StalenSnuitje
Wegverkenner
Beter dan een airbag om jezelf een defensieve rijstijl aan te leren, zullen we maar zeggen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
White911SC zei:Gisteravond een erg stomme actie, het leek wel moedwillig.
A27 richting het zuiden ter hoogte van Utrecht. 2 rijstroken gaan rechtdoor, de rechterrijstrook leidt je naar een stukje parallelweg. Daar moest ik heen en ik rij daar zo'n 110 op de teller. De rechterbaan is volgens mij zo'n 1 km lang. In het midden (dus voor rechtdoor) rijdt een blauwe Opel Astra station een klein stukje voor me. Die rijdt wat langzamer dus ik loop in.
Vlak voor de ultieme splitsing komt ie een klein beetje naar rechts. Ik denk eerst nog dat de bestuurder even afgeleid is en gewoon een stuurfoutje maakt maar ik houd toch al een beetje in. De auto komt verder naar rechts en halverwege gaat ook de richtingaanwijzer uit (euh, dat had ik al door nu hoeft ie ook niet meer aan). Vol in de remmen en toeteren, meneer blijkt een vaartje van onder de 80 te hebben.
Op de parallelweg kun je weer rechtdoor of nog een rijstrook opschuiven naar rechts om af te slaan richting Utrecht. Gezien het tempo en rijgedrag van mijn voorganger besluit ik de rechterrijstrook te gebruiken om in te halen. Ik geef richting aan, ga naar rechts en op het moment dat ik met mijn neus naast hem zit gaat ie ook naar rechts. Ik rij al zo snel dat ik er nog voorbij kan.
Ik ga weer naar links en in mijn spiegel zie ik de Astra ook weer naar links komen, dus toch rechtdoor. Nog iets verder kan je weer afslaan (richting UMC/Amersfoort), mijn afslag. De Astra rijdt daar gewoon rechtdoor, hij had dus helemaal de parallelweg niet nodig.
Tsja, misschien een navigatierijder? Al meerdere keren meegemaakt dat een navigatiesysteem me een stukje parallelweg wilde laten volgen, terwijl ik wist dat dat helemaal niet nodig was. Kan te maken hebben met een op verouderde verkeersinfo gestoelde aangepaste route, of gewoon een foutje in het systeem. Als je dan als bestuurder in de praktijk ziet dat je waarschijnlijk wel gewoon rechtdoor kan, maar je twijfelt, krijg je vaak dit soort dingen. Hoe vaak ik ze wel niet bijna op m'n neus heb, duidelijk gebiologeerd doro de onverwachte routeaanwijzing op het systeem en daardoor nog maar weinig aandacht voro de rest van het verkeer.White911SC zei:De Astra rijdt daar gewoon rechtdoor, hij had dus helemaal de parallelweg niet nodig.
ernstoud zei:Gisteren (ja, ja; vrijdag de 13e) op de A27 richting Hilversum bij De Uithof, Utrecht. Men is daar aan de weg bezig waardoor de banen wat smaller zijn en er aan de linker vluchtstrook gewerkt wordt. Ik reed in redelijk druk maar goed doorrijdend verkeer op de linkerbaan. Komt er met een bloedvaart een zwarte Hyundai Tucson over die linker vluchtstrook ons voorbij. Ik schrok me te pletter...
Die strook lag echter - door de werkzaamheden - vol met grind en grit. Alle auto's op de linkerbaan werden dus gezandstraald.
Gelukkig heb ik geen lakschade maar wel zeven pitjes in de voorruit, waarvan drie goed in het zicht
En bedankt. Zo'n 100 meter verder moest meneer zich er weer tussen wurmen... kenteken heb ik maar wat moet je ermee....
Hopelijk komt meneer een keer een boom tegen.
Barma zei:naar je verzekeraar stappen en aansprakelijk stellen! vooral als je getuigen hebt dan sta je redelijk sterk
En vanochtend wéér, deze keer ook nog met regen en daardoor toch wat minder zicht.bat zei:File. We rijden denk ik 10-20 km/u. Motoren er tussen door (2 stuks). Met niet bepaald een gering snelheidsverschil, maar naar ik schat ergens rond de 60-70 km/u. Zo kún je je leven natuurlijk ook spannend maken...
2- Steek nooit aan de voorkant van een bus de straat over, wacht of tot de bus weg is of loop langs de achterkant, waar het verkeer dat het dichtst langs de bus komt je kan zien.
Mergelsberg zei:Aan de jonge dame in de rode jas, die zojuist bij de Graafseringweg uit lijn 2 uitstapte.
Ik wil graag 3 dingen zeggen.
1- Bedankt voor de controle van het ABS systeem van mijn auto, ik hoef niet vaak dusdanig in de ankers.
2- Steek nooit aan de voorkant van een bus de straat over, wacht of tot de bus weg is of loop langs de achterkant, waar het verkeer dat het dichtst langs de bus komt je kan zien.
3- Als je dan al zonder te kijken oversteekt op een levensgevaarlijke manier, blijf dan niet als een idioot midden op de baan stil staan voor de auto die keihard voor je moet remmen. Ga terug voor die bus, die stilstaat op de halte, daar ben je nog betrekkelijk veilig.
Met vriendelijke groet,
De bestuurder van die Twingo wiens voorbumper je net niet gesloopt hebt.
Carfanatic zei:2- Steek nooit aan de voorkant van een bus de straat over, wacht of tot de bus weg is of loop langs de achterkant, waar het verkeer dat het dichtst langs de bus komt je kan zien.
levensgevaarlijk, zie ze dat ook wel eens proberen.
Moderator
Terence zei:Zien mensen die groene pijlen niet?
LoveMyJeep zei:Ik ben het met je eens dat sommige voetgangers wel eens wat "lomp" zijn met dit soort dingen, maar heb jij nooit geleerd dat je - voor zover je het al doet en mag - bij het voorbijgaan van een bus of tram ALTIJD rekening moet houden met voetgangers? Dus altijd met gepaste snelheid, voor het geval dat.... Net zoals bij kleine kinderen of dieren, ALTIJD rekenen op verrassingen!
Mergelsberg zei:LoveMyJeep zei:Ik ben het met je eens dat sommige voetgangers wel eens wat "lomp" zijn met dit soort dingen, maar heb jij nooit geleerd dat je - voor zover je het al doet en mag - bij het voorbijgaan van een bus of tram ALTIJD rekening moet houden met voetgangers? Dus altijd met gepaste snelheid, voor het geval dat.... Net zoals bij kleine kinderen of dieren, ALTIJD rekenen op verrassingen!
Had je dit niet eergisteren tegen de man kunnen zeggen die gisteren bij mij achter op klapte?
Die heeft heel de brommer die achter dat busje vandaan kwam nooit gezien. Ik stond op tijd stil en kreeg vervolgens een Elantra in de koffer.
De eerste raming is 1505,38 ex aan schade. Achterbumper, achterklep, spuiten, einddemper en dan nog de eventuele onderhuidse schade. Tot nu toe is het verhaal voor mijn kant redelijk positief, hij klapte achterop en dat heeft hij ook op het schadeformulier zo ingevuld. Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.den Voetstuk zei:Mergelsberg zei:LoveMyJeep zei:Ik ben het met je eens dat sommige voetgangers wel eens wat "lomp" zijn met dit soort dingen, maar heb jij nooit geleerd dat je - voor zover je het al doet en mag - bij het voorbijgaan van een bus of tram ALTIJD rekening moet houden met voetgangers? Dus altijd met gepaste snelheid, voor het geval dat.... Net zoals bij kleine kinderen of dieren, ALTIJD rekenen op verrassingen!
Had je dit niet eergisteren tegen de man kunnen zeggen die gisteren bij mij achter op klapte?
Die heeft heel de brommer die achter dat busje vandaan kwam nooit gezien. Ik stond op tijd stil en kreeg vervolgens een Elantra in de koffer.
Ai een idiote actie met gevolg. En nu?
Mergelsberg zei:Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.
Moderator
Uzzi zei:Mergelsberg zei:Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.
Stomme vraag wellicht maar waarom leg je het bij de rechtsbijstand? Ik begrijp uit je verhaal dat alles in kannen en kruiken is. Schuldvraag is duidelijk en de tp heeft het formulier getekend.
Succes met de verdere afhandeling trouwens!
Terence zei:Uzzi zei:Mergelsberg zei:Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.
Stomme vraag wellicht maar waarom leg je het bij de rechtsbijstand? Ik begrijp uit je verhaal dat alles in kannen en kruiken is. Schuldvraag is duidelijk en de tp heeft het formulier getekend.
Direct druk zetten = goed.
bat zei:Tsja, als Mergelsberg niet All Risks verzekerd is, kan ik me voorstellen dat ie het bij de rechtsbijstand neerlegt.
Gelijk hebben en krijgen zijn twee heel verschillende zaken. Daar ben ik helaas al meerdere keren op harde wijze achter gekomen. Dus toen ik voor de eerste keer een autoverzekering afsloot heb ik daar verkeers- en verhaalsrechtsbijstand bij genomen. Nog geen 2 euro per maand extra, maar het loont zich nu wel. Overal gaat het over "dat weten we morgen of uiterlijk overmorgen" en niet over "tja dat is even afwachten" en maanden later weet je nog niets.Uzzi zei:Mergelsberg zei:Nu ligt mijn zaak bij de rechtsbijstand.
Ja, alleen moet je dat nog wel claimen. Als je alleen WA verzekerd bent, handelen zij de eventuele claim van de tegenpartij wel af. Maar als je je eigen schade vergoed moet krijgen van de tegenpartij, regelt je WA verzekeraar dat volgens mij lang niet altijd ook voor je. Oftewel: als je de pecunia van de tegenpartij wilt krijgen, zul je er wel achteraan moeten.Zollie zei:bat zei:Tsja, als Mergelsberg niet All Risks verzekerd is, kan ik me voorstellen dat ie het bij de rechtsbijstand neerlegt.
all risk is toch incl eigen toegebrachte schade? Als jij wordt aangereden betaalt de WA van de andere partij jouw schade, ongeacht hoe je zelf verzekerd bent??
bat zei:Ja, alleen moet je dat nog wel claimen. Als je alleen WA verzekerd bent, handelen zij de eventuele claim van de tegenpartij wel af. Maar als je je eigen schade vergoed moet krijgen van de tegenpartij, regelt je WA verzekeraar dat volgens mij lang niet altijd ook voor je. Oftewel: als je de pecunia van de tegenpartij wilt krijgen, zul je er wel achteraan moeten.Zollie zei:bat zei:Tsja, als Mergelsberg niet All Risks verzekerd is, kan ik me voorstellen dat ie het bij de rechtsbijstand neerlegt.
all risk is toch incl eigen toegebrachte schade? Als jij wordt aangereden betaalt de WA van de andere partij jouw schade, ongeacht hoe je zelf verzekerd bent??