Het is altijd makkelijker om dingen in de grond te trappen dan dingen samen op te bouwen.
Wijzelf zijn liefhebbers van originele (gerestaureerde) MK2tjes, maar ook performance/verlaagd, historische modellen (Postgolf, Wegenwacht, Bundeswehr etc), maar vooral 80s/90s tuning. Maar tesamen delen we eenzelfde passie voor 1 model Waarom is er zoveel negativiteit vanuit jullie naar een andere groep toe? Andersom is dit totaal niet...
En een compleet overzicht op een evenement van en voor liefhebbers maken we alleen maar samen. Het is echt geen groep vs een andere groep. Steeds minder Golfjes en Jettas kom je in het wild tegen in het straatbeeld, dat betekend dat de eigenaars steeds meer en meer pure mensen zijn die houden van dit model en het niet meer als een goedkope daily zien. Kom je een andere MK2 tegen, dan heb je een connectie met elkaar of dit nu een origineel model is, een oldskool gestyled ding of een dikke VR6. Een blik in voorbijrijden is altijd eentje van 'herkenning' van een andere liefhebber tegenwoordig. Of ben ik echt de enige daarin?

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen smaak. Ook al vind ik ratlook bijv. zonde en heeft het niet mijn voorkeur, toch kijk ik even altijd in- en rond de auto voor details, vaak hebben ze Kamei spoilers of aparte zeldzame onderdelen.
Afgelopen jaar hadden we meerdere originele Country's, her en der leuke restauratieprojecten en bijzondere modellen. Ook een nieuwe Rallye, G60, Limited, een Nothelle en oa een CitySTROMER. Dingen die je dus niet dagelijks in je omgeving hebt.
MK2 Elite is bedoeld om mensen samen te brengen, niet uit elkaar te halen. En een grotere verzameling van originele modellen en een stuk historie kunnen we alleen maar samen realiseren en niet door de aanwezige negatieve reacties uit elkaar te trekken. Zo wordt het nooit realiteit...
Alle aanmeldingen zijn overigens tot gisteravond verwerkt en beantwoord.
Helaas komt onze email (omdat we een info@ hebben) wel eens in de spambox terecht. Het is dus niet zo dat we niet communiceren, integendeel. Wij zijn MK2 liefhebbers pur sang en zien liever mensen united ipv dat we dit soort reacties moeten lezen. Waarom niet bijv het initiatief om samen af te spreken en zelf een groepje/line-up samen te vormen met bijv informatie of andere ideeën om juist originele modellen prominent naar voren te brengen? We staan meer dan open om dit te realiseren ipv het in een hoekje te duwen zoals het hier begrepen wordt blijkbaar.
Onze eigen liefde voor Golf/Jetta gaat zelfs zo ver dat we deze winter prive beginnen met een museum met oa ook volledig originele auto's.
Vertel me aub hoe we ik een nog eerlijkere communicatie moet doen om te zeggen dat we niet specifiek gericht zijn op "tjoening" of de de andere doelgroep zoals jullie het helaas zien....