Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Soloman zei:
Weer een l*l achter me die flitste met zijn groot licht. Het was een "snelle" file. Iedereen 90 op de A28, zowel links als rechts, twee rijen auto's, achter elkaar. Voor mij geen probleem, het kachelt in ieder geval lekker door en iedereen denk er net zo over. Behalve die flapoor achter me in zijn snelle Peugeot met vriendin. Ik kon geen kant op en hij maar seinen en middelvingers. Ja, wat moet ik verdorie??

(...)

Mijn wens is om eens een keer met zo'n iemand te praten. Wat is er aan de hand? Je ziet dat er voor me ook auto's zijn en naast me. Ik kan geen kant op. Zie je dat wel?

Onbegrip, dat is wat ik voel. Ik zou gewoon eens met zo'n man aan tafel willen zitten en praten. Is het mijn auto? Wat doe ik verkeerd?

Volgens mij heb ik dergelijke strapatsen hier ook vaker gepost, ik snap dat gedrag ook niet en ben ook benieuwd naar wat er in die grijze massa op dat moment gebeurd. Sommige mensen zouden in een stilstaande file nog gaan seinen...

Boppie zei:
Vandaag teruggekomen, zeer dichte mist in de regio waar ik woon...je zou toch zeggen dat je dan je verlichting aanzet. Het is mistig genoeg om stevig snelheid terug te nemen.

Schijnbaar zit er toch een stevig stel sukkels op de weg die dat niet snappen. Gewoon zonder lampen aan rijden...

Dat was gisteren ook al in het nieuws. Er zijn veel mensen staande gehouden omdat zij geen verlichting voerden tijdens de mist. Dit schijnt zoveel voor te komen omdat de lichtsensor het licht genoeg vindt en dus de verlichting niet aan gaat. De mensen denken zelf verder niet na en rijden dus zonder licht door de mist.

Soloman zei:
Weer een l*l achter me die flitste met zijn groot licht. Het was een "snelle" file. Iedereen 90 op de A28, zowel links als rechts, twee rijen auto's, achter elkaar. Voor mij geen probleem, het kachelt in ieder geval lekker door en iedereen denk er net zo over. Behalve die flapoor achter me in zijn snelle Peugeot met vriendin. Ik kon geen kant op en hij maar seinen en middelvingers. Ja, wat moet ik verdorie??

Bij mij gaat in een dergelijke situatie de binnenspiegel op de anti-verblindingsstand en laat zo'n flapdrol dan maar de kolere krijgen.

Eerder aangehaald mensen die zonder verlichting rijden bij dichte mist. Zelf ook diverse malen gezien, waaronder gistermorgen op de Waterlinieweg een jongedame in een zwarte Micra met een lel van een FC Utrechtvaantje aan de binnenspiegel (goed voor het zicht naar voren toe). Bij het uitvoegen en dergelijke, leek haar richtingaanwijzer ook niet te werken...

Tevens op dezelfde Waterlinieweg kwam ik nog een of andere Jan Droplöl met een gare Peugeot 205 tegen ter hoogte van de afslag Hoograven. Meneer rijdt op de linkerbaan, ik op de rechterbaan. Besluit mij met een rotgang op het laatste moment te snijden en toch nog de afslag Hoograven te pakken. Bij het uitvoegen naar de afslag, wist hij zich nog net via het puntstuk/verdrijvingsvlak tussen twee auto's te proppen, door de achterste van de twee auto's waar hij tussen invoegt nog ook even flink te snijden. Ook bij deze actie bleek deze laagvliegende piloot iets van een verlamming aan zijn linkerhand te hebben, want ook bij hem deed de richtingaanwijzer het blijkbaar niet.

Heb er zelf ook een hekel aan als mensen lang links blijven plakken.
Bumperkleven doe ik niet aan (prijzig en bereik je niks mee), maar vaak wordt het dan vanzelf een keer rechts inhalen.
Echter als een piloot achter je vlotter wil (komt hier niet vaak voor :)) en het is druk, dan kan hij best gaan seinen en doen maar dan gebeurt er echt niks. Hij wacht maar lekker. Gaat hij kleven, dan zijn de ruiten ineens smerig geworden :T
Zodra er ruimte is wil ik best naar rechts gaan, maar zal dan ook gewoon versnellen. Schiet de piloot uiteindelijk niks mee op.

Andersom: Blijft iemand netjes op afstand en wil toch vlotter, dan zal ik hem gerust voorbij laten.

Een vrouw op een fiets. Met een kinderzitje voorop. Met een kind erin.

En dan ZONDER licht blind een weg oversteken, waar ze weliswaar voorrang had, maar de combinatie van donker + donkere fiets + geen licht + dichte mist wil wel eens tot ongelukken leiden. Het was dat ik, honderd meter vóór de oversteekplaats, iets op het fietspad had zien schitteren, anders had er nu een kind van -vermoedelijk- nog geen drie jaar oud de onderkant van een Skoda kunnen bekijken.

Dat zo'n do*s solliciteert naar een Darwin-award is tot daar aan toe, maar laat je kind dan thuis.:(

Gisteren ochtend op de A59 een bestel autootje die met minstens 130km/u over de vluchtstrook vrachtwagens aan het inhalen was. En even later weer een keer. Ik kon hier alleen maar met grote verbazing naar kijken.
Maar toch vind ik de bus chauffeurs van Nijmegen grootste aso rijders die ik ken. Vanmorgen bijna plat gereden op een zebra pad door zo'n bus en die bus miep zat me aan te kijken alsof ik iets fout doe.

Even een paar vreemde, opmerkelijke staaltjes uit mijn reis in Frankrijk.
Daar rijden vrouwen pas echt slecht, my god....

Op de snelweg ter hoogte van Nancy. De enige Toyota die ik in mijn vakantie heb gezien, zat naast me, haalde me in en plotseling schoot ze naar rechts, het was centimeterwerk, ik zag haar achterbumper niet meer, als een razende flitste ze voor me een uitvoegstrook op. Als ik toen niet vol in de remmen was gegaan was dit gewoon heel erg mis gegaan. En de bestuurster: een kop van niks aan de hand, had het totaal niet door. En ik een verhoogde hartslag.

Geen fout, maar wel heel opvallend: Bij Metz, hele brede snelweg (vier banen), zat er een vrouw van middelbare leeftijd achter me in een Renaultje met een heel vies kleurtje. Je mag daar 90. Ik zat op 120, en ze zat achter me. Ik afremmen naar 90, zij ook. Nu zit zo'n gaspedaal vrij los in een Toyota, en voor ik het wist zat ik weer op 110, ik zag haar verdwijnen in de spiegel, maar ze deed plotseling haar best en zat weer even later achter me, 110. Ik weer naar 90, zij ook. Je kreeg het gevoel dat ze aanstalten maakte om in te halen. Als ik zelf inhaal wacht ik even als de auto achter me aanstalten maakt om mij in te halen, om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Ik zag deze vrouw in de spiegel aankomen en dacht, die gaat inhalen, terwijl ik dat ook wilde. Ik wachten, wachten, nee hoor. Ze bleef achter me hobbelen. Toen dacht ik: krijg nou wat. Toen ben ik uit de gein van snelheid gaan veranderen, 120, 80, 90, 110, 100, 80, kilometers lang. Ze deed exact hetzelfde. Mijn vrouw vond het allemaal heel boeiend.
Nee het was geen politie. En ik had ook geen briefje van honderd op de kofferklep.

Ander zeer opvallend feit: De Fransen houden zich keurig aan de verkeersregels..... in Frankrijk..... Zodra ze de grens over zijn van Luxemburg, gaan ze helemaal los. En nog gevaarlijk ook. Op de heenweg kwam ik de ringweg rond Luxemburg op. Ik wist niet wat ik zag. Heel slecht voor je hart. Auto's halen in wanneer het echt niet kan. Ik heb ook een paar kilometer met zweet in mijn handen gestuurd. En ben maar afgezakt tot 80, zo erg was het. Toen we de Franse grens overgingen was alle ellende voorbij, en was het verkeersbeeld buitengewoon rustig, met net zoveel verkeer. Fi donc!

Ach die middenrijdende mensen kennen we hier ook hoor :)

Ik heb net een autotje of 140 rechts ingehaald....hele A9 van Beverwijk naar Schiphol....wat een drama (n)
Alhoewel: heerlijk zo'n vrije baan!

Het was weer gezellig vanmorgen :)

Het 2-baans-stoplicht linksaf, waarna ik rechtsaf de A12 op ga.
https://maps.google.nl/?ll=51.958085,6.02127&spn=0.002314,0.00471&t=m&z=18&vpsrc=6&layer=c&cbll=51.958028,6.021434&panoid=LX4tX96VP4_vi1KN7QsyyA&cbp=12,122.9,,0,-1.33

Meestal ga ik gewoon rechts staan, want het is vaak druk zat om er nog rechts tussen te passen. Is het links leeg dan sta ik er natuurlijk wel, ben toch wel eerder weg.

Vanmorgen netjes rechts, stuk of 4 auto's voor me. Links stond ook al een rijtje en een Touran sloot links aan, stond net iets schuin voor me.
Stoplicht op groen, bocht door en ineens gaat het 'dramlicht' van de Touran aan. Hij wil er schijnbaar nog tussen om tóch naar de A12 richting Zevenaar te gaan. Hij had pech dit keer, even wat gas bij en hij trok het dramlicht weer in :) Vervolgens achter me een grootlicht concert.

Invoegstrook op en jawel, op de bumper. :rolleyes: *gaap, gas los, even afremmen op de motor*. Er ontstaat mooi wat ruimte op de invoegstrook (trage Corsa reed voor me) en vervolgens toch maar eens wat gas gaan geven. Niet meer gezien vervolgens, en het was toch lastig uitleggen geworden dat hij gewoon rechts moet voorsorteren als ie eveneens rechtsaf moet. ;)

En ja, ik had even een 'schoolmeester' humeurtje vanmorgen :T

Dat blijkt, adinsx :) . Had het niet zo kunnen wezen dat de Touran per ongeluk op de verkeerde rijstrook stond? Als jij hem niet de ruimte had kunnen geven om zijn foutje op te lossen, hoe had hij het anders moeten oplossen? Dat hij op je bumper gaat zitten is niet te rechtvaardigen maar mijns inziens een reactie op jouw 'gaatje dichtrijden' actie. Kortom, geen oordeel maar ik vraag me af hoe een en ander soepeler had gekund. Iedereen sorteert immers wel eens verkeerd voor.

Soloman zei:
maar ze deed plotseling haar best en zat weer even later achter me, 110. Ik weer naar 90, zij ook.
120, 80, 90, 110, 100, 80, kilometers lang. Ze deed exact hetzelfde.

Ik noem dat bumperfixatie; lekker op 8-10 meter achter je voorganger aankachelen (is volgens mij gewoon bumperkleven). Je ziet het in Nederland ook heel veel: ze komen met hogere snelheid achterop je bumper en blijven daar vervolgens plakken, terwijl inhalen net zo makkelijk is. Ik snap dat ook niet. Bovendien levensgevaarlijk, want ze zijn blijkbaar niet met het verkeer bezig maar met mijn achterbumper. Why? Ga ergens rijden!

Ach, op maandag eens een motorrijderergernisje er tussendoor. Binnenstad, verkeerslicht springt op groen, we beginnen te rijden (rijtje auto's, ik ben nummer drie) en ineens ontwaar ik iets in mijn rechter buitenspiegel. Niet veel later passert hetgeen ik ontwaarde mij rechts: een motorrijder. Nouja, hij probeert mij te passeren, want de auto voor mij heeft iets ruimte nodig om de bocht naar links mooi te nemen. Het besef dat ook ik misschien die ruimte nodig heb, dringt niet helemaal door tot de motorrijder - of beter gezegd: hij besluit ruimte af te dwingen door stug naast mij te blijven rijden. Ik moet wel remmen om een aanrijding te voorkomen, waar de motorrijder mooi op anticipeert door in het daardoor ontstane gaatje voor mij te duiken. Zijn inhaaltocht wordt door alle gaatjes en kiertjes die ie maar kan vinden/afdwingen voortgezet, over het algemeen gefaciliteerd door oplettende autorijders die hem dan maar de ruimte geven. Tsja, hoe was het ook weer? Op de motor kun je overal mooi tussendoor als het druk is? Ook als het niet kan?

Elaste zei:
Dat blijkt, adinsx :) . Had het niet zo kunnen wezen dat de Touran per ongeluk op de verkeerde rijstrook stond? Als jij hem niet de ruimte had kunnen geven om zijn foutje op te lossen, hoe had hij het anders moeten oplossen? Dat hij op je bumper gaat zitten is niet te rechtvaardigen maar mijns inziens een reactie op jouw 'gaatje dichtrijden' actie. Kortom, geen oordeel maar ik vraag me af hoe een en ander soepeler had gekund. Iedereen sorteert immers wel eens verkeerd voor.

Nou gewoon achter me :) daar was niemand meer namelijk. Kan best gebeuren inderdaad dat je in de verkeerde rij staat, maar dan zie je het al wel zodra je de bocht om bent. Dit was meer een 'lampje aan' 'even naar rechts duwen' geval :)

Misschien wilde de Touran ook wel achter je invoegen? Als ik ergens aan het zoeken ben ga ik ook onbewust iets onzorgvuldiger om met het 'dramlampje'.

Jemig zeg, wat ik net mee maakte.. ik reed op de A6 t.h.v. Urk rijd er op de rechterbaan een engelse Ford Cougar 60 km/h en zonder verlichting in de schemer!Ik schrok me kapot van 120 naar 60! Groot licht en toeteren mocht niks baten, in het voorbij gaan zag ik 2 jonge mannen die druk bezig waren met het navigatiesysteem.. LEVENSGEVAARLIJK! Kijk dat dat agressie oplevert kan ik dus wel begrijpen! Wat een idioten...

Die mannen hadden zeker nog een oude kaart op hun navi, waardoor ze dachten dat ze in de Zuiderzee reden en van verbazing nergens meer oog voor hadden? ;)

Vandaag met mijn Subaru Impreza WRX de bocht uit gevlogen en een grasveld omgeploegd.

Is ook een redelijk idiote actie, maar gelukkig geen schade...

Doe je toch leuk je best als je je WRX uit een bocht krijgt...enne....nog steeds geen foto's!:)

Gister was het feest. Gebeurde mij niet, maar wel mijn opa.
https://112groningen.nl/Groningen/nieuws/16373/doorrijder-na-ongeval-in-haren.html

Dat gebeurde er dus. Mijn opa heeft gelukkig alleen last van zijn voet en hoefde niet in het ziekenhuis te blijven (de man is toch al 78!). Hij vloog over de motorkop en tegen de voorruit aan. Het ergste is nog wel dat de domme doos die ze aanreed uitstapte, sorry zei, en weg reed. Dat soort mensen mogen af geschoten worden eerlijk waar.

Zevens zei:
https://112groningen.nl/Groningen/nieuws/16373/doorrijder-na-ongeval-in-haren.html

Dat gebeurde er dus. Mijn opa heeft gelukkig alleen last van zijn voet en hoefde niet in het ziekenhuis te blijven (de man is toch al 78!). Hij vloog over de motorkop en tegen de voorruit aan. Het ergste is nog wel dat de domme doos die ze aanreed uitstapte, sorry zei, en weg reed. Dat soort mensen mogen af geschoten worden eerlijk waar.

Ja schandalig dat dat soort mensen " leven ". Ok, de schrik is misschien groot maar om dan weg te rijden... gelukkig wordt het gezien als een misdrijf en krijgt de doorrijdster haar verdiende loon nog wel! Hoe maakt u opa het momenteel? In ieder geval veel sterkte gewenst :)

Val zei:
Zo, word je nou geraakt ofniet? Ik hoor een soort van "klap" op het einde, maar zie geen schade :confused:
Nee niet geraakt, kon er nog net langs, maar wel vol in de ankers.

Remmen en terug naar 2 schakelen bij een rotonde of kruispunt is (tijdens de rijlessen) geregeld een idiote actie bij mij... iemand tips?

Ik neem mijn opmerking w.b.t. misdrijf terug ja, was iets te voortbarend. Gelukkig dat je mooie Westfield niet geraakt is!

Scheur-ijzer zei:
Remmen en terug naar 2 schakelen bij een rotonde of kruispunt is (tijdens de rijlessen) geregeld een idiote actie bij mij... iemand tips?

Hoezo? Ik vond het juist prettig bij de rijlessen zeker omdat je nog niet ervaren bent heb je de bediening van de auto voor de rotonde/kruispunt al klaar en kun je verder met je volgende stappen. Misschien is het niet vlot en zit er één achter je te drukken, maarja er is altijd baas boven baas.

Val zei:
Zevens zei:

Ja schandalig dat dat soort mensen " leven ". Ok, de schrik is misschien groot maar om dan weg te rijden... gelukkig wordt het gezien als een misdrijf en krijgt de doorrijdster haar verdiende loon nog wel! Hoe maakt u opa het momenteel? In ieder geval veel sterkte gewenst :)
Er ligt een kentekenplaat. Dat maakt opsporing wat eenvoudiger.

stoterstangen90 zei:
Er ligt een kentekenplaat. Dat maakt opsporing wat eenvoudiger.
Dat zou ik niet zeggen, hij is slecht leesbaar.

Overigens zou de vrouw in kwestie kunnen beargumenteren dat met het achterlaten van de kentekenplaat voldaan is aan de verplichting je identiteit kenbaar te maken. En dat dus artikel 7 niet op gaat ;)

Neemt niet weg dat ze 2 oude mensen heeft achter gelaten in hulpeloze toestand. Dat doe je gewoon niet of je nou de veroorzaker bent of getuige. Mijn opa maakt het overigens goed. Hij was wel erg stijf vanmorgen en zou eigenlijk een afspraak met de dokter hebben maar omdat hij niet op zijn voet kon staan is dat niet door gegaan (weet niet hoe het verder is geregeld).

Val zei:
Scheur-ijzer zei:

Hoezo? Ik vond het juist prettig bij de rijlessen zeker omdat je nog niet ervaren bent heb je de bediening van de auto voor de rotonde/kruispunt al klaar en kun je verder met je volgende stappen. Misschien is het niet vlot en zit er één achter je te drukken, maarja er is altijd baas boven baas.

Het combineren van remmen, schakelen en koppelen voor de rotonde vond ik vooral lastig. Koppelen en remmen kan wel samen, maar koppelen, remmen en schakelen niet toch? Ik moet denk ik eerder voor de rotonde remmen en schakelen naar 2, meer tijd voor de rest derna...

Gelukkig ben ik pas bij 6 van de 40 uur. Kan al redelijk sturen nu (instructeur hoeft nu niet meer op laatste moment stuur te corrigeren) en schakelen, alleen stoppen met alles wat erbij komt is nu lastig. En gevaarherkenning, bijzondere verichtingen etc etc moeten allemaal nog komen...

Ik zou zelf zeggen, geef het wat tijd en probeer er vooral niet teveel over na te denken. Dat zijn allemaal zaken waar je gevoel voor moet krijgen en wat je op een gegeven moment (naar mijn weten) intuïtief zal gaan doen. Voor de één gaat dat wat sneller dan voor de ander, maar dat is geen schande.

Verder is er maar één iemand die het het beste weet en dat is je instructeur. Als je er problemen mee hebt, zal hij dat ook wel zien en hij weet het beste hoe het aan te pakken (daar zou je vanuit mogen gaan althans). Als je er zelf mee zit, zeg het dan tegen hem, daar heb je denk ik meer aan dan om hier voor raad te komen.

Beste Scheur-ijzer,

Wat ik heb geleerd met rijles is ongeveer 20 meter voor de rotonde klaar te zijn met de bediening van de auto, dus dan moet je hem al in zijn twee hebben, zachtjes rollen, sturen, kijken en eventueel gas geven of remmen(indien verkeer). Een beetje spelen met je rem leer je het ook wel. Eerst licht remmen en dan wat harder remmen. Wat mij ook bijgeleerd is om een bepaald punt bijv. tussen 2 lantaarnpalen klaar te zijn met de bediening van de auto. Het belangrijkste is, doe het in je eigen tempo en niet haasten. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om in een handgeschakelde auto met begeleiding op een stil/leeg industrieterrein te oefenen? Ik heb er in ieder geval veel aan gehad, bochtje achteruit rijden en hellingproef was peanuts:p
Natuurlijk speelt aanleg een rol, de één haalt het sneller dan de ander maar door het te doen leer je het het beste. Succes in ieder geval :)

Bij mij ging het zo: goed van te voren het verkeer overzien, dus fietsers naast je of auto's voor/achter je, drukte op de rotonde bijv. Paar meter van te voren uit laten rollen in z'n 3 en wanneer je vlak voor de rotonde bent terug schakelen naar 2 (koppeling meteen los, deed ik nooit :), nu nog steeds niet). Goed kijken en je voeten klaar hebben om op de rem/koppeling te trappen. Is alles vrij, rustig gas geven en constant om je heen blijven kijken als er een fietspad op de rotonde ligt. Voordat je richting aan geeft, binnenspiegel, buitenspiegel, over je schouder, tijdens het afslaan nog 1000x kijken (vond ik ontzettend irritant, ik lette meer op alles om mij heen dan waar ik zelf heen ging maar het moest van mijn (buitenlandse) instructeur).

Maar het is een kwestie van tijd voordat je het allemaal automatisch gaat doen en waarbij jij meer het gevoel krijgt dat je het ook allemaal doet om de veiligheid van jou/anderen, dan dat het maar gewoon moet van de instructeur.

Bedankt voor de tips & bemoedigende woorden. Denk zelf ook dat het gaat lukken in 40 uur. Verwacht dat het komende lessen vloeiender gaat, is nu ook al veel beter dan de 1e les. :D

Ik ga voortaan iig ook 20 meter van tevoren zorgen dat alles klaar is bij een rotonde, nu was ik idd veel dichter in de buurt klaar en daardoor ging het af en toe fout. Maar zo is de kans dat je fouten maakt veel kleiner.

@ Val: heb al een beetje goeefend met sturen de eerste lessen op een industrieterrein, maar die in de buurt is niet heel verlaten. Ga wel een keertje vragen of de instructeur nog een betere kent om meer te oefenen.

Scheur-ijzer schreef: zei:
Ik ga voortaan iig ook 20 meter van tevoren zorgen dat alles klaar is bij een rotonde, nu was ik idd veel dichter in de buurt klaar en daardoor ging het af en toe fout. Maar zo is de kans dat je fouten maakt veel kleiner.

Als je niets fout doet, weet je ook niet wanneer het goed is.

40 uur moet makkelijk lukken, ik was eigenlijk klaar met 18 lessen maar ben uitgemolken tot 29 (had een pakket van 30)

Maandag onderweg op de E45 van Horsens naar Århus (Denemarken), en reed op de linkerbaan.
Plotseling probeerde een Citroen DS3 mij links(!) in te halen. De rijbanen in Denemarken zijn weliswaar breder als in Nederland, maar niet breed genoeg daarvoor. Hij kreeg het voor elkaar om zijn neus bijna naast mijn achterkant te zetten, en dat terwijl ik 140(maximum snelheid is 110) reed op de linkerbaan... Toen ik hem er niet langsliet, begon hij maar te seinen met zijn grote licht...
Ik moet nageven, de anderen reden 160 links, maar de auto die ik inhaalde(op de 2 baans snelweg) reed keurig 110 op de rechterbaan, dus het was gewoon een vlotte inhaalactie. in ieder geval, geen seconde harder gaan rijden, gewoon rustig ingehaald, en toen ik naar rechts wilde, besloot hij dat maar eerder te doen... Daarna vloog hij er van door. Ben hier nu al bijna 1 jaar, maar nog nooit zo'n idioot op de Deense wegen gezien o_O

Het viel mij in Zweden ook al op deze zomer: er wordt daar in het hoge noorden door sommigen met ware doodsverachting gereden. Op de wisselwegen (3 stroken, 2 stroken voor elke richting en de middelste afwisselend voor de ene en dan voor de andere richting) op het allerallerallerlaatste moment hem er toch nog even voorbij hannesen, op de buitenwegen gewoon in een compleet onoverzichtelijke bocht inhalen (en dan zijn tegenliggers nog het minste probleem, met al die rendieren en elanden), dat soort dingen.

Rendieren hebben ze in Denemarken weliswaar niet, maar in blinde bochten inhalen kunnen ze hier ook wat van. Vooral in het midden van de nacht, wanneer ze denken dat er niemand is... Rij ik rustig op de provinciale weg(100-110, kaarsrecht, breed, en met een paar bochten), haalt een idioot me in met 150, in precies die ene bocht. En dat is niet eens zo ongewoon...
Ik vindt dat systeem met die wisselstroken eigenlijk wel heerlijk werken. Doen ze in Denemarken ook op sommige wegen, vooral op heuvels. Je kunt perfect vrachtwagens inhalen, enz.

Moet ik ook nog vermelden: Langs provinciale wegen is het niet ongewoon een auto op zijn kop te zien liggen... In onoverzichtelijke of flauwe bochten vaak. En dan laat de politie ze ook nog gerust 2 weken liggen, met een rood lintje er om heen o_O
Hetzelfde een paar weken terug op een brug van een snelweg op en afrit. Een oud Volkswagen Polotje was op het stoplicht geknald, en stond op een soort van stoepje(verhoging) tegen het kromme stoplicht aan. Het ding(total loss) hebben ze weken laten staan. Er stonden alleen van die CSI nummer bordjes, en een rood lintje door de auto heen.
Zou je in Holland eens moeten proberen:p

Gisteren een scootmobiel die ik op een haar na miste.
Het was avond, ze voerde geen verlichting of wat dan ook, dus kon haar ook slecht zien.
Reed gewoon rechtdoor en zij stak recht over over de baan van de tegengestelde richting en stopte op het middenstuk, dus ik dacht dat me gezien had.
voor de zekerheid op de motor heel iets afremmen.
Niet genoeg om voor haar waarneembaar te zijn, maar wel zodat ik mijn voet alvast boven het rempedaal heb zodat ik sneller kan reageren (heb vaker dit soort situaties met scootmobielen meegemaakt) en dat bleek dus ook heel verstandig te zijn.

Op het laatste moment besloot ze weer op te trekken, dat gekke mens.
Ik kon niet uitwijken, omdat daar de berm aan de linkerkant zat waar zij net was gestopt, dus moest ik vol in de ankers.
De vriendin kreeg zowat een hartverzakking.
Toen ik haar passeerde zat ze nog op de weg, maar net voor mij langs.
Volgens mij was haar geluk dat we een klein gebakje hebben en niet een wat bredere auto, want volgens mij had ik haar dan best geraakt.

Ik denk dat iedere automobilist die situaties met scootmobielen wel kent.
Ook links voorsorteren op de openbare weg (mag toch niet?) en dat doen zonder spiegels te hebben, maar ook zonder achterom te kijken of te knipperen.
Dus ook vol in de remmen en op de toeter.

Denk dat die mensen echt les nodig hebben in het besturen van zo'n ''voertuig''.

Ja, deze situaties zijn bekend.

Ik denk heel veel na over het gedrag van dit soort mensen. Want als je ze aanspreekt erover kijken ze je aan alsof je gek bent.
Is het arrogantie? Ik weet het echt niet, ik zit in raadsels. Ze denken vast dat ze boven alles staan. Maar vooral dat ze nog geen kennis hebben gemaakt van hun kwetsbaarheid bij snelheden van bijvoorbeeld... 50. In combinatie van iets anders met dezelfde snelheid. Het gevoel dat dit soort mensen totaal niet aanspreekbaar is geeft een gevoel van onmacht en onbegrip. Wat gaat er door hun heen?

Ik heb het er wel eens met mijn vrouw over. Haar antwoord: "NIets..."

Net zoals die twintiger die je op je werk in de gang tegenkomt en begroet met goedemorgen. Meestal antwoorden ze niet. Je blijft dan zitten met de vraag: waarom zeggen ze niets?
Mijn vrouw zegt altijd: "Omdat ze hersenloos zijn", laten we het inderdaad daar maar bij houden.

Terug
Bovenaan