Het grote BMW Baur TC Topic!

Hallo allemaal,

Even een vraagje :

Ik heb een E21 320/6 baur.

Als mijn BMW een paar dagen (of langer) heeft stil gestaan dan duurt het altijd heel erg lang voordat de motor aanslaat bij het starten.
Het lijkt of de benzine dan erg ver weg moet komen.

Als ik hem een dag na het laatste gebruik weer wil starten, dan is het geen enkel probleem (start binnen 1 seconde !).

Zit er een terugslagklep o.i.d. in de brandstofleiding die stuk kan zijn?

Wie heeft hier ervaring mee ?

Graag bericht want het seizoen komt er weer aan natuurlijk.

Groeten,
Andrew

He Andrew,

Ik ben zelf niet zo bekend met de 320 uitvoering maar stel je vraag eens HIER
Ik weet dat hier heel veel mensen zitten met erg veel kennis van de E21.
Dat het een Baur is maakt niets uit, is natuurlijk wel leuker!!!

Gr. Michel

Bedankt voor de tip.

Heb me hier inmiddels aangemeld en de vraag gesteld.

Hoop op een snelle oplossing.

Beste Baur Liefhebbers,

Hier een paar fotos van mijn baur, is vorig jaar geimporteerd uit duitsland. Het is een 320i uit 1985 met een mtech I pakket.

Het is mijn eerste Baur, ik vind het een super auto! Binnenkort gaat hij weer uit de winterstalling, ik heb er zin in!

Groetjes,

Gysbert

[img=https://img262.imageshack.us/img262/671/dsc00192.jpg]
[img=https://img262.imageshack.us/img262/3586/dsc00172.jpg]
[img=https://img262.imageshack.us/img262/dsc00172.jpg/1/w640.png]
[img=https://img262.imageshack.us/img262/5015/dsc00195.jpg]
[img=https://img262.imageshack.us/img262/dsc00195.jpg/1/w640.png]

Ik heb gisteren bij Lelystad op een snelweg een donkerblauwe Bauer (E21) zien rijden, die nog in een goede staat verkeerde.
Rondstreeks 17:00 uur.

gys85 zei:
Beste Baur Liefhebbers,

Hier een paar fotos van mijn baur, is vorig jaar geimporteerd uit duitsland. Het is een 320i uit 1985 met een mtech I pakket.

Het is mijn eerste Baur, ik vind het een super auto! Binnenkort gaat hij weer uit de winterstalling, ik heb er zin in!

Groetjes,

Gysbert

leuk, echter zit er geen mtech pakket op maar een zender pakket ;)

Gisteren in Leidschendam gezien: de RH-HG-43. Ondanks ruim verlopen APK gewoon op straat, zag er best netjes uit.

Merk BMW
Handelsbenaming 318I BAUR TC
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 13-08-2005
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 01-07-2004

Hallo Jeroen,

Vandaag reed ik achter een Baur e21 met kenteken GG-HB-38 een 320 ik weet niet of deze al bekend is hij stond niet in het register.
Mijn 320 Baur met kenteken 25-zl-49 chassnr 6634588 Baur nrA00205-1 staat er ook nog niet in.
De 320 Baur RL-03-NG staat alleen in het Duitse register
De 320 Baur e30 van mijn zoon komt een dezer dagen weer op de weg. We zoeken alleen nog een set mistlampen en een linker knipperlicht.
verder is hij helemaal klaar.

Met vriendelijke groet Jan

Setje mistlampen voor de VFL of NFL???
Voor de NFL heb ik hier liggen :D

Oranje knipperlichtglaasjes zijn trouwens nog met bosjes op de sloop te vinden.
(links of rechts, bouwjaar, model enz. maakt hiervoor niets uit, past allemaal)

hallo Dirk316i

De e30 is van voor de FL en het knipperlicht moet een kompleet zijn. Bij deze is de aansluiting afgebroken.

Groetjes

VFL mistlampen beginnen onderhand zeldzaam te worden.
Daar moet je net geluk mee hebben dat je zoiets tegenkomt op Marktplaats of op de sloop.
Maar misschien dat je het beste kunt zoeken op ebay.de

Een complete knipperlichtunit kost trouwens ongeveer 25 euro nieuw bij de dealer.
Dan hoef je niet de complete bumper op de sloop te demonteren enz. enz.

Hallo,

Ik ben sinds augustus in bezit van een Baur 323i. Kwam deze topic tegen. Leuk :cool: Heb er al een aantal goede tips uitgevist, zoals de problemen met de Hazard-switch.

Tikkie omhoog!
Ik was met de jaarwisseling in Geneve en zag daar een E30 Baur 325iX, ook een witte! Broertje van die van Jeroen denk ik! (y)

In mijn bezit:

Baur TC 323i 1983
49-JJV-8
9155538
donkerblauw met cognac leder en kruisspaken styling 5.

Dat is een E30 Baur toch?
Misschien kan je het baur nummer door mailen aan Jeroen.
Ik kan op bovenstaande chassis nummer niets terug vinden in de Baur database.

Ik kon hem wel vinden, het is inderdaad B40925-14
Kleur: Lapisblau (173)
Interieur: Leder Perlbeige (158)
Ramen: groen getint (350)
Afgeleverd aan: AH Bäte, Hannover
Productiedatum BMW: 1 september 1983
Productiedatum Baur: 11 oktober 1983

Optielijst van BMW:
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG
S218A SPORT-LEDERLENKRAD
S280A BMW LM RAD/SPEICHENSTYLING
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
S428A WARNDREIECK
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
S530A KLIMAANLAGE
S664A BMW BAVARIA CR ELECTRONIC
S680A RADIOANTENNE MANUELL
S690A CASSETTENHALTERUNG
S829A CABRIOUMBAU-VORBEREITUNG
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI

Gr Jeroen

Leider sind die Fussmatten nicht mehr da. Verder rijdt het ding briljant. Klein beetje werk, maar het mag geen naam hebben. Dan laat ik meteen de kofferspoiler verwijderen.

Ik maak vrijdag foto's. Dan zijn ook de 560 SEL, de rode 535i en de 2.3-16 fotoklaar.

Hallo hallo,

Na al eerder door jullie geplaatste Foto's van de: BMW 323I E30 Baur TC op de oldtimer beurs te Rosmalen (77-KPJ-5)

Meld ik me als de nieuw Lid en de nieuwe eigenaar ervan:

BMW 323I Baur TC, April 1985
Baur Nr.: B43676-13

Zeker een mooie Baur! Deze is wat minder een plaatje, van de week gespot in amsterdam. De achterruit was compleet stuk en daar had het interieur goed onder te lijden:(

IMAGE_103.jpg

Hoi
We hebben al een jaar of 3 een Baur en hebben erg veel plezier aan deze auto. We gebruiken hem vooral voor vakanties. Corsica, Dolomieten en Slovenie hebben we al bezocht. Pas sinds kort deze topic ontdekt. Volgens mij hebben we best een bijzondere Baur. Het is een e30 325i uit 1986 en volgens mijn info fabriek af met M-tech onderstel. Onlangs ben ik staande gehouden door een man die deze auto had helpen opknappen en die dacht dat er ook motorisch wat M-tech onderdelen op waren geschroefd? Hij had het over het inlaatspruitstuk? Ik kan hier verder geen info over vinden. Hij is zonder kat afgeleverd en de originele uitlaat is zo goed als zonder demping. Helaas is deze uitlaat aan vervanging toe. Leuk detail was dat deze man de auto als trouwauto had gebruikt en dat hadden wij ook net gedaan! De motor heeft net 218000 km gelopen en klinkt gezond. In Mei moet ie ons weer naar Corsica brengen. Ik sta versteld van het verbruik van de motor. Bij 140 is 1:12 haalbaar! Ons autoverleden bestaat vooral uit jeepjes en bussies dus we genieten volop van de wegligging en het vermogen. Rotondes in de 2 vragen om een licht voetje! Haarspeldbochten zijn echt 1 groot feest! Met veel gebrul is passen rijden gelijk aan passie rijden! Het enige nadeel is de rijhoogte. We zitten regelmatig aan de grond bij veerboten en die akelige drempels waar Nederland mee is volgebouwd. Bij aankoop is er een zo goed als nieuwe bak onder gekomen. De oude joelde er over. Om het torderen wat tegen te gaan heb ik een veerpootbrug gemonteerd. De auto komt uit Duitsland is vanaf zijn toelating in Nederland iedere winter aantoonbaar geschorst geweest. Hij is uitgerust met Alpine velgen en dat vind ik persoonlijk zo'n beetje de mooiste velgen onder deze auto. Ik zou wel een foto willen toevoegen maar kan zo snel niet ontdekken hoe dat werkt. Wat ik wel weet is dat onze auto eigenlijk overgespoten zou moeten worden. Heeft er nog iemand tips voor bv een goed(koop) spuitadres in het noorden des lands? Volgend jaar Augustus wordt 'ie belasting vrij, en dan wil ik hem eigenlijk zo hebben dat we weer jaren met een mooie Baur vooruit kunnen!
Tom

Hallo allemaal,
Is er iemand op dit forum die de cijfers op het motorblok van een 6 cylinder kan verklaren. Ik wil graag weten wanneer deze motor is gemaakt e.d.
Ik heb het over het 7 cijferignr op het blok zo'n beetje onder de ontsteking.

alvast bedankt
Erik

NR is 7519290

@Erik: ben benieuwd met wie jij contact hebt gehad, want de familie Baur (en daarmee dus de directeur) laat niks meer van zich horen.

Gr Jeroen

Ah, mooi! Ben zelf niet naar Techno Classica gegaan. Omdat ik met mijn vriendin een weekendje bij haar oma ben geweest en daar beetje aan mijn Baur heb geknutseld, aan de andere kant omdat ik problemen heb met mijn rechterbeen en daardoor niet zo goed loop.

Gr Jeroen

Het wordt hoog tijd dat mijn hardtop er weer af gaat, echter mijn softtop (nog de orginele) is nu echt wel versleten en moet vervangen worden.
Enkele jaren geleden heb ik via Cabrio verdeck in Duitsland een nieuwe softtop gekocht maar ik ben er nooit toe gekomen om deze te monteren. Destijds kreeg je er nog geen montage handleiding bij, ik zie nu op ebay dat dit nu wel het geval is. Is er iemand die een dergelijke handleiding heeft liggen en mij deze via een |PDF wil toesturen of wil copiëren en toesturen (kosten worden vergoed). Uiteraard zijn alle aanwijzingen,tips en ervaringen op het gebied van het wisselen van een cabriodak van harte welkom.
** zijn de orginele rubbers nog te krijgen, en zo ja waar,prijzen?
groetes
Erik

Hoi allemaal,

Ik heb een niet verkeerde TC4 (C20281) op Mobile.de zien staan in Duisburg.
Wat vinden jullie, lijkt me geen verkeerde prijs, wel? Ziet er wel uit dat het een orginele is, staat in het duitse register vermeld.

Wat zijn de valkuilen van deze auto?
Dank jullie voor je opmerkingen.

Inseratsnummer: 128158866

BTW:
Heb jaren in een 325 cabrio uit 1994 gereden, van 120dkm naar ruim 295dkm.
Rijdt nu een S4 cabrio uit 2005, retesnel, maar saaaai, gaaaap.
Dus een bijzondere e36 is net wat ik weer zoek.....
(ik begrijp dat "echte" bauers eerder e21 of e30 zijn, maar ik ben meer weg van de e36...)

Groet, Han

Origineel NL en volgens mij nog niet in jouw register:

1979 DG-07-ZK

Helaas blauwe platen

Beste mede-Baur-fans,

Ik heb sinds 2004 een BMW 325e Baur van 1986. Een paar jaar in gereden, nu staat ie al een paar jaar gestald omdat hij wat aandacht nodig heeft. Omdat het gezin ook aandacht nodig heeft en ik toch moet kiezen, staat ie dus nog 'op stal'. Maar ooit... wordt ie weer opgeknapt en zullen we er nog hele mooie ritjes mee maken.

Ik heb ooit gehoord dat er van dit model daadwerkelijk maar 20 zijn gemaakt, maar of dit werkelijk zo is, is natuurlijk maar de vraag. Misschien hebben jullie nog leuke tips voor me. Bijvoorbeeld waar ik dat bevestigd kan krijgen. Waar ik tzt een mooi nieuw dakje kan laten maken en of er toevallig een adresje bekend is van iemand die met liefde een Baur wil restaureren. En tzt een Zender-pakket en Alpina-velgen erop, is wel gaaf natuurlijk.

Ik hoor het heel graag!

Ik wilde trouwens graag wat foto's plaatsen, maar krijg het ff niet voor elkaar...

Groeten,

Max Kamperman
Eelderwolde

Max,
Foto's kan je uploaden bij bijvoorbeeld Photobucket.com

Als je je Baur nummer (te vinden in de portieropening volgens mij?) hier plaatst kan Jeroen (forummer Baur) opzoeken wat voor een type Baur je precies hebt. Hij weet dan ook wel hoeveel daarvan gemaakt zijn.

Hé Max,

Mooie Eta! Helaas moet ik je teleurstellen, het zijn er iets meer dan 20. 155 stuks zijn er gemaakt van de 325e Baur.

Wat Barri zegt klopt, in de bestuurdersdeur vind je een productienummer:
Baur%20Typschild_1.jpg

Ik gok zomaar dat er bij jou B44092-14 op staat :)

In Nederland zijn op het moment mij 8 325e bekend, waarvan één automaat (325eA: zijn er 35 van gemaakt).

Groet, Jeroen

Hoi Jeroen,

155 zeg je? Hmmm, das wel wat meer dan 20 inderdaad, maar er zijn nog steeds Ferrari's waar er meer van gemaakt zijn! ;)

Ik zal eens kijken of ik binnenkort naar de schuur kan waar de auto staat, ben nu natuurlijk wel erg benieuwd naar het nr wat in de deur moet staan.

Nog tips of adresjes voor me toevallig? Wat zijn het toch mooie auto's he? Ik kan wel uren naar de auto's kijken. Hoop dat ik er snel mee aan de slag kan, ben ik eigenlijk wel verplicht als Baur-eigenaar. (y) Staan wel erg gave exemplaren op dit forum!

Groeten,
Max

Terug
Bovenaan