Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Golf-vrienden, lijkt me ontzettend leuk om ook te komen met de Oak-Grüne maar heb -zoals altijd - zondag wat anders :), dus kan niet. Veel plezier! En maak foto's!

@ Archibald: mooie Golf (afgezien dan van de wieldoppen :cry: )

Ja hij staat er weer helemaal netjes bij Barri! Bumpers. Trims. Spiegels. Alles is mooi zwart! En de lak glimt lekker.

En die wieldoppen. Ik weet het echt wel. Maar het staal erachter is NOG lelijker. Het zijn niet de standaard stalen wielen namelijk. Maar lelijk grijs staal met grote gaten.

Ai, dat is wel jammer!
Wat ga je er mee doen? Verlagen en andere wielen, of alleen mooie wieltjes eronder? Avus wielen, dat staat ook goed hoor!

In een ideale wereld?

Verlagen dus inderdaad
Mooie wielen. Iets standaard tuners denk ik. BBSjes dus. Al hebben we nu een mat zwart setje cupvelgen zonder banden liggen.
Dan technisch opknappen en wat roest weghalen.

:)

Kun je op MP of op de sloop geen originele velgen vinden? Hoeft vast niet duur te zijn, evt. opknappen en goede doppen erop.

Die zwarte zwembandjes had je zeker al verkocht?
Als de huidige wielen 13" zijn zou ik inderdaad voor een setje zwembandjes gaan en die helemaal strak maken, en dan de banden overzetten.

Ja 't is wel de standaard maat. Wat was dat ook alweer? 165/75/13 ofzo? 175/65/13?

Dit zijn zelfs winterbanden! Daar moet (nou ja. Moest ondertussen) wel wat aangedaan worden. Maja.

155/80 13 heb ik. En soms zag je ook wel 175/65 13 inderdaad. Maar dan zorg je voor nette zwembandjes voor de winterbanden en dan kan je na de winter op zoek voor een nette zomerset.

Leuke en nette Bistro! <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213400137>
$_1.JPG

Geweldige Jetta voor weinig: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m960476317-volkswagen-jetta-1-6-gtd-in-zeer-goede-staat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Maar ja, diesel he...

Herinnering:
23m7zv9.jpg

Ik heb vanavond een feestje, dus hoop er op tijd uit te zijn morgen :D

De Golf staan in ieder geval al klaar:

Gewassen, uitgezogen, ramen schoongemaakt, bumpers en strips weer zwart gemaakt, banden weer opgekleurd, beetje was op de lak gedaan. Het lijkt weer wat :)

21003566501_0fdc3e0cc9_c.jpg

Ook gewassen! Naar het verzamelpunt rijden ga ik niet redden dus ik rij direct naar de Elite toe. Hopelijk houd de regen straks op!

Zo we zijn alweer even thuis, heb wat foto's bewerkt en ze online gezet. Dus voor de mensen die graag plaatjes willen kijken:

Banner is klikbaar voor m'n Facebook-fotografiepagina

MK2elite03 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite04 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite07 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite08 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite09 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite14 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite20 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite22 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite31 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite38 by Archiebald Photography, on Flickr

MK2elite40 by Archiebald Photography, on Flickr

Het begon vochtig, maar werd uiteindelijk warm en droog.
Leuk om veel mk2's bij elkaar te zien. Mooie Country's, een verzameling Rallyes, enkele originele mk2's, maar vooral veel exemplaren die op het gras lagen met veel te grote wielen. En het bijbehorende volk is ook niet mijn type. Maar gelukkig stonden er enkele juweeltjes tussen, zoals een helemaal originele GTI. Het kan dus wel!
Ik denk dat ik de enige CL op originele hoogte en wielen had (de diesel van een mede forummer is een C, toch?).

Barri zei:
En het bijbehorende volk is ook niet mijn type.

Wat ik me dan afvraag..... Ik ben ook "dat volk"...... Mag je mij dan wel of ook niet? :D Daarbij, als je met wat mensen praat zijn ze echt wel tof. De jongens naast ons in die F&I. Orginaliteitsfreaks. Alles moest kloppen, maar wel laag met mooie wielen en ze waren super aardig. :D (om maar even een voorbeeld te noemen, want toen we aankwamen dacht zelfs ik "Waar staan we nu weer naast :( " )

@Archiebald

Mooie foto's, leuk om in colonne vanuit Maartensdijk langs de snelweg naar het evenement te rijden, maar in mijn ooghoek zag ik al op de snelweg een rits platgelegde VW MK II voorbijrijden met veel heibel.

Zoals Barri zegt de uitzonderingen daar gelaten waren die niet originele met verkeerde velgen in de meerderheid, apart om eens een keer gezien te hebben maar het is niet mijn ding.

Anayway het was toch een gezellige dag met prima weer, wat mede forummers gesproken inclusief nieuwe contacten uit Belgie , Frankrijk en Duitsland.

Als toevoeging enkele foto's die ik gemaakt heb , zie volgende link : VW MK II Elite

Enkele pareltjes hiervan,

Foto540-N4TIJWQ4.jpg

Foto540-QSKQYIGY.jpg

Een Limited edition

Foto540-I7JZLOW4.jpg

Foto540-3BNFNEXB.jpg

Rallye edition

Foto540-J7XW3TBD.jpg

Edition One

Foto540-SZKXPXUO.jpg

Golf GTI 16V

Foto540-QHBS4VCE.jpg

Golf Special

Foto540-KJVNEQZD.jpg

Jetta

Klopt, zijn Clio-wielen, die had ik destijds eens voor de zwarte gekocht, maar zijn er nooit onder gekomen. Overigens wel op zoek naar een setje leuke originele velgen.

Wat betreft de kilometerstand: hij tokkelt heerlijk door! Net ingereden :)

Ik zie het nog niet op hun Facebook pagina, maar er schijnt volgend jaar een vervolg te komen op de editie van VW MKII Elite van dit jaar.

Foto1k0-3AR6BLL7.jpg

Heb vandaag van Wolfsburg antwoord gehad en van de Golf 2 Match zijn er 21 200 gemaakt voor export en 20 000 voor de Duitse markt. Redelijk zeldzaam dus...

Van mij mag er wel een 2e editie komen, vond het een geslaagd evenement! Stonden genoeg mooie exemplaren tussen, wel veel die wat laag op de
grond stonden maar dat is ieders eigen smaak. Ook leuk om weer wat forummers gesproken te hebben.
Mooi gebied ook rondom Doorn, dat bracht mij op het idee om bij de volgende MK2 meeting van dit forum naast het stilstaan op de parking ook een stukje te gaan toeren met de MK2's. Hoe denken jullie daar over?

@MRS De wielkastbekleding is inmiddels gemonteerd in de Flair, was niet veel werk en lijkt een stuk netter.

Ik ben sinds vandaag ook weer in het bezit van een MK2, en wel een 1.6 Madison uit 1990. 194d.km met NAP en boekjes. Volledig origineel en perfect rijdend. De auto heeft even een flinke poets- en schoonmaakbeurt nodig, dat is al een tijdje niet gebeurt namelijk.. Binnenkort meer foto's!
Heeft iemand misschien nog een blauwe hoedenplank liggen die ik kan overnemen?

Foto540-OOCKIUKU.jpg

Foto540-WV6ZNP8K.jpg

Mooie Golf, hoor! Ik vind dit één van de fraaiere uitvoeringen, de Madison in deze kleur. Mijn zoon heeft er één in precies dezelfde kleur, ook een 1.6, minder km's, voor weinig gekocht maar wel in minder goede staat dan deze, op het eerste gezicht. Hij heeft wel een blauwe hoedenplank, maar die is geknakt en hangt wat door (ik zou het allang gerepareerd hebben, maar hij is minder autogek dan z'n pa...). Veel plezier ermee!

Dengolf1 zei:
Van mij mag er wel een 2e editie komen, vond het een geslaagd evenement! Stonden genoeg mooie exemplaren tussen
Op zich mee eens maar het zou toch een idee zijn in de toekomst om ook een line-up te maken met alleen maar originele exemplaren , ik vond mijn auto behalve de Flair van jullie en een enkele GTI + een paar 10 Millionen toch niet helemaal in het geheel passen.

Ook op de site Doppelwobber heb ik dit punt gebracht, teveel verlaagde en auto's met opzichtige velgen.

De wielkastbekleding aan brengen is inderdaad een eenvoudig karweitje, nu nog een plastic beschermer over de kofferbak rand en de auto oogt weer netter.(y)

De Madison ziet er zeker netjes uit , heeft ook nog een originele striping. Ik heb op de site van VW MK 2 Elite deze stickers gekocht zie volgende link:
VW MK 2 Elite sticker

Ik weet het, het is niet origineel maar het oogt apart en OEM ( kopie van een special ), zie de volgende foto die ik genomen heb van een Special met deze tekst erop:
Foto540-4PM6LDMC.jpg

De originele striping voor mijn Golf is nog wel te koop bij VW Classic Parts maar € 105,- met verzendkosten is teveel.

Laatst hoorde ik een verhaal over een sticker die vroeger altijd op de golfjes zat, een sticker van een getekende vrouw in badpak, die dan weer leverbaar was in diverse kleuren.
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, wie wel?

Stond ook op mk2 Elite. Niet zo heel netjes hoor, vrij krokant aan de voorkant, dropels en wielkasten en er zit een raar deukje linksachterop naar de klep. Maar goed, een pre-facelift Jetta mk2 doet het altijd wel goed :D

Stif zei:
Laatst hoorde ik een verhaal over een sticker die vroeger altijd op de golfjes zat, een sticker van een getekende vrouw in badpak, die dan weer leverbaar was in diverse kleuren.
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, wie wel?

Na een beetje heen en weer gezocht te hebben(googlen dus)
vond ik dit:

$_84.JPG

vw golf sticker

@Stif

Ik heb heel wat Golfjes gezien in de jaren 80/ 90 dat ze verkocht werden, maar dit is volledig nieuw voor mij.

Ondertussen wacht ik nog steeds op mijn bestelde VW MK II Elite sticker die ik vorige week gekocht heb :(

Nog een bordeauxrode geïmporteerde 86-er automaat te koop. Prachtig zeg, vooral dat interieur!!
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/f_brandstof-benzine/page/7/golf-2-1-6-aut-1986-152074755.html>

Terug
Bovenaan