Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Lijkt er wel op idd. Gezien t kenteken is het m. Wel apart dat er weer een Manhattan interieur in zit? Het originele heb ik namelijk destijds gekocht van Ivo en later verkocht aan een andere forummer, Autocratie.

Op die GT werd niet echt geboden viel me op. Terwijl ie dat geld toch echt wel waard is.

Dat is inderdaad mijn ex-Golfje! Ik heb hem 8 jaar geleden verkocht toen ik de zwarte Golf 2 kocht. Ik heb hem destijds met een zwart skai interieur verkocht. Toch leuk dat ie nog steeds bestaat, de zuipschuit! :)

De Grijze ex-Golf van Match heeft wel onderhand 15 vorige eigenaren gehad, zowaar een mooie prestatie, over de kilometerstand zou ik niet teveel waarde hechten aangezien de RDW schrijft op hun site ,
van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen

Is ook een keer een andere teller ingekomen, dat was echter wel in het onderhoudsboekje vermeld. :D. Denk dat het verbruik mensen doet besluiten de auto steeds door te verkopen, was bij mij ook de voornaamste reden.

1:8 was niet ongebruikelijk voor mij in de Jetta nee, m'n vriendin redde er 1:12 mee! Ongelooflijk.. Dat was met de 1.6. De huidige mk2 1.8 doet 1:10.5 met mij erin. Niet slecht denk ik!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Als hij echt nog zo netjes is, lijkt de prijs mij zeker niet onredelijk.

Inderdaad! Leuk ding zeg. Standaard dikke bumpers, 13" wieltjes, blauw dashboard, mooie bekleding. Echt gaaf. Enige nadeel is wat mij betreft de automaat.

Wel apart.. dikke bumpers zonder schermranden. Verder wel leuke auto!

Als iemand nog een van de mooiste interieurs zoekt, staat nu een donkergrijs velours GL interieur op MP :
https://link.marktplaats.nl/m1024761319

En wat betreft verbruik, ik haal met mijn 1.6 PN in de winter zelfs 1:14.
Sinds de Pierburg carburateur gereinigd en gereviseerd is loopt ie veel zuiniger en mooier.

Alweer verkocht, die GL hierboven.

Iets anders: €100 voor een mk2 met nieuwe APK en nieuwe banden??
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen-golf-2-1991-155969653.html>

Over autobanden gesproken, eergisteren mijn Golf voor een ritje weer opgestart ( de pekelperiode loopt op zijn einde ) , ik vond hem na 100 meter wel erg zwaar sturen.

Aan de kant gezet , een voorband compleet leeg, thuisbrengertje erop en retour de garage in ( hij stond ook wel weer een aantal weken stil ) .

Band weggebracht naar Kwikfit met de veronderstelling dat het waarschijnlijk een lek ventiel is ( ik zag visueel geen objecten en/of beschadigingen in de band ).
Blijkt hij langs de velgrand wegens oxidatie lucht te hebben gelekt ? Nog nooit eerder meegemaakt, misschien moet ik maar eens de auto wat vaker gaan gebruiken ;)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1026299774-volkswagen-jetta-1-6-cl-aut-k6-1988-wit.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

qgxcoaaqdbu.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1025290892-volkswagen-golf-1-3-cl-40kw-u9.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Niet raar , met zo'n lage kilometerstand.

Die Jetta is wel leuk, maar jammer dat de verkoper niet even de moeite heeft genomen de wieldopjes een nieuw verflaagje te geven.

MRS zei:
Blijkt hij langs de velgrand wegens oxidatie lucht te hebben gelekt ? Nog nooit eerder meegemaakt, misschien moet ik maar eens de auto wat vaker gaan gebruiken ;)
Toevallig hier ook zoiets: setje velgen 2 weken niet in gebruik (daarvoor enkele maanden juist wel), ik monteer ze terug
en eentje leeg met dezelfde reden. Ik stond effe raar te kijken.
(auto had voor mijn bezit langere tijd stilgestaan, niks waard dat stilstaan)

Sjon77 zei:
MRS zei:
Toevallig hier ook zoiets: setje velgen 2 weken niet in gebruik (daarvoor enkele maanden juist wel), ik monteer ze terug
en eentje leeg met dezelfde reden. Ik stond effe raar te kijken.
(auto had voor mijn bezit langere tijd stilgestaan, niks waard dat stilstaan)
Had ik bij mijn eerste Golf ook bij één velg. Beetje vullen met stikstof voorkwam het leeglopen.

Beetje de velgrand op schuren (als de band er af is) dan zowel velg als band goed met bandenzeep invetten.
Omleggen en vervolgens even pompen naar de ongeveer 2.8 bar.
Dagje laten liggen en dan op normale spanning, je kunt daarna heel makkelijk met een beetje zeepsop de banden checken.

CXXX zei:
Sinds de Pierburg carburateur gereinigd en gereviseerd is loopt ie veel zuiniger en mooier.

1:14!!?? ja met een handgeschakelde vijfbak zeker?, toch?, met een automaat ga je dat zeker niet redden.

Waar heb je die pierburg laten reviseren en wat is er aan vervangen?, er zijn (nog) maar weinig mensen die kijk hebben op zo'n ding.
Vroeger waren het al moeilijke dingen laat staan nu.

Stif zei:
CXXX zei:

1:14!!?? ja met een handgeschakelde vijfbak zeker?, toch?, met een automaat ga je dat zeker niet redden.

Waar heb je die pierburg laten reviseren en wat is er aan vervangen?, er zijn (nog) maar weinig mensen die kijk hebben op zo'n ding.
Vroeger waren het al moeilijke dingen laat staan nu.

Mijne heeft inderdaad een 5bak. In de zomer heb ik er zelfs bijna 1:16 ermee gereden. Is ook altijd heel rustig bereden, boven de 3000 toeren en 110km/u komt ie niet. Tank ook vrijwel altijd VPower want merk dat ie daar lekkerder op loopt.

Revisie is eind 2012 via iemand van het Volksforum gegaan. Gasklepregelaar en potentiometer heb ik gereviseerd gekocht.
Het reinigen, vervangen en afstellen van de Pierburg 2EE is toen via hem gegaan. Hier staat een topic erover met foto´s.

Andere Pierburgs doet hij ook. Staan ook topics over dus als je wat wilt laten doen moet je even contact opnemen.

O my!! Die witte Jetta is (was = verkocht) gaaf!!!

Trouwens wat spulletjes gekocht voor de mk2. Nieuw raammechanisme (imitatie dus), had in Augustus op MIVW van ee Fransman een gebruikte gekocht, foto van de auto laten zien alles. Nee dat was de goede hoor. Nou mooi niet dus! Gisteren even zitten sleutelen, paste voor geen meter. Bleek 1cm langer te zijn en totaal andere bout-gaten te hebben.

Daarnaast nog wat klein spul gekocht, deurpennetje, hoedenplank "touwtjes" en 2 originele kleine steenslagkapjes voor het achterwiel.. De deurraam-rubbers zijn ook onderweg, dus straks blijft hij weer lekker droog buiten (hoop ik!). Dan over een maandje eens banden kopen voor hem en kan ik er weer de weg mee op!

Vind het toch maar niks dat ie heel ergens anders staan nu!

Ik zie die automaat ook op FB. Daar gaat ie dik op verdienen, want hij ziet er erg strak uit. Is zeker meer dan die €775 waard. Slim.

Archiebald zei:
Daarnaast nog wat klein spul gekocht, deurpennetje, hoedenplank "touwtjes" en 2 originele kleine steenslagkapjes voor het achterwiel.. De deurraam-rubbers zijn ook onderweg, dus straks blijft hij weer lekker droog buiten (hoop ik!). Dan over een maandje eens banden kopen voor hem en kan ik er weer de weg mee op!
Waar heb je de deurraam rubbers gekocht? Die van mij zijn inmiddels ook te kort en ik zit te overwegen om ze te vervangen.

Uit de Carat ga ik deze maand de LPG installatie verwijderen. Ik rijd er veel te weinig mee en dan is €80,00 MRB per maand wel veel.
Ik hoop op de Techna Classica in april een stoffen kofferbakmat te vinden, want die is nu ingeknipt voor de LPG leidingen.

Zoals jullie weten heeft mijn neef de Carbagerun gereden. Eén groot succes! Fantastische routes, gave bergpassen met ontelbare haarspeldbochten en natuurlijk een fantastisch rijdende Golf. Hij heeft het uitmuntend gedaan en ze hebben dan ook met weemoed de sleutel aan mij teruggegeven.
Het enige incidentje is dat ze onderweg de bout van de voorste motorsteun zijn verloren, maar die hoorden ze tegen de bodem van de auto aan slaan.
Gelukkig binnen 100 meter teruglopen gevonden, maar nog niet ontdekt waar hij van was. Wel maakte de uitlaat wat lawaai en voelde je de motor kantelen. De volgende dag op de parkeerplaats van een supermarkt eens even goed nagedacht en zorgvuldig gekeken waar die bout nou toch van kon zijn en de oorzaak gevonden. Met behulp van het standaard reservewiel krikje en een balkje hout heeft hij de motor zover opgekrikt dat de bout weer in de steun gezet kon worden waarna de reis weer voortgezet kon worden.
De terugreis hebben ze in 1x gedaan. Tanken, plassen en weer doorrijden. En de Golf? Die gaat en gaat en gaat! Schatje!

Goed te lezen dat de Carat zich zo goed gehouden heeft! Zonder LPG installatie kan ie in het kwarttarief en wordt ie ook interessanter voor een ieder, oftewel: de waarde zal toenemen.

Huub Type 43 zei:
Archiebald zei:
Waar heb je de deurraam rubbers gekocht? Die van mij zijn inmiddels ook te kort en ik zit te overwegen om ze te vervangen.

Bij de VW Wobshop, 19.95,- per stuk! Ze zijn wel een paar mm breder als de originele. Dus ze passen niet super mooi ofzo. 1 v/d 4 bleef ook "omhoog/bol" staan tegen het raam aan waardoor er alsnog wat ruimte ontstaat :( Hopelijk trekt dat nog weg.

Je koopt trouwens links of recht. Daarna moet je ze zelf op maat maken. Dat is opzich geen probleem, maar er moet nog een hoekje uit voor de stijl. Dat was ook even pielen.

Het voorjaar komt er weer aan, vandaag eventjes mijn interieurfilter vervangen, blijft toch een feit dat na 15.000 km rijden, het filter aardig de lucht filtert.

360.jpg

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen-golf-1-6-keiharde-10-million-perfecte-staat-nieu-156301620.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1997
156301620_1_big.jpg

Had even niet door dat het dezelfde van hierboven was van 744 euro.
Reden van verkoop is dus gewoon geld verdienen en niet:
Reden van verkoop (omdat die vraag best vaak gesteld word)

Ik heb nog een MKll 2.0 8v GTI staan en daar is de keuze bij gebleven om die te houden!

De verkoper van de Golf GL kan beter deze houden hoewel de automaat niet erg zuinig zal rijden. De GTI die hij zegt te willen houden staat bekend bij de VWE op kenteken als een Golf 1.6 ?

Persoonlijk vind ik de originele GL fraaier maar ieder zijn ding, de 'GTI' in camouflage kleur en dito velgen is in mijn ogen een verschrikkelijke combinatie.

Verkoper van die GL gaf op FB dat ie wel spuitwerk had uitgevoerd en wat dingen had vervangen.

Die blauwe hierboven is mooi. Eén van de beste kleuren op een mk2!

Hey mensen ik had een vraagje over mijn golfje 2, hoeveel denken jullie dat deze nog waard is?
Hierbij wat foto's en informatie!
De auto is van 1989, ik ben de 2de eigenaar (eerste eigenaar was mijn oma). Verder heeft hij net 140.000 gelopen.
Het gaat trouwens om een originele GL uitvoering (automaat) met een 1.8 injectie motor. De auto is nog bijna helemaal origineel (audio is vervangen en heb een sticker op de achterruit).

https://i.imgur.com/7BRG0KC.jpg
https://i.imgur.com/lKxLRa9.jpg
https://i.imgur.com/UEx7bdj.jpg

En de velgen.

Net exemplaar met een goede motor maar nog steeds niet echt veel waard. De automaat zorgt voor een hoog verbruik en meer herrie in de auto, dus een handgeschakelde 5-versnellingsbak is gewilder. Als je de juiste liefhebber vindt, zal hij misschien 800-900 euro opbrengen.
Kijk eens op autosites voor vergelijkbare exemplaren en haal wat van de prijs af voor de automaat.

Ik kan 'm even niet linken hier, maar op MP staat een prachtige groene 91-er, met een VR6 blok. Héél gaaf! Wel die donkere koplampen door originele exemplaren vervangen en het liefst ook stalen wielen eronder ipv de Porsche hoepels.

@barri; Bedoel je deze?

Verder zag ik deze mooie automaat in toblerone kleuren.

Deze vond ik ook wel aardig. Gewoon een mooie madison. Misschien een leuke vervangende daily als ik aan mijn diesel ga prutsen.

Wat is trouwens een goede benzinemotor voor een golf 2? Is het prima toeven in een 1.3 of kan je dan beter zoeken naar een wat potentere 1.6/1.8? Als dieselaar heb ik geen idee :)

Die groene bedoel ik idd! Erg leuk!

Goede benzinemotor? De 1.3 met carburateur is wat mij betreft hufterproof. De NZ (injectie) is wat gevoeliger voor vacuum-lekjes enzo. De 1.6 is bij mijn weten ook net ietsjes minder betrouwbaar dan de 1.3. De 1.8 is het beste blok toch? En qua verbruik scheelt het niet veel met de 1.3. Maarja, vind maar eens een nette 1.8 met handbak...

De NZ loopt alleen lekker net na een onderhoudsbeurt, de MH (1.3 carburateur) is veel feller. 1.6 PN heeft inderdaad vaak problemen met de elektronisch geregelde carburateur, de 1.8 is met afstand de fijnste.

1.3 HK (mechanische cil.kop) & MH (hydro. klepstoters) zijn vzv Pierburg 2E3 carburateur: rijdt prima, maar oh wee als er iets is met de carb.
NZ: inderdaad alle valse lucht ná de luchtmassameter is funest voor de motorloop, maar als je de vacuumslangetjes
naloopt en de carterontluchting controleert rijdt 't ook prima en zuiniger als HK/MH.
(Golf 2 heb ik weinig ervaring mee, maar de 1.3 motorcodes liggen ook in de Polo :) )

Klassiekerrijder zei:
De NZ loopt alleen lekker net na een onderhoudsbeurt, de MH (1.3 carburateur) is veel feller. 1.6 PN heeft inderdaad vaak problemen met de elektronisch geregelde carburateur, de 1.8 is met afstand de fijnste.

Dat herken ik wel. Een goed afgestelde NZ loopt lekker, maar hij kon ook erg bokken. De mijne heeft ook nooit echt goed stationair gelopen.

Terug
Bovenaan