Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Harm78 zei:
Gisteren en vandaag kwam ik bij mij in de straat een Volvo XC90 tegen. Ik zou echt zweren dat ie grootlicht voerde (wat ie wel netjes elke keer uitzette als er een tegenligger aankwam). Mijn straat is een gewone woonstraat waar je 30 mag, met straatverlichting. Niks bijzonders. Als je in die omstandigheden constant grootlicht nodig hebt om te rijden moet je toch eigenlijk geen rijbewijs meer hebben?

Welkom bij de techniek die niet stilstaat: grootlicht assistent...

Mergelsberg zei:
Dus als een student (18+ jaar oud) tegen een kind (8 jaar oud) in een e-rolstoel aanrijdt, dan is dat kind (houder/bezitter van de e-rolstoel) aansprakelijk? Dat lijkt mij alleen maar meer reden om die wet te herzien.

En hoe vaak komt zoiets voor?

Als alle wetten allemaal moeten worden aangepast op iedere denkbare uitzonderlijke situatie waarin het effect van die wet niet het effect heeft waar hij voor bedoeld heeft danwel waardoor een "onschuldige" bestraft wordt, dan krijg je een RVV waarmee je een ladder naar de maan kunt bouwen. De insteek van RVV 1990 was volgens mij juist om minder precies te regelen en meer aan de verantwoordelijkheid van de verkeersdeelnemers over te laten zodat er minder regels nodig zijn en alles overzichtelijker werkt.

Er zijn tal van wetten en regels die in zeldzame gevallen verkeerd uitpakken en, hoe vervelend dat ook is, dan via andere wegen meestal wel "gecorrigeerd" kunnen worden.

LoveMyJeep zei:
En hoe vaak komt zoiets voor?
Nou, WVW 185 wordt nogal eens toegepast. En niet zelden moet er aan zwakke verkeersdeelnemers worden uitgekeerd die zichzelf in gevaar gebracht hebben. Wanneer de schuld volgens het RVV bij de fietser ligt dan kan de automobilist alsnog naar zijn no-claim fluiten. En dat deugt niet.
Ook het geval met de tram heb ik al langs zien komen.

Ik had het vooral over Mergels' voorbeeld van de student en de 8-jarige e-rolstoeler. Zoiets zal niet vaak voorkomen.

Dat verzekerden in het verkeer vaak moeten opdraaien voor de schade die door de niet-verzekerden wordt veroorzaakt vind ik ook iets dat eigenlijk niet zou moeten kunnen, maar zou ook niet zo snel weten hoe anders, anders dan dat de staat in een dergelijk geval voor schade opdraait. Maar daar zal de politiek niet aan willen, da's veel te duur. Dan is het veel makkelijker die automobilist op te laten draaien, want die worden toch nog niet zo uitgeknepen.....o_O

Vorige week nog een rare actie meegemaakt op het parkeerterrein achter een autodealer in Amstelveen. Ik stond daar geparkeerd in een parkeervak en toen ik na mijn werk naar huis wilde, zag ik dat mijn geblokkeerd werd door een busje en een personenauto van het merk van de garage.
Terwijl ik mijn spullen in de auto legde zag ik de eigenaar van 't busje al aan komen lopen en hij verzette gelijk zijn busje zodat ik daar geen last meer van had. Op de personenauto kwam echter niemand af.

Ik schoot toen even een monteur van 't betreffende bedrijf aan om te vragen of hij wist van wie die auto was. Chagrijnig antwoord dat ik toen kreeg. 'Waarschijnlijk van een klant, ik zoek de sleutel wel even op'. Ik heb toen maar geantwoord dat ik niet dubbel geparkeerd stond.

Toen ik weg kon rijden stond er inmiddels een andere monteur bij een auto van een klant die de auto midden op de weg had geparkeerd zodat ik om moest rijden om weg te kunnen. Ik keek enigszins geirriteerd toen ik wegreed, nog die onhoffelijke behandeling van die andere monteur in gedachten. Toen ik om de parkeervakken heen was gereden, reed de andere bestuurder inmiddels ook weg, daarbij een bocht afsnijdend, zodat ik vol in de remmen moest.

Bevestigde helaas weer mijn vooroordelen over het merk met de ster. Jammer, want er zitten hele mooie modellen bij, maar ik zal er niet zo snel eentje aanschaffen.

Geelhoed zei:
Ik heb het ook nog geleerd hoor, maar dat kwam omdat mijn vader zijn rijbewijs had laten verlopen en ik als basisschoolleerling die boekjes veel te interessant vond.

Mijn zoontje van bijna 4 kent nu alle verkeersborden met uitzondering van E4 en B7. Die betekenen volgens hem beiden "Stop Politie".
Als we een bord autoweg tegenkomen roept ie: "100" en bij een bord einde autoweg "hier 80". :D

Gelijk even een idiote actie volgens hem inschieten. Een van zijn speelgoedauto's (Peter de Snelle Kever) zegt: "Het stoplicht is oranje, langzaam rijden nu"
Dan schalt er door het huis "FOUT! dan moet je toch stoppen, pappa?"

Geniale acties van jouw zoontje, Geelhoed! Misschien een vraagbaak voor de wat jongere leden hier op het forum? (y)

LoveMyJeep zei:
Ik had het vooral over Mergels' voorbeeld van de student en de 8-jarige e-rolstoeler. Zoiets zal niet vaak voorkomen.

Dat verzekerden in het verkeer vaak moeten opdraaien voor de schade die door de niet-verzekerden wordt veroorzaakt vind ik ook iets dat eigenlijk niet zou moeten kunnen, maar zou ook niet zo snel weten hoe anders, anders dan dat de staat in een dergelijk geval voor schade opdraait. Maar daar zal de politiek niet aan willen, da's veel te duur. Dan is het veel makkelijker die automobilist op te laten draaien, want die worden toch nog niet zo uitgeknepen.....o_O

Laten we inderdaad hopen dat zoiets niet vaak voorkomt, maar het illustreert wel hoe belachelijk die wet kan uitpakken. Uiteraard is het een wat vergezocht voorbeeld, al is het in de directe omgeving van een academisch ziekenhuis niet ondenkbaar.

Ik snap dat de schade vergoed moet worden, maar waarom zou dat niet gepaard kunnen gaan met een (gedeeltelijke) terugbetalingsregeling? Dan kan de automobilist mooi zijn no-claim korting behouden.

De kosten van letsel dat een fietser oploopt als die tegen een auto aan fietst kunnen verhaald worden op de zorgverzekering van die fietser, in plaats van op de WA-polis van de automobilist. Sneuvelen er een paar tanden en is die fietser daar niet voor bijverzekerd, dan moet hij daar zelf voor opdraaien. Idem voor zijn eigen risico bij zijn zorgverzekering en eventuele gedeeltelijke vergoedingen. Nu komen al dat soort kosten voor rekening van de WA-verzekeraar van de automobilist.

Als taxichauffeur vervoer ik vaak rolstoelers (als bijbaantje). Snapt dan werkelijk slechts 1 op de 10 mensen dat ik stapvoets over een drempel moet, anders ligt mijn passagier een etage hoger?! Dat zorgt in woonwijken te vaak voor gevaarlijke situaties door mensen die gaan inhalen waar het niet kan. In het weekend proberen ze het vaak met de bmw van papa.

Hebben automobilisten tegenwoordig geen inlevings- en denkvermogen of hoe zit dat?

Luuc87 zei:
Als taxichauffeur vervoer ik vaak rolstoelers (als bijbaantje). Snapt dan werkelijk slechts 1 op de 10 mensen dat ik stapvoets over een drempel moet, anders ligt mijn passagier een etage hoger?! Dat zorgt in woonwijken te vaak voor gevaarlijke situaties door mensen die gaan inhalen waar het niet kan. In het weekend proberen ze het vaak met de bmw van papa.

Hebben automobilisten tegenwoordig geen inlevings- en denkvermogen of hoe zit dat?

Nee, dat snappen ze echt niet. Tegenwoordig is het "heel normaal" dat een leerling tijdens de rijlessen al zit te schelden op vrachtauto's, tractoren, bejaarden, fietsers enz.
Tja, je neemt wat mee van je ouders waarschijnlijk.

Welkom bij de techniek die niet stilstaat: grootlicht assistent...

Toch neem ik aan dat je dan zelf het grootlicht aan moet zetten. En als je dat in een goed verlichte omgeving doet zie je blijkbaar zo weinig dat je beter geen auto meer kunt rijden.

Overigens dacht ik ook dat je grootlicht alleen buiten de bebouwde kom mag voeren, maar dat is blijkbaar niet zo. Maakt ook niet uit, ik gebruik het eigenlijk nooit.

Over grootlicht gesproken... al eerder kwam langs dat sommige motorrijders hebben besloten dat nu veel automobilisten overdag ook met dimlicht rijden, zij dan wel met grootlicht mogen rijden om extra op te vallen. In de file bijvoorbeeld, als ze er tussendoor rijden.

Zouden die pipo's begrijpen dat het niet bevorderlijk is voor de verkeersveiligheid dat wanneer ik even in mijn achteruitkijkspiegel kijk om bijvoorbeeld te kijken of er motoren tussen de rijen doorrijden, ik vervolgens tien minuten met een paarse vlek in mijn gezichtsveld zit door hun grootlicht?

Luuc87 zei:

Nee, in de auto zit je in een bubbel, in je eigen wereld, en daar hoef je niet aan anderen te denken, alleen aan jezelf. Wist je dat niet? ;)

Helaas voor velen waar....

Zonet bijna iemand nog een deukje extra bezorgt:
https://www.youtube.com/watch?v=jb3q-WLToYM

Heel toevallig stopt de radio er ook opeens mee :p

Daarom probeer ik mijn kids het nu al duidelijk te maken. Zie je een auto met een L erop, kun je er donder op zeggen dat er het één en ander aan onverwachte acties te verwachten valt. Waarom? Omdat iemand aan het leren is en je aparte acties kunt verwachten. Dat hoort bij het leerproces.

Dus hou je afstand en ben je dubbel gewaarschuwd.

Dan is het toch weer jammer dat de meeste rare capriolen worden uitgehaald door auto's zónder die "L"....

Vandaag ook weer zo eentje. Zilvergrijze BMW 3-serie die in één keer besloot van baan twee de uitvoegstrook naar Gouda te nemen. Aan zijn achterkant te zien, had hij recentelijk nog een kusje van een vrachtauto oid. gehad...lesje nog niet geleerd dus...

Boet zei:

Daarom probeer ik mijn kids het nu al duidelijk te maken. Zie je een auto met een L erop, kun je er donder op zeggen dat er het één en ander aan onverwachte acties te verwachten valt. Waarom? Omdat iemand aan het leren is en je aparte acties kunt verwachten. Dat hoort bij het leerproces.

Dus hou je afstand en ben je dubbel gewaarschuwd.

Een "mooi" voorbeeld is dat een leerling soms vlot optrekt, en dan snel wil schakelen en daarbij met zijn linkervoet vol de rem intrapt. Heb je dan zo'n alleswetende perfect reagerende wijsneus achter je dan krijg je een nieuwe achterbumper.

Eens peilen hier, ik maak regelmatig idiote acties mee hier, wat vaak betekent dat ik idioot hard op de rem moet.

https://maps.google.nl/maps?q=baarn&hl=nl&ll=52.220494,5.259871&spn=0.001405,0.004128&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.723476,16.907959&vpsrc=6&hnear=Baarn,+Utrecht&t=k&z=19

Grote drukke rotonde. 2 stroken, zonder pijlen verplichte richtingen of wat dan ook. De haastige heren in leasebakken rijden t liefst snel de binnenste op, om dan richting de snelweg (NW) vlot de linker strook op te knallen.
Ik ben nooit zo gespannen in het verkeer en beweeg me rustig voort op de buitenste strook.

Alleen als ik de afslag naar de snelweg niet neem dan kus ik regelmatig bijna de zijkant van een ander. In mijn ogen wisselt de andere bestuurder van rijstrook en zou ik dus voorrang hebben. Van rechts inhalen is nooit sprake want de buitenste strook is gewoon langzamer. Het wordt pas rechts inhalen omdat de ander imho een fout maakt en een noodstop moet maken.

Zijn er nou speciale regels bij dit soort rotondes? Of zit ik goed, zij fout en wennen we er maar aan?

Mag je als je wenst de hele rotonde rondgaan over de buitenste strook? wel toch??

Je mag op de rotonde rechts inhalen en de van strookwisselende bestuurder moet de rest voorlaten
Kilometervreter zei:
Heb je dan zo'n alleswetende perfect reagerende wijsneus achter je dan krijg je een nieuwe achterbumper.
:) Zit je hoog he?:D

Zollie zei:
Eens peilen hier, ik maak regelmatig idiote acties mee hier, wat vaak betekent dat ik idioot hard op de rem moet.

https://maps.google.nl/maps?q=baarn&hl=nl&ll=52.220494,5.259871&spn=0.001405,0.004128&sll=52.469397,5.509644&sspn=5.723476,16.907959&vpsrc=6&hnear=Baarn,+Utrecht&t=k&z=19

Grote drukke rotonde. 2 stroken, zonder pijlen verplichte richtingen of wat dan ook. De haastige heren in leasebakken rijden t liefst snel de binnenste op, om dan richting de snelweg (NW) vlot de linker strook op te knallen.
Ik ben nooit zo gespannen in het verkeer en beweeg me rustig voort op de buitenste strook.

Alleen als ik de afslag naar de snelweg niet neem dan kus ik regelmatig bijna de zijkant van een ander. In mijn ogen wisselt de andere bestuurder van rijstrook en zou ik dus voorrang hebben. Van rechts inhalen is nooit sprake want de buitenste strook is gewoon langzamer. Het wordt pas rechts inhalen omdat de ander imho een fout maakt en een noodstop moet maken.

Zijn er nou speciale regels bij dit soort rotondes? Of zit ik goed, zij fout en wennen we er maar aan?

Mag je als je wenst de hele rotonde rondgaan over de buitenste strook? wel toch??

Op een rotonde mag je rechts inhalen (volgt uit verkeersteken D1, rotondebord). Maar wat als je driekwart of verder gaat moet je natuurlijk wel de binnenste rijstrook volgen, anders is het een beetje lastig anticiperen voor de degene die wel netjes de de binnenste strook nemen om driekwart te gaan.

Wouter82 zei:
Op een rotonde mag je rechts inhalen (volgt uit verkeersteken D1, rotondebord). Maar wat als je driekwart of verder gaat moet je natuurlijk wel de binnenste rijstrook volgen
Daar is geen verplichting voor.

Wouter82 zei:
Op een rotonde mag je rechts inhalen (volgt uit verkeersteken D1, rotondebord). Maar wat als je driekwart of verder gaat moet je natuurlijk wel de binnenste rijstrook volgen, anders is het een beetje lastig anticiperen voor de degene die wel netjes de de binnenste strook nemen om driekwart te gaan.

Moet? Van de wet of van de moraal? Dat is een beetje de vraag... Ik sukkel liever op de buitenkant zonder dat ik mijn nek hoef te breken om te kijken of iemand zijn knippertje aan heeft staan...

Of je nou driekwart gaat en je niet aan de morele plicht houdt door buiten te rijden, of halfom en gewoon de buitenste strook gebruikt... Het gebeurt altijd, dus dat argument gaat niet op. Het gebeurt ook als je halfom rijdt op de buitenbaan.

Ik weet wel dat ik liever een rotonde met 1 strook heb, of eentje met pijlen en markeringen. (hoewel ik me in een select gezelachap mag rekenen dat wel de pijlen op die rotondes begrijpt en volgt.) Die rotondes met pijlen hebben me meer dan eens krassen en deuken bezorgd!

Geelhoed zei:
Je mag op de rotonde rechts inhalen en de van strookwisselende bestuurder moet de rest voorlaten
Kilometervreter zei:
Heb je dan zo'n alleswetende perfect reagerende wijsneus achter je dan krijg je een nieuwe achterbumper.
:) Zit je hoog he?:D

Tja, er zijn altijd mensen die het helemaal niet erg vinden als ze iemand in de vernieling rijden. Helaas laat zo'n sukkel over het algemeen niets meer van zich horen. En dat maakt de cirkel weer rond.

Zollie zei:
Ik sukkel liever op de buitenkant zonder dat ik mijn nek hoef te breken om te kijken of iemand zijn knippertje aan heeft staan...
Tsja, strikt genomen doe jij niks verkeerd: je mag daar zelfs rechts inhalen en de ander wisselt van rijstrook en is in eerste instantie degene die op moet letten.

In de praktijk is het op dergeljke rotondes echter een kwestie van rekening met elkaar houden. Natuurlijk zijn er mensen die "misbruik" maken van dat rekening met elkaar houden en hem er tussen proberen te wurmen waar ze eigenlijk even zouden "moeten" wachten, maar er zijn er ook die volledig te goeder trouw zijn en merken dat ze totaal niet meer tussen de buitenste strookrijders komen op het moment dat ze bijna bij hun aflsag op de rotonde zijn.

Kortom: wel op blijven letten voor die knipperlichtjes, want je hebt er weinig aan dat je gelijk hebt maar wel met het gedoe van de aanrijding zit. Maar je mag gewoon op de buitenste rijstrook de hele rotonde afrijden als je dat wilt.

Zollie zei:

Nogal onhandige en onzinnige rotondes, die niet meewerken aan een snellere doorstroming, maar dan een echte turbo-rotonde

Was gisteren weer lekker raak.
Eerst zag ik op de Zuilense Ring aan de noordkant van Utrecht een VW Touran die de rechterbaan opwilde en daarbij een groene Opel Astra dwong om flink in de remmen te gaan.

Later een oude Mercedes die op een kruising (zo'n verhoogde gelijkwaardige kruising) van rechts kwam. Ik verleende dus keurig voorrang en draaide achter hem aan naar links. Moest toen boven op de rem omdat de chauffeur erachter kwam dat hij eigenlijk linksaf had moeten slaan. Hij stond vol op de rem en reed gewoon de auto naar achteren, daarbij het hele kruispunt blokkerend.

Luuc87 zei:

En wanneer gaat de gemiddelde taxichauffeur eens zijn inlevingsvermogen trainen? Geen richting aangeven, te snel rijden, lomp overal tussen proppen, zonder gordel rijden (ook waar ze dat niet mogen), maar vooral de taxi op de weg stilzetten ipv het parkeervak twee meter verder. En dan rustig de passagier(s) helpen en de administratie afronden en de boel lekker blokkeren.

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=NuCwjMfAqHQ

Hallo zeg! Ik snap trouwens niet helemaal waarom die brandweerwagen daar zo breed op de snelweg staat zonder verdere afzetting.

(0.45: "Kijk die man daar foto's maken". Huh? Kijk jezelf daar filmen... :confused: )

Strakke actie vanmorgen. Er lagen twee rijstroken naast elkaar voor verkeer dat rechtdoor wilt gaan, ik reed op de rechter strook. Het verkeerslicht sprong op oranje en aangezien ik alle tijd had om te stoppen deed ik dat ook. Een busje dat links van me reed had ook alle tijd om te stoppen maar besloot gas bij te geven en vol door rood te rijden. Een paar tellen later komt er nog een auto die hetzelfde kunstje flikt, toen was het voetgangerslicht echter al lang en breed op groen en er staken dus ook mensen over, deze konden nog net op tijd stoppen want als ze nog een stap hadden gezet lagen ze onder de auto. Ik zat in een gesloten bestelbus dus zowel de automobilist als de voetgangers konden elkaar niet zien, dan ben je als bestuurder niet helemaal goed bij je hoofd als je blind door het rode licht gaat rijden.

§anitarium zei:
Hallo zeg! Ik snap trouwens niet helemaal waarom die brandweerwagen daar zo breed op de snelweg staat zonder verdere afzetting.

(0.45: "Kijk die man daar foto's maken". Huh? Kijk jezelf daar filmen... :confused: )

Misschien staat die brandweerwagen daar wel om te zorgen dat idioten niet tegen brandweerlui aanrijden?
En wat is er mis met filmen als passagier?

Geelhoed zei:
Misschien staat die brandweerwagen daar wel om te zorgen dat idioten niet tegen brandweerlui aanrijden?
Dat snap ik, maar het lijkt me handiger om gewoon op de vluchtstrook te gaan staan, ruimte zat daar. Of anders een stuk daarvoor iemand (agent bijvoorbeeld) met een hesje etc. op de vluchtstrook al zwaaien dat men op moet passen.

Geelhoed zei:
En wat is er mis met filmen als passagier?
Helemaal niets, maar waarom dan wel semi-verontwaardigd / lollig vreemd vindend reageren dat er iemand foto's staat te maken, terwijl je dan zelf porecies hetzelfde aan het filmen bent.

Blik_op_wielen zei:
Strakke actie vanmorgen. Er lagen twee rijstroken naast elkaar voor verkeer dat rechtdoor wilt gaan, ik reed op de rechter strook. Het verkeerslicht sprong op oranje en aangezien ik alle tijd had om te stoppen deed ik dat ook. Een busje dat links van me reed had ook alle tijd om te stoppen maar besloot gas bij te geven en vol door rood te rijden. Een paar tellen later komt er nog een auto die hetzelfde kunstje flikt, toen was het voetgangerslicht echter al lang en breed op groen en er staken dus ook mensen over, deze konden nog net op tijd stoppen want als ze nog een stap hadden gezet lagen ze onder de auto. Ik zat in een gesloten bestelbus dus zowel de automobilist als de voetgangers konden elkaar niet zien, dan ben je als bestuurder niet helemaal goed bij je hoofd als je blind door het rode licht gaat rijden.
Door rood rijden mag wel hetzelfde worden bestraft als > 50 km/u te hard.

§anitarium zei:
Dat snap ik, maar het lijkt me handiger om gewoon op de vluchtstrook te gaan staan, ruimte zat daar.
Of anders een stuk daarvoor iemand (agent bijvoorbeeld) met een hesje etc. op de vluchtstrook al zwaaien dat men op moet passen.

Daar staat een politie auto met blauwe lichten. Volgens de richtlijn moeten de andere hulpvoertuigen dan de lampen uit doen.
Juist niet op de vluchtstrook gaan staan, door zo'n groot rood gevaarte op de rijbaan creeer je meer buffer voor je brandweerlui die op die vluchtstrook lopen.

c1kleven.jpg

Ik vermoed dat die C1-er op het moment van "afdrukken" z'n zijdelingse beweging net had afgerond?

Vanmorgen een Jeep Compass bestuurder die ontzettend haast had. Zo veel zelfs, dat hij maar even op "strook" -1 ging rijden om duidelijk te maken dat'ie er langs wilde. Jammer dat er een treintje van een auto of 20 voor hem reed, schoot natuurlijk niet op. Soms heb ik echt medelijden met bepaalde medeweggebruikers...

Ah, donderdag-motorrijderergernisdag... Nouja, het was gistermiddag. 2 rijstroken rechtdoorgaand bij de verkeerslichten. We staan keurig in twee rijtjes stil, zullen dnek ik 10 auto's per rij zijn. Motorrijder nadert ons van achteren. Op dat moment springt het licht op groen. Toch besluit de motorrijder tussen de rijen door naar voren te rijden...

Vanochtend was een motorrijder kwaad dat er een auto van rijstrook wisselde. Dat hij met net iets meer dan gering sneheidsverschil tussen de rijen in de file doorreed en daardoor eerder bij de van rijstrook wisselende auto was dan ik denk iedereen zo ongeveer had verwacht deed er blijkbaar niet toe, meneer liet op verschillende manieren duidelijk blijken dat hij het niet op prijs stelde dat hij werd opgehouden in zijn zegetocht tussen de ingeblikte medebestuurders door. Dat was namelijk het geval, hij moest even afremmen. Als ie nu bijkans van de wweg was gedrukt...

Gisterenavond. Hartje Gouda. Leuk gevalletje voor Geelhoed:)

Vóór mij reed een Mercedes A-klasse (die van de eland) in de vorm van een Connexxion-taxi, waarvan de chauffeur de grootste moeite had om bochten, obstakels, verkeersdeelnemers, kortom alles wat je op een normale weg kunt vinden te ontwijken. Net alsof hij die op het allerlaatste moment zag.

Niet dat me dát erg verbaasde, aangezien de goede man hoog in Geelhoed's 'wall of shame' zou eindigen; een flink formaat Tomtom récht voor de snuffel en ook nog eens in daglichtinstelling....nachtzicht anyone??

Zou jij niet beter op de weg letten in plaats van op wat andere bestuurders voor hun neus hebben? Zou me niets verbazen als jij nog eens in de krant komt omdat je ergens tegenaan reed omdat je naar een ander zat te kijken.

/ook eens proberen. Nah dat lijkt nergens op

Vanmiddag raak met een taxi.

https://www.youtube.com/watch?v=WgdiZLoLpOM&feature=feedu

Jammer dat je mijn goedkope bandjes niet hoort slippen op het natte wegdek.

Zevens zei:
Vanmiddag raak met een taxi.

https://www.youtube.com/watch?v=WgdiZLoLpOM&feature=feedu

Jammer dat je mijn goedkope bandjes niet hoort slippen op het natte wegdek.

Daar moet je dan ook wel linksknipperen!

;) :p

Waarom lijkt stadslicht het nieuwe dimlicht voor BiBeKo te worden? Hebben al die lui nu werkelijk niet in de gaten dat ze onjuist licht voeren? Ik snap dat de straatverlichting vaak overdreven fel is, maar dan nog zie het het verschil toch wel tussen 2x5W en 2x55W?

Gisteren ochtened bij op het op trekken bij het stoplicht (rotonde bij Bijsterhuizen, Wijchen) snijdt me een of andere malloot me af door van de linker naar de rechter baan te gaan, terwijl ik daar al reed.
Toen dacht ik die malloot ken ik. Die malloot bracht me al in de problemen, een paar maanden geleden, op het takenhofplein. Waar ie dacht dat het een goed idee was om 3 auto's breed op afslag af te rijden met 2 banen. Terwijl ie voor het oprijden van het verkeersplein op het voorsorteervak van rechtsaf stondt, dus hij zou de 1st afslag moeten nemen en niet de tweede afslag zoals hij nu deed.
De keer er na wou ie me afsnijden bij de afslag naar de muntweg in Nijmegen.

Gisteren avond zag ik hem achter mij rijden. Snel zijn kenteken opgeschreven. Hij zat onder uit gezakt en tegen deur aanleunend achter het stuur. En ja hoor, vlak voor de afslag naar de muntweg gaat ie snel naar links om wat auto's in te halen, dan de auto weer rechts te gooien om de afslag te nemen en een andere auto af te snijden.

Ik ben dus niet de enige die hij afsnijdt.

In ieder geval geen goede reclame voor het bedrijf die op zijn Renault Kangoo staat geschreven.

Gisteren een akkefietje gehad bij een afrit van de A17. Die komt uit op een provinciale weg. Het verkeer op de afrit moet wachten. Ik reed op de provinciale weg. Twee auto's gooien hem bij mij voor deur, het gaat net goed. Maar nummer drie smijt haar Volvo V40 er ook nog snel tussen. Ik moet echt een noodremactie doen, de spullen (wat papieren, cd'tje, sleutels op de stoel, dat soort grut) vliegen door de auto. Ik claxoneer en sein met grootlicht om aan te geven dat ze niet goed bij is. Na de eerste schrik komt woede in me op en passeer ik haar, om ze vervolgens 'op te vangen'. Da's mijn fout. Even verder heb ik haar voorbij laten gaan en ben ik achter haar aan gereden om toch even verhaal te halen. Toen ze een eindje verder stopte en uitstapte, vroeg ze notabene of ik soms een rotdag gehad had... enfin, ik heb ze verteld dat haar actie nergens op sloeg en ben weer rustig huiswaarts gekeerd. Ik denk dat ze, ondanks haar grote bek, de boodschap wel begrepen heeft.

Gisteren zelf een idiote actie uitgehaald. Op de provinciale weg bij Oosteind(Brabant). Je mag op die weg 60 omdat het door dorpjes gaat, verder een vrij brede weg dus het is goed doorrijden. Ik reed in een treintje van auto's toen voor ons een vrachtwagen geparkeerd stond op onze weghelft. De auto voor me gaat er voorbij, er komt ook een tegenligger aan. Ik zit er totaal niet bij met mijn hoofd en denk er ook nog wel even tussendoor te kunnen, nou het ging maar net. Die tegenligger had ook niet in de gaten dat ik het nog probeerde(niet zijn schuld natuurlijk) waardoor die niet naar rechts ging en het daardoor wel erg close werd. Hij maakte ook wel een gebaar van what the **** doe jij nou, geheel terecht. Toch wel van geschrokken, en een goede les voor me om niet te gaan stappen met veel alcohol en weinig slaap als ik de volgende dag moet werken.... komt je concentratie op de weg niet ten goede.

Geelhoed zei:
Definieer onjuist. ;)
Niet het licht voeren dat door de wet verplicht gesteld is voor de weersomstandigheden op dat moment. In dit geval het voeren van alleen stadslicht waar dimlicht verplicht is, ondanks dat het niet verboden is om in een dergelijke situatie stadslicht te voeren.

Mark89 zei:
(...)een goede les voor me om niet te gaan stappen met veel alcohol en weinig slaap als ik de volgende dag moet werken.... komt je concentratie op de weg niet ten goede.

Hoeveel promillage had je de volgende ochtend nog in je bloed?

JPeG zei:
Mark89 zei:
(...)een goede les voor me om niet te gaan stappen met veel alcohol en weinig slaap als ik de volgende dag moet werken.... komt je concentratie op de weg niet ten goede.

Hoeveel promillage had je de volgende ochtend nog in je bloed?

Ben bang teveel dan toegestaan, eerste ritje had ik niet aangehouden moeten worden, maar dit was smiddags rond een uur of 1, dus dan moet het er wel uit zijn lijkt me, voornamelijk vermoeidheid denk ik. Maar goed, ik kan het niet maken tegenover mezelf, mijn medeweggebruikers en mijn werkgever om zo achter het stuur te stappen, gaat geheid een keer fout(n)

Terug
Bovenaan