Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Wij zijn vandaag een lekker ritje gaan maken richting Rotterdam-centrum, voorlopig de laatste keer dat ik zonder boete kan parkeren i.v.m. de aanstaande milieuzone die per 1 januari volgend jaar ingevoerd wordt, we stonden geparkeerd in de buurt van de euromast, vlak bij de 's-Gravendijkwal waar mijn ouders vroeger woonden.

Foto360-VB8FOMFH.jpg

Verderop stonden naast de HES twee Golfjes geparkeerd, de ene een rode Pasadena ( toch niet Huub ? ), de andere dacht ik met een GTI te doen te hebben maar het is een wannabee GTI met 'maar' een 1.6 CL uitvoering, wel in nette staat, die komt volgend jaar ook de milieuzone zonder boete niet binnen, verkopen of hij valt misschien onder de sloopregeling voor 1000 euro ( moet hij wel opschieten voor 1 december dit jaar is het afgelopen)

Foto360-FMNOHAMG.jpg

Voor het professioneel uitlijnen van je banden zou ik naar Brouwer Banden gaan in Naarden, ik heb toen mijn voor veren vervangen moesten worden de auto twee keer bij Kwikfit moeten laten uitlijnen, de auto trok na de eerste keer uitlijnen bij een test nog steeds naar rechts een keer daarvoor heb ik het in Naarden laten doen bij Brouwer vlak bij de A1 .

MRS zei:
Wij zijn vandaag een lekker ritje gaan maken richting Rotterdam-centrum, voorlopig de laatste keer dat ik zonder boete kan parkeren i.v.m. de aanstaande milieuzone die per 1 januari volgend jaar ingevoerd wordt,

een 1.6 CL uitvoering, wel in nette staat, die komt volgend jaar ook de milieuzone zonder boete niet binnen.

Utrecht heeft ook zo'n milieu zone...Hoe werkt het en wie bepaalt het, je kan ze domweg niet op bouwjaar gaan filteren.
Op de site van de gemeente Utrecht, kun je je kenteken invullen en je postcode enzo (waarom dat is weet ik niet misschien om te checken of je een open haard heb ofzo, die stoten namelijk ook nogal wat uit, [sub]en wat te denken van die scooter[/sub])
Als ik het kenteken van mijn katalisator loze 1600cc benzine audi uit 1985 invul, mag ik gewoon naar binnen!!!!!
Rara politiepet:eek:o_O:confused::D

milieuzone Utrecht is voor dieselauto's. Maar met een beetje slim rijden kan je de camera's aan de rand van het gebied ontwijken :)

@MRS: mooi ritje. Bij Rotterdam kan je sowieso het beste parkeren bij Kralingse Zoom en dan op de metro stappen. Ideaal is dat.

De milieuzones zijn een grote farce, mijn Golf uit bouwjaar 1990 mag straks niet meer door Rotterdam rijden ( erlangs via de snelweg weer wel ). Dit onder het mom van gezondere lucht, mijn Golf voldoet met een katalysator al aan bepaalde uitlaat emissies.

Utrecht heeft inderdaad alleen een zone voor dieselauto's voor datum eerste toelating 2001. Daar wordt momenteel aardig op gecontroleerd.

Vorig jaar ben ik met mijn Golf voor een beurs naar de Messe in Keulen gereden, daar kon je net heen rijden zonder de zogenaamde groene sticker.

Ik zie al deze maatregelen als verkapte belastinningen zonder enige toevoeging, het langdurig in een goed onderhouden auto rondrijden, dat is pas goed voor het milieu !

@ Audi80coupe: mooi Golfje, die witte, lekker zuinig denk ik ook zo'n dieseltje.

@ MRS: ik heb me laten vertellen dat je als buitenstaander best heel Rotterdam door mag rijden, ongeacht bouwjaar en brandstof, en ook parkeren. Het punt zou zijn dat de inwoners van Rotterdam zelf geen parkeervergunning meer kunnen krijgen voor benzine-auto's die voor 1992 gemaakt (tenzij ze die auto aantoonbaar al een aantal jaren hebben of zo).

Dus het zit iets anders dan in Utrecht, maar daar is het weer een heel beperkt gebied en zijn alleen diesels de pineut.
In Amsterdam is een regeling als in Utrecht in de maak.

@Audi80Coupe: is dat niet vervelend schakelen, met de ontgrendelknop aan de verkantekeer eh.. verkeerde kant?
Even het imbusboutje losdraaien en de knop de andere kant op. Fluitje van een cent!

MRS zei:
Verderop stonden naast de HES twee Golfjes geparkeerd, de ene een rode Pasadena ( toch niet Huub ? )

Voor het professioneel uitlijnen van je banden zou ik naar Brouwer Banden gaan in Naarden

Ben niet in Rotterdam geweest, dus je hebt een andere gezien. Moeten wij ook eens doen, lekker een Nederlandse grote stad bezoeken.
Ik ken Barcelona beter dan bijvoorbeeld Utrecht. Notabene 15 minuten van huis!

Het is maar goed dat de uitlijning van je auto niet zo vaak hoeft te worden afgesteld, want Brouwer Banden is al een aantal jaar uit Naarden vertrokken!
Maar de man die het altijd in zijn vingers had, voor mijn gevoel, werkte er ook al een tijd niet meer.

Ik heb jullie hulp even nodig denk ik, ik ben hiervoor al bij de automaterialenzaak geweest, maar zij konden mij niet helpen. Voor de GL zoek ik een pakking voor tussen het oliefiltermondstuk en het motorblok. Zie foto:

2cpvzt1.jpg

Iemand enig idee waar dat te krijgen is?

Bijvoorbeeld hier. Let op: dit is echt de pakking tussen de bevestiging van het gedeelte waar het oliefilter in zit en het blok. Maar bij jou lijkt ie onder dat afdekplaatje te lekken (?).

Wat ik altijd doe: op www.vagcat.com kun je alle onderdelen opzoeken (even registreren) en zie je het bijbehorende onderdeelnummer. Dat voer ik vervolgens in bij eBay of op Google.

Edit: het onderdeelnummer van de pakking onder dat afdekplaatje zou 028127311A moeten zijn, maar daar ben ik niet zeker van.

Wie heeft er een adres of biedt zich aan voor het vervangen van de koppakking van de Pasadena 1,6 PN?
Hij verbruikt al een tijdje koelvloeistof en sinds gisteren slaat hij aan op 3 cilinders om na een minuut op 4 cilinders te lopen.
In het kader van "een hobby mag best geld kosten, maar het moet wel leuk blijven" wil ik hem niet meteen bij de dealer neerzetten.

@Huub

Ik heb je een privé bericht gestuurd met een adres, misschien heb je daar wat aan.

Marsrode mk2 met bijzonder weinig rijervaring.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m982212247-volkswagen-golf-2-cl-met-17785-km-aantoonbaar.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Heren, bedankt voor de complimenten! Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van de veranderingen. Ik zal binnenkort ook foto's plaatsen van de Jetta, die is bijna klaar. (y)

Huub Type 43 zei:
@Audi80Coupe: is dat niet vervelend schakelen, met de ontgrendelknop aan de verkantekeer eh.. verkeerde kant?
Even het imbusboutje losdraaien en de knop de andere kant op. Fluitje van een cent!

Achja, je schakelt natuurlijk maar één keer per rit, maar het is inderdaad niet naar mijn zin. Het probleem is dat de schakelknop gebroken is, nu aan de voorkant. Als ik hem draai (de knop aan de goede kant) zie je dus een gigantisch lelijke scheur. Dan is dit beter. Hij heeft een bestelnummer van de Audi 100 Typ44, en wij kunnen ze nergens vinden! Dus mocht iemand nog één of twee hebben liggen.......

Audi80Coupé zei:
Hij heeft een bestelnummer van de Audi 100 Typ44, en wij kunnen ze nergens vinden! Dus mocht iemand nog één of twee hebben liggen.......

Hoort er dan een type 44 knop in de Golf? Heeft de Carat ook en ik dacht dat er een type 43 knop op hoorde!
Ik heb een type 44 knop voor je liggen. Een paar jaar geleden voor mijn Audi gehaald bij de dealer. Je hebt een PB!

xk8 zei:
Bijvoorbeeld hier. Let op: dit is echt de pakking tussen de bevestiging van het gedeelte waar het oliefilter in zit en het blok. Maar bij jou lijkt ie onder dat afdekplaatje te lekken (?).

Dank je! Later die middag had ik zoiets van, waarom niet gewoon de dealer proberen. Gedaan en net opgehaald. 5,- Dus dat is ook niet schokkend.

Archiebald zei:
xk8 zei:

Dank je! Later die middag had ik zoiets van, waarom niet gewoon de dealer proberen. Gedaan en net opgehaald. 5,- Dus dat is ook niet schokkend.

Archiebald als nog meer van dat soort dingen nodig hebt kun je dat ook wel bij bolku tuning kopen want die verkoopt ook alle soorten pakkingen.
https://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-110864433/Oliefilterhuispakking-1e-generatie.html
Ik heb bij me motor revisie alles daar kunnen vinden.

@ huub
Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar een koppakking vervangen van een 1.6 is vrij simpel.
De golf is verder zonder stuurbekrachtiging of iets dergelijks?
Met een paar uur is dat zo vervangen.
Je hebt wel even een set nieuwe kopbouten nodig, de kopakking uiteraard en ook meteen distributieriem met spanrol zou ik pakken (of het moet heel kort geleden zijn dat die is vervangen), de waterpomp hoeft ook niet perse maar wordt vaak wel meegenomen.
En om die naderhand te vervangen is niet erg want die wordt alleen maar door de vsnaar aangedreven.
Zelf heb ik het 2x niet gedaan de pomp erbij vervangen en heb er ook geen problemen mee gehad naderhand.

De BL55YN stond volgens mij een paar maanden terug te koop. Maar een beetje redelijke exemplaren zijn héél schaars.

Ergens bij een handelaar dacht ik. En onlangs voor €250 nog een witte, toch?
Staat allemaal wel in dit topic.

Een nette Golf Pasedena te koop, met een lage kilometerstand, helaas weer met een automaat.

VW Pasedena

Vanochtend bij een schadebedrijf een klein deukje uit de Twingo laten halen ( laat geen fiets met zadel op de motorkap vallen ! ), ik had van het schadebedrijf gehoord via autoweek waar je aan mee kon doen om een kleine schade uit de lak te halen ( uitdeuken zonder spuiten ), als service gratis eruit gehaald, super (y)

Trouwens misschien wel leuk dingetje , het komt weer al wat dichterbij dat me golfje weer kan gaan rijden :)
Moet nog een aantal dingen aansluiten en aanpassen.
Wel zit de neus er weer op en lijkt het weer op een golf.
Ik heb laatst een 99er polo variant 1.6 met 149xxx gekocht voor dagelijks vervoer , het rijd niet verkeerd moet ik zeggen.
Alleen vind ik me golf toch 10x leuker dat wel.
Hier me golfje , alles is opnieuw gepoedercoat en nieuwe bouten en schroeven (of gestraald met grit).
Ic4N4T.jpg

ybm5Uy.jpg

dopm2V.jpg

Leuke Pasadena zeg, zeker voor dat geld!

Jouw Golf ziet er ook netjes uit Kevert1!!

@MRS: welk bedrijf was dat? Ik heb in de Punto twee lelijke deukjes in de deuren zitten. Ook een beetje lakschade, maar het zou mooi zijn als iemand die deukjes er een beetje netjes uit kan drukken voor niet al te veel.

@Barri , ik heb je een privé bericht gestuurd.

@Kevert1 , compliment voor de werkzaamheden aan je Golf , de motorruimte ziet er weer als nieuw uit.

dankjewel, MRS!

Leuke 84-er te koop: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_brandstof-benzine/golf-2-84er-1-3-c-153856184.html>

Kevert1 zei:
@ huub
Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar een koppakking vervangen van een 1.6 is vrij simpel.
De golf is verder zonder stuurbekrachtiging of iets dergelijks?
Met een paar uur is dat zo vervangen.
Je hebt wel even een set nieuwe kopbouten nodig, de koppakking uiteraard en ook meteen distributieriem met spanrol zou ik pakken (of het moet heel kort geleden zijn dat die is vervangen), de waterpomp hoeft ook niet perse maar wordt vaak wel meegenomen.
En om die naderhand te vervangen is niet erg want die wordt alleen maar door de vsnaar aangedreven.
Zelf heb ik het 2x niet gedaan de pomp erbij vervangen en heb er ook geen problemen mee gehad naderhand.

Ik kom uit Hilversum. Inderdaad geen stuurbekrachtiging. Goed om te lezen dat het geen "wereldklus" is, ook mijn vaste monteur gaf aan dat het door hem zeker te doen is. Hij heeft ook de distributieriem vervangen in april 2015, dus die hoeft niet mee.
Ik twijfelde of hij het aandurfde, maar ook hij zei "simpele techniek en lekker de ruimte, dus geen probleem".
Van het weekend zet ik de auto bij hem neer, heeft geen haast dus komt wel goed.
Mooi werk trouwens, jouw Golf! Complimenten! Ik ben serieus jaloers op je dat je de ruimte en de mogelijkheden hebt om je auto helemaal op te knappen.

Het verschilt per browser... Firefox en IE tonen de plaatjes op ware grootte, Chrome begrenst de breedte wel. Vreemd!

Voor Firefox-gebruikers heb ik trouwens een simpele oplossing: plaats de volgende 5 regels in userContent.css:

/* Tbv. https://www.autoweek.nl/forum/ */
td.post_message img.bbcode {
width:100%;
margin-bottom:5px;
}

Nadeel is alleen dat nu _alle_ foto's (dus ook de kleinere) op volle kolombreedte getoond worden, en sommige worden daar niet bepaald mooier van. Oh, well... ;-)

Deze eigenaar van zijn Golf te koop heeft wel een hele interessante manier van adverteren:VW Golf 1.6
Hoe verkoop ik mijn auto met mezelf erop, in ieder geval is er in de auto gerookt :p

Maar het kan nog erger, hoe fotografeer ik een auto toch nog voordat het helemaal donker is , nou zo:VW Golf Automaat

Maar je kunt ook een goede locatie overdag opzoeken met duidelijke foto's die een koop toch aantrekkelijker maken: VW Golf 1.6

Ha die eerste: oltymer:D

Bij de tweede zie ik een veel voorkomend dingetje wat automaat betreft, op de foto zie je hem in de versnelling en op de handrem staan, dat komt op mij zeer onervaren over.

@MRS: inderdaad ongelofelijk wat een slechte foto's mensen bij een advertentie kunnen plaatsen :(
Ik zag dat je mijn advertentie van onze mk2 al had gespot. Gemengde gevoelens: het is een leuke en fijne auto, maar we gebruiken 'm echt nauwelijks en hij staat continu een plek op de oprit bezet te houden. Dus hij mag weg. Kan ik tegen de zomer weer wat leuks kopen, een cabriootje lijkt me wel wat.
Ook de Twingo gaat te koop: we willen graag een Aygo (of C1 of 107) kopen daarvoor in de plaats.

Barri zei:
Ook de Twingo gaat te koop: we willen graag een Aygo (of C1 of 107) kopen daarvoor in de plaats.
Wij zijn erg tevreden over de Twingo die reeds 10 jaar in bezit is, toentertijd ook gekeken naar een C1 maar de originaliteit van de Twingo in ontwerp gaf de doorslag, misschien hebben jullie gewoon pech gehad met de Twingo van je vriendin, ik begrijp dat er teveel malheur was.

Ook een Aygo (C1 of 107) zullen niet vrij zijn van mankementen. Op een Aygo staat dan wel ´Toyota´ maar ze kunnen nevernooit tippen aan de made-in-Japan gebouwde Toyota´s. Voordeel is wel dat ze heel veel verkocht zijn dus met beetje zoeken kan je best een nette vinden voor leuke prijs.

In de tussentijd geniet ik van elke Golf MK2 kilometer die ik maak. In het weekend is het onze vaste auto. En dat terwijl we nog 3 in Japan gebouwde Toyota´s hebben... Binnenkort moeten er een paar nieuwe ruitenwissers op de Golf en eens zoeken naar de rubber afdichtingen rond de deurhendels. Deze beginnen wat poreus te worden na 26 jaar. Ook wil ik die ratelende tellerbak een keer fixen..

Voor de rest blijft de MK2 een heerlijke auto met karakter waar mijn partner en ik graag in rijden. :D

Ik heb 3 jaar een C1 gereden en ik vind het geniale autootjes. :)
De mk2 bevalt hier ook nog steeds beter dan de Twingo!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m984196629-bijzonder-nette-vw-golf-2-1-3i-nz-tornado-rood.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
nog niet ingevoerd
$_85.JPG

Hij is weer APK klaar....

12219328_10206083862670266_6323152882734163118_n.jpg

Straks brengt m'n vriendin hem weer terug naar VW. Hopelijk hebben ze direct tijd en keuren ze hem meteen. Al ben ik toch bang dat ze weer wat gaan vinden ofzo. Al weten ze dat ik hem daar toch niet maak en het ze toch niets oplevert.

Over 2 weken de rest doen, hadden afgelopen zaterdag niet genoeg tijd (lees; zin) om meer te doen.

Daarnaast de bumpers weer zwart gemaakt... Voor met cockpitspray:
12189847_10206083863390284_3162645341777136145_n.jpg

Achter met WD40:
12196303_10206083864190304_3313000898999468400_n.jpg

Ik heb al verschillende "echte" (dure) middeltjes gebruikt, dus nu eens kijken hoe dit werkt :)

Daarbij meteen de bodem lekker in de tectyl gespoten. Dus dat kan er weer even tegenaan

12191854_10206083864790319_8105165454138602344_n.jpg

Zaterdagavond een ongeval gehad met de Golf 2 Match. Plotse file en niet op tijd kunnen stoppen (oude auto he).
Nu start de zoektocht naar de juiste onderdelen... Iemand die kan helpen?

2e3sfpg.jpg

21a0i2c.jpg

Nee, gelukkig zelf niets. Enkel de Golf heeft schade...
Pijn in het hart heb ik wel...

Terug
Bovenaan