Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vanmorgen op een tweebaansweg door een industriegebied. Aan het einde de keuze linksaf met extra strook, rechtdoor op linkerstrook of rechtsaf op rechterstrook. Ik moet rechtdoor, rechtsaf is altijd druk met lange rij.
Op 100, misschien 150 meter vóór de stilstaande rij aan de rechterkant ga ik naar de linkerbaan, met 56 km/h (50 toegestaan), samen met een aantal auto's voor mij. Achter mij op enige afstand geen auto's.
Komt er een kerel met grijze snor behoorlijk hard aanrijden, haalt mij rechts in en doet vervolgens doodleuk zijn richtingaanwijzer naar links en wil opzij, waarbij hij mij begin te snijden. Let wel, achter mij voldoende ruimte om in te voegen, maar nee, toch nog even voor mij willen.

Nou, dan is bij mij toch alle tolerantie verdwenen, helaas voor hem rijd ik momenteel in een huurauto en kan hij wat mij betreft krijgen, wat Rooie Jozef heeft gehad, dus ik druk door.
Vond hij niet zo leuk, dat ik gewoon doordrukte. Zet hem er maar in hoor meneer, doe je best!
En toeteren en druk doen...

Dan ben ik in staat om uit te stappen en die grijze snor van zijn bovenlip te trekken.:(

Duidelijk ook weer iemand die geen verkeersinzicht heeft zo te lezen, per se die ene auto voorbij moeten, tss. Geef elkaar de ruimte en heb een beetje geduld denk ik dan. Nu zijn er twee personen opgefokt geraakt en snorremans is dus geen ene zier opgeschoten, zelfs als hij wèl voor jou had kunnen invoegendrammen, was hij dus maar één auto opgeschoten. Wat heeft dat voor nut?

Voor veel mensen is het een levensdoel hoor: "hun" plekje houden. En als ze er dan zelfs eentje kunnen "winnen", is hun dag helemaal goed. Nouja, voor heel even, want over het algemeen richt hun vizier zich dan al op de volgende auto voor hun.

Persoonlijk geef ik tegenwoordig mensen gewoon de ruimte als ze dat soort gedrag vertonen. Leuker wordt het echter wanneer ik merk dat er zo'n typje achter me zit in de file. Dan laat ik mensen voor mij invoegen. Niet zelden zie ik dan in mijn achteruitkijkspiegel die haastige driftkikker bijkans ontploffen. Kijk, én daar heb ik dan weer lol aan...

bat zei:
Leuker wordt het echter wanneer ik merk dat er zo'n typje achter me zit in de file. Dan laat ik mensen voor mij invoegen. Niet zelden zie ik dan in mijn achteruitkijkspiegel die haastige driftkikker bijkans ontploffen. Kijk, én daar heb ik dan weer lol aan...

Hahaha, ja, dat is leuk hè. Je schiet er geen zier mee op, met dat duwen. Kijk, rijd iemand nou 35 waar je 50 mag, maar ik kan je verzekeren dat ik echt wel doorrijd, zo hard dat een boete er net niet in zit.

Ik laat ook geregeld vrachtwagens inhalen vóór me, wanneer ik zie dat ze zich vastrijden. Het duurt namelijk even, voordat zo'n combinatie weer op snelheid is en ik ben zo weer op mijn kruissnelheid. Als ze dan daarna bedanken, dan heb ik weer iemand zijn dag goed gemaakt. Maar hieraan kunnen mensen zich ook ergeren, dat merk je dan aan het feit dat je hun wimperharen kunt tellen in je achteruitkijkspiegel op zo'n moment.

Kijk, over het algemeen geld voor mij: ik wil best geven, maar niet genomen worden.

Helaas denken veel mensen alleen maar aan zichzelf, in toenemende mate lijkt het wel. Als de wereld vergaat in 2012, dan zal dat de oorzaak zijn.;)

Bij wegversmallingen is dat ook altijd zo leuk, zeker als je zelf in een wat kleinere auto rijdt en er een auto van Duitse makelij naast je rijdt. Wanneer die persoon gewoon netjes zou invoegen, prima. Maar vaak is dat toch anders, dan menen ze meer rechten te hebben dan jij omdat hun auto groter is dan de jouwe... Wat ik dan doe is die persoon er juist niet tussen laten en lekker in het midden gaan rijden...

Wat mij steeds meer opvalt......op de snelweg, mensen die naar links willen...knippers aan en hem ervoor gooien. Dat ze dat net voor je snuffert doen en jij in de remmen moet....kijk in je spiegels zou ik zeggen.

Precies dat gebeurde vanochtend bij mij op de A9. Reed lekker 123 op de cruise control, ruim achter mijn voorganger.
Er was dus meer dan genoeg ruimte voor die zwarte Suzuki Alto om een vrachtwagen in te halen. Maar dan moet die sukkel wel gas geven natuurlijk. Nu moest ik niet alleen van de cruise control af, maar zelfs afremmen tot ik 90 per uur reed en dus (voor mijn gevoel) tergend langzaam de vrachtwagen inhaalde.

Face it! Je bent gewoon niet alleen op de wereld, en dus ook niet op de weg. Die Alto-rijder zit misschien al een tijd achter die vrachtwagen, heeft zich daar vastgereden (niet snel genoeg geanticipeerd, wat ook moeilijk is met weinig vermogen) en wil uiteindelijk ook eens naar links.

Vraag mij af waar je je dan druk om maakt. Na die vrachtauto gaat die Alto weer naar rechts en kun je weer (proberen) die 123 vast te houden.
Op een A9, in de morgen hou je dat toch niet lang vast.

JPeG zei:
Face it! Je bent gewoon niet alleen op de wereld, en dus ook niet op de weg. Die Alto-rijder zit misschien al een tijd achter die vrachtwagen, heeft zich daar vastgereden (niet snel genoeg geanticipeerd, wat ook moeilijk is met weinig vermogen) en wil uiteindelijk ook eens naar links.

Vraag mij af waar je je dan druk om maakt. Na die vrachtauto gaat die Alto weer naar rechts en kun je weer (proberen) die 123 vast te houden.

Wel in de richting Alkmaar, daar kan het nog wel harder ook. :D
Overigens heeft iedereen natuurlijk het recht om in te halen, maar wat ik wel irritant vind, is wanneer mensen geen gas bij geven. Het is de bedoeling dat je versnelt wanneer je een baan naar links komt om in te halen, ook omdat daar over het algemeen sneller gereden wordt. Doe je dat niet, dan ben je in feite een gevaar, vanwege het snelheidsverschil dat dan optreedt. Dat is nou precies de reden dat te hard rijden niet mag: het snelheidsverschil levert het gevaar op.

Vanochtend een Isignia Tourer met de klep open vanwege een aantal balken. Tja, beetje jammer dat alle verlichting in de klep zit die omhoog stond...

Nee hoor, daar heeft Opel wel aan gedacht:

25j9xc0.jpg

Klopt. Die verlichting is verplicht als de lampen in de klep mee omhoog gaan. Heeft de Audi A1 bijvoorbeeld ook. Wat ziet zo'n Insignia Tourer er trouwens verschrikkelijk uit met de klep open....

Hmm, dan heb ik niks gezegd. Het viel me helemaal niet op trouwens. Wel lekker hard langs de flitspalen zo dan.

Vandaag reed ik af op een straat waar met heel veel moeite twee auto`s langs elkaar kunnen rijden. Daarom is het de gewoonte om te wachten op je tegenligger voordat je de straat inrijdt (is niet met voorrang geregeld overigens, kwestie van wie geeft eerder gas). Nadat de straat dus vrij was begon ik te rijden en net op dat moment komt er een auto uit een parkeervak gereden, dus ik claxonneerde om hem te laten weten dat 'ie even moest wachten maar helaas had hij dit niet in de gaten (hij kon me ook pas zien op het moment dat 'ie uit het vak was). Daarom zette ik mijn wagen zo aan de kant waarbij de auto net langs me heen kon rijden en nadat dit gelukt was zag ik tot mijn schrik een rijtje van drie auto`s op een paar meter afstand voor mijn neus staan. De voorste auto was een Landrover en dat ging niet passen met mijn bestelbus dus bleef ik enkele seconden stilstaan om af te wachten wat het rijtje auto`s ging doen. Die deden dus precies hetzelfde waardoor ik mijn wagen weer zo strak langs de kant mocht zetten een paar meter verderop, waarop het rijtje stapvoets langs me heen kon rijden. Een vrachtwagenchauffeur die als volgende de straat in zou rijden kon gelukkig wél vooruit kijken waardoor ik eindelijk zonder verdere moeite de straat uit kon rijden.

Blik_op_wielen zei:
Vandaag reed ik af op een straat waar met heel veel moeite twee auto`s langs elkaar kunnen rijden. Daarom is het de gewoonte om te wachten op je tegenligger voordat je de straat inrijdt (is niet met voorrang geregeld overigens, kwestie van wie geeft eerder gas). Nadat de straat dus vrij was begon ik te rijden en net op dat moment komt er een auto uit een parkeervak gereden, dus ik claxonneerde om hem te laten weten dat 'ie even moest wachten maar helaas had hij dit niet in de gaten (hij kon me ook pas zien op het moment dat 'ie uit het vak was). Daarom zette ik mijn wagen zo aan de kant waarbij de auto net langs me heen kon rijden en nadat dit gelukt was zag ik tot mijn schrik een rijtje van drie auto`s op een paar meter afstand voor mijn neus staan. De voorste auto was een Landrover en dat ging niet passen met mijn bestelbus dus bleef ik enkele seconden stilstaan om af te wachten wat het rijtje auto`s ging doen. Die deden dus precies hetzelfde waardoor ik mijn wagen weer zo strak langs de kant mocht zetten een paar meter verderop, waarop het rijtje stapvoets langs me heen kon rijden. Een vrachtwagenchauffeur die als volgende de straat in zou rijden kon gelukkig wél vooruit kijken waardoor ik eindelijk zonder verdere moeite de straat uit kon rijden.

Heb je aflevering van Topgear niet gezien, waar die lange krullebol op een bergweg met een Range Rover een Landcruiser moest passeren, met aan de rechterkant van zijn auto ongeveer 5 mm en daarna 300 meter lager pas weer grond? Da's pas spannend!

Geen idiote actie, maar wel weer tenenkrommend vooroordeelbevestigend over het verschrikkelijk slechte verkeersinzicht van taxichauffeurs:

Hier op de drempel stond een taxibus, net zo ver rechts zodat je er links net niet langs kon. De chauffeur hielp een oudere vrouw met rollator uitstappen. Vind ik allemaal prima, heb ik ook begrip voor dat je dan voor de ingang gaat staan. Maar waarom dan niet even een halve meter meer naar rechts? Ruimte zat! Ik maak dit zo vaak mee met taxi's, gewoon neerplempen zonder ook maar even verder te kijken. Oja, chauffeur kwam nog naar me toe: "Waar mot je heen?". "Uh, ik wil er graag langs." "Ja, dat snap ik." Waarom vraag je het dan?

2but5d.jpg

§anitarium zei:
Geen idiote actie, maar wel weer tenenkrommend vooroordeelbevestigend over het verschrikkelijk slechte verkeersinzicht van taxichauffeurs:

Hier op de drempel stond een taxibus, net zo ver rechts zodat je er links net niet langs kon. De chauffeur hielp een oudere vrouw met rollator uitstappen. Vind ik allemaal prima, heb ik ook begrip voor dat je dan voor de ingang gaat staan. Maar waarom dan niet even een halve meter meer naar rechts? Ruimte zat! Ik maak dit zo vaak mee met taxi's, gewoon neerplempen zonder ook maar even verder te kijken. Oja, chauffeur kwam nog naar me toe: "Waar mot je heen?". "Uh, ik wil er graag langs." "Ja, dat snap ik." Waarom vraag je het dan?

2but5d.jpg

Misschien was de, blijkbaar welbespraakte, man gewoon oprecht geïnteresseerd in je eindbestemming? :)

Op de manier waarop hij dat vroeg en vervolgens chagrijnig mopperend naar zijn busje terugliep om toch even ietsje verder te parkeren, denk ik dat ook ja. :D

B Stuurder zei:
JPeG zei:

Overigens heeft iedereen natuurlijk het recht om in te halen, maar wat ik wel irritant vind, is wanneer mensen geen gas bij geven. Het is de bedoeling dat je versnelt wanneer je een baan naar links komt om in te halen, ook omdat daar over het algemeen sneller gereden wordt. Doe je dat niet, dan ben je in feite een gevaar, vanwege het snelheidsverschil dat dan optreedt. Dat is nou precies de reden dat te hard rijden niet mag: het snelheidsverschil levert het gevaar op.

Ja, leuk. Dat snap ik ook wel. Maar met een 51pk Matiz wordt dat toch echt een ander verhaal. Ik kijk goed ver vooruit om zulke zaken te voorkomen en neem genoeg afstand als ik toch ergens achter gekomen ben, maar met dat vermogen duurt het even eer ik van 90 überhaupt de 100 aantik. Ja, sorry voor die haastige mensen achter me, maar ik heb net zo goed recht om.. eh op topsnelheid te rijden.

§anitarium zei:

Misschien wilde die chauffeur je wel een andere route wijzen. Bij mij voor het werk staan ze dagelijks te proppen langs de taxibusjes. Vaak genoeg tref je dan mensen aan die richting de Van Heemstrabaan of de Maas en Waalweg willen, maar niet weten dat ze 100m terug ook af hadden kunnen slaan en dan een veel kortere weg kunnen nemen. Als ik ze dan even uitleg dat ze een stukje terug moeten rijden, dan kunnen die mensen gelijk weer verder en kunnen mijn collega's rustig uit de taxi gehaald worden. Scheelt iedereen weer wat stress.

den Voetstuk zei:
B Stuurder zei:
JPeG zei:

Ja, leuk. Dat snap ik ook wel. Maar met een 51pk Matiz wordt dat toch echt een ander verhaal. Ik kijk goed ver vooruit om zulke zaken te voorkomen en neem genoeg afstand als ik toch ergens achter gekomen ben, maar met dat vermogen duurt het even eer ik van 90 überhaupt de 100 aantik. Ja, sorry voor die haastige mensen achter me, maar ik heb net zo goed recht om.. eh op topsnelheid te rijden.
Inderdaad richting Alkmaar, om 6:30 uur 's morgens, eenmaal onder het aquaduct door kan ik meestal wel door blijven rijden met 123 per uur. CC.
Maar achter mij was het ook nog eens helemaal leeg (en dat kun je op dat tijdstip best zien in het donker). Iets afremmen vind ik ook geen probleem, maar de Alto dook naar links en deed totaal geen moeite om ook maar iets harder te gaan rijden.
Echt heel druk maak ik mij er ook niet om, meer een kwestie van verbazing dat mensen blijkbaar vinden dat iedereen zich maar naar hun moet schikken omdat zij ook het recht hebben om in te gaan halen. Dat recht hebben zo ook wel, maar ze hebben ook de plicht om daar anderen niet mee te hinderen.

Nogmaals - gas eraf en een ander ruimte gunnen, geen enkel probleem, maar geef zelf dan ook gas en gun mij op die manier ook wat extra afremruimte.

Wil soms mijn tanden wel in het stuur zetten, als je voor de 100ste keer moet wachten voor een groepje fietsende scholieren die onder geen beding gescheiden willen worden door 1 auto die op een rotonde rijd en de fietsertjes haaientanden hebben.

En als je als braaf scholiertje die daartussen fietst probeert te stoppen dan fietsen de mensen achter je dwars door je heen. Geloof me, ik heb het vroeger wel geprobeerd... Er moet een complete cultuuromslag komen wil dát veranderen.

MWH zei:
En als je als braaf scholiertje die daartussen fietst probeert te stoppen dan fietsen de mensen achter je dwars door je heen. Geloof me, ik heb het vroeger wel geprobeerd... Er moet een complete cultuuromslag komen wil dát veranderen.

Doet me denken aan een ervaring van mijn schooltijd in het centrum van Utrecht: een fietser stopte voor de Neude (vanuit het station, vroeger stonden de stoplichten daar nog aan). Niemand die het verwachtte, een massale uitwijkpoging was het gevolg. De brave borst werd nog net niet uitgescholden, zijn 'veilige' gedrag werd dus behoorlijk gevaarlijk. Nee, gewoon maar meegaan met de stroom.
Er is hier (waar ik nu woon, Gent) een straat die eigenlijk een voorrangsweg moet zijn, maar dat niet is. Nee, niemand neemt die voorrang (althans, ik heb het dit halfjaar nog niet gezien). Ik wel, maar ik houd er rekening mee dat als ik te veel risico neem, me dat duur kan komen te staan.

Als er één weghelft is afgezet op een tweebaansweg, dan moet de automobilist die zich op de afgezette weghelft bevindt voorrang verlenen aan de tegenliggers (in dit geval ik). Maar in sommige dorpen is het de omgekeerde wereld: iedereen wurmt zich voorbij de wegafzetting, ongeacht hoe lang ik als voorranghebbende tegenligger ook moet wachten.

Had ik laatst ook. Links stond een vrachtwagen, ik kom aanrijden en er rijdt een hele stroom auto's langs de vrachtwagen. Oké, dat kan dus ik wacht. Na 4 auto's komt er geen auto meer aan en ik trek op. En op het moment dat ik naast de vrachtwagen sta, komt er een andere auto vanachter de vrachtwagen boos gebarend dat ik achteruit moet. Ja daaggh.

Zelfde met een kleine spoortunnel hier in de buurt, staan gewoon borden bij wie voorrang heeft... Blijkbaar zijn die borden niet algemeen bekend want meer dan eens sta ik midden onder het spoor bumper aan bumper met een tegenligger. Gelukkig ben ik (in tegenstelling tot veel anderen) geduldig van aard :) Ik stap zelfs met liefde uit om de borden aan te wijzen :D

Typisch is dat de borden juist zo staan omdat de kant met voorrang het minste zicht heeft op eventuele tegenliggers ivm een bocht. Betekent dus automatisch dat de tegenliggen zonder voorrang:
a) Zonder te kijken de binnenbocht pakt en het spoor onder duikt
b) De buitenbocht rustig neemt, mij ziet aankomen, het bord negeert en mij in t midden tegenkomt...

Beide opties natuurlijk even idioot...

White911SC zei:
Inderdaad richting Alkmaar, om 6:30 uur 's morgens, eenmaal onder het aquaduct door kan ik meestal wel door blijven rijden met 123 per uur. CC.
Maar achter mij was het ook nog eens helemaal leeg (en dat kun je op dat tijdstip best zien in het donker). Iets afremmen vind ik ook geen probleem, maar de Alto dook naar links en deed totaal geen moeite om ook maar iets harder te gaan rijden.
Echt heel druk maak ik mij er ook niet om, meer een kwestie van verbazing dat mensen blijkbaar vinden dat iedereen zich maar naar hun moet schikken omdat zij ook het recht hebben om in te gaan halen. Dat recht hebben zo ook wel, maar ze hebben ook de plicht om daar anderen niet mee te hinderen.

Nogmaals - gas eraf en een ander ruimte gunnen, geen enkel probleem, maar geef zelf dan ook gas en gun mij op die manier ook wat extra afremruimte.

Precies, je mag iemand niet hinderen bij het inhalen uit mn hoofd?

Zevens zei:
Wil soms mijn tanden wel in het stuur zetten, als je voor de 100ste keer moet wachten voor een groepje fietsende scholieren die onder geen beding gescheiden willen worden door 1 auto die op een rotonde rijd en de fietsertjes haaientanden hebben.

Wacht jij? Ik wacht nooit. Duidelijk laten merken dat jij voorrang hebt en de voorrang ook gewoon gaat nemen. Uiteindelijk stopt elke fietser, tenzij ze het niet gezien hebben, dan ben je dus alert en stam je op je rem.

Terence zei:
Zevens zei:

Wacht jij? Ik wacht nooit. Duidelijk laten merken dat jij voorrang hebt en de voorrang ook gewoon gaat nemen. Uiteindelijk stopt elke fietser, tenzij ze het niet gezien hebben, dan ben je dus alert en stam je op je rem.
Daar ga ik ook niet op wachten, gewoon voorzichtig door drukken en claxonneren. Meestal weten ze in een fractie van een seconde dan weer hoe het ook al weer zat met haaientanden.

Vanavond een of ander knakkertje op een rotonde, die aan de buitenzijde voorzien is van een mooie strook oranje asfalt. Schijnbaar is die er niet voor fietsers....getuige het feit dat de jongeman besluit om, terwijl ik inhaal, het gedeelte voor de auto`s opduikt om de rotonde af te snijden. Ik heb mijn auto maar op de middenberm gedrukt en even mijn toeter laten horen...vervolgens wil ik gasgeven, maar dt gaat niet omdat dezelfde fietser wederom de rotonde af wil snijden. Op zo`n moment wil ik graag uitstappen om de jongeman een draai om de oren te geven...ik vraag me dan af of ie echt hersens heeft.

Als jij anderen wilt corrigeren door ze een draai te geven,....hoop ik dat ze snel je rijbewijs innemen.

"Zou ik willen" is gelukkig nog wat anders dan daadwerkelijk doen. Anders staat heel Nederland stil om elkaar een draai om de oren te geven. ;) Maar wie herkent dit niet?

Vandaag 4 idioten op een rij...

1e: de voorste bestuurder die zijn motor liet afslaan bij een verkeerslicht toen 'ie op groen sprong. Oke, niet echt idioot eigenlijk want dit gebeurt mij ook nog af en toe maar in principe hoor je toch echt je auto onder controle te hebben.
2e: dat ben ik zelf omdat het verkeerslicht al op oranje was gesprongen toen nummer 1 eindelijk wegreed en natuurlijk had ik gewoon moeten stoppen, maar ik besloot dus ook gewoon door te karren.
3 en 4e: de twee auto`s die mij volgden en dus dik door rood reden.

Normaal gesproken kunnen er precies 4 auto`s door het groene licht rijden dus het zal me niks verbazen als mijn achterliggers dit wisten en dus ook vonden dat ze het "recht" hadden om door te mogen rijden.

Boppie zei:
Ik denk dat je het verhaal niet helemaal begrijpt.

Nee, jij begrijpt het niet. Als je hierdoor al blijkbaar in staat bent om uit te stappen, dan vraag ik me af wat je doet bij iets echt gevaarlijks. Je kunt op een rotonde toch geen fietser gaan inhalen, ookal neemt deze de normale 'buitenbocht'. Zeker bij fietsers moet je met alles rekening houden.

Je moet altijd met alles rekening houden, en da's de reden waarom Idiote Acties meestal niet verder komen dan dat. In de meeste gevallen gaat het dan ook goed, maar zo af en toe roept het wel emoties op omdat er halsbrekende toeren uitgehaald moeten worden om een ongeval te voorkomen. Dat irriteert mensen. En sommigen hebben gewoon een te kort lontje. :D

Nog een paar leuke gevallen...

Op een redelijk rustige 4-baans A12 rijdt een automobilist zich vast achter een vrachtwagen. Normaal gesproken is het dan verstandig om de auto die aan het inhalen is even voor te laten en daarna naar links te komen. Alternatieve oplossing: knipper aan, met krap 90km/u naar links, en afremmen naar 70km/u! Vooral die laatste is wat onverwacht als je met 120 aan komt rijden zonder de mogelijkheid om uit te wijken (ik werd ingehaald op dat moment). Gelukkig lette de auto daarachter (die weinig afstand hield) ook op en remde net zo hard. Daardoor ging het net goed, maar het adrenaline-niveau was wat gestegen...

Vanmiddag op de A2: 5 rijstroken, iedereen rijdt zo rond de 100/110, dus is het volledig logisch om op de 4e baan van rechts 70 km/u te gaan rijden. En iedereen zich maar afvragen waarom er toch geremd wordt, totdat je de Dodo in kwestie in beeld krijgt. En de Dodo vraagt zich af waarom hij toch links en rechts ingehaald wordt...

JPeG zei:
Boppie zei:
Ik denk dat je het verhaal niet helemaal begrijpt.

Nee, jij begrijpt het niet. Als je hierdoor al blijkbaar in staat bent om uit te stappen, dan vraag ik me af wat je doet bij iets echt gevaarlijks. Je kunt op een rotonde toch geen fietser gaan inhalen, ookal neemt deze de normale 'buitenbocht'. Zeker bij fietsers moet je met alles rekening houden.

Nee, jij begrijpt het niet. Parody omschrijft een deel al goed. Buiten dat.....als een fietser gewoon op zijn deel blijft, dan ben ik al lang en breed van de rotonde af voor het moment dat we elkaar kruisen. Helaas gedragen fietsers zich zeer onvoorspelbaar....daar had ik al rekening mee gehouden..had ik het niet gedaan, dan hadden we een botsing gehad. Als dezelfde fietser vervolgens dezelfde stunt weer uithaald, dan trekt hij bij mij het bloed onder de nagels vandaan.

Je mag schrikken, je verbazen, (glim)lachen, geïrriteerd raken, boos worden en binnen redelijke grenzen reageren, maar agressiviteit mag je hooguit denken. Als het daar maar bij blijft is er niets aan de hand. Het blijft mensenwerk, en ik moet de eerste persoon die nooit fouten maakt nog tegenkomen...

Niet idioot, maar weet even niet waar ik het anders moet posten, ik geef namelijk een pluim aan de automobilist die vanochtend mij op de fiets voor liet gaan op een onhandig kruispunt! (y) Dergelijke daden mogen ook weleens belicht worden.

Vanmorgen had ik een fijne... op de A50. Ik reed links, met 120. Stukje verderop reed een vrachtwagen rechts. Een Volvo s80 kwam van achteren op me af, dus ik versnelde iets om de vrachtwagen sneller in te halen. De Volvomeneer vond dat toch niet vlot genoeg gaan en ging naar rechts, vrij duidelijk om me dan maar rechts in te halen. Dat vond ik vervelend, dus ik gaf nog meer gas bij. Meneer in de Volvo vond nog steeds dat ie rechts voorbij moest en maakte er ook geen punt van om rakelings langs mijn voorbumper voor me langs te gaan. Wat een ontzettende hufter. Even later nam ie de aftrit Oss, dus het zal wel een of andere kampsjaak zijn geweest. Oss is tenslotte het Rotterdam én het Apeldoorn van het zuiden.

Zo te lezen was er rechts dus plek zat? :T Is het dan niet handiger even naar rechts te gaan en meteen weer naar links? :)

Overigens ik zou hetzelfde doen als men niet kan wachten (er van uit gaande dat even snel naar rechts geen optie is), gas bij, hun vastrijden achter de vrachtwaggel en hopen dat degene die achter de Volvo zat snel aansluit :)

Ben nu al bijna 2 weken met de Twingo II op pad ipv de RS en dat is wennen, maar je kijkt wel meer vooruit m.b.t. invoegen, rechts en links rijden etc. Soms is het wel even lekker om de soepelste route te moeten bedenken, ipv het gemak van een bak vermogen.

Nadelig? Ja, even inhalen, of inderdaad de mafkezen die je niet voorbij willen laten gaan of wat gas bijgeven. (of je vastrijden :) )

Blik_op_wielen zei:
1e: de voorste bestuurder die zijn motor liet afslaan bij een verkeerslicht toen 'ie op groen sprong. Oke, niet echt idioot eigenlijk want dit gebeurt mij ook nog af en toe maar in principe hoor je toch echt je auto onder controle te hebben.

Ik stond laatst ook achter een meneer in een mooie nieuwe Opel Astra TURBO. Toevallig zaten we daarover een beetje te grappen in de auto en over hoe snel hij wel niet weg zou zijn bij het stoplicht. Toen die op groen sprong liet meneer echter zijn motortje uitvallen, onder zwaar genot van ons maar toen hij hem gelijk nog een keer liet uitvallen gingen we helemaal stuk. Gelukkig stond het stoplicht lekker lang op groen en kon ik ook gewoon doorrijden maar had het ook helemaal niet erg gevonden om nog even te wachten, stond toch niet op tijd :)

'Sjonnies' vol adrenaline, klaar voor de stoplichtsprint, ik totaal niet onder de indruk. Het wordt groen en.....Vroeeemm.. bok, bam, .... hij laat hem afslaan o_O

Tijdje later komen ze voorbij vliegen zonder nog te kijken :) Héérlijk :)

En weer raak met een fietser vanmiddag, alle auto's wachten netjes voor mij omdat ik van rechts kom maar 1 fietser die is ingepakt alsof het -70 is voelt zichzelf te goed om te stoppen. Heb nu even flink op de claxon geramd waarna ik zijn mooi ingepakte middelvinger naar mij toegeworpen kreeg. Heb hem vriendelijk diezelfde vinger teruggeven. Wat een k*t lui, ongelooflijk.

Fietsers die zonder even te kijken gelijk van de stoep de weg opknallen........ogen in het achterhoofd?

Fietsers hebben ook een broertje dood aan rood stoplicht voor voetgangers die oversteken. Ze denken zelfs niet in overtreding te zijn.
Scooters trekken ook op als alle voetgangers overgestoken zijn, maar als het licht nog op rood staat.

Ook weer een staaltje op een rotonde gezien: een bedrijfsbusje met bouwvakkers had geen zin om rond te rijden, maar nam met enorme snelheid de bobbel in het midden.

Waar zijn we toch mee bezig in deze wereld?

Het gekke is als je ze er op aan spreekt dat niemand zich van enig kwaad bewust is: Er was toch niemand? Er stak toch niemand over? Dus waarom zeur je?

En over bouwvakkers gesproken, hieronder zitten enkele sociale woningen en daar wonen mensen met een bedrijfsbusje of zo'n kangoo/combi-achtig ding, altijd diesel. Dan vertrekken ze 's morgens vroeg met die auto's. En een herrie, en een toeren dat ze er mee maken (met koude motor). Tjonge, je zou als baas maar die auto's hebben gekocht, totaal geen respect voor andermans eigendommen.

Donderdagavond, binnenstad Utrecht.

Touran slaat links af waar dat expliciet niet mag. Zonder richting aan te geven. Maar ik neem aan dat de bestuurder van de Touran vond dat ie voldoende zichtbaar was door de reflecterende oranjerode en blauwe diagonale strepen op zijn auto.

Fietser besluit ondanks dat het inmiddels duidelijk groen was voor mij en ik dus niet geheel onterecht met zo'n 40 km/u op de teller doorreed, toch doro het voor hem toch echt volrode verkeerslicht te fietsen. Tsja en dan moet je dus vol in de remmen. Enfin, die vasectomie heeft ie dus niet meer nodig.

Fietser besluit even verderop, na even stil te hebben gestaan om de situatiue te overzien, dat die driehoeken op de weg toch echt niet zullen betekenen dat ie mij voorrang hoort te geven en zet zich dus in gang op het moment dat het voor mij inmiddels bijna te laat om nog te remmen. Zijn vriendin, die achterop zat, was het zichtbaar erg eens met mijn toeterconcert. Het overstemde ben ik bang wel de welgemeende scheldwoorden van de verder erg net uitziende dame die zich ook erg opwond over zijn actie.

Laatst stond ik hier als eerste voor het spoor te wachten:
Link
De situatie is nu zo dat de streep voor de auto's een stukje naar achter is en daarvoor een groot vak voor de fietsers. Nu stond er een meneer in een Jeepje links bij de haaientanden te wachten die ook over het spoor wou. Echter had meneer geen zin om te wachten voor al het kruisende verkeer waar die straks voor moet wachten dus besluit hij hem maar heel nonchalant voor mij, op het fietsvak neer te zetten.

Ik dacht nog bij mezelf: "zal ik uitstappen en even tegen meneer zeggen dat dit niet mag/niet zo netjes is?". Fietsers werden namelijk zeer gehinderd door die fijne meneer.
Ben toch maar niet uitgestapt. Had er niet zo heel veel zin in na een dag werken :rolleyes:

Terug
Bovenaan