Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Golf GTI 16V 1986

$_85.JPG

$_85.JPG

Zit nog wel wat werk aan ...

Leuke GTI 16V op het eerste gezicht; die koplamsproeiers zie je niet vaak; in combinatie met het grotere ruitensproeierreservoir lijkt het erop dat het origineel gemonteerd is geweest. (hoewel de rode bies niet meer op de bumper zit). Ook zie ik het rubbberen strookje tussen grille en bumper nog zitten. Na een eventuele schade werd nog wel eens vergeten dat terug te monteren.
Die wielen en achterlichten moeten snel plaats maken! En de roest onder de achterbumper(de kitnaden) is jammer...verder best leuk ding met een origineel interieur als extra.
Zelf 12 jaar in een 86-er GTI 8V gereden in dezelfde kleur (atlas-grijs), de auto is nog steeds in handen van een VW liefhebber.

Inderdaad een leuk ding! Maar die worden ook een geld waard zeg, pfoe! Bijna 5k voor een mk2 GTI met werk.
Koplampsproeiers heb ik destijds ook naar gezocht, zijn hier ten lande lastig te vinden.

autocratie zei:
Leuke GTI 16V op het eerste gezicht; die koplamsproeiers zie je niet vaak; in combinatie met het grotere ruitensproeierreservoir lijkt het erop dat het origineel gemonteerd is geweest. (hoewel de rode bies niet meer op de bumper zit). Ook zie ik het rubbberen strookje tussen grille en bumper nog zitten. Na een eventuele schade werd nog wel eens vergeten dat terug te monteren.
Die wielen en achterlichten moeten snel plaats maken! En de roest onder de achterbumper(de kitnaden) is jammer...verder best leuk ding met een origineel interieur als extra.
Zelf 12 jaar in een 86-er GTI 8V gereden in dezelfde kleur (atlas-grijs), de auto is nog steeds in handen van een VW liefhebber.

Ik vermoed dat het rode biesje aan de voorkant verloren is gegaan. Je kunt als je goed kijkt het ribbeltje zit in de bovenrand van de bodem waar
het biesje inpast.

De achterlichten zijn op latere Golf 2 af fabriek geleverd (zaten onder andere op het actiemodel GT4,
Met 1.8 90 pk injectiemotor. Je zag ze nadien regelmatig op oudere Golfjes terug.

Ik denk dat de vraagprijs vooral heeft te maken met het feit dat het een originele KR (zonder katalysator) is
en ook door Pon nieuw geleverd in Nederland.

Ik ben inmiddels ook weer in het bezit van een leuke project-Golf. Dit keer een '90-er Madison in Montanagroen. (y)
Mooie nette auto met slechts 138.000 km. Wel her en der een kleinigheidje, maar het is natuurlijk geen nieuwe. Eerst maar eens op zoek naar een setje velgen. Heeft iemand nog iets liggen, liefst GTI-staal.

Paar slechte iPhone-plaatjes:
720.jpg

720.jpg

Geen geld voor een setje dunne bumpers in carrosseriekleur: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1040777879-golf-2-bumpers-bistro.html>

@Nick: leuk projectje! (y) Het gaat hier ook weer kriebelen hahaha :p

Deze week maar een beginnetje gemaakt aan de Golf.

Zondag had ik voor weinig geld een originele GTI-grille opgehaald. Niet ieders smaak, ook ik moest flink wennen. Maar het geeft de auto wel een beetje extra uitstraling. En het logo van de oude grille was lelijk zwart gespoten, dus dit wat een makkelijke oplossing.
720.jpg

Dinsdagmorgen in de auto gestapt en een setje velgen opgehaald. Deze waren zwart gespoten maar hadden mooie Viking-zomerbanden. De rest van de dag de velgen geschuurd, en woensdag zilvergrijs gespoten. Na montage op woensdagavond stond de Golf er al een heel stuk mooier bij.
720.jpg

Bovenstaande foto had ik ook geplaatst in een Whatsapp-groepsgesprek met wat medestudenten. Eén daarvan vroeg naar de prijs van de Golf, en een half uur later was -ie verkocht. :) Helaas dus geen afgerond project, maar de nieuwe eigenaar gaat er zeker weten een leuke auto van maken! (y)

Inderdaad eigenlijk wel jammer, want had deze auto ook graag weer origineel gemaakt. Maar ik weet zeker dat de volgende eigenaar er ook een mooie auto van gaat maken, en de eerste winst is vaak de beste!

De GTI grille lag achterin, aangezien ik de strip in de spuitplamuur had staan. Deze was ik van plan te gaan spuiten, maar de spuitbus was nog onderweg. Naafdopjes had ik ook nog niet gevonden, dus dat is een mooi klusje voor hem.

Hoort daar niet een 7-lamellen grille in? En mis de chrome bies bij de achterruit.. verder best leuke auto!
Van dat type GL/Carat wielringen heb ik volgens mij nog een set liggen.

Kever1 zei:
Snel verkocht! Die Audi 90 is trouwens ook niet verkeerd!

Bedankt! (y) Dit is mijn eigen dagelijkse auto en werkpaard. Officieel is het een 80 trouwens, voorzien van 90 neus en achterkant.

CXXX zei:
Hoort daar niet een 7-lamellen grille in? En mis de chrome bies bij de achterruit.. verder best leuke auto!
Van dat type GL/Carat wielringen heb ik volgens mij nog een set liggen.

Hier hoort inderdaad een 7-lamellen grille in. De chromebies mist echter niet, een Golf II heeft deze rond de achterruit nooit gehad.

Niet gek Tom, dit is ook een waanzinnig exemplaar!

Ik heb nog eens een proefritje gemaakt in eentje van september 1983, een origineel Nederlandse. Erg leuk! Hij was goedkoop, maar de staat was niet heel denderend helaas. Ik hoop dat ie inmiddels in handen van een liefhebber is.

Mooi, maar dan had ik liever die rode 1.6 CL van Reinders, 60.000, 3 ruggen, ondanks de automaat...: https://www.autobedrijf-reinders.nl/aanbod

Die rode is zeker een mooi exemplaar.
Dit type wielen maken hem ook "stoerder" dan het staal dat ze daarna kregen.(en daar weer na trouwens ook)

Barri zei:
Erg nette 10 millionen! (y)

<https://link.marktplaats.nl/m1041724622>
Die is hier al eerder voorbij gekomen. Op de foto ziet hij er netjes uit. Desondanks staat hij toch al een tijdje te koop. Wellicht toch iets te stevig aan de prijs.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/volkswagen-golf-1-3-bj-1987-157852866.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
157852866_1_big.jpg

Een Avance Sportief! Leuk ding, Nederland actiemodel. Wel bijzonder: een heel laat gekentekende pre-facelifter. Mijn eerste mk2, de SP10LR was een Avance Comfort en was het facelift model.

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een setje achtergordels voor mijn Golfje uit '86.
Wie kan mij hieraan helpen voor een leuk prijsje?

Groeten Justin.

https://www.google.nl/search?q=car&tbm=isch&tbs=simg:CAQSlwEJFAjfI_1-Stu0aiwELEKjU2AQaBAgACAEMCxCwjKcIGmIKYAgDEiiADoQO4ASDDvwN3w2BDrUYzhjgDbYmqCahJqcmlCG3JqImlyGFIY0hGjDOYf0vWPN9Tera6yDUPluErGlr-1bphGsWXRJO_1bmbMtcGc7xQsPCKZqiLixNRvAUgAwwLEI6u_1ggaCgoICAESBLdBm2EM&sa=X&ved=0ahUKEwidsqWzotbMAhWJJMAKHfEIBCMQwg4IGigA[/img]
Dit is hem dan :) M'n eerste, m'n trots!

Ik heb die twee keer op de sloop gekocht. Even steeksleutel (13 of 17?) mee, dan schroef je ze er zo uit.
Even een linkje naar je review: <https://www.autoweek.nl/autoreview/42343/volkswagen-golf-13-c>

Leuk ding zeg, origineel Nederlands!

Wij hebben ook nog wel een 3-drs staan voor onderdelen, zit nog wel een setje gordels in. PB me maar even als je interesse hebt! ;)

Barri zei:
Ik heb die twee keer op de sloop gekocht. Even steeksleutel (13 of 17?) mee, dan schroef je ze er zo uit.
Even een linkje naar je review: <https://www.autoweek.nl/autoreview/42343/volkswagen-golf-13-c>

Leuk ding zeg, origineel Nederlands!

Okee, dankjewel! Iemand bekend met een beetje een goeie sloper in de kop van Overijssel of het zuiden van Drenthe?

Haha, dank je wel! Jaa klopt! Niet originele kenteken, er staat in het raam een andere. Enig idee wat dat kan zijn?

JKiers zei:
Haha, dank je wel! Jaa klopt! Niet originele kenteken, er staat in het raam een andere. Enig idee wat dat kan zijn?

Je hebt een N kenteken, zie ik dat goed?
Welk kenteken staat er in je raam?
Is dat in één raam of in allemaal?

Ik kwam afgelopen week zowaar een Golf G60 tegen, helemaal origineel. In dit blauw, kenteken uit sidecode 4 beginnend met een Z.

34e0577528adbb8070be37bd6f1982dc.jpg

Helaas geen foto, ik was niet snel genoeg met het pakken van de camera.

Audi80Coupé zei:
Dan denk ik eerder dat je raam eens vervangen is! :)

F69 zei:
Je hebt een N kenteken, zie ik dat goed?
Welk kenteken staat er in je raam?
Is dat in één raam of in allemaal?

Heb ik ook al aan zitten denken! Is inderdaad een N kenteken. Ik ben al te weten gekomen dat mijn bijrijdersdeur eens vervangen is. Er zal toen natuurlijk ook een andere ruit in gekomen zijn, zal morgen eens kijken wat hem is en of het in beide ruiten staat!

Ik heb even gekeken, en er staat alleen maar in de bijrijdersruit PZ-42-HV. Volgens de RDW bestaat ie niet meer, maar zou ik nog iets over deze auto kunnen achterhalen?

De enige Golf II die ik heb zien staan op de bezoekersparkeerplaats in Amsterdam bij de Telegraaf bij de bijeenkomst bij Cars and Coffee op 21 Mei.

360.jpg

Wel een uitvoering met een VR6 motor , van binnen een Fire and Ice interieur

Deze week mijn grille vervangen voor één met verstralers.
Sommigen zullen het haten omdat de originaliteit er af is, maar voor nu vind ik het stoer staan.
En ik bewaar de onderdelen gewoon dus als ik ooit terug wil naar origineel dan kan dat :)

Wat vinden jullie er van?

z3kICyj9UBVeyumissCX_FS5DXNYl8QuB53EXAvEKpJoqCZL6KL86JxS-kP8uPx5BNQ7Cg=s152

Voor
8yMFU1Lx1qXQW6xrEg814WEyeBqcIzBe1STOY-oVfQfqTL9f5FnVIynW8U2bCflmzvXQYQ=s152

En na
oSB9BF17LCg2cgETi3wJNpE-DOXJZb8_HHxLYShGexw%2CgvsEm3uSx4I3RvEpUyuEH7B-XpVmRHji_I6Ck3lw07k

Persoonlijk vind ik Golfjes 2 met enkele lampen mooier, maar het is natuurlijk wel leuk voor de afwisseling!

Een pre-facelift grille met dubbele lampen begint wel zeldzaam te worden dacht ik. Ik vind de enkele lampen ook wat leuker, maar je kan het nu leuk afwisselen!

Tja, dilemma's. Het staat goed, en mijn GT heeft ze ook. Toch vind ook ik enkele koplampen ook wat moois hebben. Dat zit hem denk ik in de eenvoud en puurheid ervan.

Leuk ding zeg! Was tegelijk op de markt als de Avance.
Voor dit geld een prima ding lijkt me. Jammer dat ie net van 1988 is, scheelt toch weer een beetje HSB, want tegenwoordig zal een mk2 steeds vaker als hobby-auto gebruikt worden.

Terug
Bovenaan