Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=38

$_85.JPG

Wat een idioot bedrag voor zo'n Memphis. OK, hij heeft weinig kilometers. Maar ik vind 'm er niet aantrekkelijk uit zien.

Ik zit toch soms te denken weer een mk2 te kopen, maarja, dan komt ie weer alleen maar op de oprit stil te staan...

Barri zei:
Ik zit toch soms te denken weer een mk2 te kopen, maarja, dan komt ie weer alleen maar op de oprit stil te staan...

Herkenbaar. Ik denk er soms ook aan een mk2 te kopen. Of een Volvo S90 of V90. Maar dan komt ie alleen maar op de oprit stil te staan.

Dit vind ik wel een goede aanbieding: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/302548710>

En voor minder geld eentje in NL. Die stoelen moeten hopelijk nog ergens op de sloop te vinden zijn. <https://ww3.autoscout24.nl/classified/302548710>
Nog wel even goed poetsen! :)
Maar eerlijk gezegd, zoiets vind ik ook nog erg gaaf: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/297196087>

Deze staat al even te koop en is al vaker hier voorbij gekomen.
Stevige prijs maar uitvoering, motorisering, km stand en aantal eigenaren maken hem best interessant!

$_85.JPG

https://link.marktplaats.nl/m1122740993

Eerste eigenaar, inderdaad interessant. Jammer dat de velgen beschadigd zijn. Ik vraag me af of je die nog weer in originele staat, dus geborsteld aluminium met het blauw in de openingen kunt herstellen. Het verbaast me dat hij al zolang te koop staat.

flat412 zei:
Wel leuk dat er "prachtige staat" staat en dan niet de moeite nemen de matten schoon te maken :confused:

Je zou ook kunnen zeggen dat de auto vrijwel altijd alleen door de bestuurder is bereden,
gezien de brandschone bijrijdersmat ... ;)

Velgen zijn wel te herstellen, maar dat zal wel geld gaan kosten.

Dat soort velgen zijn altijd corrosie gevoelig. De Fire&Ice velgen (Estoril) hebben er ook last van.

CXXX zei:
Dat soort velgen zijn altijd corrosie gevoelig. De Fire&Ice velgen (Estoril) hebben er ook last van.

De wielen op de foto lijken me fabrieks origineel, met de vlakjes in de "traantjes" in de carrosseriekeur.

Ik vermoed dat de rest van de wielen in de blanke lak is gespoten.
Deze is niet zo sterk en als deze beschadigt gaat het aluminium eronder oxideren ...

Klopt, ik had dat vroeger met verschillende velgen onder mijn Passats: Quartetvelgen en later GT VR6 met 5-gaats gemoffeld aluminium met blanke lak. Mooi spul, maar gevoelig voor corrosie zodra de laklaag loslaat.

Heb ooit eens overwogen een set Esoril velgen te laten polijsten, had 2 keuzes : polijsten en regelmatig goed bijhouden.
Of 2, polijsten en in de blanke lak. Doordat ze gepolijst zijn houdt de blanke lak wel minder goed.
Nadeel is ook dat je bij steenslag weinig tot niks kan doen. Kruipt het vocht eronder dan hou je dat niet tegen en kan je op ten duur overnieuw beginnen. Ik heb ze toen maar geheel in zilvere lak laten spuiten.

Ook zag het er gepolijst niet echt uit...

Gespoten is hier inderdaad mooier. Zelf heb ik toen de blanke lak steeds meer los liet en daaronder corrosie ontstond, op mp nog eens een setje mooie gebruikte gescoord. Maar ja, ik heb die auto dan ook 10 jaar lang gehad. Hier een foto van m'n GT VR6:

4vbylbwbweos.jpg

En een foto van een vergelijkbaar type als m'n eerdere GT 2.2 , Quartet-velgen met blanke lak:

getthumbnail.aspx

@Kever1
Mooie wagen die Passat stationcar , ik heb 2 jaar geleden op mijn vacantie in Canada in de toen VR6 GLS sedan versie kunnen rijden van een familielid, erg fijne motor. Gaat 2017 het jaar worden voor de Golf of tokkel je nog even verder met de Mercedes 190 ?

Ondertussen op internet een bijna hagelnieuwe rode Golf te koop voor bijna € 11.000,- , 1984 met toen elektrische ramen, zie advertentie Vw Golf MK II

Ja, heerlijke wagen, die VR6, heb hem van 123.000 tot 423.000 gereden. Maar die vijfcilinder Passat B2 was ook verrukkelijk.

De Golf staat nog netjes gestald, de 190 tokkelt maar door. Heb veel gereden het laatste jaar want werk sinds 1 april niet meer in Hilversum maar in Amsterdam en woon daar per 1 november nu ook. Veel km's rijden was beter en goedkoper met de Benz en een beetje jammer van de Golf. Vandaar. Ik denk dat de Golf in het voorjaar weer uit de stal mag.

Hier nog een leuke Golf. Kleine schade achteraan, wel een fantastische kleurencombi! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1117714852-unieke-volkswagen-golf-1-6-cl.html>

Barri zei:
Hier nog een leuke Golf. Kleine schade achteraan, wel een fantastische kleurencombi! <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1117714852-unieke-volkswagen-golf-1-6-cl.html>

Boven en onder de achterbumper ingedeukt, ik vraag me af hoe de kofferbodemplaat eruit ziet ... :(

Die Golf van Terpstra is -in vergelijking met de twee rode exemplaren- nog vrij gunstig, een mooie kleurcombinatie en zo te zien echt heel erg fris. De '92-er vind ik er op de één of andere manier niet fris uit zien, waarschijnlijk mede door zijn witte knipperlichten en de deuken in het rechter spatbord (onder de bumper). De '84-er is hier al eens eerder voorbij gekomen, het stuur ziet er uit als één met 300.000km ervaring.

@Audi80Coupé: was jullie Manilagroene Golf 2 ook niet 'nieuw' (d.w.z. nieuwstaat met weinig kilometers) en stond deze niet te koop voor 3.000 euro? Met andere woorden, zijn de prijzen van nieuwstaat Golfjes 2 meer dan 100% over de kop gegaan, of mis ik iets?

Nee, de Manilagroene was niet nieuw. Wel in goede staat, maar ook met 86.000 op de teller. Afgelopen jaar hebben wij onze Golf II met 17.000km verkocht, die was wel ''nieuw'' en bracht ook een vergelijkbare prijs op als de exemplaren hier op de pagina.

Het is en blijft altijd: ''wat de gek er voor geeft''.

Dit zou menig golf 2 eigenaar wel vaker hebben gezien
20170109_113243 by Flat412, on Flickr

Verklaart waarom mijn kachel niet lekker warm word, nu meende ik iets te lezen dat je dit kon fixen zonder de kachelunit eruit te halen?
Wie kan mij helpen?

Je schijnt er van onderaf met wat moeite bij te kunnen om de grote gaten in de kleppen met ducttape te kunnen afplakken. Helaas kan ik op dit forum mijn eigen berichten niet eens terugvinden, anders gaf ik je wel een link...

Zo te zien ook nog eens de ´verkeerde´ verbreders voor de dikke stootstrippen van latere modellen.
Lijkt ook wel alsof hij erg hoog staat achter.. en voor weer wat aan de lage kant.

Wel mooie Votex middenconsole. Striping is top!

Votex spulletjes zijn altijd leuk.

Kwam vorig weekend nog een setje Votex spatlappen tegen, helaas dan wel voor een Scirocco mk2 ;)

Autoscout heeft nog steeds geen plaatsingsdatum bij de advertentie staan, dus ik weet niet hoe oud deze advertentie is. Maar het lijkt mij een hele leuke Jetta! <https://ww3.autoscout24.nl/classified/300932925>
0300932925002.jpg

Gekocht in july en na inmiddels al weer 22000 km gereden te hebben vond ik dat ze wel eens een onderhoudsbeurt mocht hebben.
Dus voor de vakantie in belgie een nieuwe olie ,diesel en luchtfilter erin en schone olie.
alles gecheckt
In belgie in 5 dagen bijna 1000 km gereden en dat deed ze meer dan goed.
Er ging na 966 km 43 l diesel in
en inmiddels staat de teller op 607000 km
Niet helemaal ongeschonden met een verlaagde golf met amper vering uit de strijd gekomen ,maar ze heeft der goed gehouden.
De slechte wegen en kasseien maakte me duidelijk dat er ergens een draagarm rubber wat moeite had met alles.
Naja in een uur weer vervangen en ze rijd weer super.
Inmiddels ook een bi xenon 6000k upgrade gehad en nu tevreden over het licht ( Origineel komt met 3000 km per maand net tekort)

Wow, 607.000 km! En dan nog een verbruik van 1:22. Geweldig.
Is bekend en mogen we weten wat er in de loop van de jaren zoal aan vervangen is? Lust hij/zij ook olie?
Misschien nog een foto bij daglicht?
Van zulke verhalen word ik altijd enthousiast!

D.Elzinga zei:
Deze meneer is in ieder geval minder blij met zijn Golf
Oldtimer rijden moet je niet alleen doen uit een stuk jeugdsentiment of denken goedkoop te kunnen rijden ( zelf sleutelen scheelt een hoop geld ).

Als je geluk hebt en een auto is goed onderhouden valt zo'n aankoop van een youngtimer / oldtimer mee, maar je zult altijd te maken krijgen met gebreken die in orde gemaakt moeten worden en andere zaken die niet volgens je smaak zijn.

Een oude wagen moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met een moderner type wagen uit circa 2000 of nieuwer. Als ik in mijn Golf rij ( hoewel ik hem in maart 24 jaar op naam heb staan ) kan ik er nog steeds happy over zijn. Echter het windgeruis , geen stuurbekrachtiging , geen luxe en elektrische zaken en veiligheid zijn niet te vergelijken met de Twingo uit 2004 die ik voor dagelijks gebruik rij. Het is als appels met peren vergelijken.

De verkoper in de advertentie is in ieder geval wel eerlijk over zijn miskoop :p

Edit:
Hij heeft de auto al verkocht, waarschijnlijk voor een veel te lage prijs

Jammer dat het zo gelopen is, 't kan soms snel omslaan... Een week of 6 geleden heeft 'ie van mij een koplamp overgenomen, en van een ander een grille van een specifiek model. Hij leek me toen nog heel enthousiast en vol goede plannen met de auto.

Waarschijnlijk 2e motor wat erin ligt oficieeel een 1.6 d maar op onderdelen sites duikt ze altijd op als 1.6 td wat er ook in ligt.
Onderhoud is vaak 10 euri werk
'Nam haar over met 585000 km.
Wat ik kon zien zo goed als nieuwe uitlaat nieuwe waterpomp en 4 nieuwe banden (helaas te kleine maat )
Zelf ondertussen vervangen in 25000 km
kvs vat voor een bijna nieuwe 5 euro (oude was vies)
thermostaat 15.00
thermoschakelaar 20,00
spanningsregelaar en koolborstels 15 euro
wiellager achter 12.50
set remblokken 10.00
2x stofhoes stuurkogel 10,00
nieuwe diesel filter 18 euro
oliefilter 9.95
luchtfilter 9,95
olie van de action 9,95
voor apk 1x koplamp 7.50 (later geruild tegen de koplampen van marcus)
pot commandant 4.50
apk afmeldkosten 8.00
antenne 2x 7.50
hoedenplank en krikset 15.00
spiegel (brak spontaan dwarsdoor op precies 600000 km 10.00
brandstofslang stukje tussen gezet
2x nieuwe band 100,00
1x nieuwe pijlstok 10,00
draagarmrubber 15,00
flens kvs 10 euro
knipperlichten voor ,pookhoes en pookknop gratis
gratis achterspoiler
ruitewisser achter verwijderd
ivm rare deuk motorkap steenslaghoes 5.00
xenoset en ledstadslicht 30.00
dashboardverlichting nieuwe lampen inc kachelpaneel 10.00'
uitlaat klein gaatje gelast.
versnellingsbak olie ververst
diefstal bouten stuurkolom vervangen
wat spuitbussen voor rand rondom achterruit en velgen
totale kosten ong 370 euro verspreid

x

Waarschijnlijk een van de laatste Golf 2 diesels die voor dagelijks gebruik en intensief worden ingezet ... :cool:

Als je het onderhoud zelf kunt doen en gemakkelijk aan de onderdelen kunt komen is het goedkoop autorijden.
Hoe lang duurt het voorgloeien met de "koude" van de afgelopen weken?

Herinner me van mijn eigen Golf 1 diesel dat dit zomaar een minuut kon duren bij -10 graden ...

Maandag krijgen we eindelijk onze GTD weer terug, die heeft een flinke opfrisbeurt gehad! Inmiddels staat er 350 000 km op de teller, maar daar kan nog genoeg bij. De GTD wordt dagelijks ingezet voor woonwerkberkeer. Wat er onder andere aan is gedaan:
Koppaking
Nieuwe kop
Branstofpomp gerviseerd.

Ik zal nog wat foto's posten binnenkort.

Ik draai nu ong 3000 a 4000 km per maand ermee dat gaat nog steeds goed
Gloeilamp werkt niet maar geen probleem .
Er in contact aan
deur dicht ,gordel om tel aan de lader
start versneller uit trekken en sleutel om en kletter kletter hoest rochel het loopt.

herman78 zei:
Ik draai nu ong 3000 a 4000 km per maand ermee dat gaat nog steeds goed
Gloeilamp werkt niet maar geen probleem .
Er in contact aan
deur dicht ,gordel om tel aan de lader
start versneller uit trekken en sleutel om en kletter kletter hoest rochel het loopt.

Zoiets als dit? :D

De auto wordt in ieder geval goed warmgestookt, dat rijdt al een stuk prettiger.
Meeste oude Golfjes eindigen als 2e auto voor de korte stukjes/boodschappenauto,
en daarmee krijg je op den duur toch allerlei (vocht)probleempjes.

https://www.youtube.com/watch?v=vx_-9YkR9-g
zoiets is het wat meer
en ja vochtig word ie niet echt
gooi ook gerust voor ik ga rijden koud water over de ramen ipv krabben als alles bevroren is.
Wou gewoon een betrouwbare oldskool daily driver .Nieuwe meuk hoef ik niet
ooit gedaan binnen 8 maanden de 98er mk 3 station geruild voor deze.
Kon nergens aan wennen was met stuurbekrachtiging ,electrische ramen en centrale deur vergr.te luxe.
wil ouderwets werken en simpel

Gister mijn golfje op de burg gezet om wat stukken tectyl bij te werken, en een beetje ML door de dorpels spuiten.

Schokdemper rechtsvoor begint helaas wat sporen van lekage te vertonen, 2007 is er nog een nieuwe op gekomen.

en nog het een en ander goed in de verf zetten :)

Blackadder the 5th zei:
Waarschijnlijk een van de laatste Golf 2 diesels die voor dagelijks gebruik en intensief worden ingezet ... :cool:

Gezien de huidige marktwaarde van de diesels zou het zonde zijn niet door te rijden. Dus ik denk dat er nog wel genoeg worden ingezet.

De mijne rijdt ook nog. :cool: Inmiddels al bijna een ton mee gereden.

Terug
Bovenaan