MRS zei:
Barri zei:
@Kever1: huh, blok vervangen? Van de GT?
Ik maakte bijna dezelfde denkfout , de auteur @Kevert1 lijkt qua naam bijna op @Kever1 , verschil is dat Kevert1 in een Noord-Amerikaanse GTI rondrijdt ( deze was op de laatste meeting op de Witte Bergen ook aanwezig ) en een rode Vw Kever erbij heeft, terwijl @Kever1 in een groene VW Golf II GT rondrijdt en een blauw VW Kever in zijn bezit heeft ( Ook nog een witte Mercedes 190 ).
Het wordt helemaal apart dat jij naast de blauwe VW Golf II ook nog een witte Kever in bezit hebt
Klopt helemaal

! Wel grappig dat er meer forummers zijn met een golf 2 en een kever

!
Ik heb inderdaad in me golf een andere motor gebouwd omdat de originele echt helemaal af was , niet normaal hoe de staat eigenlijk was vergeleken met de carroserie eigenlijk. Alle draagarmen, fusees, stabilisatorstangen, subframe waren zwaar verroest en in de motor was de tussenas lager eruit gelopen en aan alle kanten liep de olie eruit

het leek heel mooi zo op het eerste gezicht maar het had nodig revisie nodig allemaal.
Nu heb ik er een compleet nieuw onderstel onder dwz subframe , draagarmen , alle rubbers , fusees , remmen, motorsteunen , stuurhuis, motorsteunbalken gepoedercoat dus alles is nieuw.
De motor is een 1.8rp die uit me vorige golf kwam want die deed het altijd perfect (daarvoor zat ie in een jetta 2 van 1 van me vrienden).
Dus die motor krijgt nu een 3e leven, het enigste verschil is dat hij nu deze keer helemaal uit elkaar is geweest en alles inwendig is vernieuwd en/of vervangen voor betere dan originele onderdelen (overmaat zuigers etc).
Zit wel een andere cilinderkop op , namelijk van een passat 1.6 8 klepper zodat de inlaat aan de voorzijde zit zodat me carburateurs (ik heb er nu 4 ipv 1) goed bereikbaar zijn om af te stellen.
Ook heb ik zo minder warme lucht dat van het uitlaatspruitstuk komt bij me inlaattraject.
Verder alle bouwdelen zijn ook allemaal nieuw dus in principe is de golf compleet gerevicieerd aan de voorzijde.
Ik moet nog de radiateur opnieuw bedraden, koelslangen maken en de motor afstellen en dan kan ik eindelijk weer rijden!
Ik mis de golf wel hoor

maar ik red me prima met de kever , alleen bevriest helaas de carburateur de laatste dagen dus is de voorverwarmingpijp waarschijnlijk verstopt

dus ik heb weer wat te doen.
Trouwens denk ik dat je de mk2 elite meeting eigenlijk niet mag missen als je liefhebber bent van de golf 2 want hoe vaak maak je mee dat je zoveel van die auto's op 1 plek treft? Ik denk niet snel nog een keer.
Of ze nou getuned zijn, origineel , half gaar etc toch prachtig dat dat samen kan, er komen zoveel dat er voor elk persoon wel wat bijzonders is te zien lijkt me.
Zelf denk ik dat vooral de origineel 90's auto's en accesoires gedeelte hardstikke leuk is omdat er echt een hoop spullen zijn gemaakt waar je niet eens van wist dat het bestond, dat is al een goede reden om eens te gaan kijken denk ik

.
En ik zal ook wel bij het "petjes volk" horen dan omdat de mijne is verlaagd

om eerlijk te zijn vind ik dat wel een beetje rare benaming, alsof je meteen als een tokkie figuur wordt omschreven terwijl een hele hoop van die jongens bijna dag en nacht sleutelen om er iets moois van te maken en bovendien de auto zeer goed onderhouden. Liever zie ik dat dan een originele die half is weg geroest !
Ik denk trouwens niet dat ik met me golf erbij ben met de aw meeting dan want ik ben nog lang niet klaar met me golf

maar misschien kom ik wel anders even met me kever langs!! Vond het vorige keer best leuk.
Hier nog even plaatje bij het praatje van me golf.