Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Mooi foto's Martijn! Ik moest zondag werken, en mijn Golf staat nog geschorst en gestald, anders was ik wellicht gekomen.

Hoeveel auto's waren er naar schatting in totaal?

Kever1 zei:
Hoeveel auto's waren er naar schatting in totaal?
Moeilijk in te schatten, ik denk gedurende de dag aangezien er ook mensen weer vroeg wegreden, tussen de 4 a 500 stuks.

Stuk voor de stuk auto's waar veelal toch een hoop liefde en aandacht aan besteed is maar helaas teveel door de hoeven gezakt en met bling bling velgen, ik vond trouwens de eigenaren en aanhang zeer relaxed volk.

Kijk op facebook van de Elite VW MKII Elite Meetingorganisatie om een nog betere indruk te krijgen, ik denk dat jouw originele GT een hoop bekijks zou trekken, het viel me toch op dat zelfs jongeren toch hun auto's deels weer in originele staat willen terugbrengen , wel met hun eigen personal touch.

Een idee van een sticker + sigaar van DMPD bij de entree spreekt mij altijd wel aan.

Er staan wel wat leuke met dikke bumpers te koop in Duitsland zie ik:
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=230055675>
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=231741166>
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=226921741>
De laatste 2 zijn automaat, die blijven meestal ook het langs over.

Of toch een vroege, leuke 5-deurs: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=230530699>

@ mrs
Ik was er tegen 1 uur toen gingen de meesten weer weg ,best jammer dat het zo snel leeg was weer

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=44

$_85.JPG

En er komt ook nog even 395 euro aan afleveringskosten bij...

€ 5000,- + voor een doodnormale VW Golf GL, goed in nette staat en met niet al te veel kilometers. Opties , in feite alleen de Metallic lak en de velgen.
Zelfs de radio moet je er nog bijdenken en ook nog bijna 400 euro afleveringskosten durven vragen.

De handelaren beginnen langzamerhand teveel te vragen in mijn ogen, een nette Golf MK II wordt zeldzamer maar is toch nog niet zo zeldzaam.

Wel apart dat ik nu al briefjes vindt bij mijn auto of ik de wagen wil verkopen :p

Ik vind het ook te prijzig.
Die briefjes, komen die van liefhebbers, of ook van export-handelaren?
Die laatste categorie benadert mij ook vaak voor m'n Mercedes 190 D. Ben benieuwd of de Golf II ook geliefd is voor de export, vanwege de onverwoestbaarheid en het ontbreken van veel elektronica.

Kever1 zei:
Die briefjes, komen die van liefhebbers, of ook van export-handelaren?
Ik denk dat het bij het evenement bij Doorn een liefhebber was. Veel discussie van 'jongeren' hoe mijn auto er origineel bijstond, maar ik heb toch het gevoel dat de meeste mijn Golf willen gaan platleggen met andere velgen en verder willen personaliseren.

Export handelaren hebben meestal voorgedrukte in plastic gemaakte contact aankondigingen, vaak bij Mercedes en/of Toyota.

IK vond het toch apart op het evenement dat ondanks dat het model hetzelfde is geen een auto er hetzelfde uitzag.

@Marathon

Is jouw Golf weer goed door de APK heengerold, je was hem toch op sommige punten aan het opknappen ?

@ MRS: Nadat ik de achterste remleidingen en alle remslangen voor en achter had vervangen, is hij weer goedgekeurd. De remrevisie achter was voor de APK niet nodig, maar ik was nu toch bezig, dus heb ik die maar gelijk meegepakt. Tijdens het aantrekken van de handrem bij het afstellen brak de rechter handremkabel. Die heb ik ook nog vervangen. Links had ik een paar jaar geleden al gedaan. Wat nu nog op het programma staat is een klein klusje: het vervangen van de plastic glijstukken aan de achterste poten van de bestuurdersstoel, en alles even lekker opnieuw invetten. Er zit nu speling in de stoel t.o.v. de rails. Dat wil ik eruit hebben.
P.S: het is een kwestie van smaak, maar ik zou het doodzonde vinden als ze jouw Golf zouden 'personaliseren'.

@Mrs

Hier de buurman van dirk op Mk2 elite. De golf usa. Helaas nog geen goede foto's maar die zal ik snel maken

@Tinustuinwortel

Welkom op het forum, ik zal al vast een foto laten zien van het hart van jouw Golf met de USA specs , de motor met de airco die je werkend hebt gekregen, een Golf MK II met airco een optie die toentertijd een dure optie was circa Dfl. 2700 in de begin jaren 90.

360.jpg

Benieuwd wat voor updates er in de toekomst , misschien in eerste instantie Wash and Shine ;)

We zijn vandaag richting Duitsland gereden, eigenlijk wilde ik naar een youngtimer bijeenkomst in Herten, zie volgende link , Youngtimer Vestival Herten , uiteindelijk omdat we te laat vertrokken net over de grens in Emmerich aangeland,

360.jpg

volgende foto met een Golf IV Move uit 2012 vind ik wel aardig, hoewel het oermodel niet meer te herkennen is.

Onderweg toch nog twee Golfjes II kunnen zien voorbij rijden , waarvan een wel erg getuned was.

D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=42

$_85.JPG

Als deze Golf zo goed is als in de advertentie beweerd wordt lijkt dit mij een heel redelijke prijsstelling.

Klopt, tis een hele fijne auto, die mij voor dat geld beslist niet is tegen gevallen.
Ik heb de auto vrijdag opgehaald. nog even een paar kleine puntjes op de i zoals inderdaad de chrome wieldoppen.
zaterdag direct mee aan de gang gegaan w.o. grondig gepolijst.

fotos volgen spoedig!

stephane32 zei:
Klopt, tis een hele fijne auto, die mij voor dat geld beslist niet is tegen gevallen.
Ik heb de auto vrijdag opgehaald. nog even een paar kleine puntjes op de i zoals inderdaad de chrome wieldoppen.
zaterdag direct mee aan de gang gegaan w.o. grondig gepolijst.

fotos volgen spoedig!

Ha, wat leuk! Ik ben benieuwd naar je foto's.:)

Tof hoor! Ik ben benieuwd! (y)

Hier nog een leuke mk2; knalrood en dikke bumpers!
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_brandstof-benzine/page/5/volkswagen-golf-1-6-gl-bj-1990-160408147.html>

Daar is ie weer, de VW Golf GT 1.8 i die reeds eerder in dit topic besproken is, stond op een gegeven moment voor € 4500,- te koop , maar na 1 1/2 jaar en met een niet werkende kilometerteller ( hoe wordt dit met de APK keuring doorgegeven ? ) is hij nu weer gestegen naar bijna € 9.000,- het dubbele dus :p

Zie volgende ad : Vw Golf 1.8 GT

Voor 9 mille koop je ook een nette en originele GTI...dan liet ik deze toch staan, hoe zeldzaam ook.

Hallo allemaal!

Mijn golfje uit '86 heeft de achter schermen erg rot. Nu ik hem een tijdje heb zie ik ook op andere plekken van de auto roest verschijnen zoals onder het raam bijvoorbeeld. Hoe kan ik dit het beste tegengaan? En wie heeft er ervaring met het inlassen van nieuwe stukken plaatwerk met betrekking tot de kosten daarvan?

Dank alvast!

En ohja! Eén van de vorige eigenaren heeft, denk ik, een trekhaakje gekust, waardoor hij nu een hazenlipje heeft. Heeft iemand dit toevallig liggen in deze kleur? En dan het liefste met de kunststof delen, dus het grilletje onder de bumper en de onderlip.

Groeten Justin :)

@JKiers
Roest bij de raamstijl zal toch de ruit eruit moeten. Voor inlassen hangt de kosten vooral af van de hoeveelheid arbeidsuren.

Hou je dorpels in de gaten, die kunnen roest hebben zoals ik mijn Golf ondervonden heb.

Mijn advies probeer een goede lasser te vinden tegen een redelijk prijs, ik zou via het volksforum kijken of iemand je kan helpen.

Die is ook leuk zeg! En origineel Nederlands!!

Hier nog een pareltje die over de grens staat: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233355344>

Stephan, nu alweer te koop?
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1093646216-volkswagen-golf-1984-blauw-5-bak-1600.html>

Stond deze een paar weken geleden ook al niet te koop voor ong de helft? of was dat een ander exemplaar?
Mooie auto op t eerste gezicht trouwens!

Klopt heren,

Ik heb deze schitterende Golf vandaag weer gekocht aan een liefhebber, die mij beloofd heeft de auto origineel te laten.
de auto gaat rijden in Drenthe.

Hij schijnt al verkocht te zijn, zou hier echt iemand bijna € 5000,- voor uitgegeven hebben, een 1.3 cl pasedena uit 1991 met 86.000 km op de teller, behalve de metallic lak zie ik niets extra's.

Zie de advertentie : Vw Golf Pasedena

Prachtige 1.8 die in het kwarttarief valt: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1097246259-zeer-nette-unieke-origineel-nederlandse-1-8-gt-nieuwe-apk.html>
Zou het echt een GT zijn? Oogt gewoon als een CL.

Barri zei:
Prachtige 1.8 die in het kwarttarief valt: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1097246259-zeer-nette-unieke-origineel-nederlandse-1-8-gt-nieuwe-apk.html>
Zou het echt een GT zijn? Oogt gewoon als een CL.

Hier een lijstje met de motoren die leverbaar waren in de Golf 2

Gezien het uiterlijk van de motor en de aanduiding in het kenteken vermoed ik dat het een motor met katalysator is. de GX ligt dan het meeste
voor de hand. Weet niet zeker of deze motor alleen in de GT leverbaar was of ook in de andere uitvoering van de Golf.

Ik heb zelf deze motor gehad in de Golf 2 GT4, dit was een facelift model Golf 2 CL met een speciaal sportinterieur en wat extra toevoegingen.
De folder heb ik een keer eerder gepost: Post met folder Golf 2 GT4

Een Golf GT had veel kenmerken van de GTD, zo ook het interieur. Een GT heeft dus een donkergrijs gestreept sportinterieur.
De grijze van Marktplaats is een CL-uitvoering met 1.8-injectiemotor. Als je goed kijkt zie je dat er onder het (ontbrekende) typeplaatje een extra embleempje heeft gezeten, hier stond Katalysator (enkel voor de Nederlandse markt).

Hallo, ik ben lang weg geweest hier, maar weer terug. Een week geleden heb ik iets moois bemachtigd: een Golf Pasadena van de 1e eigenaar, net ingereden met 123.000 km op de teller en dealeronderhouden. Het is een NZ, kleur is calypso metallic (LA6Z), ik vind het meer lichtblauw maar bij VW heet het groen. Curiositeit is dat hij pas op 29 mei 1992 op kenteken is gezet, maar al in Wolfsburg van de band kwam op 12 juni 1991 volgens de papiertjes onder het tapijt. Ik weet niet waarom, misschien kom ik daar nog eens achter. (y) O ja, en hij blijft natuurlijk origineel :)

Plaatjes dan maar...
IMG_20161014_164214168.jpg

IMG_20161015_142146816.jpg

Leuk hoor! Ik kan me voorstellen dat aan het eind van z'n loopbaan de Golf II niet meer de showrooms uit vloog, waardoor deze misschien een tijd heeft gestaan.

marathon... zei:
Het is warm. Mijn Golfje heeft er ook last van. Na ruim 26 jaar loopt er nog steeds was uit de achterklep :)
Hey dat heeft die van mij ook :D
20161001_152030 by Flat412, on Flickr

Zal me gelijk even introduceren hier, Dit is mijn golfje 2
20161016_155536 by Flat412, on Flickr

26 jaar jong, sinds vanavond net 180kkm op de teller, ben de 3e eigenaar. De vorige eigenaaresse wou na 17 jaar van haar auto af, ze mocht van de doktor niet meer auto rijden.

20161006_184849 by Flat412, on Flickr
onder de kap ligt een 1.6 gekoppeld aan een 3 traps automaat, niks bijzonders maar rijdt superfijn

Vond zelfs nog een tegoedbon in het dashboard kastje
20161008_121522 by Flat412, on Flickr

Terug
Bovenaan