Boppie zei:
Uitgezonderd de hersenloze touringcarchauffeurs..die menen overal in te moeten halen. Dat gaat gewoon nergens meer over.
Tsja, je zal ook maar eens van de CC afmoeten. Gewoon lekker overal constant 100 blijven stampen, ongeacht verkeersdrukte etc.
Afgelopen weekend ook weer idiote acties, tegenliggende inhalers beperken zich niet meer tot de situaties dat ik op de fiets zit, nu ook in de auto meegemaakt. Net buiten mijn dorp op zaterdagavond, het was al donker, op de provinciale weg. Er reed een scooter op deze weg, die daar dus niet hoort, maar de auto achter die scooter vond dat hij voor mijn neus moest gaan inhalen en mij daarbij de berm induwde. Als je zo slecht ziet in het donker, moet je misschien niet achter het stuur kruipen!
Twee uurtjes later op de A15 ter hoogte van Tiel. Het was vrij rustig op de A15, ik had net een auto ingehaald en iets verderop zag ik nog een auto. Ik besloot niet naar rechts te gaan, dat had wel gekund geef ik eerlijk toe. Maar omdat het zo rustig was, bleef ik links rijden om die auto in de verte ook in te kunnen halen. Steeds dichterbij komend zie ik in mijn spiegel twee koplampen dichterbij komen. Omdat ik ondertussen al bijna bij de auto was die ik wilde inhalen, ging ik niet meer naar rechts. Op het moment dat ik echt bijna bij de auto ben die ik wil inhalen, zitten de twee koplampen van een Polo op mijn bumper. Dit duurde twee seconden, toen bedacht die Polo dat hij mij maar toeterend rechts in moest halen, precies in dat ene miniscule gaatje dat er nog over was tussen mij en de door mij in te halen auto. Daarop toeter ik ook, geef lichtsignalen, waarop die Polo ook nog even flink in de ankers gaat. Vervolgens rijdt hij met een minimaal snelheidsverschil verder. Pff, geduld en verkeersinzicht ver te zoeken. Waarom je leven in de waagschaal leggen, alleen maar omdat er iemand ietsje langzamer voor je rijdt die net ietsje langer links blijft rijden dan nodig is?
En vanochtend een beetje domme actie mijnerzijds. Ik fiets naar mijn werk en keek naar wat kippen en ganzen in een wei, op het moment dat ik weer voor mij kijk, rijd ik bijna een man met hond van zijn sokken. Gelukkig kon ik nog op tijd uitwijken en een excuus roepen. Maar ik moet toch maar even wat beter voor mij kijken ipv van het landschap genieten.