Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

ivm niet goed geld terug, nee, daar doen we niet aan. Sorry.
Dat snap ik hoor :)

We zullen het zien, als ik kom dan neemt het aandeel redelijk originele mk2's sowieso iets toe, dat is leuk.
En ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal staat, maar op basis van wat ik zie en lees verandert mijn beeld van het evenement. Ik dacht eerst: alleen maar originele mk2's, maar tussen de aanmeldingen zie ik veel aangepast spul staan, dat vind ik jammer. Zeker omdat juist de bijzondere uitvoeringen (en die eighties tuning) vanaf het begin af aan in de spotlight van dit evenement stonden. Maar ik ben benieuwd!

PANO_20130714_133742.jpg

Edit Golfling: Meeting AW 2013. Foto van barri

Ik ga sowieso even kijken bij de Mk2 Elite. Al is het alleen maar voor de Country's (y) Groot fan van! Een AW Golf 2 meeting lijkt me ook weer leuk!

@barri
Mijn golf diesel ziet er ook niet perfect uit voor meetings. Ik had budget voor reparaties maar een defecte Hyundai Coupe heeft roet in het eten gegooid.
Ach.. en beetje poetsen doet wonderen en patina geeft een auto meer karakter in mijn ogen.

Barri niet zo zeuren :D Ik zet onze 2 er ook gewoon tussen die is ook niet super strak. Komen zat originele. Zeker als "we" daar een autoweek mk2 meeting maken met z'n allen.

Waarom niet ergens in de buurt verzamelen en met z'n allen het terrein op? Sla je 2 vliegen in 1 klap. Het kost je alleen wat entree. Maar dat gaat naar een goed doel, dus dat is ook niet verloren. (y)

@Archiebald
Komen zat originele
Als ik de Facebook van de VW Elite meeting bekijk, zijn de originele Golfjes en Jetta's veruit in de minderheid, ik deel de twijfel die Barri verwoord, ieder zijn ding maar als de meerderheid 'getuned' is zal ik niet zo gaan rondstruinen als bij het Oldtimer festival in Zandvoort of het Youngtimer evenement in Boxtel om de auto's te bekijken , maar misschien is het dan juist wel een mooi contrast om een originele Madison er tussen te hebben staan .

Wij waren ook nog even met het Golfje op Oldtimer Festival en ook toen @ Youngtimer evenement in Ulft.
Ook 'petjesvolk' loopt daar dus rond ;-)

@Barri: ik ga ook naar de VW Elite meeting. Zullen we ergens op elkaar wachten en achter elkaar aan naar Doorn rijden?
Komt er ook een originele Pasadena "dans son jus" naar de meeting.

Daarom schreef ik dit toch ook al @MRS & Huub

Archiebald zei:
Waarom niet ergens in de buurt verzamelen en met z'n allen het terrein op? Sla je 2 vliegen in 1 klap. Het kost je alleen wat entree. Maar dat gaat naar een goed doel, dus dat is ook niet verloren. (y)

Ik wil ook wel aansluiten als dat mag :) Woon op loopafstand ( :T ) van Barri, dus dat zit wel goed

We komen allemaal uit dezelfde hoek, goed idee dus!
De Witte Bergen is momenteel wat lastig te bereiken voor mij en Huub. Ergens aan de zuidkant van Hilversum zou mooi zijn. Bijvoorbeeld het tankstation langs de A27, bij Maartensdijk?

Wij waren ook nog even met het Golfje op Oldtimer Festival en ook toen @ Youngtimer evenement in Ulft.
Ook 'petjesvolk' loopt daar dus rond ;-)
MiVW, is dat petjesvolk? Een paar jaar terug stond daar écht kwaliteit.

Wordt het terrein bij Elite nog op een bepaalde manier ingedeeld? Lijkt me lastig om te doen, maar misschien op bouwjaar, op mate van originaliteit?
Alle ratlookers in een hoekje achteraf bijvoorbeeld ;)

Het terrein wordt idd ingedeeld. Oa ook een line-up voor de Rallyes (momenteel 11), Country line-up, aantal specials en edities waaronder ook een Nothelle. Voor de ratlook is er een aparte hoek ;-)

Barri zei:
Bijvoorbeeld het tankstation langs de A27, bij Maartensdijk?
Op zich prima, maar de vraag is hoe laat, aangezien mijn Madison in de line-up komt te staan ga ik er vroeg heen.

DN87NL zei:
PANO_20130714_133742.jpg

Edit Golfling: Meeting AW 2013. Foto van barri

Ik ga sowieso even kijken bij de Mk2 Elite. Al is het alleen maar voor de Country's (y) Groot fan van! Een AW Golf 2 meeting lijkt me ook weer leuk!

@barri
Mijn golf diesel ziet er ook niet perfect uit voor meetings. Ik had budget voor reparaties maar een defecte Hyundai Coupe heeft roet in het eten gegooid.
Ach.. en beetje poetsen doet wonderen en patina geeft een auto meer karakter in mijn ogen.

Dat was een mooie editie, goede opkomst! Als ik dat zo zie, mis ik mijn MkII toch wel weer... :cry:

Barri zei:
Bijvoorbeeld het tankstation langs de A27, bij Maartensdijk?

Prima!
9:30 uur verzamelen en 9:45 uur vertrekken? Het is ongeveer 20 minuten vanaf het tankstation.

Ja ik vind het prima!

Zoiets voor de duidelijkheid?
23m7zv9.jpg

@Razma, als wij met een groepje aankomen en vragen of we bij elkaar kunnen staan is dat dan een probleem?

MRS zei:
Barri zei:
@Kever1: huh, blok vervangen? Van de GT?
Ik maakte bijna dezelfde denkfout , de auteur @Kevert1 lijkt qua naam bijna op @Kever1 , verschil is dat Kevert1 in een Noord-Amerikaanse GTI rondrijdt ( deze was op de laatste meeting op de Witte Bergen ook aanwezig ) en een rode Vw Kever erbij heeft, terwijl @Kever1 in een groene VW Golf II GT rondrijdt en een blauw VW Kever in zijn bezit heeft ( Ook nog een witte Mercedes 190 ).

Het wordt helemaal apart dat jij naast de blauwe VW Golf II ook nog een witte Kever in bezit hebt :p

Klopt helemaal :) ! Wel grappig dat er meer forummers zijn met een golf 2 en een kever :cool: !
Ik heb inderdaad in me golf een andere motor gebouwd omdat de originele echt helemaal af was , niet normaal hoe de staat eigenlijk was vergeleken met de carroserie eigenlijk. Alle draagarmen, fusees, stabilisatorstangen, subframe waren zwaar verroest en in de motor was de tussenas lager eruit gelopen en aan alle kanten liep de olie eruit :( het leek heel mooi zo op het eerste gezicht maar het had nodig revisie nodig allemaal.
Nu heb ik er een compleet nieuw onderstel onder dwz subframe , draagarmen , alle rubbers , fusees , remmen, motorsteunen , stuurhuis, motorsteunbalken gepoedercoat dus alles is nieuw.
De motor is een 1.8rp die uit me vorige golf kwam want die deed het altijd perfect (daarvoor zat ie in een jetta 2 van 1 van me vrienden).
Dus die motor krijgt nu een 3e leven, het enigste verschil is dat hij nu deze keer helemaal uit elkaar is geweest en alles inwendig is vernieuwd en/of vervangen voor betere dan originele onderdelen (overmaat zuigers etc).
Zit wel een andere cilinderkop op , namelijk van een passat 1.6 8 klepper zodat de inlaat aan de voorzijde zit zodat me carburateurs (ik heb er nu 4 ipv 1) goed bereikbaar zijn om af te stellen.
Ook heb ik zo minder warme lucht dat van het uitlaatspruitstuk komt bij me inlaattraject.
Verder alle bouwdelen zijn ook allemaal nieuw dus in principe is de golf compleet gerevicieerd aan de voorzijde.
Ik moet nog de radiateur opnieuw bedraden, koelslangen maken en de motor afstellen en dan kan ik eindelijk weer rijden!
Ik mis de golf wel hoor :p maar ik red me prima met de kever , alleen bevriest helaas de carburateur de laatste dagen dus is de voorverwarmingpijp waarschijnlijk verstopt :( dus ik heb weer wat te doen.

Trouwens denk ik dat je de mk2 elite meeting eigenlijk niet mag missen als je liefhebber bent van de golf 2 want hoe vaak maak je mee dat je zoveel van die auto's op 1 plek treft? Ik denk niet snel nog een keer.
Of ze nou getuned zijn, origineel , half gaar etc toch prachtig dat dat samen kan, er komen zoveel dat er voor elk persoon wel wat bijzonders is te zien lijkt me.
Zelf denk ik dat vooral de origineel 90's auto's en accesoires gedeelte hardstikke leuk is omdat er echt een hoop spullen zijn gemaakt waar je niet eens van wist dat het bestond, dat is al een goede reden om eens te gaan kijken denk ik :rolleyes:.
En ik zal ook wel bij het "petjes volk" horen dan omdat de mijne is verlaagd o_O om eerlijk te zijn vind ik dat wel een beetje rare benaming, alsof je meteen als een tokkie figuur wordt omschreven terwijl een hele hoop van die jongens bijna dag en nacht sleutelen om er iets moois van te maken en bovendien de auto zeer goed onderhouden. Liever zie ik dat dan een originele die half is weg geroest !
Ik denk trouwens niet dat ik met me golf erbij ben met de aw meeting dan want ik ben nog lang niet klaar met me golf :( maar misschien kom ik wel anders even met me kever langs!! Vond het vorige keer best leuk.
Hier nog even plaatje bij het praatje van me golf.
Uv9dx5.jpg

5RHWhF.jpg

3cgl7G.jpg

En wat ook erg leuk is aan de MK2 Elite meet is de tentoonstelling van allerlei, zeldzame, mk2 onderdelen en accessoires!

11921835_1647531778837356_2123784297314251460_o.jpg

11927483_1647368305520370_754166129649590690_o.jpg

Misschien iets specifieker zijn als er 2 posts onder elkaar met foto's zijn. Mijn "enorme" foto's? Of die van Kevert? (op mijn scherm heb ik nergens last van trouwens)

Kevert1 zei:
En ik zal ook wel bij het "petjes volk" horen dan omdat de mijne is verlaagd o_O om eerlijk te zijn vind ik dat wel een beetje rare benaming, alsof je meteen als een tokkie figuur wordt omschreven terwijl een hele hoop van die jongens bijna dag en nacht sleutelen om er iets moois van te maken en bovendien de auto zeer goed onderhouden. Liever zie ik dat dan een originele die half is weg geroest !

Dat vind ik altijd jammer, op dit forum wordt de term 'petjesvolk' helaas iets te snel en te vaak aangehaald.

@Kevert1: serieus werk zeg! (y)

Voor de snelle beslisser die volgende week met iets leuks wil komen: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213635736>
:D

En een leuke in NL: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/271066364?asrc=st|as> Veel kilometers op de teller, maar ziet er nog prima uit.
En nog een oude bekende, het verbaast me dat ie nog te koop staat: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/261862655?asrc=st|as>

Die rode '86 is inderdaad nog erg netjes met zo'n royale kilometerstand.

Deze auto lijkt mij een leuk project:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/page/2/te-koop-vw-golf-1-3-avance-bouwjaar-1986-152428606.html?sr_ab=0&no_qs=True&subcategory=3229&max_bouwjaar=1991

Leuk ding ja. Alleen is het geen Avance, die was er namelijk alleen in 1987. En wat zou er onder die stoelhoezen zitten?

$_85.JPG

mooi van foutheid

Dit is ook weer zo'n lekker discussie wagen.
Hij valt mij gewoon op omdat hij valt onder het kopje mooi van lelijkheid.
Automaat in combi met een 1.8 dat trekt me zeker aan.
De wielen, de kleur, ja top!
Ik twijfel wel over de teller unit,hoort hij wel bij de C
alhoewel er ligt wel een "dikke"motor in.
....

Er is geen verhaal bij op die 2 mk2's die ik poste. Staan op Facebook met minimale informatie. Ik trappel om ze op te halen en dan maar ergens te stallen. Maar de reacties schieten als paddenstoelen uit de grond. Ik denk ook dat ze al wel weg zijn.

Vooral die "grijze" vind ik super, de voorste dus inderdaad. Erg zonde als hiermee gecrost gaat worden.

@Stif, leuke auto! Wielkastrandjes eraf en poetsen! Een 1.8 met automaat rijdt ERG onzuinig hoor. Wij doen 1:9 met die van ons.

Tja ik ben een 1.6 automaat gewend en boven de 1 op 8 op kleine stukjes haal ik niet.
Maar ja als je op oudere auto's valt en je gaat debateren over branstof verbruik dan is een prius misschien leuker!
Heb ooit eens iemand een discussie aanzien gaan op all american sunday, met als hoofd onder werp brandstof kosten/verbruik:rolleyes:

Een 1.8 werd onafhankelijk van de uitvoering standaard geleverd met een tellerbak met toerenteller.

Stif zei:
Tja ik ben een 1.6 automaat gewend en boven de 1 op 8 op kleine stukjes haal ik niet.

Eens even opgezocht, onze Jetta 1.6 automaat deed gemiddeld 1:10, de Golf 1.6 handbak 1:12.5 en de Golf 1.8 automaat dus 1:9. :D

Stif zei:
Maar ja als je op oudere auto's valt en je gaat debateren over branstof verbruik dan is een prius misschien leuker!

Leuker zegt ie dan. :) Wel een typische Autoweek forum opmerking hoor. Wat denk je dat een mk2 1.6 D doet? 1:20! Maar goed, oude auto's rij je omdat je het leuk vind, dat snap ik allemaal wel. Maar toch, is het zo leuk met de huidige brandstofprijzen? Daarom rij ik dik 25K/jaar in de Bora diesel!

Ik heb een Golf 2 Match 1.8 benzine en heb laatst, met loodvervanger en op 98, 7,5 liter verbruikt (Belgische uitdrukking), zijnde 1/13!

@archiebald; Een diesel haalt bijna 1 op 25 als je als een prius rijdt :)

@MMoeyaert; Waarom euro 98 mét loodvervanger?? Je kan toch gewoon euro95 tanken met een 1.8?

Ik vind die rode golf automaat erg leuk én hij staat dichtbij... Misschien kan ik die $%^Coupe erop inruilen :p

Spotgoedkoop dieseltje, met veel ervaring. Maar een leuk en net ding! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m954770031-volkswagen-golf-1-6-d-stb-bj-1986-19-06-2015-apk-rij-en-loop.html>
edit: deze diesel is wel érg verleidelijk! Half jaartje ouder dan ikzelf. En wat ziet ie er nog netjes uit! Onder de stoelhoezen zal het wel tegenvallen denk ik. Maar verder top! Wel even de velgen opknappen, zwarte naafkapjes monteren (heb ik nog liggen), achterruitwisser recht zetten, juiste grille erin klikken en even het hoekje van de deur bijwerken. Spuitbus in de goede kleur heb ik nog liggen.
Ben wel benieuwd of ze 'm met een nieuwe APK afleveren. Nu voor de vakantie komt het niet echt uit, maarja, voor dit geld is ie wel erg leuk zeg!
Eventjes rijden en opknappen en dan weer te koop zetten.

1.3C uit 1985 met potentie. Maar dan moet er nog wel iets van de prijs af. <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m956310368-originele-golf-2-1-3c-130dkm-5-deurs-nette-auto.html>

En ok, het is geen mk2, maar deze mk1 cabrio is wel érg leuk met z'n rode dak. Verleidelijk! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m956694989-volkswagen-golf-1-8-gl-cabriolet-1986-wit.html>

Die witte diesel is erg leuk voor de prijs, maar een 4 bak is niet goed voor je oren en verbruik. :)

Die witte is zeker leuk,en een 4 bak ach ja harder dan 110 km hoef en wil je toch niet in deze wagen.
Ontzettend licht in het gewicht, een verbruik waar zelfs de huidige diesels jaloers op zijn, rijden met die hap!

Leuk!
Ik ga de Golf zaterdag eens tot leven wekken en uitgebreid wassen.

@Archiebald: hier op t werk kan ik je foto's niet zien, maar ik hoop dat de bumpers ook weer mooi zwart zijn :D

Terug
Bovenaan