Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Voetgangers hebben nooit voorrang, dat is dan ook de reden dat hij zich niet hoeft te houden aan voorrangstekens.

De automobilist moet zich wel houden aan artikel 18: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg.

Zo en nu jouw beurt: Waarom hoef je er niet te knipperen?

Zollie zei:
Boppie zei:
Vandaag een mooie...als je de Amerongse Berg afrijdt, kom je in Amerongen zelf uit, alwaar er meerdere zijwegen voorrang van rechts hebben. Ook zeer veel wielrenners kunnen deze heuvel wel waarderen, maar om nou de auto die van rechts komt volledig te negeren en met een aardige gang door te fietsen....bedenk dat je je leven mogelijk aan de automobilist te danken hebt. Hij had je makkelijk over het hoofd kunnen zien.

Ik ken de Amerongse van t wielrennen ja, woon er nu helaas niet meer in de buurt. Kan wel bedenken dat 't een soort gewenning is om door te fietsen, van de weinige auto's die ik er tegenkwam gebaarde ze praktisch allemaal dat je voor mocht. Een slecht aangeleerde gewoonte wellicht, maar deels begrijpelijk. Bovendien is t daar wel erg klote om te stoppen als je net lekker zit te draaien :)

Dus....moet men er rekening mee houden en vaart minderen. Ik rij de route dagelijks, en er komen toch nog wel eens wat auto`s van rechts. Die kijken niet allemaal even goed uit, want ze komen immers van rechts. In mijn ogen zijn er ook teveel wielrenners die iets teveel in hun eigen wereldje leven, en menen dat alles daarvoor moet wijken.

Gisteren was ik onderweg naar huis vanuit mn werk. Het was rond kwart over 4 en ik reed op de A16 vanaf de v. Brienenoordbrug afslag Ridderkerk op. Zie ik ineens een grijze Kia Ceed die richting Dordrecht reed hier zo achter het puntstuk langs (!) alsnog de afslag nemen om zo de A15 richting Spijkenisse op te rijden! Daarbij, uiteraard zou je haast zeggen, nog een Volvo S60 flink snijdend ook. Heb nog ff rondgekeken, maar zag nergens Geelhoed met zn camera rijden. :T

Die wist het puntstuk ook aardig te raken ja! Gelukkig had hij wel een lege baan naast zich.

Vandaag even gereden, dit was het ergste wat ik heb meegemaakt met een fietster: Rijdend in het dorp zag ik links een fietster aankomen. Ik denk, die stopt niet. Inderdaad, ze stopte niet. Ze stak gewoon de weg over. Ik kon vol in de remmen. Nu ben ik dat gewend van fietsers (zo erg is het al). Maar toen zat ik iets op haar stuur: een klein kind!

Ja jongens zeg......

waar zijn we hier in godsnaam mee bezig!!!!!!!
(nu gebruik ik het woord van mijn geloof wel, dat je risico's neemt ok, maar met een kind van hooguit twee jaar!!!!! Sorry hoor, dat vind ik heel heel erg)

Ben je wel helemaal lekker? Ben je wel goed bij je hoofd???

(Bilthoven 16:30 vandaag, Sperwerweg, 100 meter van de Boslaan, ik hoop dat u dit leest "moeder" mevrouw)

Soloman zei:
Vandaag even gereden, dit was het ergste wat ik heb meegemaakt met een fietster: Rijdend in het dorp zag ik links een fietster aankomen. Ik denk, die stopt niet. Inderdaad, ze stopte niet. Ze stak gewoon de weg over. Ik kon vol in de remmen. Nu ben ik dat gewend van fietsers (zo erg is het al). Maar toen zat ik iets op haar stuur: een klein kind!

Ja jongens zeg......

(nu gebruik ik het woord van mijn geloof wel, dat je risico's neemt ok, maar met een kind van hooguit twee jaar!!!!! Sorry hoor, dat vind ik heel heel erg)

(Bilthoven 16:30 vandaag, Sperwerweg, 100 meter van de Boslaan, ik hoop dat u dit leest "moeder" mevrouw)

Ik heb het een keer gehad hoor, moeder met kind aangereden... Ik kwam aangefietst, rechts op de weg in mn woonwijk. Moeders stapt met kind op de arm de straat op, links voor me, en kijkt mijn kant op. Die kan dus mooi op t midden even wachten en daarna doorlopen, maar mevrouw dacht dat ik wel even een slinger zou maken om haar heen. Het was al redelijk dichtbij toen ze begon met oversteken, maar ik maakte niet de keuze die zij verwachtte, en reed het stel omver. Moeder natuurlijk helemaal uit dr plaat, ik heb geinformeerd of het kind ok was en het haar toen gezegd dat ze een dom rund is en dat ze voor 2 moet opletten.. weet niet of het aankwam in haar koeienhoofd.. Ik vind het echt onbegrijpelijk!

Geelhoed zei:
Voetgangers hebben nooit voorrang, dat is dan ook de reden dat hij zich niet hoeft te houden aan voorrangstekens.

De automobilist moet zich wel houden aan artikel 18: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg.
Waarom valt dit onder rechtdoorgaan op dezelfde weg? De weg gaat niet eens rechtdoor, de voetganger steekt toch de weg over?

vanochtend bij ikea:
20120305112232800x600.jpg

een uur later stond de auto nog zo geparkeerd o_O

Zollie zei:
Soloman zei:

Ja jongens zeg......

Ik heb het een keer gehad hoor, moeder met kind aangereden... Ik kwam aangefietst, rechts op de weg in mn woonwijk. Moeders stapt met kind op de arm de straat op, links voor me, en kijkt mijn kant op. Die kan dus mooi op t midden even wachten en daarna doorlopen, maar mevrouw dacht dat ik wel even een slinger zou maken om haar heen. Het was al redelijk dichtbij toen ze begon met oversteken, maar ik maakte niet de keuze die zij verwachtte, en reed het stel omver. Moeder natuurlijk helemaal uit dr plaat, ik heb geinformeerd of het kind ok was en het haar toen gezegd dat ze een dom rund is en dat ze voor 2 moet opletten.. weet niet of het aankwam in haar koeienhoofd.. Ik vind het echt onbegrijpelijk!

Je moet gewoon geen rare dingen doen met kinderen. Ik begrijp niet dat mensen dit soort dingen doen. Dat je jezelf met fiets er voor gooit, doe je best, maar met een kind? Nee daar kan ik met mijn hoofd totaal niet bij.
Zover is het al dus met onze fietsers in dit land. Het is erg dat wat er ook gebeurt altijd de automobilist de schuld krijgt. Altijd. Daar maken ze misbruik van. Maar stel je nou eens voor dat mijn ABS het weigerde? Ok, dan ben ik fout, maar wat heb je er als moeder aan als je je kind kwijtraakt? Denken deze mensen daar nooit over na?

Zaterdagochtend, oprit Coentunnelweg vanaf Zaandam: idioot van een taxichauffeur die met 100+ km/h langs mij schiet over de vluchtstrook terwijl 70 daar max is (n)

https://www.youtube.com/watch?v=cmpAxfQpbRM

Soloman zei:
Zollie zei:
Soloman zei:

Ja jongens zeg......

Je moet gewoon geen rare dingen doen met kinderen. Ik begrijp niet dat mensen dit soort dingen doen. Dat je jezelf met fiets er voor gooit, doe je best, maar met een kind? Nee daar kan ik met mijn hoofd totaal niet bij.
Zover is het al dus met onze fietsers in dit land. Het is erg dat wat er ook gebeurt altijd de automobilist de schuld krijgt. Altijd. Daar maken ze misbruik van. Maar stel je nou eens voor dat mijn ABS het weigerde? Ok, dan ben ik fout, maar wat heb je er als moeder aan als je je kind kwijtraakt? Denken deze mensen daar nooit over na?

Nog erger vind ik het wanneer mensen met hun hele gezin erin als malloten gaan rijden. Je kent het wel: Lekker met 140km/u 'doorrijden', rechts inhalen en bumperkleven. Dáár kan ik met m'n kop ook écht niet bij. Juist met je hele gezin erin zou je toch verwachten dat je niet zo achterlijk rijdt?

Ach ja, de papa's die met de kids - niet zelden los - op de achterbank gewoon met ruim boven de 30 door de 30 km/u zone waar ze notabene zelf wonen stuiven, ik heb me er heel vaak over verbaasd in mijn vorige wijk. Zeker omdat de moeders (hun vrouwen/vriendinnen dus) regelmatig met grote stukken in het lokale sufferdje stonden dat er veel te hard werd gereden in de buurt en dat daar strenger tegen opgetreden moest worden. Ooit eens zo'n mama aangegeven dat ze misschien eens met d'r vent moest gaan praten, die me een week of wat eerder zelfs in had gehaald in de wijk, omdat ik - me keurig aan de maximumsnelheid houdend - blijkbaar niet snel genoeg reed voor hem.

Anyway, aan de meneer in die 407 die op mijn weghelft kwam vanochtend, omdat ie om de op zijn weghelft geparkeerde vrachtwagen voorbij wilde: ik neem aan dat u met uw wilde handgebaren mij wilde bedanken dat ik toch maar besloot om u erlangs te laten, ondanks dat u mij goed kon zien toen u nog alle gelegenheid had om terug te gaan naar uw eigen weghelft, dat niet deed maar zelfs nog even gas bij gaf om er zeker van te zijn dat ik niet meer door kon rijden en mij dus min of meer dwong om vol in de remmen te gaan en u voor te laten?

Vandaag in de stad stond ik bij een verkeerslicht dat op groen was gesprongen. Helaas kon ik niet doorrijden omdat de drie auto`s voor me allemaal linksaf sloegen en zo het kruispunt blokkeerden. Na een tijdje vond mijn achterligger het welletjes en gaf een ram op z`n toeter en net op dat moment begon het rijtje voor me verder te rijden maar sprong het licht ook op oranje, dus bleef ik maar stilstaan.

Idiote actie 1: precies op het moment dat het verkeerslicht weer op groen sprong kwam er een pizzakoerier rechts vanaf de stoep nog even voor me de weg opgeschoten, om vervolgens ook nog eens linksaf te slaan. Hij had echt veel geluk dat ik nog in m`n rechterspiegel keek want aangezien ik rechtdoor ging was dat niet echt nodig, maar ik ga gelukkig altijd uit van het onverwachte.

Idiote actie 2: de auto (achterligger) uit mijn eerste verhaal reed nog steeds achter me toen we weer bij een stel verkeerslichten aankwamen. Hier speelde zich ongeveer hetzelfde af, ik moest wachten op mijn voorgangers en net toen ik kon optrekken sprong het licht alweer op oranje, dus bleef ik weer stilstaan. Mijn achterligger had kennelijk erg veel haast dus besloot maar om me gewoon in te halen en door het rode licht te rijden. Als ik veel haast heb dan vind ik het ook irritant als mensen stoppen voor een oranje licht, maar om die mensen in te halen zou ik toch niet in mijn hoofd halen. Het mooie is dat 'ie ook nog rechtsaf sloeg waarbij hij rechtdoorgaand verkeer (fietsers en voetgangers) voorrrang moest geven, ik kan me niet voorstellen dat hij een goed overzicht had aangezien hij dus voor mij langs moest gaan.

Witje87 zei:
Zaterdagochtend, oprit Coentunnelweg vanaf Zaandam: idioot van een taxichauffeur die met 100+ km/h langs mij schiet over de vluchtstrook terwijl 70 daar max is (n)

https://www.youtube.com/watch?v=cmpAxfQpbRM

Ik heb deze vorige week even gedaan en heb daar niet gezien dat er een snelheidsbeperking is van 70 km/h. Naar mijn mening gewoon 100 km/h.

Voorliggers die stoppen vóór een rotonde waar fietsers géén voorrang hebben. Je zou ze !@#$% uit de auto trekken.

Ik hobbel rustig met gepaste afstand achter mijn voorligger aan (80km weg). Rotonde volgt en dit ligt buiten de bebouwde kom. Hier

Rustig afremmen en ik kijk naar wat fietsers. Staat ineens die mafkees voor me stil om 2 kids (die al bijna afstapten) voor te laten gaan. Anker uit, 'tuut' :)
En dan krijg je een mooie vinger terug. :confused:

1) Zo leren die kids het nóóit dat ze er moeten stoppen
2) Een paar keer per jaar is het al raak met kop-staartje

1) Zo leren die kids het nóóit dat ze er moeten stoppen
2) Een paar keer per jaar is het al raak met kop-staartje

Dat dus. Weet ook nog wel dat toen ik netjes elke dag van en naar school fietste die twijfelmensen bloedirritant vond. Je anticipeert erop dat ze doorrijden en dan krijg je dat 'hoffelijke' gedrag. Leuk hoor, goede bedoelingen.

Aanvullende vraag op het bovenstaande m.b.t. rotondes: stel je hebt een rotonde waarbij het fietspad voorrang heeft. Fietsers mogen dan voor. Helder. Maar hoe zit dat met wandelaars (er van uitgaande dat er geen voetpad en/of zebrapad aanwezig is). Als automobilist hoef ik toch alleen BESTUURDERS voorrang te geven? Of geldt dat voor alle verkeer?

Klopt. Wandelaars hebben geen voorrang, alleen bestuurders is mijn idee ook. Wellicht even GH erbij roepen, die kent alles qua wetgeving. :)
Zelfde als met een zebrapad. Fietsers kunnen bij mij wachten. Stapt men af om te voet over te steken dan stop ik.

Leon in z'n SEAT zei:
Aanvullende vraag op het bovenstaande m.b.t. rotondes: stel je hebt een rotonde waarbij het fietspad voorrang heeft. Fietsers mogen dan voor. Helder. Maar hoe zit dat met wandelaars (er van uitgaande dat er geen voetpad en/of zebrapad aanwezig is). Als automobilist hoef ik toch alleen BESTUURDERS voorrang te geven? Of geldt dat voor alle verkeer?

Het fietspad hoort bij de rotonde, ook als er geen haaientanden staan moet je fietsers voorlaten gaan omdat je afslaat en de fietses rechtdoorgaand verkeer zijn. Dat moet je dus ook bij voetgangers, ook als er haaienetanden staan.

Sterker nog, als het fietspad geen voorrang heeft (vaak bubeko) moet je ook de voetgangers voor laten gaan.

Bij het aan komen rijden zit de voetganger niet op de zelfde weg en steekt hij gewoon over, dan hoef je hem niet voor te laten.

Ik bedoelde eigenlijk alleen wanneer je aan komt rijden, maar toch bedankt voor het volledige verhaal. :)

Kwam gisteren namelijk een stel wandelaars op leeftijd tegen op de rotonde. Ik kwam aanrijden, zij liepen op het fietspad. Ik had weliswaar de haaientanden tegen, maar ik was toch vol overtuigd dat ik voorrang had. Dat waren zij blijkbaar ook. Het feit dat ik, gezien de snelheid, niet de intentie had om te stoppen deed daar niets aan af. Nergens naar kijken, gewoon oversteken. Het is maar goed dat mijn Ibiza een nogal straffe reminrichting heeft. Had ik de auto van m'n ouders mee gehad dan was het minder gezellig afgelopen. Uiteraard werd ik nog even getrakteerd op wat boze blikken. Die jeugd van tegenwoordig ook he... :rolleyes:

zo heb je ook nog de 'jeugd' op de fiets die naar je schreeuwt "Kijk is uit je doppe man" waarna bij mij het raam open ging en "Kijk !@#$% zelf uit je doppen, jullie hebben haaientanden dus moeten stoppen".

.....

"ow, ehh.. sorry..."

:(

Idioot vind ik een wat grote bewoording, knullig is het meer. Gister was het wat druk bij het doseringslicht de snelweg op. Twee stroken mogen er daar op, maar die komen meteen na het doseringslicht samen tot één. Auto links van me heeft er zin in en geeft vol gas bij groen. Ik zag al aankomen dat hij daarna meteen weer op de rem moest en trok dus rustig op. En dan blijken die doseringslichten echt maar heel kort op groen te staan. In mijn ooghoek zag ik nog net dat mijn licht intussen weer rood was geworden... kijken of ik binnenkort een foto op mag vragen.

Daar had ik er toch bijna één achter het stuur vandaan getrokken.......:(

Ik was in de wijk (30 km zone btw) aan het wandelen met mijn dochtertje. Zij zat op haar loopfietsje.
Bij een zijstraat stopt mijn dochtertje plots, precies ter hoogte van de zijstraat, dus daarmee half de doorgang blokkerend.
Toch vond een mevrouw, nota bene zelf met een dochtertje naast zich, het nodig om om ons heen nog snel even de zijstraat in te rijden met haar overjarige Scenic.
Als mijn dochtertje op dat moment ineens weer was gaan voortbewegen waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Naast het feit dat wij gewoon voorrang hadden, is een beetje geduld een schone zaak........

Wat een rijdende doos zeg.(n)

Heb zelf alleen maar een anti-idiote actie meegemaakt net hier in de wijk.

Zat achter een auto die strak 30 reed, dus ik had geen keus om dat dan ook maar te doen.
Staat de politie verderop te laseren...o_O

Gisteravond op de A1 hadden een aantal mensen door dat er sinds kort een spitsstrook is gekomen.
Hopelijk krijgen ze ook snel door dat je daar op mag rijden als de groene pijl brandt en niet, zoals gisteravond, er een rood kruis boven staat.

White911SC zei:
Gisteravond op de A1 hadden een aantal mensen door dat er sinds kort een spitsstrook is gekomen.
Hopelijk krijgen ze ook snel door dat je daar op mag rijden als de groene pijl brandt en niet, zoals gisteravond, er een rood kruis boven staat.

Ow god o_O

Carkiller zei:

Zat achter een auto die strak 30 reed, dus ik had geen keus om dat dan ook maar te doen.

Prima plek om te gaan laseren (y)

@PauseBreak:

Zeker, iedereen rijd daar ongeveer 50 omdat het een brede asfaltweg is.
Maar je mag er dus maar 30.

Had daarom geluk dat er iemand voor mij reed, anders was ik ook (terecht) de sjaak geweest.

Vandaag een bestuurder van een bestelbusje die meende dat hij met wat extra gas de reeds naar beneden gaande spoorbomen nog wel te snel af zou zijn. Dat was hij niet, en hij reed de spoorboom dus aan gorto_O

Carkiller zei:

tja, beste CK. Mijn mening is dat er naast al die snelheidsovertredingen (ik heb bij jou bij mijn auto een foto van een snelheidsmeter voorbij zien komen, het zal mij een worst zijn, maar ja, we verschillen van mening in dat soort dingen) je het absoluut niet kunt maken om in de 30-zone boven de 30 te rijden (kinderen) en bij wegwerkzaamheden boven de 70 te rijden. Als je daar gas geeft (in beide gevallen), ben je echt van God (en andere mensen) los.

Soloman zei:
Carkiller zei:

tja, beste CK. Mijn mening is dat er naast al die snelheidsovertredingen (ik heb bij jou bij mijn auto een foto van een snelheidsmeter voorbij zien komen, het zal mij een worst zijn, maar ja, we verschillen van mening in dat soort dingen) je het absoluut niet kunt maken om in de 30-zone boven de 30 te rijden (kinderen) en bij wegwerkzaamheden boven de 70 te rijden. Als je daar gas geeft (in beide gevallen), ben je echt van God (en andere mensen) los.
Meestal zijn die grenzen inderdaad om een hele duidelijke reden en moet je het niet in je hoofd halen om harder te rijden dan toegestaan is (in de wijk dus! o_O). Het gaat wel mis als er geen duidelijke reden is. Zo is een paar jaar terug de Waterlinie-weg in Utrecht van 100 naar 80 naar 70 naar 50 (!!!) gegaan, het laatste wegens "slecht" wegdek (zeg maar kwaliteit Belgische snelweg van een paar jaar terug). 50 rijden was gewoon gevaarlijk, want iedereen reed daar dus nog gewoon 80 of 100. Dan wordt het snelheidsverschil wel heel erg groot en is het voor je eigen veiligheid beter om je niet aan die snelheid te houden maar je aan te passen aan het overige verkeer. De overheid heeft er helaas zo nu en dan een handje van om om onduidelijke redenen snelheidsbeperkingen op te leggen zonder de weg aan te passen.

Andersom gebeurt ook. Hier in Nieuwegein mag je op de doorgaande weg langs het park 30 (daar kom je zo nu en dan eens een voetganger tegen), maar verderop langs de school en langs het winkelcentrum is het ineens weer 50. Gevolg is dan ook dat je langs het winkelcentrum en de school mensen hun hoofd nog wel eens ziet gebruiken (<50 rijden) en de 30km-zone wordt massaal genegeerd (rijd 30 en je achterbumper wordt van zeer nabij geïnspecteerd). Ook hier (op wat drempels na) geen aanpassingen aan de wegen. In de wijken zelf valt het dan wel weer mee en wordt die 30 redelijk nageleefd.

@Soloman:

Het is waar wat je zegt, maar de weg is niet goed ingericht voor een 30 km weg.
Brede asfaltweg, geen drempels, als je je best zou doen haal de er 100.

Op een goede 30 km weg is dat simpelweg niet mogelijk, gemeente heeft dus ook nog huiswerk.

Overigens is de foto van mijn snelheidsmeter genomen op een lege snelweg in Duitsland waar geen snelheidslimiet geld.
Dit heeft dus niets met een snelheidsovertreding te maken.
Snap ook niet zo goed wat dit met mijn post over de 30 km weg te maken heeft.

Carkiller zei:
@Soloman:

Het is waar wat je zegt, maar de weg is niet goed ingericht voor een 30 km weg.
Brede asfaltweg, geen drempels, als je je best zou doen haal de er 100.

Op een goede 30 km weg is dat simpelweg niet mogelijk, gemeente heeft dus ook nog huiswerk.

Overigens is de foto van mijn snelheidsmeter genomen op een lege snelweg in Duitsland waar geen snelheidslimiet geld.
Dit heeft dus niets met een snelheidsovertreding te maken.
Snap ook niet zo goed wat dit met mijn post over de 30 km weg te maken heeft.

ok, ben blij dat je het hebt toegelicht.
Heb mijn auto trouwens nog nooit plank gehad. Geen gelegenheid voor gehad.

Parody zei:
Zo is een paar jaar terug de Waterlinie-weg in Utrecht van 100 naar 80 naar 70 naar 50 (!!!) gegaan, het laatste wegens "slecht" wegdek (zeg maar kwaliteit Belgische snelweg van een paar jaar terug). 50 rijden was gewoon gevaarlijk, want iedereen reed daar dus nog gewoon 80 of 100. Dan wordt het snelheidsverschil wel heel erg groot en is het voor je eigen veiligheid beter om je niet aan die snelheid te houden maar je aan te passen aan het overige verkeer. De overheid heeft er helaas zo nu en dan een handje van om om onduidelijke redenen snelheidsbeperkingen op te leggen zonder de weg aan te passen.
.

Ze staan er trouwens wel eens met een camera. Ja, het klopt dat er de reden van het slechte wegdek wordt opgevoerd. Maar er is nog een andere (wist ik ook niet, maar ik heb het gehoord uit de politiek). Dat is omdat de afslag Galgewaard (beide richtingen) wel eens vol wil lopen en dan is de rechterrijstrook vaak geblokkeerd. Ik heb er best wel eens rare dingen meegemaakt.

Vandaag ook weer eens iets lekkers meegemaakt. Oprit A28 naar Utrecht toe vanaf de Bilt. Je hebt dan tweebaans voor het stoplicht vlak voor de oprit. Er stonden iets van twee auto's rechts. Ik kwam aangereden en het licht sprong op groen, ik koos voor de linkerbaan want ik had nog gang. Bocht om naast de andere auto's, geeft de voorste (een Prius) plotseling gas. De oprit komt daarna in een bocht die je met 80 normaal kunt nemen. Ik trek de auto door om dat de oprit eenbaans wordt, trekt die mafkees naast me met mee. Ik zat toen op 100. Vlak voor de bocht geef ik nog wat gas bij, 110, hij doet het ook. De verdrijvingspijlen zijn er al en ik merk dat de auto goed begint te hellen in de bocht, ik gas los, en de auto zakt naar 90, doet ie vent naast me hetzelfde!! Ik zat compleet vast, kon nergens heen. Vlak voor het overgaan naar eenbaans trap ik het gaspedaal opnieuw flink in en schiet hem net op tijd voorbij zodat ik naar rechts kan sturen.

Wat daarna gebeurde kun je vast wel raden: ik werd dus even flink op de hielen gezeten door dat type. Sjonge jonge, wat moet je daar nou van zeggen. Ik dacht dat Prius rijders altijd van die rustige duurzame types waren, anders koop je toch niet zoiets?
Hij was duidelijk pissig dat ik hem probeerde te passeren. Zoiets verwacht je van andere soorten auto's.

@Soloman. Waarschijnlijk een frusti die maae één auto van de baas mocht rijden. Ik kom ze met regelmaat tegen. Prius onder de kont en dan proberen te rijden alsof ze een Fanfari hebben. Ik snap nog steeds niet goed waarom..

Ja inderdaad. Op de snelweg is het ook vaak raak. Ik rij dan altijd gewoon de maximaal toegestane snelheid, zoals 99 procent van de auto's. Het is helemaal niet zo vaak dat ze je met een rappe snelheid inhalen. Dan kijk je in je linkerspiegel, zie je er eentje met een leuk vaartje van 140 150 aan komen blazen. Nog even goed kijken, verrek, een Prius, hoe kan dat nou? Dat overkomt me steeds vaker. Het aparte is dat motorrijders zich heel vaak wel aan de 120 houden en Alfa's, BMW's ook. Terwijl je het van hun nou juist zou verwachten (dat ze het gas er op zetten).
Het zijn vooral VW's die erg ongeduldig en haastig zijn, en... Priussen.

Het motorseizoen is ook weer aangebroken. Moet je eerlijk zeggen, ik zat vandaag op de weg, keurig, die motorjongens nog netjes aan de 100/120 ook nog! Van zoiets kan ik gewoon genieten.

De weinige keren dat ik me op de motor aan de maximum toegestane snelheid wordt ik zonder uitzondering telkens bijna van de weg gereden door onoplettende automobilisten. Ik voel dan ook een stuk veiliger als ik 'de rest' lekker voorbij rijd.

Mwah..de snelheid is voor mij ook geen obstakel..ik rij gedurig te hard. Het gedrag wat veel motorrijders ten toon stellen is vaak klote. Inhalen te pas en te onpas, maakt niet uit hoe hard je rijdt. Koplampen tikkie te hoog. Dat soort dingen.

Ergste vond ik nog op een ritje naar Valkenburg. Nabij Eindhoven hielden motorrijders alle verkeer tegen op de snelweg om maar bij elkaar te komen als groep. Dan krijg ik de neiging om ze van de weg af te drukken.

Boppie zei:
Ergste vond ik nog op een ritje naar Valkenburg. Nabij Eindhoven hielden motorrijders alle verkeer tegen op de snelweg om maar bij elkaar te komen als groep. Dan krijg ik de neiging om ze van de weg af te drukken.

Dan bel je toch 0900-8844 en maak je er melding van? Als maar genoeg mensen dit soort dingen doorbellen kan de politie ook gerichter ingrijpen.

Ik snap sowieso de lol niet zo van in een grote groep rijden. Liever alleen of in een klein groepje, veel relaxter.

Over dat inhalen, tjsa, als je een beetje vermogen in je motor hebt dan heb je maar heel weinig ruimte nodig om je acties uit te voeren. Ik stoor me eerder aan slome motorrijders.:T

Terug
Bovenaan