Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sorry, ik ben af en toe een enorme zeikerd, maar ik heb het wel afgeleerd om mensen aan te spreken.

Bij ons in de woonwijk zie ik soms autootjes (het zijn altijd kleintjes, zoals Ibiza's en zo) keihard rijden, soms bloedhard, 80 waar je 30 mag, ik word er gewoon draaierig van.
Vandaag een scooter met 60 die een wheely maakte, om de bocht een zebrapad, met zo'n snelheid ontstaat een drama als er iemand op loopt.
Ik vraag me gewoon af: weten ze wel waar ze mee bezig zijn, en waar is de politie. Tja, als die er is, zeggen ze: ga boeven vangen.
Ik heb soms het gevoel dat ik alleen sta, dat mensen mij een zeurpiet vinden.

Vandaag deed ik bij de Plus boodschappen. Een oude man (en zeker niet dement), kwam de toegangshekjes uit (dus waar je in gaat) met een fles wijn in de lucht (boven de sensors uit), en liep doodgemoedeerd naar buiten. Ik stond perplex, die kon nooit betaald hebben. Ik durfde niets te zeggen, want je krijgt altijd ongelijk van zo'n iemand, of je blijkt echt ongelijk te hebben (dan is het dus een medewerker of zo, of de schat van het dorp, zul je altijd zien, sta jij voor l*l),

Daarom zeg ik maar niets meer.

Gisteren nog de laatste idiote actie van 2011 gezien; In een winkelcentrum waar het nog druk was tegen het einde van de middag, geeft een vent in z'n VW Bora keihard gas om vervolgens knoerthard door de straat naar de uitrit te rijden. Blijkbaar kon deze mafkees z'n geduld niet meer bewaren...

Gisteravond een erg stomme actie, het leek wel moedwillig.

A27 richting het zuiden ter hoogte van Utrecht. 2 rijstroken gaan rechtdoor, de rechterrijstrook leidt je naar een stukje parallelweg. Daar moest ik heen en ik rij daar zo'n 110 op de teller. De rechterbaan is volgens mij zo'n 1 km lang. In het midden (dus voor rechtdoor) rijdt een blauwe Opel Astra station een klein stukje voor me. Die rijdt wat langzamer dus ik loop in.
Vlak voor de ultieme splitsing komt ie een klein beetje naar rechts. Ik denk eerst nog dat de bestuurder even afgeleid is en gewoon een stuurfoutje maakt maar ik houd toch al een beetje in. De auto komt verder naar rechts en halverwege gaat ook de richtingaanwijzer uit (euh, dat had ik al door nu hoeft ie ook niet meer aan). Vol in de remmen en toeteren, meneer blijkt een vaartje van onder de 80 te hebben.
Op de parallelweg kun je weer rechtdoor of nog een rijstrook opschuiven naar rechts om af te slaan richting Utrecht. Gezien het tempo en rijgedrag van mijn voorganger besluit ik de rechterrijstrook te gebruiken om in te halen. Ik geef richting aan, ga naar rechts en op het moment dat ik met mijn neus naast hem zit gaat ie ook naar rechts. Ik rij al zo snel dat ik er nog voorbij kan.

Ik ga weer naar links en in mijn spiegel zie ik de Astra ook weer naar links komen, dus toch rechtdoor. Nog iets verder kan je weer afslaan (richting UMC/Amersfoort), mijn afslag. De Astra rijdt daar gewoon rechtdoor, hij had dus helemaal de parallelweg niet nodig.

@White911SC, die zal wel richting Arnhem zijn gegaan. De allerlaatste afslag die aan dat stuk parallelbaan zit. Mogelijk een TomTom cruiser ook nog, de mijne geeft daar namelijk ook veel en veel te vroeg aan dat je de parallelbaan op moet en dan het hele takkeneind links houden, terwijl je dat hele stuk over de hoofdrijbaan kunt door rijden en vlak voor de aansluiting met de A12 nog naar de parallelbaan kan.

@Mergelsberg - nee, dit speelde nog voor het stuk daarvoor. Dus als je rechtdoor gaat kom je weer uit op de A27. Een stukje verder moet je pas kiezen tussen A27 en A12.
De eerste keer naar rechts snap ik ook nog, maar tot tweemaal toe vlak voor mijn neus de rechterbaan willen pakken snap ik niet.

Gistermiddag ook weer achter iemand gereden die 't rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen. Vanuit Alkmaar-A9 de A4 op richting Amsterdam. Dus rechtsaf de snelweg af, 270 graden draaien en dan weer invoegen. Voor ons reed een vrachtwagen, ik zie dat er niks achter ons aankomt dus ik wil zo snel mogelijk doorsteken om de vrachtwagen in te halen. Je hebt daar nog net even 2 rijstroken. De auto tussen mij en de vrachtwagen wil dat ook, maar geeft vervolgens bijna geen gas bij en gaat dus tergend langzaam de vrachtwagen voorbij. Ik zat echt serieus te twijfelen om flink af te remmen om weer achter de vrachtwagen te gaan rijden.
Even later kon ik de auto voorbij en mijn vermoeden werd bevestigd: vrouw en beslagen ruiten - en dat rijdend in de regen is vragen om moeilijkheden. Nee, dat is niet sexistisch, dat is wat mijn vriendin ook dacht en uitsprak :)

White911SC zei:
Gisteravond een erg stomme actie, het leek wel moedwillig.

A27 richting het zuiden ter hoogte van Utrecht. 2 rijstroken gaan rechtdoor, de rechterrijstrook leidt je naar een stukje parallelweg. Daar moest ik heen en ik rij daar zo'n 110 op de teller. De rechterbaan is volgens mij zo'n 1 km lang. In het midden (dus voor rechtdoor) rijdt een blauwe Opel Astra station een klein stukje voor me. Die rijdt wat langzamer dus ik loop in.
Vlak voor de ultieme splitsing komt ie een klein beetje naar rechts. Ik denk eerst nog dat de bestuurder even afgeleid is en gewoon een stuurfoutje maakt maar ik houd toch al een beetje in. De auto komt verder naar rechts en halverwege gaat ook de richtingaanwijzer uit (euh, dat had ik al door nu hoeft ie ook niet meer aan). Vol in de remmen en toeteren, meneer blijkt een vaartje van onder de 80 te hebben.
Op de parallelweg kun je weer rechtdoor of nog een rijstrook opschuiven naar rechts om af te slaan richting Utrecht. Gezien het tempo en rijgedrag van mijn voorganger besluit ik de rechterrijstrook te gebruiken om in te halen. Ik geef richting aan, ga naar rechts en op het moment dat ik met mijn neus naast hem zit gaat ie ook naar rechts. Ik rij al zo snel dat ik er nog voorbij kan.

Ik ga weer naar links en in mijn spiegel zie ik de Astra ook weer naar links komen, dus toch rechtdoor. Nog iets verder kan je weer afslaan (richting UMC/Amersfoort), mijn afslag. De Astra rijdt daar gewoon rechtdoor, hij had dus helemaal de parallelweg niet nodig.

Dit stuk ken ik wel ja. Tegenwoordig pak ik wel eens de a27 om vervolgens hier naar rechts te gaan richting a12. Veelvuldig meegemaakt dat links en rechts van de blokmarkering een treintje rijdt waarbij rechts naar links wil en visa versa. Helaas snapt men nogsteeds niet wat het principe van ritsen is waardoor er regelmatig een status quo ontstaat. Helemaal leuk als dan op het linker stuk het treintje vastkomt te zitten achter een vrachtwagen en/of rechts zonder op of om te kijken met z'n alleen links gaat knipperen (waarbij zowel rechts als links er absoluut geen gaatje wil laten vallen). Iedem voor het stukje a4 vs a44 (richting Den Haag).

White911SC zei:
De Astra rijdt daar gewoon rechtdoor, hij had dus helemaal de parallelweg niet nodig.
Tsja, misschien een navigatierijder? Al meerdere keren meegemaakt dat een navigatiesysteem me een stukje parallelweg wilde laten volgen, terwijl ik wist dat dat helemaal niet nodig was. Kan te maken hebben met een op verouderde verkeersinfo gestoelde aangepaste route, of gewoon een foutje in het systeem. Als je dan als bestuurder in de praktijk ziet dat je waarschijnlijk wel gewoon rechtdoor kan, maar je twijfelt, krijg je vaak dit soort dingen. Hoe vaak ik ze wel niet bijna op m'n neus heb, duidelijk gebiologeerd doro de onverwachte routeaanwijzing op het systeem en daardoor nog maar weinig aandacht voro de rest van het verkeer.

Ik maak het zelf ook wel eens mee, als ik niet zeker van mijn zaak ben, blijf ik dan ook wel eens zo lang mogelijk op de door mij als meest logisch geachte rijstrook rijden. Het komt dan wel eens voor dat ik op het laatste moment alsnog wissel. Alleen hou ik daar alvast rekening mee in de manier waarop ik rij. Dus ervoor zorgen dat er ruimte is om alsnog naar rechts (of links) te gaan.

20120111140733.jpg

oma toch (n)

Ik reed in de Matiz rond 11 uur 's avonds in de buurt van Gent op de snelweg. Achter mij een busje. Ik reed zo'n 90km/u en dat busje kwam achter me rijden toen ik een bord 1000m voor afslag zag. Ik dacht: gezellig, mooie koplampen ook. De snelweg was lekker leeg, dus ik vermoedde dat hij mee wilde luisteren met mijn 'illegale' radiozender via de fm-transmitter die ik voor mijn iPod gebruik. Dat snap ik wel, ik was net heerlijk aan het wegdromen bij Cinematic Orchestra met muziek van het album Ma Fleur. De beste man kwam steeds dichter bij dus ik vermoed dat het ontvangst niet zo goed was. Gedurende de volledige kilometer had ik een fraai verlichte auto, aangezien mijn interieurlamp al enige tijd defect is, is dat een vreemde gewaarwording. Bij de afrit aangekomen sla ik keurig rechts af en hij rijdt rechtdoor. Nadat hij me voorbij is, blijkt dat hij ook naar rechts gaat?! Misschien dat de muziek toch niet helemaal zijn smaak was.

Gisteren (ja, ja; vrijdag de 13e) op de A27 richting Hilversum bij De Uithof, Utrecht. Men is daar aan de weg bezig waardoor de banen wat smaller zijn en er aan de linker vluchtstrook gewerkt wordt. Ik reed in redelijk druk maar goed doorrijdend verkeer op de linkerbaan. Komt er met een bloedvaart een zwarte Hyundai Tucson over die linker vluchtstrook ons voorbij. Ik schrok me te pletter...

Die strook lag echter - door de werkzaamheden - vol met grind en grit. Alle auto's op de linkerbaan werden dus gezandstraald.

Gelukkig heb ik geen lakschade maar wel zeven pitjes in de voorruit, waarvan drie goed in het zicht :(

En bedankt. Zo'n 100 meter verder moest meneer zich er weer tussen wurmen... kenteken heb ik maar wat moet je ermee....

Hopelijk komt meneer een keer een boom tegen.

naar je verzekeraar stappen en aansprakelijk stellen! vooral als je getuigen hebt dan sta je redelijk sterk

Je zat toch met 2 vrienden in de auto?
Direct aangifte doen en camerabeelden laten opvragen door de politie bij de KLPD.

Lijkt mij heel makkelijk dit.

Idiote actie inderdaad, ik had zo iemand er gewoon niet langs gelaten. En als die persoon nou in de situatie zit dat z'n oma gevallen is en hij de enige is met een sleutel, dan gaat die 100m die hij verder vooraan rijdt echt niets helpen.

Hoe kun je daar trouwens van schrikken, kijk je niet in je spiegels?

ernstoud zei:
Gisteren (ja, ja; vrijdag de 13e) op de A27 richting Hilversum bij De Uithof, Utrecht. Men is daar aan de weg bezig waardoor de banen wat smaller zijn en er aan de linker vluchtstrook gewerkt wordt. Ik reed in redelijk druk maar goed doorrijdend verkeer op de linkerbaan. Komt er met een bloedvaart een zwarte Hyundai Tucson over die linker vluchtstrook ons voorbij. Ik schrok me te pletter...

Die strook lag echter - door de werkzaamheden - vol met grind en grit. Alle auto's op de linkerbaan werden dus gezandstraald.

Gelukkig heb ik geen lakschade maar wel zeven pitjes in de voorruit, waarvan drie goed in het zicht :(

En bedankt. Zo'n 100 meter verder moest meneer zich er weer tussen wurmen... kenteken heb ik maar wat moet je ermee....

Hopelijk komt meneer een keer een boom tegen.

Ik ken de verkeerssituatie daar op het moment. Is werkelijk een drama. Daar naast het UMC. De hele verkeerssituatie daar is altijd vreselijk, altijd file, de Uithof heeft gewoon geen goede uitvalsmogelijkheid door die A28. Asociale bestuurders doen daar nog even een schepje bovenop.

Ik ben verbaasd dat ik er met mijn auto nog altijd zonder schade doorheen kom. En trouwens, wat doen al die buitenlandse kentekens daar?

Barma zei:
naar je verzekeraar stappen en aansprakelijk stellen! vooral als je getuigen hebt dan sta je redelijk sterk

Tja; ik zit gevangen in de gouden strop die bonus/malus heet. Als ik dit op de verzekering gooi dan gaat het me de komende jaren in totaal richting de EUR 2.000,- meer premie kosten... dus t.z.t. de dealer er maar eens een nieuwe ruit in laten zetten als er meer steenslag in zit.

Kijk je voorwaarden nog maar eens na. Ruitschade kost niet altijd een trede.

File. We rijden denk ik 10-20 km/u. Motoren er tussen door (2 stuks). Met niet bepaald een gering snelheidsverschil, maar naar ik schat ergens rond de 60-70 km/u. Zo kún je je leven natuurlijk ook spannend maken...

Volgens mij heb ik ergens een keer beloofd niet meer over het linksknipperen op rotondes te beginnen, maar ik krijg er zulke kromme tenen van, dat ik het niet kan laten: vanochtend reed er een 5008 voor me die heel erg ver voor een rotonde naar links gaat knipperen, pas bij het verlaten van de rotonde ging dit linkerknipperlicht uit, maar er werd niet rechts geknipperd.

Maar ach, het blijft sowieso moeilijk. Gisteren reed ik achter drie auto's, waarvan er geen enkele zijn knipperlicht gebruikte op de rotondes.

Linksknipperen op rotondes (hoewel onnodig) vind ik niet zo'n probleem.
Het niet rechtsknipperen bij het verlaten vind ik veel kwalijker.

Gisterochtend iemand die wel rechtsknipperde, zelfs stopte om een fietser die ook op de rotonde reed keurig voorrang te verlenen. Alleen deed hij dat zo overdreven dat hij nog op de rotonde zelf stil stond terwijl er ruimte genoeg was om nog even 1,5 mtr door te rijden zodat iedereen achter hem (waaronder ik) ook gewoon kon doorrijden.

bat zei:
File. We rijden denk ik 10-20 km/u. Motoren er tussen door (2 stuks). Met niet bepaald een gering snelheidsverschil, maar naar ik schat ergens rond de 60-70 km/u. Zo kún je je leven natuurlijk ook spannend maken...
En vanochtend wéér, deze keer ook nog met regen en daardoor toch wat minder zicht.

Ik snap dat gewoon niet. Als er iemand net even niet oplet en van rijstrook wisselt, corrigeer je dat met zo'n snelheidsverschil nooit meer.

Jemig
jemig de pemig
jemig de pemig

bekijk het filmpje.
wel auto's om jaloers op te worden.

https://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3130342/2012/01/20/Eigenaar-Megaupload-woont-in-huis-van-30-miljoen-euro.dhtml

Gisteravond, binnen de bebouwde kom. Maximum snelheid echt 50 km/u, hoewel de betreffende weg een beetje buitenom loopt. Toch: veel zijwegen, fietsers naast de auto's, niet allemaal even overzichtelijk. Toch ging 50 km/u niet hard genoeg voor de auto achter me. Na een paar keer drukken, waar ik niet op reageerde, ging meneer er dus maar omheen. In een onoverzichtelijke bocht. En hij ging er goed vandoor en hield zijn hogere snelheid keurig aan toen het 30 werd. En omdat ie de bocht anders niet kon halen nam ie die ook maar lekker ruim, tot schrik van de fietsers die hem tegemoet kwam en maar ternauwernood de stoep op kon schieten.

Aan de jonge dame in de rode jas, die zojuist bij de Graafseringweg uit lijn 2 uitstapte.

Ik wil graag 3 dingen zeggen.

1- Bedankt voor de controle van het ABS systeem van mijn auto, ik hoef niet vaak dusdanig in de ankers.
2- Steek nooit aan de voorkant van een bus de straat over, wacht of tot de bus weg is of loop langs de achterkant, waar het verkeer dat het dichtst langs de bus komt je kan zien.
3- Als je dan al zonder te kijken oversteekt op een levensgevaarlijke manier, blijf dan niet als een idioot midden op de baan stil staan voor de auto die keihard voor je moet remmen. Ga terug voor die bus, die stilstaat op de halte, daar ben je nog betrekkelijk veilig.

Met vriendelijke groet,

De bestuurder van die Twingo wiens voorbumper je net niet gesloopt hebt.

2- Steek nooit aan de voorkant van een bus de straat over, wacht of tot de bus weg is of loop langs de achterkant, waar het verkeer dat het dichtst langs de bus komt je kan zien.

levensgevaarlijk, zie ze dat ook wel eens proberen.

Mergelsberg zei:
Aan de jonge dame in de rode jas, die zojuist bij de Graafseringweg uit lijn 2 uitstapte.

Ik wil graag 3 dingen zeggen.

1- Bedankt voor de controle van het ABS systeem van mijn auto, ik hoef niet vaak dusdanig in de ankers.
3- Als je dan al zonder te kijken oversteekt op een levensgevaarlijke manier, blijf dan niet als een idioot midden op de baan stil staan voor de auto die keihard voor je moet remmen. Ga terug voor die bus, die stilstaat op de halte, daar ben je nog betrekkelijk veilig.

Met vriendelijke groet,

De bestuurder van die Twingo wiens voorbumper je net niet gesloopt hebt.

Ik ben het met je eens dat sommige voetgangers wel eens wat "lomp" zijn met dit soort dingen, maar heb jij nooit geleerd dat je - voor zover je het al doet en mag - bij het voorbijgaan van een bus of tram ALTIJD rekening moet houden met voetgangers? Dus altijd met gepaste snelheid, voor het geval dat.... Net zoals bij kleine kinderen of dieren, ALTIJD rekenen op verrassingen!

Waar ik wel altijd vrolijk van wordt - en dat zie je vaak niet van tevoren - is van die moeders met buggy of kinderwagen die gaan oversteken. Dan zie je zo'n hoofd boven de auto's uit en weet je dat ze aanstalten gaan maken om over te steken, maar dat ze je hebben gezien. En dan schuift ineens die kinderwagen voor je de straat op.... En natuurlijk heb jij het dan gedaan, moeders deed niets verkeerd o_O. Met rolstoelen doen ze zoiets ook nog wel eens.

Tjonge jonge. Hier ook een abs-test gehad, en hij doet het nog!
Bilthoven vlak voor de overweg Leyenseweg. Het was niet druk (was daarnet), ik rij met gangetje van veertig over de Leyensweg. Links is er een weg. Daar komt een Audi A3 aangereden (donkerkleurig, als je dit leest fijne knul, ik reed in een donkere Toyota, je ontwikkeling zal niet zo ver zijn dat je wist welk type het was). Vlak voor mijn neus. Ik denk, nee he, dit gaat hij niet doen, dat kan niet. jawel dus, vlak voor mijn neus stormt hij de weg op. Ik moest vol in de remmen (abs aan, maar ik redde het net). Ik schrok me een hoedje. Ik grootlicht aan en vol op de claxon.
Wat doettie? Gaat hij links stoppen naast me op het verdrijvingsvak. De spoorweg komt eraan, en ik zie de lichten al knipperen, rijdt hij langzaam met me mee en ik zie de hele auto schudden. De man is totaal bezig te exploderen. Gelukkig zit naast hem zijn vriendin. Ik kijk naar links en ik zie dat de vrouw de man probeert te kalmeren (met haar handen en praten en doen), Ondertussen heb ik gelukkig het lock-knopje met mijn linkervingers gevonden in de deur (centraal).

Pff, ik kneep hem wel even.

Na weinig kilometers slaat hij af, drie keer raden.

Yep, de proletenschool....:rolleyes:
L**ser

Carfanatic zei:

levensgevaarlijk, zie ze dat ook wel eens proberen.

Heb ik gisteren ook ervaren. Man steekt zo, zonder te kijken, over. Althans, probeert hij. Hij stopte gelukkig op tijd. Kreeg wel allemaal boze gebaren. Ik reed dan ook een gevaarlijke 20km/u.

Gisteren trouwens ook eens de proef op de som genomen: wat te doen tegen mensen die met een mistachterlicht rijden (en dat is natuurlijk niet nodig, of toch zeer zeer zelden). Ik begon eerst met kort twee keer seinen. Geen effect. Nog een keer en nog een keer. Nee, de Honda FR-V tufte rustig voort, ik had mijn zonnebril vast gepakt. Toen kwam een zebrapad waarbij de Honda iemand liet oversteken. Ik rook mijn kans en toeterde, seinde en wees uit het raam naar de achterkant van de MPV. Nee, ook geen effect. Nog even blijven seinen en toeteren (let wel, af en toe en zo dat nooit een tegenligger mij zag seinen en enkel de toeter als we stil stonden).
Jammer, er leek niks aan te doen. De volgende keer pak ik een AK-47 en schiet ik dat verdomde licht kapot. En wellicht nog een kogel naar de schouder van de bestuurder om het af te leren. Tijd voor drastische maatregelen.

20km/h.......AK47....ik bespeur een Al Qaida wegterrorist!

Tijd voor zo`n cursusje...EMG heet dat toch?

Owowow, vandaag weer die heerlijke spitsstrook op de A9 gereden...
Voegen wat mensen is op de spitsstrook vanaf de A200 naar Amstelveen toe en willen per se naar de 2e baan, terwijl baan 3 gewoon leeg is.
En daar rij je dan, vol groot licht aan, toeteren, gaan ze naar rechts om in de bocht toch weer naar de middelste te gaan. Zien mensen die groene pijlen niet?

Vanmiddag op de A2 bij Utrecht op het 2-baans stuk. Ik rij op de linkerbaan, komt er van rechts opeens een Focus naar links zetten. Ik dus vol in de remmen, die malloot had niks in de gaten toen die naar links kwam dus met wat toeteren en groot licht duidelijk gemaakt dat ie een beetje verkeerd bezig was. Bleek een Engelsman te zijn, opeens schiet ie er vol vandoor, om hem later op de A27 weer tegen te komen. Was hopelijk zelf ook goed geschrokken.

Vorige week hetzelfde gebeurd op de A27 bij Meerkerk, maar die had het gelukkig zelf op tijd in de gaten, kon daar als het moest ook nog wel de spitsstrook opknallen, maar vanmiddag op de A2 kon ik geen kant op dan vol in de ankers te gaan. Gelukkig was het geen vrachtwagen zullen we maar zeggen.

Ik was verbijsterd vandaag. Ik reed op de E19, Antwerpen-Breda, tegen de Nederlandse grens, op de linker rijstrook. Het verkeer was redelijk druk, beide rijstroken waren goed voorzien van auto's. Een beetje onrustig beeld ook, maar dat ben ik wel gewend op Belgische snelwegen. Nogmaals, ik reed op de linker rijstrook; ongeveer 100-110 km/u.

Komt er links van mij een (Nederlandse) motoragent voorbij! En dan zonder zwaailicht of sirene. Sterker nog, deze agent reed de auto's vóór mij ook links voorbij, gewoon, redelijk op het gemakje en alsof het zo hoorde, om vervolgens bij Hazeldonk eraf te gaan.

Misschien moest meneer nodig plassen?

LoveMyJeep zei:
Ik ben het met je eens dat sommige voetgangers wel eens wat "lomp" zijn met dit soort dingen, maar heb jij nooit geleerd dat je - voor zover je het al doet en mag - bij het voorbijgaan van een bus of tram ALTIJD rekening moet houden met voetgangers? Dus altijd met gepaste snelheid, voor het geval dat.... Net zoals bij kleine kinderen of dieren, ALTIJD rekenen op verrassingen!

Had je dit niet eergisteren tegen de man kunnen zeggen die gisteren bij mij achter op klapte? :(

Die heeft heel de brommer die achter dat busje vandaan kwam nooit gezien. Ik stond op tijd stil en kreeg vervolgens een Elantra in de koffer.

Ja hoor, gisterochtend was het weer raak. Ik was weer op de fiets naar mijn werk, onderweg bedenkt een tegenliggende auto dat hij een scooter wel even in kan halen, net op het moment dat ik daar dus ook fiets. Dus ik word weer van de weg gereden omdat die auto op mijn weghelft kwam en recht op me afrijd, bleek het een Volvo XC90 MMT te zijn (Google maar eens), de bestuurder heeft de laatste tijd te weinig hulp kunnen verlenen ofzo?

Gisteravond een idiote actie van mijn zijde welke geheel aansluit bij §anitarium's belevenissen op de fiets. Leg bijna een fietser op mijn motorkap gewoon omdat ik te druk bezig ben met al het tegemoet komende xenon/halogeen/LED geweld en de fietser (met een indrukwekkende lamp) geheel mis of in ieder geval veel te laat zie.

Ik hoop dat de beste man, geheel terecht, een flinke verwensing mijn richting heeft geslingerd en niet zijn weg lijkbleek heeft moeten vervolgen. Anyway bij deze mijn spijt betuiging en ik zal voortaan weer heel wat beter opletten.

Mergelsberg zei:
LoveMyJeep zei:

Had je dit niet eergisteren tegen de man kunnen zeggen die gisteren bij mij achter op klapte? :(

Die heeft heel de brommer die achter dat busje vandaan kwam nooit gezien. Ik stond op tijd stil en kreeg vervolgens een Elantra in de koffer.

Ai een idiote actie met gevolg. En nu?

den Voetstuk zei:
Mergelsberg zei:
LoveMyJeep zei:

Ai een idiote actie met gevolg. En nu?
De eerste raming is 1505,38 ex aan schade. Achterbumper, achterklep, spuiten, einddemper en dan nog de eventuele onderhuidse schade. Tot nu toe is het verhaal voor mijn kant redelijk positief, hij klapte achterop en dat heeft hij ook op het schadeformulier zo ingevuld. Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.

Gelukkig wel alles heel amicaal af kunnen handelen, gelijk verder op even op een parkeerplaats gaan staan. Toch wel handig om een half ingevuld schadeformulier bij je te hebben.
"Wilt u mijn kaartje, dan kunt u mij bellen en handelen we het dan verder af."
-"Nou mijnheer ik heb hier een schadeformulier, als u nou even uw gegevens invult is het gelijk klaar. Had u een pen bij de hand?"

Mergelsberg zei:
Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.

Stomme vraag wellicht maar waarom leg je het bij de rechtsbijstand? Ik begrijp uit je verhaal dat alles in kannen en kruiken is. Schuldvraag is duidelijk en de tp heeft het formulier getekend.

Succes met de verdere afhandeling trouwens!

Uzzi zei:
Mergelsberg zei:

Stomme vraag wellicht maar waarom leg je het bij de rechtsbijstand? Ik begrijp uit je verhaal dat alles in kannen en kruiken is. Schuldvraag is duidelijk en de tp heeft het formulier getekend.

Direct druk zetten = goed.

De laatste keer dat er iemand bij mij achterin tetterde (rotonde, ik en mijn voorligger stonden al enige tijd stil om fietsers voorrang te verlenen, degene die achterop kwam, was compleet op de autopilot ervan uitgegaan dat ie door kon rijden - zijn huis stond op nog geen 50 meter van de rotonde), heb ik hem eerst helemaal gerust moeten stellen. Die man was helemaal van de rel, wist ook absoluut niet wat ie moest doen. "Meneer, kom even rustig mee naar die zijstraat, dan kunnen we in alle rust het schadeformulier invullen en dan komt alles vanzelf weer goed."

Terence zei:
Uzzi zei:
Mergelsberg zei:

Direct druk zetten = goed.

Hoezo? Formulier ingevuld, ondertekend en de verzekeringsmaatschappijen regelen het onderling keurig af. Dat is tenminste mijn ervaring.

Tsja, als Mergelsberg niet All Risks verzekerd is, kan ik me voorstellen dat ie het bij de rechtsbijstand neerlegt.

bat zei:
Tsja, als Mergelsberg niet All Risks verzekerd is, kan ik me voorstellen dat ie het bij de rechtsbijstand neerlegt.

all risk is toch incl eigen toegebrachte schade? Als jij wordt aangereden betaalt de WA van de andere partij jouw schade, ongeacht hoe je zelf verzekerd bent??

Uzzi zei:
Mergelsberg zei:

Gelijk hebben en krijgen zijn twee heel verschillende zaken. Daar ben ik helaas al meerdere keren op harde wijze achter gekomen. Dus toen ik voor de eerste keer een autoverzekering afsloot heb ik daar verkeers- en verhaalsrechtsbijstand bij genomen. Nog geen 2 euro per maand extra, maar het loont zich nu wel. Overal gaat het over "dat weten we morgen of uiterlijk overmorgen" en niet over "tja dat is even afwachten" en maanden later weet je nog niets.

En ik wil niet gierig overkomen, maar ik heb behoorlijk last in de onderrug sinds die tijd. Het zou wel lekker zijn als ik de fysio daarvoor niet op eigen kosten hoef te doen.

Zollie zei:
bat zei:

all risk is toch incl eigen toegebrachte schade? Als jij wordt aangereden betaalt de WA van de andere partij jouw schade, ongeacht hoe je zelf verzekerd bent??
Ja, alleen moet je dat nog wel claimen. Als je alleen WA verzekerd bent, handelen zij de eventuele claim van de tegenpartij wel af. Maar als je je eigen schade vergoed moet krijgen van de tegenpartij, regelt je WA verzekeraar dat volgens mij lang niet altijd ook voor je. Oftewel: als je de pecunia van de tegenpartij wilt krijgen, zul je er wel achteraan moeten.

bat zei:
Zollie zei:
bat zei:

Ja, alleen moet je dat nog wel claimen. Als je alleen WA verzekerd bent, handelen zij de eventuele claim van de tegenpartij wel af. Maar als je je eigen schade vergoed moet krijgen van de tegenpartij, regelt je WA verzekeraar dat volgens mij lang niet altijd ook voor je. Oftewel: als je de pecunia van de tegenpartij wilt krijgen, zul je er wel achteraan moeten.

Een keer gehad dat een kerel in een busje bij het stoplicht nog even achteruit wilde om voor het andere stoplicht te gaan staan, zomaar een trekhaak in mn voorkant. Beide WA, geen schadeformulier maar gegevens uitgewisseld. Een week later stond ik al bij het schadebedrijf de schade te bepalen, en niet veel later kreeg ik het bedrag bijgeschreven.

Volgens mij moet je dus gewoon pech hebben met je verzekeraar/mede-weggebruiker wil je gezeik krijgen...

Mwah...jaartje geleden dook er 1 bij mij in de deur, je zal toch zelf de tegenpartij aansprakelijk moeten stellen door middel van een brief. Je eigen wa verzekering dekt dat nou eenmaal niet.

Terug
Bovenaan