Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

De respons op mijn grootse armgebaar "gaat u voor" laat niets aan duidelijkheid te wensen over. :)

Ik ben nog zoekende naar een humorvolle en legale manier om vluchtstrookpikkers en roodkruisrijders etc te confronteren met hun gedrag. De truc met het verlagen van de snelheid en weer achter de vragwaggel invoegen zit al enkele jaren in het pakket, maar dat is nou niet het type hufterigheid waar mijn hufterige communicatie op van toepassing is.

Dus laat maar horen, wat te doen met hufters die alle stukjes asfalt jatten om maar een plekje op te schuiven in het drukke verkeer van tegenwoordig?

Graag met humor, tact en respect, en bovendien binnen de grenzen van de wet. Het gebruik van toeters, lampen (anders dan blauw-blauw) en middelvingers wordt niet geaccepteerd als inzending gezien de gemiddelde hufter daar allang niet meer van onder de indruk is.

@Sani
Ik heb dat wel eens overwogen als de Arriva materiaalritten weer de lijnbusstrook gebruiken.

D. Elzinga zei:
Bromfietsers rijden op het ernaast gelegen fietspad, brommobielen meestal niet.
Dat komt misschien omdat brommobielen niet op het bromfietspad mogen rijden. https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/volledig/geldigheidsdatum_16-11-2011#HoofdstukI_Artikel2a

Soloman zei:
1. Het filegebeuren wil ik nog wel een discussie aan wijden. Wat ik wel even kwijt wil is dat als je als automobilist in de file staat je geen spiegels kijkt en je concentratieknop op minimaal zet, je moet toch wachten. Soms langzaam optrekken en dat doe je ook half slapend, laten we eerlijk zijn. Dus dan schrik ik me soms rot als ik plotseling in de hoek van mijn ogen in de linkerspiegel iets donkers aan zie komen. Het zou ook zo maar te laat kunnen zijn dat de doorgang te nauw is en een motor geeft niet mee. Als ik dan blikschade zal hebben (nooit gebeurd, maar goed) dan weet ik wel wie ik boos de schuld ga geven.

Dit meen je niet werkelijk toch? Hier ga ik verder geeneens woorden aan vuil maken.

Betreft je hele respect/fatsoen verhaal: jouw definitie hiervan is duidelijk een hele andere dan de mijne. Jouw 'ik mag niet, dus jij mag ook niet'-versie vind ik eng en bekrompen, welke helemaal niets met fatsoen te maken heeft. Bovendien, jij gunt iedereen alles? Wellicht zie je jouw eigen ideaalbeeld zo, maar maak jezelf niets wijs: uit je woorden blijkt dit nergens uit.

TYN zei:
Jouw 'ik mag niet, dus jij mag ook niet'-versie vind ik eng en bekrompen
Waarom zou je met de auto niet tussen de file door mogen?

(Afgezien van het verbod dat ook voor motorrijders geldt uit het verdrag van Wenen)

Geelhoed zei:
D. Elzinga zei:
Bromfietsers rijden op het ernaast gelegen fietspad, brommobielen meestal niet.
Dat komt misschien omdat brommobielen niet op het bromfietspad mogen rijden. https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/volledig/geldigheidsdatum_16-11-2011#HoofdstukI_Artikel2a

Dat snap ik, een brommobiel is ook te breed voor het gemiddelde fietspad.

Maar rij dan tenminste de toegestane 45 km/u. Dan is het snelheidsverschil al gevaarlijk groot, laat staan bij een nog lagere snelheid.

Geelhoed zei:
Waarom zou je met de auto niet tussen de file door mogen?

(Afgezien van het verbod dat ook voor motorrijders geldt uit het verdrag van Wenen)

Zucht :LOL: Rectificatie: Soloman's 'ik kan niet, dus jij mag niet'-versie.

En elke keer als je 'het' Verdrag van Wenen noemt moet ik een beetje gniffelen.

Zal ik het voortaan over "Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968" hebben dan?

D.Elzinga zei:
Maar rij dan tenminste de toegestane 45 km/u. Dan is het snelheidsverschil al gevaarlijk groot, laat staan bij een nog lagere snelheid.
Ook weer waar, aan de andere kant reed ik gisteren met gemiddeld 28km/h over de A13.

Dan valt een brommobiel nog mee. Iemand die een (on)bespannen wagen bestuurt moet ook de rijbaan volgen.

Geelhoed zei:
Zal ik het voortaan over "Verdrag inzake het wegverkeer, Wenen, 08-11-1968" hebben dan?

Dat ten eerste! Bovendien hebben we al eens gediscussieerd over de toepasbaarheid van dat verdrag, een discussie welke ik niet opnieuw wil voeren. Zolang jij ervan overtuigd bent dat dat verdrag concrete regels voor individuele gevallen bevat, kan ik alleen maar concluderen dat jouw juridische kennis nog lang niet hetzelfde niveau bereikt heeft als jouw natuurkundige kennis (y)

Zo, de tijd van krabben is ook weer gekomen. Of voor de meeste mensen: De tijd van niet krabben.

Ik rij op de doorgaande weg, van rechts komt een auto uit een uitrit, zet hem er gewoon voor (linkervoorruit compleet bevroren), gaat 30 rijden waar hij 50 mag omdat hij bezig is met de ramen van de binnenkant schoon te maken. En hij kon ook nog niet naar voren kijken omdat hij niet/amper had gekrabd.

*zucht*

Joël D. zei:
Zo, de tijd van krabben is ook weer gekomen. Of voor de meeste mensen: De tijd van niet krabben.

Ik rij op de doorgaande weg, van rechts komt een auto uit een uitrit, zet hem er gewoon voor (linkervoorruit compleet bevroren), gaat 30 rijden waar hij 50 mag omdat hij bezig is met de ramen van de binnenkant schoon te maken. En hij kon ook nog niet naar voren kijken omdat hij niet/amper had gekrabd.

*zucht*

Ja wat denk je nou zelf, daar ga je toch niet 5 minuten eerder voor opstaan!(n)

TYN zei:
Soloman zei:
1. Het filegebeuren wil ik nog wel een discussie aan wijden. Wat ik wel even kwijt wil is dat als je als automobilist in de file staat je geen spiegels kijkt en je concentratieknop op minimaal zet, je moet toch wachten. Soms langzaam optrekken en dat doe je ook half slapend, laten we eerlijk zijn. Dus dan schrik ik me soms rot als ik plotseling in de hoek van mijn ogen in de linkerspiegel iets donkers aan zie komen. Het zou ook zo maar te laat kunnen zijn dat de doorgang te nauw is en een motor geeft niet mee. Als ik dan blikschade zal hebben (nooit gebeurd, maar goed) dan weet ik wel wie ik boos de schuld ga geven.

Dit meen je niet werkelijk toch? Hier ga ik verder geeneens woorden aan vuil maken.

Betreft je hele respect/fatsoen verhaal: jouw definitie hiervan is duidelijk een hele andere dan de mijne. Jouw 'ik mag niet, dus jij mag ook niet'-versie vind ik eng en bekrompen, welke helemaal niets met fatsoen te maken heeft. Bovendien, jij gunt iedereen alles? Wellicht zie je jouw eigen ideaalbeeld zo, maar maak jezelf niets wijs: uit je woorden blijkt dit nergens uit.
Helemaal mee eens. Ik heb vaak ergernissen over motoren, maar tussen de file door rijden - mits met een gepast snelheidsverschil en als het redelijkerwijs kan - is er geen. Sterker nog: ik wind me ook behoorlijk op over filerijders die menen dat die file het teken is om maar wat minder met het verkeer bezig te zijn en meer met andere zaken, zoals indutten, scheren, krant lezen etcetera. Juist in de file is het opletten geblazen.

En dan is het echt niet moeilijk om ook even rekening te houden met de motorrijders. Echt een hele kleine moeite.

Gisteravond stond ik bij het pompstation en een vrachtwagen trok mijn aandacht. Het viel mij op dat deze geen achteruitrijlichten had toen hij achteruit reed. Daarnaast vroeg ik me af waar die nou eigenlijk heen wou, hij reed achteruit recht op deze stoeprand af. Echter deze ligt er niet meer zo mooi in als op de streetview, maar daar is een vrachtwagen oid overheen gereden dus die staat zo'n beetje recht omhoog.
Hij knalde er dus ook tegenop, nu had die niet alleen geen achteruitrijlichten meer, maar nu was z'n gehele rechter achterlicht afgebroken.

Toen moest ik er weer vandoor, ben benieuwd of die de schade nog is wezen inspecteren. Want het was een trailer vol met auto's, als de achterste auto iets verder naar achteren had gestaan was die ook beschadigd geweest...

In plaats van achteruitrijlichten had 'ie dan beter een achteruitrijcamera kunnen hebben.

Het is daar 's avonds hutjemutjevol op het industrieterrein. Net als bij de Raket zelf. Waar je trouwens goed kunt eten !

TYN zei:
Geelhoed zei:

Dat ten eerste! Bovendien hebben we al eens gediscussieerd over de toepasbaarheid van dat verdrag, een discussie welke ik niet opnieuw wil voeren. Zolang jij ervan overtuigd bent dat dat verdrag concrete regels voor individuele gevallen bevat, kan ik alleen maar concluderen dat jouw juridische kennis nog lang niet hetzelfde niveau bereikt heeft als jouw natuurkundige kennis (y)
Het stelt de regels waar landen zich aan moeten houden in het maken van verkeerswetgeving. Nederland zou het rijden over de strepen bij files dus moeten verbieden. Het verdrag verplicht niet dat een land de regels over neemt maar wel dat er geen tegenstrijdige regels worden ingevoerd. Rijden tussen de file wordt dus door de minister gedoogd, door het verbod niet op te nemen in het RVV
Wat wel concreet is en fout gaat is het verbod op licht en geluidsignalen, dat is strijdig met het Verdrag.

Het was weer eens kantje-boord vanmorgen.

Opnieuw op dezelfde plek, kruising, rechtdoor heeft voorrang en muts in C3 komt van rechts, maar moet dus wachten.
Zie de neus richting de weg komen en ineens rijdt ze er zo op o_O

Mij totaal niet gezien. Vól in de ankers en jawel, op een 40cm van dr deur stond de Twingo stil. Heerlijk dat gezicht van angst en verontschuldiging.
Het lukte me dan ook niet om boos te kijken, maar het werd een grote glimlach en wuiving van 'nou, hup rij maar weer verder'.

Was weer redelijk close en blij dat ik niet met de Mégane was die nog op zomerbanden staat. Was wat meer glibberen geweest op de gladde weg, ondanks de betere remmen.

Vanmorgen reed ik netjes op de linker rijstrook om de wisselbaan naar Amsterdam te nemen, toen iemand in de Peugeot Partner (oid) op de middelstrook het dramlampje aangooide en naar links kwam.
Met een licht en geluidconcert deze persoon weer naar de eigen strook gebonjourd, want het paste echt niet.
Maar 3 tellen later probeerde ie em d'r alsnog voor te proppen.

Ik snap dat ie ook de wisselbaan wilde hebben, maar de aanname dat ik wel zou remmen vond ik nog al vrijpostig.

Is het inderdaad zo moeilijk om eerst je voorrang lampje aan te zetten en even te wachten tot iemand je de ruimte geeft en dan opschuiven? Had vandaag ook weer zo'n typetje, richting aan en hoppa.

adinsx zei:

Opnieuw op dezelfde plek, kruising, rechtdoor heeft voorrang en muts in C3 komt van rechts, maar moet dus wachten.

Mij totaal niet gezien. Vól in de ankers en jawel, op een 40cm van dr deur stond de Twingo stil. Heerlijk dat gezicht van angst en verontschuldiging.
Het lukte me dan ook niet om boos te kijken, maar het werd een grote glimlach en wuiving van 'nou, hup rij maar weer verder'.

Was weer redelijk close en blij dat ik niet met de Mégane was die nog op zomerbanden staat. Was wat meer glibberen geweest op de gladde weg, ondanks de betere remmen.

Stomme fouten maak ik ook wel eens. Dan kun je jezelf wel voor de kop slaan. Schaamte is dan je lot. In het verkeer ben je echter wel gedwongen er iets van te leren, want stel je voor, de volgende keer is 40 cm tekort (of die nou van de ander is of niet). Ik moet er niet aan denken.

Zevens zei:
Is het inderdaad zo moeilijk om eerst je voorrang lampje aan te zetten en even te wachten tot iemand je de ruimte geeft en dan opschuiven? Had vandaag ook weer zo'n typetje, richting aan en hoppa.

Precies. En normaal ben ik echt niet te beroerd om wat mensen voor te laten.
Ik heb graag dat ik in listige situaties een gaatje aangeboden krijg, dus ik bied dat anderen ook wel.

Maar de eerste keer dat ie naar links kwam was absoluut onverwacht voor mij, en nog erger, er was simpelweg geen ruimte.

Nee, hangt momenteel niet in de auto.
Meerdere redenen:
- gare privé laptop
- geen tijd
- ik rij in het donker en beelden zijn matig.

Misschien toch tijd voor echt goede camera (en laptop)

Soloman zei:
adinsx zei:

Stomme fouten maak ik ook wel eens. Dan kun je jezelf wel voor de kop slaan. Schaamte is dan je lot. In het verkeer ben je echter wel gedwongen er iets van te leren, want stel je voor, de volgende keer is 40 cm tekort (of die nou van de ander is of niet). Ik moet er niet aan denken.

Nou, ze (uiteraard een vrouw ;) ) zat vol schaamte, heel wat handgebaren van sorry, niet gezien etc. volgenden.
Het scheelt dat het er 50 is ( ze kwam van rechts hier ) en ik er eigenlijk toch wel rekening mee hou. Maar dit was aardig kantje boord.

Twingo erop ipv de Mégane heb ik dan wel het liefst, maar beter wordt je er toch niet van. Dus ging prima zo :)
En ja, ik heb ook wel eens iemand over het hoofd gezien die van rechts kwam en wél voorrang had. Even inderdaad een sorry gebaar en maar weer verder met de gedachte de volgende keer tóch wat beter er rekening mee te houden.

Hoop in ieder geval wel niet te hoeven posten dat het een keer raak was op deze plek. :T

Mijn grootste stomme fout op de weg (of zijn er meerdere?)

Ik ben kleurenblind en zwak voor rood (achtergrondkleur voor mij dus, rose zie ik niet etc...) . In het normale dagelijkse leven ben je je daar niet bewust van, in het verkeer is het wel belangrijk. In het begin heb je dat niet zo door. Natuurlijk weet je dat rood bovenaan zit, maar voor normale mensen is blijkbaar rood een signaalkleur. Op een dag reed ik met 80 vol door rood (30 jaren geleden of zo) en torperdeerde toen vol een Kadett Caravan. Zijn geluk en mijn geluk bij dit ongeluk was dat ik de achterkant raakte, anders was hij morsdood geweest. Het was vreselijk. Hij mankeerde niets en ik had pijn in de botten (viva veiligheidsriemen) Toen ben ik eigenlijk wakker geworden. Nadeel is wel dat ik heel erg bewust bezig moet zijn met stoplichten.

adinsx zei:
En ja, ik heb ook wel eens iemand over het hoofd gezien die van rechts kwam en wél voorrang had.
Het overkomt mij ook wel eens in het centrum van de plaats waar ik woon. Daar zijn veel onoverzichtelijke straatjes van rechts die wél voorrang hebben. Nu mag je daar maar dertig, dus remmen lukt nog wel als er daar ook onverwacht iemand uit komt (en helemaal als ik al een beetje vaart heb geminderd). Alleen verbaas ik me er wel over hoeveel mensen er ook domweg vanuit gaan dat ze voorrang krijgen als ze uit zo'n straatje komen. Helemaal als dat ook nog eens met een behoorlijk hoge snelheid gebeurt (gezien de moeite die ze dan hebben om de bocht te halen waarschijnlijk ruim boven de 30).

Dan kun je voorrang hebben, maar ook heel wat uit te leggen als je dan bijvoorbeeld een fietser die er totaal niet op rekent van zijn fiets maait...

En als je dan een keer voorrang geeft aan iemand die dat heeft dankt ie je door op zijn bakkes te klappen...

17112011134808.jpg

ik wilde hier afslaan, zie in de spiegel nog een fietser aan komen. ik besluit uiteraard om nog snel wat gas bij te geven zodat ik hem voor ben te wachten, na 3 seconden komt er nog niks voorbij en zie ik die kerel zwaaien dat hij me voor laat. tegen de tijd dat ik met m'n bus van m'n plek ben had hij er allang voorbij kunnen zijn. wtf.

Dat is wel apart, meestal maak ik het andersom mee, namelijk als ik op de fiets zit. Sta ik vrijwel stil en heb ik bijna de voetjes op de grond, staat er een auto bijvoorbeeld mij voorrang te geven. Best vriendelijk enzo hoor, maar als alle verkeerstekens erop wijzen dat je mij geen voorrang hoeft te geven en ik al zo'n beetje stilsta, rijd dan ook gewoon door. Goed bedoeld waarschijnlijk, maar het maakt het verkeersbeeld alleen maar onduidelijker is mijn mening, dergelijke acties vind ik nogal onhandig.

§anitarium zei:
Dat is wel apart, meestal maak ik het andersom mee, namelijk als ik op de fiets zit. Sta ik vrijwel stil en heb ik bijna de voetjes op de grond, staat er een auto bijvoorbeeld mij voorrang te geven. Best vriendelijk enzo hoor, maar als alle verkeerstekens erop wijzen dat je mij geen voorrang hoeft te geven en ik al zo'n beetje stilsta, rijd dan ook gewoon door. Goed bedoeld waarschijnlijk, maar het maakt het verkeersbeeld alleen maar onduidelijker is mijn mening, dergelijke acties vind ik nogal onhandig.

Herkenbaar ja!
Wat ook zo irritant is, je stopt beiden, en denkt dan oh hij laat me voor gaan, maar die ander denkt dat ook.... sta je na een halve meter weer in dezelfde situatie haha.

§anitarium zei:
Inderdaad heel herkenbaar. Soms sta ik op de fiets te wachten op een rotonde totdat er een rijtje auto's voorbij is, stopt de laatste auto om mij voor te laten. Heel vriendelijk, maar ik sta toch al stil. En inderdaad die 'normvervaging'. Ik maakte hier regelmatig mee dat afslaande auto's fietsers voorlieten, met als gevolg dat fietsers op een gegeven moment dachten dat ze hier altijd door konden rijden. Met bijna-botsingen met doorrijdende auto's tot gevolg.

belmanpoes zei:
§anitarium zei:
Inderdaad heel herkenbaar. Soms sta ik op de fiets te wachten op een rotonde totdat er een rijtje auto's voorbij is, stopt de laatste auto om mij voor te laten. Heel vriendelijk, maar ik sta toch al stil. En inderdaad die 'normvervaging'. Ik maakte hier regelmatig mee dat afslaande auto's fietsers voorlieten, met als gevolg dat fietsers op een gegeven moment dachten dat ze hier altijd door konden rijden. Met bijna-botsingen met doorrijdende auto's tot gevolg.

Ik denk dat als de blokmarkering er niet zou zijn het een stuk duidelijker is voor iedereen wie er voorrang heeft. Volgens mij zijn het in de meeste gevallen namelijk de fietsers die voorrang hebben wanneer er zo`n blokmarkering op de weg staat. Op een ander bekend forum bespraken we een aflevering van Blik op de Weg waar een auto tegen een paal aan was gereden omdat de voorganger moest remmen voor een stel fietsers die kennelijk ook dachten voorrang te hebben, er was daar ook sprake van haaientanden + een blokmarkering. Ik citeer een reactie uit dat topic: "Zo te zien gaat de wegbeheerder daar ook niet helemaal vrijuit. Die vierkante blokken horen alleen te worden toegepast als fietsers voorrang hebben.".

Zo juist weer 3 stuks die toch even het vermelden waard zijn.

Nummer 1, een jonge dame uit Duitsland. Rijdt rond met een volledig beslagen achterruit en geen werkende verlichting aan de rechterkant van de auto. Toevallig liep ze dezelfde coffeeshop in als ik en ik sprak haar dus aan om even behulpzaam te zijn en haar te attenderen op het defecte rechter achterlicht.
Het enige antwoord dat ik kreeg was dat ze wist dat er geen lamp functioneerde aan de rechter kant van haar auto, maar dat zou gerepareerd worden als de auto volgende maand naar de TUV keuring moest.

Nummer 2, een zeer gehaast persoon in een Ford Focus. Drukt op de Graafseweg alles en iedereen van de linkerbaan met een boel grootlicht geknipper. Telkens vol gas weg spurten en dan vol in de ankers bij de flitspalen. Uiteindelijk stond ik naast de betreffende Focus voor het verkeerslicht bij het Takenhofplein. Enkele kilometers jakkeren en jagen hebben hem een flinke slok benzine gekost en geen seconde aan tijdwinst opgeleverd.
Wel was het dan weer erg aardig dat hij voor mij alle verkeerslichten op groen zette.

Nummer 3, een stel van middelbare leeftijd in een Kia Clarus. Op het Keizer Karelplein 4/5de rond gaan met de pijl op links en dan het plein verlaten zonder richting aan te geven. Vervolgens bleven ze vanaf de kruising met de Willemsweg constant links rijden om uiteindelijk pas bij de Neerbosscheweg links af te slaan, uiteraard zonder richting aan te geven.
Hun onnodig links rijden was voor Nummer 2 aanleiding om ze even voor de kruising met de Wolfkuilseweg rechts in te halen.

Gisteren eerst een Passat die op het laatste moment besloot dat de hoofdbaan van de A12 stil stond en dat daardoor de parallelbaan sneller zou zijn. Tot zover geen probleem. Dat kwam pas toen de invoegers op de parallelbaan ook stil stonden en hij dus voorbij het laatste moment besloot dat daar nog even rechts langs schieten een goed idee was. Heftig remmen (ABS doet het) en toeteren van mijn kant, anders had hij in de vangrail gelegen... Vervolgens gaat-ie weer naar links en flikt 400m verderop precies hetzelfde. Hij had echt zin in een hapje vangrail... o_O

Later diezelfde avond een vergelijkbaar circus: dit keer met een A3 die de weg kwijt was en op het laatste moment ineens richting aan geeft en naar links wil terwijl ik er naast reed! Het blijft toch erg moeilijk om in je spiegels te kijken als je van baan wisselt...

Weer een l*l achter me die flitste met zijn groot licht. Het was een "snelle" file. Iedereen 90 op de A28, zowel links als rechts, twee rijen auto's, achter elkaar. Voor mij geen probleem, het kachelt in ieder geval lekker door en iedereen denk er net zo over. Behalve die flapoor achter me in zijn snelle Peugeot met vriendin. Ik kon geen kant op en hij maar seinen en middelvingers. Ja, wat moet ik verdorie??

Ik heb hem daarna het leven lastig gemaakt. Kon op een gegeven moment naar rechts, en ben hem gewoon gevolgd. Heel rustig. Hij werd wel zenuwachtig, kijk....

Mijn wens is om eens een keer met zo'n iemand te praten. Wat is er aan de hand? Je ziet dat er voor me ook auto's zijn en naast me. Ik kan geen kant op. Zie je dat wel?

Onbegrip, dat is wat ik voel. Ik zou gewoon eens met zo'n man aan tafel willen zitten en praten. Is het mijn auto? Wat doe ik verkeerd?

@Mergelsberg
de graafseweg heeft volgens mij de hoogste concentratie van irritante rijders van heel Nederland en dan vooral het stuk tussen willemsweg en neerbosch. Ik probeer dat stukje weg zo veel mogelijk te ontwijken.

Mark89 zei:
§anitarium zei:

Herkenbaar ja!
Wat ook zo irritant is, je stopt beiden, en denkt dan oh hij laat me voor gaan, maar die ander denkt dat ook.... sta je na een halve meter weer in dezelfde situatie haha.

Hier in Gent zijn de 'rechts voorrang'-situaties vrij matig aangegeven, ik heb al vaak voor auto's gestopt om ze voorrang te geven. Meestal duurt het zo'n 10 tot 15 seconden eer er iemand rijdt (en vaak ben ik het dan nog zelf).

Gisteren een of andere mafketel in Duitsland die vond dat mijn voorligger te dicht op hem zat....deed even een remmentest.....ik had mijn afstand, maar mijn voorligger moest zeer hard in de remmen...zulke zou je zo uit de auto willen trekken.

Vandaag teruggekomen, zeer dichte mist in de regio waar ik woon...je zou toch zeggen dat je dan je verlichting aanzet. Het is mistig genoeg om stevig snelheid terug te nemen.

Schijnbaar zit er toch een stevig stel sukkels op de weg die dat niet snappen. Gewoon zonder lampen aan rijden...

Sorry voor de Berlingo-rijder die gisteren voor mij reed. Ik zocht de ruitenwisser, maar deed per ongeluk mijn groot licht aan....

Fijn hoor, 674756 functies op 1 stengel, Mercedes. ;)

Boppie zei:
Vandaag teruggekomen, zeer dichte mist in de regio waar ik woon...je zou toch zeggen dat je dan je verlichting aanzet. Het is mistig genoeg om stevig snelheid terug te nemen.

Schijnbaar zit er toch een stevig stel sukkels op de weg die dat niet snappen. Gewoon zonder lampen aan rijden...

Joël D. zei:
Sorry voor de Berlingo-rijder die gisteren voor mij reed. Ik zocht de ruitenwisser, maar deed per ongeluk mijn groot licht aan....

Fijn hoor, 674756 functies op 1 stengel, Mercedes. ;)

Tja, Seat heeft ook zo'n losse stengel voor de CC onder de richtingaanwijzer/grootlicht. Als je er aan trekt gaat de CC aan, als je er tegenaan duwt gaat de CC uit. Heb me dus ook al een aantal keer vergist en per ongeluk het grootlicht aangezet ipv de CC uit... Sorry voorganger! :cry: Voor mij geen Seat, ik vind dit op deze manier absoluut niet handig!

Vandaag naar het Hoge Noorden op en neer geweest, en verbazingwekkend weinig voorvallen gezien. Überhaubt weinig gezien, trouwens... ;) Inderdaad zo hier en daar een verdwaald verlichtingsprobleem, maar dat was het wel zo'n beetje. Bijna schokkend na 398km...

Sorry, Terence. :(

In de Alfa staan de lichten automatisch aan, en de SL heeft geen indicator op het dashboard zitten.

Terug
Bovenaan