Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

xk8 zei:
Overigens nog wat nieuws over mijn GTi: een paar weken terug heb ik hem APK laten keuren maar helaas was ie 'behoorlijk' afgekeurd: remschijven achter roestig, remslangen achter niet goed, remkrachtverdeler zat vast en een lekke uitlaatdemper.

Gelukkig heb ik een vriend die alles weet van Golfjes 2 en die de reparaties voor mij wilde uitvoeren. Sindsdien staat de Golf bij hem. Ik had al een nieuwe stuurbekrachtigingspomp liggen (oude werkte niet meer) en een nieuwe koppeling (koppeling die erin zat ging nogal zwaar) dus dat ging hij meteen meenemen.
Enkele foto's:

Oud en nieuw...

20150917_195206000_iOS.jpg

Jammer dat je de stofkap niet meteen een opknap beurtje hebt gegeven. Verder erg mooie vorderingen, zo staat het beestje er weer lekker fris bij.

TimvdB zei:
Leuke jetta zeg! Even wat dingetjes in ere herstellen zoals je al aangeeft. Ben je familie van Reinders ? Ik heb tot voor kort in Emmen gewoont en nu woonachtig in Arnhem. In 2008 bij autobedrijf Reinders een 83er golf 2 gekocht, de 90-ZR-PH:cool:

Dankjewel! (y)
Mijn pa is inderdaad eigenaar van Autobedrijf Reinders, en ik studeer momenteel HTS Autotechniek in Arnhem. Heb je je Golf nog?

Audi80Coupé zei:
TimvdB zei:
Leuke jetta zeg! Even wat dingetjes in ere herstellen zoals je al aangeeft. Ben je familie van Reinders ? Ik heb tot voor kort in Emmen gewoont en nu woonachtig in Arnhem. In 2008 bij autobedrijf Reinders een 83er golf 2 gekocht, de 90-ZR-PH:cool:

Dankjewel! (y)
Mijn pa is inderdaad eigenaar van Autobedrijf Reinders, en ik studeer momenteel HTS Autotechniek in Arnhem. Heb je je Golf nog?

Nee, de golf 2 heb ik in 2010 weer verkocht.

Heb een paarse Golf 3 VR6 highline met 54.000km om te koesteren en een Golf 5 GTI DSG met 300pk waar ik zo nu en dan mee rijd en scheur. Voor de boodschappen en met nat weer pak ik de Lupo van mn vriendin :)

Het aanbieden auto's is niet toegestaan. Zie forumregel nummer 5.

Terence
Autoweek moderator

Deze luxe GL komt me ergens bekend van voor. Mooi ding! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m970240382-volkswagen-golf-gl-1990-veel-opties-oa-airco-ijskoud.html>

Barri zei:
Deze luxe GL komt me ergens bekend van voor
Deze stond eerder dit jaar te koop, in de zomer is blijkbaar de airco weer bijgevuld.

Alleen de originele velgen ontbreken, voor de rest lijkt hij me origineel en in een nette staat.

Heb in maart dit jaar tijdens mijn zoektocht contact gehad over deze Golf. Eigenaar is een liefhebber die een serieuze indruk op mij maakte. Hij heeft meer auto's en vanwege een nieuwe aankoop moest hij hem wegens over-compleet weg doen. Ik denk dat het een heel goede koop zou zijn, veel mooie opties. Hij was toen duurder, de prijs is nu een stuk interessanter. Lijkt me een mooie auto, als ik er nog één zocht en het geld had, ging ik zeker kijken.

Iemand die toevallig een bestuurdersstoel te koop weet van voor een Golf 2 Match?

Foto: https://www.doppel-wobber.de/forum/Modell_96_VW-Golf-Match.html

Misschien hetzelfde als van een Memphis, of is dat grijzer?
Is de bekleding kapot? Want anders kan je de bekleding op een andere stoel overzetten.

Dit is een heel specifiek interieur, het is bijna wit. Er zit een vlek op die ik er niet uitkrijg, evenals een scheurtje aan de zijkant...

Oe wat een leuk ding!! De kleur zal wel snel mat worden helaas.
Maar een leuke kleur, top interieur, goed bouwjaar, 1.8 met handbak! Gewoon leuk!
Alleen nog even een beetje werk aan doen. Iets voor jullie, Nick? Staat om de hoek!
Helaas niet voor mij om de hoek...

edit: oei, die deurbekleding rechtsachter...

Leuke 10 Millionen te koop: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_brandstof-benzine/f_bouwjaar-voor%201995/page/12/vw-golf-2-1-6-benzine-10-millionen-edition-153031121.html>

Barri zei:
Leuke 10 Millionen te koop: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_brandstof-benzine/f_bouwjaar-voor%201995/page/12/vw-golf-2-1-6-benzine-10-millionen-edition-153031121.html>
Ja maar pas op: "gebruikt iets koelvloeistof". Dat deed mijn Golf ook. Bleek toen een lekke koppakking te zijn. Verder idd een leuke Golf, hoewel de tellerbak niet origineel is, met toerenteller en MFA.

@MMoeyaert ik kwam een Match interieur tegen op de duitse ebay, misschien heb je er wat aan.

@Audi80coupe Leuke Jetta, toch jammer dat de meeste mooie exemplaren automaten zijn.

Die GL met Airco is echt gaaf.

Afgelopen week eindelijk weer eens mooi weer dus even wat plaatjes van de Madison geschoten. Blauwe hoedenplank was op de sloop zo gevonden:)

Foto540-64I3SNVC.jpg

Foto540-O4LNEDIQ.jpg

Foto540-6Z7CGYXD.jpg

Foto540-3GCJQSNW.jpg

Gebruik de Golf nu als 2e auto naast de A3. Heb de Golf 1 te koop staan als die verkocht wordt mag de Madison blijven, anders gaat de Madison binnenkort weer weg.

Heel mooi, deze Madison! Zeker met de weer goed zwarte kunststof-delen. Jammer dat ze (bij mij) na flinke regenbuien weer vrij snel grijs worden.
Ik neem aan dat iedereen dat heeft met buitenslapers of regenrijders.

Bedankt.

De kunstof delen heb ik behandeld met siliconenspray. Werkt beter als bumperzwart wat bij mij meestal maar 1 a2 dagen mooi blijft. Met siliconenspray lijkt het na 4 droge dagen nog net zo mooi als op de foto. Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet na een bui regen.

weten jullie nog dat ik een 86-er Carat zag? En heel erg twijfelde? Ik ga hem morgen ophalen!
Foto's volgen snel.
De verkoper heeft ook deze velgen te koop:
https://i50.tinypic.com/2m4opj8.jpg
Ik kan alleen niet vinden dat ze als optie geleverd zijn. Weten jullie dat?

Ook deze vorige eigenaar "schoot even vol" toen ik hem vertelde dat ik zijn Golf ging overnemen.
Daar zie je maar weer dat 50 plussers :rolleyes: maar met moeite afscheid kunnen nemen van hun vertrouwde Golfje.
Bij gebrek aan chauffeur ben ik met de taxi naar de dealer gegaan waar hij zijn nieuwe auto heeft opgehaald.
Ik zag hem nog net wegrijden in zijn nieuwe oranje Vitara (mooie kleur, trouwens!).

Specs:
Volkswagen Golf 2 Carat 66KW
1,8 GU motor met automaat
211475 km
LPG installatie
Kleur LB3V = Titian Rood (die heb ik hier op het forum nog niet eerder gezien?)
Interieur is lichtbruin velours, kleurcode HX.

Hierbij de foto's:
Foto-IKIEO7YZ.jpg

Foto-ULG6DNUR.jpg

Foto-UDUFOFT4.jpg

Foto-HEFLNBJF.jpg

Foto-JIT4ZYRK.jpg

Foto-YQDVWBSD.jpg

Foto-U8UZ7CYS.jpg

Foto-8AKEKWWE.jpg

Foto-GEH3PQDU.jpg

Foto-FWLAKTKV.jpg

Foto-UIZPCUQN.jpg

@Huub

Gefeliciteerd met je nieuwe Golf aankoop (y)

Betekent dit dat de Pasedena verkocht gaat worden ?

De Carat is een zeer fraaie luxe uitvoering, persoonlijk zou ik de LPG tank eruit halen als je er niet al te veel kilometers mee gaat rijden.

Aparte oplossing om geen gaten in de hoedenplank te maken en speakers achter in te bouwen.

Wat je zegt indien mijn Golf eventueel ooit verkocht zou worden zou ik daar na meer dan 22 jaar meegereden te hebben ook wel moeite mee hebben.

Leuk Huub! Mooi kleurtje ook. Ik zou idd ook de LPG tank er uit halen. Scheelt je ook weer in de HSB :)

@MRS: nee joh, in de Pasadena zit teveel geld om hem nu te verkopen. Alle onderhoud is gedaan!
Ik overweeg zeker om de gastank te verwijderen, hoewel ik met 12000 km per jaar wel boven het break-even point zit.
Misschien zet ik de Pasadena wel even weg om de Carat dagelijks te gaan rijden en zijn nukken te doorgronden.
De speakerplank is inderdaad een mooie oplossing. Ik heb er alleen geen behoefte aan. Deze heeft ook standaard speakers achterin en dat voldoet prima.
De aangesloten versterker gaf een verschrikkelijke dynamojank, ik ben onderweg even gestopt om de tulpkabels los te halen. Wat een rust...!

marathon... zei:
Mooie Carat, hoewel de velgen niet mijn smaak zijn. Veel plezier ermee.

Ik kan op het hele www niet vinden welke wielen er wel onder een Carat horen:confused:. En ik kan best redelijk zoeken :cool:!
Iemand op Volksforum citeerde in 2009 de folder "geheel vlakke wieldoppen".
Kan iemand mij een foto laten zien? Show me!

Leuke Carat Huub, heb nog nooit een gezien in deze kleur.

$_1.JPG

Dit zijn de wieldoppen die jij bedoelt

Volkswagen heeft voor de Golf Carat twee soorten wieldoppen gevoerd.

Uit de folder van 1985:

Golf%20Carat%2085_zpsabzunwm7.jpg

In de folder van 1986 zijn er andere wielen onder geshopt, dat konden ze toen ook al ;) :

Golf%20Carat%2086_zpsocxifovs.jpg

Voor € 15,- staat er een setje op Ebay :cool:

Heren, wederom bedankt voor de complimenten omtrent de Jetta. Ik zal binnenkort wat updates plaatsen.

Barri zei:
Iets voor jullie, Nick? Staat om de hoek!

Mwah, qua prijs aan de hoge kant en hij overtuigt net niet helemaal. Verder wel een leuk ding.

Wat betreft de wieldoppen, zoals ze op de plaatjes van de rode Passat en de donkergrijze Golf zijn ze origineel. De onderste van de twee plaatjes hierboven is naar mijn weten niet origineel en zijn bestemd voor de modeljaar '86/87Golf GL! Ik weet dat mijn vader er minimaal één setje heeft liggen, maar ik weet ook hoe graag hij die wil verkopen (lees: bijna niet).

Leuk wieldoppen discussie.
Mijn schoonvader kocht in in december 1986 een vw passat GL, 4 deurs.
Deze had de wieldoppen er onder zoals KR en dengolf aangeeft

'Photoshoppen' ging in 1986 nog helemaal zonder computer en was een zeer kunstig proces trouwens. Als je de folders van VW en Audi bekijkt, gebeurde het in de jaren '70 en '80 overal- auto's die van kleur veranderden, van een basis- naar een luxe uitvoering. Was vaak zeer bewerkelijk, met een beeld was men soms dagen bezig.

Slechte foto's, dus niet echt te beoordelen. In ieder geval origineel NL en 1e eigenaar.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m972223190-volkswagen-golf-1-6-cl-53kw-aut-k6-1987-rood.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Even naar buiten rijden voor fatsoenlijke foto's was blijkbaar te moeilijk... :(

Die rode met Ronal Turbo's is alweer weg. Komt me wel bekend voor. Stond een maand terug ofzo voor rond de €500. Iig een prijs die je er al redelijk snel uit hebt met verkoop van de wielen.

Bedankt voor jullie aanvullingen voor de wieldoppen voor de Carat. Erg fijn!
Ik vind de Avus velgen wel erg mooi, maar ik heb ook nog zwembandjes met GL ringen in de garage staan.
De advertentie van Ebay was uit 2014, dus hij zal ze wel kwijt zijn.
Ik weet in ieder geval waar ik naar moet zoeken.

Zo..:) kijk zo presenteer je een auto, hulde aan de fotograaf!
De spatbord verbreders hadden voor mij niet gehoeven, maar voor de rest toppertje.

Heb trouwens nog nooit van die site gehoord!

Ik kwam er via gaspedaal op. Hele beste foto's ja! Alleen die afleveringskosten zijn een beetje jammer.

Voorbumper en gril kloppen niet, maar wel makkelijk te verhelpen. De wielbogen zijn onder in de spatborden met schroeven vast gezet, dus doorboort. Dorpel links vertoont roest. Bij de vulhals lijkt ie een slechte plek te hebben.

Het ziet er allemaal best aardig, maar die paar puntjes zijn gewoon zonde.

Klopt, ook de uitzonderlijk krasvrije staat vooral aan de voorkant en van de koplampen zou een indicatie kunnen zijn dat hij misschien voor schade heeft gehad, waarna nieuwe voorkant / gril / spatborden zijn gemonteerd en (netjes) gespoten.

Ik denk dat hij zeker voorschade heeft gehad en opnieuw gespoten is , je kunt dit zien op de foto's met de naden van de motorkap die bovenaan rechts niet goed aansluit.

Wel netjes gedaan, de spatbord wielbogen kunnen ook gewoon met popnagels vastzitten dat zitten ze normaliter ook maar dan met zwarte popnagels.

Hij heeft iets bredere banden op de zwembandjes. Staat wel lekker!

Ik zit te twijfelen wat ik met onze Golf ga doen. Hij staat hier maar te staan... Lijkt me wel leuk om gewoon als een mini-projectje weer eens iets goedkoops te kunnen kopen en dan weer verkopen. Maar dan moet de Golf wel plaats maken.

Terug
Bovenaan