Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Mooi ding, leuk ook dat het een automaat is, maar die zou ik liever in een 1.8 zien.

Jammer dat de nette Golfjes bijna altijd een automaat zijn. Ik heb een Golf II 1.6 automaat gehad, rijdt leuk, maar je mocht in je handjes klappen als je de 1 op 10 haalde :).

Gevonden op dit forum, met dank aan Rzasa: een 5-deurs diesel van eind 1987, net zo oud als mijn eerste Golf. Prachtig ding zeg! <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/volkswagen-golf-1-6-d-89314-km-bj-1987-152789706.html>

Polarsilber
1.8
5-deurs
1986

Helemaal top dus! En dat voor €800? Waar zit de adder onder het gras?
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=213216911>
Anders moet ik maar even een weekendje Berlijn plannen... :cool:

Meer leuks: nette GL van begin 1987. Ook 5-deurs, stratosblauw (Archiebald, klopt dat?). Niet duur, maar geen foto's van de linkerkant. <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=214351774>

Leuke opnieuw gespoten, origineel NL 84-er! Nog even afmaken en rijden maar! <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/volkswagen/golf-ii-mk2-oldtimer-1984-kmstaand-63000-152843297.html>
Ben benieuwd waarvoor ie weggaat, helaas staat ie ver weg van hier.

Je zit erover te denken om er een in Berlijn op te halen. Maar een unieke kans in groningen is te ver weg voor je?
(tenminste ik dacht dat je omg. utrecht woonde, dat is toch nog te doen)

Van die 84er kun je iets heel moois maken

Haha, je hebt wel een punt :) Maar die in Berlijn was rijdbaar, deze niet.
Heb toch even gemaild hoe ie er nu bij staat (zoals de laatste foto?). En wat z'n vraagprijs is, want dat is me niet helemaal duidelijk. En daarna wil ik ook weten waarom ie 'm niet afmaakt, want zo te lezen is dat niet zoveel werk meer.

Inderdaad. En de advertentie komt op mij over alsof ie voor een klein bedrag weg gaat, maar dat zou niet realistisch zijn. Ik vind dus dat er ook weinig energie in de advertentie is gestopt.

edit: valt me nu ook op dat er een bijrijdersstoel als bestuurdersstoel gebruikt is... :(

Ik zie die 84-er nu ook op FB staan. €1000. Heb daar dus ook even een berichtje achter gelaten. Gekocht van kennissen en opgeknapt, maar nu al snel weer in de verkoop voordat ie af is. Beetje vreemd dus.

Alweer een tijd geleden dat ik iets liet horen.
Hieronder wat foto's die een vriend (tevens pro-fotograaf) heeft gemaakt.
Hierop is het G60 kleppendeksel en de CruiseControl zichtbaar.
Niet zichtbaar op de foto is de GTi achterspoiler met ruit en de originele einddemper. Vind RVS niks.

LR_Golf2Tim_1046.jpg

LR_Golf2Tim_0952.jpg

LR_Golf2Tim_1047.jpg

LR_Golf2Tim_1012.jpg

LR_Golf2Tim_1028.jpg

@Barry, ik zie nu je berichtje pas en nu doet die pagina het niet meer... Sorry!

@Tim, mooie Golf! lekkere kleur ook :D Fijne camera die 6D. De foto's vind ik, vanwege het stukje "pro", niet zo denderend als ik eerlijk ben.

@ Tim

Prachtige Golf, mooie kleur ook. Die Audi-velgen staan hem goed, al moet je ervan houden.

Cruise-control: is dat een aftermarket van Waeco of zo?
Moeilijk om in te bouwen?

Dankjewel. De Cruise control is 'origineel'.
De hendel zit in passat/corrado/golf.
Origineel zijn de CC onderdelen van het merk Hella. Hella heeft natuurlijk zijn eigen onderdeelnummers en die heb ik opgezocht. Zodoende kwam ik erachter dat deze op veel meer merken auto's zitten die zijn uitgerust me met een vacuum CC systeem. VAG en GM vooral. Mijn set bestaat uit een Mix van Saab 900, Chrysler Voyager, Audi 80 en Opel onderdelen. Kijk je naar de Hella nummers dan is de set origineel.
In de kabelboom zat wel het meeste werk.
deze heb ik zelf gefabriceerd aan de hand van stroomloop schema's van de Audi regeleenheid.
Het werkt erg fijn. De hendel heeft een ON/OFF, SET elk tikje op de set knop verhoogt de snelheid 1 km.

Antwoord op een eerdere vraag over de MFA;
De tellerbak komt van 1990 gti 8v. De snelheidsmeter heb ik overgezet omdat deze heel acuraat de snelheid aangeeft en de KM-stand klopt.
Vanaf het inlaatspruitstuk loopt een vacuumslangetje naar de tellerbak voor de berekening van het verbruik.
In de voorbumper zit een buitentemperatuursensor en op het oliefilterhuis zit tevens de olietemperatuurzender van een gti.
De kabelboom is een originele welke ik heb aangevuld met de draden voor de MFA functies.

De opties zijn nagenoeg gelijk aan origineel ingebouwd.

Staat er eens een Golf II op een veiling, is het dit hok.:( Ik ben wel benieuwd of er iemand gaat bieden, inclusief de handling fee en dergelijke ga je al hard richting de 300 euro...

Ze hebben daar trouwens ook geen deugdelijke fotografen in dienst, zo lijkt het.

Manman, daar is €100 (dus ook zonder alle extra kosten) al teveel geld voor.

Via Volksforum kwam ik deze GTI tegen.
Goed bouwjaar en goede uitvoering. Even een goede grille zoeken en het latje rood spuiten. Verder netjes. Zelf zou ik er graag zo eentje hebben, maar dan liever in een andere kleur (metallic). En zoals ook in de advertentietekst staat: ik denk ook wel dat ze weinig meer afschrijven.

Wow, een NZ met 331.000 km! Wat een afgereden hok, die is misschien nog goed voor een paar onderdelen maar meer niet. Zou me verbazen als-ie nog genoeg compressie heeft om 100 km/u te halen.

Voor de veelrijders die een Golfje diesel willen rijden, ziet er netjes uit van binnen en buiten origineel, jammer dat hij pas over 10 jaar wegenbelastingvrij wordt. Zie volgende weblink : VW 1.6 CL Diesel 1985

Mooi ding zeg! 10 jaar wegenbelasting, dat is toch weer ruim €6000 helaas. Helft van de tijd schorsen, dan is het €3000. Kan je 10 zomers rijden. En tegen die tijd is ie hopelijk wel €4250 waard ;)

MRS zei:
Voor de veelrijders die een Golfje diesel willen rijden, ziet er netjes uit van binnen en buiten origineel, jammer dat hij pas over 10 jaar wegenbelastingvrij wordt. Zie volgende weblink : VW 1.6 CL Diesel 1985

Dit is mijn mk2 diesel geweest. Heb 'm in december 2010 ingevoerd, niet om veel mee te rijden maar uit liefhebberij en omdat ik altijd al een oude diesel wilde. Motorisch alles ververst. Subframe en draagarmen vervangen. Van buiten een aantal delen laten spuiten en een en ander laten lassen. Een jaar later in een opleving weer verkocht aan de huidige eigenaar. Dat was voor de prijs van 3600euro.

Twijfel er nu ook sterk over om te gaan kijken hoe hij er bij staat en 'm wellicht terug te kopen. Maarja, om daarvoor nou de Golf 5 GTI DSG plaats te laten maken o_O Heb helaas niet de ruimte om er een 3e auto bij te nemen.

Erg mooie GT. Even op 500e.nl gekeken voor een uitgebreide reportage, maar daar staat ie niet op.

Deze rode GT stond ook op het Youngtimer event in Boxtel, in mei dit jaar, toen vroeg men € 4.500,- ervoor.

Ik vond dat aan de dure kant, goed het is een originele Nederlandse GT , blijkbaar was er geen interesse tegen die prijs, ik kan me herinneren dat de lak hier en daar aan de spatborden wat los liet ( de blanke lak dan aangezien dit een metallic kleur is ) , voor de rest een nette auto, km stand is nog steeds 70.000 km dus dan moet hij stilgestaan hebben.

Arno van Youngtimerpagina.nl heeft er een tijdje in gereden. Daarmee is er €2000 (ws zakelijk) afgeschreven zo te zien.
Er zitten wel wat kleine dingetjes aan (dagteller of km-teller werkt niet meer bijvoorbeeld), maar verder wel een leuk ding.

@MRS; aha, km-teller werkt dus niet. Dat blijkt :)

Edit: misschien dat het wel iets voor mij is. Qua bezit goedkoper dan onze CL, en een 1.8 blok is ook wel leuk!
Edit2: kosten van bezit scheelt eigenlijk heel weinig. Maar ik wil wel graag eens een Golf 2 GTI, en dit is toch wel 'second best'. Goed bouwjaar, origineel Nederlands en een topkleur. Ik ga er eens een nachtje over slapen :cool:

Die rode 1.8 GT heb ik eind vorig jaar gespot bij dit een youngtimerbedrijf in Zaamslag (Zeeuws-Vlaanderen). Hij staat nog altijd onder het tabblad verkocht: https://www.cartoen.nl/verkocht/. Er zaten toen 4 gloednieuwe banden bij, wat wellicht wijst op lang stilgestaan.
Toen ook al voor 4500 euro en met 70.000 km. Dus ik zou wel eens willen weten wat er dit jaar allemaal mee gebeurd is of er nog in gereden is.
Kennelijk raakt Marco Hof hem ook niet kwijt. Dat biedt ruimte voor onderhandelen, zou ik zeggen.

Ik was wel geïnteresseerd maar heb nooit gebeld of zo: Zaamslag is aan het eind van NL, ik was bang voor standschade, vond hem nogal prijzig, zeker omdat 'ie geen schuifdak heeft, voor mij toen een must.

Er staat ook een leuke Passat maar ook aan de prijs (geen cent teveel hè, die Zeeuwen... :p )

@ Barri: denk dat die GT wel een goede aankoop is. Origineel Nederlands, zeldzame uitvoering, lage kilometerstand en dat voor 3000 euro. Minder zal ie in elk geval niet waard worden verwacht ik.

Maar het is natuurlijk geen GTi, dat is ook weer zo... Waarom ben je niet bij die rode 16V gaan kijken? Lijkt me echt een koopje. Of wil je perse een andere kleur?

Overigens nog wat nieuws over mijn GTi: een paar weken terug heb ik hem APK laten keuren maar helaas was ie 'behoorlijk' afgekeurd: remschijven achter roestig, remslangen achter niet goed, remkrachtverdeler zat vast en een lekke uitlaatdemper.

Gelukkig heb ik een vriend die alles weet van Golfjes 2 en die de reparaties voor mij wilde uitvoeren. Sindsdien staat de Golf bij hem. Ik had al een nieuwe stuurbekrachtigingspomp liggen (oude werkte niet meer) en een nieuwe koppeling (koppeling die erin zat ging nogal zwaar) dus dat ging hij meteen meenemen.
Enkele foto's:

Oud en nieuw...
20150924_095931000_iOS.jpg

20150917_195206000_iOS.jpg

20150924_095903000_iOS.jpg

20150917_195159000_iOS.jpg

2 Nieuwe dempers? Volgens de keurmeester was de middendemper lek. Van de nood een deugd gemaakt en een middendempervervanger besteld. De leverancier heeft overigens per ongeluk, zoals te zien is, een zgn. dummy geleverd. Dat is een middendempervervanger die eruit ziet als een gewone demper. Echter bleek niet de middendemper, maar de eerste demper lek te zijn. Dus kwam er een extra demper bij.

20150924_095910000_iOS.jpg

En toen brak het ontluchtingsnippel van de remklauw LA af. Dus een andere remklauw op de kop getikt...

20150924_095942000_iOS.jpg

Nadat de versnellingsbak was verwijderd, bleek dat de keerring van de price-as lekte. Hiervoor een nieuwe besteld en toen bleek dat de price-as zelf speling vertoonde... :rolleyes:. Omdat het lagertje achter de keerring alleen te vervangen is door de bak uit elkaar te halen, had ik besloten om een andere versnellingsbak te kopen. Deze heb ik afgelopen zaterdag opgehaald dus nu kan de bak en nieuwe koppeling gemonteerd worden.
Overigens ging de vorige koppeling zo zwaar omdat het een versterkte Sachs koppeling is (die overigens nog totaal niet versleten was). Maar dat wist ik niet...

Wordt vervolgd. :p

Die knalrode GTI is wel leuk, maar op de een of andere manier vind ik m toch wat smoezelig.

Dus ik zou wel eens willen weten wat er dit jaar allemaal mee gebeurd is of er nog in gereden is.
Kennelijk raakt Marco Hof hem ook niet kwijt. Dat biedt ruimte voor onderhandelen, zou ik zeggen.
Zoals ik al zei, Arno van Youngtimerpagina.nl heeft er een jaar mee gereden. Voorafgaand heeft ie een grote onderhoudsbeurt gehad. Youngtimerpagina is o.a. van Marco himself. Auto is dus zakelijk gebruikt en daar heeft ie die afschijving dus waarschijnlijk op afgeboekt. Nu rijdt Youngtimerpagina.nl (Arno zelf dus) met een witte Sierra.
Dus de kilometerstand zal nu eerder iets van 85dkm zijn dan 70dkm.

@xk8: zozo, dat is aardig wat werk!

Blijft wat onhelder: vorig jaar had hij nog nieuwe banden, ook nu vermeldt de advertentie nieuwe banden.
Als 'ie idd een jaar lang gebruikt is, vind ik het niet erg sjiek om dan 70.000 als km-stand te vermelden.

Eens. Ik weet dat ie gebruikt is, en ik denk zelf aan 10dkm of 15dkm. Maarja, als je 85dkm vermeldt dan is het wel weer anders dan de afgelezen km-stand. Dan moet je daar de oorzaak wel van vermelden dus.

De Golf is deze week verkocht, leuk want dat konden we weer uitkijken naar een nieuw project.

Grotefoto-FYR8KVX8.jpg

Máár de nieuwe eigenaar had ook wel iets om in te ruilen, zo gezegd zo gedaan:

Grotefoto-LO8Q6IOU.jpg

Grotefoto-AFSRG6WL.jpg

Grotefoto-4OICUAPT.jpg

Grotefoto-NQ4VLVM3.jpg

Grotefoto-RBAUHTR8.jpg

Dus nu eigenaar van een origineel Nederlandse Jetta 1.8 GL Automaat! Een leuk ding, wel met een paar ''modificaties'' die waarschijnlijk weer in ere worden hersteld. Dus mocht nog iemand interesse hebben in bijvoorbeeld een eenarmige ruitenwisser :)

Oja, de kofferbak is natuurlijk ook al op de studentenmanier getest:

Grotefoto-7QUXU7ZH.jpg

Leuke jetta zeg! Even wat dingetjes in ere herstellen zoals je al aangeeft. Ben je familie van Reinders ? Ik heb tot voor kort in Emmen gewoont en nu woonachtig in Arnhem. In 2008 bij autobedrijf Reinders een 83er golf 2 gekocht, de 90-ZR-PH:cool:

Terug
Bovenaan