Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Ze gaan maar door die Jetta's. https://www.autotrader.nl/auto/4LS2S/detail/

Nog een leuke uit 1987: https://www.autodealers.nl/Volkswagen/Jetta-40-kw-k6/3601/1418342/details.aspx
1418342_3.jpg

De opbrengst van een sloperij-uurtje...

vw044b.jpg

Nooit gedacht dat je schone, droge en als nieuwe dempingsmatten uit 1989 kon vinden op een sloperij!! :)

Verder stoffen wielkastbekleding, kunststof kofferbakrandbescherming, achterlichten en hoedenplankhouders met kofferbakverlichting uit een GTI.:)

Als klap op de vuurpijl nog de enige echte complete cassettebandjeshouder voor de middenconsole!! (y)

Grt,
Vmn

Mooie vondsten. Nog even en dan kun je dat soort dingen nergens meer vinden.

Die jetta's kosten ook geen drol. Alleen heeft die voor €250.00 wel een enorm hoge kmstand.

Ik krijg deze binnen:
12322-23350-thickbox.jpg

Bij elkaar al weer 3 golfjes 2 in 1:18:D

Edit: het zijn er 6 Ik heb ook nog 3 Golfjes rallye (waarvan er 1 te koop staat)

Leuk modelletje! Mag ik vragen waar je die hebt besteld?

@vmn: goede vondsten op de sloop! De kofferbak knapt echt op van die accessoires!

Ik ben vanmiddag youngtimers gaan bekijken waaronder de Jetta MK II die bij Auto Timon te koop staat, hij heeft prachtige Mercedes Benzen staan.

De Jetta stond er als een winkeldochter bij , met stof rag erom heen en een legge accu, wel een eerlijke historie en behalve een parkeerdeukje van een portier aan de rechterkant vrij strak, nog steeds aan de prijs voor 4900 euro, maar wel met Airco en lage km stand.

Zie mijn foto's op VW Jetta MK II

Mach1 zei:
Leuk modelletje! Mag ik vragen waar je die hebt besteld?

@vmn: goede vondsten op de sloop! De kofferbak knapt echt op van die accessoires!

Ik had hem bij Talu in Enschede. Maar die heeft er niet meer. (Misschien kan hij er nog wel een regelen)
Maar bij Modelautohuis staan ze ook nog. Ik had hem voor dit bedrag incl. vezenden. (scheelt €6.75) Verder heb je ook nog de Otto's, maar bij die kunnen niets open. De Fire&Ice die nieuw uitkomt kun je voor zo'n €65.00 krijgen.
Ik regel er al een voor phoenixrot74, En het is op een forum waar ik ze bestel. Dus meer kan ik niet maken. Je mag er namelijk maar 6 per persoon. En anders heeft de rest van het forum niets meer. Maar als ik hier genoeg aanvragen krijg. Wil ik ze wel zelf bestellen.

Ok! Vind het een mooie modelauto! Denk dat ik maar eens contact opneem met modelautohuis. Volgens mij hoort de antenne bij een CL trouwens op het voorscherm, maar dat is een kleinigheidje.

Mach1 zei:
Ok! Vind het een mooie modelauto! Denk dat ik maar eens contact opneem met modelautohuis. Volgens mij hoort de antenne bij een CL trouwens op het voorscherm, maar dat is een kleinigheidje.

Ik zie net dat daar volgens mij ook een antenne zit.:(:cry:

Kom ik vanmiddag bij de Jetta, word ik tot in m'n ziel gekrenkt door een briefje wat in m'n raamrubber geschoven zit...... (n)

527492_3799888310407_1241774936_n.jpg

Reken maar dat dit soort kaartjes effectief zijn, vrij veel mensen zijn gevoelig voor een spontaan aanbod, zeker als ze toch al van plan waren hun auto te verkopen. Desondanks is het jammer dat veel Golfjes op een autosloperij aan hun einde komen.

In Emmen hebben we een paar autoslopers die de auto's maar enkele dagen op hun terrein laten staan en vervolgens vernietigen, hierdoor hebben mensen maar weinig tijd goede onderdelen te scoren. Gelukkig weten de meesten dat ze VW's ook bij achter kunnen laten... :)

Wauw, die 1:18 mkII is gaaf!!

Vandaag hebben we een stuk gereden met de Golf. Doet het prima, al lijkt het dat de fan nu niet werkt... Beetje vaag.

Ook de bumpers zijn gemonteerd. Was even gekloot, maar het is gelukt! Net als een opgeknapte grille (met gelijmd logo), opgeknapte ondergrille en een nette onderlip. Ook de opnieuw gespoten wielen en een goede linkerspiegel zijn gemonteerd!
Fotootjes!!!
IMG_20120804_130955.jpg

IMG_20120804_131004.jpg

IMG_20120804_131014.jpg

IMG_20120804_142413.jpg

IMG_20120804_142425.jpg

IMG_20120804_143109.jpg

IMG_20120804_181444.jpg

Na onze vakantie (vanaf maandag) is het tijd om het interieur schoon te maken met textielreiniger. En gelijk misschien losse mistlampen monteren onder de voorbumper :)

Dankjewel! Jullie weten dat ie op foto's beter overkomt dan in t echt he :)

Rechtsachter veel kleine schades. Bijgewerkte kras, dat soort dingen.
Voorscherm links: vouw en een deukje.
Wielkasten links: deuken en lak is eraf.
Deur links: roest rondom de ruit.

Ik kan wel even doorgaan, maar op de foto's ben ik idd trots! :D

Ik heb vloermatjes hoor, maar tijdens de foto was ik de binnenkant aan het uitzuigen dus lagen de matjes even naast de auto :)

En welke Loenen bedoel je? Vast niet die bij mij in de buurt. Je link werkt ook niet. Ben wel benieuwd!

Ok. Gelukkig.

Andere loenen.

Moet je op google maps beekbergerweg 2 intypen. Achter dat restaurant staat een schuur. En daar zie je een witte golf. (Moet je als je naar het restaurant kijkt naar rechts gaan. En de bocht volgen.

Hier zijn de foto's.
Ik had een vrouw die daar stond met een kraampje gesproken. En die zij dat hij ze voor de autocross wilde gebruiken. Als ik interesse heb kon ik ze wel opbellen. Ik weet nu wie de eigenaar is. Dus als iemand interesse heeft.

@Barri: Nu staat je Golfje wel heel proper!! Ga proberen de mijne ook zo te krijgen tegen dat hij in het verkeer komt :)

rzasa zei:
Ze gaan maar door die Jetta's. https://www.autotrader.nl/auto/4LS2S/detail/

Nog een leuke uit 1987: https://www.autodealers.nl/Volkswagen/Jetta-40-kw-k6/3601/1418342/details.aspx
1418342_3.jpg
Jetta Pacific :LOL: Iemand brochure hiervan??

https://www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-oldtimer/volkswagen/golf/1449354/volkswagen-golf-16-automaat-belastingvrij-.html
1449354-2.jpg

Die Pacific toont wel goed de kwaliteit van deze modellen, het lijkt ondanks de kilometerstand nog steeds een nette en toonbare auto. Jammer dat -ie niet een paar maandjes jonger is, dan kreeg de Pacific de ''dikke'' bumpers.

Overigens komt het kenteken van die groene Golf me bekend voor, kan best wel eens bij ons weg komen. De ''modificaties'' zijn wel jammer, vooral het interieur past helemaal niet bij deze kleur.

Dat dacht ik eerst ook, maar het gaat om die andere die eronder staat. Die donkere Pacific. Ik twijfel trouwens of het geen foute invoer is die km stand. Lijkt me nogal wat 7 ton voor een benzine Jetta.

up! zei:
LA5B zei:
Jetta Pacific

In de advertenties destijds zei VW "Maak eens een cruise in de Pacific" :)(y)
Leuke slogan inderdaad!! :)

@Audi80Coupé: Het is eigenlijk de eerste Pacific die ik zie die kleine bumpers heeft, in die zin is het misschien iets "specialer" omdat ze zeldzamer zijn. Grote bumpers staan er daarom zeker niet slecht op!

Ga trouwens een opzoek naar een folder van de Pacific, altijd leuk :cool:

Jerome Caine zei:
Dat dacht ik eerst ook, maar het gaat om die andere die eronder staat. Die donkere Pacific. Ik twijfel trouwens of het geen foute invoer is die km stand. Lijkt me nogal wat 7 ton voor een benzine Jetta.

Het zou wel kunnen denk ik. Genoeg benzinemotoren die zeer hoge kilometerstanden hebben behaald. Laatst weer een artikel in de AW over een Saab op gas met dik een miljoen op de klok!o_O(y)

Al één folder gevonden op autoweek, blijkt van 1991 te zijn en toch staat ie erop met kleine bumpers? Kwamen die grote bumpers dan pas in de loop van '91 of?

m1dyw9cb2tt4_800.jpg

LA5B zei:
Al één folder gevonden op autoweek, blijkt van 1991 te zijn en toch staat ie erop met kleine bumpers? Kwamen die grote bumpers dan pas in de loop van '91 of?

Ik ben absoluut geen kenner maar ik meen dat de dikke bumpers initieel waren voorbehouden aan de GL-versies.

Klassiekerrijder zei:
Ik ben absoluut geen kenner maar ik meen dat de dikke bumpers initieel waren voorbehouden aan de GL-versies.
Dikke bumpers waren er ook op de Pacific, tenminste ik heb al heel veel Pacifics gezien met dikke bumpers en slechts eentje met kleine bumpers. Ik zal nog maar eens op zoek gaan naar een brochure om het zeker te weten...

Wij hebben een '89-er (origineel Nederlandse) Pacific staan, die heeft ook geen dikke bumpers. Dus ik neem aan dat ze vanaf '90 kwamen, raar dat ze niet in de folder staan.

Nog even wat anders. Ik was vorige week op vakantie in Duitsland en toen kwamen wij (pa en ik) diep in een berggebied een VW-dealer tegen. De man was een beetje afstandelijk maar liet ons uiteindelijk toch kijken in zijn (oudere) wagenpark. Bleek dat hij alles wat hij inruilde en zelf bijzonder vond bewaarde, een paar plaatjes:

Een '91-er GTD met Intercooler, een erg fraai exemplaar met een hele mooie kleur:

Een '85- of '86-er Golf 1.6 CL Aut. met 113dkm, daar wou hij wel afscheid van nemen (met een beetje geluk binnenkort in Emmen)

Een spaanse Manhattan:

Deze Scirocco GT was een automaat en zijn favoriete auto:

Zeer fraaie Passat, helaas met dikke voorschade:

Deze Audi 100 was van de burgemeester van het dorpje geweest:

Leuke Golf CL in Antilopemetallic:

Golf GL Turbo Diesel met veloursbekleding:

Een zeer mooie Passat GT:

Ook een mooie, deze Syncro Variant:

En nog een Scirocco GTII:

Ik hoop dat jullie mij vergeven voor de paar vreemde VW's (Scirocco+Passat) maar ik vond ze het tonen waard. Erg leuk om een keer zo'n nest VW's bij elkaar te zien!

Geweldig! Ik zou er zo naar toe willen rijden om eens met de man te praten en te kijken daar. :D

@Audi80Coupé: inderdaad, de folder die op autoweek staat, daar staat wel 04/1991 bij, maar dat klopt niet volgens mij. Heb al covers gevonden op het internet met grote bumpers dus, ook van 04/1991, nu nog een volledige folder zien te vinden :)

En dat is wel een heel leuk wagenpark dat die VW-dealer heeft! :eek:

Die gast heeft daar mooie auto's staan. Leuk om er tegen aan te lopen

Die grijze norev stijgt ook €10.00 per dag:eek: (ik had hem zaterdag voor €60.00 incl. verzenden.)
Die rallye heb ik ook. Ik heb al 6 golfjes 2 in 1:18. Als ik de grijze Norev binnen heb zal ik een totaalplaatje maken.

Iemand hier interesse in een zwarte Rallye?
Voor €60.00 mag hij weg

D. Elzinga zei:
Staat sinds vandaag bij een plaatselijk handelaartje, nog niet overgeschreven en nog geen prijskaartje aan:

Leek me (afgezien van wat gebruikelijke gebruiksporen) in ieder geval qua uiterlijk een vrij aardig exemplaar.

Nu met prijsje:

Goedendag zei:
Hoe erg kan een auto opknappen van gespoten velgen. En het is een auto van bijna 25 jaar oud. Dan heb je altijd beschadigingen. Maar heb je geen vloermatjes nodig??? Dat lijkt mij wel iets beter voor de bekleding

Morgen is er weer paardenmarkt in loenen. Iemand nog interesse in foto's hiervan? (Dan bedoel ik de golfjes die daar staan, niet de paarden)
Deze staan er al een jaar of 3, ze gaan waarschijnlijk allemaal de autocross in.

hierbij de foto's

Dit zijn er 2 Een bordeauxrode en een witte. Die rode heb ik niet goed gezien, maar die witte zag er heel strak uit.
1344241396098.jpg

1344243590872.jpg

1344243583618.jpg

1344243414652.jpg

1344243599994.jpg

Verder de vrouw van het kraampje gesproken. En die wist wie de eigenaar was. Dat hij van plan was om ze voor de autocross te gebruiken. (Ik weet niet of hij dat nog doet. Deze staan er al sinds 2007 ofzo zo) En als ik interesse had, moest ik maar proberen om hem bellen.

O ja, en verder vandaag nog twee andere Golfs II gezien:

1.8 CL uit 1991...

... en een 1.6 D uit 1985. Met wat jammerlijke modificaties, waaronder een brulpijp (op een diesel:confused:).

Terug
Bovenaan