staat al een tijdje op MP...

Hallo!

Ben nieuw hier, en heb vandaag een Baur gekocht uit 1987. Ik heb alleen een vraag hierover

Is dit een type 1 of type 2. Wil er graag een trekhaak opzetten namelijk.

Ook loopt de auto erg snel warm is dat normaal waar zou ik naar kunnen kijken?

Bedankt alvast (y)

Foto!

DSC00540.jpg

BMWE30Baur3.jpg

Ik denk een type2, maar daar moet ik de achterkant even voor zien.
Andere forummers kunnen het echter zo aan de voorkant al zien denk ik!

Gefeliciteerd met je aankoop overigens!

Hoi Dani,

Dat is een type I, herkenbaar aan de smalle metaalbumpers en de rechthoekige mistlampen.

Volgens mij is het de B47214-13, chassisnummer 9735778. Oorspronkelijk zinnoberrood.

Qua warmlopen zijn erwat dingetjes die je na zou kunnen kijken:
-Voldoende koelvloeistof?
-Werkt de fan?
-Is de thermostaat goed?
Als dat allemaal goed is, is waarschijnlijk de waterpomp kapot.

Proficiat met je aankoop, ben wel benieuwd waarvoor je hem hebt gekocht, de vraagprijs schommelde de laatste weken tussen 750 en 1250 euro.

Gr Jeroen

Bedankt voor de reacties.

klopt het was ooit rood volgens het kentekenbewijs. Het is denk ik ook een type 1 en dan moet ik dus opzoek naar een trekhaakbalk voor een type 1.

De fan doet het prima.
koelvloeistof is laag, zo laag dat ik de kleur niet kan zien en nu weet ik niet of er roze of blauw in moet :( Dus daar ga ik zo even iemand naar laten kijken.

De auto heb ik voor 1050e gekocht met 138000 op de teller. Het dak heeft wat scheuren onder de achterruit. Flink wat roest op een achter paneel maar verder eigenlijk nog prima. Hij trilt wel met 120, dus hij zal wel uitgelijnd moeten worden denk ik.

Hallo
Sins een jaar ben ik in bezit van een E30 baur 316I uit 1991
Wat mij opvalt is dat bij de dak aansluiting en afwerking anders is als wat ik bij andere baur's zie
Wie weet hier meer van .
kan bij mij ook geen type plaatje vinden

mvg Rogier

Jammer dat je er al 1 heb gekocht de mijne met trekhaak en stuurbekrachtiging heb ik te koop staan

mvg Rogier

@Rogier: is de C-stijl ook een stukje in carrosseriekleur? Dan is het geen Baur, maar de Nederlandse variant ervan, de Schneider. Zie ook: <https://www.bmwbaurtc.nl/>

En hij staat dus te koop? Heb je meer info? Dat is toch een stuk leuker om mee op vakantie te gaan, dan met m'n C1 of Kever :p

Barri heeft gelijk, jouw auto is een Schneider. Zelfde idee, iets anders uitgevoerd.

Die 55-DH-ZZ is mij ook bekend, redelijk roestige wagen ook ;) Zou niet mijn keuze zijn.

Die E36 Baur's blijven toch aparte wagens. Ooit komt er één...(y) Die laatste heeft ook een leuk interieur :)

Gr Jeroen

Hoi Barri
In jou tekst zag ik iets staan over een C1 welke kadett heb je dan Coupe sedan ????? en is die ook te koop
Je kan mij bmw terug vinden op MP woonplaats Zoetermeer

https://auto.marktplaats.nl/bmw/350627032-bmw-baur-bauer-316i-u9-1991-zwart.html?return=eJwtilEKgzAQBe8i6KcmEVuIBLE3iZpiMDFLdsXS0rt3S%2Fs3M%2B9ZLfXLa9Gjlt1FF%2Bhsntd%2BJQLdNFsCt9fR5o0gWEtY76H5XWpYYXgEI6sFDaWyHWXZ3gIxPD0w4n3Bf4VvFQyRh3E%2Fost%2BZt1O1imepeqUmOyRuSX0HFUFcBhRQUKa0%2BKMuqq26N8fg6M3gw%3D%3D&df=1&fta=eNotkVuO2zAMRfdioPmmqIclGdlCtxBQr6lRZ2zEzsToYPZe0s7fEXV1KfJS7OP3Gn3sno%2Fp9kXT2g18xNjt01Vdynrd5qiGaYv%2FxmVYW1n5tGwRhvsSP5%2F3%2Bhjz8PcV0%2F31CyHR8zHM6xjxsizPK1yWed3yXOoVe9TibGK30EfthpF91qhjN5ajpUHuqaxr2hWzMxSinA4AzIXBmqpClQr53vtdmWy914ErgE55LZpGVdsTiMTH5lacF%2BiDdnxlqkNT5DlBgeAYChdTzxrjPHo2NJYytCwVbTEfgCUDCYBORcTs1oJ8TAOr5BtYgZxoEMHpdoLW8lxh9oFO6OsbXIMT2PQE49%2BgSQBUnwMvwTRn8OhuQ7LYTtBWxsm%2B5SDdVbH1eA7OUWKxST4rkHF0y63KyBjIenMCFN6Y8Yp8kiVAVs5kAe9aEHAtcRy70lUnKlzRqXpri8SlOLltXqist6l%2Bfmx%2FJFHgixC7O%2B03CZlzLUfKnCy9uuH3G7%2B6gSLE75%2Bf%2F%2BSsuEI%3D&fta_ind=12&fs=1&thumb_click=1#photoGallery
Deze link ef kopieren haha
Gr Rogier

NHHV25, de cijfers ben ik alleen niet helemaal zeker van. Da's een witte Baur die regelmatig in Loenen staat.

Ja dat kan! Die is van mij!

Kwam bij Loenen aan de vecht laatst ook een baur tegen, geen idee of die wit was o_O

Tot spots!

Die NH-HV zal wel de -78 zijn, die heb ik mijn register staan.

Hier maar ook een plaatje van mijn 2e Baur :D
IMG_7577.jpg

Gr Jeroen

@DaniBaur: ah, dan woon je redelijk in de buurt! :)

@Jeroen: het zou inderdaad best de 78 kunnen zijn. Beetje verwaarloosd, wit ding.
Jouw Baur rijdt weer?

Baur zei:
18-DF-SR is een mij ook zeer bekende wagen, met de eigenaar daarvan heb ik intensief contact gehad. Hij heeft meerdere E30 gehad (stuk of 7), waarvan 3 Baur, een 316, deze 318i (B48444) welke hij later om heeft gebouwd tot 320i en een origineel Nederlandse 325i (B49625). Niet Baur, maar wel leuk: ook een Alpina C1 2.5 heeft hij gehad. Helaas door omstandigheden (werkafstand, verder van familie af wonen) een E46 gekocht.

Die '86-er is ook een bekende, Marc Smulders heeft mij ook al enige mailtjes gestuurd. Erg mooie wagen, de B46332.

Groet, Jeroen

ja mooie tijd was dat :D maar idd rij ik inmiddels dik 30.000km per jaar en dat vond ik te gortig worden om dat in een E30 baur te doen....

voor de hobby komt er zeker weer eens een E30 Baur bij!

blijf het leuk vinden, net zoals zo nu en dan dit topic volgen!

Jeroen, nog een baur er bij gekocht???

BMWE30 zei:
Baur zei:

Groet, Jeroen

ja mooie tijd was dat :D maar idd rij ik inmiddels dik 30.000km per jaar en dat vond ik te gortig worden om dat in een E30 baur te doen....

Die 18DFSR was van jou? Dan had jij ook een rode 205 toch? Die rijdt ook nog. Is van een vriend van me :)

Barri zei:
BMWE30 zei:
Baur zei:

Groet, Jeroen

Die 18DFSR was van jou? Dan had jij ook een rode 205 toch? Die rijdt ook nog. Is van een vriend van me :)

Klopt die was van mij :D leuk om te horen dat hij hem nog heeft! was idd een fijn karretje. alleen mijn vriendin wilde graag een panda cabrio hebben daarom ging hij toen weg... en ik "moest" ivm de 30000 km per jaar iets nieuwers en comfortabelers hebben, dus voor de baur kwam een BMW E46 in de plaats ;)

He Martijn,

Als de blauwe klaar is mag je hem wel eens een weekendje lenen, om dat Baur-gevoel te behouden:D

Groet, Jeroen

Baur zei:
He Martijn,

Als de blauwe klaar is mag je hem wel eens een weekendje lenen, om dat Baur-gevoel te behouden:D

Groet, Jeroen

He Jeroen,

zo'n aanbod sla ik natuurlijk niet af :D

moet je veel doen aan de blauwe??

Gr, Martijn

Wij zijn sinds gisteravond de trotse bezitter van een BMW Baur TC van 1984 met kenteken NZPP95
Ik heb hem gekocht als een 320i (staat ook op het kenteken) Tot mijn grote verbazing staat in het orginele (Duitse) onderhoudsboekje 323i.
Hoe kan ik herkennen wat waar is?
Volgens de temperatuurmeter wordt hij niet goed warm (verwarming geeft wel goed warmte zodra je hem aanzet). Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

Google even en kijk bij BMW VIN DECODER daar kun je dan zien hoe en wanneer hij is geproduceerd.

Groetjes Jan

Hallo,

Ik en mijn vrouwtje zijn binnenkort (16 september) de trotse eigenaars van een 320 IA cabrio bauer voor de eerstemaal ingeschreven in Belgie op 13/01/1989. (9504702)
Wat we ondertussen al hebben kunnen vinden dat de wagen geproduceerd in de maand Oktober van het jaar 1987.

158 000 Km heeft de wagen afgelegd ( heeft 6 jaar stilgestaan)
Zwart metaalkleur
Beige leder interieur
Servo besturing
Automatische versnellingsbak wat zeer zeldzaam is naar het schijnt ( weet er iemand hoeveel ervan geproduceerd zijn met Automaat ?).

Binnenkort zal ik proberen een paar fototjes te posten.

Groetjes aan alle Bmw Bauer fans ;)

Hoi jato,

Proficiat met die mooie wagen. Dit is hem toch?
48032-1.jpg

48032-2.jpg

48032-3.jpg

48032.jpg

Dit zijn overigens foto's van 2004.

Als 320iA zijn er 208 stuks gebouwd als Baur. 39 hiervan zijn het model met kunststof bumpers.

Gr Jeroen

Hoi,

Ja idd dat is onze nieuwe aanwinst, staat nu wel op originele 14 " wielen.

We gaan er iets moois van maken.
Enkel de toerenteller werkt niet op dit moment, zal ik eens moeten uitzoeken wat er mee aan de hands kan zijn.

Enig ideetje misschien ?

Gr Tony & Jacqueline

BULSTERSTOF PINIENGRUEN 0190/0215/0266 ? 09/1985 09/1987 51921933105 dit is de stof die ik nergens meer kan krijgen.
Heb stad en land afgezocht, ook de BMW dealers.
De recaro stoelen die ik nu heb zit deze stof niet op maar zou graag deze stof erop willen zetten dan is de auto weer origneel.
Heeft iemand een suggestie om dit probleem op te lossen.
Dan heb ik nog een vraagje, als het wegdek een beetje nat is en ik een bocht neem breekt de achterkant wel heel snel uit en om nu op een rotonde te gaan driften is een beetje over dreven.
Is hier iets aan tedoen (ja niet te hard rijden). er zitten 14inch wielen onder.

Gr. Gert-Jan

Gert-Jan,

Vaak is die stof nog wel verkrijgbaar 'van de rol', is het niet via de dealer dan met een beetje geluk wel via de betere autobekleder.

Wat het uitbreken betreft, misschien een beetje achterwielaandrijver eigen, maar kan ook met andere zaken te maken hebben. Wat minder wordende schokdempers achter, of oud rubber (banden).

Het is in mijn ogen nog immer verbazend dat we voor de APK wel kijken naar profiel en droogtescheurtjes, maar niet naar de ouderdom van het rubber. En dat terwijl rubber na een jaar of 7 al aardig aan z'n eind is en met name op een nat wegdek de grip met sprongen achteruit gaat. Je zou eens kunnen kijken wat de dot code op je banden is. Vaak staat deze in een ovaal vlakje en bestaat deze uit 4 cijfers, het weeknr en de laatste twee cijfers van het jaar van produktie. Bijv: 4301 betekent week 43 van 2001 en dat is voor een autoband gewoon antiek rubber...

Elke dag naar school (Eindhoven) kom ik een Rode Baur tegen, zal het kenteken eens onthouden voor de liefhebbers.

Ik ben in het bezit van een Baur 323i automaat op papier uit '81
De auto heeft 2 grote problemen :

-wanneer de motor staitonair loopt en je de oliepijlstok eruit trek valt ie uit.
-de cabriokap moet vernieuwd worden

Wie o wie kan mij een antwoord geven

-wanneer de motor staitonair loopt en je de oliepijlstok eruit trek valt ie uit.

@DaniBaur: je was vandaag weer lekker aan het touren! Ik kwam je tegen op de Loosdrechtsedijk, ik reed in m'n Kever :)

een vriend van me deed het toevallig, ik denk dat het niet goed is
ook loopt ie 1:6 ook dat vind ik best veel, of is dat heel normaal??

Terug
Bovenaan