Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Vmn zei:
flat412 zei:
Ben nu toch eens benieuwd, volgens mijn verzekering heb ik een Madison.
En in de papieren van VW en bij de RDW zie ik niks over Madison...

Hoe kan je een Madison Golfje herkennen?

Hallo flat412, een Madison kun je het makkelijkst herkennen door even onder de motorkap rechtsvoor naar het gele fabrieksplaatje te kijken. Daar hoort bij een Madison op het plaatje rechtsboven E2M of 2M.. te staan.

Groeten,
Vmn

Blijkbaar heb ik dan gewoon een "Madison look" golf 2 CL :D

flat412 zei:
Vmn zei:
flat412 zei:
Ben nu toch eens benieuwd, volgens mijn verzekering heb ik een Madison.
En in de papieren van VW en bij de RDW zie ik niks over Madison...

Hoe kan je een Madison Golfje herkennen?

Hallo flat412, een Madison kun je het makkelijkst herkennen door even onder de motorkap rechtsvoor naar het gele fabrieksplaatje te kijken. Daar hoort bij een Madison op het plaatje rechtsboven E2M of 2M.. te staan.

Groeten,
Vmn

Blijkbaar heb ik dan gewoon een "Madison look" golf 2 CL :D

Dit is hetgeen in Duitsland leverbaar is geweest wat betreft actiemodellen voor de Golf 2: Golf 2: sondermodelle logo's

Barri zei:
Marcus, heb je meer foto's? Ziet eruit als een leuk exemplaar. Koplampen zijn alleen niet mijn smaak.

Zeker, en de lampen zijn er alweer uit hoor, ik had water in een van de koplampen en kon kiezen tussen deze tijdelijk of een goudvis erin stoppen.
Vandaag weer vervangen voor originele koplampen.

Heb een tijdje een gti grille met verstralers erin gehad, maar neig toch steeds meer naar origineel.

Meer foto's zijn aanwezig hoor, zo staat hij er nu bij na de lampen swap met een forum genoot:

IMG_0502_zpseqrtpj80.jpg

Dat ik hem kocht zaten er de origine velgen onder en een roestgat in de deur, allebei zijn ze vervangen ;) alhoewel ik de velgen gehouden heb, deze liggen droog in de schuur

Ook zat er een 5 lamellen grille in die er niet in hoort. Meteen eruit gehaald voor een gti grille, welke ik precies 2 weken gehouden heb:

IMG_0320_zpsm0inwd7n.jpg

Vond ik best leuk, maar op de een of andere manier voelde net niet origineel.

IMG_0020_zpsfnb3juui.jpg

Leuk ding! GTI grille past m idd niet echt.
Wel gek dat ie wielkast verbreders heeft.
Even al het kunststof opkleuren en hij staat er weer prachtig bij!

Ik heb een leuke quizvraag voor mijn golfje.

Wie o Wie weet mij de afmetingen van de orginele VW Verbandoos te vertellen?

De lampen ruil hahahaha.
Gewoon omdat het kan onderweg.
Ik wil wat meer licht creeeren door middel van xenon en wil even kijken of dit wil met heldere exemplaren.
Op de binnenwegen en met veel donker rijden zie ik sowieso al weinig met originele mk2 lampen.
En wou het front iets donkerder hebben .]
Ieder zijn eigen keuze en ding natuurlijk.
Was een net golfje van onze medeforumeren leuk onderonsje

go by herman meer, on Flickr

gol by herman meer, on Flickr

golf by herman meer, on Flickr

Ik vind die lampen niks, maar het past je Golf wel een beetje :)

Die opknap-GTI is wel leuk, maar zal wel weer veel te duur zijn.

Zouden jullie mij kunnen ophelderen hoe of wat qua grill?
Is dat heel simpel gezegd: hoe meer lamellen, hoe ouder de grill?
Of sla ik dan de plank finaal mis? (qua oude Polo's ben ik aardig op de hoogte, maar andere VAG's niet)

ik heb het idee om cruisecontrol op mijn 1.6 automaat de bouwen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken naar universele systeemen en mischien een orgineel systeem.

de automaat is zover ik weet nooit met cruise conrtol geleverd dus geef ik het universele systeem de beste kans.
iemand hier ervaring mee met inbouwen?

flat412 zei:
ik heb het idee om cruisecontrol op mijn 1.6 automaat de bouwen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken naar universele systeemen en mischien een orgineel systeem.

de automaat is zover ik weet nooit met cruise conrtol geleverd dus geef ik het universele systeem de beste kans.
iemand hier ervaring mee met inbouwen?

Ik heb jarenlang John Gold (AP-150) cruisecontrols verkocht en ze door mijn collega's zien inbouwen. Ik heb er zelf een in mijn Carat.
Een universele cruisecontrol werkt perfect, je kunt een goede aansluiting maken op de carburateur naast de bestaande gaskabel.
Vacuumpunten genoeg onder de motorkap. Het enige aandachtspunt is het snelheidssignaal! De meeste Golfjes hebben dat niet, tenzij je een MFA hebt. Dan kun je het signaal van de tellerbak halen. Aansluiten op de bobine werkt niet bij een automaat. Dat had de vorige eigenaar gedaan en ik vond hem slecht reageren op snelheid verhogen. Magneten op de aandrijfas is een prima oplossing, maar dan ben je wel even bezig om een deugdelijk beugeltje voor de pulslezer te maken. Vroeger kon je ook een pulsgever kopen die je tussen de bak en de tellerkabel monteerde. Die waren erg duur en misschien niet meer te krijgen.

Afgelopen zomer een universele CC van Waeco gemonteerd in m'n 91'er Polo: bevalt prima. Snelheidssignaal heb ik van achter 't cockpitje gepakt: 'Gala'-signaal richting radio misbruik ik hiervoor. Bij de Polo's van 1990 t/m 1994 zit dit alleen aanwezig als ie met af-fabriek radio is geleverd en/of luxe uitvoering zoals bijv. een G40: meestal werden de radio's in NL door de importeur of dealer ingebouwd (ivm BPM), die hebben dit extra onderdeeltje achterop 't cockpitje niet.

Een middagje staan poetsen en hij staat er weer knap bij. (Met twee originele hella lampen).
Binnenkort weer een pot pindakaas halen om de bumpers weer mooi zwart te krijgen.

IMG_0512_zpsk35czzg2.jpg

Pindakaas? Leg uit, a.u.b. Ik zoek nog steeds naar een duurzame oplossing voor de bumpers. Bestaat die?
Heb ooit mijn Passat GT kunststof flanken en bumpers met mat zwart over gespoten. Alleen dat hielp lange tijd.

Om de bumpers weer zwarte te krijgen kan je er ook een föhn (verfbrander) overheen/langs halen.
Niet te lang op een plek houden, maar langs je bumper halen.
Zo heb ik mijn bumpers weer goed gekregen.

Kever1 zei:
Pindakaas? Leg uit, a.u.b. Ik zoek nog steeds naar een duurzame oplossing voor de bumpers. Bestaat die?

Zijn nieuwe bumpers heel erg duur, of niet meer leverbaar?

Pindakaas, jazeker, ik dacht eerst dat iemand een geintje uithaalde, maar Google er eens op, het werkt echt.
Haal pindakaas over de bumper en het zwart komt weer terug. Het schijnt zo te zijn dat de stukjes pinda er een toplaagje afschuren, waardoor de laag eronder weer zichtbaar wordt.

Langdurig, nee, maar wel spotgoedkoop.

Een brander kan ook, Meer permanente oplossing, gewoon erlangs bewegen en je ziet het weer zwart worden.
Niet te lang op 1 plek houden, anders krijg je blaasjes en of een gesmolten bumper ;)

Wie kan me hier meer over vertellen
Golf mk2 fase 1 gt nooit van gehoord
https://www.buyclassicvolks.com/2014/09/1985-volkswagen-golf-gt-mk2-not-gti.html
Inmiddels heb ik het grillelogo van gt in zwart chroom voor opde 7 lamellen grille hier
en de rare pookknop ook 4 en ipv 5 staat er e
https://www.vw-wobshop.nl/index.php?item=versnellingspook-bal-4-bak_e&action=article&group_id=20000226&aid=20495&lang=NL
zoals op link maar dan leer en rode e
Hoe zeldzaam is dit type en de onderdelen

Gekookte lijnolie van de doe-het-zelf werkt ook prima: maandje of 3 blijven de bumpers toonbaar, naar mijn ervaring werkt 't net zo goed/slecht* als de duurste middeltjes. *: doorhalen wat niet van toepassing is.

Vorig jaar had ik toch een voorbumper eraf ivm spuitklusje en voor 't eerst de gasbrander erlangs gehaald: is nog steeds toonbaar, na een jaar niet meer door-en-door donker zoals in 't begin, maar nog zeker niet lelijk vaal.

Wat het beste werkt: bumpers demonteren, ontvetten, spuiten met kunststof-primer (2x), dan spuiten met bumperspray (minimaal 2x). Dat blijft wel goed zitten.

Vandaag de carterpan en draagarmne van de golf even in de hamerite gezet.

viel me op dat mijn CL geen stabilisatorstang heeft maar wel de voorzieing hiervoor.
Help het veel om van een mk2 met stabi deze te monteren? of is het de moeite niet waard?

Nooit geweten! Heb er vorig jaar eentje op de Kever gemonteerd. Ik denk dat het wel iets strakker stuurt als er een stabilisatorstang op zit.

binnenkort maar eens een golf 2/3 stabilisator opzoeken van de sloop.

Jammer genoeg moet je het subframe iets laten zakken om hem ertussen te krijgen, dus even langs de dealer voor de bouten.

Wil het toch even delen, Deze 1.3 Boston staat al een tijdje buiten bij een garage in de buurt, 4bakje met een orgineel dakraam!

Hij ziet er goed uit geen verrote delen zo ik kan zien, uitlaat vanaf de kat is bijna niet, MAAR! de koppakking ligt eruit.....

Het ooit met de gagare eigenaar gesproken, niet de beste man om mee te onderhandelen, maar als ik het goed heb hoef hij niet meer dan 350eu te kosten.

20161212_111443 by Flat412, on Flickr

20161212_111423 by Flat412, on Flickr

20161212_111436 by Flat412, on Flickr

20161212_111455 by Flat412, on Flickr

Staat in Dedemsvaart, als iemand geintresseerd stuur maar even een PB dan laat ik weten waar

Zo de kou en regen doen zijn intrede hier.
De golf maar even wat aangepast.
Probleem 1 de kachel werd echt licht lauw warm
na 600000 km en 26 jaar hoefje geen deskundige te zijn om te weten dat er dan geen foam meer op de kleppen zit.
Geen zin in ingewikkelde dingen ,dus midden console eruit kachel open en even provesorisch met de hand stukje voor stukje ducktape erop te plakken.
Die is voorlopig dicht en standje sauna nu .
Daarna de rammels aangepakt.
De dummy knoppen rammelden allemaal ,simpel stukje tape erop en weer muurvast .
Ramen klapperden , deze los gehad wat aangedrukt en getikt dat frame en zelftapper naast de nokjes die in de geleide rail zitten zodat ze weer wat strakker zitten. Deze zitten nu weer heerlijk stil op zijn plek.
Iritatie was er ook met de interval van de ruitenwissers.
Relais 19 voor 99 gewisseld en voilla instelbare interval tijd.
Nu nog h4 xenon vinden en weer een antenne door sloperss in de wijk is ie gesneuveld.
Toch wel een stuk comfortabeler zo met dik 3000 km per maand

herman78 zei:
midden console eruit kachel open en even provesorisch met de hand stukje voor stukje ducktape erop te plakken.
Begrijp ik nou goed dat jij het hebt gedaan zonder de kachelradiateur en de koelwaterleidingen los te maken? Dat zou mij nl. ook een hoop gedoe schelen... ;-)

Alleen die kleppen dichtmaken kan inderdaad vanuit het interieur. Had ik ook gedaan, maar ik heb ook de kachelradiateur moeten vervangen een tijdje later omdat die ook niet meer goed bleek.

Aangezien er de laatste tijd steeds meer heel dure Golfjes opduiken lijkt deze interessant geprijsd, zeker als die kilomterstand klopt. Na wat poetswerk en herstelwerkzaamheden (achterbumper heeft zo te zien een tikje gehad) wellicht best weer een mooi exemplaar?

$_85.JPG

Kwam deze Rally Rallye, maar bij zon bijzondere auto verwacht je toch iets meer beschrijving van 3 regeltejes......
get.aspx

Behalve het fout spellen van Rallye, 296pk?? naar mijn weten heeft een Rallye 160pk :rolleyes:
en als ik toch bezig ben, het is geen 1738cc maar 1763cc. Gelukkig weten ze wel dat er 4 wiel aandrijving onder zit

D.Elzinga zei:
zeker als die kilometerstand klopt
Als ik bij de RDW het kenteken intik staat er kilometerstand onlogisch, ze vragen niet de hoofdprijs. Maar volgens de RDW klopt er iets niet maar wel in de advertentie praten over NAP en een logische kilometerstand.

Ik zag pas deze Golf, met een Fire and Ice badge erop. Nu weet ik dat dit de één van de meest begeerde uitvoeringen van de Golf is. Maar de kenteken-app noemt dit een GL. Heeft iemand hier er meer verstand van?

Misschien nog wel iets leuks, tijdens de vakantie in het oostblok kwamen we een rallye tegen, waarin de deelnemers vooral uit Duitsland kwamen. Zij moesten met een goedkope auto, in 16 dagen door 10 landen 7500 kilometers rijden, en opdrachten doen. Zonder GPS en ze mogen niet over de snelweg. Een aantal deelnemers hadden erg leuke auto's:

MRS zei:
D.Elzinga zei:
zeker als die kilometerstand klopt
Als ik bij de RDW het kenteken intik staat er kilometerstand onlogisch, ze vragen niet de hoofdprijs. Maar volgens de RDW klopt er iets niet maar wel in de advertentie praten over NAP en een logische kilometerstand.

Tsja, wie weet is er ooit per abuis een verkeerde cijfertje ingevoerd of iets dergelijks. Mits de garage inderdaad kan laten zien dat alles klopt zou ik mij daar niet zo heel druk om maken.

Mijn Volvo heeft volgens de RDW ook een onlogische stand, ondanks dat de geschiedenis van de auto volledig aantoonbaar is.

Die Country's zijn leuk!

Een Fire and Ice is niet heel gewild. Paar weken terug stond nog een mooi exemplaar te koop, een 1.8 90pk. Alleen als GTI zijn ze gewild, net als elke GTI.

Hier wat leuks. Achterschade repararen en je hebt een leuke mk2 in een top kleurstelling: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1117714852-unieke-volkswagen-golf-1-6-cl.html>

Deze staat al langer te koop. Best wat geld, maar wel een 1.8 met een heel gave look: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1115983513-volkswagen-golf-golf-1-8-bbs-uitvoering-zeer-zeldzaam.html>

Kon het toch niet laten. Heb maar weer een GTI aangeschaft. Blijft leuk. Originele Nederlandse GTI uit 1991. Was al jaren op zoek naar een zwarte voor een beetje normale prijs, en gevonden! Nu netjes maken en dan bij de rest van de verzameling zetten.:)

Mooi ding, even deukje uit spatbord halen en misschien originele velgen?

Ben benieuwd waar die verzameling uit bestaat, kun je een opsomming geven?

Terug
Bovenaan