Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

@Stif: Ja, 1983.
@Sjon: Yup, dat is inderdaad Micha in zijn Toyota Crown.

En wat Emveebee zegt: er zit wel een stukje XM aan. :p

Op 24 april 2022 vond de voorjaarsrit van de Ami Vereniging Nederland plaats in het prachtige West-Friesland. Schitterende weggetjes, dorpjes en bloemenvelden waren te bewonderen vanuit 22 Ami's (en een DS en een Renault 4), tijdens een rit van zo'n 70 km in de regio tussen Medemblik en Enkhuizen.

Het volledige fotoalbumpje van 49 foto's is hier te zien: ---> klik

In het weekend van 30 april en 1 mei 2022 werd voor het eerst Citro-Classica georganiseerd, op het terrein van Vliegveld Twente.

Ik heb er een fotoalbum van 146 foto's van gemaakt: fotoalbum

Zomaar enkele hoogtepuntjes:

Volgens mij wel. Ik heb enkele jaren geleden wat informatie gevonden op een website die nu helaas niet meer bestaat.

Die info staat trouwens ook onder de foto:

The CX Loadrunner was manufactured 1987 to 1995 by Mike's Garage, in Germany, for large transport companies mainly. These cars were TÜV approved. The company has gone in 1995. It is powered by a turbo diesel which gives it a top speed of 175 km/h on German motorways. Some older models have exceeded 3.000.000 kilometers.

mooi.
In een hoekje op de foto zag ik nog eeb C15 staan , ook altijd leuk.
En een panhard in station wagen is nieuw voormij.
De witte snoek cabrio, is natuurlijk een pracht, maar waarom koos de 1e eigenaar voor deze toen best wel trieste en goedkope kleur?

Op 28 mei vond het Nationaal Oldtimer Festival plaats op het circuit van Zandvoort.

Dat heeft een fotoalbum van 180 foto's opgeleverd: --> klik hier

Zomaar enkele hoogtepuntjes:

Vandaag vond er in de buurt van het Friese dorp Nijland, gelegen tussen Bolsward en Sneek, een nieuw oldtimer evenement plaats, leuk evenement met fraaie oude trekkers, vracht en personenauto's.
Bij deze een aantal foto's:

Land Rover Defender van 1980 en Triumph Herald van 1962:

Diverse oude vrachtwagens:

Bedford van 1977:

Dodge Demon van 1972:

Mercedes-Benz S-klasse van 1972 en Fiat 500 van 1969:

Chevrolet Caprice van 1968:

Imperal Crown van 1957:

International 1100 van 1965:

Diverse VW Kevers en een Peugeot 104 van 1975:

Citroen HY van 1973:

VW Golf van 1978 en een Chevrolet Biscayne van 1958:

Chevrolet Caprice van 1966 en een Alfa Romeo GTV van 1981:

Toyota Crown van De Luxe van 1966:

Ford Taunus van 1979 en een Renault 10 Major van 1968:

Jaguar XK 120SE Roadster van 1954 en een Pontiac Firebird van 1977:

free photo hosting

Mooi spul. Lijkt erop dat in Friesland weinig gedaan wordt aan de promotie van dergelijke evenementen. Had er graag wel even heen gewild vanuit Drachten.

Op 26 juni 2022 werd de allereerste Oldtimer Middag Mijdrecht georganiseerd.
Voor een eerste editie had ik me een kleinschalig evenement voorgesteld, maar het bleek een behoorlijk groot evenement te zijn, met meer dan 200 deelnemende klassieke automobielen!

Er waren bijzonder veel zeldzame auto's te zien. De oudste auto kwam uit 1908. Dat belooft veel goeds voor een volgende editie.
Dit zijn zomaar enkele hoogtepuntjes. Het volledige fotoalbum met 71 foto's is hier te zien.

Inderdaad de eerste Oldtimer Middag Mijdrecht was een groot succes. Er waren zelfs 50 extra auto's gekomen die zich niet hadden ingeschreven.
Als je als deelnemer een goodie-bag hebt gekregen heb je nu waarschijnlijk ook mijn oranje promotiekevertje + folder. ;)
Overigens zijn de blauwe 403 en witte 55 coupé op de foto mijn trotse bezit.

van der Torre zei:
De DKW stond achter die Citroen Xantia uit 1993. De achterkant van de DKW is duidelijk zichtbaar.

Oh, die! Die heb ik expres niet gefotografeerd, omdat ik er al eerder foto's van had genomen. ;)
Ik fotografeer in principe alleen auto's die ik nog niet ken.

Gilletti zei:
Inderdaad de eerste Oldtimer Middag Mijdrecht was een groot succes. Er waren zelfs 50 extra auto's gekomen die zich niet hadden ingeschreven.
Als je als deelnemer een goodie-bag hebt gekregen heb je nu waarschijnlijk ook mijn oranje promotiekevertje + folder. ;)
Overigens zijn de blauwe 403 en witte 55 coupé op de foto mijn trotse bezit.

Beide wagens zijn fantastisch! (y)

Vandaag/Gisteren was er een Oldtimerevenement in de binnenstad van Roermond.
Niet heel grootschalig, Maar wel een leuk en gevarieerd wagenpark.

https://myalbum.com/album/XHbmhjmDqhmiPe

We hebben er weer een nieuwe variant bij op evenementen gebied:
Afgelast ivm stikstof regeling

Het trekker trek evenement in de kop van Noord Holland, is het eerste slachtoffer.
De oldtimershow op het vliegveld van Drachten is de tweede, eerder onder het mom van "afgelast door plaatsing van asielzoekers tenten afgelast" komt nu de aap uit de mouw en blijkt het toch ook om bovenstaande regeling te gaan(n)

Kleine impressie van het Concours d'Elegance in Soestdijk vandaag. Nog maar 1400 foto's te bewerken.

cZGP84r.jpg
HeFj6LL.jpg
GPbeEIP.jpg
cw3Q5Ok.jpg
vmMn3zK.jpg
JatwmzV.jpg
cmgIytF.jpg
DQ99RSC.jpg
81AbaNC.jpg
c2KkmuF.jpg
Bh8eb0W.jpg
4RvnWqh.jpg
XRsWzRS.jpg
aPxMC9R.jpg
HZOxqwT.jpg
zjG5rsa.jpg

XIgCW2Y.jpg
UDJgj4P.jpg
SGUwR1a.jpg
UWK0jxD.jpg
FIklEXK.jpg
gNnynss.jpg
x6dXdMl.jpg
k6rKo0v.jpg
aHvR1GE.jpg
vS4psVq.jpg

Heel mooi KR(y)

Ik kijk ook altijd naar de toegangklijkheid (kun je makkelijk instappen) van al dit moois.
Nou ben ik niet klein, maar ook niet de langste, echt Nederlands met noordelijk bloed :))) zeg maar.
Maar vooral die alpine, jonguh daar passen we toch niet meer in?
Al die auto's daar in Soestdijk kan ik naar mijn idee niet in.

Was leuk eergisteren bij het Concours! Op je foto's te zien hebben we tegen over elkaar gestaan KR! Bij je foto van de Veritas in actie zie ik mezelf deze foto maken :)
Had ik het geweten had ik je de hand geschud...

_IMG0230 by CitroenAZU, on Flickr

Hier mijn plaatjes;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301636549

en gisteren in Moerdijk;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301662753

Weelde vorig weekend;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301465937

Ruinerwold vorig weekend;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301456761

Waalwijk;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301299177

Goedereede;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301106567

Panningen;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720300966673

citroenAZU zei:
Was leuk eergisteren bij het Concours! Op je foto's te zien hebben we tegen over elkaar gestaan KR! Bij je foto van de Veritas in actie zie ik mezelf deze foto maken :)
Had ik het geweten had ik je de hand geschud...

_IMG0230 by CitroenAZU, on Flickr

Hier mijn plaatjes;
https://www.flickr.com/photos/citroenazu/albums/72177720301636549
Mooie foto's, dank voor het delen. Heb mezelf er ook op gespot (rode A310). Heb je daar toevallig nog meer foto's van gemaakt?

Ik was gisteren voor de eerst keer op de "A t/m Z-markt" in Brunssum, een relaxed Citroën-treffen dat sinds een aantal jaar ook wordt opengesteld naar andere Franse merken. De opkomst was behoorlijk en ook lekker gevarieerd, ik vond het zeker de moeite waard. Hierbij enkele sfeerfoto's:

azx1.jpg

azx2.jpg

azx3.jpg

azx4.jpg

azx5.jpg

azx6.jpg

azx7.jpg

azx8.jpg

https://i.ibb.co/FYDGgq2/azx9.jpg

azx10.jpg

azx11.jpg

azx12.jpg

azx13.jpg

azx14.jpg

azx15.jpg

azx16.jpg

azx17.jpg

azx18.jpg

azx19.jpg

azx20.jpg

azx21.jpg

azx22.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Mooie diverse opkomst van Citroëns zo te zien Escher, waarbij ik de Panhard L9 nog het leukste vind stiekem. :)

Niet echt een auto-evenement, het was de opening van het Bockbier-seizoen waarbij het bier wordt gebracht met paard en (bier)wagens. De auto's die er blijkbaar ook voor opgetrommeld waren vond ik zelf interessanter.

De erg leuke Goggomobil T300 en fraaie Mercedes 170S A-Cabriolet waren favoriet. Het zonnetje hielp ook wel mee. :cool:
IMG-20221002-154420162-HDR-edited-3.jpg

IMG-20221002-154437895-HDR-edited-2.jpg

IMG-20221002-154448392-HDR-edited-2.jpg

IMG-20221002-154502106-HDR-edited-2.jpg

IMG-20221002-154521694-HDR-edited-2.jpg

IMG-20221002-154547937-HDR-edited.jpg

IMG-20221002-154724794-HDR-edited-2.jpg

Op 3 augustus 2022, een woensdagavond (!), werd er weer een Cars 'n' Coffee gehouden vanuit een besloten Facebookgroep. Heel bijzonder om pas om 18:00 uur 's avonds naar een evenement te rijden. De ondergaande zomerzon zorgde voor een bijzonder lichtspel.

Mijn gehele fotoalbum staat hier: klik

Er was zo ongelooflijk veel bijzonders te zien, dat het moeilijk is om er een paar hoogtepunten van uit te lichten...

Een Chenard et Walcker Type G uit 1905.

Nóg een auto uit 1905! :eek: Een Mors R16/18HP.

Afgelopen zomer was ik op vakantie in Frankrijk en heb ik een lokaal evenement bezocht. Op 28 februari vond in Saint-Mihiel een dorpsevenement plaats, waar een hoop moois te vinden was. Een kleine selectie:

Deel 2

Hier word ik nu vrolijk van.

Alle 332 foto's zijn hier te vinden: https://flickr.com/photos/rutgervandermaar/albums/72177720304769710

Nabij Nancy bevindt zich een klein maar fijn lokaal automuseum: het "Musée de l'Automobile de Lorraine".

Alle foto's: https://www.flickr.com/photos/rutgervandermaar/albums/72177720302299845

Prachtig inderdaad. (y) En een heel aantal van de auto's in St. Mihiel heb ik afgelopen weekend nog gezien in Reims. ;)

Leuke foto's van een mooi evenement Rutger!! (y)

Laat ik zelf ook eens wat hier plaatsen. In Assen wordt jaarlijks de PAG-Rally gereden, hierbij worden activiteiten van Scouting gesponsord. De rit vond op 10 april 2022 plaats en ik heb bij de start foto's gemaakt. De deelnemers kunnen kiezen uit een rally-parcours en een tourrit. Er waren geen klassen . Hier de in mijn ogen mooiste deelnemers:

Mijn camera en ik waren nog maar net klaar en toen kwam deze parel al aangereden, een heuse Alvis TD21 uit 1961.

1968 Morgan 4/4 SPORTS

Er deden meerdere Porsche mee, maar deze Porsche 924 S vond ik de leukste Porsche!

Een MG B Roadster mag natuurlijk niet ontbreken, net als Kevers! Er was geen Snoek bedenk ik me

Ik was niet de enige die bij start ging kijken!

Moderne BMW's waren er ook.

Ook mooi deze Peugeot 205 Cabriolet Roland Garros

Bij moderne Ferrari's weet ik eigenlijk nooit wat ik voor de lens heb, maar dit is een Ferrari California.

1967 Lancia Fulvia GT Sedan

Dit was mijn lievelingsdeelnemer, wat een plaatje deze Volkswagen Golf L uit 1977.

Volkswagen Scirocco Gtx 70kw

Mini 1000E "Studio 2"

Gelukkig was er ook Trabantje.

1963 Peugeot 404

1976 Triumph Stag , prachtig!

De hekkensluiter, niet alleen van de rally maar ook van mijn post, deze Citroën CX 2000 uit 1982.

Alle 100 foto's staan hier:
PAGrally 2022

Mooie spots en foto's Peter! Ik ben het eens met je favoriet, prachtige originele auto met zelfs de dealersticker van Century in Groningen er nog op.

Via het topic van Adinsx kwam ik er achter dat er een Renault-meeting zou zijn in Kampen. Toevallig is mijn moeder op bezoek (met Clio) en werd het een mooie dag. Dit mooi kunnen combineren met een bezoek aan Hasselt en Kampen zelf.

Diverse 4 CV's stonden er te pronken:
jHdNQJ4.jpg

Diverse oude en nieuwe Alpine's:
7s4JaOd.jpg

oANCWQP.jpg

RP2lLEG.jpg

Diverse 15 en 17tjes. De gele 17 Gordini was mijn favoriet:
M2UrNMr.jpg

VW2TUvt.jpg

rUQ4vRe.jpg

De 16 blijft ook een plaatje. Er stond ook nog een mintgroene en toen we wegreden zagen we nog een mooie buiten het terrein.
se2SQux.jpg

Fraai drietal bij elkaar
RvSG67W.jpg

Binnen was het ook erg goed voor elkaar. 125 jaar geschiedenis met enkele hoogtepunten uit die tijd. Ook stond een gave Renault 30 TX binnen.

Ut18fJw.jpg

Obfnl8R.jpg

Buiten een nette Espace en binnen een fraaie groene
vLQFnPm.jpg

Stikte ook van de R5jes. Geweldige auto's (op de achtergrond de mintgroene 16 waar ik het over had)
EJgUMIB.jpg

ZhZsIb4.jpg

hq4t77x.jpg

De 11 zie je ook zelden nog
lMqmHSH.jpg

hNjzuTi.jpg

Fraaie 21jes
pQ8d3zv.jpg

25 Limousine (stond ook een normale)
n2GT4qi.jpg

Strakke 19
HslQ9s8.jpg

Er stond natuurlijk veel meer en heb van de meeste 2 foto's van gemaakt, schuinvoor en schuinachter. Alleen beetje veel om allemaal te plaatsen. Achter stonden ook een hoop mensen met hun Twingo's, Clio's, Megane's e.d. maar dat vond ik minder boeiend. Alle foto's staan hier onder:

@MCW , Leuke foto's van een mooi event zo te zien (y) Ik heb ook even je Flickr-album bekeken! :)

Die bordeaux rode r21 is volgens mij ook van iemand op het forum!

Renault meeting by Matt Curlew, on Flickr
De rode R9 is ook erg mooi, ik heb eens met de eigenaar gesproken op "Oh oh Renault" Ik meen dat dit de oudste R9 van ons land is.

Renault meeting by Matt Curlew, on Flickr
Die is ook mooi, die komt uit mijn woonplaats, of nee misschien werkt hij alleen hier. Een Renault Rambler Classic 6 is tegenwoordig erg zeldzaam.

Laatst bewerkt:
Die R21 is inderdaad van mij. Was een mooie meeting, ik heb heel veel bekenden gesproken en van nog veel meer gehoord dat ze er ook waren maar niet gezien.

Jammer dat ik er niet heen kon. Die witte R5 turbo vind ik geweldig! Heb vroeger wel eens meegereden met een witte op grijs kenteken, die kwam lekker van zn plek. En een optisch getunede in een heel metallic, die was technisch minder. Maar die witte hierboven, met die kunststof verbreders: heerlijk!!

Aaaah, daar gingen de twee Clio's en R19 dus heen die ik vandaag achter elkaar zag rijden in Zwolle.

Mooi evenement bij Renault van Kesteren in Kampen, ben er ook nog eens geweest met de rode Clio RS toen. Als ik de tijd kon terugdraaien.. :p

Terug
Bovenaan