Het grote BMW Baur TC Topic!

Hoi Frank,

Nog wat gehoord van de verkoper?

Je kunt overigens niet zeggen dat er te weinig foto's worden gepost hier, wat duurt het openen lang zeg ;)

Gisteren heeft die vriend van mij waarmee ik bij B40207 ben gaan kijken, samen met mij weer een 323i Baur bekeken...en gekocht. Komende zondag of maandag haalt hij hem op. Hier wat plaatjes:
IMG_4357.jpg

IMG_4360.jpg

IMG_4362.jpg

44862-6.jpg

Oorspronkelijk was de wagen wit met een wit dak! Dat dak zal er nooit meer terug op komen (ding staat bij hem ook buiten/onder carport), dat wordt veels te snel vies. De kleur zal echter na een tijdje weer een originele BMW-kleur worden.

En de opties:
215 POWER STEERING,DEPENDING ON ENGINE SPEED
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
704 M SPORT SUSPENSION
708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
829 CONVERTIBLE CONVERSION PREPARATION

Gr Jeroen

Ik heb een behoorlijke internet verbinding maar ik kijk hier de laatste tijd ook niet zo veel meer omdat het laden zo lang duurt.
Het wordt tijd dat we een pagina 14 krijgen. Misschien een advies om de geposte plaatjes voortaan wat kleiner te maken.

Jeroen, dat geel lijkt mij ook origineel BMW. Een oud-collega van me heeft een oude 5-serie in die kleur :)

Hallo,

Ik heb nooit zo goed begrepen waarom ze van een BMW een Baur gemaakt hebben.
Waarom niet gewoon een cabrio. Wellicht ben ik daar teveel leek voor. Maar ik vind het er niet echt fraai uitzien. Enkele uitzonderingen zoals de 1602 daar gelaten.
Maar goed er was markt voor blijkbaar.

groeten

Dat is heel simpel: van de E21 heeft BMW nooit een cabrio aangeboden. Van de E30 kwam deze pas in 1986. Neem daarbij dat je in Duitsland een Baur kon verzekeren als een gesloten wagen en je bent er.

Gr Jeroen

je kunt natuurlijk ook op de middenstip van de kuip gaan staan en zeggen dat feyenoord niet kan voetballen

toch?

E34 525I zei:
Maar het blijft er niet uit zien vind ik persoonlijk.

Dat kun je vinden ja.
En zo vindt een ander het persoonlijk wel mooi. Functioneel is het in ieder geval ook. 't Is anders dan een volle cabriolet.
Het is dezelfde keuze tussen welk type auto. Ikzelf rijd ook nog steeds met een E34, daarvan zegt ook menigeen dat het oude rotbak is. Dan zijn er ook weer die liever een E28 sturen. Zo blijft ieder z'n smaak hebben.

Overigens wordt deze manier van cabriolet bouwen nog steeds gebruikt. Zie Maybach die zijn topmodel ook van zo'n dak voorziet (Landaulet).

Ikzelf rijd tevens een fabriekcabrio (E36) maar zie wel grote voordelen van de Baur TC ongeacht de serie. Kijk zelfs wel eens om de praktische voordelen van de E36 Baur TC, maar wat het model betreft ziet de fabriekscabrio er veel strakker en gelijnder uit, vooral met open dak. Maar dat is in ieder geval persoonlijk (ook al!).

Uiteraard is het een persoonlijke smaak.
Wat voor een e34 rijd je nu quik Rick?
Ik vind de e30 cabrio een schitterende wagen. Zo'n auto heeft een mooiere stroomlijn.

Hallo,
Ik ben al wat langer (2001)in het bezit van een e30 320i baur bj 1986 maar voor het eerst op dit forum. Mijn kenteken PR-45-BB is al wel bekend in het register omdat Jeroen mijn auto gespot heeft in Helmond. Zal komende weken wat foto"s maken en ze plaatsen op dit forum.
Betreft een org. Ned. auto met complete onderhoudshistorie (boekjes keurig bijgehouden) Km stand nu 150.000. Het is onze tweede auto die echter ook in de winter gebruikt wordt(dan wel met hardtop).
Wat mij opvalt is dat mijn auto wat lager bij de grond lijkt te liggen als andere e30s, hoe kom ik er achter of dit orgineel is en is te achterhalen hoe deze auto orgineel door bmw is geleverd in 1986.
Verder wil ik in het voorjaar een nieuwe softop monteren, zijn er mensen die dit eerder al zelf hebben gedaan? ips zijn welkom. De kap heb ik al via cabrio verdeck in Duitsland gekocht.
Verder ben ik benieuwd of er Baur rijders zijn die hun (orginele) Baur hebben laten taxeren voor de verzekering en wat hiervan de uitkomst is geweest.
Mijn auto is gisteren weer getaxeerd voor de verzekering (weet nog geen waarde), en op zich stelde de taxatie nog minder voor als 3 jaar geleden.
Werd niet specifiek gevraagd naar onderhoudshistorie, niet gekeken naar de velgmaat en banden, wielkastranden niet gecheckt, ook geen kriksteuntjes en andere pijnpunten.
Ik heb nog enige technische vragen en ik hoor graag of ik die hier op dit forum kan stellen.
Groetjes
Erik

Hoi Erik,

Ik ben benieuwd naar je foto's! Is toch alweer twee jaar geleden dat ik jouw wagen heb gezien in Helmond.

Als je vragen hebt, kom maar op. Mijn eigen wagen is niet getaxeerd, maar weet wel 2 E30 Baur's die dat wel zijn. Als je wilt stuur ik je hierover wel een mailtje.

Gr Jeroen

Hoi Jeroen,

Bij redelijk weer ga ik morgen wat foto's maken deze zal ik hier dan plaatsen.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn Baur op de brug gehad en de hele bodemplaat gecheckt op roest. Slechts op enkele plaatsen beginnende roest.
vooral een lelijk plekje tussen onderzijde rechter voorscherm en koker, geen gaatje maar wel een roestplekje. Verder echt alles keihard, ook de kriksteunen.

Verder gezien dat mijn stuurhuis weer lekt,(is twee jaar geleden (3000km) gereviseerd). Lekt in de hoezen, weet jij of keerringen te vervangen zijn,
of welke stuurhuizen van een e36 er op een e30 type1 6 cylinder passen?

Verder nog 1 probleempje wat ontstaan is na het plaatsen van een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten.
Als het wat kouder is wil de auto in niet in 1 of in achteruit versnelling als je doordrukt schiet hij er met een klap in. Het is net of als de choke erop staat hij niet goed ontkoppelt.

wellicht zijn er baur of e30 fanaten die hetzelfde hebben gehad en olossingen weten.

groetjes Erik

@ Jeroen,
Ik had nog beloofd even het kenteken van mijn Baur E30 door te geven (weet niet of hij al op de lijst staat want die kan ik op de een of andere manier niet openen...). Het kenteken is KR-80-KX. Kleur zilverblauw met blauw dak. Zal later wel wat fotoos posten want die moet ik nog maken. Is in zeer goede staat op wat kleine roestplekjes na maar die worden in de lente bijgewerkt. Ben benieuwd of je iets meer over de auto kunt vertellen? Gebruik 'm dagelijks nu want mijn andere youngtimertje staat lekker warm te overwinteren (die kan niet zo goed tegen pekel als een BMW en wordt alleen s' zomers uitgelaten)
En die nickname die snap ik niet, had echt wat anders ingevuld en kan hem nu ook niet aanpassen? maar zeg maar Eric!
Greetz en alvast bedankt,
Eric

@Baur, in Heerlen kwam ik pas geleden nog een bouwer tegen, met een Antilliaan erin. Kon het kenteken niet noteren, maar het was een witte. Misschien zegt het je wel wat, aangezien het ook een Limboling was.

@Erik: Technisch ben ik helaas niet. Met de echt technische vragen kun je je misschien beter aanmelden op E30fansite.nl/forum

@Eric: Jouw wagen heb ik nog een fotootje van, opgeslagen in 2003:
KR80KX.jpg

Welk Baur-nummer heeft jouw wagen? Ik Dacht dat het B41887 was.

@Grensrijder: hmm, heb wel al eerder gehoord dat er een witte Baur in Heerlen moet rondrijden, maar zelf nog nooit gezien.

Gisteren zelf overigens nog in Kerkrade/Herzogenrath (Nieuwestraat/Neustrasse) een blauwe na facelift Baur gezien. Helaas zat ik zelf niet achter stuur en wilde mijn schoonvader eerst naar de mediamarkt, op terugweg was hij natuurlijk alweer weg. 100 meter verder stond een rode Baur, maar die kende ik al:
50807.jpg

B50807. Één van de laatst dus (laatste was B50865).

Gr Jeroen

Baur zei:
Welk Baur-nummer heeft jouw wagen? Ik Dacht dat het B41887 was.

Hoi Jeroen. Leuk dat je hem al kende. Bedankt voor de foto, zie nu dat de vorige eigenaar het dak heeft vernieuwd (het is nu veel donkerder blauw) en da's nooit weg he? Bij mooi weer maak ik ook wel een nieuwe foto voor je voor het register. Ik zal morgen ff kijken naar het Baur-nummer en aan je doorgeven. Weet iemand trouwens waar ik een dekzeiltje aan zou kunnen schaffen/laten maken?
Thanks en greetz,
Eric

Hoi Eric,

Wat voor dekzeiltje bedoel je? Mijn Baur staat nu onder een ademende hoes, voor de zomer heb ik een hoesje wat enkel de achterruit afdekt.

Gr Jeroen

TP-70-LS al bekend? Staat te koop in Alphen aan den Rijn, ziet er nog netjes uit vind ik.
1417559-1-2-2.jpg

Ja, die is al bekend, ziet er zeer netjes uit! Maar wel erg stevig geprijsd voor een 316i.

Gr Jeroen

Hoi Jeroen, ik bedoel een hoes voor als de cabrio kap naar beneden ligt. Jeweetwel die je bevestigd aan de drukknoppen. Die zat niet bij de auto.
Qua fotoos, die volgen (t'is niet echt lekker weer geweest he de laatste tijd) en ik zal ook nog ff het exacte Baur nummer nakijken zodra t droog is. Thanks and greetz, Eric

Hoi Eric,

Een persenning bedoel je dus ;) Een BMW Baur TC-clublid laat (liet?) die namaken in Estland voor 100 euro. Zal ik eens informeren of hij nog heeft? En dan een blauwe?

Gr Jeroen

Baur zei:
Hoi Eric,

Een persenning bedoel je dus ;) Een BMW Baur TC-clublid laat (liet?) die namaken in Estland voor 100 euro. Zal ik eens informeren of hij nog heeft? En dan een blauwe?

Gr Jeroen

Jeeh, weer wat geleerd zeg! Persenning, zal uit nieuwsgierigheid toch ff de Van Dale pakken :p
Hoor de mogelijkheden wel (idd donkerblauw) en alvast bedankt he, toppie!
Greetz,
Eric

Vandaag ben ik naar deze 320/6 gaan kijken van 1980. Is enkel nog goed voor onderdelen maar de eigenaar vraagt nogal serieus door voor zijn onderdelen.

bodem

Er staat sinds gisteravond een met pech stilgevallen 320i Baur TC (E30) uit 1985 langs het kanaal op de provinciale weg tussen Den Bosch en Veghel. Het is de HR-TV-82, donkerblauw van kleur.

Staat momenteel een bijzondere 325iX Baur op marktplaats!!!!!

Interieur doet wel zeer aan je ogen, maar als je van rood houdt....

Hoi Baur-liefhebbers,

Die grijze met rood interier iX is B46969. Ondertussen is hij verkocht. De verkoper heeft ongeveer 6 a 7 verschillende iX Baur's gehad!

Zelf ben ik gisteren en vandaag ook weer Baur's gaan aanschouwen:
Gister ben ik wezen kijken bij een E21, A71252. Dit is een 320/6, oorspronkelijk uit Aachen maar nu met Belgische papieren. De wagen ziet er voor de prijs best goed uit! Zeker de moeite waard.
71252.jpg

71252-1.jpg

71252-2.jpg

Vandaag ben ik samen met Pieter wezen kijken bij een E30, 323i. Onder de spoilerset bevind zich nog wat narigheid en nog een probleem: de papieren zitten er niet bij.
40751-1.jpg

40751-1-1.jpg

40751-2.jpg

40751-3.jpg

40751-4.jpg

Deze week hoop ik meer te horen over de 323i, mogelijk dat ik hem nog op een brug ga bekijken.

Gr Jeroen

Heej Baur, mijn vader heeft een witte 320 e21 Baur uit 1978. wij wonen in de buurt van Heerlen. Het zou best kunnen zijn dat je mijn vader hebt gezien.

PS. Die 323i ziet er een beetje verwaarloosd uit ik zou inderdaad van te voren hem op een brug bekijken.

Een witte 320/6 uit '78...automaat zeker?
70314-1.jpg

70314-3.jpg

IMG_2369.jpg

Als het deze is: is van een bekende van mij geweest. Ik ben die jongen naast PL-FX-87.

Gr Jeroen

Wellicht voor de geinteresseerden van de BMW E30 ook even leuk om te vermelden

ondertussen ben ik gestart met een nieuw forum

www.E30Forum.nl , ook hier zijn alle liefhebbers welkom

heej Jeroen, ja het is een wiite automaat uit 78 maar niet die, deze heeft de zwarte spiegels terwijl die van mijn vader chromen spiegels heeft.

Welk kenteken heeft die van jouw vader dan? En nog belangrijker, welk Baur-nummer?

Gr Jeroen

Ziet er nog wel aardig uit toch?

Tis dat ik een E28 zoek maar anders..........
kon die naast de E21 komen slapen in de schuur.:)

Wel aardig op de foto's...

-Flinke roestplek op kofferklep
-Grote kras op achterscherm
-Waarschijnlijk overgespoten
-Interieur versleten
-M-Tech I is niet origineel op een VVFL ('83-'85)

Gr Jeroen

@ Baur: Zijn er nu al ergens foto's te vinden van je nieuwe Baur? De witte heb ik altijd al bloed mooi gevonden met z'n gele lampen. Nu wil ik de andere ook wel eens zien.

Jeroen zei:
-Flinke roestplek op kofferklep
-Grote kras op achterscherm
-Waarschijnlijk overgespoten
-Interieur versleten
-M-Tech I is niet origineel op een VVFL ('83-'85)

Hmmm, als de techniek en body nog in goede staat is.

@Kreidler: de verkoper is nog op zoek naar de papieren en daarbij wil ik hem uiteraard ook nog eens goed van onder inspecteren.

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan