Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Prijzen rijzen de pan uit tegenwoordig.
Snap dat hoop mensen vaak goede herinneringen aan de Golf2 hebben maar soms slaan de vraagprijzen echt nergens toe..

GTi 16v kan ik nog wel begrijpen maar een standaard Pasadena, Match of Tour lijkt wel goud waard.
Wel grappig om te zien dat sommige van sloopprijsje naar "uniek!-veilingprijs" aan het gaan zijn.

Voorlopig is mijn familie-CL voor mij wel ´goud´ waard, wat een heerlijk autootje blijft het toch!! :D

CXXX zei:
Prijzen rijzen de pan uit tegenwoordig
Ik denk dat ze bij deze nieuwstaat Golf 1.8 gewoon een negentje moeten weghalen, goed hij heeft BBS velgen en een bodykit ( je moet er van houden ).
De koplampen zijn al niet origineel volgens mij net zoals de zijknipperlichten. Jammer dat de aanbieder de binnenkant niet laat zien van de auto.

Ondertussen tuft mijn Golf vrolijk door, hij is over een week met Datum eerste toelating exact 25 jaar oud, in feite is de fabricage datum september 1990 , dus dan is hij 25 jaar oud en 3 maanden. Een prima prestatie(y)

De type Golf II worden zeldzamer, vandaag maar 1 zien rijden en dat was toevallig ook een Madison.

1985 Volkswagen Golf 1.3 CL

$_85.JPG

Leuk!

Pas op voor de LX-41-YJ , deze stond begin september in Drenthe nog te koop voor E1275,- met aardig wat roest.

https://i651.photobucket.com/albums/uu233/Golf-GTI-G60/LX41YJ_zpshnewkjfy.jpg
https://i651.photobucket.com/albums/uu233/Golf-GTI-G60/LX41YJ3_zpsnk95bdb7.jpg
https://i651.photobucket.com/albums/uu233/Golf-GTI-G60/LX41YJ2_zpszhm8rwil.jpg
https://i651.photobucket.com/albums/uu233/Golf-GTI-G60/LX41YJ1_zpsmythaee4.jpg

Op de een of andere manier lukt het mij niet om de foto's in het groot hier te krijgen, alleen als link.

kijk, daar hebben we wat aan. Kan natuurlijk zijn dat ïe allemaal nieuwe deuren en spatborden heeft, maar of dat heel waarschijnlijk is...

Nuttige info(y) Ben benieuwd of ze hem echt goed aangepakt hebben, voor een marge van minder dan 2k zou het verhelpen van serieuze roest op zo veel plekken + netjes overspuiten haast niet de moeite waard zijn, zou je zeggen. Of de huidige verkoper moet zelf heel handig zijn...

Hele gave 1.8 Syncro te koop! Ook wel eens hier in het topic gezien: <https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=136407>
DSC_8606.jpg

Een Golfje minder in dit topic; onze mk2 is vanmiddag verkocht. Gelukkig aan een enthousiaste liefhebber, die 'm goed gaat bijhouden en dagelijks gaat gebruiken (y)
Er zijn nog heel veel auto's die ik eens in bezit gehad wil hebben, dus de plek wordt vast wel een keer opgevuld. In dat lijstje staat ook nog altijd een mk2 GTI...

Gefeliciteerd dat het gelukt is, ook was al verbaasd dat het nog zo lang moest duren voor deze scherpe vraagprijs. Blijf je nog actief in de Golf II wereld?

Ik blijf alle topics nauwgezet volgen! Elke keer dat ik in de mk2 reed, viel me op dat het zo'n fijne degelijke auto is. Een leuke uitvoering van vóór 1988, zou nog wel eens op de oprit kunnen verschijnen. Het liefst een GTI. Maar een mk1 cabrio lijkt me ook wel eens leuk.

Bijzonder exemplaar te koop in Duitsland: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/282297052>
Is dat een originele kleur?

Die lijkt wel origineel, maar ik heb geen idee welke kleur het precies is. Wel erg mooi, staat goed met dit beige interieur! (y)

Over bijzondere kleuren gesproken, deze hebben wij dit weekend naar Nederland gehaald:
720.jpg

Barri, idd mooie kleur, die je zelden ziet.
Ik herinner me uit de eerste folders uit '83-'84 dat deze kleur er zeker bij zat. Blijkbaar weinig gekozen.

Die lila is ook gek zeg, een Sonderserie of zo?

Op het Volksforum waren er ook al reacties op deze Golf 1.8 16 V die te koop staat,.

o.k. hij ziet er netjes en origineel uit, maar de vraagprijs is aan de hoge kant voor de 264.000 km die er op de teller staat.

Duur ding die zwarte.

Dan is onderstaand exemplaar vriendelijker geprijst (€4450)
En qua kleur ook nog unieker.

GTI
$_85.JPG

Die is wel leuk zeg! Maar nog niet het bedrag dat ik over zou hebben voor een GTI. Het is echter wel een beetje de prijs waarvoor ze gaan helaas...

Mijn Golf is gisteren opgehaald. Op Volksforum onder 'stel je voor' een topic van de nieuwe eigenaar. Die is rigoureus aan de slag gegaan: alle vloeistoffen en pakkingen worden vernieuwd, ook de koppeling wordt vervangen. Hij rijdt nu ook prima, maar hij wil alles blijkbaar helemaal top hebben. Fijn om te lezen dat ie goed terecht is gekomen, dat sowieso! (y)

@ XK8

de grijze GTI zou van 2e eigenaar? De rdw zegt: 13 eigenaren.

"Rot is deze GTI niet niet": dus...?

Over die km-stand vind ik ook een wat vreemd verhaal.

Leuke kleur inderdaad, die laatste GTI. Ik vind de prijzen ook aan de hoge kant, maar ik vermoed niet dat ze nog omlaag gaan. De II GTI gaat dezelfde kant op als de I.

Heeft er iemand hier toevallig center caps voor 15 inch Pirelli P Slots met 9 P's?

Die liggen niet voor het oprapen, toch?

@grijze GTI: hij komt me wat smoezelig over. Verder wel leuk idd!

Je kunt bij de RDW tegenwoordig ook de tellerstanden controleren op een logische stand, bij import heeft de RDW geen oordeel, echter beide GTI's die te koop staan met Nederlands kenteken , hetzij uit 1985 of 1986 , komt de mededeling naar boven, "Geen Oordeel" , echter staat er ook :

De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen.

Ik zou in zo'n geval de tellerstanden argwanend bekijken :rolleyes:

Klassiekerrijder zei:
De teller die bij 3 ton opnieuw begint?
Dit is volgens mij het geval met type VW Golf III , zie volgende autoblog :

VW Golf III

Deze auto's hebben een elektronische kilometerteller , VW Golf II gaat nog lekker ouderwets en kunnen volgens mij tot cijferreeks 999.999 oplopen.

Edit , in de vroege modellen had je slechts 5 cijfersstanden, dus daar sprong de Golf al bij 99.999 terug naar 0. Dat zou bij mijn Golf dan al twee keer gebeurd zijn maar mijne is modeljaar 1991 dus met 6 cijfersstanden.

Blijkbaar hadden ze in de laatste type VW Golf II meer vertrouwen op hoge kilometerstanden dan de Golf III versie ( ik ben toch benieuwd hoe de garage dit gaat vermelden in hun kilometerstand omschrijving 300.000 + ?

p.s.

Bovenstaande VW Golf GTI 16V staat weer te koop op Marktplaats, nu 550 euro goedkoper :p VW Golf GTI 16V:

@RDW kmstand: bij mijn Punto was er een onjuiste stand doorgegeven. Geen idee door welk bedrijf, hij is nergens geweest. Mag je er vervolgens zelf achteraan om dat te laten corrigeren... :rolleyes:

Klassiekerrijder zei:
Hahaha, Lila Pause...

Haha, dat was dus ook het eerste wat mijn pa zei. Wij hadden (ik + collega) daar nog nooit van gehoord, blijkt al een tijdje uit de handel te zijn.

Kever1 zei:
Die lila is ook gek zeg, een Sonderserie of zo?

Geen idee, ik vermoed speciaal voor een bedrijf geleverd. Het is een RAL-kleur, sticker zit nog in de kofferbak. Wij hadden hem een paar maanden geleden al op het oog, toen er qua prijs niet uit kunnen komen. Hij is toen verkocht aan een jongen die hem gestript heeft en van plan was volledig over te spuiten in een andere kleur, gelukkig hebben wij dit net op tijd kunnen voorkomen. Misschien was Milka de 1e eigenaar?

Milka zit in Oostenrijk, toch? Kan me herinneren daar langs het hoofdkantoor gereden te zijn. Ergens tegen Liechtenstein aan.
Het is wel een typische Milka kleur overigens!
Hij is nu dus gestript begrijp ik? Aan het kenteken te zien staat ie wel redelijk dicht bij NL, toch?

Barri zei:
Hij is nu dus gestript begrijp ik? Aan het kenteken te zien staat ie wel redelijk dicht bij NL, toch?

Ja hij is deels gestript, wel gewoon rijdbaar, maar het interieur, verlichting en bumpers zijn gedemonteerd. De Golf staat inmiddels in Nederland en komt inderdaad niet heel ver weg, NOH (of EL) is het gebied vlak bij ons over de grens.

Barri zei:
Die lila Golf, is dat trouwens een diesel? Ik zie namelijk een niet-groene milieusticker?

Nee, het is een 1.3 benzine. De rode sticker is van de G-KAT.

Ok! Moet er (na het terugbouwen) nog wat aan gebeuren, of gaat er een poetslapje overheen en dan de verkoop in?

En alweer offline. Zou ie echt zo snel verkocht zijn? Of is ie van MP gegooid omdat ie bij 'onderdelen' stond? :)

Barri zei:
Ok! Moet er (na het terugbouwen) nog wat aan gebeuren, of gaat er een poetslapje overheen en dan de verkoop in?

Hij kan zeker een poetsbeurtje gebruiken en eventueel moeten een paar delen worden bijgespoten. Maar eerst maar eens op zoek naar een goede donor voor bijvoorbeeld een nette hemel. Misschien ga ik donderdag een '89-er bekijken/halen.

Vorige week is onze Golf GTD uit de opslag gehaald en onder andere voorzien van een originele GTD-grille met zeven lamellen en een ouder type interieur. Het GT Special interieur had een slijtvlek in de wang van de bestuurdersstoel. Dit is een GTI-interieur. Het originele GTD-interieur van de eerste serie hebben wij ook nog, maar dient eerst opnieuw opgevuld en grondig schoongemaakt te worden.

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

720.jpg

@Audicoupe

Compliment de GTD staat er zeer netjes bij, behalve het interieur is dit nog de originele lak of hebben jullie al spuitwerkzaamheden verricht, de lak oogt namelijk erg mooi, zeker voor een rode kleur. (y)

Terug
Bovenaan