Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Geelhoed zei:
Koplamp te hoog, of misschien wel groot licht, alarmlichten, snelheidsverschil 35km/h, en onnodig toeteren.

D'r zitten voldoende eizkels tussen. Maar de alarmlichten vind ik wel prettig als ze die gebruiken.

§anitarium zei:
Mensen die opletten hebben geen behoefte aan het linksgeknipper. Maar goed, ik denk dat dit de laatste keer is dat ik het over linksknipperen op een rotonde ga hebben.

:p

Ton. zei:
Geelhoed zei:
Koplamp te hoog, of misschien wel groot licht, alarmlichten, snelheidsverschil 35km/h, en onnodig toeteren.

D'r zitten voldoende eizkels tussen. Maar de alarmlichten vind ik wel prettig als ze die gebruiken.

Wie is hier de eikel dan? Geelhoed rijdt haast midden op de streep... :rolleyes:

Zeg niet dat dit een eikzel is, maar dat er voldoende tussen zitten.

Ik had waarschijnlijk ook meer naar links gereden, maar het tussen de file rijden op de motor is een gunst. Eentje waarbij vooral de motorrijder zich aan spelregels hoort te houden.

Gistermiddag in file rijdend het centrum van Alkmaar uit. Ik rij gewoon achter mijn voorganger aan en die rijdt vlak voor een voetganger langs die een zebrapad wilde oversteken. Begrijpelijk, ze kwam achter een reclamebord of iets dergelijks vandaan lopen en in de regen/beginnende schemering viel ze pas laat op. Ik stopte wel, maar daardoor stond mijn achterkant ter hoogte van een fietspad - niet netjes, maar dat kan wel eens gebeuren. Een fietster die waarschijnlijk niet had verwacht dat ik zou afremmen en waarschijnlijk al probeerde weg te fietsen begon gelijk te schreeuwen/schelden. Wat moet ik dan doen, een leuk blond meisje omver rijden?

Vanochtend bij het naar rechts afslaan reed ik iets achter een fietser. Ik rem dus af, hij gaat immers rechtdoor en heeft voorrang. Gaat hij ook rechtsaf, zonder zijn hand uit te steken. Terwijl hij nog wel omkeek om te kijken wat ik deed.

Dat gebeurt zo vaak inderdaad, jammer dat het niet verplicht is. Maar, dat dan ook: ik geef eigenlijk altijd richting aan op de fiets en de meeste automobilisten wachten toch nog tot ik afgeslagen ben. Ze vertrouwen het niet vermoed ik?

Ah, nu Google Streetview ook in België is, een interessante situatie:
https://maps.google.nl/maps?q=parklaan+gent&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.035187,3.719626&spn=0.002392,0.005681&sll=50.929782,4.040394&sspn=0.009589,0.022724&vpsrc=6&hnear=Parklaan,+9000+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.035187,3.719626&panoid=ep9lhXpAayK3G2IteHZW4Q&cbp=12,282.52,,0,14.62
Wat is de doorgaande weg? De mensen die van rechts (Fortlaan) komen, hebben haaientanden. Toch lijken beide wegen (vanaf de Krijgslaan, naar zowel Parklaan als Fortlaan) rechtdoor te gaan?

@ White911SC

Ja, zo'n soort iets heb ik ook mee gemaakt.. je hebt een weg die eindigd aan een hoofdweg, daar tussen een fietspad en daarna nog een klein stukje waar je met de auto kan staan. Een fietser word gehinderd ja omdat de gemeente de ruimte niet had:confused: In ieder geval vorig jaar november vond een fietser in amsterdam het nodig om een keiharde klap op de kofferbak te geven, dacht eerst dat ie er tegen aan zat.. men wat was ik pissig o_O het is dat mijn moeder naast me zat maar anders had ik de alarmlichten aan gezet, auto op slot en was die vent ff achterna gerend op het fietspad. What the fuck ben je mee bezig, ik geef die vent toch ook geen klap tegen zijn kop als hij geen richting aan geeft? De schrik zat er in ieder geval wel in toen ik zijn kant op reed want hij bleef de 'donkere' auto in de gaten houden en verstopte zich tussen de fietsers die voor het rode stoplicht stonden. :) Ik snap bijv. ook niet van die mensen die een spiegel eraf laten slaan door een motorrijder, ik zou er desnoods via de vluchtstrook achteraan gaan. HA, hij dacht ff snel weg te komen zeker. Als het een echte vent is en ziet dat hij gevolgd wordt stopt hij en incasseert hij de kritiek/scheldwoorden/klappen. ;)

den Voetstuk zei:
Ah, nu Google Streetview ook in België is, een interessante situatie:
https://maps.google.nl/maps?q=parklaan+gent&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.035187,3.719626&spn=0.002392,0.005681&sll=50.929782,4.040394&sspn=0.009589,0.022724&vpsrc=6&hnear=Parklaan,+9000+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.035187,3.719626&panoid=ep9lhXpAayK3G2IteHZW4Q&cbp=12,282.52,,0,14.62
Wat is de doorgaande weg? De mensen die van rechts (Fortlaan) komen, hebben haaientanden. Toch lijken beide wegen (vanaf de Krijgslaan, naar zowel Parklaan als Fortlaan) rechtdoor te gaan?

Ik snap het probleem niet zo. Wat verstaan belgen onder doorgaande weg?
En gaan verkeerstekens niet boven verkeersregels aldaar?

Het is een gelijkwaardige kruising denk ik? Wel wat vreemd aangelegd. Normaal zou je dan richting aan moeten geven als je naar rechts gaat? Rechtdoor is nog steeds 'Parklaan', dus ik veronderstel dat dat de 'doorgaande' weg is. In elk geval geven mensen soms links richting aan, soms rechts of soms niks.

Gelijkwaardige kruising? Die haaientanden denken daar anders over.

Ik zou richting aangeven als ik naar rechts zou afslaan. De Fortlaan is immers geconstrueerd als zijweg. (middels de haaientanden)

In ieder geval vorig jaar november vond een fietser in amsterdam het nodig om een keiharde klap op de kofferbak te geven
Heb ik ook wel eens gedaan, op de zijruit. Was de derde keer achter elkaar dat dezelfde auto mij afsneed in een bocht, dus deels om m'n frustratie te uiten en deels om te voorkomen dat ik die derde keer wél volledig onder de auto zou verdwijnen...

Geelhoed zei:
Gelijkwaardige kruising? Die haaientanden denken daar anders over.

Ik zou richting aangeven als ik naar rechts zou afslaan. De Fortlaan is immers geconstrueerd als zijweg. (middels de haaientanden)

Klopt, mijn fout: ik zocht een woord om de verwarring rond die kruising te verwoorden, gelijkwaardige kruising is niet de juiste term. Ik doe dat ook, maar veel auto's niet. Een B5 zou de boel wat versimpelen, me dunkt.

Dat je daar richting naar rechts aan moet geven lijkt me duidelijk. Vooral irritant voor de mensen die komende vanuit de Fortlaan daar staan te wachten. De verwarring ontstaat m.i. door het feit dat de weg daar erg breed is en als het ware lijkt door te vloeien in de Fortlaan. Mensen die rechts willen houden daar dus al rechts, mensen die rechtdoor willen houden links. Hierdoor ontstaat foutief de indruk dat na het rechts houden geen richting meer hoeft worden aangegeven.

Maargoed, het is in Belgie he, daar kunnen mensen doorgaans toch minder goed rijden.. :p

TYN zei:
Dat je daar richting naar rechts aan moet geven lijkt me duidelijk. Vooral irritant voor de mensen die komende vanuit de Fortlaan daar staan te wachten. De verwarring ontstaat m.i. door het feit dat de weg daar erg breed is en als het ware lijkt door te vloeien in de Fortlaan. Mensen die rechts willen houden daar dus al rechts, mensen die rechtdoor willen houden links. Hierdoor ontstaat foutief de indruk dat na het rechts houden geen richting meer hoeft worden aangegeven.

Maargoed, het is in Belgie he, daar kunnen mensen doorgaans toch minder goed rijden.. :p

Dat is ook makkelijk scoren.:) Nee, klopt, je beschrijft het goed. Een van de vele irritante situaties. Nog eentje? Ik leef echt op nu Streetview hier is, alsof ik er jaren op heb gewacht.
https://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.05942,3.711763&spn=0.00239,0.005681&hnear=Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=h&z=18&vpsrc=6&layer=c&cbll=51.05942,3.711763&panoid=oYYiDiAJ5PO08gIWLJYscw&cbp=12,342.12,,0,2.38
Hier moet je eigenlijk op een kruising (sterker: tramspoor) staan om naar links te kunnen. Je moet een zeer drukke weg kruisen, het komt er dus op neer dat je pas kan rijden zodra dat licht op rood is (voor het verkeer richting Begijnhof). Op dat moment beginnen de mensen vanuit de Wittenberg- en Wondelgemstraat ook te rijden. Eigenlijk zou je moeten wachten de kruising vrij is, maar dan kom je er dus niet weg.

Erg raar punt inderdaad. Nu heb ik het idee in Belgie wel vaker aparte verkeersituaties tegen te komen. Situaties die de Nederlandse wegbeheerder in ieder geval anders (en in mijn ogen beter) zou hebben opgelost. Niet dat het hier allemaal koek en ei is, maar rijdend in Belgie denk ik soms werkelijk 'hoe komen ze erop'. :LOL:

over een fiets strook langs een weg versmalling en tussen de file door rijden...

ook ik dacht dat het niet mocht maar daar denkt deze agent anders over...

nu moet ik zeggen dat ik ook wel eens met de motor over de fiets strook ga als er een auto van de andere kant kom, onder de noemer .. kan de automobilist ook lekker door rijden.

https://www.youtube.com/watch?v=_SiMUfiRpn0&feature=related

maar toch vond ik hem vreemd omdat we volgens mij ook geroepen hebben dat het inhalen langs de file of verkeerslicht "gedoogd" zou worden... maar het mag dus .??!!??
blijf hem vreemd vinden, nog wel leuk even art. 5 aanhalen voor , zoals bij geelhoed mooi te zien is .. toeteren en persen.. en toch iets aan de snelle kant.

Catalisator zei:
maar toch vond ik hem vreemd omdat we volgens mij ook geroepen hebben dat het inhalen langs de file of verkeerslicht "gedoogd" zou worden... maar het mag dus .??!!??
blijf hem vreemd vinden, nog wel leuk even art. 5 aanhalen voor , zoals bij geelhoed mooi te zien is .. toeteren en persen.. en toch iets aan de snelle kant.

Als de motorrijder de rij bij het stoplicht voorbij weet te rijden zonder op het voorsorteervak voor een andere richting te komen en een plekje vooraan kan vinden, zonder de stopstreep te overschrijden, dan mag het.
Beide vereisten lijken mij nogal lastig, en dan vooral de laatste.

Mag inderdaad gewoon! Ben dit tijdens m'n rijlessen ook tegengekomen: ik stop netjes voor zo'n paaltje om een tegemoetkomende auto voor te laten, instructeur rijdt me doodleuk rechts voorbij. Ook nog met een andere instructeur over gehad, hij vertelde mij hetzelfde, maar voegde er wel aan toe dat het niet altijd wenselijk. Dat het mag is dus geen reden om het ook daadwerkelijk te doen. Dat ben ik volledig met hem eens.

Ton , klopt is ook lastig en zoals het filmpje laat zien rijd die motor links van de doorgetrokken streep naar voren... en idd voor de stop streep stil staan zal ook niet vaak lukken, daarmee komt art 5 heel dichtbij natuurlijk.. toch denk ik dat ze het niet snel zullen doen , mits je dit dus "sociaal"doet...
en zowiezo, voor de automobilisten is het ook erg prettig als je dit "sociaal"doet...

TYN, idd niet zomaar doen, maar als ik daarmee kan voorkomen dat of ik of een auto, of zelfs 2 moeten wachten.. dan mag het .. en kan het.. maar het blijft altijd opletten of de andere partij ook van je actie op de hoogte is, en daar goed mee om gaat.

ik kwam hem vandaag toevallig tegen, ik dacht dat het bij wet verboden was, niet dus.. nou ja je moet de weg met zijn allen delen.. dus als het kan moet je elkaar ook de ruimte geven.. vind ik dan.

of nou ja niet art 5 direct natuurlijk , maar het niet gebruiken van het juiste voor sorteer vak is ook een beste boete..

Even een vraagje:
Vanochtend fietste ik in de regen naar school. Op een bepaald moment rijd ik over deze ventweg, als er een auto opeens die ventweg inslaat. Wie heeft er dan voorrang?
De reden dat ik dit vraag was dat ik dacht voorrang te hebben (lijkt voor mij namelijk een inrit, en meneer kwam voor mij van "links"). Het probleem was ook nog eens dat hij voor mij een twijfelsnelheid reed; een snelheid waarbij je gewoon niet kan inschatten of hij mij ziet of niet. Ik dacht van wel, omdat hij zijn auto liet uitrollen.

Niet dus...
Gat wordt kleiner, en kon niet meer fatsoenlijk remmen zonder om te vallen of achterin te rijden.
Heb ik opeens een gaatje van 15cm (echt niet meer) waar ik mijn fiets in moet proppen en geluk heb dat ik een parkeervak in kan duiken; moest tussen hem en een geparkeerde auto door, het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als ik per ongeluk de geparkeerde auto een miniem tikje gegeven heb. Heb er zelf niks van gemerkt, maar de ruimte was zo smal, dat het bijna niet anders kan.

Misschien fout van beiden, maar toch, ik kookte wel even... o_O

stoterstangen90 zei:
Op zo'n ventweg mag je natuurlijk gewoon ondersteboven gereden worden door die automobilist.......
Blijkbaar, heb de verkeersregels erop nageslagen, en dat mag dus vanaf 1 december! Goed dat ik dat weet, heb er niks over in de media gehoord.. ;)

Ton. zei:
Als de motorrijder de rij bij het stoplicht voorbij weet te rijden zonder op het voorsorteervak voor een andere richting te komen en een plekje vooraan kan vinden, zonder de stopstreep te overschrijden, dan mag het.
Vergeet de doorgetrokken streep die tussen de voorsorteervakken ligt niet.

Catalisator zei:
over een fiets strook langs een weg versmalling
Ik zie op het filmpje geen fietsstrook. Niet dat dat uitmaakt maar toch.
Overigens mag het met de auto ook hoor:

Rickenbacker zei:
De reden dat ik dit vraag was dat ik dacht voorrang te hebben (lijkt voor mij namelijk een inrit
Omdat je over een verhoging gaat? dat maakt het geen inrit. Al denk ik wel dat de wegbeheerder dat hier zo bedoeld heeft.
Voorrang had je natuurlijk in ieder geval, omdat de auto van rijstrook (zelfs rijbaan) wisselde.

Geelhoed zei:
Ton. zei:
Vergeet de doorgetrokken streep die tussen de voorsorteervakken ligt niet.

Bedacht ik mij ook, maar die ligt er niet altijd.

https://maps.google.com/maps?q=ijsselallee+zwolle&ll=52.505799,6.068983&spn=0.000496,0.001206&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=IJsselallee,+Zwolle,+The+Netherlands&t=h&z=20&vpsrc=6&layer=c&cbll=52.505799,6.068983&panoid=vLUZJ0fkvd5rVwS9mFyjTQ&cbp=12,344.34,,0,0

https://maps.google.com/maps?q=amsterdam+rai&ll=52.337188,4.892585&spn=0.003959,0.009645&oe=utf-8&client=firefox-a&fb=1&hq=rai&hnear=0x47c63fb5949a7755:0x6600fd4cb7c0af8d,Amsterdam,+The+Netherlands&cid=0,0,11569527158754808632&t=h&z=17&vpsrc=6&layer=c&cbll=52.337249,4.892472&panoid=fks4HD9VhQs1drC1S-KOEg&cbp=12,313.89,,0,16.82

Heb gisteren ook wat meegemaakt: kwam samen met een collega van het kerstdiner van mijn werk terug en reed op de afslag Almere-stad oost. Daar kom je op een rotonde uit waar als je er eenmaal op zit voorrang dient te krijgen. Het was zo'n kwart voor negen en ik was net de rotonde op gereden om mijn weg op de Tussenring te vervolgen. Van rechts kwamen twee auto's (dubbele rijstrook) die mij dus voorrang moesten geven. Beide kwamen met redelijk hoge snelheid aanrijden. De linker auto stopte, de rechtse auto die reed zonder gas los te laten of gas bij te geven vlak voor mij langs. Het was dat ik al op zo'n zotte actie had voorbereid anders was het falikant fout gegaan. Dat deze persoon gesnoven of flinkel geheveld had blijkt wel uit het volgende. Even later snelde ik het autootje voorbij (een oude Fiesta of Corsa, vreemd genoeg weet ik dat niet meer precies, waarschijnlijk door de schrik) bleek dus dat de auto volledig beslagen ramen had en even later stopte de auto voor groen licht om rechts af naar Almere Buiten te gaan. Volgens mij heb je het dan niet meer geheel op een rijtje.

Glaasje op/ Snuifje op? Laat je rijden.....

Volgens mij is de oorzaak dat ze juist helemaal geen rijtje meer hebben dan...:eek:

Ja hoor, we hadden er weer 1 vanmorgen. Iemand die met het verkeerde been uit bed is gestapt en met datzelfde been in zijn auto.

Locatie: https://maps.google.nl/maps?q=eltensestraat+duiven&hl=nl&ll=51.940521,6.003234&spn=0.002421,0.004823&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.900095,9.876709&vpsrc=6&hnear=Eltensestraat,+Duiven&t=m&z=18&layer=c&cbll=51.940701,6.003369&panoid=bzTX7Zyhts1CnpAhIcsDRQ&cbp=12,46.03,,0,0
Slechts 400m van huis. Het is wel vaker raak bij deze versmalling, maar dit keer was ik toch duidelijk eerder, en ik hoefde niet eens gasbij te geven. :)

Van de andere kant in ieder geval een vrij nieuwe witte Santa Fé, inclusief bestuurder met ochtendhumeur. ;)
Goed, hij wilde in ieder geval eerst, en dus stonden we neus aan neus in de versmalling, waarbij ik de helft al even voorbij was. Hij bleef staan, ik vanzelfsprekend ook.

Hij was druk aan het gebaren met achteruit, maar heb maar even een glimlach opgezet. Armen over elkaar en wachten maar. Ongeveer een seconde of 30 hebben we daar gestaan. Inmiddels auto's achter mij, en na een grootlichtseintje, besloot hij toch maar achteruit te gaan... Moeizaam werd er ruimte gemaakt, vooral niet teveel...

Ik kwam langszij en hij had zijn raam alvast geopend. Geen idee wat hij zei overigens, mijn raam zat nog vastgevroren. ;)
Dus vriendelijk gezwaaid en de weg vervolgd. Pff... druktemakers.

Ok, soms is het close wie nu eerst mag/mocht en meestal komt het wel goed. Ook ik wacht zo nu en dan wel even, maar dit was een echte volhouder :)

Haha prima actie van adinsx, vaak hebben die mensen met grote auto's, groot ego en [size=x-small]klein piemeltje[/size] zoiets van:

Ik ben groot, jij bent klein dus ga jij maar achteruit. Ik had laatst ook een Land Rover Range Rover die op 3 meter afstand zat terwijl we al 125 reden. Ik was bezig met een treintje auto's inhalen, 50 meter voor me op links reden ook auto's.. na een tijdje ben ik maar rechts snel een gat in gedoken met flink afremmen op de motor. Range Rover rijdt stevig door, kruipt bij iedereen op de bumper, zie constant zijn remlichten.. wat is zijn doel nou? Sommige mensen kopen echt zo'n auto om je aan de kant te drukken.

Oja, ook nog een idiote actie.. ik reed zaterdag van Utrecht naar Lelystad op de A6 komt t.h.v. Almere-Buiten een Renault Trafic van V.D. Waal uit Den Haag voorbij suizen met minstens 160 op de teller. Ik rijd rustig met 120 verder en kom bij afslag Lelystad aan waar ik eraf moest, wie komt mij na al die kilometers alweer voorbij met een bloedgang? Meneer V.D. Waal uit Den Haag in zijn trafic :D. Vond het een vrij kansloze actie in ieder geval :)

Val zei:
...vaak hebben die mensen met grote auto's, groot ego en [size=x-small]klein piemeltje[/size] zoiets van:

Ik ben groot, jij bent klein dus ga jij maar achteruit...

Misschien dacht deze Santa Fé bestuurder wel hetzelfde: "Heb je weer zo'n verlaagde Sjonniebak, pikzwart en half geblindeerd, moet zeker wat compenseren en per se als eerste door die wegversmalling. Nou, mij vandaag niet gezien!"

Vanochtend op de A4 was het ietwat donker en nogal regenachtig. Reden voor veel automobilisten om de snelheid aan te passen en wat beter uit de dopjes te kijken. Dat eerste deed de bestuurder van een BMW 1-serie ook, maar dan strak op de linkerbaan (en er waren er vijf om uit te kiezen). Dat zie ik wel vaker, dus geen reden om in de stress te schieten. Rustig wachten tot meneer opzij zou gaan was het devies.

Na een minuut of wat was meneer toch genegen een baantje naar rechts te gaan. Ik heb dus nog héél even afgewacht of hij daar zou blijven en heb toen wat gas bijgegeven om er voorbij te gaan.

Op dat moment besloot de BMW-bestuurder tóch een inhaalactie uit te gaan voeren; knipper ging uit in combinatie met een ruk aan het stuur. Het zal een centimeter of dertig gescheeld hebben.

Spiegeltje checken is soms best lastig…

§anitarium zei:
Val zei:
...vaak hebben die mensen met grote auto's, groot ego en [size=x-small]klein piemeltje[/size] zoiets van:

Ik ben groot, jij bent klein dus ga jij maar achteruit...

Misschien dacht deze Santa Fé bestuurder wel hetzelfde: "Heb je weer zo'n verlaagde Sjonniebak, pikzwart en half geblindeerd, moet zeker wat compenseren en per se als eerste door die wegversmalling. Nou, mij vandaag niet gezien!"

Hoho, verlaagd is ie niet hoor :)
Maar zou maar zo kunnen, had hij alleen wel eerder moeten zijn. Ik hoefde geen gas bij te geven, en was duidelijk eerder. Maar bij dit soort versmallingen is het toch altijd kijken. Ga ik zelf wachten, of wacht wellicht de ander. (y)

Ik lag iets 'voor' dus verwachtte dat hij even zou wachten. Maar dat deed hij dus niet :)
Achja, maak me er niet druk om, ik wacht wel op dat hij aan de kant gaat. Al hield hij lang vol.

Paar jaar terug eens gehad, ook zo'n volhouder en toen ben ik uitgestapt en naast de auto gaan staan wachten :D
Werkte ook. Weer een jaar later zelfde geval. Beide in het midden. Alleen stapte de tegenligger uit. Bouwvakker van 2x2.
Nouja, ok, ik ga wel achteruit :)

Was overigens met de R19 in mijn 'jonge jaren' waarin het me weinig kon schelen.
Heel wat gekke dingen uitgehaald toen (n)

Beetje lompe actie van mijn kant, maar ik heb me smakelijk vermaakt over de reactie van de ander.

Voor het gemeentehuis in Druten is een beetje rare kruising. Vanaf de kant van mijn werk richting huis kom ik eerst over een zebrapad, ongeveer 5 meter verder is een fietsers oversteekplaats en dan weer 5 meter verder is nog een zebrapad.

Bij het eerste zebrapad laat ik netjes de oudere dame met rollator voor gaan, zij heeft immers voorrang. Op de fietsers oversteekplaats hebben de fietsers voorrang, dus ik wacht netjes bij de haaientanden tot de fietsers zijn overgestoken.
Bij het tweede zebrapad komen twee jonge dames op brommers van links. Zij rijden op het zebrapad en ik verleen hen dus geen voorrang. De linker van de twee toetert en maakt geirriteerde gebaren naar mij, ik lach lekker dom naar haar, zwaai wat en rij vrolijk door.

Bij de rotonde met de Van Heemstraweg komt de gebarende jonge dame naast mijn auto staan en klopt op het ruit.
"Waarom stop jij niet bij een zebra?"
-"Dat deed ik wel, ik ben netjes gestopt voor die dame met rollator."
"Dat bedoel ik niet, je had voor ons moeten stoppen!"
-"Nee hoor, je reed niet op het fietspad, dus ik hoef je geen voorrang te verlenen."
"Je moet gewoon stoppen bij een zebra als iemand oversteekt."
-"Nee, voetgangers hebben dan voorrang. Bestuurders van een brommer zeer zeker niet. Zoek het thuis maar op in je theorieboek."
"Jij moet niet zo bijdehand doen en je aan de regels houden!!"
-"Pardon? Als jij te beroerd bent om 10 meter om te rijden en op een wettige manier aan je voorrang te komen, dan mag je er op rekenen dat ik te beroerd ben om mijn voet 10 centimeter te verplaatsen om voor je te stoppen. Gewoon dikke jammer voor je. Nou ik ga naar huis, goedemiddag."

Ik doe het raam weer dicht en rijd verder richting huis. Nog even hebben de beide dames druk toeterend en gebarend achter me aan gereden, gewoon midden op de rijbaan waar zij allang op het (brom)fietspad horen. Pas na het passeren van het bord autoweg bij de oprit naar de N322 haakten ze af.

Haha en terecht @Mergelsberg!
Fietsers en brommertjes die denken dat ze op een zebrapad voorrang hebben(n) Toch stop ik vaak wel als ik merk dat ze denken dat ze voorrang hebben, liever een heer in het verkeer dan een fietser op de motorkap.

Het vervelendst zijn fietsers die naast hun fiets staan te wachten voor het zebrapad, en dan het moment dat jij voor ze stopt, alsnog op de fiets stappen en voor je langs rijden.

Mark89 zei:
Fietsers en brommertjes die denken dat ze op een zebrapad voorrang hebben(n) Toch stop ik vaak wel als ik merk dat ze denken dat ze voorrang hebben, liever een heer in het verkeer dan een fietser op de motorkap.

Lijkt me ook de betere oplossing, Mark ;)

De regelkennis van voetgangers en fietsers is meestal nog belabberder dan die van bromfietsers, alhoewel die ook geen theorie "leren", maar alleen het kunstje "slagen voor het examen". Wat er daarna komt is niet meer belangrijk, en waar heb je al die onzinnige kennis voor nodig ?!?

Helaas is het met veel automobilisten niet anders...

Mark89 zei:
Dat sowieso. Ik zou het ook niet zo gedaan hebben als ik dacht dat er een serieus risico was dat ze niet zouden kunnen stoppen. Zelf reed ik ook niet hard, misschien 20km/u omdat het toch een erg drukke oversteekplaats is.

Gisteren weer een paar grootlichtridders.

Eerst bij een oprit op de snelweg. Ik reed al op de snelweg, de oprit bestond uit twee banen waarvan de linker overging in de snelweg en de rechter een nieuwe rijstrook wordt. Op de rechter baan van de oprit reed een 206, ik reed op de rechter baan van de snelweg. Op het moment dat de linker baan van de oprit over begon te gaan in de snelweg kwam de 206 naar links. Daar reed ik... Er was geen enkele reden voor hem om naar links te komen, als hij op zijn baan zou blijven zouden we rustig naast elkaar verder tuffen. Dus ik hield gewoon mijn baan. Vervolgens remt de 206 bruusk, voegt achter me in en geeft een signaal met zijn groot licht... Wie snapt het dan niet..? :confused:

Een stukje later haalde ik een flinke rij vrachtauto's in op een stuk met twee rijstroken in deze richting. Halverwege de rij kom ik achter een 2CV te rijden, die begrijpelijkerwijs niet harder dan 100 km/h rijdt. Die 2CV heeft geen reële mogelijkheid om naar rechts te gaan, dus ik blijf er rustig op afstand achter rijden. Vervolgens kruipt de VW Crafter achter me op mijn bumper en flitst zijn groot licht, alsof hij me wilde dwingen die 2CV van de weg te drukken... :confused:

Overigens chapeau voor de Range Rover Sport die weliswaar flink te hard reed, maar geen dramlichtjes aan had en op afstand bleef. (y)

407981_331643523520829_100000255530821_1305673_2009444413_n.jpg

Vader van een goede vriend van mij :T

Terug
Bovenaan