Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
§anitarium zei:Mensen die opletten hebben geen behoefte aan het linksgeknipper. Maar goed, ik denk dat dit de laatste keer is dat ik het over linksknipperen op een rotonde ga hebben.
Ton. zei:
Henk-Jan zei:Geelhoed rijdt haast midden op de streep...![]()
den Voetstuk zei:Ah, nu Google Streetview ook in België is, een interessante situatie:
https://maps.google.nl/maps?q=parklaan+gent&hl=nl&ie=UTF8&ll=51.035187,3.719626&spn=0.002392,0.005681&sll=50.929782,4.040394&sspn=0.009589,0.022724&vpsrc=6&hnear=Parklaan,+9000+Gent,+Oost-Vlaanderen,+Vlaams+Gewest,+Belgi%C3%AB&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.035187,3.719626&panoid=ep9lhXpAayK3G2IteHZW4Q&cbp=12,282.52,,0,14.62
Wat is de doorgaande weg? De mensen die van rechts (Fortlaan) komen, hebben haaientanden. Toch lijken beide wegen (vanaf de Krijgslaan, naar zowel Parklaan als Fortlaan) rechtdoor te gaan?
Heb ik ook wel eens gedaan, op de zijruit. Was de derde keer achter elkaar dat dezelfde auto mij afsneed in een bocht, dus deels om m'n frustratie te uiten en deels om te voorkomen dat ik die derde keer wél volledig onder de auto zou verdwijnen...In ieder geval vorig jaar november vond een fietser in amsterdam het nodig om een keiharde klap op de kofferbak te geven
Geelhoed zei:Gelijkwaardige kruising? Die haaientanden denken daar anders over.
Ik zou richting aangeven als ik naar rechts zou afslaan. De Fortlaan is immers geconstrueerd als zijweg. (middels de haaientanden)
TYN zei:Dat je daar richting naar rechts aan moet geven lijkt me duidelijk. Vooral irritant voor de mensen die komende vanuit de Fortlaan daar staan te wachten. De verwarring ontstaat m.i. door het feit dat de weg daar erg breed is en als het ware lijkt door te vloeien in de Fortlaan. Mensen die rechts willen houden daar dus al rechts, mensen die rechtdoor willen houden links. Hierdoor ontstaat foutief de indruk dat na het rechts houden geen richting meer hoeft worden aangegeven.
Maargoed, het is in Belgie he, daar kunnen mensen doorgaans toch minder goed rijden..![]()
Catalisator zei:maar toch vond ik hem vreemd omdat we volgens mij ook geroepen hebben dat het inhalen langs de file of verkeerslicht "gedoogd" zou worden... maar het mag dus .??!!??
blijf hem vreemd vinden, nog wel leuk even art. 5 aanhalen voor , zoals bij geelhoed mooi te zien is .. toeteren en persen.. en toch iets aan de snelle kant.
Blijkbaar, heb de verkeersregels erop nageslagen, en dat mag dus vanaf 1 december! Goed dat ik dat weet, heb er niks over in de media gehoord..stoterstangen90 zei:Op zo'n ventweg mag je natuurlijk gewoon ondersteboven gereden worden door die automobilist.......
Vergeet de doorgetrokken streep die tussen de voorsorteervakken ligt niet.Ton. zei:Als de motorrijder de rij bij het stoplicht voorbij weet te rijden zonder op het voorsorteervak voor een andere richting te komen en een plekje vooraan kan vinden, zonder de stopstreep te overschrijden, dan mag het.
Beide vereisten lijken mij nogal lastig, en dan vooral de laatste.
Ik zie op het filmpje geen fietsstrook. Niet dat dat uitmaakt maar toch.Catalisator zei:over een fiets strook langs een weg versmalling

Omdat je over een verhoging gaat? dat maakt het geen inrit. Al denk ik wel dat de wegbeheerder dat hier zo bedoeld heeft.Rickenbacker zei:De reden dat ik dit vraag was dat ik dacht voorrang te hebben (lijkt voor mij namelijk een inrit
Geelhoed zei:Vergeet de doorgetrokken streep die tussen de voorsorteervakken ligt niet.Ton. zei:Als de motorrijder de rij bij het stoplicht voorbij weet te rijden zonder op het voorsorteervak voor een andere richting te komen en een plekje vooraan kan vinden, zonder de stopstreep te overschrijden, dan mag het.
Beide vereisten lijken mij nogal lastig, en dan vooral de laatste.
Val zei:...vaak hebben die mensen met grote auto's, groot ego en [size=x-small]klein piemeltje[/size] zoiets van:
Ik ben groot, jij bent klein dus ga jij maar achteruit...
§anitarium zei:Val zei:...vaak hebben die mensen met grote auto's, groot ego en [size=x-small]klein piemeltje[/size] zoiets van:
Ik ben groot, jij bent klein dus ga jij maar achteruit...
Misschien dacht deze Santa Fé bestuurder wel hetzelfde: "Heb je weer zo'n verlaagde Sjonniebak, pikzwart en half geblindeerd, moet zeker wat compenseren en per se als eerste door die wegversmalling. Nou, mij vandaag niet gezien!"
Mark89 zei:Haha en terecht @Mergelsberg!
Fietsers en brommertjes die denken dat ze op een zebrapad voorrang hebbenToch stop ik vaak wel als ik merk dat ze denken dat ze voorrang hebben, liever een heer in het verkeer dan een fietser op de motorkap.
Mergelsberg zei:"Jij moet niet zo bijdehand doen en je aan de regels houden!!"
Dat sowieso. Ik zou het ook niet zo gedaan hebben als ik dacht dat er een serieus risico was dat ze niet zouden kunnen stoppen. Zelf reed ik ook niet hard, misschien 20km/u omdat het toch een erg drukke oversteekplaats is.Mark89 zei:Haha en terecht @Mergelsberg!
Fietsers en brommertjes die denken dat ze op een zebrapad voorrang hebbenToch stop ik vaak wel als ik merk dat ze denken dat ze voorrang hebben, liever een heer in het verkeer dan een fietser op de motorkap.
StalenSnuitje zei:Hoe moeten ze die anders meenemen?![]()
Da's l*llig ja, dan maar lopend naast de fiets.Carfanatic zei:StalenSnuitje zei:Hoe moeten ze die anders meenemen?![]()
geen idee, maar als je als fietser bijna op je bakkes ligt omdat je je evenwicht niet kan houden omdat je moet remmen....