Het grote evenementen-, beurzen- en museatopic. Inmiddels meer dan 100 bijdragen!

Wat foto's van Octane Classics and Coffee afgelopen zondag 8 april
53643510668_0f2fd6b5d3_h.jpg

53643759440_816c432b0a_h.jpg

53643299026_620480857e_h.jpg

53643299001_e365aa0e19_h.jpg

53643759450_1e66cee04e_h.jpg

53643510658_b4085646b6_h.jpg

53643510663_aef9b6ce3f_h.jpg

53643510623_7e09ce9e7f_h.jpg

53643636854_485a5679f2_h.jpg

53643636834_78eb2bfd86_h.jpg

53643759390_2555d5a466_h.jpg

53643298811_52326ca0a4_h.jpg

53643636779_6bf8e92c3d_h.jpg

53643636829_0fa15c255d_h.jpg

53642417647_c41d8dfcab_h.jpg

53643636809_55ae57e59a_h.jpg

53643510528_7aaf272ba9_h.jpg

53643298791_6903b7b1de_h.jpg

53642417587_e1456ca42c_h.jpg

53643636764_133d83e8bc_h.jpg

53643298766_3ac98155b0_h.jpg

Gisteren was er hier in Assen de "Drenthe Rit" voor voertuigen uit het Oostblok. Het was natuurlijk waardeloos weer en ik heb uiteindelijk bij de "thuiskomst" van de deelnemers wat foto's gemaakt:

Leuke en gevarieerde deelnemers

Grappig. Altijd als ik een groene Lada zie moet ik denken aan Bassie & Adriaan. :ROFLMAO:

Leuk om te zien dat daar in Nederland ook nog best een aardig clubje liefhebbers van zijn, en ook dat er vrij recent nog exemplaren zijn geïmporteerd.

Afgelopen zaterdag 13 april 2024 organiseerde de Amivereniging Nederland een prachtige voorjaarsrit door het rivierenlandschap van de Linge en de Waal.

In dit fotoalbum staan al mijn foto's van die rit, inclusief wat we zoal tegenkwamen tijdens een tussenstop in Zaltbommel:

De start was in Enspijk (Gelderland).

Een afgesloten weg zorgde ervoor dat we niet met de veerpont de Waal over konden steken.
Dan maar via de A2, wat dit plaatje opleverde: een Ami 6 links en een Ami 6 rechts. :cool:

Het eindpunt van de route was het prachtige vestingstadje Woudrichem:

Ik heb trouwens een camera laten meelopen tijdens de rit:

(even "terugscrollen" naar 0:00. Ik weet niet waarom deze link de eerste 5 minuten overslaat)

Mooie Ami foto's Wouter, hoe maak je eigenlijk die preview in het linkje naar je Flickr album?

Afgelopen zondag ben ik naar Klazienaveen geweest, daar was een oldtimerdag van de Oldtimer en Youngtimervrienden. Het weer was erg mooi en jaren terug ben ik ook eens wezen kijken. En het viel me op dat er best veel toffe auto's waren die ik niet kende. Wat hoogtepunten:

Austin 1800 Balanza.

Morris Marina.

FIAT 2300 & Simca Horizon

FIAT 1900 Gran Luce

Mitsubishi Colt.

FIAT 127

Renault 5 Alpine

1988 Opel Ascona 1.8 S GT

Er waren meerdere Manta's, dit was de mooiste vond ik.

Auto Union 1000 Super

1938 Opel Super 6 Cabriolet

Lancia Scorpion/Beta Monte Carlo

Renault 19 16V

Ford Taunus 20M

Erg mooie Jaguar XK

De rest staat in mijn Flickr-album:
Foto-album

Mooie Ami foto's Wouter, hoe maak je eigenlijk die preview in het linkje naar je Flickr album?

Eigenlijk heel simpel: gewoon de url van het foto-album in het bericht plaatsen (en verder geen [url= of iets dergelijks)

PS. Fraaie wagens heb je daar op de foto gezet! (y)

Op Koningsdag ben ik eens gaan kijken in Velp. Daar vond de 20e editie van de ONKV plaats; de Oranje Klassieker Rit Velp.
De auto's verzamelden zich op de oprijlaan van Kasteel Biljoen en vertrokken voor een rit naar Arnhem. Daar stond ik ze weer op te wachten.

In dit fotoalbum staan alle 84 foto's die ik van dit evenement heb gemaakt, inclusief enkele auto's die niet meereden (MGA en Swallow).

De derde editie van Citro-Classica was weer een feest voor de Citrofiel.
Ik heb er een fotoalbum met 94 foto's van gemaakt.

Een echte BX 11. :oops: Dit model was enkel leverbaar in Griekenland, Portugal en Italië, waar dit exemplaar vandaan komt.

Deze Ami 8 kwam helemaal uit Maryland (USA).

Op Hemelvaartsdag was er in Hoornsterzwaag het jaarlijkse oldtimerfestival. Zoals altijd is Amerikaans goed vertegenwoordigd, en ook de Opel-dichtheid is in Friesland goed, samen met de andere Duitse merken.

Het was weer enorm en er was weer van alles te zien hier staan mijn foto's :

Wat hoogtepunten:

Ford Bronco

Opel Rekord 2deurs

NSU-FIAT 770 Jagst Neckar

Een origineel Nederlandse en vroege Mercedes-Benz 190

Nissan Micra

Wartburg 312

Een hele knappe Datsun Patrol

Opel Kadett E GSi

Škoda Octavia

Een prachtige Sunbeam Rapier Coupé

Austin Allegro 1300 Special

Een Duitse Audi 80

Een hele mooie Mazda 626 GT

Dit wonderbaarlijke ding is een Kielstra 446 Convertible. Een zelfbouw auto door meneer Kielstra. meer info over de auto

Een hele mooie Mazda 626 GT
Met best wel tijdgebonden accessoires! Zo'n grille met ingebouwde verstralers zie je nauwelijks meer, was ooit best in de mode. Ook het spoilerwerk en de wielen hebben intussen nostalgische waarde gekregen...

Ja zo'n grille met verstralers, voor al mijn auto's heb ik er wel omgezocht, en vaak wel gevonden.

Elk Merk Waardig organiseerde op 11 mei de derde editie van het EMWalhalla. Dit was pas mijn tweede keer, maar wát een fantastische opkomst!! Allerlei merken door elkaar, oud en jong, bekend en onbekend, mooi en lelijk, etc.

Net als vorig jaar heb ik een rondje door Louwman's Toyota World gemaakt, maar dit keer mét statief.

Ik heb er een fotoalbum van 149 foto's van gemaakt:

Het is moeilijk om favorieten aan te geven, maar de enig overgebleven Austin Allegro Estate was voor mij een van de vele hoogtepunten.

Drie Holdens op een rijtje: wanneer zie je nou zoiets?

Een Edsel Ranger uit 1959.

Nog nooit eerder van gehoord: een Infiniti M30 convertible uit 1991.

Nederland is weer een hele vroege Hyundai rijker.

Helaas waren er aardig wat auto's al weg maar niettemin veel leuks gezien. De oldtimertrucks, legerauto's en brommers/motoren hebben we links laten liggen. Was 2e editie en duidelijk grootser aangepakt zodat het echt een evenement was, ook over dingen die niks met oldtimers te maken heeft. Wel 2,50 entree ipv gratis. 94 foto's geupload, hierbij mijn favorieten (die GS bleek een birotor te zijn! Viel me thuis pas op)

Audi Coupé GT '82 by Matt Curlew, on Flickr

Aston Martin DB2 '54 by Matt Curlew, on Flickr

BMW 700 LS '62 by Matt Curlew, on Flickr

BMW 520 '75 by Matt Curlew, on Flickr

Citroën GS Birotor '73 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 1200 Coupe '73 by Matt Curlew, on Flickr

Datsun 1200 Coupe '73 by Matt Curlew, on Flickr

Fiat 600 '72 by Matt Curlew, on Flickr

Jaguar Mark II '68 by Matt Curlew, on Flickr

Jaguar E-Type '70 by Matt Curlew, on Flickr

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: XBXG
Een Mazda 1300 had ik niet verwacht. De vrij jonge eigenaar hoorde mij praten met vriend van me en had snel door dat ik wel wat wist over Mazda. Even leuk mee gepraat, kwam helemaal uit Limburg. Een MX-5 NA is niet zó bijzonder maar in British Racing Green en beige interieur is toch wel echt perfectie. Een Panhard is altijd gaaf om te zien maar om nou te zeggen mooi...? Beetje een botsauto XL :D Die Sunbeam viel op vanwege zijn anonimiteit.

Mazda 1300 '76 by Matt Curlew, on Flickr

Mazda MX-5 '92 by Matt Curlew, on Flickr

Panhard PL17 '62 by Matt Curlew, on Flickr

Panhard PL17 '62 by Matt Curlew, on Flickr

Saab Sonett II '68 by Matt Curlew, on Flickr

Saab 99 '74 by Matt Curlew, on Flickr

Sunbeam Sceptre '75 by Matt Curlew, on Flickr

Sunbeam Sceptre '75 by Matt Curlew, on Flickr

Volkswagen Type 3 '71 by Matt Curlew, on Flickr

Toyota Carina '76 by Matt Curlew, on Flickr

Volvo 262C '80 by Matt Curlew, on Flickr

Volvo 780 '88 by Matt Curlew, on Flickr

Het hele album. De meeste auto's 2x op de foto gezet.

Helaas dit jaar geen auto tot mijn beschikking, en de locatie is niet bepaald makkelijk bereikbaar. Volgend jaar hopelijk beter. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Dat is aardig van je MCW! Leuk om dat te lezen.

Ik ga zondag ook heen, samen met een vriend in zijn MX-5 . Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe locatie, hoewel het nu echt 3 jaar rijden is bijna. Nouja, wie weet tot zondag, zien jullie iemand met een fototoestel op krukken, dan is het grote kans dat ik dat ben .

Op 23 juni ben ik naar de British AutoJumble geweest. Dit is een gratis event een Waalwijk, lekker laagdrempelig en elke auto die ooit in Groot Brittannië is gemaakt is welkom. Omdat ik lid ben van het AMRWR, stond ik bij hen. Het thema van de club (waar eigenlijk elke Britsh Leyland auto welkom is, met wel een beetje de nadruk op de wat oudere) was 60 jaar Balanza, ofwel de Austin (en andere versies) 1800 / 2200. Er waren er dus meerdere, van Morris, Austin & Wolseley.

Jaguar Mark VII

Austin Mini 1100 Clubman Estate

Reliant Scimitar 1600

Rover Montego Clubman Een paar dagen voor de show kreeg deze eindelijk een type-goedkeuring en zijn we een Montego rijker in ons land. De eigenaar heeft het stuur omgezet.

Austin 1800 Balanza Mk II een van de Feestvarkens!

Riley ELF

Austin A35 Light Van

LTI TX2

Triumph Dolomite Sprint

Wolseley 15/50

Deel 2

Jensen 541R

Rover 75 V8 4.6
Je zou zeggen, een mooie Rover 75 series 2, maar van de V8 zijn er maar 166 gemaakt, en slechts 38 hiervan zijn er met het stuur links!

Rover 3500 Vanden Plas De SD1 was ook goed vertegenwoordigd, nouja 5 of 6 zijn natuurlijk ook niet zoveel

Rover 100 Kensington SE Slechts 1 Rover 100, zelfs geen cabrio's.

Sunbeam Stiletto

Reliant Kitten Estate x3

Rover 600 Helemaal uit Polen gekomen.

MG TF & MG F

Austin Maxi 1750 HL de Luxe x4

Armstrong Siddeley Typhoon

MG Metro Turbo

Reliant Scimitar & Reliant Kitten saloon

Austin Maestro Mayfair

Hier staan alle foto's :

Zo’n Dolomite Sprint is eigenlijk de enige mooie Engelse auto van de periode 1960-1995.
Ja.. eerlijk is eerlijk, BL heeft zeker veel miskleunen gemaakt ja. De Allegro, Maxi Maestro dat waren neit echt moeders mooiste auto's nee.

De Sd1 is natuurlijk prachtig, ik vind de 1995 Rover 200 ook nog altijd echt een mooi ontwerp, de 600 ook wel. De Metro kan er ook mee door. De sportwagens van MG en Triumph waren vaak wel mooi vind ik. (Net als Jaguar, hoewel daar ook wel wat minder mooie modellen tussen zitten)

Op zaterdag 1 juni reed ik richting een hotel in Noord-Frankrijk, om de dag erna naar een tweedaagse klassiekerbeurs te gaan. Onderweg had ik prima weer, maar het Franse evenemententerrein had veel last van regen, met tot gevolg dat er diverse klassieke auto's uit de modder moesten worden getrokken.

In de vroege ochtend van zondag 2 juni stond ik al om 9 uur voor het hek van het locale kasteel. In de kasteeltuinen werd voor de 15e keer het evenement Les Anciennes du Ch'ti gehouden, met behoorlijk wat buitenlandse bezoekers uit België, Nederland en Groot-Brittannië. Automeetings in Frankrijk worden vaak overspoeld met veel Franse klassiekers, maar hier waren verrassend veel niet-Franse auto's te bewonderen.
Overigens stond dit evenement in het teken van de 90e verjaardag van de Citroën Traction Avant en de 50e verjaardag van de Citroën CX.

Ik heb er een fotoalbum van 209 foto's van gemaakt:

De laatste foto is overigens een overzichtsfoto met de locaties van mijn foto's.

Zo maar wat opvallende auto's:

Een schitterende Traction Avant uit het tweede productiejaar.

Je moet 't maar durven: Rolls-Royce-koplampen op een R4.

Een Simca Vedette Régence uit 1957.

Deze Unic uit 1916 was het oudste voertuig van de dag. Helemaal in originele rijdende staat. Vlak na het nemen van de foto gaf de eigenaar een korte zwengel en de motor sloeg meteen aan.

Ook in de kasteelvijver voeren de eendjes. ;)

Een zeer jonge bestuurder in een Citroën van een eeuw oud.

Ik las elders dat er vandaag en morgen bij Balen, net over de grens, een fly-in met oldtimerevenement is. Het weer is beter dan verwacht dus besloot ik vanmorgen om toch te gaan en daar heb ik geen spijt van, voor volgend jaar staat hij al in de agenda. Geenszins geprobeerd alles op de foto te zetten maar hierbij een korte impressie van het diverse spul.

1944 Fordson E83W

1955 Ford Consul + 1988-93 Nissan Maxima

1957 Chevrolet Bel Air

Chevrolet 3100 (1949-53)
Ik kan goed uitgevoerde vlammen best waarderen, wat een cool ding zo. :)

1960-63 Opel Rekord, 1953-57 VW Kever, 1982-86 Rover 2600 Vanden Plas

1939 Rover Sports Special
Bij hoge uitzondering drie foto's van deze Rover, prachtig tot in de kleinste details.

1934-55 Citroën Traction Avant, 1949-54 Armstrong Siddeley Whitley 18, 1958 Buick Century, 1971 Ford Mustang Mach 1
Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten van welk merk die tweede van links is. Het logo is een A en S door elkaar heen met daaronder het nummer 18, het ornament op de motorkap is een hoofd met wat lijkt op een kroon. > Edit: nu wel, zie hieronder!

1988 Ferrari Testarossa + 1967-69 Fiat 124 Sport Coupé
Bella macchina... (keer twee maar zo goed is mijn Italiaans niet)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan